Ogłoszenie nr 768947-N-2020 z dnia 2020-12-18 r.
Badanie emisji zanieczyszczeń - dronem
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie
telefon: 618 785 210
faks: 61 878 50 85
e-mail: zp@um.poznan.pl
www: https://www.bip.poznan.pl
adres profilu nabywcy: https://umpoznan.ezamawiajacy.pl
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Tak, https://umpoznan.ezamawiajacy.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, https://umpoznan.ezamawiajacy.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Tak , adres: https://umpoznan.ezamawiajacy.pl
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak , Inny sposób: pisemnie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Numer referencyjny: ZOU-XII.271.133.2020.MC
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części: Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w ramach zadania: Pozostałe działania z zakresu ochrony środowiska – Skończmy ze smogiem w Poznaniu – zlecenie badań emisji zanieczyszczeń dronem zewnętrznej firmie.
W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do:
- analizy spalin z palenisk nieruchomości za pomocą bezzałogowych systemów latających (zwanych dalej BSP) – dronów w trakcie 130 wybranych dni pomiarowych, wykonywanych w jednodniowych sesjach, w okresach: 2021 rok: od dnia podpisania dnia 15 kwietnia 2021 r. oraz od dnia 15 września 2021 r. do 15 grudnia 2021 r. oraz 2022 rok: od 2 stycznia 2022 r. do 15 kwietnia 2022 r. i od 15 września 2022 r.
do 10 grudnia 2022 r.,
- przekazania wyników pomiarów w czasie rzeczywistym, na bieżąco i po zakończeniu każdego dnia pomiarowego oraz w raportach dla każdego dnia pomiarowego.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera Opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 1 do wzoru umowy.
Formularz cenowy stanowi załącznik nr 2 do wzoru umowy.
2. Aspekt środowiskowy
Wykonawca zobowiązuje się do stosowania i przestrzegania norm prawa powszechnego i prawa miejscowego z zakresu ochrony środowiska. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z Polityką Systemu Zarządzania na stronie internetowej http://bip.poznan.pl/bip/systemzarzadzania.doc.737/ i zobowiązuje się do uwzględnienia treści tych zapisów przy realizacji przedmiotu umowy.
Zamawiający wymaga, by Wykonawca we flocie pojazdów samochodowych
(w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym) użytkowanych przy wykonywaniu zadania publicznego zleconego przez Miasto Poznań, dysponował odpowiednim udziałem pojazdów elektrycznych lub napędzanych gazem ziemnym w momencie konieczności spełnienia postanowień ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (dot. udziałów pojazdów elektrycznych lub napędzanych gazem ziemnym w ramach wykonywania zadań publicznych zlecanych przez jednostkę samorządu terytorialnego), o ile wykonanie zadania publicznego wymaga dysponowania pojazdami samochodowymi. W tym celu Wykonawca wypełni oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do umowy.
6. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę następujących czynności zamówienia:
- analiza spalin z palenisk nieruchomości za pomocą bezzałogowych systemów latających (zwanych dalej BSP) – dronów w trakcie 130 wybranych dni pomiarowych, wykonywanych w jednodniowych sesjach, w okresie:
2021 rok: od dnia podpisania umowy do dnia 15 kwietnia 2021 r. oraz od dnia 15 września 2021 r. do 15 grudnia 2021 r. oraz
2022 rok: od 2 stycznia 2022 r. do 15 kwietnia 2022 r. i od 15 września 2022 r. do 10 grudnia 2022 r.,
- w trakcie co najmniej 80 spośród 130 dni pomiarowych wykonanie badania po zmroku obejmujące co najmniej 1 h oblotów,
- przekazywanie wyników pomiarów w czasie rzeczywistym, na bieżąco i po zakończeniu każdego dnia pomiarowego oraz sporządzanie raportu po każdym dniu pomiarowym.
II.5) Główny kod CPV: 90.71.50.00
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 0,00
Waluta: PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy stanowiących nie więcej niż 25% wartości zamówienia podstawowego, w zakresie czynności określonych w przedmiocie zamówienia i im podobnych na warunkach wynikających z umowy dla zamówienia podstawowego z zastrzeżeniem zmniejszonego zakresu ilościowego.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 16.12.2022
II.9) Informacje dodatkowe: Termin wykonania zamówienia:
od dnia podpisania umowy do 16 grudnia 2022 r.
- w 2021 roku zakończenie oblotów należy wykonać do dnia do 15 grudnia 2021 r.
- w 2022 roku zakończenie oblotów należy wykonać do dnia do 10 grudnia 2022 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
Określenie warunków:
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Warunek zostanie spełniony, jeżeli:
a) Wykonawca wykaże, że samodzielnie lub jeden z konsorcjantów w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie:
a.a. co najmniej 2 prace obejmujące wykonanie badań jakości powietrza przy użyciu drona, na terenie miasta o liczbie mieszkańców co najmniej 100 tys.,
a.b. co najmniej 1 prace obejmującą wykonanie badań jakości powietrza przy użyciu drona po zmroku.
