eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ystok › Zaprojektowanie i wykonanie naprawy systemu preselekcji wagowej w ci±gu drogi krajowej nr 19 w Bia³ymstoku w celu ochrony dróg

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2020-12-24



Og³oszenie nr 768593-N-2020 z dnia 2020-12-24 r.

Miasto Bia³ystok:

Zaprojektowanie i wykonanie naprawy systemu preselekcji wagowej w ci±gu drogi krajowej nr 19 w Bia³ymstoku w celu ochrony dróg

OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych: Nie

Minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy: Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania: Nie

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych: Nie

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej: Nie
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Bia³ystok, krajowy numer identyfikacyjny 05065864000000, S³onimska 1, 15-950 Bia³ystok, woj. podlaskie, pañstwo Polska

telefon: 85 869 62 49,
faks: 85 869 62 65
e-mail: zzp@um.bialystok.pl,
www: www.bip.bialystok.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL): Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, www.bip.bialystok.pl

Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem: Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie: Nie

Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Nie

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Tak

Inny sposób: pisemnie w formie papierowej

Adres: Urz±d Miejski w Bia³ymstoku, Biuro Zamówieñ Publicznych ul. S³onimska 1, 15-950 Bia³ystok

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Zaprojektowanie i wykonanie naprawy systemu preselekcji wagowej w ci±gu drogi krajowej nr 19 w Bia³ymstoku w celu ochrony dróg

Numer referencyjny: ZDM-IV.271.16.2020.PR

Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych

Zamówienie podzielone jest na czê¶ci: Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:

Zakres robót na Al. 1000-lecia Pañstwa Polskiego obejmuje:
a) wykonanie nak³adki na jezdni 1x2 o d³ugo¶ci 100 m z kierunku Augustowa i nak³adki za punktem preselekcyjnym na jezdni 1x2 o d³ugo¶ci 50m w kierunku Centrum miasta Bia³ystok, w zakresie niezbêdnym w celu uzyskania wymaganej równo¶ci pod³u¿nej i poprzecznej – kategoria obci±¿enia ruchem KR6,
b) wykonanie pe³nej konstrukcji jezdni wraz z ³awami fundamentowymi w miejscach demontowanych i ponownie montowanych p³yt wa¿±cych – kategoria obci±¿enia ruchem KR6,
c) wykonanie badañ równo¶ci pod³u¿nej i poprzecznej oraz ugiêcia statycznego i dynamicznego jezdni zgodnie z specyfikacj± COST 323 przed rozpoczêciem i po zakoñczeniu inwestycji,
d) demonta¿ trzech p³yt wa¿±cych, czwarta uszkodzona p³yta wa¿±ca jest ju¿ zdemontowana,
e) wbudowanie nowej ramy mocuj±cej zdemontowanej uszkodzonej p³yty wa¿±cej, w przypadku wykonania punktu preselekcyjnego w powy¿szej technologii,
f) ponowny monta¿ p³yt wa¿±cych, zakup dodatkowej p³yty lub monta¿ innych czujników tensometrycznych zamiast p³yt wa¿±cych w celu uzyskania dok³adno¶ci pomiaru w klasie B+(7) zgodnie z specyfikacj± COST 323,
g) odtworzenie pêtli indukcyjnych,
h) pod³±czenie i uruchomienie zainstalowanych elementów pomiarowych do istniej±cego systemu,
i) ponowne uruchomienie ³±czno¶ci,
j) wykonanie kalibracji wagi,
k) wykonanie legalizacji punktu preselekcyjnego wa¿enia zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami,
l) wykonanie raz w roku w okresie gwarancji badañ równo¶ci poprzecznej i pod³u¿nej oraz odkszta³ceñ statycznych i dynamicznych nawierzchni, wszelkich kalibracji wraz z legalizacjami wymaganymi przepisami prawa, ostatnia kalibracja i legalizacja w ostatnim miesi±cu przed koñcem gwarancji,
m) udzielenie gwarancji na okres min. 3 lat na wykorzystane istniej±ce oraz nowe elementy. W przypadku braku mo¿liwo¶ci udzielenia gwarancji na elementy u¿ywane nale¿y wymieniæ je na nowe zapewniaj±c sprawna pracê systemu przez ca³y okres udzielonej gwarancji,
n) uruchomienie wszystkich funkcji wagi jakie funkcjonowa³y do czasu naprawy tj.: czytanie tablic, strona www do odczytu pomiarów, kamera do wykonywania zdjêæ tablic, kamera do wykonywania zdjêæ pojazdu (pogl±dowa), rejestracja obrazu z kamery przez okres minimum 14 dni, funkcjonalno¶æ klasyfikacji rodzaju pojazdów oraz klasyfikacji COST 323, przechowywanie wykonanych zdjêæ na istniej±cym serwerze,
o) wyniki pomiarów musz± pojawiaæ siê na stronie internetowej nie pó¼niej ni¿ w ci±gu 60s,
p) ca³kowita masa pojazdu powinna byæ z dok³adno¶ci± spe³niaj±c± wymagania dok³adno¶ci pomiarowej B+(7) zgodnie ze specyfikacj± COST 323,
r) W celu zagwarantowania minimum 10 letniego okresu przechowywania danych z wagi preselekcyjnej, nale¿y wymieniæ aktualne funkcjonuj±cy serwer archiwizacji danych na nowy
o parametrach zawartych w PFU

