eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łazy › Budowa i eksploatacja parkingu przy ul. Poniatowskiego w Łazach



Ogłoszenie z dnia 2017-05-08

Łazy: Budowa i eksploatacja parkingu przy ul. Poniatowskiego w Łazach
Numer ogłoszenia: 1122S - 2017; data zamieszczenia: 08.05.2017
OGŁOSZENIE O KONCESJI NA USŁUGI

SEKCJA I: KONCESJODAWCA

I. 1) NAZWA (FIRMA) I ADRES: Gmina Łazy, ul. Traugutta 15, 42-450 Łazy, woj. śląskie, tel. 32 6729326, faks 32 67 29 326.

  • Adres strony internetowej koncesjodawcy: www.bip.lazy.pl

I. 2) RODZAJ KONCESJODAWCY: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT KONCESJI

Nazwa nadana koncesji przez koncesjodawcę: Budowa i eksploatacja parkingu przy ul. Poniatowskiego w Łazach.

Określenie przedmiotu koncesji oraz jej wartości: W ramach umowy: 1. Partner prywatny (Wykonawca) otrzyma w posiadanie nieruchomość Gminy stanowiącą działkę nr 818 przy ul. Poniatowskiego w Łazach na zasadzie umowy użyczenia. Partner Publiczny dopuszcza także posiadanie nieruchomości na zasadzie samej umowy partnerstwa. 2. Partner prywatny zobowiązany będzie do wybudowania i oddania do użytku parkingu w terminie zaoferowanym w formularzu oferty i eksploatacji tego parkingu przez okres na jaki została zawarta umowa, 3. Partner prywatny nabędzie od dokumentację dotyczącą inwestycji, a w szczególności projekt budowlany od Promax sp. z o.o. w Łazach za cenę 20 000 zł + VAT. 4. Po nabyciu uprawnień dokumentacji na Partnera zostaną przeniesione uprawnienia z decyzji o pozwoleniu na budowę. 5. Parking musi być powszechnie dostępny i bezpłatny. 6. Partner prywatny uprawniony będzie do oddania przedmiotu umowy do odpłatnego korzystania, pod warunkiem, że parking będzie powszechnie dostępny i bezpłatny. 7. Partner prywatny w umowie dzierżawy zobowiązany będzie zapisać zastrzeżenie, że parking będący przedmiotem umowy należy nieodpłatnie udostępnić Gminie Łazy jeden raz w roku na okres do 24 godzin, o ile żądanie takie zostanie złożone nie później niż na 14 dni przed dniem w którym ma nastąpić udostępnienie. 8. Wynagrodzenie Partnera prywatnego stanowić będą wyłącznie dochody z tytułu oddania parkingu do odpłatnego korzystania, o którym mowa w pkt 6. 9. Po zakończeniu umowy albo w razie rozwiązania umowy przed jej zakończeniem Partner prywatny zwróci nieruchomość wraz z nakładami (parkingiem), a Gmina nie będzie zwracać wartości poniesionych nakładów. 10. Szczegółowy opis robót budowlanych zawiera następująca dokumentacja projektowa: 1) PROJEKT BUDOWLANY - Parking dla samochodów osobowych ze zjazdami publicznymi, kanalizacją deszczową i oświetleniem terenu wraz z przyłączem energetycznym. wykonany przez STUDIO PROJEKTOWE arch. Krzysztof CIENCIAŁA, 43-400 CIESZYN , ul. Beskidzka 5 ZAWARTOŚĆ PROJEKTU : teczka 01. Projekt zagospodarowania terenu teczka 02a. Projekt drogowy - zjazdy teczka 02b. Projekt drogowy - parking teczka 03. Projekt kanalizacji deszczowej teczka 04. Projekt oświetlenia parkingu i przyłącza energetycznego teczka 05. Dokumenty formalno-prawne 2) Projekt rozbiórki budynków gospodarczych wykonany przez F.U.H.BUDEX Mikołaj Bielawski, ul. Dojazd 19/24, 42-400 Zawiercie. 3) Przedmiary robót (pomocniczo). 11. Informacja o obowiązku zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia W przedmiotowym zamówieniu wykonywanie czynności w zakresie realizacji zamówienia polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2015 r. poz. 1066, z późn. zm.). Zamawiający wymaga, aby osoby, którymi Wykonawca będzie się posługiwał przy wykonywaniu robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia w całym okresie realizacji robót budowlanych, były zatrudnione na podstawie umowy o pracę. W przypadku powzięcia przez Zamawiającego informacji o naruszeniu przez Wykonawcę obowiązku, określonego powyżej, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi o tym fakcie Państwową Inspekcję Pracy, celem podjęcia przez nią stosownego postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. Określenie rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Koncesjonariusza lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Koncesjonariusza lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób zatrudnionych na stanowiskach robotniczych. Określenie sposobu dokumentowania zatrudnienia osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: Na potwierdzenie spełniania tego wymogu Wykonawca przedstawi przed podpisaniem umowy oświadczenie Ryzyko: W bezpośrednim sąsiedztwie nieruchomości na której ma być wybudowany parking znajduje się obiekt handlowy prowadzony przez Jeronimo Martins Polska S.A., Region - Sosnowiec Centrum Dystrybucyjne ul. Innowacyjna 6, 41-218 Sosnowiec, który jest zainteresowany wydzierżawieniem nieruchomości, ale z kompleksowo urządzonym parkingiem. Parking w założeniu ma być wykorzystywany przez klientów tej placówki handlowej. W zamian za korzystanie z parkingu na zasadzie umowy najmu lub dzierżawy Jeronimo Martins Polska S.A. może zaoferować czynsz przy założeniu, że parking będzie bezpłatny i powszechnie dostępny. Wynagrodzenie partnera ma stanowić czynsz uzyskany od Jeronimo Martins Polska S.A. Oferta Partnera prywatnego ma być więc skalkulowana w ten sposób, aby dochody z czynszu w okresie trwania umowy z Jeronimo Martins Polska S.A. zamortyzowały nakłady poniesione na parking. Parter prywatny we własnym zakresie i na własne ryzyko przeprowadzi negocjacje z Jeronimo Martins Polska S.A. w celu ustalenia warunków umowy najmu lub dzierżawy, a w szczególności wysokości czynszu oraz czasu trwania umowy. W ocenie Partnera Publicznego najwłaściwszym momentem na przeprowadzenie negocjacji z ewentualnym dzierżawcą jest okres po zakończeniu negocjacji z Partnerem publicznym. W zależności od spodziewanych dochodów z czynszu Partner prywatny w ramach oferty przedstawia ofertę tj. czas na jaki zostaje zawarta umowa partnerstwa w takich sposób aby zwróciły się poniesione nakłady oraz uzyskał godziwy zysk. Ocena ryzyka winna uwzględniać także konieczność zakupu koncepcji i projektu budowlanego. Wartość przedmiotu partnerstwa publiczno-prywatnego: 593 733,96 zł netto..

