eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Kompleksowa obsługa prawna w zakresie zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego w Instytucie Adama Mickiewicza.



Ogłoszenie z dnia 2012-07-16

Warszawa: Kompleksowa obsługa prawna w zakresie zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego w Instytucie Adama Mickiewicza.
Numer ogłoszenia: 155005 - 2012; data zamieszczenia: 16.07.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Adama Mickiewicza, ul. Mokotowska 25, 00-560 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 4476100, faks 022 4476152.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa Instytucja Kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa obsługa prawna w zakresie zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego w Instytucie Adama Mickiewicza..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Kompleksowa obsługa prawna w zakresie zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego w Instytucie Adama Mickiewicza..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.20.00 - Usługi reprezentacji prawnej 79.11.00.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.06.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Wojciech J. Kobus 81-312,, ul. Nowogrodzka 23/9, 81-312 Gdynia, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 288000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 354240,00

  • Oferta z najniższą ceną: 354240,00 / Oferta z najwyższą ceną: 354240,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznej usługi prawniczej, w szczególności polegającej na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami oraz innymi organami orzekającymi jak i doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego spraw toczonych z udziałem Instytutu w Warszawie rozumianych w szczególności, jako asysta przy podejmowaniu decyzji optymalnych z punktu widzenia interesu Instytutu, tak aby zapobiegać czy też minimalizować ryzyka procesowe pojawiające się w bieżącej działalności Instytutu. Instytut, jako podległa Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego państwowa instytucja kultury, jest odpowiedzialna za promocję kultury polskiej za granicą. Działalność ta wymaga wysoce wyspecjalizowanej kadry, która posiada wiedzę, doświadczenie i umiejętności, a także świadczenia przez przedsiębiorców zewnętrznych usług na najwyższym, profesjonalnym poziomie. Do takich usług należą usługi prawnicze, które wymagają szczególnego doświadczenia. Należy podkreślić, że osoba, która będzie mogła należycie wykonać przedmiotową usługę, powinna być prawnikiem z dużym doświadczeniem, w szczególności w zakresie prowadzenia spraw sądowych, jak i szeroko rozumianego doradztwa prawnego z zakresu praw na dobrach niematerialnych (w szczególności majątkowych prawach autorskich), pozwalająca racjonalizować podejmowane decyzje z uwzględnieniem ryzyk procesowych, a także zapewniająca celowe, oszczędne i efektywne wydatkowanie środków Zamawiającego. Jednocześnie wykonawcę winien posiadać znaczne doświadczenie w zakresie obsługi jednostek finansów publicznych, których organizatorami są podmioty szczebla ministerialnego, ze szczególnym uwzględnieniem instytucji kultury. Jednocześnie wykonawca obsługujący Instytut musi mieć doświadczenie w międzynarodowym obrocie prawnym, z związku z faktem, iż większość umów podpisywanych jest z partnerami zagranicznymi. Z tym wiąże się konieczność dobrej znajomości języków obcych oraz właściwych technik negocjacyjnych odmiennych od warunków rynku polskiego. Ponadto dogłębna znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych jest kluczowym czynnikiem sukcesu w skutecznym dostosowaniu polskich umów do rzeczywistości pracy w międzynarodowym środowisku. Nie mniej ważnymi i oczekiwanymi są doświadczenia w zakresie organizacji wydarzeń artystycznych zarówno na gruncie prawa polskiego, jak i praw właściwych za granicą takich, jak znajomość przepisów prawa pracy i BHP oraz administracyjnych podstaw realizacji projektów artystycznych. Doświadczenie w obsłudze produkcji teatralnej, filmowej, muzealnej, wystawienniczej, czy też przy organizacji