eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PoznańDostawa komputerów do fakturowania i przelewów bankowych oraz komputerów do systemu REACH



Ogłoszenie z dnia 2008-05-08

Poznań: Dostawa komputerów do fakturowania i przelewów bankowych oraz komputerów do systemu REACH
Numer ogłoszenia: 95985 - 2008; data zamieszczenia: 08.05.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Poznaniu, ul. Czarna Rola 4, 61-625 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8270512, fax 061 8270522.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.poznan.pios.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa komputerów do fakturowania i przelewów bankowych oraz komputerów do systemu REACH.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Notebook - 1szt. Klasa procesora Intel Core 2 Duo T7300 Prędkość procesora 2,0 GHz Częstotliwość szyny FSB 667 MHz Technologia Centrino Duo Tak Pojemność dysku 120 GB SATA 5400 Zainstalowana pamięć 1024 MB Rodzaj pamięci SODIMM DDR2 Częstotliwość szyny pamięci 667 MHz Maksymalna wielkość pamięci 4096 MB Przekątna ekranu LCD 12,1 cali Typ ekranu Matryca matowa, aluminiowa obudowa Maksymalna rozdzielczość LCD 1024x768 Karta dźwiękowa Tak Napędy wbudowane (zainstalowane) DVD±RW Super Multi (+ DVD-RAM) Dual Layer zewn. USB, FDD - zewnętrzny USB Typ gniazda rozszerzeń - 1 x PCMCIA Card Slot (typ I/II) Urządzenia wskazujące - Touch stick Rodzaj baterii Li-Ion Czas pracy baterii 7,8 h Złącza zewn. - min 3 x USB 2.0 - 15-stykowe D-Sub (wyjście na monitor) - RJ-11 - RJ-45 - wejście na mikrofon - wyjście słuchawkowe - wejście zasilania (DC-in) - FireWire (IEEE 1394) - złącze port replikatora Bezprzewodowa karta sieciowa Tak Typ bezprzewodowej karty sieciowej IEEE 802.11a/b/g Bluetooth Tak IR (podczerwień) Tak Wyposażenie standardowe - 1x10/100/1000BaseT Gigabitethernet (RJ45) - głośniki - mikrofon Zainstalowany system operacyjny Microsoft Windows XP Professional PL Oprogramowanie przeinstalowane Microsoft Office SBE 2007 PL +nośnik Gwarancja- rękojmia Gwarancja producenta 36 msc Masa brutto 1,45 kg Dołączone wyposażenie - torba do notebooka - kolor czarny ,dwie kieszenie na dokumenty formatu A4 , adapter PCMCIA/ExpressCard, kamera USB z uchwytem na ekran notebooka,mysz optyczna USB, zasilacz. 2. Komputer PC - 1szt. Typ obudowy komputera Micro lub Mini Tower Ilość zainstalowanych procesorów 1 szt. Typ zainstalowanego procesora Intel Core 2 Duo 2,2 GHz E4500 Ilość zainstalowanych dysków 1 szt. Pojemność zainstalowanego dysku 160 GB Typ zainstalowanego dysku SATA II Pojemność zainstalowanej pamięci 1024MB Maksymalna pojemność pamięci 4096 MB Rodzaj zainstalowanej pamięci DDR2-667 Częstotliwość szyny pamięci 667 Ilość banków pamięci 2 Producent chipsetu zainstalowanej płyty głównej NVidia Zintegrowana karta graficzna Tak Zintegrowana karta dźwiękowa Tak Zintegrowana karta sieciowa Tak Typ zintegrowanej karty sieciowej 10/100/1000 Mbit/s Ilość slotów PCI 2 Ilość slotów PCI-E 16x 1 Interfejsy - 1 x 15-stykowe D-Sub - 1 x RJ-45 (LAN) - 1 x serial - 1 x wejście liniowe - 1 x wejście na mikrofon (front) - 1 x wyjscie liniowe - 1 x wyjście słuchawkowe (front) - 2 x USB 2.0 (przedni panel) - 6 x USB 2.0 (tylny panel) Napędy wbudowane - DVD DVD±RW Super Multi (+ DVD-RAM) Dual Layer - FDD 1,44 System operacyjny preinstalowany- Microsoft Windows XP Professional PL Oprogramowanie preinstalowane MS Office SB 2007 PL +nośnik Dołączone wyposażenie - klawiatura - mysz optyczna Gwarancja- Gwarancja producenta 24 miesiące Dodatkowe wymagania: - Deklaracja zgodności CE - Certyfikat jakości ISO 9001 i 14001 3. Komputer PC - 2szt. Typ obudowy komputera Micro lub Mini Tower Ilość zainstalowanych procesorów 1 szt. Typ zainstalowanego procesora Intel Core 2 Duo 2,2 GHz E4500 Ilość zainstalowanych dysków 1 szt. Pojemność zainstalowanego dysku 160 GB Typ zainstalowanego dysku SATA II Pojemność zainstalowanej pamięci 1024MB Maksymalna pojemność pamięci 4096 MB Rodzaj zainstalowanej pamięci DDR2-667 Częstotliwość szyny pamięci 667 Ilość banków pamięci 2 Producent chipsetu zainstalowanej płyty głównej NVidia Zintegrowana kata graficzna Tak Zintegrowana karta dźwiękowa Tak Zintegrowana karta sieciowa Tak Typ zintegrowanej karty sieciowej 10/100/1000 Mbit/s Ilość slotów PCI 2 Ilość slotów PCI-E 16x 1 Interfejsy - 1 x 15-stykowe D-Sub - 1 x RJ-45 (LAN) - 1 x serial - 1 x wejście liniowe - 1 x wejście na mikrofon (front) - 1 x wyjscie liniowe - 1 x wyjście słuchawkowe (front) - 2 x USB 2.0 (przedni panel) - 6 x USB 2.0 (tylny panel) Napędy wbudowane - DVD DVD±RW Super Multi (+ DVD-RAM) Dual Layer - FDD 1,44 System operacyjny preinstalowany-Microsoft Windows XP Professional PL Oprogramowanie preinstalowane MS Microsoft Office Pro Edition 2007 PL+ nośnik Dołączone wyposażenie - klawiatura - mysz optyczna Gwarancja Gwarancja producenta 24 miesiące. Dodatkowe wymagania: - Deklaracja zgodności CE - Certyfikat jakości ISO 9001 i 14001 4. Monitor - 3 szt. Typ wyświetlacza LCD TFT TN Przekątna ekranu 19 cali Wielkość plamki 0,294 mm Zalecana rozdzielczość obrazu 1280x1024 pikseli Czas reakcji matrycy 5 ms Jasność 300 cd/m2 Kontrast 800:1 Kąt widzenia poziomy /pionowy 160 stopni/160 stopni Liczba wyświetlanych kolorów 16,2 mln Widoczny obszar ekranu 376 x 301 mm Regulacja cyfrowa (OSD) Tak Ilość wbudowanych głośników Certyfikaty GS mark, ISO 13406-2 , CE, TCO-03, RoHS, EPA Energy Star Możliwość pochylenia panela Tak Typ gniazda wejściowego (sygnałowego) 15-stykowe D-Sub Gwarancja 2 lata Dodatkowe wymagania: Monitor oznaczony identycznym logiem producenta stacji roboczej 5. UPS - 3 szt. Moc pozorna 650 VA Moc rzeczywista 400 Wat Architektura UPSa off-line (standby) Maks. czas przełączenia na baterię 8 ms Liczba, typ gniazd wyj. z podtrzymaniem zasilania 3 x IEC320 C13 (10A) Liczba, typ gniazd wyj. z ochroną antyprzepięciową 1 x IEC320 C13 (10A) Typ gniazda wejściowego IEC320 C14 (10A) Czas podtrzymania dla obciążenia 100% 2,4 min Czas podtrzymania przy obciążeniu 50% 11,4 min Zakres napięcia wejściowego w trybie podstawowym 180-260 V Zmienny zakres napięcia wejściowego 160-282 V Zimny start Tak Porty komunikacji USB Port zabezpieczający linie danych RJ45 - linia modemowa/faxowa Diody sygnalizacyjne - konieczna wymiana baterii - praca z baterii - praca z sieci zasilającej - przeciążenia UPSa Alarmy dźwiękowe - praca z baterii - przeciążenie UPSa - znaczne wyczerpanie baterii Wyposażenie standardowe - kabel USB - kabel zasilający 1.8m do zasilenia ww. komputerów i monitora. - oprogramowanie na CD - instrukcja obsługi Dołączone oprogramowanie Oprogramowanie zarządzające platforma Windows 6. Drukarka - 2 szt. Najważniejsze cechy Prędkość drukowania (A4, w czerni, tryb normal) Do 33 str./min Jakość druku (w czerni, tryb best) Do 1200 x 1200 dpi Zalecana ilość stron drukowanych miesięcznie Od 1500 do 5000 Normatywny cykl pracy (miesięcznie, format A4) Do 100000 Druk dwustronny Automatyczny (standardowy) Maksymalna liczba podajników papieru 3 Maksymalna pojemność podajnika (arkusze) Do 1100 Maksymalna pojemność odbiornika (arkusze) Do 250 Dostosowany do pracy w sieci Standard System druku Technologia druku Monochromatyczny druk laserowy Prędkość drukowania (A4, w czerni, tryb normal) Do 33 str./min Czas wydruku pierwszej strony (A4, w czerni) poniżej 9,5 s (wyjście z trybu powersave i oczekiwania) Szybkość procesora 400 MHz Obsługa papieru / nośniki Standardowa liczba podajników papieru 2 Maksymalna liczba podajników papieru 3 Standardowa pojemność podajnika (arkusze) Do 600 Maksymalna pojemność odbiornika (arkusze) Do 250 Druk dwustronny Automatyczny (standardowy) Standardowy podajnik papieru- Uniwersalny podajnik na 100 arkuszy, podajnik na 