eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stolno › Budowa ujęcia wody nr 2A w Stolnie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2012-05-10

Stolno: Budowa ujęcia wody nr 2A w Stolnie
Numer ogłoszenia: 150020 - 2012; data zamieszczenia: 10.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stolno , Stolno 112, 86-212 Stolno, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 677 09 00, faks 56 677 09 06.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stolno.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa ujęcia wody nr 2A w Stolnie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zastępczej studni nr 2A głębokości całkowitej 87 m ppt. Otwór wchodzący w skład gminnego ujęcia wody podziemnej w Stolnie zlokalizowany jest w obszarze działki oznaczonej numerem 99na3, w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącej studni Nr 2. Studnia wykorzystana będzie jako źródło wody do zaopatrzenia sieci wodociągu gminnego. W zakresie zadania przewiduje się wykonanie następujących robót: A. Wiercenie zastępczego otworu studziennego Nr 2A o głębokości 87,0 m ppt. Zakres wykonania otworu hydrogeologicznego obejmuje: 1. Montaż wiertnicy i urządzeń pomocniczych oraz zagospodarowanie placu wierceń. 2. Wiercenie otworu hydrogeologicznego systemem udarowym do głębokości całkowitej 87,0 m przy użyciu dwóch kolumn rur osłonowych: - 508 mm (20) do głębokości 32,0 m ppt oraz - 457 mm (18) do głębokości 87,0 m ppt W celu usprawnienia wiercenia otworu oraz zachowania jego pionowości, wykonawca robót geologicznych może zastosować kolumnę wstępną (konduktor) z rur stalowych średnicy 610 mm lub średnicy 614 mm (24). Po zafiltrowaniu otworu i wykonaniu pompowania oczyszczającego i pomiarowego obie kolumny rur osłonowych zostaną usunięte z otworu. 3. Pobranie podczas wiercenia próbek gruntu: Zgodnie z Instrukcją obsługi wierceń hydrogeologicznych (2011 r.) próbki przewiercanych gruntów należy pobierać do skrzynek lub worów PE z warstw wyróżniających się litologicznie lecz nie rzadziej jak co 2 m. Szczególną uwagę należy zwrócić na wykształcenie granulometryczne warstwy wodonośnej w przedziale głębokości przewidzianym do zafiltrowania, tj. 71 83 m ppt. W zależności od stwierdzonego zróżnicowania litologicznego, próbki gruntu w powyższym interwale głębokości należy pobierać co 1 m, ewentualnie co 2 m. Z warstwy wodonośnej w przewidywanym do zafiltrowania interwale głębokości należy pobrać co najmniej 3 próbki gruntu z przeznaczeniem do wykonania sitowych analiz granulometrycznych (NU). 4. Zabudowę kolumny filtra studziennego: Zgodnie z zatwierdzonym projektem robót geologicznych przewiduje się zabudowanie kolumny filtra wykonanego w całości z rur stalowych. Poszczególne odcinki rur łączone na złącze gwintowane. konstrukcja kolumny filtra: - rura podfiltrowa: rura średnicy Dz 330 mm dw 280 mm długości 3,0 m, zamknięta denkiem. - część czynna filtra: rura średnicy Dz 330 mm dw 280 mm, grubość ścianki 19,0 mm: filtr szczelinowy ze szczeliną szerokości 3,0 mm, pokryty siatkową filtracyjną Nr 10 na podkładzie z drutu średnicy 3 mm pokrytego izolacyjną warstwą z 4 twardego tworzywa sztucznego względnie linki z twardego tworzywa sztucznego. Odcinki części roboczej filtra o długości: 2 x 6,0 m (Lf = 12,0 m), montowane na złącze gwintowane. Łączna długość części roboczej filtra wyniesie około Lf 10,8 m (2 x 5,4 m). Dopuszcza się zastosowanie filtra szczelinowego typu Pancera, Stuwe, itp. średnicy odpowiadającej powyżej opisanej konstrukcji. Numeracja siatki filtracyjnej dostosowana zostanie do granulacji przewierconej warstwy wodonośnej. - rura nadfiltrowa: średnicy Dz 330 mm/ dw 280 mm wyprowadzona do powierzchni terenu (długości 71 m). W otworze hydrogeologicznym przewidziano zabudowanie kolumny filtra wykonanej w całości rur stalowych (do przekazanej dokumentacji robót geologicznych wykonawca załączy atest dla zastosowanych materiałów). Kolumna filtra posadowiona zostanie na planowanej głębokości 86,0 m na warstwie podsypki żwirowej. W trakcie montażu kolumny filtra i jego opuszczaniu do otworu należy zamontować prowadniki (centratory) umożliwiające centryczne zabudowanie kolumny w otworze i zachowanie jej pionowości. Prowadniki należy montować po 2 szt. na każdym 6 m odcinku rur. Natomiast wokół części roboczej filtra, w planowanym interwale głębokości 68,0-86,0 m ppt wykonana zostanie obsypką żwirowa dobrana do granulacji osadów budujących warstwę wodonośną. Przewiduje się zastosowanie obsypki filtracyjną o frakcji 23 mm ze złoża Biała Góra kTomaszowa Mazowieckiego. Powyżej części roboczej filtra, w planowanym przedziale głębokości 63,0-68,0 m ppt wykonane zostanie szczelnienie z ilastych materiałów granulowanych. Uszczelnienie przewiduje się wykonać z Compaktonit 200względnie materiałów równoważnych. Natomiast w trakcie podciągania poszczególnych kolumny rur osłonowych przestrzeń pomiędzy ociosem, a rur nadfiltrowa wypełniona zostanie materiałem ilastym. Do wypełnienia można wykorzystać ilasto-piaszczysty urobek pozyskany w trakcie wykonywania otworu. Szczegółową konstrukcje kolumny filtra i głębokość jego posadowienia, rodzaj zastosowanej obsypki filtracyjnej ustali dozór hydrogeologiczny po przewierceniu całej miąższości warstwy wodonośnej przewidzianej do zafiltrowania. 5. Pompowanie oczyszczające, pompowanie pomiarowe, w tym: -pompowanie oczyszczające: Q = 7585 m3nah w minimalnym czasie 24 h, -chlorowanie otworu wodnym roztworem podchlorynu sodu, chloraminą wapnem chlorowanym lub innym środkiem odkażającym - 2024 h, - pompowanie pomiarowe - 72 h. Pompowanie badawcze otworu należy wykonać na trzech stopniach pomiarowych z wielkościami: Q1 1na3 Qmaks., Q2 2na3 Qmaks., oraz Q, Qmaks., tj. maksymalną wydajnością uzyskaną w trakcie pompowania oczyszczającego (względnie zamontowanego agregatu pompowego). Przy zakładanych parametrach hydrogeologicznych warstwy wodonośnej przewidzianej do zafiltrowania, pompowanie otworu wykonane zostanie z wydajnością: Q1 1na3 Qmax. tj. około 3035 m3nah t1 = 24 godzin Q2 2/3 Qmax. tj. około 5055 m3nah t2 = 24 godzin Q3 Qmax. tj. około 7585 m3nah t3 = 24 godzin W trakcie pompowania na IIIo pobrana zostanie jedna próbka wody do badań fizyczno chemicznych i mikrobiologicznych. W zakresie badań laboratoryjnych przewidziano wykonanie następującego zakresu oznaczeń: mętność, barwa, zapach, odczyn pH, amoniak, azotyny, azotany, żelazo ogólne, mangan, wapń, magnez, chlorki, siarczany, twardość ogólna, twardość węglanowa, przewodność elektrolityczna właściwa, utlenialność - ChZT (KMnO4), substancje rozpuszczone, zawiesina mineralna ogólna oraz jony metali ciężkich: cynk, miedź, ołów 6. Demontaż urządzenia wiertniczego, likwidację i uporządkowanie placu wierceń. 7. Likwidacja studni nr 2A zgodnie z projektem prac geologicznych. B. Dozór geologiczny i opracowanie dokumentacji hydrogeologicznej - powykonawczej. Prace wiertnicze prowadzone będą pod dozorem uprawnionego hydrogeologa, który w oparciu o rzeczywiste warunki geologiczne, stwierdzone podczas wiercenia, zadecyduje: -ewentualnej konieczności korekty konstrukcji otworu w zakresie do 10 % głębokości projektowanej, (konieczne jest przewiercenie całej miąższości warstwy wodonośnej do jej spągu. -szczegółowej konstrukcji części roboczej filtra, czasu i sposobu próbnego pompowania. Po wykonaniu otworu studziennego i przeprowadzeniu pompowania sporządzona zostanie powykonawcza dokumentacja hydrogeologiczna zastępczego otworu eksploatacyjnego. C. Laboratoryjne badania próbki wody podziemnej W ramach badań laboratoryjnych wody zaprojektowano: -1 analizę składu fizyczno-chemicznego próbki wody podziemnej (zakres oznaczanych parametrów opisano powyżej) -1 badanie mikrobiologiczne próbki wody D. Pomiary geodezyjne Pomiary geodezyjne obejmą: -wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej wykonanego otworu hydrogeologicznego, -określenie rzędnej powierzchni terenu w miejscu wiercenia pomiarami terenowymi w nawiązaniu do sieci reperów państwowych (niwelacja techniczna). 