Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2020-12-22
Og³oszenie nr 769355-N-2020 z dnia 2020-12-22 r.
Przebudowa nawierzchni jezdni i chodników ulicy Wierzbowej w Ko³obrzegu
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania: Nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych: Nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej: Nie
telefon: +48 94 35 51 580,
faks: +48 94 35 237 69
e-mail: przetargi@um.kolobrzeg.pl,
www: www.kolobrzeg.pl
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL): Tak, http://umkolobrzeg.esp.parseta.pl/index.php?id=1484
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, http://umkolobrzeg.esp.parseta.pl/index.php?id=1484
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem: Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie: Nie
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Nie
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Tak
Inny sposób: Pisemnie zgodnie z zasadami okre¶lonymi w Rozdziale II SIWZ.
Adres: Urz±d Miasta Ko³obrzeg ul.Ratuszowa 13 78-100 Ko³obrzeg
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Numer referencyjny: BZ.271.57.2020.II
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci: Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie przebudowy nawierzchni jezdni, wjazdów i chodników ulicy Wierzbowej na dzia³ce drogowej nr 161 obrêb 2 w Ko³obrzegu poprzez wymianê konstrukcji tych nawierzchni na ca³ej 144 m d³ugo¶ci projektowanego odcinka drogi wraz z modyfikacj± instalacji odwodnieniowej w jego pasie.
II.5) G³ówny kod CPV: 45.20.00.00
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 0,00
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
II.9) Informacje dodatkowe: 1. Umowa zostanie zawarta na czas okre¶lony. Wymagany termin realizacji zamówienia –do 100 dni od daty przekazania Wykonawcy terenu budowy.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie wymaga spe³niania warunku dotycz±cego kompetencji lub uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy uzna za spe³niony warunek dotycz±cy sytuacji ekonomicznej lub finansowej, je¿eli wykonawca wyka¿e siê posiadaniem ¶rodków finansowych lub zdolno¶ci± kredytow± na kwotê minimum 300.000,00 z³. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek mo¿e zostaæ spe³niony przez jednego wykonawcê lub ³±cznie wszystkich wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy uzna za spe³niony warunek dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli wykonawca wyka¿e:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej o powierzchni min. 500 m2.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek musi zostaæ spe³niony przez co najmniej jednego wykonawcê.
b) dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w zakresie objêtym zamówieniem, tj: 1 osob± kierownika budowy posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej w co najmniej ograniczonym zakresie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek musi zostaæ spe³niony co najmniej przez jednego wykonawcê.
Uwaga: Zamawiaj±cy, okre¶laj±c wymogi w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz.U. 2020, poz. 1333 z pó¼n. zm. ) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2020 r. poz. 220 z pó¼n. zm.) - które pozwalaæ bêd± na pe³nienie okre¶lonych funkcji w zakresie objêtym umow±.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Nie
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp - TAK
III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji: Nie
III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW, SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
2) Za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu.
3) Za¶wiadczenie w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu.
4) O¶wiadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z op³acaniem podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 z pó¼n. zm.) Wzór stanowi za³±cznik nr 6 do SIWZ.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
1) Informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±ca wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
Uwaga: Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiaj±cego, mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który
w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu.
2) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju – rodzaju nawierzchni, warto¶ci, powierzchni, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty. Wzór wykazu robót budowlanych stanowi za³±cznik nr 3 do SIWZ.
3) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 7 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) O¶wiadczenie dotycz±ce przes³anek wykluczenia z postêpowania i spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ na druku stanowi±cym za³±cznik nr 2 do SIWZ.
2) Dowód wniesienia wadium.
2. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w sekcji III.4)
3. Wykonawca, w terminie 3 dni od przekazania informacji o której mowa w pkt 1 przekazuje Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24. ust. 1 pkt 23 ustawy P.z.p., stanowi±cym za³±cznik nr 4 do SIWZ. W przypadku gdy Wykonawca przynale¿y do tej samej grupy kapita³owej przedstawia dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu.
4. Wymagania dotycz±ce wykonawców zagranicznych zosta³y opisane w Czê¶ci I SIWZ w Rozdziale VIII pkt 4.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium: Tak
Wykonawca przystêpuj±cy do postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowi±zany - przed up³ywem terminu sk³adania ofert - wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 12.000,00 z³ (s³ownie z³: dwana¶cie tysiêcy z³otych 00/100).