500 arkuszy, moduł automatycznego druku dwustronnego Opcjonalny podajnik papieru- Opcjonalny trzeci podajnik papieru na 500 arkuszy Standardowy odbiornik papieru- Odbiornik na 250 arkuszy, odbiornik tylny na 100 arkuszy Standardowe wymiary nośników- A4, A5, B5 (JIS), Letter, Legal, Executive Niestandardowe wymiary nośników Podajnik uniwersalny: 76 x 127 do 216 x 356 mm Gramatura nośników (wg ścieżki podawania papieru) Podajnik 1: Od 60 do 200 g/m² (prosta ścieżka podawania papieru dla nośników specjalnych i nośników o dużej gramaturze) podajnik 2, 3: od 60 do 120 g/m² Pamięć Standardowa pamięć 80 MB Gniazda pamięci 1x 144-stykowe gniazdo DIMM Sieci i łączność Standardowe rozwiązania komunikacyjne- Port Hi-Speed USB 2.0, 1 wolne gniazdo EIO, wbudowany serwer druku do sieci Fast Ethernet Obsługiwane systemy operacyjne- Microsoft® Windows® 2000, XP Home, XP Professional, Server 2003; Certified for Windows Vista; Mac OS X v 10.2.8; Mac OS X v 10.3.9; Mac OS X v 10.4.3 Obsługiwane sieciowe systemy operacyjne- Microsoft® Windows® 2000, XP Home, XP Professional, XP Professional x64 Edition, Server 2003; Dostosowany do systemu Windows Vista; Novell® 5.1 lub nowszy; Mac OS 9.x, OS X wersja 10.2 lub nowsza; RED HAT Linux 7.x lub nowszy; SUSE Linux 8.x lub nowszy; HP-UX 10.20, 11.x, 11i; Solaris 2.5 lub nowszy (tylko systemy SPARC); IBM® AIX 3.2.5 lub nowszy (wymaga oprogramowania od sprzedawcy NOS); MPE-iX; Citrix® MetaFrame Server; Windows® Terminal Services Minimalne wymagania systemowe- Microsoft® Windows® 2000, XP Home, XP Professional: Procesor 1 GHz, 512 MB pamięci RAM (Windows Vista® - informacje o minimalnej wymaganej ilości wolnego miejsca na dysku twardym można znaleźć w podręczniku użytkownika); Procesor 333 MHz, 64 MB RAM; Server 2003: Procesor 550 MHz, 128 MB RAM; 200 MB wolnego miejsca na dysku twardym (wszystkie systemy) Pozostałe dane techniczne Panel sterowania- Wyświetlacz graficzny z dwoma wierszami tekstu; przycisk Help (Pomoc) udostępnia informacje o wyświetlanym komunikacie; przycisk Back (Powrót) pozwala powrócić do poprzedniego menu lub z niego wyjść; przycisk Pause/Resume (Wstrzymaj/Wznów) zatrzymuje i wznawia drukowanie; przycisk ze strzałką w górę pozwala przejść do poprzedniej pozycji na liście lub zwiększyć wartość pozycji liczbowych; przycisk ze strzałką w dół pozwala przejść do następnej pozycji na liście lub zmniejszyć wartość pozycji liczbowych; przycisk Select (Wybór) służy do otwierania i poruszania się po menu, usuwania błędów, zapisywania wybranych pozycji i wykonywania zaznaczonych czynności; przycisk Cancel Job (Anuluj zadanie) pozwala usuwać zadania drukowania; diody Ready (Gotowe), Data (Dane) i Attention (Uwaga) pokazują status drukarki Zużycie energii- Maksymalnie 0,2 W (wyłączone), maksymalnie 9 W (tryb gotowości), maksymalnie 600 W (drukowanie); Średnie zużycie energii: 2,643 kWh/tydzień Zasilanie- Napięcie wejściowe 100-127 V (+/-10%), 50-60 Hz (+/-2 Hz); 220-240 V (+/- 10%), 50/60 Hz (+/- 2 Hz) Dołączone oprogramowanie - Sterowniki drukarki i program instalacyjny na płycie CD; Microsoft® Windows® Installer; Macintosh Installer; Sterowniki drukarki HP PCL 5e, HP PCL 6 do systemów Windows 2000, XP Home, XP Professional; Emulacja HP Postscript poziom 3 drukarki do systemów Windows 2000, XP Home, XP Professional Zawartość opakowania- Drukarka (z wbudowanym automatycznym modułem druku dwustronnego i wbudowanym serwerem druku do sieci Fast Ethernet), kabel zasilania, nakładka na panel sterowania (dołączana, gdy konieczne jest wprowadzenie na panelu sterowania języka danego kraju), wkład drukujący, oprogramowanie i dokumentacja na płycie CD, podręczny przewodnik, ulotka informująca o pomocy technicznej Wyposażenie dodatkowe Kabel USB ,zasobnik z tonerem o wydajności 13000 stron wyprodukowany przez producenta drukarki Gwarancja - 12 miesięcy

