eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dzierżoniów › Modernizacja przepompowni wody w Dobrocinie

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2020-12-30



Ogłoszenie nr 773762-N-2020 z dnia 2020-12-30 r.

Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o.:

Modernizacja przepompowni wody w Dobrocinie

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

Nazwa projektu lub programu: Operacja pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w Nowiźnie – część I i modernizacja przepompowni wody w Dobrocinie”, współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych: Nie

Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający: Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie
I. 1) NAZWA I ADRES: Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 89061118300000, ul. Kilińskiego 25a, 58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie, państwo Polska

telefon: 074 8323701 do 04,
faks: 748 323 705
e-mail: wik@wik.dzierzoniow.pl,
www: www.wik.dzierzoniow.pl

adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: www.wik.dzierzoniow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny - Spółka Prawa Handlowego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Nie

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Nie

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja przepompowni wody w Dobrocinie

Numer referencyjny: JRP/16/2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamówienie podzielone jest na części: Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiot niniejszego zamówienia
obejmuje projekt i modernizację przepompowni wody w Dobrocinie. Wykonanie przedmiotu zamówienia obejmuje w
szczególności: 1) opracowanie kompletnej Dokumentacji projektowej, w zakresie niezbędnym do realizacji robót, 2)
uzyskanie w imieniu Zamawiającego wymaganych prawem decyzji, uzgodnień i opinii dla dokumentacji projektowej
(łącznie z zatwierdzeniem projektu i uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę o ile będzie ono wymagane
prawem), 3) dostawę i montaż zestawów pompowych wraz z niezbędną armaturą, 4) wykonanie niezbędnych robót
budowlanych w oparciu o sporządzone i zatwierdzone projekty i dokumenty stanowiące Umowę, 5) wykonanie prób
końcowych obiektów i instalacji zrealizowanych w ramach Umowy, 6) opracowanie operatu kolaudacyjnego, 7)
przygotowanie kompletu dokumentów umożliwiających uzyskanie przez Zamawiającego zezwolenia na użytkowanie
(jeśli dotyczy), 8) pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją zaprojektowanego zadania; nadzór będzie obejmować
cały zakres branżowy zadania inwestycyjnego i będzie pełniony przez cały okres realizacyjny, 9) szkolenia, 10)
rozruchy, 11) serwis w Okresie gwarancji i rękojmi.


II.5) Główny kod CPV: 42.12.21.30


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):

Wartość bez VAT: 0,00

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak

Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których
mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje udzielenie
dotychczasowemu wykonawcy zamówienia podstawowego zamówień uzupełniających, w wysokości do 50%
wartości zamówienia podstawowego, na dodatkowe dostawy, których celem jest częściowa wymiana dostarczonych
produktów lub instalacji albo zwiększenie bieżących dostaw lub rozbudowa istniejących instalacji.


II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

w miesiącach: 6

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

Określenie warunków:

III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Określenie warunków: Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową
w wysokości co najmniej: 35.000,00 zł, słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych. (w przypadku wspólnego
ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna
sytuacja ekonomiczna i finansowa – w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców,
którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku). W przypadku złożenia przez
Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający, jako kurs
przeliczeniowy tej waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany na dzień
wystawienia dokumentu. Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym:
http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/statystyka/kursy.html. Jeśli w dniu wystawienia dokumentu nie była
opublikowana tabela średnich kursów NBP, zastosowany zostanie kurs z ostatniej tabeli kursów średnich
opublikowanej bezpośrednio przed dniem wystawienia dokumentu.


Informacje dodatkowe: 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu,
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2) Zamawiający ocenia, czy
udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa
lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz
bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w III.2.1). 3) W odniesieniu
do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą
polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują dostawy, do realizacji których te
zdolności są wymagane.4) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych
podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę
poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie
zasobów nie ponosi winy. 5) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa,
podmiotu, o którym mowa w ppkt 1, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca
w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b)
zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub
zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ppkt 1.