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej: Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej: Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców:
Maksymalna liczba wykonawców:
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
---|---|
Okres gwarancji: | 40,00 |
Cena brutto: | 60,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: brak danych
Informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Szczegó³owy wykaz zmian znajduje siê w § 16 i 16.1.umowy tj.: § 16 - 1. Zmiana umowy mo¿e nast±piæ: 1) w zakresie przed³u¿enia terminu zakoñczenia robót o okres trwania przyczyn z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymania terminu zakoñczenia robót, w nastêpuj±cych sytuacjach:
a) gdy wyst±pi± niekorzystne warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe wykonanie robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonej umow±, normami i innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ (np. wysokie lub niskie temperatury, silne wiatry, d³ugotrwa³e i obfite opady deszczu i ¶niegu).
Przez niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie siê tak¿e nadzwyczajne zjawiska pogodowe takie jak: nawa³nice, ulewne deszcze, bardzo silne wiatry – uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie zewnêtrznych robót budowlanych w ogóle b±d¼ bez niewspó³miernych nak³adów. O wyst±pieniu opadów atmosferycznych (¶nieg, deszcz) lub zjawiska uznanego za niekorzystne warunki atmosferyczne Wykonawca niezw³ocznie poinformuje Zamawiaj±cego i Inspektora nadzoru inwestycyjnego. Zamawiaj±cy ma prawo weryfikacji ustaleñ nt. zjawisk uznanych za niekorzystne warunki atmosferyczne na podstawie danych z Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej (w³a¶ciwych dla miejsca budowy), w szczególno¶ci ¶redniej temperatury dobowej.
b) wyst±pi± zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi, terenowymi i wodnymi w szczególno¶ci: niewypa³y i niewybuchy; wykopaliska archeologiczne nieprzewidywane w dokumentacji technicznej, których to lokalizacja uniemo¿liwia wykonanie umowy
c) z powodu Si³y wy¿szej rozumianej jako po¿ar, powód¼, huragan, eksplozjê, awarie energetyczne, wojnê, operacje wojskowe, rozruchy, niepokoje spo³eczne, ograniczenia i zakazy wydane przez organy administracji publicznej, a tak¿e inne nadzwyczajne zjawiska losowe i przyrodnicze, wszystkie z nich pozostaj±ce poza kontrol± Stron, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, a je¿eli mo¿liwe by³y do przewidzenia nie mo¿na by³o im zapobiec,
d) z powodów, za które odpowiedzialno¶æ ponosi Zamawiaj±cy, a w szczególno¶ci bêd±ce nastêpstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczno¶ci dokonania zmian dokumentacji projektowej, w zakresie, w jakim w/w okoliczno¶ci mia³y lub bêd± mog³y mieæ wp³yw na dotrzymanie terminu zakoñczenia robót,
e) wyst±pienia okoliczno¶ci nie le¿±cych po stronie Wykonawcy, w szczególno¶ci: wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci z uwagi na potrzebê wprowadzenia na teren budowy (podczas wykonywania tam robót objêtych Umow±) osób, sprzêtu, urz±dzeñ i innych materia³ów, w tym materia³ów budowlanych nale¿±cych do dowolnie wskazanego przez Zamawiaj±cego podmiotu, brak dostêpu do mediów niezawiniony przez Wykonawcê (np. awarie w dostawach energii elektrycznej, wody czy innych mediów niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy), wyst±pienie okoliczno¶ci których strony nie by³y w stanie przewidzieæ pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci,
f) gdy wyst±pi opó¼nienie w wydaniu decyzji administracyjnych, zezwoleñ, uzgodnieñ, itp. do wydania których w³a¶ciwe organy s± zobowi±zane na mocy przepisów prawa, je¶li opó¼nienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym w/w decyzje powinny zostaæ wydane oraz nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
g) gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy ze wzglêdu na zasady wiedzy technicznej oraz udzielenia zamówieñ dodatkowych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu umowy,
h) je¶li wyst±pi brak mo¿liwo¶ci wykonania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy;
i) w zakresie wykonania robót zamiennych, zgodnie z procedurami i wymogami zawartymi w przepisie art. 36a ustawy Prawo budowlane.
