Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2020-12-10
Og³oszenie nr 764081-N-2020 z dnia 2020-12-10 r.
Rozbudowa Hali Or³a w Namys³owie
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Nazwa projektu lub programu: Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach programu Sportowa Polska - Program Rozwoju Lokalnej Infrastruktury Sportowej - edycja 2020
Minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania: Nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych: Nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej: Nie
telefon: 774 190 359
faks: 774 104 841
e-mail: zamowienia@namyslow.eu
www: www.bip.namyslow.eu
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL): Tak, www.bip.namyslow.eu
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, www.bip.namyslow.eu
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem: Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie: Nie
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Nie
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Tak
Inny sposób: pisemnie
Adres: Oferty nale¿y sk³adaæ w siedzibie Zamawiaj±cego – Urz±d Miejski w Namys³owie, ul. Dubois 3, budynek A, w sekretariacie, pok. nr 12.
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Numer referencyjny: ZP.271.145.2020.KK
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci: Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:
3.1 Nazwa i kod wg Wspólnego S³ownika Zamówieñ:
45212222-8 Roboty budowlane zwi±zane z salami gimnastycznymi
Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa istniej±cego budynku hali sportowej Orze³ polegaj±ca
na dobudowie sali zapa¶niczej z magazynem sprzêtu, sali treningowej z zapleczem magazynowym
i toalety dostêpnej z zewn±trz w zakresie wykonania robót budowlanych i instalacyjnych
oraz zagospodarowanie terenu.
Zakres robót obejmuje:
1. Roboty wyburzeniowe, demonta¿owe i adaptacyjne:
wg opisu w projekcie budowlanym i wykonawczym.
2. Roboty ziemne:
a) rozbiórka istniej±cej nawierzchni bitumicznej,
b) zdjêcie ziemi urodzajnej – humusu,
c) wykonanie wykopów fundamentowych.
3. Fundamenty i stan zerowy:
a) wykonanie podk³adu z chudego betonu,
b) wykonanie zbrojenia fundamentów,
c) wykonanie fundamentów z betonu gotowego C20/25,
d) wykonanie izolacji poziomej przeciwwilgociowej,
e) wykonanie murów fundamentowych z bloczków betonowych M-6 grub. 25 i 38 cm
na zaprawie cementowej,
f) wykonanie izolacji pionowej przeciwwilgociowej z masy bitumicznej na zimno,
g) wykonanie izolacji pionowej termicznej z warstwy styropianu wodoodpornego grub. 10 cm,
h) wykonanie izolacji pionowej z folii kube³kowej,
i) obsypanie budynku zasypk± piaskow± z zagêszczeniem,
j) zasypanie murów fundamentowych zasypk± piaskow± zagêszczan± warstwami co 30 cm,
k) wykonanie podk³adu betonowego C8/10 grub. 10 cm.
4. Mury nadziemia:
a) za³o¿enie izolacji poziomej przeciwwilgociowej na murach fundamentowych,
b) wykonanie murów z pustaków ceramicznych grub. 30, 25 i 19 cm na zaprawie
cem. wapiennej,
c) wykonanie s³upów, trzpieni, podci±gów i nadpro¿y ¿elbetowych,
d) wykonanie wieñców i p³yt stropowych ¿elbetowych,
e) monta¿ systemowych nadpro¿y prefabrykowanych okiennych i drzwiowych,
f) wykonanie ¶cian dzia³owych z pustaków ceramicznych grub. 19 cm.
5. Dach:
a) monta¿ konstrukcji no¶nej dachu sali zapa¶niczej z d¼wigarów drewna klejonego,
b) wykonanie ¿elbetowej p³yty stropowej nad ci±giem komunikacyjnym, magazynem sprzêtu
i w-c dla niepe³nosprawnych,
c) wykonanie warstw izolacji termicznych z we³ny mineralnej i styropianu,
d) wykonanie pokryæ dachowych z blachy stalowej powlekanej i z papy termozgrzewalnej
wraz z obróbkami blacharskimi,
e) monta¿ kominków wentylacyjnych warstwy termoizolacyjnej,
f) wykonanie zadaszenia nad wej¶ciem zewnêtrznym.