1.2 Informacja o terenie budowy Projektowany otwór zastępczy nr 2A zlokalizowano na gruntach miejscowości Stolno, w obszarze działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 99/3 obręb Stolno. Działka jest własnością Gminy Stolno (inwestora projektowanych robót geologicznych). Szczegółową lokalizację otworu Nr 2A przedstawiono na planie sytuacyjno-wysokościowym w skali 1: 500 załączonym w projekcie robot geologicznych. 1.3 Organizacja robót. Przekazanie placu budowy Zamawiający przekaże wykonawcy robót geologicznych teren budowy na zasadach i w terminie określonym w umowie o wykonanie robót. Roboty wiertnicze winny być kierowane przez osoby posiadające kwalifikacje do kierowania wierceniami do głębokości 100 m stwierdzone przez Dozór Górniczy. 1.4 Zabezpieczenie interesów osób trzecich Wykonawca robót geologicznych odpowiedzialny jest za przestrzeganie obowiązujących przepisów oraz powinien zapewnić ochronę własności publicznej i prywatnej. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody, powstałe w trakcie realizacji robót. 1.5 Wymagania dotyczące ochrony środowiska Wykonawca podejmował będzie działania, aby stosować się do, przepisów i normatywów z zakresu ochrony środowiska na placu budowy i poza jego terenem. Unikał będzie szkodliwych działań, szczególnie w zakresie zanieczyszczeń powietrza, gruntu i wód gruntowych oraz nadmiernego hałasu i innych szkodliwych dla środowiska i otoczenia czynników powodowanych działalnością podczas wykonywaniu robót. 1.6 Warunki bezpieczeństwa pracy i ochrona przeciwpożarowa na budowie Roboty geologiczne związane z wykonywaniem otworu studziennego winny być prowadzone zgodnie z wymaganiami: -Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28 czerwca 2002 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy, prowadzenia ruchu oraz specjalistycznego zabezpieczenia przeciwpożarowego w zakładach górniczych wydobywających kopaliny otworami wiertniczymi (Dz.U. Nr 109, poz. 961, 2002 r. ze zmianami) oraz -Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy, prowadzenia ruchu oraz specjalistycznego zabezpieczenia przeciwpożarowego w zakładach górniczych wydobywających kopaliny otworami wiertniczymi. Dz.U. Nr 24, poz. 213, 2004 r. -Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 24 maja 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy, prowadzenia ruchu oraz specjalistycznego zabezpieczenia przeciwpożarowego w zakładach górniczych wydobywających kopaliny otworami wiertniczymi. Dz.U. Nr 106, poz. 726, 2007 r. Mają tu zastosowanie przepisy z zakresu bezpieczeństwa powszechnego, bezpieczeństwa pożarowego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników. Przedsięwzięcia niezbędne w celu zapewnienia bezpieczeństwa powszechnego zakładu wykonującego roboty geologiczne: -Urządzenia wiertnicze i sprzęt muszą być sprawne, a ich praca nie powinna zagrażać otoczeniu, -urządzenia wiertnicze i sprzęt winny być dopuszczone do stosowania na poszczególnych stanowiskach przez kierownika, -W przypadku powstania awarii lub jakiegokolwiek zagrożenia należy wstrzymać ruch i niezwłocznie w sposób zorganizowany przystąpić do usuwania awarii i likwidacji zagrożenia, -Dozór i kierownictwo ruchu zakładu winno stale prowadzić obserwacje i monitorować powstawanie awarii lub jakiegokolwiek zagrożenia bezpieczeństwa publicznego lub środowiska naturalnego. -Przedsięwzięcia niezbędne w celu zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego zakładu wykonującego roboty geologiczne: -Zakład wiertniczy winien być wyposażony w telefon zapewniający stalą łączność i sprawne kierowanie pozwalające na współdziałanie w przypadku likwidacji awarii i zagrożeń pożarowych innych, -Urządzenia wiertnicze i sprzęt winny być sprawne, wyposażone w sprzęt gaśniczy dopuszczony do stosowania na poszczególnych stanowiskach przez kierownika, Uzupełnianie paliwa i smarów winno odbywać się podczas postoju urządzenia wiertniczego i sprzętu. -Palenie tytoniu powinno odbywać się tylko i wyłącznie podczas przerw w pracy. i miejscach do tego wyznaczonych, -Zbiorniki z paliwem i smarami do urządzenia wiertniczego i sprzętu winny znajdować się w odległości, co najmniej 20 m. -Przedsięwzięcia niezbędne w celu zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników zakładu wykonującego roboty geologiczne: -Urządzenia