eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świątki › Dowóz dzieci do szkół w okresie od 01-09-2016 do 31-12-2017

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-06-20

Świątki: Dowóz dzieci do szkół w okresie od 01-09-2016 do 31-12-2017
Numer ogłoszenia: 93311 - 2016; data zamieszczenia: 20.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Świątki , Świątki 87, 11-008 Świątki, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 6169883, 6169890 w. 109, faks 89 6169822.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.swiatki.nowoczesnagmina.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dowóz dzieci do szkół w okresie od 01-09-2016 do 31-12-2017.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia są przewozy dzieci i młodzieży do szkół publicznych znajdujących się na terenie gminy Świątki w okresie od 01-09-2016 do 31-12-2017 na podstawie imiennych biletów miesięcznych. 2) Dowożenie uczniów na zajęcia lekcyjne: 3) do Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Świątkach 4) z miejscowości : Brzydowo, Brzydowo Osada, Gołogóra, PGR Gołogóra, Skolity, Garzewo , Różynka , Kłobia, Kwiecewo, Kwiecewo kolonia, Drzazgi , Jankowo, Żardeniki , Włodowo, Worławki , Komalwy ,Konradowo, Łumpia, Dąbrówka, Kalisty 5) oraz odwożenie po zajęciach do miejsca zamieszkania. Szkoły rozpoczynają lekcje o godz. 8 00. 6) Rozpoczęcie odwożenia uczniów ze szkół od godz. 11:40 7) Orientacyjny dzienny przebieg tras dowożenia do szkoły i odwożenia do miejsca zamieszkania przedstawia załączony wykaz, 8) Układ trasy przewozowej określono w załączniku nr 10 Plan dowozu. 9) Dzienny średni przejazd trasami dowożenia i odwożenia uczniów wyniesie około 385,30 km. Szczegółowy rozkład jazdy zostanie przedstawiony Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, po opracowaniu przez szkoły planów lekcji i stanowić będzie załącznik do umowy. Czas oraz trasy dowiezienia i odwiezienia uczniów w dniach rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego zostaną ustalone odrębnie. 10) Rok szkolny średnio obejmuje 187 dni zajęć dydaktyczno-wychowawczych,. 11) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany liczy dowożonych dzieci do 5 % Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu umowy, godziny dowozu i odwozu uczniów zostanie podany wybranemu Wykonawcy przy podpisaniu umowy. 12) Wymagania dotyczące sposobu realizacji przedmiotu zamówienia: 13) Zakup biletów na przejazd dzieci w dniach nauki szkolnej w okresie od 01-09-2016 do31-12-2017, w przypadku zmian w organizacji zajęć polegających na: skróceniu godzin nauki, sprawdzianu klas szóstych, egzaminu gimnazjalnego lub innych przyczyn Wykonawca zostanie powiadomiony przez Zamawiającego o zmianie terminu dowozu lub odwozu uczniów. 14) Przewozy rozliczane będą na podstawie podanej w ofercie przez Wykonawcę ceny jednostkowej brutto biletu miesięcznego na każde z zadań. 15) Usługi będą świadczone przy użyciu środków transportu spełniających wymagane warunki techniczne, w sposób zgodny z odpowiednimi przepisami prawa, zapewniający maksymalne bezpieczeństwo, higienę i wygodę przewożonych osób. 16) Wykonawca zamówienia musi zapewnić odpowiednią liczbę miejsc siedzących w autobusach - odpowiednio dla danego zadania. 17) Obsługiwane Szkoły najpóźniej 6 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi ( w danym miesiącu) dostarczą Wykonawcy imienne listy uczniów, na poszczególne zadania. 18) Wykonawca na 3 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi (w danym miesiącu) dostarczy do Szkół bilety miesięczne uczniów zgodnie z imiennym wykazem uczniów, którym te bilety wystawił. 19) Szkoła może zwrócić Wykonawcy niesłusznie wystawiony bilet miesięczny do 5 dnia każdego miesiąca. Zakupiony a zwrócony bilet miesięczny, będzie stanowił podstawę do sporządzenia korekty faktury za dany miesiąc. 20) W przypadku awarii środka transportu Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia zastępczego środka transportu, w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych kursu. 21) W okresach zimowych pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane. 22) Wszystkie dzieci, które rozpoczynają zajęcia lekcyjne muszą być przywiezione do poszczególnych szkół przynajmniej na 5 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych. 23) Zamawiający dopuszcza możliwość zmian dotyczących taboru i osób wykonujących przedmiot umowy, na określonych warunkach, lecz spelniających wymagania specyfikacji i nie gorszej jakości niż podane w ofercie. W przypadku ww. zmian. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia: 24) wykaz osób, które będą realizować dalszą część umowy wraz z wszystkimi wymaganiami, jakie były zawarte w SIWZ i ofercie, 25) wykaz pojazdów wraz z wszystkimi dokumentami określonymi w SIWZ i ofercie. 26) Zamawiający zastrzega, iż ilość dowożonych dzieci może ulec zmianie w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. 27) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian, które są uzależnione od rozkładu zajęć lekcyjnych w szkołach i nieprzewidzianych zdarzeń na drogach. 28) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa uczniów w czasie dowozu i w drodze powrotnej. 29) Wykonawca zapewni we własnym zakresie opiekę w czasie dowozu dzieci do szkół . 30) Wykonawca może wykonywać również dodatkowe okazjonalne przewozy uczniów za odrębnym wynagrodzeniem, np.: wycieczki szkolne, wyjazdy na basen, do kina, teatru, zawody sportowe itp., po uzgodnionej cenie wynikającej z oferty. 