Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-04-29
Lipce Reymontowskie: Remont stacji uzdatniania wody w Lipcach Reymontowskich
Numer ogłoszenia: 92933 - 2014; data zamieszczenia: 29.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lipce Reymontowskie , ul. Reymonta 24, 96-127 Lipce Reymontowskie, woj. łódzkie, tel. 046 8316197, faks 046 8316268.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipcereymontowskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont stacji uzdatniania wody w Lipcach Reymontowskich.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont stacji uzdatniania wody w Lipcach Reymontowskich. Zamówienie obejmuje: roboty rozebranie rynien dachowych i rur spustowych, rozebranie obróbek blacharskich ogniomurów, gzymsów, rozebranie pokrycia dachowego papy na betonie, rozebranie kominów wentylacyjnych z cegieł, rozebranie posadzek i innych elementów betonowych, rozebranie pieców i trzonów licowanych kaflami, odbicie tynków wewnętrznych na ścianach i na sufitach, wykucie z muru ościeżnic drewnianych o powierzchni do 1 m2 i ponad 2 m2, roboty ziemne pod fundamenty, wykonanie fundamentów pod zbiorniki, wykonanie podsypki z ubitych piasków, wykonanie podłoży betonowych pod posadzki, wykonanie posadzki z płytek terakotowych wraz z cokolikami, wykonanie tynków cementowo-wapiennych sufitów i ścian, montaż stolarki okiennej i drzwiowej, ułożenie glazury na ścianach do wysokości 2,1 m, malowanie farbami emulsyjnymi ścian i sufitów, wykonanie kominów, wykonanie warstwy wyrównawczej na dachu, wykonanie izolacji cieplej i przeciwdźwiękowej, wykonanie pokrycia dachu papą termozgrzewalną, wykonanie obróbek komina papą termozgrzewalną, wykonanie obróbek ogniomurów z papy termozgrzewalnej, montaż rynien dachowych i rur spustowych, wykonanie obróbek z blachy powlekanej, przygotowanie podłoża pod ocieplenie, ocieplenie ścian zewnętrznych budynku płytami styropianowymi, wykonanie tynku cienkowarstwowego akrylowego, zamontowanie podokienników stalowych, wykonanie opaski betonowej w około budynku o szerokości 50 cm, demontaż istniejących rurociągów i urządzeń, wykonanie tymczasowej instalacji zapewniającej dostawę wody na czas remontu przy użyciu urządzeń z demontażu, wymianę filtrów ciśnieniowych, wymianę hydroforów, wymianę układu sprężonego powietrza (zbiornik sprężonego powietrza + sprężarka powietrza), wymianę rurociągów technologicznych, wymianę wejścia rurociągu tłocznego do stacji uzdatniania wody, wymianę wejścia rurociągu do sieci wodociągowej, wymianę kanalizacji technologicznej w budynku, wymianę pomp głębinowych w studni nr 2 i nr 3, montaż zasuwy na rurociągu odpływowym z odstojnika, wymianę istniejącej rozdzielnicy na rozdzielnicę skrzynkową, wymianę instalacji elektrycznej w stacji uzdatniania wody, wymianę instalacji oświetleniowej, wymianę kabli do studni głębinowych, wymianę instalacji piorunochronnej, wykonanie pomiarów. Zamówienie obejmuje również: obsługę geodezyjną polegającą wykonaniu geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej infrastruktury podziemnej, oznakowanie terenu budowy, organizację i zabezpieczenie placu budowy, poniesienie ewentualnych kosztów wyłączenia i włączenia energii elektrycznej, organizację i przeprowadzenie rozruchu technologicznego, zakończonego uzyskaniem wymaganych wartości wskaźników dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, potwierdzonych badaniami właściwych instytucji w tym zakresie, uporządkowanie terenu po budowie, opracowanie i przekazanie niezbędnych instrukcji obsługi stacji uzdatniania wody, przeszkolenie pracowników przedsiębiorstwa w zakresie obsługi stacji uzdatniania wody, sporządzenie i przedłożenie dokumentacji powykonawczej oraz wszelkie inne prace określone w przedmiarze robót, opisie technicznym, projekcie budowlanym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, nie objęte Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy, do 50% wartości zamówienia podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.20 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.24.30 - Roboty w zakresie uzdatniania wody 45.33.22.00 - Roboty instalacyjne hydrauliczne 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 9.800,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy osiemset złotych i 00/100)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy oraz gdy Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum dwa zadania polegające na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie stacji uzdatniania wody o wydajności nie mniejszej niż 50 m3/h i wartości robót brutto nie mniejszej niż 450.000,00 zł każda realizacja
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy oraz gdy Wykonawca przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, tj. co najmniej jedną osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych oraz co najmniej jedną osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Warunek uznaje się za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę posiadającą wszystkie wymienione uprawnienia lub kilka osób posiadających jedno lub kilka z wymienionych uprawnień. Osoby te łącznie muszą dysponować wszystkimi wymaganiami w specyfikacji uprawnieniami
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy oraz gdy Wykonawca posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż 450.000,00 zł
