Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-03-16
Prusice: wykonanie zamiennego projektu budowlanego dla zadania pn.: Budowa oczyszczalni ścieków PRUSICE w Pietrowicach Małych wraz z wylotem do odbiornika Struga I oraz siecią wodociągową wraz z dostawami wyposażenia eksploatacyjnego sieci
Numer ogłoszenia: 81914 - 2012; data zamieszczenia: 16.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Prusice, Rynek 1, 55-110 Prusice, woj. dolnośląskie, tel. 071 3126224, faks 071 3126229 , strona internetowa www.bip.prusice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie zamiennego projektu budowlanego dla zadania pn.: Budowa oczyszczalni ścieków PRUSICE w Pietrowicach Małych wraz z wylotem do odbiornika Struga I oraz siecią wodociągową wraz z dostawami wyposażenia eksploatacyjnego sieci.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia 1. Zmiana ukształtowania terenu na skutek wprowadzenia zabezpieczenia przed zalewaniem - powodzią (zalania wodą QW 1 %), polegająca na wyniesieniu całego terenu przeznaczonego pod oczyszczalnię (poziomu użytkowego terenu oczyszczalni) średnio o ok. 1 m w stosunku do terenu istniejącego. 2. Zamiana projektu zagospodarowania terenu działki z uwagi na wyniesienie terenu powodujące: a) konieczność wykonania nowego projektu układu drogowego z wyniesieniem dojazdu do terenu oczyszczalni, oraz zaprojektowaniem prawidłowych promieni skrętów drogi pożarowej, b) zmianę lokalizacji uzbrojenia terenu (przebudowa sieci grawitacyjnej doprowadzającej ścieki do terenu oczyszczalni tj. do zbiornika wyrównawczego zblokowanego z pompownią ścieków surowych, oświetlenia terenu, sieci międzyobiektowych, ogrodzenia działki), c) zwiększenie powierzchni terenu działki przewidzianej pod inwestycję, d) zmianę lokalizacji poszczególnych obiektów kubaturowych, e) zmianę projektu zieleni. 3. Przeprojektowanie budynku socjalno-technicznego w zakresie następujących części: a) architektoniczno - konstrukcyjnej, instalacyjnej - instalacje rurowe (wod.-kan.) b) instalacyjnej - instalacje elektryczne, c) instalacyjnej - wentylacja , z uwagi na niezgodność zaprojektowanego poprzednio budynku z obowiązującymi obecnie przepisami. Stwierdzono następujące nieprawidłowości: a) przegrody budynku nie spełniają normy cieplnej, b) nie normatywne szerokości przejść, w tym nie normatywne drzwi wejściowe (ewakuacyjne), c) brak ogólnodostępnego WC, d) brak suszarni wymaganej przepisami bhp, e) niezgodność charakterystyki energetycznej budynku z projektem. 4. Przeprojektowanie budynku technologicznego (budynek prasy i dmuchaw) w zakresie następujących części: a) architektoniczno - konstrukcyjnej, b) instalacyjnej - instalacje rurowe(wod.-kan.), c) instalacyjnej - instalacje elektryczne, d) instalacyjnej - wentylacja , z uwagi na niezgodność zaprojektowanego poprzednio budynku z obowiązującymi obecnie przepisami. Stwierdzono następujące nieprawidłowości: a) przegrody budynku nie spełniają normy cieplnej, b) pomieszczenie z dmuchawami nie spełnia normy akustycznej z uwagi na brak uwzględnienia wygłuszenia, c) nieprawidłowa lokalizacja czerpania powietrza, niezgodnej z warunkami technicznymi dla tego typu pomieszczeń..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Uzasadnienie faktyczne Począwszy od miesiąca listopada 2011 r. Wykonawca umowy podstawowej zgłaszał Zamawiającemu konieczność udzielenia robót dodatkowych, uzasadniając swoje stanowisko tym, że wymienione wyżej prace projektowe w przedstawionym powyżej zakresie wykraczają poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ na zamówienie podstawowe i umowie podstawowej, lecz są niezbędne i konieczne do wykonania do realizacji zamówienia podstawowego tj do wykonania prawidłowego i kompleksowego projektu budowlanego planowanej inwestycji - budowy oczyszczalni ścieków w Pietrowicach Małych. Konieczność wykonania dodatkowych prac projektowych nie była możliwa wcześniej do przewidzenia także na etapie trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz podpisywania przedmiotowej podstawowej umowy i wniknęła w trakcie realizacji przedmiotu umowy po wnikliwej weryfikacji przez projektantów branżowych (m.in. architekta) dokumentacji opracowanej przez Dolnośląską Fundację Ekorozwoju EKORAJ, która wykazała szereg nieprawidłowości i niezgodności z obowiązującymi obecnie przepisami mimo także uzgodnienia na etapie opracowanej poprzednio dokumentacji przez rzeczoznawców np. rzeczoznawcę ds. ppoż. i bhp. Weryfikacja polegała także na dokonaniu obliczeń technologicznych oczyszczalni ścieków i przeróbki osadów oraz szczegółowej analizie dokumentacji projektowej opracowanej