Istniej±ce elementy zamontowane w wadze preselekcyjnej:

kamera ANPR ANPR DZ VC-C 3-36-20
kamera K2SD-724 PTZ
czujnik nacisku DAW 100
Videoserwer GV-V512
stacja pomiarowa Trax elektronik - STM-3.7-14/037 v1.0
modu³ WiFi Korenix - Jet Wave 2450
prze³±cznik zarz±dzalny ethernet Westermo -Switch MDI-110-F3
rejestrator Goevision - GV-SNVR0400F
videoserwer Goevision - GV-V512
zasiacz Mean Well - AD-55 AT
kamera GeoVision - GV-EBL1100-2F
switch ethernetowy SDI-54
zasilacz MDR-10-24
kamera LTC 0465
jednostka centralna archiwizacja danych: min. 1440 rekordów danych zagregowanych, przechowywanych w nielotnej pamiêci, interwa³ agregacji: konfigurowalny w przedziale od 1-60min, kontrola poprawno¶ci mierzonych parametrów, agregacja danych pomiarowych, klasyfikacja ruchu, wstêpna klasyfikacja pojazdów, szczegó³owa klasyfikacja pojazdów oraz detekcja przeci±¿eñ (stacje wa¿enia preselekcyjnego pojazdów w ruchu), wyj¶cie RS 232
interfejs pomiarowy min. 4 pasy ruchu, min. 8 pêtli indukcyjnych, 8 czujników nacisku, wyj¶cia RS 232, RS 485, interwa³ pomiarowy konfigurowalny od 1 min. Do 24 godz.

Istniej±ca konstrukcja nawierzchni jezdni dla kategorii obci±¿enia ruchem KR6:

 warstwa ¶cieralna z BA 0/16 z asfaltem modyfikowanym (kruszywo bazaltowe) - grubo¶ci 5cm,
 warstwa wi±¿±ca z BA 0/20 z asfaltem modyfikowanym (kruszywo granitowe) - grubo¶ci 8 cm,
 podbudowa zasadnicza z BA 0/25 grubo¶ci 18 cm,
 podbudowa pomocnicza z kruszywa ³amanego stabilizowanego mechanicznie - grubo¶ci 22 cm,
 warstwa wzmacniaj±ca z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5 MPa - grubo¶ci 25 cm,
 górna warstwa mrozoochronna z gruntu niewysadzinowego o wska¼niku no¶no¶ci CBR>40% o wspó³czynniku filtracji K ≥ 8m/d - grubo¶ci 25cm.