2) Zamawiaj±cy przewiduje dokonanie zmiany równie¿ w nastêpuj±cych sytuacjach:
a) rezygnacji przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy, w szczególno¶ci z powodu mo¿liwo¶ci zaniechania wykonania czê¶ci prac z uwagi na fakt, i¿ ich wykonanie nie jest niezbêdne do realizacji tego zamówienia. W takim przypadku wynagrodzenie przys³uguj±ce wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone, przy czym zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie wykonane prace. Pomniejszenie wynagrodzenia, o którym mowa wy¿ej nast±pi w oparciu o dane zawarte w ofercie Wykonawcy stanowi±cej za³±cznik do niniejszej umowy. Niezale¿nie od powy¿szego zamawiaj±cy ma prawo ustaliæ wysoko¶æ kwoty pomniejszonego wynagrodzenia w oparciu o opiniê bieg³ego rzeczoznawcy, w szczególno¶ci w sytuacji, je¿eli pomniejszenie zakresu Umowy nie bêdzie mo¿liwe na podstawie wytycznych o których mowa wy¿ej;
b) zmiana polegaj±ca na dopuszczeniu do wykonywania czê¶ci zamówienia (zakresu prac) podwykonawcy, który nie zosta³ wskazany w ofercie po wcze¶niejszej akceptacji przez Zamawiaj±cego (zmiana niewymagaj±ca sporz±dzania aneksu);
c) zmiana polegaj±ca na dopuszczeniu do wykonywania przez podwykonawców tej czê¶ci zamówienia (zakresu prac), która nie zosta³a wskazana w ofercie do podzlecenia po wcze¶niejszej akceptacji przez Zamawiaj±cego (zmiana niewymagaj±ca sporz±dzania aneksu);
d) zmiana osób przewidzianych do realizacji zamówienia i deklarowanych przez Wykonawcê w ofercie (zmiana niewymagaj±ca sporz±dzania aneksu) zgodnie z postanowiemiami § 11 Umowy;
e) zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy, na zasoby którego Wykonawca powo³ywa³ siê na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu pod warunkiem ¿e Wykonawca wyka¿e Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia powy¿sze warunki udzia³u w postêpowaniu w stopniu nie mniejszym ni¿ podwykonawca za zasoby którego wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie prowadzonego postêpowania. (zmiana niewymagaj±ca sporz±dzania aneksu);
f) woli Zamawiaj±cego dokonania zmian, w szczególno¶ci, gdy zmiany mog± siê przyczyniæ do obni¿enia kosztów wykonania Umowy po stronie Zamawiaj±cego, b±d¼ uzyskania innych dodatkowych korzy¶ci dla Zamawiaj±cego w stosunku do korzy¶ci wynikaj±cych z Umowy przed zmian±;
g) konieczno¶ci zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa.
Wskazana powy¿ej zmiana Umowy bêdzie niedopuszczalna, je¿eli mia³aby prowadziæ do zastosowania materia³ów o jako¶ci ni¿szej ni¿ wymagana na podstawie Umowy lub zmiana po³±czona by³aby z roszczeniem Wykonawcy o zwiêkszenie wynagrodzenia przekraczaj±ce 15% warto¶ci o której mowa w § 9 ust. 1 wynikaj±cej z oferty Wykonawcy
2. ¯adnej ze stron Umowy nie przys³uguje roszczenie o zawarcie aneksu (obie strony musz± wyraziæ zgodê na zawarcie aneksu).
3. Je¿eli strony dopu¶ci³y zmianê terminu realizacji przedmiotu umowy dopuszczalna jest tak¿e zmiana postanowieñ umowy obejmuj±ca wyd³u¿enie terminu wa¿no¶ci zabezpieczeñ. Je¿eli strona trzecia, od której zale¿y przed³u¿enie wa¿no¶ci zabezpieczenia nie wyda³a zgody na takie przed³u¿enie, Wykonawca zobowi±zany jest skorzystaæ z innych form zabezpieczenia.