wiertnicze i sprzęt winny być obsługiwane przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje, -Urządzenia wiertnicze i sprzęt winny być obsługiwane przez pracowników przeszkolonych okresowo do pracy na poszczególnych stanowiskach zakładu wiertniczego, -Urządzenia wiertnicze i sprzęt winny być obsługiwane zgodnie z dokumentacją technicznoruchową a urządzenia i sprzęt winny być wyposażone w taką dokumentację, -Urządzenia wiertnicze i sprzęt winny być sprawne i dopuszczone do ruchu przez kierownika, -Pracownicy winni być zapoznani z instrukcjami stanowiskowymi, -Pracownicy winni być zaopatrzeni w odzież ochronną niezbędne środki bhp do pracy na poszczególnych stanowiskach, -Na każdej zmianie roboczej powinien być co najmniej jeden pracownik przeszkolony w zakresie udzielania pierwszej pomocy, a zakład wyposażony w środki medyczne pierwszej pomocy, -Nadzór nad pracą załogi winna sprawować osoba z kierownictwa i dozoru ruchu. 1.7 Zabezpieczenie placu budowy oraz nawierzchni dróg Wykonawca zobowiązany jest do: -ogrodzenia i ochrony placu budowy, -utrzymania porządku na placu budowy -właściwego, zgodnego z planem ruchu zagospodarowania terenu wiertni i składowania materiałów wiertniczych, -utrzymania w czystości dróg publicznych -właściwej organizacji transportu sprzętu i materiałów, tak aby nie uszkodzić nawierzchni dróg dojazdowych. 2.0 WYMAGANIA DOTYCZĄCE WŁAŚCIWOŚCI MATERIAŁÓW -Wszystkie użyte do budowy materiały powinny być dopuszczone do stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Materiały stosowane do budowy studni powinny być tak dobrane, aby ich skład a także wzajemne oddziaływanie nie powodowały pogorszenia parametrów jakościowych wody oraz zmian powodujących obniżenie trwałości i sprawności hydraulicznej studni. -Rury studzienne winny spełniać wymogi normy branżowej PN-68 -74 229 - rury wiertnicze. Rury wiertnicze są materiałami wielokrotnego stosowania. Stan techniczny rur użytych do wiercenia powinien gwarantować możliwość bezawaryjnego wiercenia i późniejszej eksploatacji studzien. Z uwagi na powyższe rury wiertnicze powinny: - posiadać właściwą grubość ścianek, - nie posiadać wżerów korozyjnych, - posiadać drożne, nie uszkodzone gwinty -Filtr winien być wykonany zgodnie z projektem opracowanym przez dozór geologiczny. Przed zamontowaniem filtra do otworu należy sporządzić protokół odbioru filtra przez wykonawcę, w obecności dozoru geologicznego i przedstawiciela zamawiającego. Ponadto wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wytrzymałość rur perforowanych we własnym zakresie. -Rury do zmontowania rurociągu odprowadzającego wodę z próbnego pompowania studzien winny być średnicy 100-160 mm szybkospinalne. Dopuszcza się odprowadzenie wody wężami strażackimi. Minimalna odległość odprowadzenia wody - 150 m -Materiał do wykonania obsypki filtracyjnej części roboczej filtra - ziarna kwarcowe. Nie dopuszcza się stosowania obsypek z przesiewanego żwiru. Średnica ziaren obsypki winna być ustalona przez dozór geologiczny po wykonaniu odwiertu (przewierceniu całej miąższości ujmowanej warstwy wodonośnej). -dla obsypek żwirowych minimalna grubość warstwy obsypki po każdej stronie filtra powinna wynosić 60 mm, zaś dla obsypek frakcji piaskowych 50 mm. -Składowanie materiałów - rury wiertnicze i filtrowe winny być składowane zgodnie z planem zagospodarowania placu w obrębie, którego prowadzone będą roboty geologiczne. 3.0 SPRZĘT Sprzęt do wiercenia Wykonawca winien dysponować urządzeniem wiertniczym umożliwiającym prowadzenie robót geologicznych do głębokości co najmniej 100 m wraz z wymaganym osprzętem. Sprzęt do próbnego pompowania Zgodnie z projektem robót geologicznych do pompowania oczyszczającego i pomiarowego otworu studziennego należy zapewnić agregat pompy głębinowej o wydajności około 100 m3 na h. W przypadku stwierdzenia korzystniejszych od założonych w projekcie warunków hydrogeologicznych należy być przygotowanym do zastosowania pompy głębinowej o wydajności ok. 120,0 m3/h. W przypadku braku możliwości podłączenia do zewnętrznej linii energetycznej należy posiadać w dyspozycji agregat prądotwórczy