eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TychyWykonanie Systemu Wspomagania Organizacji Rozpraw (SWOR) dla budynku Sądu Rejonowego w Tychach przy ulicy Budowlanych 33

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-05-04

Tychy: Wykonanie Systemu Wspomagania Organizacji Rozpraw (SWOR) dla budynku Sądu Rejonowego w Tychach przy ulicy Budowlanych 33
Numer ogłoszenia: 99746 - 2011; data zamieszczenia: 04.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Rejonowy w Tychach , ul. Budowlanych 33, 43-100 Tychy, woj. śląskie, tel. 0-32 3233114, faks 0-32 3233115.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tychy.sr.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie Systemu Wspomagania Organizacji Rozpraw (SWOR) dla budynku Sądu Rejonowego w Tychach przy ulicy Budowlanych 33.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie Systemu Wspomagania Organizacji Rozpraw (SWOR) dla budynku Sądu Rejonowego w Tychach przy ulicy Budowlanych 33. Na realizację zamówienia publicznego składają się następujące etapy:1. wykonanie sieci okablowania strukturalnego poprzez rozbudowę sieci już istniejącej w budynku wraz z elementami sieci systemu wspomagania organizacji rozpraw (SWOR). Rozbudowana sieć strukturalna winna być wykonana w tej samej technologii co istniejąca w budynku tj. w systemie AMP ACO PLUS, spełniającej następujące wymagania: 1.1. okablowanie strukturalne powinno spełniać parametry kat. 6 (klasy E) - zgodnie z normami międzynarodowymi; 1.2.wybór wydajności i rodzaju interfejsu gniazda ma się odbywać poprzez wymienne wkładki, bez potrzeby zmiany w rozszyciu kabla w gniazdkach; 1.3. system ma gwarantować przyszłą, niekłopotliwą rozbudowę swojej pojemności bez potrzeby wymiany i dokładania elementów stałych systemu, takich jak panele, gniazda lub kable;1.4. ze względu na bezpieczeństwo transmisji danych cały system ma być wykonany w wersji ekranowej, oparty o kabel kat. 6 - klasy E (PIMF), którego konstrukcja jest opisana w normach międzynarodowych (np. ISO/IEC 11801 2nd edition:2002); 2. zakup, dostawa i montaż urządzeń aktywnych do wykonania sieci strukturalnej; 3. zakup, dostawa i montaż sprzętu informatycznego dla Systemu Wspomagania Organizacji Rozpraw (terminali graficznych); 4. zakup oprogramowania i wdrożenie systemu SWOR, konfiguracja i uruchomienie; 5. wykonanie dokumentacji powykonawczej zawierającej: 5.1. raporty z pomiarów dynamicznych okablowania; 5.2. rzeczywiste trasy prowadzenia kabli transmisyjnych poziomych; 5.3. oznaczenia poszczególnych szaf, gniazd, kabli i portów w panelach krosowych; 5.4. oznaczenia przebić przez ściany i podłogi. Raporty pomiarowe wszystkich torów transmisyjnych należy zawrzeć w dokumentacji powykonawczej i przekazać Zamawiającemu przy odbiorze przedmiotu postępowania. Drugą kopię pomiarów (dokumentacji powykonawczej) należy przekazać producentowi okablowania w celu udzielenia Zamawiającemu (użytkownikowi końcowemu) bezpłatnej gwarancji. 6. przeprowadzenie szkoleń grupowych i indywidualnych. Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej budynku, w którym maja byc wykonane powyższe prace oraz zdobyć wszelkie informacje, które mogą być konieczne do ich prawidłowego wykonania oraz wyceny wartości zamówienia publicznego. W ramach wizji lokalnej wykonawca może dokonywać własnych obmiarów, a także innych czynności zmierzających do ustalenia nakładu sił i środków potrzebnych do wykonania przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest udzielić, licząc od dnia odbioru końcowego zamówienia publicznego, co najmniej 3 lat gwarancji na wykonane przez siebie prace i użyte materiały oraz zapewnić uzyskanie przez Zamawiającego 25 -letniej gwarancji na elementy pasywne sieci strukturalnej i jej poprawność (gwarancja systemowa udzielana przez producenta), gwarancji producenta na pozostałe urządzenia, jednak nie krótszej niż 36 miesięcy. Materiały i urządzenia zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być oznakowane znakiem CE/B, posiadać odpowiednie certyfikaty, być wolne od wad i usterek, być dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, odpowiadać, co do jakości wymaganiom określonym ustawą o wyrobach oraz ustawą PB..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.11.00 - Terminale komputerowe 30.23.13.00 - Monitory ekranowe 32.42.10.00 - Okablowanie sieciowe 32.42.80.00 - Modernizacja sieci 32.42.60.00 - Sieciowy system publikacji 48.98.20.00 - Pakiety oprogramowania do zarządzania konfiguracją 72.61.00.00 - Usługi dodatkowe w zakresie sprzętu komputerowego 72.70.00.00 - Usługi w zakresie sieci komputerowej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 90.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie z uwagi na charakter, wielkość i zakres przedmiotu zamówienia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W okresie pięciu lat przed upływem terminu do składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej 3 dostawy odpowiadające swoim zakresem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, a to - kompleksowego wykonania kompletnego Systemu Wspomagania Organizacji Rozpraw w obiektach sądowych - obejmujące: dostawę i montaż elektronicznych wokand (min. 1 duża min. 32 oraz min. 5 małych 17 lub 19) wraz z serwerem i oprogramowaniem Systemu Wspomagania Organizacji Rozpraw (SWOR) o wartości brutto nie mniejszej niż 200.000 PLN brutto (Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia dokumentów potwierdzających, że dane dostawy zostały wykonane rzetelnie i profesjonalnie)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Przy wykonaniu zamówienia publicznego zaangażuje co najmniej jedną osobę odpowiedzialną