eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowa SólRemont i przebudowa budynku Ratusza segment A po³o¿onego przy ul. Moniuszki 3 w Nowej Soli

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2016-04-08

Nowa Sól: Remont i przebudowa budynku Ratusza segment A po³o¿onego przy ul. Moniuszki 3 w Nowej Soli
Numer og³oszenia: 82278 - 2016; data zamieszczenia: 08.04.2016
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Nowosolski , ul. Moniuszki 3B, 67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie, tel. 68 4586800, faks 68 4586831.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.powiat-nowosolski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Remont i przebudowa budynku Ratusza segment A po³o¿onego przy ul. Moniuszki 3 w Nowej Soli.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Postêpowanie prowadzone dla zamówienia publicznego o warto¶ci zamówienia ni¿szej od wyra¿onej w z³otych równowarto¶ci kwoty 5 225 000 euro . 1. Przedmiotem zamówienia jest remont i przebudowa ratusza segment A przy ul. Moniuszki 3 w Nowej Soli. 2. Budynek zlokalizowany jest w obrêbie zespo³u urbanistyczno - krajobrazowego miasta Nowa Sól wpisanego do rejestru zabytków, nr obszaru 2203. 3. Zakres prac zwi±zanych z remontem i przebudow± obejmuje m.in.: 1) wykonanie nowych posadzek wraz z izolacjami, 2) ¶ciany: a) dok³adne oczyszczenie wewnêtrznych powierzchni ¶cian, skucie istniej±cych tynków; b) wykonanie tynków renowacyjnych oraz cementowo - wapiennych, c) wymurowanie ¶cian dzia³owych; d) zamurowanie niektórych otworów drzwiowych; e) poszerzenie otworów i o¶cie¿y drzwiowych; f) roboty wykoñczeniowe, w tym malowanie, ok³adzina ¶cian p³ytkami, 3) monta¿ sufitów podwieszanych w pomieszczeniach biurowych oraz w korytarzu bez sklepieñ krzy¿owych; 4) monta¿ drzwi p³ytowych do pomieszczeñ biurowych oraz higieniczno - sanitarnych z o¶cie¿nicami ; 5) monta¿ drzwi aluminiowych przeciwpo¿arowych przeszklonych, wydzielaj±cych klatk± schodow±; 6) monta¿ okien oddymiaj±cych oraz zapewnienie otworów dolotowych powietrza uzupe³niaj±cego wraz z wysterowaniem tych urz±dzeñ w klatce schodowej s³u¿±cych celom ewakuacji ; 7) wymiana istniej±cych okien od strony zachodniej na okna certyfikowane p. po¿.; 8) wykonanie instalacji : a) sanitarnej - kanalizacja sanitarna, ciep³a i zimna woda., b) wentylacji wywiewnej, instalacji klimatyzacji ; c) elektrycznej: o¶wietlenia podstawowego (wraz z wie¿±), gniazd wtykowych, telefonicznej, LAN + dedykowanej, monitoringu, alarmu i napadu, zasilania centrali p.po¿. systemu sygnalizacji po¿arowej dla ca³ego obiektu, odgromowej, o¶wietlenia zewnêtrznego obiektu, niskopr±dowych, 9) schody: a) wykonanie nowej ok³adziny biegów schodowych oraz spoczników b) likwidacja istniej±cej balustrady oraz monta¿ nowej balustrady schodowej 4. Pozosta³e informacje w zakresie przedmiotu zamówienia zawieraj± ni¿ej wymienione za³±czniki do SIWZ, które stanowi± integraln± czê¶æ SIWZ tj.: a) Dokumentacja projektowa -za³±cznik nr 8: - projekt wykonawczy ; - projekt aran¿acji wnêtrz ; b) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót ( dalej: STWiOR) - za³±cznik nr 9 ; c) Decyzje - za³±cznik nr 10: - nr 839/2015 z dnia 22.12.2015r. Starosty Nowosolskiego - pozwolenie na wykonywanie robót budowlanych; - z dnia 25.11.2015 r. Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze; d) wzór umowy - za³±cznik nr 7. ; e) przedmiar robót - za³±cznik nr 11 : - bran¿a : roboty budowlane ; - bran¿a : roboty sanitarne - instalacja wewn. i c.o. ; - bran¿a : roboty sanitarne - instalacja ch³odzenia ; - bran¿a : roboty sanitarne - wentylacja mechaniczna ; - bran¿a : roboty elektryczne. Uwaga: Za³±czone przez Zamawiaj±cego przedmiary maj± charakter informacyjny i pomocniczy do kalkulacji kosztów. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji projektowej lub ich b³êdna ilo¶æ nie zwalnia wykonawcy od obowi±zku ich wykonania w ramach wynagrodzenia umownego. W przypadku rozbie¿no¶ci pomiêdzy dokumentacj± projektow±, STWiOR i przedmiarem robót nale¿y wyst±piæ do zamawiaj±cego o ich wyja¶nienie. W przypadku, gdy dokumentacja projektowa lub STWiOR nie podaj± w sposób szczegó³owy technologii wykonywania robót lub wykonania okre¶lonego elementu przedmiotu zamówienia, b±d¼ te¿ nie precyzuj± dostatecznie rodzaju i standardu materia³ów, wykonawca zobowi±zany jest wyst±piæ do zamawiaj±cego o wyja¶nienie. Zamawiaj±cy zaleca, aby ka¿dy Wykonawca na w³asny koszt dokona³ wizji lokalnej w miejscu gdzie maj± byæ wykonywane roboty celem sprawdzenia i zapoznania siê z przysz³ym terenem budowy oraz uzyska³ na swoj± odpowiedzialno¶æ, koszt i ryzyko wszelkie istotne informacje konieczne do wyceny wszystkich robót i czynno¶ci niezbêdnych do prawid³owej realizacji zamówienia, przygotowania oferty i podpisania umowy. 6. Zamawiaj±cy dopuszcza realizacjê zamówienia poprzez zastosowanie materia³ów (produktów, wyrobów) i urz±dzeñ równowa¿nych. 7. W przypadku, gdy w SIWZ lub jakimkolwiek dokumencie stanowi±cym za³±cznik do SIWZ materia³ (produkt, wyrób) lub urz±dzenie zostaje opisane poprzez wskazanie nazw zwyczajowych, znaków towarowych, nazw producentów, zdjêæ w zamieszczonych elementach opisu przedmiotu zamówienia - wszêdzie tam Zamawiaj±cy dodaje wyraz ,,lub równowa¿ny,,. 8. Zamawiaj±cy informuje, i¿ podanie nazw w³asnych materia³ów (produktów, wyrobów) i urz±dzeñ stanowi wskazanie i wzorzec dla Wykonawcy jakie minimalne oczekiwane parametry funkcjonalne, wizualne, jako¶ciowe, techniczne i cechy u¿ytkowe ( m.in. klasê, wymiary, sk³ad, zastosowany materia³, kolor, odcieñ, estetyka, rodzaj, standard) powinny posiadaæ materia³y (produkty, wyroby) i urz±dzenia zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia i jakim powinny odpowiadaæ materia³y równowa¿ne, aby spe³nia³y stawiane wymagania. Operowanie przyk³adowymi nazwami, ma równie¿ na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ Zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania oraz uzyskania okre¶lonego standardu, efektu estetycznego i wizualnego. 9. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy pzp ciê¿ar udowodnienia , ¿e materia³ (produkt, wyrób) jest równowa¿ny w stosunku do wymogu okre¶lonego przez Zamawiaj±cego spoczywa na sk³adaj±cym ofertê. 10.Wykonawca mo¿e zatem z³o¿yæ ofertê z rozwi±zaniem równowa¿nym, która przedstawia przedmiot zamówienia o cechach odpowiadaj±cych cechom lub lepszych od cech wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, np. mo¿e oferowaæ wykonanie robot budowlanych z zastosowaniem materia³ów o parametrach lepszych ni¿ wskazane przez zamawiaj±cego w opisie rozwi±zania równowa¿nego). 