Opis potrzeb i wymagań koncesjodawcy / informacja o sposobie uzyskania opisu: 1. Zamawiający prowadzi niniejsze postępowanie i wybierze Wykonawcę w formie przewidzianej w art. 29 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 21 października 2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. poz. 1920) tj. Zmawiający przeprowadzi negocjacje z wykonawcami dopuszczonymi do udziału w postępowaniu o zawarcie umowy, a następnie zaprasza ich do składania ofert. 2. Wykonawcy chcący uczestniczyć w postępowaniu w zgłaszają wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w terminie 22 dni od dnia zamieszczenia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, zawierający oświadczenie o zgłoszeniu udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o spełnianiu opisanych w ogłoszeniu o warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia. 3. Partner publiczny zaprasza do udziału w negocjacjach Wykonawców, którzy złożyli wnioski zgodnie z pkt 2. 4. Prowadzone negocjacje mogą dotyczyć wszystkich aspektów partnerstwa, w tym aspektów technicznych, finansowych i prawnych. 3. O zakończeniu negocjacji Partner publiczny informuje wszystkich Wykonawców, którzy złożyli wnioski. Protokół z prowadzonych negocjacji jest jawny. 4. Partner publiczny po zakończeniu negocjacji zaprasza Wykonawców do składania ofert w terminie 22 dni od dnia wysłania zaproszenia. 5. Oferta, pod rygorem odrzucenia musi wskazywać zgodnie z pkt 6 niniejszych warunków: czas zawarcia umowy koncesji oraz termin wykonania przedmiotu umowy oraz zawierać oświadczenie, że w stosunku do wykonawcy nie zachodzą przesłanki wykluczenia wskazane w pkt 9. Wykonawca, pod rygorem odrzucenia, wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty w celu oceny spełniania kryteriów kwalifikacji: 1) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że kandydat nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o zawarcie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym; 2) referencje potwierdzające realizację robót budowlanych zgodnie z pkt 3.2..