festiwali i koncertów, umożliwia szybką i dokładną pomoc prawną, oczekiwaną od wykonawcy. W szczególności w przypadku zmiennej sytuacji politycznej za granicą, gdzie koniecznym jest podejmowanie szybkich decyzji oraz wskazywania bezpiecznych rozwiązań. Dodatkowym atutem przy wyborze wykonawcy jest doświadczenie w zakresie obsługi systemów finansowania kultury, w szczególności prowadzenia Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz wskazywania rozwiązań zgodnych z ustawą o finansach publicznych. Jakikolwiek błąd lub przypadkowość w wyborze wykonawcy (co jest możliwe przy zastosowaniu procedur konkurencyjnych) stwarza ryzyko niepowetowanej straty, spowodowanej albo błędem wykonawcy albo jego nierzetelnością. W związku z tym wybór Wykonawcy w osobie Pana Wojciecha J. Kobus - Kancelaria Radcy Prawnego jest w pełni uzasadniony. Z uwagi na istniejący spór dotyczący realizacji jednej z umów o produkcje utworu filmowego o wartości przedmiotu zaskarżenia powyżej 250 000 zł oraz jednocześnie prowadzenie przez Instytut dodatkowo czterech innych sporów sądowych w zakresie własności intelektualnej oraz prawa pracy, koniecznym jest zapewnienie ciągłości obsługi prawnej w powyższym zakresie, które należy mieć na uwadze, także przy szacowaniu wartości zamówienia, gdyż koszt zastępstwa procesowego przekracza wartość pozostałych usług prawnych. Jednocześnie niewskazanym jest zmiana wykonawcy w powyższych sprawach, mogąca skutkować pogorszeniem jakości świadczonych dotychczas usług, jak i koniecznością ponownego wdrożenia nowego wykonawcy w realizację zastępstwa procesowego Instytutu. Dodatkowo należy wskazać, iż Wykonawca posiada wszelkie niezbędne doświadczenie wymagane przy obsłudze Instytutu. Posiada on blisko 12-letnie doświadczenie w pracy Radcy Prawnego. W zakresie praw autorskich Wykonawca jest absolwentem Międzyuczelnianiego Instytutu Własności Intelektualnej, a obecnie jest m.in. wykładowcą Akademii Sztuk Pięknych w zakresie prawa autorskiego, członkiem zespołu przy Ministrze Sportu i Turystyki w zakresie ochrony praw autorskich, koordynatorem ds. własności intelektualnej przy Urzędzie Miasta Gdańsk przy Euro 2012. Był także w zakresie praw autorskich wykładowcą Okręgowej Izby Radców Prawnych. W zakresie zamówień publicznych współpracuje z Centrum Usług Wspólnych (dawniej: gospodarstwa pomocniczego Centrum Obsługi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów) zajmującego się przygotowywaniem i przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, udzielania zamówień oraz zawierania umów ramowych na potrzeby jednostek administracji rządowej, jako centralny zamawiający dla jednostek administracji rządowej. Jednocześnie do klientów Wykonawcy należeli, bądź należą m.in.: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Żydowski Instytut Historyczny, Radio Gdańsk, TVP S.A., Okręg Warszawski Związku Polskich Artystów Plastyków, co potwierdza duże doświadczenie Wykonawcy w zakresie obsługi jednostek finansów publicznych, bądź finansowanych ze środków publicznych, jak również merytorycznie zaangażowanych na polu prawnoautorskim. Wybór trybu udzielenia zamówienia publicznego z wolnej ręki uzasadniony jest ponadto koniecznością bezpośredniego kontaktu z przyszłym Wykonawcą. Tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na przeprowadzenie negocjacji, podczas których można negocjować warunki przyszłej umowy, w tym cenę oraz inne ważne z punktu widzenia przedmiotu zamówienia kwestie. Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy PZP w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Ponadto zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust. 1, w szczególności (ale nie tylko) jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować m.in. naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Tak więc w ocenie Zamawiające możliwym jest zastosowanie trybu z wolnej ręki w przedmiotowym postępowaniu na podstawie art.5 ust.2 ustawy prawo zamówień publicznych. Wobec powyższego, do udzielenia niniejszego zamówienia znajduje zastosowanie art. 5 ust. 1b oraz art. 5 ust. 1a ustawy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.