Zakres robót na ul. Zab³udowskiej obejmuje:
a) wykonanie badañ równo¶ci pod³u¿nej i poprzecznej oraz ugiêcia statycznego i dynamicznego jezdni zgodnie z specyfikacj± COST 323 przed rozpoczêciem i po zakoñczeniu inwestycji,
b) demonta¿ elementów wa¿±cych,
c) monta¿ innych czujników np. tensometrycznych zamiast istniej±cych w celu uzyskania dok³adno¶ci pomiaru w klasie B+(7) (w przypadku uzyskania niewystarczaj±cych dla klasy B+(7) parametrów uzyskanych podczas badañ z ppkt. a) wykonanie w klasie B(10) zgodnie z specyfikacj± COST 323,
d) odtworzenie pêtli indukcyjnych,
e) pod³±czenie i uruchomienie zainstalowanych elementów pomiarowych do istniej±cego systemu,
f) ponowne uruchomienie ³±czno¶ci,
g) wykonanie kalibracji wagi,
h) wykonanie legalizacji punktu preselekcyjnego wa¿enia zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami,
i) wykonanie raz w roku w okresie gwarancji badañ równo¶ci poprzecznej i pod³u¿nej oraz odkszta³ceñ statycznych i dynamicznych nawierzchni, wszelkich kalibracji wraz z legalizacjami wymaganymi przepisami prawa, ostatnia kalibracja i legalizacja w ostatnim miesi±cu przed koñcem gwarancji,
j) udzielenie gwarancji na okres min. 3 lat na wykorzystane istniej±ce oraz nowe elementy. W przypadku braku mo¿liwo¶ci udzielenia gwarancji na elementy u¿ywane nale¿y wymieniæ je na nowe zapewniaj±c sprawna pracê systemu przez ca³y okres udzielonej gwarancji,
k) uruchomienie wszystkich funkcji wagi jakie funkcjonowa³y do czasu naprawy tj.: czytanie tablic, strona www do odczytu pomiarów, kamera do wykonywania zdjêæ tablic, kamera do wykonywania zdjêæ pojazdu (pogl±dowa), rejestracja obrazu z kamery przez okres minimum 14 dni, funkcjonalno¶æ klasyfikacji rodzaju pojazdów oraz klasyfikacji COST 323, przechowywanie wykonanych zdjêæ na zainstalowanym serwerze,
l) wyniki pomiarów musz± pojawiaæ siê na stronie internetowej nie pó¼niej ni¿ w przeci±gu 60s.,
m) ca³kowita masa pojazdu powinna byæ z dok³adno¶ci± spe³niaj±c± wymagania dok³adno¶ci pomiarowej B+(7) zgodnie ze specyfikacj± COST 323,
n) W celu zagwarantowania minimum 10 letniego okresu przechowywania danych z wagi preselekcyjnej, nale¿y wymieniæ aktualne funkcjonuj±cy serwer archiwizacji danych na nowy
o parametrach zawartych w PFU.


Istniej±ce elementy zamontowane w wadze preselekcyjnej:
komputer przemys³owy B&R - APC 810 N 270
Kamera ARTR + kamera ogl±dowa + o¶wietlacz podczerwieni + modu³ rozpoznawania tablic rejestracyjnych PIPS Technology - P392 Spikelet
Prze³±cznik sieciowy z koñcówkami ¶wiat³owodowymi MOXA - EDS - 208A - SS-SC-T
zasilacz MOXA - 60 - 24
zasilacz MOXA - 60 - 12
zasilacz Psion - PS1050
zasilacz MeanWell - WDR-120-12
Bezprzewodowy punkt dostêpu MOXA - AWK-4121-EU-t
Zestaw do pomiaru wysoko¶ci pojazdu SICK-R250
Modu³ wagowy Kistler - GR M660
Wzmacniacz sygna³u wagowego Golden River - PAC
Czujniki wagowe Kistler - 9195F411
Pêtla indukcyjna -
Jednostka serwerowa Fujitsu - RX300 S6 Xeon E5620QC
Video Axis - P1344
konwerter RS232 - RJ45 MOXA Nport 5110
Jednostka obs³ugi modu³u wysoko¶ci BETAMONT 8 I/O modu³ VVM - 88G
Prze³±czniki fotoelektryczne nadajnik/odbiornik, podczerwieñ - UC WS/WE 45
WiFi AP/AP Client/Bridge do zastosowañ w warunkach zewnêtrznych - AWK-4121