przez Dolnośląską Fundację Ekorozwoju EKORJ. Realizacja przedmiotowego zamówienia bez zwiększenia zakresu prac, jest nieracjonalna i niemożliwa z punktu widzenia obecnie obowiązujących przepisów prawnych i oczekiwanych przez Zamawiającego oraz instytucję dofinansowującą efektów tj.: - uzyskania efektu ekologicznego tj. wymaganej jakości ścieków oczyszczonych, - zabezpieczenia terenu oczyszczalni przed powodzią (wodą QW 1 %), w obliczu występujących w ostatnich latach częstych podtopień dużych obszarów powierzchni na terenie kraju, - otrzymania kompletnego projektu oczyszczalni spełniającego wymagania obowiązujących przepisów, - zapewnienia odbioru ścieków z terenu części Gminy Prusice w ilości 600 m3/d. UZASADNIENIE PRAWNE: W świetle zaistniałej sytuacji właściwe jest zastosowanie się do treści art. 67 ust.1 pkt 5 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 Nr 113, poz. 759 ze zm.), który stanowi że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z katalogu ustawowych okoliczności, tj. w odniesieniu do problemu Zamawiającego w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Zamawiający spełni następujące przesłanki upoważniające do zastosowania trybu z wolnej ręki, tj: 1. przedmiotem zamówienia są usługi, 2. wykonanie zamówień dodatkowych powierza się temu samemu wykonawcy, 3. zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, 4. wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia realizowanego, 5. wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, 6. wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, 7. wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP można udzielić wyłącznie Wykonawcy zamówienia podstawowego. Zamawiający nie ma kompetencji do udzielenia jakiegokolwiek zamówienia dodatkowego innemu Wykonawcy. Zamówienia dodatkowe mogą być udzielane niezależnie od trybu udzielenia zamówienia podstawnego, co w przypadku omawianego zamówienia nastąpiło po przeprowadzeniu procedury przetargowej. Zamówienia dodatkowe są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego co oznacza, że bez zamówień dodatkowych Wykonawca nie mógłby wykonać albo nie byłby w stanie należycie wykonać umowy o zamówienie publiczne, w związku ryzykiem niezachowania celu gospodarczego jakiemu służy przedmiotowa inwestycja. Konieczność udzielania zamówienia dodatkowego była przed udzieleniem zamówienia podstawowego, nieprzewidywalna, której nie można było stwierdzić na etapie przygotowywania SIWZ, przeprowadzania postępowania i podpisywania umowy, przy dochowaniu należytej staranności przez Zamawiającego. Zamówienia dodatkowe nie przekraczają wartości 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Ponadto zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki do zamówień dodatkowych uzasadnia wystąpienie sytuacji, w której wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienie podstawowe nie może być zrealizowane w pełnym zakresie bez potrzeby udzielania jakichkolwiek dalszych zamówień. W związku z powyższym nie budzi wątpliwości, że wykonanie zamówienia dodatkowego winno nastąpić w trakcie wykonywania zamówienia podstawowego przy czym są one niezbędne do ukończenia zamierzenia budowlanego, uzyskania w całości finalnego dzieła zgodnego, przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej, w związku z czym Zamawiający podjął decyzje o powierzeniu przedmiotowego zamówienia dodatkowego zgodnie ze sporządzonym kosztorysem dotychczasowemu Wykonawcy robót. Ustalona między Zamawiającym a Wykonawca cena za wykonanie zamówienia wynosi 103 320,00 PLN co stanowi 49.52 % zamówienia podstawowego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Biuro Projektów i Realizacji Obiektów Gospodarki Wodno-Ściekowej BIPROWOD Sp. z o.o, Ul. Brochowska 10, 52-019 WROCŁAW, kraj/woj. dolnośląskie.
INNE PRZETARGI PRUSICE
więcej: przetargi PRUSICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analizą rzeczowo-finansową dla zadania pn. "Budowa budynku wielorodzinnego w gminie Milejewo"
- Modernizacja instalacji teletechnicznych, systemów PPOŻ i monitoringu wizyjnego w budynku MSCKZiU w Rzeszowie
- MODERNIZACJA ROZDZIELNI ELEKTRYCZNEJ WSzZ w PŁOCK
- "Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy sieci dróg w Nowej Wsi wraz z infrastrukturą techniczną - I etap"
- Modernizacja instalacji gazów medycznych w Powiatowym Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Otwocku w ramach Programu ochrony ludności i obrony cywilnej
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy, rozbudowy i przebudowa dróg na terenie gminy Tomaszów Mazowiecki
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





