eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › Dostawa, montaż i uruchomienie cyfrowej konsolety fonicznej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-01

Gdynia: Dostawa, montaż i uruchomienie cyfrowej konsolety fonicznej
Numer ogłoszenia: 116249 - 2016; data zamieszczenia: 01.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej , Plac Grunwaldzki 1, 81-372 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 58 785 58 11, faks 58 785 58 61.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzyczny.org

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa, montaż i uruchomienie cyfrowej konsolety fonicznej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż i uruchomienie cyfrowej konsolety fonicznej. Przedmiot zamówienia obejmuje:a)Dostawę i montaż cyfrowej konsolety fonicznej b)Integrację konsolety fonicznej z istniejącymi urządzeniami sieci cyfrowej audio c)Przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi konsolety d)Uczestnictwo i zapewnienie wsparcia technicznego podczas pierwszych prób.Przeznaczeniem cyfrowej konsolety fonicznej jest pełnienie funkcji konsolety monitorowej dla produkcji muzycznych odbywających się w Teatrze oraz pełnienie funkcji konsolety FOH dla spektakli o mniejszych wymaganiach technicznych dla systemu nagłośnienia monitorowego sceny.Wymóg kompatybilności systemu konsolety fonicznej z urządzeniami cyfrowej sieci audio. W chwili obecnej Zamawiający posiada i eksploatuje na Dużej Scenie i Scenie Nowej cyfrową sieć audio Nexus firmy Stagetec zapewniającą dystrybucję i komutację wszystkich sygnałów audio oraz interfejsy wejść i wyjść dla wszystkich urządzeń fonicznych pracujących w obrębie obydwu scen. Dlatego też w ramach niniejszego zamówienia wymagana jest dostawa konsolety fonicznej zapewniającej współpracę z posiadanymi przez Zamawiającego urządzeniami cyfrowej sieci audio. Pod pojęciem współpracy rozumie się: a)Dostępność z poziomu konsolety do wszystkich sygnałów występujących w sieci audio, b)Możliwość sterowania parametrami kart wejściowych systemu sieci cyfrowej takimi jak: wzmocnienie, załączanie filtra górnoprzepustowego, załączanie napięcia Phantom, odwracanie fazy bezpośrednio przy pomocy fizycznych regulatorów i przycisków w które wyposażony jest mikser c)Możliwość realizacji krosowania sygnałów, tj. przypisywania dowolnych sygnałów dostępnych w sieci audio do torów wejściowych konsolety oraz torów wyjściowych konsolety do dowolnych wyjść sieci audio bezpośrednio z poziomu interfejsu użytkownika miksera bez konieczności podłączania zewnętrznego komputera d) Konsoleta powinna zapewniać blokowanie możliwości edycji parametrów portów wejść i wyjść przypisanych do konsolety z poziomów komputerów z programem sterującym podłączonych do sieci audio e) Oprogramowanie konsolety powinno umożliwiać zapisanie aktualnego stanu konsolety (wszystkich jej nastaw oraz parametrów) wraz z aktualnym stanem sieci cyfrowej audio z włączeniem takich parametrów jak konfiguracja poszczególnych wejść i wyjść sieci, punktów krosowniczych itp. f) Możliwość uruchomienia na konsolecie aplikacji sterującej siecią audio i realizacji następujących funkcji: I.Możliwość kontrolowania i edycji parametrów technicznych wszystkich wejść i wyjść sygnałowych wszystkich jednostek znajdujących się w sieci audio II.Możliwość wyświetlania w trybie rzeczywistym wskazań poziomu sygnału audio dla wszystkich wejść i wyjść sygnałowych wszystkich jednostek w sieci audio III. Możliwość zestawiania połączeń sygnałowych pomiędzy wszystkimi wejściami i wyjściami sygnałowymi wszystkich jednostek podłączonych do sieci IV. Możliwość wyświetlania komunikatów i ostrzeżeń o ewentualnych usterkach, zagrożeniach czy stanie połączeń światłowodowych generowanych przez poszczególne jednostki bazowe systemu sieci cyfrowej audio V. tworzenie