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 2) w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy jeśli Wykonawca jest osobą fizyczną dołącza oświadczenie w zakresie braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 3) wypełniony i podpisany formularz ofertowy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 4) kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie przedmiaru robót, 5) dokument, określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo może być przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie, 6) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 7) w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu kserokopię dowodu wpłaty, 8) w przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądzu kopię dokumentu gwarancji lub poręczenia potwierdzoną za zgodność z oryginałem włączoną do oferty oraz oryginał tej gwarancji lub poręczenia osobno załączony do oferty
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający, na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy, przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zamawiający ustanawia następujące przypadki i warunki umożliwiające zmianę treści umowy: 1) wstrzymanie robót przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę, 2) wstrzymanie robót przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę, 3) wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego, 4) działania siły wyższej, 5) wystąpienie warunków atmosferycznych i zdarzeń losowych, które utrudniają lub uniemożliwiając prowadzenie robót w umówiony sposób, 6) wystąpienie znalezisk archeologicznych, geologicznych, hydrogeologicznych, nieprzewidzianych kolizji z urządzeniami infrastruktury, 7) konieczności dokonania zmian w dokumentacji projektowej lub dokumentacji technicznej urządzeń, 8) wystąpienia w trakcie realizacji umowy konieczności usunięcia drzew oraz uzyskania stosownych zezwoleń, 9) zmiany będące następstwem działania organów administracji, 10) konieczności zmiany osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie lub innych osób wyznaczonych do kierowania i nadzorowania procesu budowlanego, 11) zmiany Podwykonawcy, wskazanego na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w formularzu ofert stanowiącym załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a jednocześnie będącego podmiotem, na którego zasoby Wykonawca powołał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, jeśli Wykonawca wykaże Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu mniejszym niż wymagane w trakcie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia, 12) zmian dotyczących Podwykonawców poprzez: a) wskazanie innych Podwykonawców, b) rezygnację z Podwykonawców, c) wskazanie innego zakresu podwykonawstwa, d) wykonania przedmiotu umowy przy pomocy Podwykonawców, pomimo nie wskazania w ofercie przetargowej żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa, 13) zaistnienie konieczności ograniczenia lub rezygnacji z części umownego zakresu robót, 14) zaistnienia konieczności wykonania robót zamiennych, 15) wystąpienia konieczności wykonania zamówień dodatkowych, od których zależy wykonanie przedmiotu umowy, 16) zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację zamówienia, w tym ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), 17) zmiana danych adresowych lub innych danych dotyczących stron umowy. Dopuszczalny zakres zmian umowy w sprawie zamówienia publicznego obejmuje: 1) możliwość zmiany terminu zakończenia realizacji zamówienia i innych terminów umownych, 2) możliwość zmiany osób uprawnionych do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub innych osób wyznaczonych do kierowania i nadzorowania procesu budowlanego, 3) możliwość zmiany w zakresie podwykonawstwa i umów o podwykonawstwo, 4) możliwość zmiany umówionego wynagrodzenia wynikającej z porównania rozmiaru i wartości robót zamiennych z robotami pierwotnie zamówionymi z zastrzeżeniem nieprzekraczalności ceny ofertowej, która będzie stanowić maksymalną graniczną kwotę umówionego wynagrodzenia, 5) możliwość zmniejszenia wynagrodzenia umownego poprzez korektę wartości umowy po cenach i stawkach wynikających z kosztorysu ofertowego Wykonawcy, 6) modyfikację rozmiaru i rodzaju robót w zakresie ustalonych robót zamiennych, bez możliwości jednak rozszerzenia zakresu zamówienia w związku z zakazem wynikającym z art. 140 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 7) możliwość zmiany ceny brutto na wykonanie zamówienia w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku od towarów i usług (VAT), 8) możliwość zmiany danych adresowych stron umowy oraz danych objętych fakturą, w szczególności numer NIP, numer rachunki bankowego
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lipcereymontowskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Lipce Reymontowskie, 96-127 Lipce Reymontowskie ul. Reymonta 24, pokój nr 2 lub 3.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.05.2014 godzina 11:00, miejsce: sekretariat Urzędu Gminy Lipce Reymontowskie, 96-127 Lipce Reymontowskie ul. Reymonta 24, pokój nr 4.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie realizowane jest w ramach operacji pt. Remont Stacji Uzdatniania Wody w Lipcach Reymontowskich, Oś 3 Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej, Działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przebudowa i rozbudowa targowiska w Lututowie".
- Remont sal dydaktycznych w Szkole Podstawowej nr 26 w Krakowie przy ul. Ignacego Krasickiego 34 (2)
- "Modernizacja świetlicy wiejskiej w Kowalewicach Włościańskich, Gmina Świercze"
- Modernizacja parterowego łącznika budynku ZSM im. S. Moniuszki w Łodzi
- "Termomodernizacja budynku Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bolkowie wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej" - Polski Ład edycja 8/2023
- Zagospodarowanie przestrzeni publicznych na terenie Gminy Szydłowo
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.