2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) Okre¶la siê wymagan± ilo¶æ egzemplarzy poszczególnych czê¶ci dokumentacji:
a) Projekty wykonawcze bran¿owe – po 4 egz.,
b) Szczegó³owe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – po 2 egz.,
c) Zatwierdzony projekt organizacji ruchu na czas budowy – po 2 egz.,
d) Wyniki badañ równo¶ci poprzecznej i pod³u¿nej oraz odkszta³ceñ statycznych i dynamicznych przed rozpoczêciem i po zakoñczeniu robót – po 2 egz.,
e) Wersja elektroniczna kompletnej dokumentacji projektowej wymieniona w lit. a-d opracowana w programie Microsoft Word, Excel, AutoCAD12 - czê¶æ rysunkowa oraz w plikach PDF (inne programy wymagaj± zgody Zamawiaj±cego) - p³yta CD lub DVD – 1 szt.
2) uzyskanie wszelkich koniecznych decyzji, opinii, uzgodnieñ wymaganych obowi±zuj±cymi przepisami niezbêdnymi do realizacji przedmiotowego zamówienia,
3) wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej
4) realizacja wszystkich robót budowlanych wraz z:
a) pe³n± obs³ug± geodezyjn± (w tym mapê poinwentaryzacyjn± w 6 egz. (w tym 2 egz. w kolorze)
z naniesionymi wymiarami obiektów i urz±dzeñ zagospodarowania terenu oraz infrastruktury technicznej), oraz 1 egz. w wersji elektronicznej.
b) organizacj± i zabezpieczeniem budowy oraz czynno¶ciami niezbêdnymi do przekazania inwestycji oraz przekazania pasa drogowego Zarz±dowi Dróg Miejskich Urzêdu Miejskiego w Bia³ymstoku, zapewnieniem ci±g³ego dostêpu (doj¶cia i dojazdu) do budynków s±siaduj±cych z ww. inwestycj± w trakcie jej realizacji,
c) wyp³at± odszkodowañ za wszelkie szkody, które powsta³y w wyniku wykonywania przedmiotu umowy,
d) wprowadzeniem organizacji ruchu na czas budowy,
e) odbudow± poziomej osnowy geodezyjnej III klasy w zakresie objêtym terenem inwestycji,
f) niezbêdnymi badaniami laboratoryjnymi,
g) sporz±dzeniem dokumentacji powykonawczej,
h) odtworzenie oznakowania poziomego w technologii termoplastycznej lub chemoutwardzalnej,
i) odtworzeniem wierzchniej warstwy nawierzchni utwardzonych, humusu oraz zieleni,
j) uporz±dkowaniem terenu po zakoñczeniu robót,
k) czynno¶ciami i przygotowaniem dokumentów niezbêdnych do odbioru koñcowego inwestycji wraz z:
• operatem kolaudacyjnym, w tym: komplet aprobat i certyfikatów na wbudowane materia³y, o¶wiadczenie kierownika budowy, dokumentacja zamienna, wszystkie protoko³y badañ
i sprawdzeñ podpisane przez kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego (zagêszczenie gruntu, badanie geotechniczne gruntu itp.),
• za³±cznikami do protoko³u odbioru koñcowego: wykaz aprobat, protoko³ów, itp., tabel±
z ilo¶ci± wybudowanych ¶rodków trwa³ych, zgodn± z inwentaryzacj± powykonawcz±.
3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w programie funkcjonalno-u¿ytkowym, stanowi±cym za³±cznik nr 8 do niniejszej SIWZ.
4. Wykonawca powinien zg³osiæ w trakcie postêpowania przetargowego wszelkie uwagi i zastrze¿enia
do tre¶ci SIWZ oraz programu funkcjonalno - u¿ytkowego i wyst±piæ do zamawiaj±cego o ich rozstrzygniêcie.
5. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, zamawiaj±cy, w zakresie wszystkich prac (czynno¶ci) dotycz±cych robót budowlanych objêtych zamówieniem wymaga zatrudnienia, przez wykonawcê (odpowiednio podwykonawców oraz dalszych podwykonawców), na podstawie umowy o pracê, osób wykonuj±cych prace fizyczne. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, zamawiaj±cy pozostawia w gestii wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy.
6. Wymóg zatrudnienia w stosunku pracy nie dotyczy osób pe³ni±cych samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, a tak¿e innych czynno¶ci polegaj±cych na sprawowaniu nadzoru nad wykonywanymi robotami.
7. Obowi±zki wykonawcy lub podwykonawcy/dalszego podwykonawcy w tym zakresie zosta³y uregulowane w projekcie umowy (za³±cznik nr 7 do SIWZ).
8. Zamawiaj±cy wymaga udzielenia min. 3 - letniej gwarancji na wykonane roboty (okres gwarancji podlega ocenie zgodnie z rozdz. XIX SIWZ).
9. W przypadku, gdy w programie funkcjonalno – u¿ytkowym zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, zamawiaj±cy dopuszcza oferowanie materia³ów lub rozwi±zañ równowa¿nych pod warunkiem, ¿e zapewni± uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od okre¶lonych w programie funkcjonalno – u¿ytkowym .
10. Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ za nale¿yte zabezpieczenie terenu robót i odpowiada za wszelkie szkody wyrz±dzone zamawiaj±cemu i osobom trzecim.
11. Wykonawca po zakoñczeniu robót zobowi±zany jest do uporz±dkowania terenu.