4. Niezale¿nie od powy¿szego, Strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ zmian redakcyjnych Umowy, a tak¿e zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególno¶ci przyspieszaj±cych realizacjê, obni¿aj±cych koszt ponoszony przez Zamawiaj±cego na wykonanie, utrzymanie lub u¿ytkowanie przedmiotu umowy b±d¼ zwiêkszaj±cych u¿yteczno¶æ przedmiotu umowy. W takiej sytuacji, Strony wprowadz± do umowy stosowne zmiany weryfikuj±ce redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy albo te¿ kieruj±c siê poszanowaniem wzajemnych interesów, zasad± równo¶ci Stron oraz ekwiwalentno¶ci ¶wiadczeñ i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, okre¶l± zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy.
5. W razie w±tpliwo¶ci, przyjmuje siê, ¿e nie stanowi± zmiany Umowy nastêpuj±ce zmiany:
1) danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± Umowy,
2) danych teleadresowych,
3) danych rejestrowych,
- bêd±ce nastêpstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy.
6. Je¿eli zabezpieczenie wykonania umowy zosta³o wniesione w innej formie ni¿ pieni±dz, w przypadku zmiany umowy w zakresie przed³u¿enia terminu zakoñczenia robót, przed dokonaniem tej zmiany, wykonawca zobowi±zany jest przed³o¿yæ zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy, uwzglêdniaj±ce wprowadzon± zmianê.
§ 16.1.
1. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany umowy we wszystkich jej zakresach (w tym w zakresie terminu realizacji, wynagrodzenia wykonawcy, zakresu przedmiotowego, sposobu p³atno¶ci) w przypadku wystêpowania okoliczno¶ci utrudniaj±cych lub uniemo¿liwiaj±cych realizacjê zamówienia (lub dopiero maj±cych taki stan wywo³aæ) w zwi±zku z wystêpowaniem COVID-19.
2. Strony niezw³ocznie informuj± siê wzajemnie o wp³ywie okoliczno¶ci zwi±zanych z wyst±pieniem COVID-19 na nale¿yte wykonanie niniejszej umowy, o ile taki wp³yw wyst±pi³ lub mo¿e wyst±piæ. Strony umowy potwierdzaj± ten wp³yw, do³±czaj±c do informacji, o której mowa w zdaniu pierwszym, o¶wiadczenia lub dokumenty, które mog± dotyczyæ w szczególno¶ci:
1) nieobecno¶ci pracowników lub osób ¶wiadcz±cych pracê za wynagrodzeniem na innej podstawie ni¿ stosunek pracy, które uczestnicz± lub mog³yby uczestniczyæ w realizacji zamówienia z uwagi na: ich obowi±zkow± hospitalizacjê, objêcie kwarantann± lub nadzorem epidemiologicznym w zwi±zku z pozostawaniem w styczno¶ci z osobami, których zdrowie zosta³o zagro¿one przez COVID-19, zwolnienie od wykonywania pracy z powodu konieczno¶ci osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o ¶wiadczeniach pieniê¿nych z ubezpieczenia spo³ecznego w razie choroby i macierzyñstwa, lub dzieckiem legitymuj±cym siê orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepe³nosprawno¶ci do ukoñczenia 18 lat albo dzieckiem z orzeczeniem o niepe³nosprawno¶ci w przypadku zamkniêcia ¿³obka, klubu dzieciêcego, przedszkola, szko³y lub innej placówki, do których uczêszcza dziecko, lub niemo¿no¶ci sprawowania opieki przez nianiê lub dziennego opiekuna z powodu rozprzestrzeniania siê COVID-19.
2) decyzji wydanych przez G³ównego Inspektora Sanitarnego lub dzia³aj±cego z jego upowa¿nienia pañstwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego, w zwi±zku z przeciwdzia³aniem COVID-19, nak³adaj±cych na wykonawcê obowi±zek podjêcia okre¶lonych czynno¶ci zapobiegawczych lub kontrolnych;
3) poleceñ lub decyzji wydanych przez wojewodów, ministra w³a¶ciwego do spraw zdrowia lub Prezesa Rady Ministrów, zwi±zanych z przeciwdzia³aniem COVID-19, o których mowa w art. 11 ust. 1–3 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych m.in. sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, w tym jej zmian;
4) wstrzymania lub trudno¶ci w zakresie realizacji dostaw produktów, komponentów produktu lub materia³ów niezbêdnych do realizacji przedmiotu umowy,
5) trudno¶ci w dostêpie do sprzêtu lub trudno¶ci w realizacji us³ug transportowych;
6) innych okoliczno¶ci, które uniemo¿liwiaj± b±d¼ w istotnym stopniu ograniczaj± mo¿liwo¶æ wykonania umowy;
7) okoliczno¶ci, o których mowa w pkt 1–6, w zakresie w jakim dotycz± one podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy.