11.W przypadku skorzystania przez Wykonawcê z uprawnienia do zaoferowania rozwi±zañ równowa¿nych opisywanym w SIWZ lub którymkolwiek dokumencie stanowi±cym za³±cznik do niej, sk³ada wraz z ofert± : a) wykaz materia³ów (produktów, wyrobów) i urz±dzeñ równowa¿nych, Uwaga: Wykaz winien zawieraæ nazwy ujête w dokumentacji projektowej, nazwy proponowanych równowa¿ników, opis parametrów ¶wiadcz±cych o równowa¿no¶ci poprzez ich porównanie z podanymi w SIWZ b) dowody, dokumenty potwierdzaj±ce opisan± równowa¿no¶æ, Uwaga: Bêd± one podlega³y ocenie Zamawiaj±cego i bêd± podstaw± decyzji o akceptacji ,,równowa¿ników,,. 12. Nie wykazanie w ofercie materia³ów (produktów, wyrobów) , urz±dzeñ równowa¿nych , bêdzie oznacza³o, ¿e: a) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia przy zastosowaniu materia³ów (produktów, wyrobów), urz±dzeñ wymienionych w SIWZ lub którymkolwiek za³±czniku do niej; b) cena oferty zawiera ceny jednostkowe materia³ów (produktów, wyrobów), urz±dzeñ wymienionych w SIWZ lub którymkolwiek za³±czniku do niej. 12.Ratusz segment A jest obiektem nie u¿ytkowanym przez Zamawiaj±cego; w latach 2010 r.- 2015 r. trwa³y w nim prace zwi±zane z remontem i przebudow±. Na podstawie dokumentacji firmy TECHPLAN wykonano m.in.: a) roboty rozbiórkowe i murowe; b) wymianê stropów na gêsto¿ebrowe, ¿elbetowe; c) wymianê schodów drewnianych na ¿elbetowe - na poddasze; d) elementy konstrukcji ¿elbetowej, stalowej i pokrycie - wie¿a; e) wykonanie nowej konstrukcji wiê¼by, pokrycie dachu i zabudowa poddasza p³ytami gipsowo - kartonowymi; f) wymianê stolarki okiennej i drzwi wej¶ciowych do budynku; g) wykonanie warstwy posadzki na gruncie - parter budynku; h) wykonanie przepony poziomej - izolacji ¶cian fundamentowych zewnêtrznych; i) elewacjê budynku; j) wewnêtrzn± instalacjê wodno - kanalizacyjn±, c. o. - czê¶ciowo, wentylacyjn± , hydrantow±. 13.Przedmiot zamówienia objêty niniejszym postêpowaniem bêdzie realizowany na podstawie dokumentacji opracowanej przez firmê PUPI PLAN Sp. z o.o. w Zielonej Górze, pod nadzorem autorskim twórców projektów. 14.W zwi±zku z autorskimi rozwi±zaniami zawartymi w projekcie Wykonawca bêdzie obowi±zany do demonta¿u elementów lub materia³ów mo¿liwych do powtórnego wykorzystania w sposób wykluczaj±cy ich uszkodzenie. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo w³asno¶ci do zdemontowanych elementów i do sposobu ich zagospodarowania. Koszty demonta¿u i ewentualnego transportu we wskazane przez Zamawiaj±cego miejsce obci±¿aj± Wykonawcê. 15.Wykonawca zobowi±zany jest posiadaæ przez ca³y okres trwania umowy ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem umowy na sumê ubezpieczenia nie ni¿sz± ni¿ 2,5 mln z³. 16.Wykonawca na wykonany przedmiot zamówienia udzieli gwarancji i rêkojmi na okres minimum 60 miesiêcy, licz±c od dnia odbioru koñcowego robót. Uwaga: Dodatkowa gwarancja ( okres wyd³u¿enia gwarancji) podlega punktacji zgodnie z kryteriami oceny ofert okre¶lonymi w rozdz.14 ust. 1 SIWZ. 17.Kod i nazwa zamówienia wg Wspólnego S³ownika Zamówieñ (CPV): 45400000 - 1 Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych; 45330000 - 9 Roboty instalacyjne wod. - kan. i sanit.; 45316100 - 6 Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia zewnêtrznego; 45310000 - 3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych..