Uwaga:
Zamawiaj±cy informuje, ¿e przed sporz±dzeniem oferty wykonawca mo¿e dokonaæ wizji lokalnej
na terenie inwestycji.

NAZWA I KOD ZGODNIE ZE WSPÓLNYM S£OWNIKIEM ZAMÓWIEÑ (CPV):
45233120-6 – Roboty w zakresie budowy dróg
42 923000-2 – Maszyny wa¿±ce i wagi
42 961300-3 – System kontroli ruchu pojazdów


II.5) G³ówny kod CPV: 45.23.31.20


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):

Warto¶æ bez VAT: 0,00

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie

II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakoñczenia: 30.06.2021

II.9) Informacje dodatkowe: do 30.06.2021 r.
 opracowanie dokumentacji projektowej – w terminie 2 miesiêcy od dnia podpisania umowy,
 wykonanie robót budowlanych w zakresie przedmiotu zamówienia od dnia podpisania protoko³u zdawczo- odbiorczego dokumentacji projektowej – z terminem do 30.06.2021 r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów

Okre¶lenie warunków: Nie dotyczy

III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Okre¶lenie warunków: Nie dotyczy

III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa

Okre¶lenie warunków: W celu potwierdzenia warunku wykonawca winien wykazaæ:
a) wykonanie, nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert
w niniejszym postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 zamówienia obejmuj±cego swoim zakresem wykonanie lub naprawê wagi preselekcyjnej w konstrukcji nawierzchni o warto¶ci co najmniej 100 000,00 PLN brutto ka¿de zamówienie,
b) osoby (min. 1) skierowane do realizacji zamówienia publicznego, posiadaj±ce:
Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, w rozumieniu ustawy
z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186, z pó¼n. zm.)
lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów albo uprawnione do sprawowania samodzielnej funkcji
na podstawie odrêbnych przepisów prawa, w specjalno¶ci:
 in¿ynieryjnej drogowej,
 instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych
i elektroenergetycznych - osoba winna posiadaæ do¶wiadczenie w kierowaniu (kierownik budowy/ robót) co najmniej 1 robot± budowlan± polegaj±c±
na budowie lub naprawie systemów preselekcji wagowej pojazdów w ruchu
o ³±cznej warto¶ci co najmniej 50 000 PLN brutto,

ZASTRZE¯ENIE:
1) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej okre¶lony powy¿ej zostanie uznany za spe³niony, je¿eli jeden z cz³onków konsorcjum wyka¿e siê wykonaniem 2 robót budowlanych wymaganych powy¿ej; roboty budowlane nie podlegaj± sumowaniu (zapis stosuje siê odpowiednio do innych podmiotów).
2) do¶wiadczenie wykonawcy i osób bêdzie uznawane, gdy Wykonawca wyka¿e roboty/us³ugi zakoñczone.


Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak

Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu: Tak

O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji: Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW, SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Wykonawca sk³ada:
- odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej,
je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;

(w przypadku wykonawcy zarejestrowanego w polskim Krajowym Rejestrze S±dowym lub polskiej Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, zamawiaj±cy dla potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, skorzysta z dokumentów znajduj±cych siê w ogólnie dostêpnych bazach danych).
2. Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione
w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert;
2) je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je dokumentem, zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy,
ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym
ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawionym nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert.

W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu.

3. Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów
na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego w pkt 1. Zapisy pkt 2 stosuje siê odpowiednio.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1. W zakresie warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (na lub wg za³±cznika nr 3 do SIWZ), z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty;
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz
z informacjami na temat ich uprawnieñ i do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie
do dysponowania tymi osobami (na lub wg za³±cznika nr 4 do SIWZ).


III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Nie dotyczy

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia,
¿e wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, zobowi±zany
jest z³o¿yæ:
1) o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdz. VII pkt 1 SIWZ, czyli o¶wiadczenie wstêpne (na lub wg za³±cznika nr 2 do SIWZ) - sk³ada ka¿dy z wykonawców - do oferty,
2) dokument, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 1 SIWZ - sk³ada ka¿dy z wykonawców – na wezwanie zamawiaj±cego (oferta oceniona najwy¿ej),
3) dokumenty, o których mowa w rozdz. IX SIWZ - sk³ada odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spe³nienie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych odpowiednio w rozdz. V SIWZ - na wezwanie zamawiaj±cego (oferta oceniona najwy¿ej);
2. W przypadku, gdy wykonawca w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu polega na zasobach innych podmiotów, zobowi±zany jest:
1) zamie¶ciæ informacje o tych podmiotach we wstêpnym o¶wiadczeniu wykonawcy, sk³adanym
na podstawie art. 25a ust.1 ustawy Pzp, dotycz±cym spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu i niepodlegania wykluczeniu – w za³±czniku nr 2 do SIWZ,
2) z³o¿yæ o¶wiadczenie, ¿e w stosunku do podmiotu, na którego zasoby powo³uje siê w niniejszym postêpowaniu, nie zachodz± podstawy wykluczenia z postêpowania – w za³±czniku nr 2 do SIWZ,
3) z³o¿yæ dokumenty, w szczególno¶ci zobowi±zanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na lub wg za³. nr 6 do SIWZ), które okre¶la w szczególno¶ci:
a) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
c) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
d) czy podmiot, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.