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 30.20.00.00 - Urządzenia komputerowe Kod CPV wg słownika 2008: 30.20.00.00 - Urządzenia komputerowe Oryginalny kod CPV: 30.21.32.00 - Laptopy Kod CPV wg słownika 2008: 30.21.32.00 - Komputer tablet .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 15.06.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Zamawiający rezygnuje z prawa do żądania od Wykonawców wniesienia wadium..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznych i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; c) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 4 w związku z art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych d) spełniają wymagania określone w niniejszej SIWZ, 2. Każdy Wykonawca przedstawi tylko jedną ofertę. 3. Każda złożona oferta otrzyma numer identyfikacyjny. 4. Wykonawca na żądanie otrzyma potwierdzenie złożenia oferty. 5. Zaleca się, aby Wykonawca zgromadził wszystkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. 6. Wykonawcy powinni przedstawić oferty zgodnie z wymaganiami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 7. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub o wycofaniu oferty przed terminem składania ofert. Powiadomienie powinno być dostarczone w zamkniętej, zapieczętowanej kopercie opisanej tak jak oferta i oznaczonej dodatkowo napisem ZMIANA lub WYCOFANIE 8. Wykonawca nie może dokonać zmian i wycofać oferty po upływie terminu składania ofert 9. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: 1) jest niezgodna z ustawą; 2) jej treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 3) ej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; 5) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert; 6) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny; 7) Wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny; 8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu spełnienia warunków określonych w niniejszej SIWZ, Wykonawcy złożą następujące dokumenty i oświadczenia (dopuszcza się przedstawienie kserokopii dokumentów opatrzonych klauzulą - za zgodność z oryginałem - potwierdzonych osobiście przez Wykonawców lub przez ich prawomocnego przedstawiciela - pełnomocnictwo uwzględniające zakres i okres obowiązywania - tożsame z przedmiotem postępowania o zamówienie publiczne - winno być dołączone do oferty): 1. formularz ofertowy - stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. 2. formularz cenowy - stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ. 3. wymagania techniczne - stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ. 4. oświadczenie o spełnieniu wymagań Art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - stanowiącym załącznik nr 4. 5. zaakceptowany wzór umowy - stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ. 6. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej. 7. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9. zaświadczenia właściwego urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 10. zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 11. wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat dostaw, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorców - zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ. 12. W celu potwierdzenia, że dostawy, o których mowa powyżej zostały dokonane należycie Wykonawca załącza do składanej oferty - trzy referencje.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poznan.pios.gov.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Poznaniu ul. Czarna Rola 4, 61-625 Poznań.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.05.2008 godzina 09:00, miejsce: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Poznaniu, ul. Czarna Rola 4, 61-625 Poznań, pokój nr 116 (sekretariat).

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.