za kierowanie realizacją zamówienia publicznego. Osoba/y sprawujące funkcje kierownicze muszą posiadać uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (uprawnienia do kierowania pracami wymagane przepisami ustawy prawo budowlane odpowiednio do przedmiotu zamówienia publicznego) o specjalności instalacyjnej - w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Wskazana przez Wykonawcę osoba winna posiadać uprawnienia dozoru D dla instalacji sieci i urządzeń elektroenergetycznych do 1kV. Nadto Wykonawca musi wskazać co najmniej jednego pracownika z aktualnymi zaświadczeniami kwalifikacyjnymi do eksploatacji E instalacji sieci i urządzeń elektroenergetycznych do 1kV oraz co najmniej dwóch pracowników posiadających kwalifikacje certyfikowanego instalatora oferowanego systemu okablowania strukturalnego potwierdzone umową zawartą z producentem -instalatora sieci w technologii AMP NETCONNECT (Wykonawca załączy oświadczenie do oferty).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia niniejszy warunek jeżeli posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200.000,00 PLN.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Strony dopuszczają zmiany umowy w stosunku do treści złożonej oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy (pod warunkiem, że zmiany te nie będą powodować wzrostu ceny umowy) w sytuacji gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub gdy zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, w zakresie: 1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany osób biorących udział w realizacji zamówienia, w stosunku do osób wskazanych w ofercie (specjalistów) w przypadku: 1.1. śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych dotyczących specjalisty,1.2. nie wywiązywania się specjalisty z obowiązków wynikających z zawartej umowy - i w takim przypadku na żądanie Zamawiającego i w terminie przez niego wskazanym Wykonawca jest zobowiązany zmienić go na innego specjalistę, spełniającego warunki określone dla danego specjalisty w SIWZ, 1.3. jeżeli zmiana specjalisty stanie się konieczna z innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy - pod warunkiem, że nowy specjalista będzie spełniał wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty i Wykonawca uprzednio uzyska pisemna zgodę Zamawiającego na dokonanie tej zmiany; 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany osób biorących udział w realizacji zamówienia po stronie Zamawiającego w przypadku: 2.1. śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych dotyczących tej osoby, 2.2. nie wywiązywania się danej osoby z obowiązków, 2.3. jeżeli zmiana tej osoby stanie się konieczna z innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego, 2.4. zaistnienia innych przyczyn; 3. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w zakresie ewentualnego przedłużenia terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku: 3.1. zaistnienia przeszkód uniemożliwiających prowadzenie prac, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, 3.2. napotkania przeszkód, których mimo dołożenia należytej staranności zarówno Zamawiający jak i Wykonawca nie mogli przewidzieć; 4. zaprzestania produkcji przez producenta oferowanego przez Wykonawcę poszczególnego asortymentu przedmiotu umowy, jeśli Wykonawca - pomimo dołożenia należytej staranności nie mógł uzyskać takiej informacji do chwili złożenia oferty. W takim przypadku Wykonawca musi wykazać, że dołożył należytej staranności, aby uzyskać od producenta informacje odnośnie kontynuowania lub zaprzestania produkcji oferowanego przez siebie asortymentu produktów i zaoferować w zamian przedmiot umowy o porównywalnych (czyli nie gorszych) parametrach technicznych, funkcjonalnych i użytkowych do złożonych w ofercie. 5. ewentualnej zmiany cen, jedynie w przypadku dokonanej przez właściwy organ państwowy zmiany stawki podatku VAT. Wprowadzenie nowych cen musi się odbyć w wysokości proporcjonalnej do wprowadzonych zmian, uwzględniających proporcjonalne zmiany w/w czynnika cenotwórczego; 6. gdy istnieje inna, niemożliwa do przewidzenia okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania zamówienia zgodnie z zawartą umową; 7. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do dokonania takich zmian, ani nie może Stanowic podstawy roszczeń Wykonawcy o ich dokonanie. Powyższe zmiany nie mogą skutkować zmianą ceny jednostkowej netto. Strona wnosząca o zmiany inicjuje zmianę pisemnie podając opis zmiany, uzasadnienie zmiany, czas wykonywania zmiany, wpływ zmiany na termin zakończenia realizacji umowy, przedstawia propozycję aneksu do umowy. Wszystkie zmiany wymagają zgody obu stron w formie sporządzonego i podpisanego aneksu. Każda ze stron jest upoważniona do wystąpienia o takie zmiany; 8. Wykonawca, którego oferta została wybrana podpisze umowę osobiście lub upoważni do tego osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w jego imieniu. Upoważniona osoba w momencie podpisywania umowy winna dysponować i złożyć Zamawiającemu pełnomocnictwo - w oryginale - udzielone przez Wykonawcę na podpisanie umowy w jego imieniu. 9. Zapłata należności wynikającej z zawartej umowy na rzecz Wykonawcy nastąpi w terminie do 30 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego faktury VAT.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tychy.sr.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sąd Rejonowy w Tychach, ul. Budowlanych 33, 43-100 Tychy, pokój Nr 6.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.05.2011 godzina 10:00, miejsce: Sąd Rejonowy w Tychach, ul. Budowlanych 33, 43-100 Tychy, pokój Nr 6.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.