1. Przewozy dzieci odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy - Prawo o ruchu drogowym t.j. Dz.U.2012.1137 j.t. z późn. zm. i innych przepisach związanych z przewozem osób, ustawy z dnia 6 września 2001 r.o transporcie drogowym tekst jedn.: Dz.U. z 2013 r., poz. 1414 z późn. zm. 2. Opiekę nad dziećmi i młodzieżą w czasie przewozów organizuje i zapewnia Wykonawca. 3. Przedmiot zamówienia zgodnie z CPV: 60.10.00.00-9. CPV: 85.31.2.100-0 4. Przewóz dzieci po zakończonych zajęciach szkolnych odbywać się będzie w godzinach uzgodnionych z dyrektorami szkół. 5. Dowóz dzieci odbywa się w dni nauki szkolnej. W przypadku odpracowywania zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie rozkładem jazdy ustalonym przez dyrektorów szkół. 6. Wykonawca musi zapewnić uczniom bezpieczny przewóz, tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny. 7. Autobusy muszą posiadać wystarczającą liczbę miejsc siedzących na określonej trasie. 8. Dopuszcza się przy odwożeniu uczniów wykorzystywanie pojazdów mniejszych niż w czasie dowożenia pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w SIWZ, bezpieczeństwa i miejsc siedzących dla uczniów 9. Wykonawca ubezpiecza autobusy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia kosztów związanych z eksploatacją i używaniem własnych pojazdów. 10. Wykonawca zobowiązany jest do opłacenia podatku od środku transportu. 11. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dowożonych uczniów. W przypadku zwiększenia ilości dowożonych uczniów Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie. Z tytułu zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat z tego tytułu. 12. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące placówki oświatowe: 1) Zespół Szkolno - Przedszkolny w Świątkach - dowóz: Dowóz dzieci do szkół w okresie od 01-09-2016 do 31-12-2017- 277 uczniów 2) Publiczne Gimnazjum w Świątkach - dowóz: Dowóz dzieci do szkół w okresie od 01-09-2016 do 31-12-2017- 101 uczniów dokładniejsze informacje w załączniku nr 1 do SIWZ specyfikacja techniczna.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.10.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. zamawiający żąda wniesienia przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości 5 000,00 PLN, 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2. w przypadku wyboru pieniądza jako formy wadium, środki wpłacić należy na następujący rachunek bankowy zamawiającego: Warmiński Bank Spółdzielczy Oddz. w Świątkach nr 63 8857 1025 3001 0000 0101 0004, 3. wadium w pozostałych formach należy wnieść wraz z ofertą, przy czym należy je dołączyć w sposób umożliwiający późniejszy zwrot.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Licencję uprawniającą do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego osób. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki.Ocena spełnienia warunków w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi złożyć oświadczenie, że posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonywania zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.. Wykonawca musi przedłożyć wykaz, co najmniej jednej usługi w zakresie dowożenia uczniów do szkół w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, o wartości, co najmniej 50 000 zł, na formularzu zgodnym z wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ; wraz z poświadczeniami, dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie zamówienia.Ocena spełnienia warunków w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że dysponuje minimum 5 zarejestrowanymi autobusami przystosowanymi do przewozu osób. Min. 3 autobusy na 51 miejsc siedzących, zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ, (jeden autobus stanowić będzie zastępczy środek transportu, który w razie konieczności zostanie podstawiony w czasie 1 godziny). Ocena spełnienia warunków w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi złożyć wykaz pracowników 1. kierowców - minimum 5 kierowców uprawnionych do kierowania autobusem, posiadających co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowcy autobusu, oraz dołączyć oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (załącznik nr 6 do SIWZ) 2. opiekunów - minimum 4 opiekunów będących osobą pełnoletnią z wykształceniem co najmniej zawodowym, które będą pełnić obowiązki opiekuna uczniów posiadają wymagane uprawnienia (załącznik nr 6 do SIWZ). Ocena spełnienia warunków w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że dysponuje opłaconą polisą lub innym dokumentem potwierdzającym,że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 250 000,00 zł. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 85
  • 2 - wiek pojazdów - 15

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian dotyczących taboru i osób wykonujących przedmiot umowy, na określonych warunkach, lecz spelniających wymagania specyfikacji i nie gorszej jakości niż podane w ofercie. W przypadku ww. zmian. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia: wykaz osób, które będą realizować dalszą część umowy wraz z wszystkimi wymaganiami, jakie były zawarte w SIWZ i ofercie, wykaz pojazdów wraz z wszystkimi dokumentami określonymi w SIWZ i ofercie Zamawiający zastrzega, iż ilość dowożonych dzieci może ulec zmianie w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian, które są uzależnione od rozkładu zajęć lekcyjnych w szkołach i nieprzewidzianych zdarzeń na drogach.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.swiatki.nowoczesnagmina.pl/?c=179
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Świątki 11-008 Świątki Świątki 87 pok. 9.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.06.2016 godzina 09:00, miejsce: Gmina Świątki 11-008 Świątki Świątki 87 sala ślubów.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.