III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków: 1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał
przynajmniej dwa zadania (dostawy lub roboty budowlane) polegające na budowie/przebudowie/
rozbudowie/modernizacji przepompowni wody, obejmujące dostawę/ wymianę pomp. (w przypadku wspólnego
ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będą łączne
zdolności techniczne lub zawodowe – w tym celu Wykonawcy składający ofertę wspólną przedkładają jeden
wspólny wykaz robót budowlanych oraz dowody, czy zostały wykonane należycie). 2) Zamawiający może, na
każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie
zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć
negatywny wpływ na realizację zamówienia. 3) Zamawiający wymaga aby Wykonawca skierował do realizacji
zamówienia publicznego osobę: a) specjalisty branży sanitarnej, posiadającego: - wykształcenie wyższe
techniczne z zakresu inżynierii środowiska lub pokrewne (inżynieria komunalna, inżynieria sanitarna itp.) lub ukończone studia podyplomowe w ww. zakresie - przynajmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe(#), -
doświadczenie przy budowie/przebudowie/rozbudowie/modernizacji przynajmniej 2 przepompowni wody, b)
specjalisty branży elektrycznej i AKPiA - przynajmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe(#), - doświadczenie w
zakresie robót elektrycznych i AKPiA na co najmniej dwóch zadaniach z zakresu gospodarki wodno-ściekowej (#)
Doświadczenie zawodowe liczone jest od daty uzyskania stosownych uprawnień, do daty składania ofert. (w
przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia,
oceniane będą łączne zdolności techniczne lub zawodowe – w tym celu Wykonawcy składający ofertę wspólną
przedkładają jeden wspólny wykaz osób).


Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak

Informacje dodatkowe: 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu,
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2) Zamawiający ocenia, czy
udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa
lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz
bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w pkt 5.1. 3) W odniesieniu
do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą
polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują dostawy, do realizacji których te
zdolności są wymagane. 4) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych
podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę
poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie
zasobów nie ponosi winy. 5) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa,
podmiotu, o którym mowa w ppkt 1, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawcaw terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b)
zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub
zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ppkt 1.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak

Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp - TAK

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu: Tak

Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda
następujących dokumentów: 1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez
Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert; 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego,
że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z
właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub
grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) zaświadczenia właściwej
terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu ofert,
lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie
spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu; 4) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku
podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 5) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania
wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem
podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi
odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 6) oświadczenia
Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia
publiczne; 7) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za
wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez Zamawiającego na
podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; 8) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej
decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony
środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez Zamawiającego na
podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy; 9) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat
lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity
Dz. U. z 2018 r. poz. 1445 z późn. zm.); 10) oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z
innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wykonawca, w terminie 3 dni od
dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp,
przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może
przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu o udzielenie zamówienia. 11) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia powinien złożyć dokumenty w zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art.
24 ust. 1 ustawy Pzp. Dokumenty podmiotów zagranicznych. 12) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4): a)
ppkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny
dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) ppkt 2-4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w
kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: • nie zalega
z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z
właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w
szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert, • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 13) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się
dokumentów, o których mowa w ppkt 12, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której
dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce
zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy dot. terminów ich wystawienia stosuje się
odpowiednio. 14) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający
może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji
dotyczących tego dokumentu. 15) Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w
odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy
dokument wskazany w ppkt 1, składa dokument, o którym mowa w ppkt 12 lit. a, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której
dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym
oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby.
Zapisy dot. terminów ich wystawienia stosuje się odpowiednio. 16) W przypadku wątpliwości co do treści
dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w
którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji
dotyczących tego dokumentu.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
I. Oświadczenie i dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
dot. sytuacji ekonomicznej lub finansowej. 1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków
udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda informacji banku
lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych
lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu
składania ofert. 2) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez
Zamawiającego dokumentów, o których mowa w ppkt 1, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę
innych dokumentów, które w wystarczający sposób potwierdzą spełnianie opisywanego przez Zamawiającego
warunku udziału w postępowaniu. II. Oświadczenie i dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę
warunków udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej. W celu potwierdzenia spełniania
przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających
czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są
referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w
przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym
charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich
należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
2) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju,
daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów
określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty
zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; 3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji
zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i
doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne
złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, Zamawiający może zwrócić się
bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane o dodatkowe informacje lub
dokumenty w tym zakresie. III. Oświadczenie i dokumenty dot. podmiotów trzecich. 1) Wykonawca, który polega
na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie,
będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych
podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.2) W celu
oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art.
22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie
zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje
rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres
dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez
Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy
wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w
odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3) Zamawiający
żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art.
22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.2). 4) Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt III.2), dotyczących
Podwykonawcy (wyłącznie w przypadku umów o podwykonawstwo obejmujących wykonanie robót
budowlanych), któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na
którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp.