i zarządzanie matrycami globalnymi i lokalnymi do komutacji sygnałów.Opis wymaganych minimalnych parametrów technicznych i funkcjonalnych konsolety fonicznej 1)Możliwość miksowania w trybie stereo oraz trybie 5.1 surround 2)Możliwość jednoczesnej obsługi nie mniej niż 192 kanałów wejściowych oraz minimum 96 szyn miksowania. Obsługiwane sygnały wejściowe i wyjściowe powinny być wprowadzane i wyprowadzane z konsolety poprzez urządzenia sieci cyfrowej audio będącej na wyposażeniu Zamawiającego. Komunikacja i przesył sygnałów pomiędzy urządzeniami sieci cyfrowej audio a konsoletą powinna odbywać się w domenie cyfrowej 3)Możliwość niezależnego i swobodnego krosowania i routingu pomiędzy wszystkimi sygnałami występującymi w sieci audio oraz szynami miksowania 4)Pulpit miksera powinien być wyposażony w nie mniej niż trzy ekrany TFT lub LCD. Muszą one umożliwiać pomiar poziomu sygnałów mono i stereo oraz 5.1. Dodatkowo na ekranach przyporządkowanych do kanałów wejściowych musi być możliwość wyświetlania informacji o rutowaniu kanałów do GRUP, wysyłek pomocniczych AUX i głównych szyn wyjściowych MASTER 5) Konsoleta musi umożliwiać pomiar poziomu w kanałach wejściowych: na wejściu toru fonicznego (przed obróbką) oraz po tłumiku i obróbce 6) Konsoleta powinna posiadać minimum 32 sekcje torów fonicznych wyposażonych w zmotoryzowane tłumiki o długości co najmniej 100 mm, z których każdy musi obsługiwać: wejścia mono, stereo, surround 5.1, grupy, sumy, w tym sumę główną 7)Konsoleta powinna być wyposażona w enkodery obrotowe oraz klawisze umożliwiające czytelne ustalenie jej konfiguracji, regulację wszystkich parametrów torów fonicznych (gain-trim, korekcja częstotliwościowa, kompresor, ekspander, wysyłka aux) w każdym wejściowym torze oraz w panelu centralnym 8) Wymaga się aby w każdym wejściowym torze fonicznym konsolety dostępne były co najmniej następujące funkcje:a)regulacja wzmocnienia wstępnego,odwrócenie fazy,regulacja panoramy b)wyjście bezpośrednie direct out z regulacją poziomu i możliwością zmiany trybu pracy przed/po tłumiku c)włączenie / wyłączenie AUX stereo z możliwością wyboru przed, po tłumiku z regulacją poziomu wysyłanego oraz panoramy wysyłki sygnału z kanału do AUX d)włączenie-wyłączenie funkcji procesora dynamicznego: kompresor, limiter, ekspander, bramka z możliwością regulacji parametrów, e)włączenie-wyłączenie funkcji korektora parametrycznego (minimum 4 -pasmowego) z możliwością regulacji parametrów f)włączenie/wyłączenie filtra górnoprzepustowego g)włączenie-wyłączenie filtra dolnoprzepustowego h)realizacja funkcji PFL-SOLO-MUTE i)włączenie-wyłączenie opóźnienia z możliwością regulacji 9)Konsoleta powinna być wyposażona w wygodną regulację do realizacji umiejscawiania źródeł dźwięku w nagraniach przestrzennych w formatach wielokanałowych (5.1) - zmotoryzowany manipulator typu joystick lub dwa enkodery pracujące odpowiednio w płaszczyznach lewa-prawa oraz przód-tył 10) Konsoleta powinna mieć przełączaną częstotliwość próbkowania: 48kHz i 96 kHz. Wewnętrzna długość słowa cyfrowego musi wynosić nie mniej niż 40 bitów w arytmetyce zmiennoprzecinkowej 11) Konsoleta powinna zawierać wewnętrzne źródło synchronizacji oraz umożliwiać synchronizację sygnałami zewnętrznymi co najmniej WordCLock, AES EBU, Timecode. Przełączanie źródeł synchronizacji musi odbywać się automatycznie 12) Możliwość tworzenia przez użytkownika konsolety różnych konfiguracji (projektów) DSP (ilość kanałów, ilość i rodzaj szyn wyjściowych, struktury przetwarzania dźwięku) w ramach niezmienionych zasobów sprzętowych (nie zmienionej ilości kart DSP). Przywołanie zmienionej konfiguracji nie może trwać dłużej niż 30 sekund 13) Możliwość zgrupowania dowolnej liczby torów fonicznych miksera i jednoczesnej zmiany parametrów dla wszystkich zgrupowanych torów (m.in. parametry korekcji, procesorów dynamiki, panoramy wysyłek AUX) 14)Konsoleta powinna umożliwić kontrolę zewnętrznych rejestratorów twardodyskowych oraz systemów ProTools będących w posiadaniu Zamawiającego poprzez porty RS233, RS422 przy pomocy fizycznych przycisków i regulatorów dostępnych z poziomu sterownika 15) Sterownik konsolety cyfrowej musi posiadać redundantne systemy zasilania oparte o minimum dwa zasilacze 16) Konsoleta powinna posiadać wbudowane wyjście słuchawkowe, wejście mikrofonu (talkback) oraz wyjścia do podłączenia monitorów odsłuchowych..