Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2020-12-22
Og³oszenie nr 769626-N-2020 z dnia 2020-12-22 r.
Wykonanie termomodernizacji budynku Szko³y Podstawowej nr 42, Aleja Armii Krajowej 68A.
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Nazwa projektu lub programu: Regionalny Program Operacyjny Województwa ¦l±skiego na lata 2014-2020. O¦ PIORYTETOWA IV EFEKTYWNO¦Æ ENERGETYCZNA, ODNAWIALNE ¬RÓD£A ENERGII I GOSPODARKA NISKOEMISYJNA. DZIA£ANIE 4.3 Efektywno¶æ energetyczna i odnawialne ¼ród³a energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej; PODDZIA£ANIE 4.3.2 Efektywno¶æ energetyczna, odnawialne ¼ród³a energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej –RIT Subregionu Pó³nocnego.
Minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania: Nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych: Nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej: Nie
telefon: +48343707100
faks: +48343707170
e-mail: przetargiuzp@czestochowa.um.gov.pl
www: www.czestochowa.pl
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL): Tak, https://bip.czestochowa.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, https://bip.czestochowa.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem: Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie: Nie
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Nie
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Tak
Inny sposób: poczt±, kurierem, osobi¶cie
Adres: Urz±d Miasta Czêstochowy Biuro Obs³ugi Interesanta, stanowisko Wydzia³u Nadzoru i Administracji, ul. ¦l±ska 11/13, 42-217 Czêstochowa
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Numer referencyjny: IZ.271.78.2020
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci: Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:
Wykonanie termomodernizacji budynku Szko³y Podstawowej nr 42, Aleja Armii Krajowej 68A.
1. Zakres robót budowlanych:
a) izolacja pionowa ¶cian piwnic;
b) docieplenie wszystkich ¶cian budynków polegaj±ce na wykonaniu ocieplenia z p³yt styropianowych, tynków cienkowarstwowych silikonowych wraz z obróbkami blacharskimi oraz innymi robotami dodatkowymi zwi±zanymi z docieplaniem elewacji;
c) docieplenie stropodachu styropap± wraz z robotami towarzysz±cymi, remont kominów, obróbki blacharskie;
d) remont instalacji elektrycznej ;
e) remont instalacji co. wraz z wymian± grzejników,
UWAGA:
Zdemontowane grzejniki ¿eliwne, z³om metalowy wykonawca pozostawia u¿ytkownikowi.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia okre¶la dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
Dokumentacja ta jest za³±cznikiem do og³oszenia o przetargu i jest dostêpna na stronie internetowej zamawiaj±cego. W przypadku, gdyby wykonawca nie posiada³ dostêpu do internetu, musi to zg³osiæ zamawiaj±cemu. W takiej sytuacji dokumentacja projektowa bêdzie udostêpniana (wypo¿yczana) wykonawcom w celu sporz±dzenia oferty.
II.5) G³ówny kod CPV: 45.45.30.00
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 0,00
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
Okre¶lenie warunków:
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: 1. Posiadanie do¶wiadczenia niezbêdnego do wykonania przedmiotu zamówienia, polegaj±cego na zakoñczeniu w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegaj±cej na budowie budynku u¿yteczno¶ci publicznej, budynku mieszkalnego lub zamieszkania zbiorowego o warto¶ci robót co najmniej 500.000,00 z³ brutto (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych), albo jednej roboty budowlanej polegaj±cej na wykonaniu termomodernizacji budynku o warto¶ci robót co najmniej 500.000,00 z³ brutto (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych). W przypadku robót budowlanych, których warto¶æ zosta³a wyra¿ona w umowie w innej walucie ni¿ PLN nale¿y dokonaæ przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu ¶redniego kursu NBP na dzieñ zakoñczenia wykonywania robót (w przypadku robót budowlanych rozliczanych wy³±cznie w walutach innych ni¿ PLN). Uwaga: w zwi±zku z art. 22a ust. 4: „W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, gdy podmioty te zrealizuj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.” W zwi±zku z tym, w sytuacji gdy powy¿szy warunek bêdzie spe³niany nie przez wykonawcê lub wspólników konsorcjum, a przez „inny podmiot”, to „podmiot” ten musi byæ podwykonawc± czê¶ci przedmiotu zamówienia.
2. Dysponowanie osob± zdoln± do wykonania zamówienia, która bêdzie uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, tj. osob±, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika robót, posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej.