UWAGA! Doświadczenie o którym mowa w pkt a.a. należy rozumieć jako: wykonanie co najmniej dwóch prac w zakresie badań jakości powietrza, przy czym wykonanie całości prac zawartych w jednej umowie traktuje się jako jedną pracę.
b) Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje zespołem:
b.a. co najmniej dwóch osób do obsługi dronów, posiadających świadectwo kwalifikacji UAVO lub VLOS lub BVLOS oraz co najmniej roczne doświadczenie w lotach statkiem bezzałogowym – dronem, służących realizacji zadań o tożsamym charakterze,
b.b. co najmniej jedną osobą, która będzie kierowała zespołem i całością prac, posiadającą doświadczenie w wykonaniu co najmniej dwóch badań jakości powietrza,
b.c. minimum jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe w jednej
z dziedzin: geoinformacja lub geoinformatyka.
UWAGA:
Osobą, o której mowa w pkt b.c może być jedna z osób wskazanych w pkt b.a lub b.b, bądź inna osoba.
c) Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:
c.a. dronem zwiadowcy/nawigatora, wyposażonego co najmniej w transmisję obrazu w paśmie RGB (światło widzialne) w czasie rzeczywistym,
c.b. dronem wykonującym pomiary, który posiada zintegrowany system ADSB
oraz stopień ochrony IP43 lub wyższy,
c.c. ww. drony wyposażone są w:
• oświetlenie stroboskopowe,
• System pomiarowy, który winien: wykrywać związki chemiczne, które z dużym prawdopodobieństwem wskazywać będą na spalanie niedozwolonych materiałów, dokonywać pomiaru stężeń: formaldehydu (HCHO), chlorowodoru (HCl), lotnych związków organicznych (LZO), amoniaku (NH3), pyłu zawieszonego (PM1, PM2,5; PM 10) w spalinach emitowanych z komina danej posesji,
• dokonywanie pomiaru: temperatury, wilgotności,
• wskazywanie lokalizacji wykonanych pomiarów,
• zapisywanie pomiar na karcie pamięci,
• Sensor powinien zasysać próbki za pomocą sondy, której dysza wlotowa znajduje się poza strefą oddziaływania aerodynamicznego śmigieł,
• możliwość zapisu położenia platformy pomiarowej zgodnie z zapisem GPS oraz dokładnego czasu, w którym pomiar nastąpił.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Nie
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
a) wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie – wypełniony i podpisany załącznik nr 7 do SIWZ.
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy;
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za wykonanie przedmiotu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia, niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wypełniony i podpisany załącznik nr 8 do SIWZ.
c) wykaz narzędzi dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Należy złożyć wypełniony i podpisany załącznik nr 9 do SIWZ. Do wykazu należy dołączyć Karta/Karty katalogowa/e lub inny dokument wskazujący na obecność zintegrowanego systemu ADSB w dronach, wykonujących pomiary.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
b) Wypełniony i podpisany Formularz cenowy – załącznik nr 2 do umowy;
Inne dokumenty składane wraz z ofertą:
c) Wypełnione i podpisane Oświadczenie – załącznik nr 2 do SIWZ;
d) Wypełniony i podpisany załącznik nr 3 i 5 do SIWZ – jeśli dotyczy;
e) Jeżeli ofertę podpisuje pełnomocnik, wymaga się:
e.a w przypadku oferty składanej w postaci elektronicznej:
- złożenia oryginału pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do udzielenia pełnomocnictwa.
lub
- notarialnie potwierdzonej kopii pełnomocnictwa udzielonego przez osobę upoważnioną do udzielenia pełnomocnictwa, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym notariusza.
e.b w przypadku oferty składanej w postaci papierowej:
- złożenia pełnomocnictwa w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii, wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy.
Podmioty występujące wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika zgodnie z zasadami
art. 23 ust. 2 ustawy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Tak
Ustala się wadium w wysokości 7 000,00 zł. Szczegółowe wymagania znajdują się w pkt VIII SIWZ
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: brak danych
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: brak danych
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców:
Maksymalna liczba wykonawców:
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
---|---|
Wydłużenie czasu pomiaru: | 10,00 |
Doświadczenie kierującego zespołem: | 30,00 |
Cena: | 60,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: brak danych
Informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z § 12 ust. 1 wzoru umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 08.01.2021, godzina: 08:00
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Zakup sprzętu komputerowego
- Świadczenie usług polegających na przeglądzie technicznym, konserwacji, kontroli szczelności urządzeń wentylacyjnych, chłodniczych, klimatyzacyjnych w pomieszczeniach GPSK.
- Zakup i dostawa odczynników do oznaczania Hemoglobiny glikowanej met. HPLC z dzierżawą aparatów dla laboratoriów USK w Poznaniu oraz testów ELISA
- Przeglądy sprzętu medycznego - Filia nr 2
- Malowanie pomieszczeń budynku B II Oddziału ZUS w Poznaniu, ul. Starołęcka 31.
- Zakup sprzętu medycznego jedno i wielorazowego użytku oraz akcesoriów do aparatury medycznej wykorzystywanej przez zespoły ratownictwa medycznego
więcej: przetargi w Poznaniu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.