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.34.24.20 - Studyjne konsole mikserskie .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 25.07.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł, słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym , że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) gwarancjach bankowych 4) gwarancjach ubezpieczeniowych 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: BANK HANDLOWY S.A. O/GDYNIA 41 10301508 0000 000 801094007 Sposób przekazania wadium: kopia przelewu, poręczenia, gwarancje muszą być dołączone do oferty w oryginale przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wszystkie Urządzenia powinny posiadać certyfikat CE.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy muszą posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie-wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną dostawę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 złotych brutto.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy muszą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Co najmniej jedną dostawę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 złotych brutto. Jako zamówienie odpowiadające przedmiotowi niniejszego zamówienia, Zamawiający uzna realizację minimum jednego zadania: dostawa, montaż i uruchomienie cyfrowej konsolety fonicznej.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) formularz ofertowy b) pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, w przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia c) dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych d) wykaz części zamówienia, które Wykonawca powierzy podwykonawcom e) pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów f) dane techniczne i karty katalogowe oferowanych urządzeń, sporządzone w języku polskim, potwierdzające zgodność oferowanego sprzętu z wymaganiami zawartymi w zał.nr.1 do SIWZ : (Opis przedmiotu zamówienia) g) certyfikaty bezpieczeństwa oraz dokumenty wymagane przez prawo potwierdzające dopuszczenie przedmiotu zamówienia do używania na terenie Polski (Certyfikat CE) h) szczegółowy kosztorys ofertowy przedmiotu zamówienia i) dokument potwierdzający wniesienie wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku gdy:a) zmiana jest korzystna dla Zamawiającego b) konieczność wprowadzenia takich zmian wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy c) zmiana terminu wykonania zamówienia wyniknie z wydłużenia czasu postępowania np. z powodu konieczności wezwania wykonawcy do uzupełnienia brakujących oświadczeń i dokumentów, wniesionego odwołania d) zmiana terminu wykonania zamówienia wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muzyczny.org
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Pytania muszą być skierowane na piśmie i skierowane na adres: 81-372 Gdynia, Plac Grunwaldzki 1, faksem 587855861 lub na adres e-mail: d.kruszyniak@muzyczny.org.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.07.2016 godzina 13:00, miejsce: W siedzibie zamawiającego Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej, Plac Grunwaldzki 1, Gdynia Sekretariat, pokój nr 23.

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 11.08.2016.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.