eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Remont kamiennej kompozycji głównego wejścia - II etap przy ul. Krzemionki 11 w Krakowie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-05-29

Kraków: Remont kamiennej kompozycji głównego wejścia - II etap przy ul. Krzemionki 11 w Krakowie
Numer ogłoszenia: 182438 - 2014; data zamieszczenia: 29.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4 , ul. Krzemionki 11, 30-525 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6563620, faks 012 6563620.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: iv-lo.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: placówka oświatowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont kamiennej kompozycji głównego wejścia - II etap przy ul. Krzemionki 11 w Krakowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlano - konserwatorskie związane z drugim etapem remontu kamiennej kompozycji głównego wejścia do budynku przy ul. Krzemionki 11 w Krakowie obejmujące w szczególności: a) rozbiórki elementów tarasu; b) odtworzenie elementów tarasu, w tym: wykonanie podbudowy z kruszyw naturalnych po zagęszczeniu, wykonanie podkładów betonowych na podłożu gruntowym, wykonanie izolacji przeciw wilgoci zawartej w gruncie, drenaż rurowy jednorzędowy, wzmacnianie podłoża gruntowego; c) prace remontowe przy murze z kamienia w tym: demontaż nakryw kamiennych ze słupków i murów, roboty rozbiórkowe elementów konstrukcji betonowych niezbrojonych, naprawa okładziny kamiennej ścian i pilastrów wewnętrznych; d) konserwacja wątków kamiennych muru ogrodzeniowego zgodnie z programem prac konserwatorskich. Roboty budowlano - konserwatorskie stanowiące przedmiot zamówienia realizowane będą na podstawie pozwolenia Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich oraz robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków Nr 568/13 z dnia 03.07.2013r. Budynek Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 4 zlokalizowany w Krakowie przy ul. Krzemionki 11 jest wpisany do rejestru zabytków pod nr A - 107.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Przedmiot zamówień uzupełniających będzie polegać na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co wymienione w sekcji II.1.4) niniejszego ogłoszenia, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 92.52.22.00 - Usługi ochrony budynków historycznych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 120.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wymagane wadium 10 000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w powyższym zakresie. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone oświadczenie o spełnianiu warunków z art. 22 ust 1 ustawy p.z.p.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia wyrażającej się zrealizowaniem: 1. w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert: a) roboty lub robót budowlanych obejmujących wykonanie izolacji przeciw wilgoci w gruncie o łącznej powierzchni izolacji nie mniejszej niż 100m2; a ponadto b) co najmniej 2 robót budowlanych w obiektach wpisanych do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 złotych brutto każda; 2. w okresie ostatnich 3 lat przed dniem składania ofert pracy lub prac konserwatorskich na obiektach wpisanych do rejestru zabytków obejmujących konserwację kamienia o łącznej powierzchni kamienia poddanej zabiegom konserwatorskim nie mniejszej niż 400 m2; 3. W ramach przedmiotowego zamówienia zamawiający bada wiedzę i doświadczenie wykonawcy z uwzględnieniem oceny zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia przez pryzmat jego rzetelności. W celu zweryfikowania rzetelności wykonawcy zamawiający wymaga, by wykonawca w wykazie robót budowlanych oraz w wykazie usług, przedstawił odpowiednio: a) wszystkie wykonane w ciągu ostatnich 5 lat najważniejsze roboty budowlane. Przez najważniejsze roboty budowlane zamawiający rozumie roboty budowlane, prowadzone w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, obejmujące prace budowlano - konserwatorskie lub remonty konserwatorskie w zakresie kamienia, o wartości przekraczającej 200 000,00 złotych brutto; a ponadto b) wszystkie wykonane lub wykonywane w ciągu ostatnich 3 lat główne usługi. Przez główne usługi zamawiający rozumie usługi konserwatorskie prowadzone w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, obejmujące prace konserwatorskie w zakresie kamienia, o wartości przekraczającej 200 000,00 złotych brutto. Zamawiający uzna, że wykonawca nie spełnia wymagań zamawiającego według kryterium rzetelności, jeżeli którakolwiek z wyżej wymienionych robót budowlanych lub usług konserwatorskich, została niewykonana lub wykonywana nienależycie;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust 1 ustawy p.z.p.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca ma dysponować 1. kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w nieograniczonym zakresie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej. Kierownik budowy musi posiadać kwalifikacje pozwalające na kierowanie robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z §24 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. Nr 165, poz. 987), t. j: odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm. oraz odbyły co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków bądź jeżeli odbycie praktyki zawodowej miało miejsce przed dniem wejścia w życie w/w rozporządzenia, odbyły odpowiednią praktykę podlegającą zaliczeniu według odpowiednich przepisów wcześniej obowiązujących. Kierownik budowy musi być wpisany na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Funkcję kierownika budowy może także wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 18 marca 2008 r. (Dz. U. Nr 63, poz. 394). W odniesieniu do wymagań stawianych kierownikowi budowy właściwe są uprawnienia budowlane wydawane po 1994 roku (tj. zgodne z wymogami ustawy Prawo budowlane (tekst pierwotny: Dz. U. 1994 r. Nr 89 poz. 414) (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 106 poz. 1126) (tekst jednolity: Dz. U. 2003 r. Nr 207 poz. 2016) (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) lub odpowiadające im, ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie obowiązujących wcześniej właściwych przepisów. 2. Kierownikiem zespołu konserwatorskiego posiadającym kwalifikacje zawodowe do prowadzenia prac konserwatorskich zgodnie z §22 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. Nr 165, poz. 987),t. j: - tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności konserwacji zabytków oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków bądź jeżeli odbycie praktyki zawodowej miało miejsce przed dniem wejścia w życie w/w rozporządzenia, odbyły odpowiednią praktykę podlegającą zaliczeniu według odpowiednich przepisów wcześniej obowiązujących. Kierownik zespołu konserwatorskiego musi posiadać tytuł zawodowy magistra w specjalizacji związanej z konserwacją kamienia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca ma znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia wyrażającej się posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości min. 270 000,00 złotych