o mocy 30 kW. 4.0 TRANSPORT Wykonawca winien dysponować następującymi środkami transportu 1) Samochód skrzyniowy - 1 szt. 2) Dźwig o nośności powyżej 4 Mg - 1 szt. 5.0 WYKONASTWO 5.1 Wiercenie i filtrowanie otworów Zgodnie z przyjętym wariantem konstrukcyjnym zaprojektowany zastępczy otwór eksploatacyjny Nr 2A o planowanej głębokości 87,0 m. Otwór wykonany zostanie metodą wiercenia udarowego w dwóch kolumnach rur osłonowych: - O 508 mm (20) - do głębokości 32 m ppt, - O 457 mm (18) - do głębokości 87 m ppt. obie kolumny rur wiertniczych po zafiltrowaniu zostaną całkowicie usunięte z otworu. Przewiduje się zabudowanie kolumny filtra z częścią roboczą szczelinową, osiatkowaną z atestowanych rur wiertniczych Dz 330 mm o następujących wymiarach: - rura nadfiltrowa: długość 72,0 m - część robocza: odcinek 01 długość 6,0 m - w tym filtr siatkowy 5,4 m - międzyfiltrowa około długości 0,6-0,8 m - część robocza: odcinek 02 długość 6,0 m - w tym filtr siatkowy 5,4 m - rura podfiltrowa: odcinek długość 3,0 m (wraz z mufą części roboczej 02) Filtr zostanie posadowiony na głębokości ok. 86,0 m Rury nadfiltrowe, podfiltrowe i część robocza filtra zostaną wyposażone w prowadnice, a wokół części roboczej filtra właściwego zostanie wykonana obsypka filtracyjna (piaskowa lub żwirowa w zależności od granulacji warstwy wodonośnej). Uwaga: Końcową głębokość otworu należy dostosować do zadania geologicznego, tj. zafiltrowania czwartorzędowego poziomu wodonośnego. Wiercenia należy zakończyć po przewierceniu całej miąższości ujmowanej warstwy wodonośnej i zagłębieniu otworu w słaboprzepuszczalne osady na głębokość ok. 3,5-4 m. Szczegółową konstrukcję kolumny filtra (średnicę i typ filtra, długości jego poszczególnych odcinków, granulację obsypki, ewentualnie nr siatki filtracyjnej ustali dozór geologiczny na podstawie rzeczywistego wykształcenia i zmienności litologicznej warstwy wodonośnej. Projektowaną konstrukcję otworu przedstawiono w projekcie robót geologicznych: załącznik nr 3. 5.2 Izolowanie horyzontów wodonośnych W celu odizolowania ujmowanej warstwy wodonośnej, w interwale głębokości 63,0-68,0 m ppt, wykonać należy uszczelnienie z materiałów ilastych zwiększających objętość, np. Compaktonit lub materiały o analogicznych właściwościach. 5.3 Pobieranie próbek gruntu i wody W trakcie wiercenia należy pobierać próbki gruntu do skrzynek znormalizowanych o pojemności 1 dm3, względnie worków z folii PE lub HDPE. Próbki należy pobierać: - z każdej warstwy wyróżniającej się litologicznie, - z warstw słaboprzepuszczalnych o dużej miąższości co 2 m, - z ujmowanej warstwy wodonośnej co 1 m, a w przypadku jednolitego granulometrycznie wykształcenia co 2 m. W czasie pompowania pomiarowego należy pobrać po 1 próbce wody podziemnej, zgodnie z normą PN 761C-04620-03 oraz PN-74/C-0460-01. Zakres oznaczanych parametrów zgodny z projektem robót geologicznych. 5.4 Pomiary i badania hydrogeologiczne W trakcie wiercenia projektowanego otworu należy codziennie przed rozpoczęciem robot i po ich zakończeniu wykonać pomiar głębokości zwierciadła wody w otworze. Wyniki pomiarów należy odnotować w dziennych raportach wiertniczych lub dzienniku wiercenia. Po zafiltrowaniu otworu należy zmierzyć poziom zwierciadła wody w otworze, a następnie przeprowadzić pompowanie otworu składające się z dwóch etapów: a) pompowanie oczyszczaiące - winno być wykonywane do chwili oczyszczenia wody z zawiesiny mechanicznej. Pompowanie oczyszczające można zakończyć jeżeli zawartość zawiesiny mineralnej co najmniej 2 krotnie skontrolowana wynosić poniżej 15 mg/dm3. Do celów kosztorysowych ustala się czas pompowania oczyszczającego równy 24 godziny. Wydajność pompowania oczyszczającego - Q = 7585 m3/h. Po zakończeniu pompowania oczyszczającego należy usunąć osad z rury podfiltrowej, otwór zachlorować (zdezynfekować) i wodnym roztworem podchlorynu sodu względnie chloraminy i pozostawić pod działaniem środka dezynfekującego na okres 20 24 godzin. b) pompowanie pomiarowe - należy przeprowadzić na trzech cyklach dynamicznych, przy czym jako podstawę do ustalenia wydajności na poszczególnych cyklach