2a. W przypadku wykonawców maj±cych siedzibê lub wykonuj±cych dzia³alno¶æ zwi±zan± z realizacj± umowy poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w miejsce dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 1–6, sk³ada siê dokumenty wydane przez odpowiednie instytucje w tych krajach lub o¶wiadczenia tych wykonawców.
3. Ka¿da ze stron mo¿e ¿±daæ przedstawienia dodatkowych o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych wp³yw okoliczno¶ci zwi±zanych z wyst±pieniem COVID-19 na nale¿yte wykonanie tej umowy.
4. Zamawiaj±cy po stwierdzeniu, ¿e okoliczno¶ci zwi±zane z wyst±pieniem COVID-19,
o których mowa w ust. 2, wp³ywaj± na nale¿yte wykonanie umowy w uzgodnieniu z wykonawc± dokonuje zmiany umowy, w szczególno¶ci przez:
1) zmianê terminu wykonania umowy lub jej czê¶ci, lub czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej czê¶ci,
2) zmianê sposobu wykonywania robót budowlanych,
3) zmianê zakresu ¶wiadczenia Wykonawcy i odpowiadaj±c± jej zmianê wynagrodzenia Wykonawcy,
- o ile wzrost ceny spowodowany ka¿d± kolejn± zmian± nie przekroczy 50% warto¶ci pierwotnej umowy.
5. W przypadku stwierdzenia, ¿e okoliczno¶ci zwi±zane z wyst±pieniem COVID-19, o których mowa w ust. 2, mog± wp³yn±æ na nale¿yte wykonanie umowy, zamawiaj±cy, w uzgodnieniu z wykonawc±, mo¿e dokonaæ zmiany umowy zgodnie z ust. 4.
6. Zmiana terminu wykonania umowy lub jej czê¶ci, lub czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej czê¶ci mo¿e nast±piæ wy³±cznie o czas trwania przeszkody i/lub o czas trwania skutków zwi±zanych z wyst±pieniem tej przeszkody.
7. Strona wnioskuj±ca o zmianê umowy przedstawia wp³yw okoliczno¶ci zwi±zanych z wyst±pieniem COVID-19 na nale¿yte jej wykonanie.
8. Wykonawca i podwykonawca, po stwierdzeniu, ¿e okoliczno¶ci zwi±zane z wyst±pieniem COVID-19, mog± wp³yn±æ lub wp³ywaj± na nale¿yte wykonanie ³±cz±cej ich umowy, która jest zwi±zana z wykonaniem zamówienia publicznego lub jego czê¶ci, uzgadniaj± odpowiedni± zmianê tej umowy, w szczególno¶ci mog± zmieniæ termin wykonania umowy lub jej czê¶ci, czasowo zawiesiæ wykonywanie umowy lub jej czê¶ci, zmieniæ sposób wykonywania umowy lub zmieniæ zakres wzajemnych ¶wiadczeñ
9. W przypadku dokonania zmiany umowy, je¿eli zmiana ta obejmuje czê¶æ zamówienia powierzon± do wykonania podwykonawcy, wykonawca i podwykonawca uzgadniaj± odpowiedni± zmianê ³±cz±cej ich umowy, w sposób zapewniaj±cy, ¿e warunki wykonania tej umowy przez podwykonawcê nie bêd± mniej korzystne ni¿ warunki wykonania umowy zmienionej pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±.
10. W okresie obowi±zywania stanu zagro¿enia epidemicznego albo stanu epidemii og³oszonego w zwi±zku z COVID-19, i przez 90 dni od dnia odwo³ania stanu, który obowi±zywa³ jako ostatni, zamawiaj±cy nie mo¿e potr±ciæ kary umownej zastrze¿onej na wypadek niewykonania lub nienale¿ytego wykonania umowy, o której mowa w ust. 2, z wynagrodzenia wykonawcy lub z innych jego wierzytelno¶ci, a tak¿e nie mo¿e dochodziæ zaspokojenia z zabezpieczenia nale¿ytego wykonania tej umowy, o ile zdarzenie, w zwi±zku z którym zastrze¿ono tê karê, nast±pi³o w okresie obowi±zywania stanu zagro¿enia epidemicznego albo stanu epidemii.