UWAGA: W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
2. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, za szkodê poniesion± przez zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów nie ponosi winy. – nie dotyczy
3. Wykonawca, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia ka¿dy z wykonawców, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wraz z innymi wykonawcami, którzy z³o¿yli oferty w postêpowaniu - za³±cznik nr 5 do SIWZ.
4. W przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz
z o¶wiadczeniem dokumenty, b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym wykonawc±
nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium: Nie
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie

IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: Nie

Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej: brak danych

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców:

Przewidywana minimalna liczba wykonawców:

Maksymalna liczba wykonawców:

Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta: brak danych

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych

IV.1.8) Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
okres gwarancji:30,00
do¶wiadczenie osoby:10,00
cena ofertowa:60,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak

IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne

IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem

Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych

Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego

Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: brak danych

Informacje na temat etapów dialogu:

Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego

Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak

Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany umowy wymagaj± dla swej wa¿no¶ci formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci i bêd± dopuszczalne w granicach unormowania artyku³u 144 ust.1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
2. Przed³u¿enie terminu realizacji umowy okre¶lonych w § 8 ust. 1 pkt 1) i 2) o okres trwania przyczyn, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu jej zakoñczenia, nast±piæ mo¿e wy³±cznie w nastêpuj±cych sytuacjach:
1) je¿eli przyczyny, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu zakoñczenia robót bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialno¶ci
w szczególno¶ci: w przypadku opó¼nienia w przekazaniu placu budowy z przyczyn le¿±cych
po stronie Zamawiaj±cego b±d¼ wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego, wyst±pienia kolizji
z niezinwentaryzowanym (lub b³êdnie zinwentaryzowanym) uzbrojeniem terenu, wyst±pienia kolizji z innymi równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami/robotami, konieczno¶ci zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczno¶ci mia³y
lub bêd± mog³y mieæ wp³yw na dotrzymanie terminu zakoñczenia robót,
2) gdy wyst±pi± niekorzystne warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe wykonanie robót zgodnie ze sztuk± budowlan± i wiedz± techniczn±, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonej: umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
3) gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy ze wzglêdu na zasady wiedzy technicznej lub udzielenia zamówieñ dodatkowych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu umowy lub wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty - pracami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji,
4) wyst±pi± opó¼nienia w dokonaniu okre¶lonych czynno¶ci lub ich zaniechanie przez w³a¶ciwe organy administracji publicznej, które nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
5) gdy wyst±pi± opó¼nienia w wydawaniu decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ, opinii itp., - przez w³a¶ciwe organy lub gestorów sieci i urz±dzeñ oraz opó¼nienia te nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, tj. pomimo spe³nienia przez Wykonawcê warunków ich uzyskania, w tym przede wszystkim z³o¿enia przez Wykonawcê prawid³owego i kompletnego wniosku o ich wydanie,
6) je¿eli wyst±pi brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
7) w przypadku wyst±pienia niewybuchów lub niewypa³ów wymagaj±cych wstrzymania robót
i usuniêcia przez specjalistyczne s³u¿by b±d¼ ujawnienia odkryæ archeologicznych wymagaj±cych zg³oszenia w³a¶ciwym organom,
8) w przypadku wyst±pienia katastrofy budowlanej,
