eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bralin › Usługa odbioru i wywozu odpadów komunalnych z posesji na terenie Gminy Bralin

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-21

Bralin: Usługa odbioru i wywozu odpadów komunalnych z posesji na terenie Gminy Bralin
Numer ogłoszenia: 84345 - 2013; data zamieszczenia: 21.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bralin , Rynek 3, 63-640 Bralin, woj. wielkopolskie, tel. (062) 7811201, faks (062) 7811202.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bralin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa odbioru i wywozu odpadów komunalnych z posesji na terenie Gminy Bralin.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiot i zakres zamówienia: 1.1.Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych w granicach administracyjnych gminy Bralin 1.2.W zakresie zamówienia jest: 1) odbiór odpadów komunalnych a)niesegregowanych (zmieszanych), w tym zmieszanych mokrych , w sposób umożliwiający ważenie tych odpadów w miejscu odbioru, wraz z identyfikacją pojemnika, b)wysegregowanych odpadów suchych (plastik, papier, opakowania wielomateriałowe np. Tetra-pak, drobne elementy metalowe), c)wysegregowanych opakowań ze szkła, d)wysegregowanych odpadów zgromadzonych w 8 punktach przy obiektach użyteczności publicznej, zaopatrzonych w pojemniki o poj. 1,1m3 każdy (razem 21 szt. pojemników) przeznaczonych do selektywnej zbiórki (osobno: szkła - 8 szt, plastiku - 8 szt. papieru - 5 szt.) z częstotliwością wynikającą wg bieżących potrzeb, nie częściej jednak niż 1 raz w miesiącu, e)z koszy ustawionych na przystankach autobusowych (ok.25 szt.) oraz odpadów zebranych podczas okolicznościowych imprez gminnych ( do 4 x w roku, np. Dni Gminy Bralin), f)wielkogabarytowych oraz zużytych opon, g)zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, h)niebezpiecznych pochodzących z gospodarstw domowych, takich jak: stare farby, rozpuszczalniki i oleje odpadowe (chemikalia) - z wyznaczonych miejsc w poszczególnych sołectwach, i)przeterminowanych leków z punktów zbiórki tych odpadów, j)zebranych odpadów komunalnych podczas akcji Sprzątanie Świata oraz makulatury zebranej podczas zbiórek szkolnych, z czterech placówek oświatowych, zlokalizowanych na terenie Gminy Bralin, lecz nie częściej niż 2x w roku w placówce; k)zgromadzonych w pojemnikach na komunalnych przepompowniach ścieków sanitarnych (łącznie ok. 6 punktów odbioru, łącznie ok. 12 pojemników, łącznie do 10 ton na rok); 2)zakup i wyposażenie właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w worki o poj. 120 l przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów w ilości łącznej ok. 30 000 szt./rok, w tym: - w kolorze żółtym - na zmieszane odpady komunalne suche (tj. na papier, plastik, metale, opakowania wielomateriałowe), - w kolorze zielonym - na szkło; w terminie do dnia 30.06.2013 r. dystrybucja po pięć worków na nieruchomość lub lokal, a następnie systematyczne dystrybuowanie tych worków sukcesywnie wg bieżącego zużycia i potrzeb. 3)trwałe oznakowanie nowych pojemników Zamawiającego 120 l i 240 l w ilości łącznej do 1500 szt. przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych mokrych lub zmieszanych w sposób umożliwiający elektroniczną identyfikację tych pojemników podczas opróżniania, a także rozwiezienie właścicielom nieruchomości tych pojemników - w terminie do dnia 30.06.2013 r.; 4)trwałe oznakowanie używanych i nowych pojemników właścicieli nieruchomości (pojemniki o pojemności 1100 l i większej, ewentualnie kontenery, pojemniki plastikowe 120 l i 240 l) w ilości łącznej do 50 szt. przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych mokrych lub zmieszanych - w sposób umożliwiający elektroniczną identyfikację - w terminie nie później niż przed dniem pierwszej zbiórki odpadów wynikającym z harmonogramu (między 01 a 15 lipca 2013r.); 5)usuwanie odpadów komunalnych i gruzu z miejsc nielegalnego ich złożenia oraz cmentarzy - w miarę bieżących potrzeb, nie więcej jednak niż do 50 Mg w okresie trwania umowy (w terminie 7 dni od zgłoszenia Zamawiającego); 6)transport do zagospodarowania odebranych odpadów (do składowiska odpadów komunalnych w Mianowicach, gmina Kępno (odległość od centrum Bralina ok. 8 km), a po uruchomieniu docelowej instalacji RIPOK - do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Inwestor Kępno w Olszowej (odległość od centrum Bralina ok. 12 km); 7)przekazywanie Zamawiającemu miesięcznych raportów nt. zebranych odpadów; 8)bieżące monitorowanie poprawności sposobu gromadzenia i segregowania odpadów zgodnie z obowiązującym Regulaminem, dokumentowanie stwierdzonych nieprawidłowości i przekazywanie informacji na ten temat Zamawiającemu; 9)inne obowiązki Wykonawcy określone w siwz. 1.3. Wykonawca na obowiązek wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami: ustawą z dnia 27 kwietnia 2011 Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 ze zm.); ustawą z dn. 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 391 ze. zm.); ustawą z dn. 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21) oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bralin. 1.4. Wykonawca ponosi całkowite koszty związane z odbiorem odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, zlokalizowanych na terenie Gminy Bralin oraz ich transportem: 1) na Składowisko Odpadów Komunalnych w Mianowicach jako instalacji zastępczej wskazanej w uchwale nr XXV/441/12 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2012-2017, zgodnie z Planem gospodarki odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2012-2017, w tym odpady wysegregowane do PSZOK-u tam zlokalizowanego. 2) Odpady niesegregowane oraz odpady zmieszane mokre - do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Inwestor Kępno w Olszowej jako docelowej instalacji RIPOK - począwszy od terminu uruchomienia tej instalacji (planowane IV kwartał 2014r.), a odpady wysegregowane do PSZOK-u w Mianowicach lub w Olszowej. 1.5. Ogólna charakterystyka gminy Bralin Liczba mieszkańców gminy 6021 osób, z czego 2779 osób mieszka w Bralinie; Liczba sołectw: 12; Powierzchnia Gminy: 85,16 km2; Liczba gospodarstw domowych: 1385; Przewidywana przez Zamawiającego ilość nieruchomości wskazywanych do odbioru odpadów średnio w okresie trwania umowy) nieruchomości zamieszkałe: ok.1400 szt. - nieruchomości niezamieszkałe: ok. 80 szt.(informacje poglądowe); Ilość odpadów komunalnych zmieszanych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w 2012roku: 1195,5 Mg ; Wg wojewódzkiego PLANU GOSPODARKI ODPADAMI jednostkowe wskaźniki wytwarzania odpadów komunalnych dla terenów wiejskich w latach 2012-2015 wynoszą: od 246 do 265 kg/mieszkańca na rok. 1.6. Szczegółowy zakres i warunki realizacji zamówienia określono w zał. nr 10 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 5.000,00