należy wykorzystać wyniki pompowania oczyszczającego: I cykl - Q1 - 1/3 Q3 II cykl - Q2 - 2/3 Q3 III cykl - Q3 - Qhmax (Q3 1,0-1.2 Qmax). Czas pompowania pomiarowego na poszczególnych cyklach ustala się na 24 godziny dla każdego ze stopni pompowania. Pompowanie należy wykonać agregatem pompowym zapewniającym uzyskanie wydajności ok. 100,0 m3/h. W trakcie pompowania pomiarowego otworu należy prowadzić obserwacje położenia zwierciadła wody w otworze pompowym oraz w otworach Nr 2. Po zakończeniu pompowania należy wykonać pomiar szybkości wzniosu zwierciadła wody w otworze pompowanym oraz obserwacyjnym (studnia Nr 2). Wszystkie pompowania należy prowadzić zgodnie ze szczegółowymi instrukcjami (wydajność agregatu pompowego w trakcie pompowania, typ pompy i głębokość jej zawieszenia, czas pompowania, itp.) sporządzanymi przez wykonawcę robót i kontrolowanego przez geologa dozorującego prowadzenie robót geologicznych. Do pomiaru wydajności agregatu pompowego w czasie pompowania oczyszczającego i pomiarowego należy zastosować sprawny wodomierz zamontowany na rurociągu odprowadzającym wodę ze studni oraz zasuwę umożliwiającą regulację ilości pompowanej wody. 5.5 Pomiary geodezyjne Pomiary geodezyjne: - wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej otworu hydrogeologicznego, - określenie rzędnej powierzchni terenu w miejscu wiercenia pomiarami terenowymi w dowiązaniu do sieci reperów państwowych (niwelacja techniczna). 5.6 Geologiczne prace dokumentacyjne Po zakończeniu przewidywanych projektem robót i badań ich wyniki przedstawione zostaną w formie dokumentacji hydrogeologicznej określającej wydajność eksploatacyjną otworu studziennego. Dokumentacja opracowana zostanie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 23 grudnia 2011r. w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i geologicznoinżynierskiej (Dz.U. Nr 291, poz. 1714, 2011 r.) i przesłana do zatwierdzenia. Dokumentacje opracuje dozór geologiczny. 6.0 KONTROLA, BADANIA ORAZ ODBIÓR ROBÓT 6.1 Zasady kontroli Wykonawca jest odpowiedzialny za kontrolę robót i jakości użytych materiałów, zapewniając odpowiedni system kontroli oraz możliwość pobierania próbek, badania materiałów i prowadzenia robót geologicznych. Wykonawca zabezpiecza geodetę do obsługi geodezyjnej (wytyczanie otworu, inwentaryzacja powykonawcza). 6.2 Badania i pomiary kontrolne Wszystkie badania i pomiary będą prowadzone zgodnie z wymaganiami norm i obowiązujących przepisów. Wykonawca robót geologicznych powiadomi dozór geologiczny i nadzór inwestorski o terminie pomiarów lub badań oraz zabezpieczy sprzęt i urządzenia do pomiarów i badań. 6.3 Badania i pomiary prowadzone przez dozór geologiczny i nadzór inwestorski Dozór geologiczny i nadzór inwestorski jest uprawniony do dokonywania kontroli i badania materiałów. Wykonawca robót zapewni, wszelką potrzebną pomoc w tych czynnościach. Na zlecenie dozoru geologicznego lub nadzoru inwestorskiego Wykonawca będzie prowadził dodatkowe badania tych materiałów, które budzą wątpliwości, co do ich jakości, o ile kwestionowane materiały nie zostaną przez Wykonawcę usunięte z własnej woli. Koszty tych dodatkowych badań pokrywa Wykonawca w przypadku stwierdzenia niezgodności z normami lub aprobatami technicznymi, w przeciwnym przypadku koszty te pokrywa Zamawiający. Próbki dostarczone przez Wykonawcę do badań wykonywanych na zlecenie dozoru geologicznego lub nadzoru inwestorskiego będą odpowiednio opisane i oznakowane, w sposób przez niego zaakceptowany. 6.4 Dokumentacja budowy Wykonawca robót geologicznych jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji budowy, przechowywania jej we właściwie zabezpieczonym miejscu oraz udostępnieniu do wglądu przedstawicielom uprawnionych organów. Dokumentacja budowy obejmuje: 1) Projekt robót geologicznych dotyczący wykonania otworu, 2) Decyzję zatwierdzającą projekt robót geologicznych, 3) Dzienniki wiercenia otworu i dzienne raporty wiertnicze, 4) Protokóły odbiorów zanikających, częściowych i końcowych, protokół konstrukcji technicznej i odbioru filtra oraz zafiltrowania otworu, 5) Dziennik pompowania oczyszczającego, dezynfekcji oraz pompowania pomiarowego, 6) Obmiary robót. 