III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
I. Oświadczenie Wykonawcy i dodatkowe dokumenty dołączane do oferty. 1) Do oferty Wykonawca dołącza
aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w załącznikach nr 2 i
3 do IDW. 2) Informacje zawarte w oświadczeniach o których mowa w ppkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że
wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3) Wykonawca, który
powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia
oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza
informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ppkt 1. 4) Wykonawca, który zamierza
powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich
podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o
którym mowa w pkt 1. 5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie
składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw
wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 6) Zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach
lub sytuacji innych podmiotów, aby udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych podmiotów, 7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo udzielone przez wszystkich Wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie pełnomocnikowi do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8) W
przypadku, gdy Wykonawca wskazał, że poszczególne informacje wskazane w ofercie stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa, Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że są spełnione kryteria wskazane w art. 11. ust. 2
Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o Zwalczaniu Nieuczciwej Konkurencji (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz.
419 z późn. zm.), w celu ustalenia podstaw i zasadności dokonanego zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa. W
tym celu Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wyjaśnienia dotyczące każdego elementu
zastrzeżonego w ofercie, w szczególności wskazujących: - jaki charakter mają zastrzeżone informacje, w
szczególności określenie, czy są to informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub
inne informacje mające wartość gospodarczą dla Wykonawcy w rozumieniu Ustawy o Zwalczaniu Nieuczciwej Konkurencji, - jakie działania Wykonawca podjął celem zachowania w poufności informacji, które zostały
zastrzeżone, - jaką wartość przedstawiają dla Wykonawcy informacje zastrzeżone jako tajemnica
przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp. II.
Oświadczenie i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 1) Zamawiający przed
udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów
potwierdzających okoliczności, o których mowa w pkt 5. 2) Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia
odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie
postępowania, zgodnie z art. 26 ust. 2f ustawy Pzp, wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych
oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu lub spełniają warunki udziału w
postępowaniu. Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub
dokumenty nie są już aktualne, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do
złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 3) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub
dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia z postępowania i spełnienie warunków udziału w
postępowaniu, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je
uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w
rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 560 z późn. zm.). 4) Zamawiający korzysta z internetowego
repozytorium zaświadczeń e-Certis oraz wymaga przede wszystkim takich rodzajów zaświadczeń lub dowodów w
formie dokumentów, które są objęte tym repozytorium. III. Forma składanych dokumentów. 1) Dokumenty lub
oświadczenia, o których mowa w Ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ, składane są w oryginale lub w kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje poprzez opatrzenie
kopii dokumentu lub kopi oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 2)
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania dokumentów ani oświadczeń przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej (w tym e-mail). 3) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca,
podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia publicznego albo Podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego
z nich dotyczą. 4) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii
dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w Ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ, wyłącznie wtedy, gdy
złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 5) Dokumenty lub oświadczenia
sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 6) W przypadku wskazania przez
Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4) i III.5), w formie
elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych,
Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
7) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4) i III.5) .,
które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia braku podstaw
wykluczenia z postępowania i spełnienia warunków udziału w postępowaniu, korzysta z posiadanych oświadczeń
lub dokumentów, o ile są one aktualne. 8) W przypadku, o którym mowa w ppkt 5, Zamawiający może żądać od
Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie
przez Zamawiającego dokumentów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Tak
Informacja na temat wadium:
Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości: 1.250,00 zł, słownie: jeden tysiąc dwieście pięćdziesiąt
złotych.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: brak danych

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: brak danych

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców:

Przewidywana minimalna liczba wykonawców:

Maksymalna liczba wykonawców:

Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta: brak danych

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych

IV.1.8) Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): brak danych

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Termin gwarancji i rękojmi:40,00
Cena:60,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne

IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem

Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych

Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego

Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: brak danych

Informacje na temat etapów dialogu:

Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego

Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak

Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają formy pisemnej w postaci aneksów do umowy,
pod rygorem nieważności. 2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że nastąpiła jedna z następujących okoliczności: 1) zmiany
dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych
zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana
Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących
zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego,
c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; 2)
zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami,
których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50%
wynagrodzenia ryczałtowego brutto określonej pierwotnie w umowie; 3) Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił
zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca: a) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości,
restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia
warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą
innych istotnych zmian umowy, b) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem
jego Podwykonawców, c) na podstawie innych postanowień umownych; 4) zmiany, niezależnie od ich wartości, nie
są istotne; 4.1) Zmianę postanowień zawartych w umowie uznaje się za istotną, jeżeli zmienia ogólny charakter
umowy, w stosunku do charakteru umowy w pierwotnym brzmieniu; 4.2) Zmianę postanowień zawartych w umowie
uznaje się za istotną, jeżeli nie zmienia ogólnego charakteru umowy i zachodzi co najmniej jedna z następujących
okoliczności: a) zmiana wprowadza warunki, które, gdyby były postawione w postępowaniu o udzielenie
zamówienia, to w tym postępowaniu wzięliby lub mogliby wziąć udział inni Wykonawcy lub przyjęto by oferty innej
treści, b) zmiana narusza równowagę ekonomiczną umowy na korzyść Wykonawcy w sposób nieprzewidziany
pierwotnie w umowie, c) zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynikający z umowy, d) zmiana polega na zastąpieniu Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, nowym
Wykonawcą, w przypadkach innych niż wymienione w pkt 3); 5) łączna wartość zmian jest mniejsza od 10%
wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; 6) w przypadku wystąpienia siły wyższej, czyli zdarzenia,
którego nie można było przewidzieć, maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia umowy będzie równy
okresowi przerwy w świadczeniu usługi. Siła wyższa, to zdarzenie zewnętrzne o obiektywnie małym stopniu
prawdopodobieństwa pojawienia się zdarzenia w określonej sytuacji, a którego szkodliwe następstwo przy
zastosowaniu współczesnej techniki uniemożliwia Wykonawcy wykonywanie w części lub całości jego zobowiązań;
7) w wyniku zaistnienia okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili podpisania umowy np.: a)
wydłuży się procedura przekazania dokumentacji, dokonania odbiorów lub zatwierdzeń części dokumentacji itp. lub
wystąpią inne okoliczności, skutkujące przedłużeniem terminu realizacji umowy, za które odpowiedzialność ponosi
Zamawiający albo nie ponosi odpowiedzialności żadna ze stron umowy, b) gdy wystąpią niekorzystne warunki
atmosferyczne, uniemożliwiające prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia, w szczególności z powodu
technologii realizacji prac określonej: Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych
warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za
które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, c) rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych,
występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń
niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy, d) wystąpią opóźnienia w dokonaniu
określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są
następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, e) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu
decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa,
jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać
wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, f) zmiana ilości robót
budowlanych wynikająca ze zmiany projektu, której nie dało się przewidzieć w dniu zawarcia umowy, a jest
konieczna dla uzyskania efektu końcowego (np. efekt ekologiczny lub energetyczny) lub w przypadku robót
zaniechanych, g) zmiana w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia
bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy, h) uzgodniona możliwość
wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika
budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego; 8) zmiany dokonane podczas wykonywania robót i nie odstępujące w
sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę; 9) jeżeli z przyczyn zależnych od
Zamawiającego wystąpi nieterminowe przekazanie Terenu budowy lub brak możliwości wykonywania robót; 10)
nadzwyczajna zmiana cen materiałów budowlanych lub cen paliw; 11) zmiana zakresu części zamówienia
powierzonej Podwykonawcom; 12) zmiana terminów realizacji innych inwestycji powiązanych z realizacją
przedmiotowego zamówienia; 13) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle
prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
14) konieczność zmiany osób, o których mowa w § 9, § 11 i § 12; 15) zmiany stawki podatku VAT lub innych
regulacji prawnych, które zostały ogłoszone po dacie składania ofert, wywołujących potrzebę zmiany umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany; 16) zmiany kwalifikowalności wydatków; 17) konieczności zrealizowania
przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany
obowiązującego prawa. 18) zmiany wniosku o zmianą zakresu rzeczowego i finansowego Umowy o Dofinansowanie,
w ramach którego Zamawiający złożył wniosek o włączenie realizacji zadania do Operacji; 19) zmiany zapisów
Umowy o Dofinansowanie. 3. Jeśli zajdą okoliczności, wskazane w ust. 2 aneks może dotyczyć zmiany terminu
realizacji umowy, wynagrodzenia Wykonawcy lub zapisów umowy wraz z załącznikami, w zakresie których te
okoliczności dotyczą. 4. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust. 2 i 3 jest nieważna. Na miejsce
unieważnionych postanowień umowy wchodzą postanowienia umowne w pierwotnym brzmieniu. 5. Zmiana umowy
dot. zmiany terminu realizacji Umowy określonego w § 4 ust. 2 i/lub zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy
określonego w § 6 ust. 1 może być uzależniona od uzyskania zgody odpowiednich instytucji. 6. Zmiana
harmonogramu rzeczowo-finansowego w zakresie zmian terminów poszczególnych elementów robót i/lub zmiany
terminów realizacji poszczególnych zadań cząstkowych – jednak bez zmiany terminu realizacji określonego w § 4
ust. 2 umowy – nie jest zmianą umowy – nie wymaga podpisania aneksu.7. Wykonawcy, z tytułu przedłużenia
okresu realizacji umowy, za które Zamawiający nie ponosi winy, nie przysługuje roszczenie finansowe, w
szczególności z tytułu zwrotu kosztów wydłużenia polis ubezpieczeniowych lub gwarancji należytego wykonania
umowy. 8. Wykonawca nie może przenieść na osoby trzecie praw i obowiązków wynikających z realizacji niniejszej
umowy bez uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego. 9. Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego
powiadomienia Zamawiającego o każdej groźbie opóźnienia wykonywanych robót.


IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym:

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Data: 15.01.2021, godzina: 11:00

Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie

IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak

IV.6.5) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.