11. W okresie obowi±zywania stanu zagro¿enia epidemicznego albo stanu epidemii og³oszonego w zwi±zku z COVID-19, i przez 90 dni od dnia odwo³ania stanu, który obowi±zywa³ jako ostatni, bieg terminu przedawnienia roszczenia zamawiaj±cego, o którym mowa w ust. 10, nie rozpoczyna siê, a rozpoczêty ulega zawieszeniu. Up³yw terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym, mo¿e nast±piæ nie wcze¶niej ni¿ po up³ywie 120 dni od dnia odwo³ania tego ze stanów, który obowi±zywa³ jako ostatni.
12. W przypadku gdy termin wa¿no¶ci zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy up³ywa w okresie, o którym mowa w ust. 10, zamawiaj±cy nie mo¿e dochodziæ zaspokojenia z zabezpieczenia, o którym mowa w tym ustêpie, o ile wykonawca, na 14 dni przed up³ywem wa¿no¶ci tego zabezpieczenia, ka¿dorazowo przed³u¿y jego wa¿no¶æ lub wniesie nowe zabezpieczenie, którego warunki zostan± zaakceptowane przez zamawiaj±cego.
13. W przypadku gdy termin wa¿no¶ci zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy up³ywa w okresie miêdzy 91. a 119. dniem po odwo³aniu stanu zagro¿enia epidemicznego albo stanu epidemii, termin wa¿no¶ci tego zabezpieczenia przed³u¿a siê, z mocy prawa, do 120. dnia po dniu odwo³ania stanu zagro¿enia epidemicznego albo stanu epidemii w zwi±zku z COVID-19.
14. Obliczaj±c terminy, o których mowa w ust. 10-13, dzieñ odwo³ania og³oszenia stanu zagro¿enia epidemicznego albo stanu epidemii w zwi±zku z COVID-19 wlicza siê do tych terminów.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym:
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 04.02.2021, godzina: 12:30
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu: Oferty nale¿y sk³adaæ w jêzyku polskim.
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. Sk³adanie ofert do dnia 04.02.2021r. do godz. 12:30 (Urz±d Miasta Ko³obrzeg, ul. Ratuszowa 13, 78 - 100 Ko³obrzeg). W zwi±zku z wprowadzonym ograniczeniem funkcjonowania Urzêdu Miasta Ko³obrzeg w celu przeciwdzia³ania rozprzestrzenianiu siê wirusa SARS – CoV - 2 otwarcie ofert w postêpowaniu nast±pi on-line w dniu 04.02.2021r. o godzinie 13:00. Link do transmisji: https://www.youtube.com/channel/UCivPu896cfNzpgZLSrW5h0A/videos
INNE PRZETARGI Z KO£OBRZEGU
- Termomodernizacja obiektów u¿yteczno¶ci publicznej - budynek Przedszkola Miejskiego nr 8 w Ko³obrzegu
- Dostawa i monta¿ wiat przystankowych w miejscowo¶ciach Gminy Ko³obrzeg
- Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej nr 6 w Ko³obrzegu
- Zagospodarowanie brzegów rzeki Parsêty
- DOSTAWA NOWEGO SAMOCHODU CIʯAROWEGO TYPU KONTENER Z WIND¡ ZA£ADUNKOW¡
- Zakup aparatury medycznej: sterylizatora gazowego
wiêcej: przetargi w Ko³obrzegu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodoci±gowej na terenie Miasta i Gminy Sanniki
- Rozbudowa i przebudowa budynku ¿³obka w Rz±¶ni
- Remont drogi gminnej nr 116171E w miejscowo¶ci Po¶wiêtne
- Naprawa uk³adu podczyszczania kanalizacji deszczowej od strony ul. Legnickiej - wylot W2 do Potoku Baczyna.
- Przebudowa istniej±cej rozdzielczej sieci wodoci±gowej w gminie Kietrz w miejscowo¶ci Chró¶cielów - Nasiedle oraz w miejscowo¶ci Koz³ówki
- Przebudowa urz±dzeñ wodnych zlokalizowanych na terenie gminy Ciasna - Staw Sieraków ¦l±ski
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.