II.1.5)

  przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych

  • Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.40.00.00-1, 45.33.00.00-9, 45.31.61.00-6, 45.31.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 30.11.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystêpuj±cy do przetargu zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 58.000,00 PLN (s³ownie: piêædziesi±t osiem tysiêcy PLN) przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 2. Wykonawca zobowi±zany jest zabezpieczyæ ofertê wadium na ca³y okres zwi±zania ofert±. 3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu, 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo- kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. nr 109, poz.1158 z pó¼n.zm.) Uwaga: W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji, powinna byæ ona sporz±dzona zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i powinna zawieraæ nastêpuj±ce elementy: a) nazwa daj±cego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji) oraz wskazania ich siedzib; b) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±; c) kwotê gwarancji; d) termin wa¿no¶ci gwarancji; e) zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego w przypadkach okre¶lonych w art.46 ust.4a i 5 ustawy pzp i byæ bezwarunkowe, nieodwo³alne i p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego. 3. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego BG¯ o/Nowa Sól nr 89 2030 0045 1110 0000 0028 4750 z dopiskiem ,,przetarg nieograniczony - remont i przebudowa Ratusza segm.A ,, . 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniê¿nej do oferty nale¿y za³±czyæ kopiê przelewu wadium na rachunek bankowy Zamawiaj±cego potwierdzon± za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê. 5. Wniesienie wadium w innej, ni¿ wskazanej w ust. 2 formie bêdzie skutkowaæ uznaniem i¿ oferta Wykonawcy nie jest w³a¶ciwie zabezpieczona wadium, a Zamawiaj±cy bêdzie musia³ wykluczyæ takiego Wykonawcê z postêpowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy pzp. 6. Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym, które zwraca wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê. 7. Termin wniesienia wadium w formie gotówki : 1) za termin wniesienia wadium uznaje siê datê wp³ywu na rachunek Zamawiaj±cego; 2) wadium pieniê¿ne musi byæ zaksiêgowane najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert, dlatego Wykonawca musi uwzglêdniæ czas, aby wymagana kwota zd±¿y³a wp³yn±æ na konto Zamawiaj±cego (zosta³a zaksiêgowana w banku na rzecz Zamawiaj±cego). 8. W przypadku wniesienia przez Wykonawcê wadium w formie okre¶lonej w ust.2.pkt 2) do ust. 2 pkt 5) zobowi±zany jest on za³±czyæ orygina³ w³a¶ciwego dokumentu porêczenia lub gwarancji do z³o¿onej oferty. 9. Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2) Wykonawcê, który nie wniós³ wadium w wyznaczonym terminie wyklucza siê z postêpowania. 10.Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust.1 ustawy pzp, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. 11.Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, pe³nomocnictw, listy podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy pzp, lub informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej, lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co powodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej 12.Zamawiaj±cy w oparciu o art.46 ust.5 ustawy pzp zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca , którego oferta zosta³a wybrana: 1) odmówi³ podpisania umowy na warunkach okre¶lonych w ofercie; 2) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy. 13.Zamawiaj±cy zwróci wadium: a) wszystkim Wykonawcom, niezw³ocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem ust.12; b) Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 14. Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³niania warunków w tym zakresie. Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie na podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy dokona oceny spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie, je¿eli wykonawca z³o¿y o¶wiadczenie o spe³nianiu warunku oraz wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat, przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ co najmniej dwa zamówienia w zakresie budowy i/lub przebudowy i/lub remontu obiektu kubaturowego o powierzchni u¿ytkowej minimum 1000m2, wyposa¿onych w instalacje bran¿y sanitarnej i elektrycznej , o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 2miliony z³ brutto ka¿de zamowienie; Dla potrzeb oceny spe³nienia warunku, je¿eli warto¶æ zamówienia zosta³a okre¶lona w walutach innych ni¿ PLN zamawiaj±cy przyjmuje ¶redni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu zakoñczenia realizacji robót budowlanych. Je¿eli w dniu zakoñczenia realizacji robót budowlanych NBP nie publikowa³ ¶redniego kursu danej waluty, za podstawê przeliczenia przyjmuje siê ¶redni kurs waluty publikowany pierwszego dnia po dniu zakoñczenia realizacji robót budowlanych w którym zostanie on opublikowany. Jedno zamówienie oznacza robotê wykonywan± w ramach jednej umowy. Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e s± to najwa¿niejsze roboty budowlane, jakie powinien wykazaæ Wykonawca.

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³niania warunków w tym zakresie. Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie na podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy dokona oceny spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie, je¿eli wykonawca z³o¿y o¶wiadczenie o spe³nieniu warunku oraz wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ w czasie wykonywania zamówienia: a) 1 (jedn±) osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika budowy, posiadaj±ca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadaj±ce im uprawnienia równowa¿ne, z do¶wiadczeniem na stanowisku kierownika budowy i/lub kierownika robót i/lub inspektora nadzoru inwestorskiego na dwóch zadaniach polegaj±cych na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie obiektu kubaturowego o powierzchni u¿ytkowej minimum 1000m2; b) 1 (jedna) osoba, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót bran¿y elektrycznej, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadaj±ce im uprawnienia równowa¿ne, c) 1 (jedna) osoba, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót bran¿y sanitarnej, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych lub uprawnienia równowa¿ne. 6 Uwaga: Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie wy¿ej wskazanych funkcji pod warunkiem spe³nienia przez tê osobê wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji. Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394), których zakres uprawnia do pe³nienia wskazanych funkcji przy realizacji przedmiotu zamówienia;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy uzna warunek ten za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e posiada zdolno¶æ kredytow± lub ¶rodki finansowe w wysoko¶ci co najmniej 2,5 miliona z³otych.

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
  • okre¶lenie robót budowlanych, których dotyczy obowi±zek wskazania przez wykonawcê w wykazie lub z³o¿enia po¶wiadczeñ, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienale¿ycie
    zamówienia w zakresie budowy i/lub przebudowy i/lub remontu obiektu kubaturowego o powierzchni u¿ytkowej minimum 1000m2, wyposa¿onych w instalacje bran¿y sanitarnej i elektrycznej , o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 2miliony z³ brutto ka¿de zamowienie;;
  • wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
  • informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pozosta³e o¶wiadczenia i dokumenty, które nale¿y z³o¿yæ wraz z ofert±: 1) wype³niony Formularz ofertowy - sporz±dzony wg wzoru za³±cznik nr 1 do SIWZ; 2) pe³nomocnictwo do z³o¿enia oferty - w przypadku, gdy umocowanie prawne do reprezentacji wykonawcy nie wynika z przepisów prawa lub z dokumentów rejestrowych z³o¿onych wraz z ofert±. Pe³nomocnictwo nale¿y z³o¿yæ w oryginale lub notarialnie po¶wiadczonej kopii; 3) Wykaz materia³ów (produktów, wyrobów), urz±dzeñ równowa¿nych wraz z dowodami, dokumentami- w przypadku zaoferowania zastosowania materia³ów (produktów, wyrobów), urz±dzeñ równowa¿nych - zawieraj±cy informacje opisane w rozdz.3 ust.11; 4) dowód wniesienia wadium; 4. Je¿eli wykonawca, wykazuj±c spe³nianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 26 ust. 2b ustawy Zamawiaj±cy w celu oceny, czy wykonawca bêdzie dysponowa³ zasobami innych podmiotów w stopniu niezbêdnym dla nale¿ytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek ³±cz±cy wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów, ¿±da pisemnego zobowi±zania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia Uwaga: Zobowi±zanie nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u, a jego tre¶æ musi w sposób wyra¼ny i jednoznaczny wyra¿aæ wolê oddania Wykonawcy ubiegaj±cemu siê o zamówienie odpowiedniego zasobu.Oferta wspólna ( np. konsorcjum lub spó³ka cywilna) 1. Wykonawcy ubiegaj±cy siê wspólnie o udzielenie zamówienia ( w rozumieniu art.23 ustawy pzp) musz± ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. Orygina³ pe³nomocnictwa lub jego kopiê potwierdzon± za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza, nale¿y przed³o¿yæ wraz z ofert±. Udzielone pe³nomocnictwo musi zawieraæ: 1) postêpowanie o zamówienie publiczne, którego ono dotyczy, 2) wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z okre¶leniem adresu ich siedziby, 3) ustanowionego pe³nomocnika oraz zakres jego umocowania. 3. Dokument pe³nomocnictwa musi byæ podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym przez Wykonawcê - Pe³nomocnika. Podpisy musz± byæ z³o¿one przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli wymienione we w³a¶ciwym rejestrze lub wpisie do centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej Wykonawców sk³adaj±cych wspóln± ofertê. 4. Ka¿dy z Wykonawców ( np. ka¿dy cz³onek konsorcjum/ wspólnik spó³ki cywilnej) sk³adaj±cych ofertê wspóln± musi wykazaæ brak podstaw do wykluczenia z powodu niespe³nienia warunków okre¶lonych w art.24 ust.1 ustawy pzp. 5. W odniesieniu do warunków okre¶lonych w art.22 ust.1 ustawy pzp, wymagania te musz± byæ spe³nione wspólnie przez Wykonawców (nie musi ich spe³niaæ osobno ka¿dy z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±). 6. Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie sk³adaj± jedn± ofertê, przy czym: 1) o¶wiadczenia i dokumenty, o których mowa w rozdz.7 ust.2, sk³ada ka¿dy z Wykonawców oddzielnie, 2) pozosta³e o¶wiadczenia i dokumenty sk³adaj± wszyscy Wykonawcy wspólnie. 7. O¶wiadczenia, formularze, dokumenty sk³ada i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców Pe³nomocnik, z zastrze¿eniem pkt 6 ppkt 1) lub wszyscy Wykonawcy, wpisuj±c w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±. 8. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z Pe³nomocnikiem, którego adres nale¿y wpisaæ w formularzu ofertowym. 9. Je¿eli oferta Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie zostanie wybrana , Zamawiaj±cy bêdzie za¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Okres rêkojmi i gwarancji - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bêdzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ istotnych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: a) w przypadku stwierdzenia przez zamawiaj±cego braku konieczno¶ci wykonania czê¶ci robót budowlanych stanowi±cych przedmiot umowy - w takim przypadku zmiana dotyczyæ bêdzie zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy oraz obni¿enia wysoko¶ci nale¿nego wykonawcy wynagrodzenia, o warto¶æ tej czê¶ci przedmiotu umowy ustalon± na podstawie kosztorysu ofertowego stanowi±cego za³±cznik do umowy - wykonawcy z tego tytu³u nie przys³uguj± ¿adne roszczenia; w tym prawo do odszkodowania - zmiana nastêpuje poprzez jednostronne o¶wiadczenie woli zamawiaj±cego z³o¿one wykonawcy w formie pisemnej, b) w zakresie dotycz±cym przed³u¿enia terminu wykonania przedmiotu umowy lub jej