9) w przypadku wyst±pienia obiektywnie uzasadnionych i udokumentowanych braków dostaw materia³ów, urz±dzeñ niezbêdnych do realizacji robót z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy (np. niedostêpno¶æ materia³ów na rynku, zakoñczenie lub wstrzymanie (przestój) ich produkcji, strajki przewo¼ników, niewydolno¶æ infrastruktury transportowej), o ile okoliczno¶ci
te uniemo¿liwiaj± prowadzenie robót,
10) wyst±pienia si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie
z jej postanowieniami,
11) w przypadku wniesienia odwo³ania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód, pozwoleñ lub ich uchylenia, zmiany, wstrzymania wykonania, stwierdzenia niewa¿no¶ci przez w³a¶ciwy organ/s±d, o ile okoliczno¶ci te maj± wp³yw na realizacjê robót,
12) wszczêcia przez jakikolwiek podmiot postêpowania s±dowego lub administracyjnego uniemo¿liwiaj±cego wykonanie przedmiotu Umowy przez Wykonawcê, w szczególno¶ci wstrzymuj±ce mo¿liwo¶æ uzyskania odpowiednich decyzji administracyjnych, uzgodnieñ, zezwoleñ, ekspertyz lub innych aktów administracyjnych niezbêdnych do wykonania przedmiotu Umowy,
13) zmiany warunków technicznych gestorów sieci, w szczególno¶ci sieci energetycznych, gazowych, wodoci±gowo-kanalizacyjnych, co uniemo¿liwia realizacjê przez Wykonawcê obowi±zków wynikaj±cych z Umowy,
14) opó¼nienia gestorów sieci w zakresie wydania warunków przy³±czeniowych pomimo spe³nienia przez Wykonawcê wszystkich warunków ich otrzymania,
15) zw³oki Zamawiaj±cego w akceptacji dokumentacji projektowej lub jej elementów, co spowoduje opó¼nienie Wykonawcy w realizacji dalszych zobowi±zañ wynikaj±cych z Umowy
16) zmian obowi±zuj±cych przepisów prawa wp³ywaj±cych na termin wykonania przedmiotu Umowy, w tym w szczególno¶ci na³o¿enia na Wykonawcê obowi±zku uzyskania dodatkowych decyzji administracyjnych, uzgodnieñ, zezwoleñ, ekspertyz lub innych aktów administracyjnych niezbêdnych do wykonania przedmiotu Umowy, których uzyskanie nie by³o konieczne na etapie sk³adania ofert,
3. Zmiany umowy dotycz±ce opracowania dokumentacji projektowej w sposób odmienny w stosunku do za³o¿eñ wynikaj±cych z Programu funkcjonalno– u¿ytkowego mog± nast±piæ w przypadku konieczno¶ci wprowadzenia tych zmian ze wzglêdów bezpieczeñstwa, z przyczyn funkcjonalnych b±d¼ u¿ytkowych obiektu lub w celu zaspokojenia uzasadnionego interesu spo³ecznego/publicznego.
4. Zmiany umowy dotycz±ce sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy, m.in. materia³ów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, nast±piæ mog±
w nastêpuj±cych sytuacjach:
1) konieczno¶ci wprowadzenia zmian w stosunku do za³o¿eñ programu funkcjonalno-u¿ytkowego skutkuj±cych zmianami w opracowanej dokumentacji projektowej uznanych za istotne b±d¼ nieistotne odstêpstwo od projektu budowlanego, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.), których wprowadzenie jest zasadne ze wzglêdów bezpieczeñstwa, z przyczyn funkcjonalnych b±d¼ u¿ytkowych obiektu lub w celu zaspokojenia uzasadnionego interesu spo³ecznego/publicznego.
2) wyst±pienia warunków terenu budowy odbiegaj±cych od przyjêtych w dokumentacji projektowej, w szczególno¶ci napotkania niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji, urz±dzeñ lub innych obiektów budowlanych z przyczyn za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialno¶ci
3) konieczno¶ci zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa lub wynikaj±ca z niedostêpno¶ci na rynku materia³ów lub urz±dzeñ spowodowanych zaprzestaniem produkcji, wycofaniem z rynku b±d¼ d³ugotrwa³ym przestojem produkcji lub w sytuacji konieczno¶ci zwiêkszenia bezpieczeñstwa realizacji robót budowlanych albo usprawnienia
lub przyspieszenia procesu budowy lub uzyskania za³o¿onego efektu u¿ytkowego lub obni¿enia kosztów utrzymania b±d¼ eksploatacji b±d¼ konserwacji obiektu/elementu robót w trakcie u¿ytkowania obiektu,
4) wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami/robotami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji,
5) pojawienia siê nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót budowlanych stanowi±cych przedmiot zamówienia, powoduj±cej zmianê sposobu wykonywania Umowy, pozwalaj±cej na skrócenie czasu realizacji przedmiotu Umowy lub zmniejszenie kosztów wykonywanych prac lub robót, jak równie¿ kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy.
6) wyst±pienia si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie
z jej postanowieniami,
7) ograniczenia zakresu zamówienia przez Zamawiaj±cego, je¿eli oka¿e siê, ¿e niektóre elementy robót bêd± zbêdne z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub technologicznego.