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w art. 9b ustawy z dn. 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012r. poz.. 391, z późn. zm), w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Bralin, , , 2) Posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21),

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonywał lub wykonuje należycie usługi odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia. Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że przez okres co najmniej 12 miesięcy odbierał odpady komunalne: a) od co najmniej 500 posesji/rodzin lub co najmniej 2000 osób - na podstawie umowy zbiorczej zawartej np. z jednostką samorządową, , b) lub od co najmniej 400 posesji/rodzin - na podstawie umów zawieranych indywidualnie przez wykonawcę, , c) lub od innych podmiotów - o udokumentowanej wielkości usługi nie mniejszej niż określono powyżej w lit. a, b.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Spełnia wymagania dla podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości określone szczegółowo w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. poz. 122). . 2) Do realizacji zamówienia na terenie Gminy Bralin będzie dysponował odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował: a) specjalistycznym samochodem - śmieciarką przystosowaną do opróżniania pojemników 120, 240 i 1100 litrowych wraz z zamontowaną wagą oraz urządzeniami do ewidencji odpadów komunalnych i lokalizatorem GPS, , b) specjalistycznym samochodem - śmieciarką przystosowaną do opróżniania pojemników 120, 240 i 1100 litrowych z zamontowanymi urządzeniami do ewidencji odpadów komunalnych i lokalizatorem GPS (bez wymogu zamontowanej wagi) - jako samochodu zastępczego, używanego do realizacji zamówienia wyłącznie w wypadkach awarii samochodu wyposażonego w wagę, , c) samochodem typu Hakowiec do kontenerów KP-7 wraz z urządzeniem lokalizującym GPS, , d) samochodem ciężarowym skrzyniowym do odbioru odpadów selektywnych z urządzeniami do ewidencji odpadów komunalnych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Oferta wykonawcy wg wzoru (zał. nr 1 do SIWZ). 2) Dowód wniesienia wadium -jak opisano w SIWZ. 3) Dokument potwierdzający, że osoby podpisujące ofertę są prawnie umocowane do reprezentowania wykonawcy - tylko w przypadku, gdy umocowanie takie nie wynika bezpośrednio z załączonego do oferty odpisu z właściwego rejestru. 4) Oświadczenie wykonawcy (wg wzoru -zał. nr 2 do SIWZ) o spełnianiu wymogów art.22 ust.1 ustawy. 5) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia (art. 23 ust.2) - tylko w przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum). 6) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu wymagań dla podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. poz. 122), jak w zał. nr 9 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Według załącznika nr 12 do SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bralin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Bralin, ul. Rynek 3, 63-640 Bralin.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.05.2013 godzina 11:00, miejsce: Gmina Bralin, ul. Rynek 3, 63-640 Bralin, sekretariat - pokój nr 8.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.