eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do drukarek wg V pakietów.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-03-27

Kraków: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do drukarek wg V pakietów.
Numer ogłoszenia: 95544 - 2012; data zamieszczenia: 27.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Specjalistyczny im. Ludwika Rydygiera w Krakowie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością , os. Złotej Jesieni 1, 31-826 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 64 68 502, faks 12 64 68 930.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rydygierkrakow.pl/przetargi

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Szpital Sp. z o.o..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do drukarek wg V pakietów..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do drukarek wg V pakietów, zgodnie z wymaganiami zawartymi w załączniku nr 1 do niniejszej specyfikacji. 2. Opis zamówienia : a) dopuszcza się składanie ofert częściowych gdzie część stanowią poszczególne pakiety. b) zastrzega się częściowy wybór ofert, gdzie część stanowi poszczególny pakiet. c) oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia w danym pakiecie zostaną odrzucone. 3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 4. Wymagane warunki dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia w zakresie pakietu III i IV : a) Okres gwarancji przedmiotu zamówienia nie krótszy niż 24 miesiące od daty dostawy. W okresie trwania gwarancji Wykonawca zapewnia niezawodną pracę przedmiotu zamówienia przez cały okres eksploatacji. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości w użytkowaniu przedmiotu zamówienia, (które nie wynikają z błędnej eksploatacji) Wykonawca w ramach gwarancji zobowiązany jest w terminie do 3 dni roboczych od daty zgłoszenia do wymiany danego asortymentu na nowy. b) Wykonawca zobowiązany będzie do odbierania i utylizacji zużytych pojemników na własny koszt. Odbiór zużytych pojemników odbywać się będzie raz w miesiącu (w terminie obustronnie uzgodnionym) lub w momencie sukcesywnej dostawy. c) Każde opakowanie tonera i tuszu musi posiadać na opakowaniu czytelną nazwę producenta i listę kompatybilności (lista typów drukarek do których dany materiał eksploatacyjny jest przystosowany). Informacje te muszą znajdować się również bezpośrednio na samym produkcie d) W przypadku stwierdzenia i udokumentowania przez zamawiającego uszkodzenia urządzenia, spowodowanego przez dostarczony materiał eksploatacyjny, równoważny w odniesieniu do materiałów pochodzących od producenta urządzenia, wykonawca zobowiązany będzie wymienić lub naprawić uszkodzony sprzęt na własny koszt i ryzyko w autoryzowanym serwisie producenta w ciągu 7 dni roboczych od daty zgłoszenia. e) Niewykonanie naprawy lub wymiany uszkodzonego sprzętu w terminie zgodnym z pkt. 4d) uprawnia zamawiającego do dokonania naprawy na koszt Wykonawcy w autoryzowanym serwisie producenta sprzętu. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do zwrotu kosztów naprawy urządzenia w terminie 14 dni od daty otrzymania dokumentu potwierdzającego fakt i koszt naprawy. Jeśli uszkodzenia sprzętu z winy materiału eksploatacyjnego będą się powtarzać, zamawiający ma prawo zerwać umowę z winy Wykonawcy i obciążyć go karami zgodnie z zapisami w umowie odnośnie do wysokości kar. f) W przypadku kwestionowania przez Wykonawcę opinii serwisu obsługującego zamawiającego, zamawiający zleci ekspertyzę innej jednostce serwisu zewnętrznego. Potwierdzenie ekspertyzy będzie skutkować zwrotem kosztów tej ekspertyzy przez Wykonawcę. g) W przypadku gdy ekspertyza, o której mowa w pkt. 4f) wskaże, że przyczyną uszkodzenia urządzenia jest użytkowanie materiałów dostarczonych przez Wykonawcę, Wykonawca zobowiązuje się na czas naprawy tego urządzenia dostarczyć zamawiającemu w ciągu 2 dni roboczych, licząc od dnia otrzymania wyników ekspertyzy, urządzenie zastępcze o parametrach techniczno-eksploatacyjnych nie gorszych od naprawianego urządzenia. h) W przypadku braku możliwości usunięcia uszkodzenia, Wykonawca zobowiązuje się do wymiany uszkodzonego urządzenia na nowe o nie gorszych parametrach techniczno-eksploatacyjnych od urządzenia uszkodzonego w ciągu 5 dni roboczych, licząc od dnia otrzymania wyników ekspertyzy. Ponadto: -w przypadku kaset do drukarki: Zamawiający wymaga, aby wszystkie elementy zużywalne w kasecie były wymienione na nowe. - w przypadku nabojów do drukarki: Zamawiający wymaga, aby wszystkie naboje były nowe. - w przypadku proszku do kserokopiarki: W sytuacji dostarczenia przez Wykonawcę towaru wadliwego, uszkodzonego będzie on zobowiązany uznać reklamację i w terminie do 3 dni roboczych dostarczyć nowy asortyment wolny od wad, uszkodzeń. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert równoważnych w oparciu o art. 29 ust. 3 ustawy. Pod pojęciem równoważne Zamawiający rozumie złożenie oferty m.in. na zamienniki - pozycje oznaczone symbolem Z w załączniku nr 1 specyfikacji. Ponadto wszystkie oferowane materiały muszą być nowe, muszą posiadać oznaczenie produktu (symbol), oznaczenie typu (dla jakiego typu drukarki, kserokopiarki i faksu są przeznaczone), termin ważności lub datę produkcji z okresem używalności. W przypadku kaset i nabojów do drukarek - informacje dotyczące kompatybilności produktu i nazwy producenta muszą znaleźć się zarówno na opakowaniu jak i na samym produkcie. Parametry jakościowe oferowanego asortymentu nie mogą być niższe od wymaganych, co należy potwierdzić odpowiednimi katalogami, opisami w języku polskim. W przypadku oferowania zamienników Wykonawca zobowiązany jest dołączyć Certyfikaty ISO 9001:2000 oraz ISO 14001 lub równoważne certyfikat producenta..