7.0 WYMAGANIA DOTYCZĄCE OBMIARU ROBÓT Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz.U. Nr 202, poz. 2072, 2002 r.) obmiar robót powinien zawierać zestawienie wykonanych robót podstawowych w kolejności technologicznej ich wykonania ze szczegółowym opisem lub wskazaniem podstaw ustalających opis oraz z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek obmiarowych robót podstawowych. Obmiaru robót dokonuje Wykonawca po powiadomieniu dozoru geologicznego i nadzoru inwestorskiego. O terminie i zakresie obmierzanych robót, elementów do wbudowania. Powiadomienie powinno nastąpić, co najmniej 3 dni przed terminem odbioru. Wszystkie wyniki obmiaru wpisywane są do dzienników wiertniczych. Urządzenia i sprzęt pomiarowy zostaną dostarczone przez Wykonawcę. Wszystkie urządzenia i sprzęt pomiarowy będą utrzymane w należytym stanie przez cały okres trwania robót. Urządzenia i sprzęt pomiarowy, stosowane w czasie obmiaru robót wymagają akceptacji dozoru geologicznego i nadzoru inwestorskiego. Jeżeli urządzenia lub sprzęt pomiarowy wymagają badań atestujących, to Wykonawca przedstawi ważne świadectwo. Obmiary należy przeprowadzać przed częściowym lub ostatecznym odbiorem robót. Obmiar robót zanikających należy przeprowadzać w czasie ich wykonywania. Obmiar robót ulegających zakryciu przeprowadza się przed ich zakryciem. 8.0 ODBIORY ROBÓT 8.1 Sprawdzenia i odbiory częściowe W czasie wykonywania otworu studziennego należy przeprowadzić następujące odbiory częściowe i zanikające: -sprawdzić zgodność lokalizacji odwiertu z projektem robót geologicznych, -sprawdzić głębokość wykonanego odwiertu (pomiar głębokości otworu w obecności przedstawiciela Zamawiającego). -odbiory filtra dostarczonego na budowę i jego zabudowę w otworze, -odbiór wykonania uszczelnienia (izolacji ujmowanej warstwy wodonośnej) oraz kontrola ilości użytego do izolacji materiału i jego parametrów zwiększania objetości, -odbiory próbnego pompowania otworu (sprawdzenie wydajności pompowania, depresji i klarowności wody). 8.2 Odbiór końcowy Odbiór końcowy polega na: -sprawdzeniu protokołów i dokumentów z odbiorów częściowych i robót zanikających, -stwierdzeniu, że odwiert został wykonany zgodnie z projektem i ustaleniami podejmowanymi w trakcie jego realizacji, -stwierdzeniu wydajności odwiertu i towarzyszącej pompowaniu depresji, ewentualnie ocenie jakości wody, -sprawdzeniu zabezpieczenia odwiertu przed zniszczeniem, -przekazaniu profilu litologicznego i danych technicznych otworu, wyników analiz fizyczno chemicznych i mikrobiologicznej. 8.3 Odbiór gwarancyjny Wykonywany jest po upłynięciu okresu gwarancji. 9.0 ROZLICZENIE ROBÓT W cenę 1 mb odwiertu należy wkalkulować: 1) transport sprzętu i urządzeń do wiercenia na plac budowy i powrotny na bazę łącznie z załadunkiem i wyładunkiem, 2) transport materiałów na budowę z załadunkiem i ponowne zabranie na bazę nie zużytych materiałów łącznie z załadunkiem i rozładunkiem tj. rur wiertniczych, filtra, żwirów filtracyjnych, żerdzi, itp., 3) transport sprzętu do pompowań i ewentualnie agregatu na plac budowy i powrotny na bazę łącznie z załadunkiem i rozładunkiem, 4) montaż urządzeń i zagospodarowanie placu wierceń, 5) wiercenie zgodnie z projektem robót geologicznych i danych podanych w rozdz. 7, 6) zabudowę filtra zgodnie z projektem i danymi podanymi w rozdz. 7, 7) wyciągnięcie poszczególnych kolumn rur osłonowych oraz ewentualnie zastosowanego konduktora, 8) pompowanie oczyszczające otworu hydrogeologicznego - 24 godz., 9) pompowanie pomiarowe studni przez 72 godz. (3 x 24 h), 10) demontaż i likwidację placu wierceń, 11) materiały - zgodne z projektem i specyfikacją, zużycie materiałów pomocniczych oraz rurociągu do odprowadzenia wody w trakcie pompowania, itp. 12) zabezpieczenie energii na potrzeby zagospodarowania placu budowy i pompowania studni, 14) koszty ogólne, 15) zysk, 16) Podatek VAT. 10.0 DOKUMENTY ODNIESIENIA 10.1 Dokumentacja projektowa Projekt robót geologicznych na wykonanie studni zastępczej Nr 2A gminnego ujęcia wody podziemnej z utworów czwartorzędowych w miejscowości Stolno, dz. Nr 9na3, Gmina Stolno. opracowany przez mgr Sławomir Lorenc, upr. V-1232. 