UWAGA: Kierownik robót powinien posiadaæ uprawnienia budowlane zgodnie z ustaw± z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333) oraz rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane,
które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 ustawy mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych. Regulacjê odrêbn± stanowi± przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 220).
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Nie
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp - TAK
III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji: Nie
III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW, SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z dokumentu (np. zobowi±zania) musi wynikaæ w szczególno¶ci: 1) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) Wype³niony druk OFERTA, stanowi±cy za³±cznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. Do oferty nale¿y do³±czyæ aktualne dokumenty potwierdzaj±ce status prawny wykonawcy, np. odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej. Oferta nie musi zawieraæ tych dokumentów w przypadku wskazania w ofercie przez wykonawcê, ¿e s± one dostêpne w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych. Upowa¿nienie osób podpisuj±cych ofertê musi bezpo¶rednio wynikaæ z ww. dokumentów.
Druk OFERTA musi ponadto zawieraæ o¶wiadczenie wykonawcy w zakresie wype³nienia obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.
2) Pe³nomocnictwo (je¿eli dotyczy).
Upowa¿nienie osób podpisuj±cych ofertê musi bezpo¶rednio wynikaæ z dokumentów do³±czonych do oferty. Oznacza to, ¿e je¿eli upowa¿nienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzaj±cego status prawny wykonawcy, to do oferty nale¿y do³±czyæ stosowne pe³nomocnictwo w formie orygina³u lub kserokopii potwierdzonej notarialnie, ustanowione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegaj±cego/cych siê o udzielenie zamówienia publicznego.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej przez kilku przedsiêbiorców (tzw. konsorcjum) wspólnicy musz± ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy. Do oferty nale¿y do³±czyæ stosowne pe³nomocnictwo, podpisane przez osoby upowa¿nione do sk³adania o¶wiadczeñ woli ka¿dego ze wspólników.
3) Dokument (np. zobowi±zanie), o którym mowa w punkcie 6.2. SIWZ, z³o¿ony w oryginale, sporz±dzony zgodnie z za³±cznikiem nr 3 do SIWZ.
4) Dowód wniesienia wadium.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium: Tak
Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia wadium w wysoko¶ci 10.000,00 z³ (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych 00/100).
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej: brak danych
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej: brak danych
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców:
Maksymalna liczba wykonawców:
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
| Kryteria | Znaczenie |
|---|---|
| Cena rycza³towa brutto: | 0,98 |
| D³ugo¶æ okresu gwarancji: | 0,02 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: brak danych
Informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wyst±pienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczno¶ci wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacj± projektow± w sytuacji, gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w § 1 ust. 1 umowy. 2. Przewiduje siê tak¿e mo¿liwo¶æ rezygnacji z wykonywania czê¶ci (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie bêdzie zbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w § 1 ust. 1 umowy. Roboty takie w dalszej czê¶ci umowy nazywane s± "robotami zaniechanymi". Sposób wyliczenia warto¶ci tych robót okre¶la § 2 ust. 4 umowy. 3. Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zamiany materia³ów i urz±dzeñ przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, ¿e zmiany te bêd± korzystne dla Zamawiaj±cego. Bêd± to, przyk³adowo, okoliczno¶ci: a) powoduj±ce obni¿enie kosztu ponoszonego przez Zamawiaj±cego na eksploatacjê i konserwacjê wykonanego przedmiotu umowy; b) powoduj±ce poprawienie parametrów technicznych; c) wynikaj±ce z aktualizacji rozwi±zañ z uwagi na postêp technologiczny lub zmiany obowi±zuj±cych przepisów. Dodatkowo mo¿liwa jest zmiana producenta poszczególnych materia³ów i urz±dzeñ
przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, ¿e zmiana ta nie spowoduje obni¿enia parametrów tych materia³ów lub urz±dzeñ. 4. Zmiany, o których mowa w § 1 ust. 3, 4 i 5 umowy musz± byæ ka¿dorazowo zatwierdzone przez Zamawiaj±cego w porozumieniu z Projektantem. 5. Zamiany, o których mowa w § 1 ust. 3 i 5 umowy nie spowoduj± zmiany ceny wykonania przedmiotu umowy, o której mowa w § 2 ust. 1 umowy. 6. W przypadku rezygnacji z wykonywania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej ("robót zaniechanych", o których mowa § 1 ust. 4 umowy) sposób obliczenia warto¶ci tych robót zostanie wyliczony zgodnie z zapisami zamieszczonymi w § 14 ust. 6 umowy. 7. W przypadku zmiany urzêdowej stawki podatku VAT Strony umowy zobowi±zuj± siê do podpisania aneksu do umowy reguluj±cego wysoko¶æ podatku VAT i ceny
brutto umowy. 8. W sytuacji, gdyby umowa zosta³a zmieniona na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 lub pkt 6 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, czyli gdyby Zamawiaj±cy zleci³ Wykonawcy wykonanie „dodatkowych robót budowlanych” wykraczaj±cych poza przedmiot umowy („zamówienia podstawowego”), to ustala siê nastêpuj±ce zasady ich zlecania oraz rozliczania. 9. Rozpoczêcie wykonywania „dodatkowych robót budowlanych” wykraczaj±cych poza przedmiot umowy, a wiêc robót o których mowa w § 3 umowy, mo¿e nast±piæ po podpisaniu przez Strony umowy, aneksu zmieniaj±cego umowê w tym zakresie. Podstaw± do podpisania aneksu bêdzie protokó³ konieczno¶ci potwierdzony przez inspektora nadzoru i zatwierdzony przez Strony umowy. Protokó³ ten musi zawieraæ uzasadnienie wskazuj±ce, ¿e spe³nione zosta³y przes³anki, o których mowa w art. 144 ust. 1pkt 2 ustawy Pzp. Rozpoczêcie wykonywania tych robót musi byæ poprzedzone wykonaniem dokumentacji projektowej opisuj±cej te roboty. Dokumentacja musi byæ zgodna z przepisami Prawa budowlanego wraz z jego aktami wykonawczymi. 10. Rozliczanie „dodatkowych robót budowlanych” wykraczaj±cych poza okre¶lenie przedmiotu zamówienia podstawowego, których Zamawiaj±cy mo¿e udzieliæ na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, czyli robót, o których mowa w § 3 umowy odbywa³o siê bêdzie fakturami wystawianymi po ich wykonaniu (i odebraniu przez inspektora nadzoru), lecz nie czê¶ciej ni¿ w okresach miesiêcznych. Faktury regulowane bêd± w terminie do 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiaj±cego faktury, protoko³u odbioru wykonanych robót oraz kosztorysu wykonanego w oparciu o nastêpuj±ce za³o¿enia: a) ceny jednostkowe robót bêd± przyjmowane z kosztorysu, o którym mowa w § 1 ust. 8a) umowy, a ilo¶ci wykonanych w tym okresie robót – z ksi±¿ki obmiaru; b) w przypadku, gdy wyst±pi± roboty, na które nie okre¶lono w kosztorysie
cen jednostkowych, tzn. takie, których nie mo¿na rozliczyæ zgodnie z podpunktem „a” § 3 ust. 3 umowy, roboty te rozliczone bêd± na podstawie kosztorysów przygotowanych przez Wykonawcê, a zatwierdzonych przez inspektora nadzoru i Zamawiaj±cego. Kosztorysy te opracowane bêd± w oparciu o nastêpuj±ce za³o¿enia: 1) ceny czynników produkcji (R, M, S, Ko, Z) zostan± przyjête z kosztorysów opracowanych przez Wykonawcê metod± kalkulacji szczegó³owej; 2) w przypadku, gdy nie bêdzie mo¿liwe rozliczenie danej roboty w oparciu o zapisy w podpunkcie „1”, brakuj±ce ceny czynników produkcji zostan± przyjête z zeszytów SEKOCENBUD (jako ¶rednie) za okres ich wbudowania; 3) podstaw± do okre¶lenia nak³adów rzeczowych bêd± normy zawarte w wy¿ej wskazanych kosztorysach, a w przypadku ich braku – odpowiednie pozycje Katalogów Nak³adów Rzeczowych (KNR). W przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR–ach, zastosowane zostan± Katalogi Norm Nak³adów Rzeczowych, a nastêpnie wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzona przez Zamawiaj±cego. 11. Termin wykonania i odbioru robót ustalony w § 6 ust. 1 pkt b) umowy ulegnie przesuniêciu w przypadku wyst±pienia opó¼nieñ wynikaj±cych z: a) przestojów i opó¼nieñ zawinionych przez Zamawiaj±cego; b) dzia³ania si³y wy¿szej (np. klêski ¿ywio³owe, epidemie, strajki generalne lub lokalne), maj±cego bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ wykonywania robót; c) wyst±pienia warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie robót – fakt ten musi zostaæ udokumentowany wpisem kierownika robót do dziennika budowy oraz zg³oszony niezw³ocznie Zamawiaj±cemu i musi zostaæ potwierdzony przez inspektora nadzoru; d) wyst±pienia okoliczno¶ci, których Strony umowy nie by³y w stanie przewidzieæ, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci; e) zawarcia aneksu do umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, o ile realizacja dodatkowych robót budowlanych wp³ywa na termin wykonania umowy; f) wyst±pienia istotnego b³êdu w dokumentacji projektowej – termin umowny mo¿e zostaæ wyd³u¿ony o czas niezbêdny na usuniêcie wad w projekcie przez Wykonawcê dokumentacji projektowej; g) wykopalisk uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie robót. 12. Opó¼nienia, o których mowa w § 6 ust. 4 umowy musz± byæ odnotowane w dzienniku budowy, udokumentowane stosownymi protoko³ami podpisanymi przez kierownika robót, inspektora nadzoru oraz zaakceptowane przez Zamawiaj±cego. 13. W przedstawionych w § 6 ust. 4 umowy przypadkach wyst±pienia opó¼nieñ, Strony ustal± nowe terminy, z tym ¿e maksymalny okres przesuniêcia terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy równy bêdzie okresowi przerwy lub postoju. 14. Istnieje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany kierownika robót jedynie za uprzedni± pisemn± zgod± Zamawiaj±cego. 15. Wykonawca z w³asnej inicjatywy proponuje zmianê osoby wyszczególnionej w § 8 ust. 1 umowy w nastêpuj±cych przypadkach: a) ¶mierci,
choroby lub innych zdarzeñ losowych; b) je¿eli zmiana tej osoby stanie siê konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy. 16. W przypadku zmiany osoby wyszczególnionej w § 8 ust. 1 umowy, nowa osoba powo³ana do pe³nienia ww. obowi±zków musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla danej funkcji. 17. Zamawiaj±cy mo¿e tak¿e za¿±daæ od Wykonawcy zmiany osoby, o której mowa § 8 w ust. 1 umowy, je¿eli uzna, ¿e nie wykonuje nale¿ycie swoich obowi±zków. Wykonawca obowi±zany jest dokonaæ zmiany tej osoby w terminie nie d³u¿szym ni¿ 14 dni od daty z³o¿enia wniosku Zamawiaj±cego. 18. Zmiany postanowieñ zawartej umowy mog± nast±piæ za zgod± obu Stron wyra¿on± na pi¶mie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem niewa¿no¶ci. Zmiany umowy musz± byæ zgodne z tre¶ci± art. 144 ust. 1 Prawa zamówieñ publicznych.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym:
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 23.03.2021, godzina: 09:30
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): brak danych
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu: jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia bêdzie dostêpna na stronie internetowej Zamawiaj±cego: https://bip.czestochowa.pl Na tej stronie Zamawiaj±cy bêdzie równie¿ zamieszcza³ pytania i odpowiedzi, modyfikacje SIWZ, odwo³ania dot. tre¶ci og³oszenia oraz postanowieñ specyfikacji istotnych warunków zamówienia, og³oszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty.