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.40.00-4, 30.19.00.00-7, 30.12.51.10-5, 30.12.51.00-2, 22.90.00.00-9, 30.19.23.00-4, 22.81.50.00-6, 30.19.92.30-1, 21.21.11.20-2, 30.19.76.30-1, 22.86.61.00-9, 22.00.00.00-0, 25.22.30.00-0, 24.91.00.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium (na podstawie art. 45 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności spełnia-nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • -Oświadczenie, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie dostaw oferowanego przedmiotu zamówienia -Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (minimum 1 dostawa) oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy zostały wykonane należycie (minimum 1 dokument) spełnia-nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie, że dysponuje potencjałem technicznym do wykonania zamówienia w zakresie dostaw oferowanego przedmiotu zamówienia spełnia-nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w zakresie dostaw oferowanego przedmiotu zamówienia spełnia-nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie potwierdzające, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia spełnia-nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Odbiorca przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w zakresie: - numeru katalogowego produktu, - nazwy produktu przy zachowaniu jego parametrów, - przedmiotowym (produkt zamienny), - ilościowym (zmiany ilości poszczególnego asortymentu w ramach ilości ujętych w umowie), - sposobu konfekcjonowania, - wystąpienia przejściowego braku produktu z przyczyn leżących po stronie producenta przy jednoczesnym dostarczeniu produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego umową. Powyższe zmiany nie mogą skutkować zmianą ceny jednostkowej, wartości umowy i nie mogą być niekorzystne dla Odbiorcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rydygierkrakow.pl/przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego 31-826 Kraków, os. Złotej Jesieni 1 Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia, pokój 15B.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.04.2012 godzina 10:00, miejsce: Ofertę w formie pisemnej należy złożyć na dzienniku podawczym Szpitala Specjalistycznego im. L. Rydygiera w Krakowie Sp. z o.o., pokój nr 238 lub przesłać pocztą.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Druki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Księga zabiegów Mz/KS-3 Księga bloku porodowego A4 Szp-21a Karta obserwacyjna A3 dwustronna Karta przebiegu znieczulenia A3 dwustronna Wkładka do akt osobowych A4 Os223 Orzeczenie lekarskie samokopiujące(oryginał+kopia)-100kart. Protokół anulowania sprzedaży z kasy fiskalnej (80szt.) ilości zgodne z załacznikiem nr 1 do specyfikacji.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22.00.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Materiały biurowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pojemnik plastikowy na dokumenty Zeszyt samokopiujący A5 (oryginał+kopia) - 100kart. Teczka na akta (fastykuła) Rolka termiczna 57mm 30m Zeszyt A5 (32kart.) Koperty C4 Przekładka do segregatora A4 (karton) (12szt.) Biały papier samoprzylepny do drukarek A4 (500szt.) Pomarańczowy papier samoprzylepny do drukarek A4(500szt.) Koperty bezpieczne tzw. depozytowe B5 Koperty bezpieczne tzw. depozytowe B4 Koperty bezpieczne tzw. depozytowe C3 Etykieta termiczna 32mm 20mm kompatybilna z aparatem Urised (2000szt.- 1 rolka) Taśma do metkownicy ( do podpisu szkiełek mikroskopowych) jednorzędowa Taśma biała PC 0600 Thermotex szer.(88mm dł. 50m) Identyfikator z klipsem CT123 (50szt.) Klej CR uniwersalny Klej kropelka Klej PATTEX Płyty DVD-R 4,7 GB ilości zgodne z załacznikiem nr 1 specyfikacji.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22.85.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: kasety do drukarek.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kaseta do drukarki HP Laser 1320 (Z) Q 5949A Kaseta do drukarki HP LJ 2015 Q 7553A Kaseta do drukarki BROTHER HL-3040CN TN-230Y Kaseta do drukarki BROTHER HL-3040CN TN-230M Kaseta do drukarki BROTHER HL-3040CN TN-230C Kaseta do drukarki BROTHER HL-3040CN czarny Kaseta do drukarki BROTHER HL-5350 TN-3280 Kaseta do drukarki SAMSUNG SCX-3205 Nabój do drukarki HP C9351D Nr 21 czarny Nabój do drukarki Canon BC-02 czarny Nabój do drukarki Canon BC-20 czarny Nabój do drukarki HP CE 712 A CE 742 AY Nabój do drukarki HP CE 712 A CE 743 AM Nabój do drukarki HP CE 712 A CE 741 AC Nabój do drukarki HP CE 712 A CE 740 AK Nabój do drukarki HP C 9352A kolor (Z) Kaseta z taśmą do drukarki EPSON FX800_LX300 Proszek do kserokopiarki MINOLTA Dialta Di183_152 MT 106B 8937-722 (KATUNI DI-350) ilości zgodne z załącznikiem nr 1 do specyfikacji.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.40.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Bębny do drukarek.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Bęben do drukarki BROTHER HL 5250/5270/5240 DR-3100 Bęben do drukarki BROTHER HL 5340/5380/5350 DR-3200 Bęben do drukarki KYOCERA FS 1300 DN Bęben do faksu PANASONIC KX-FL 613 ilości zgodne z załącznikiem nr 1 do specyfikacji.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.21.12-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: druki Hinz.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Paleta na dokumenty Hinz 200003 Wkładka plastikowa do palety Hinz 200003 Segregator plastikowy na historię choroby Hinz 200003.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22.00.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.