czê¶ci, w nastêpuj±cych przypadkach: -je¿eli przyczyna, z powodu której nale¿y przed³u¿yæ termin wykonania przedmiotu umowy lub jej czê¶ci jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które odpowiedzialno¶æ ponosi zamawiaj±cy lub okoliczno¶ci niezale¿nych zarówno od zamawiaj±cego jak i od wykonawcy np. w przypadku opó¼nienia w przekazaniu terenu budowy z winy zamawiaj±cego, opó¼nienia w dokonaniu odbioru z przyczyn le¿±cych po stronie zamawiaj±cego, - gdy wyst±pi± niekorzystne warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe wykonani robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonej: umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, - gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych, których wykonanie wstrzymuje lub opó¼nia realizacjê robót objêtych niniejsz± umow±, - gdy wyst±pi konieczno¶æ zlecenia wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie wstrzymuje lub opó¼nia realizacjê robót objêtych niniejsz± umow±, -gdy wyst±pi± opó¼nienia w dokonaniu okre¶lonych czynno¶ci lub ich zaniechanie przez w³a¶ciwe organy administracji publicznej, które nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, - je¿eli wyst±pi brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezale¿nych od wykonawcy, - wyst±pienia si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych wy¿ej termin wykonania umowy mo¿e byæ przed³u¿ony o czas trwania tych okoliczno¶ci. c) w zakresie dotycz±cym zmiany sposobu spe³nienia ¶wiadczenia w przypadku stwierdzenia: - wyst±pienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wystêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, które mog± skutkowaæ w ¶wietle dotychczasowych za³o¿eñ niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu umowy, - wyst±pienia warunków terenu budowy odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, w szczególno¶ci napotkania niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, d) w zakresie dotycz±cym zmiany wynagrodzenia w przypadku: - ustawowej zmiany stawki podatku VAT, - konieczno¶ci wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacj± projektow± o ró¿nicê pomiêdzy warto¶ci± robót zamiennych a warto¶ci± robót, które nie bêd± wykonywane - podstaw± obliczenia kosztów zmiany maj±cej wp³yw na wynagrodzenie wykonawcy stanowiæ bêdzie zatwierdzony przez zamawiaj±cego kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych i danych wyj¶ciowych do kosztorysowania przyjêtych do kosztorysu ofertowego wykonawcy stanowi±cym za³±cznik do umowy - w przypadku braku w³a¶ciwych cen wykonawca kalkuluj±c cenê jednostkow± przyjmuje ceny materia³ów wg cen zakupu i pracy sprzêtu wg faktycznie poniesionych kosztów lecz nie wy¿sze ni¿ ¶rednie ceny materia³ów i pracy sprzêtu wg SEKOCENBUDU dla rejonu lubuskiego, dla kwarta³u poprzedzaj±cego kwarta³, w którym wykonywane s± roboty. e) w zakresie dotycz±cym zwiêkszenia zakresu robót budowlanych, które wykonawca bêdzie wykonywa³ za pomoc± podwykonawców, f) w zakresie dotycz±cym zmiany podwykonawcy dotycz±cej podmiotu, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 26 ust. 2b Prawa zamówieñ publicznych, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 - w takim przypadku wykonawca jest obowi±zany wykazaæ zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia w wyniku którego zosta³a zawarta niniejsza umowa. 4. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± one jednak zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych: 1) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), 2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miêdzy stronami,

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-nowosolski.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Starostwo Powiatowe, ul. Moniuszki 3b, 67-100 Nowa Sól, pok.201.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 27.04.2016 godzina 09:00, miejsce: Powiat Nowosolski z siedzib± Starostwa Powiatowego,ul. Moniuszki 3b, 67-100 Nowa Sól, SEKRETARIAT - I piêtro - pok.109.

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.