Termin wykonania przedmiotu koncesji: Parking ma zostać wybudowany i oddany do użytku w terminie wskazanym w ofercie. Partner prywatny eksploatować będzie parking maksymalnie przez 15 lat od zawarcia umowy..

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III. WARUNKI UDZIAŁU

  • Warunki udziału oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Warunki udziału O zawarcie umowy mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają: 1) zdolność ekonomiczną i finansową, 2) kwalifikacje techniczne lub zawodowe, w tym: a) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, b) dysponują potencjałem technicznym, c) dysponują osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu koncesji; 3) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 3.1. Zdolność ekonomiczna i finansowa: 1.Wykonawca ubiegający się o zawarcie umowy nie posiada zaległości wobec Urzędu Skarbowego w zakresie należnych podatków , 2.Wykonawca ubiegający się o zawarcie umowy nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w zakresie należnych opłat, 3.Wykonawca ubiegający się o zawarcie umowy posiada ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (kontraktowe) o wartości nie mniejszej niż 100.000 złotych 3.2. Kwalifikacje zawodowe (wiedza i doświadczenie) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Koncesjonariusz wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną (potwierdzoną dowodami określającymi, czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone) polegającą na budowie, przebudowie lub rozbudowie: placu, parkingu, chodnika, ścieżki rowerowej lub innego obiektu, wykonaną z kostki brukowej, o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto. 3.3. Uprawnienia Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych wymagań, których spełnianie Koncesjonariusz zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny..
  • Informacja o oświadczeniach do których złożenia obowiązany jest zainteresowany podmiot, który składa wniosek o zawarcie umowy koncesji: Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy składać na piśmie w zamkniętej kopercie albo innym opakowaniu z zaznaczeniem: wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o zawarcie umowy partnerstwa publiczno-prywatnego pn. Budowa i eksploatacja parkingu przy ul. Poniatowskiego w Łazach. Do wniosku winno być załączone oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia..
  • Informacja o dokumentach składanych przez oferenta, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą albo oferenta, który złoży najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych ofert, o którym mowa w art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że kandydat nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o zawarcie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym; 2) referencje potwierdzające realizację robót budowlanych zgodnie z pkt 3.2..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) WADIUM

  • Wysokość i tryb wniesienia wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

Kryteria znaczenie:

  • 1. termin oddania do użytku parkingu - 5
  • 2. czas trwania umowy partnerstwa w miesiącach - 95

IV.3) WARUNKI UZNANIA OFERTY ZA NIEODPOWIADAJĄCĄ WYMAGANIOM KONCESJODAWCY SKUTKUJĄCE NIEDOPUSZCZENIEM OFERT DO OCENY I PORÓWNANIA

Za ofertę nieodpowiadającą wymaganiom partnera publicznego zostanie uznana oferta: niespełniająca warunków udziału podmiotu w postępowaniu o zawarcie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym.

IV.4) OKOLICZNOŚCI UZASADNIAJĄCE ODWOŁANIE POSTĘPOWANIA

1. Zamawiający unieważnia postępowanie o zawarcie umowy koncesji, jeżeli: 1)nie złożono oferty albo wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji; 2)wszystkie oferty albo wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji zostały odrzucone. 2. Zamawiający może unieważnić postępowanie o zawarcie umowy koncesji, jeżeli: 1)zachodzą obiektywnie uzasadnione przesłanki, w szczególności wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania o zawarcie umowy koncesji lub wykonanie przedmiotu umowy koncesji nie leży w interesie publicznym; 2)środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części umowy koncesji, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania o zawarcie umowy koncesji na tej podstawie została przewidziana w ogłoszeniu o koncesji lub wstępnym ogłoszeniu informacyjnym albo zaproszeniu o ubieganie się o zawarcie umowy koncesji; 3)postępowanie o zawarcie umowy koncesji obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy koncesji.

IV.5) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

Miejsce i termin składania wniosków o zawarcie umowy koncesji: 31.05.2017 godzina 10:00, miejsce: Wnioski należy składać w siedzibie Zamawiającego Urząd Miejski w Łazach ul. Traugutta 15, 42-450 Łazy - sekretariat.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.