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotna zmiana postanowień Umowy jest dopuszczalna, gdy 1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację, zakres lub termin wykonania przedmiotu Umowy; 2) nastąpi zmiana stawki podatku VAT; 3) zaistnieją okoliczności uniemożliwiające terminowe wykonanie Umowy, a w tym: a) opóźnienie przekazania placu budowy lub rozpoczęcia wykonywania robót, b) wystąpienie siły wyższej, o której mowa w § 3 ust.6, c) wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych, odbiegających znacząco od typowych, uniemożliwiających prowadzenie robót lub wykonanie procedur odbiorowych (przeprowadzanie prób i sprawdzeń) przez okres co najmniej 14 dni, uniemożliwiających prawidłowe zrealizowanie (jakościowe, terminowe) robót, pomimo zastosowania wszelkich dostępnych środków technicznych przez wykonawców robót, d) zawieszenie przez Zamawiającego wykonywania robót, e) zaistnieje konieczność wykonania robót dodatkowych, zamiennych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, a mających wpływ na koszt i/lub termin realizacji zadania podstawowego, związanych z: - potrzebą zastosowania/wymiany części/urządzeń/materiałów związanych z realizacją Umowy, których brak uniemożliwiłby prawidłowe wykonanie zamówienia; - potrzebą usunięcia skutków błędów projektowych lub wykonawczych, - koniecznością wprowadzenia rozwiązań zamiennych do dokumentacji projektowej. 4) w przypadku, gdy iloczyn ilości wykonanych robót i cen jednostkowych podanych w kosztorysie szczegółowy stanowiącym załącznik do Oferty Wykonawcy przekroczy 120%wynagrodzenia wynikającego z umowy Zmiany wskazane powyżej będą dopuszczalne wyłącznie w takim zakresie, w jakim ukończenie przedmiotu Umowy jest lub przewiduje się, że będzie, opóźnione na skutek tych działań, a w odniesieniu do pkt 1), 3)e, 4) również z uwzględnieniem skutków finansowych

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.iv-lo.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: IV Liceum Ogólnokształcące, ul. Krzemionki 11, 30-525 Kraków, sekretariat-parter..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.06.2014 godzina 12:30, miejsce: IV Liceum Ogólnokształcące, ul. Krzemionki 11, 30-525 Kraków, sekretariat ogólny-parter..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: zamówienie jest współfinansowane ze środków Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków Krakowa..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.