2. DODATKOWE WYMAGANIA ZWI¡ZANE Z REALIZACJ¡ ZAMÓWIENIA – KLAUZULA SPO£ECZNA Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówieñ publicznych zamawiaj±cy bêdzie wymaga³, aby w¶ród osób bezpo¶rednio uczestnicz±cych w wykonywaniu zamówienia zatrudniona by³a co najmniej 1 osoba bezrobotna na podstawie skierowania Powiatowego Urzêdu Pracy, zgodnie z ustaw± z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 1409) lub na podstawie w³a¶ciwego dokumentu kieruj±cego bezrobotnych do pracodawcy, wystawionego przez organ zajmuj±cy siê realizacj± zadañ z zakresu rynku pracy okre¶lony w analogicznych przepisach pañstwa cz³onkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejsz±, zobowi±zany jest do: - zatrudnienia co najmniej 1 osoby bezrobotnej, zgodnie z wymaganiami wskazanymi w punkcie 3.3. specyfikacji – klauzula spo³eczna – w terminie nie d³u¿szym ni¿ 14 dni od daty rozpoczêcia realizacji robót budowlanych okre¶lonej w harmonogramie rzeczowo-terminowo-finansowym, w pe³nym wymiarze czasu pracy, na umowê o pracê, nieprzerwanie przez ca³y okres wykonywania robót budowlanych; - przed³o¿enia zamawiaj±cemu zg³oszenia ofert pracy przedstawionego Powiatowemu Urzêdowi Pracy, odpisu skierowania osoby bezrobotnej przez Powiatowy Urz±d Pracy do pracodawcy oraz umowy o pracê – w terminie do 21 dni od daty rozpoczêcia realizacji robót budowlanych. W przypadku rozwi±zania stosunku pracy przez bezrobotnego lub przez pracodawcê (z winy bezrobotnego), wykonawca bêdzie obowi±zany do zatrudnienia na to miejsce innego bezrobotnego w terminie do 14 dni od ustania stosunku pracy ze zwolnionym bezrobotnym. Zamawiaj±cy uprawniony bêdzie do kontroli spe³niania przez wykonawcê wymagañ dotycz±cych zatrudniania ww. osoby. Na ¿±danie zamawiaj±cego, wykonawca obowi±zany bêdzie niezw³ocznie udokumentowaæ fakt zatrudniania ww. osoby. W przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wymaganej przez zamawiaj±cego liczby osób bezrobotnych, wykonawca bêdzie
zobowi±zany do zap³acenia zamawiaj±cemu kary umownej, w wysoko¶ci iloczynu kwoty przeciêtnego miesiêcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiêbiorstw, og³aszanego przez Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego za okres bezpo¶rednio poprzedzaj±cy moment zakoñczenia umowy oraz liczby miesiêcy w okresie realizacji zamówienia – za ka¿dego niezatrudnionego bezrobotnego poni¿ej liczby wymaganej przez zamawiaj±cego, chyba ¿e wykonawca wyka¿e, ¿e przedstawi³ zg³oszenie oferty pracy Powiatowemu Urzêdowi Pracy albo odpowiedniemu organowi zajmuj±cemu siê realizacj± zadañ z zakresu rynku pracy w pañstwie, w którym ten wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnienie osób bezrobotnych nast±pi³o z przyczyn nie le¿±cych po jego stronie. Za przyczynê niele¿±c± po stronie wykonawcy bêdzie w szczególno¶ci uznany brak osób bezrobotnych zdolnych do wykonania zamówienia na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji.
INNE PRZETARGI Z CZÊSTOCHOWY
- ¦wiadczenie us³ug odbioru i transportu zw³ok osób zmar³ych w SP ZOZ Miejskim Szpitalu Zespolonym w Czêstochowie
- Zakup i dostawa fabrycznie nowego samochodu ciê¿arowego typu wywrotka trójstronna - o DMC do 18t na potrzeby zapewnienia zabezpieczenia logistycznego ujêæ wody.
- Zagospodarowanie przestrzeni przy ulicy Paw³a Jasienicy 2- IL
- Zakup i dostawa urz±dzeñ wielofunkcyjnych wraz z kompletami materia³ów eksploatacyjnych (tonerów)
- Dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E w 2026 roku
- Roboty zwi±zane z wykonaniem oznakowania poziomego na drogach powiatowych i wojewódzkich bêd±cych w utrzymaniu Powiatowego Zarz±du Dróg w Czêstochowie.
wiêcej: przetargi w Czêstochowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie prac remontowych pomieszczeñ parteru oraz klatek schodowych budynku przy Zjednoczenia 34
- REMONT I BIE¯¡CA KONSERWACJA WRAZ Z KONIECZN¡ WYMIAN¡ STROPU W BUDYNKU, ZLOKALIZOWANYM PRZY UL. GENERA£A JÓZEFA CH£OPICKIEGO 4 W KRAKOWIE DLA WOJEWÓDZKIEGO INSPEKTORATU FARMACEUTYCZNEGO W KRAKOWIE.
- Wykonanie robót budowalnych w budynku Centrum Spotkania Kultur w Lublinie w podziale na dwie czê¶ci
- Prace konserwatorskie przy ruinach zamku w Raci±¿ku
- "Termomodernizacja budynku u¿yteczno¶ci publicznej w gminie Gorzkowice - budynek przy ul. Przemys³owej."
- Remont nawierzchni drogi gminnej nr 108513 L - ul. ¦w. Faustyny od km 0+000 do 0+421 w miejscowo¶ci Kra¶nik
wiêcej: Roboty remontowe i renowacyjne »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