5. Je¿eli wskutek okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 4 oraz w art. 144 ust. 1 pkt 2, 3, 5 i 6 ustawy Prawo zamówieñ publicznych zachodzi konieczno¶æ zmiany wynagrodzenia, Wykonawca powinien przed³o¿yæ do akceptacji Zamawiaj±cego kosztorys zawieraj±cy ceny jednostkowe robót okre¶lane na podstawie kalkulacji szczegó³owej opartej o katalog nak³adów rzeczowych (KNR, KNNR itp.)
z zastosowaniem cen czynników produkcji oraz narzutów nie wy¿szych od aktualnych ¶rednich cen robocizny, materia³ów i sprzêtu zawartych w odpowiednich biuletynach bran¿owych (Sekocenbud lub Orgbud – Serwis) dla województwa podlaskiego. W przypadku braku odpowiadaj±cych pozycji w odpowiednich katalogach, wycena zostanie wykonana w oparciu o kalkulacjê indywidualn±, zaakceptowan± przez Zamawiaj±cego.
6. Strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ zmiany umowy w zakresie podwykonawcy robót, innych podmiotów i osób wskazanych w ofercie, pod warunkiem wyra¿enia pisemnej zgody Zamawiaj±cego oraz spe³nieniu warunków okre¶lonych odpowiednio w § 16 umowy.
7. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo ograniczenia zakresu robót przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia Wykonawcy, je¿eli oka¿e siê, ¿e niektóre elementy robót bêd± zbêdne z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub technologicznego na co Wykonawca wyra¿a zgodê
i o¶wiadcza, i¿ nie bêdzie wnosi³ roszczeñ finansowych z tym zwi±zanych.
8. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust. 2 - 6, jest z³o¿enie uzasadnionego wniosku przez stronê inicjuj±c± zmianê i sporz±dzenie przez ni± stosownego protoko³u wraz z opisem zdarzenia lub okoliczno¶ci stanowi±cych podstawê do ¿±dania takiej zmiany. Ka¿dorazowo zakres zmiany terminu wykonania umowy musi byæ adekwatny do przyczyny powstania konieczno¶ci jego dokonania, a jego wymiar (zakres zmiany terminu) powinien uwzglêdniaæ czas trwania przeszkody.
9. Termin wykonania Umowy mo¿e ulec zmianie o czas, o jaki wy¿ej wskazane okoliczno¶ci wp³ynê³y na termin wykonania Umowy przez Wykonawcê i uniemo¿liwi³y Wykonawcy terminow± realizacjê przedmiotu Umowy, tj. równy okresowi przerwy/ przestoju. W przypadku wyst±pienia
ww. okoliczno¶ci podczas realizacji robót budowlanych, Zamawiaj±cy doliczy do tego okresu, czas niezbêdny do ponownej mobilizacji Wykonawcy (sprzêtu, potencja³u osobowego, dostaw materia³ów budowlanych).
10. Je¿eli wskutek okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 3 w zwi±zku z art. 144 ust. 1 pkt 1, a tak¿e
w art. 144 ust. 1 pkt 2, 3, 5 i 6 ustawy Prawo zamówieñ publicznych zachodzi konieczno¶æ zmiany wynagrodzenia, Wykonawca powinien przed³o¿yæ do akceptacji Zamawiaj±cego kalkulacjê ceny jednostkowej robót z uwzglêdnieniem z zastrze¿eniem przyjêcia cen nie wy¿szych od ¶rednich cen publikowanych w wydawnictwie Sekocenbud obowi±zuj±cych w miesi±cu, w którym kalkulacja jest sporz±dzana, a w przypadku braku publikacji cen jednostkowych - nak³adów rzeczowych okre¶lonych w Katalogach Nak³adów Rzeczowych (KNR); w przypadku robót, dla których nie okre¶lono nak³adów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nak³adów w³asnych zaakceptowanych przez Zamawiaj±cego.


IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym:

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:

Data: 11.01.2021, godzina: 10:30

Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu: Jêzyk polski

IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)

IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie

IV.6.5) Informacje dodatkowe:

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.