10.2 Normy, akty prawne -Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz.U. Nr 163, poz. 981, 2011 r.) -Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2011r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonywanie wymaga uzyskania koncesji (Dz.U. Nr 288, poz. 1696, 2011 r.) -Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 23 grudnia 2011r. w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i geologiczno-inżynierskiej (Dz.U. Nr 291, poz. 1714, 2011 r.). -Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 czerwca 2002 r. w sprawie planów ruchu zakładów górniczych (Dz.U. Nr 94 poz. 840) -Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. Nr 89, poz. 414, 1994 r. tekst jednolity) -Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy, prowadzenia ruchu oraz specjalistycznego zabezpieczenia ppoż. w zakładach górniczych wydobywających kopaliny otworami wiertniczymi (Dz.U. Nr 109 poz. 961) -Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy, prowadzenia ruchu oraz specjalistycznego zabezpieczenia przeciwpożarowego w zakładach górniczych wydobywających kopaliny otworami wiertniczymi.(Dz.U. Nr 24, poz. 213, 2004 r.) -Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 24 maja 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy, prowadzenia ruchu oraz specjalistycznego zabezpieczenia przeciwpożarowego w zakładach górniczych wydobywających kopaliny otworami wiertniczymi.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 4.000,00 zł

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - treść oświadczenia znajduje się w druku oferty, który stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający oceni spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w ust. 1 na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę zostanie dokona na zasadzie: wykonawca spełnia/nie spełnia poszczególne warunki.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości (należy przedstawić co najmniej 1 robotę w zakresie budowy ujęć wody o wartości powyżej: 150.00,00 zł)), daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone , zgodnie z obowiązującym w tym zakresie Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30grudnia 2009 r. (Dz. U. Nr 226, poz. 1117), należy składać w formie zgodnej z § 6 tegoż rozporządzenia. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę zostanie dokona na zasadzie: wykonawca spełnia/nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - treść oświadczenia znajduje się w druku oferty, który stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający oceni spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w ust. 1 na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę zostanie dokona na zasadzie: wykonawca spełnia/nie spełnia poszczególne warunki.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - treść oświadczenia znajduje się w druku oferty, który stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający oceni spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w ust. 1 na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę zostanie dokona na zasadzie: wykonawca spełnia/nie spełnia poszczególne warunki.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - treść oświadczenia znajduje się w druku oferty, który stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający oceni spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w ust. 1 na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę zostanie dokona na zasadzie: wykonawca spełnia/nie spełnia poszczególne warunki.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

wg projektu umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.stolno.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Stolno Stolno 112; 86-212 Stolno pokój nr 5a..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.05.2012 godzina 09:00, miejsce: godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Stolno Stolno 112; 86-212 Stolno pokój nr 6 - sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.