6. Stolarka okienna i drzwiowa:
a) wymiana stolarki okiennej w istniej±cych ¶cianach objêtych przebudow± na okna z profili aluminiowych w klasie odporno¶ci ogniowej EI30 i EI60,
b) monta¿ w projektowanej dobudowie stolarki okiennej z profili aluminiowych w klasie odporno¶ci ogniowej EI 30 i EI60,
c) monta¿ na¶wietli w ¶cianach szczytowych z profili aluminiowych,
d) monta¿ wewnêtrznych podokienników z drewna klejonego,
e) monta¿ drzwi zewnêtrznych czê¶ciowo przeszklonych i pe³nych z profili aluminiowych
o wsp. Umax 1,30 W/m2K,
f) monta¿ drzwi wewnêtrznych pe³nych z profili aluminiowych,
g) monta¿ w suficie drabinki opuszczanej o odporno¶ci ogniowej EI30.
7. Tynki i ok³adziny wewnêtrzne:
a) tynki wewnêtrzne sufitów i ¶cian z zaprawy gipsowo-kwarcowej kat. IV o podwy¿szonych w³a¶ciwo¶ciach u¿ytkowych,
b) w sali zapa¶niczej i treningowej sufity wykoñczone p³ytami sufitowymi akustycznymi odpornymi na uderzenia na konstrukcji systemowej – wg opisu w projekcie; w magazynie sprzêtu zapa¶niczego i sali treningowej – tynk sufitu z zaprawy gipsowo-kwarcowej;
w pomieszczeniu w-c – sufit z p³yt GKI na ruszcie metalowym,
c) ok³adziny ¶cian w pomieszczeniach sanitarnych z p³ytek ceramicznych do wysoko¶ci
min.2,0 m,
d) malowanie tynków wewnêtrznych farbami emulsyjnymi zmywalnymi; kolorystyka ¶cian malowanych farbami emulsyjnymi oraz lamperie malowane farbami olejnymi – wg opisu
w projekcie budowlanym i wykonawczym.
8. Posadzki i pod³ogi:
a) sala zapa¶nicza i sala treningowa – wyk³adzina sportowa na podk³adzie sprê¿ystym,
b) magazyny sprzêtu zapa¶niczego – wyk³adzina obiektowa na macie gumowej z wywiniêciem cokolików na ¶ciany do wys. 10 cm,
c) ci±gi komunikacyjne i w-c – p³ytki ceramiczne antypo¶lizgowe.
9. Izolacje termiczne:
a) docieplenie ¶cian zewnêtrznych nadziemia budynku tzw. metod± lekk± z przygotowaniem pod³o¿a z zastosowaniem we³ny mineralnej fasadowej grub. 15 cm (równie¿ w o¶cie¿ach okiennych) o wspó³czynniku λ= min.0,035 W/ m2K z zastosowaniem naro¿ników ochronnych (kolorystyka elewacji do zaakceptowania przez Zamawiaj±cego); wyprawa elewacyjna typu kornik o granulacji 2 mm z gotowej masy sylikatowej; do wysoko¶ci 2,0 m od poziomu terenu nale¿y zastosowaæ dodatkow± warstwê siatki zbroj±cej; obowi±zkowo nale¿y zastosowaæ listwê startow± na cokole budynku,
b) izolacja termiczna ¶ciany fundamentowej – styropian EPS 100 wodoodporny grub. 10 cm
o wspó³czynniku λ= min.0,036 W/m2K,
c) izolacja termiczna sufitu sali zapa¶niczej – we³na mineralna grub. 25 cm, pozosta³e pomieszczenia - we³na mineralna grub. 20 cm plus warstwy spadkowe.
10. Wyposa¿enie:
a) sala zapa¶nicza:
kosze do pi³ki zapa¶niczej na wysiêgnikach sk³adane elektrycznie,
drabinki gimnastyczne pojedyncze,
liny do wspinania na wspornikach d³ugo¶ci 5,0 m,
drabiny sznurowe d³ugo¶ci 5,0 m,
sk³adana krata grodz±ca salê o wym. 13,0 x 4,0 m.
b) sala treningowa:
lustra o wysoko¶ci 2,0 i d³ugo¶ci 8,55 m,
porêcz Ø 50 mm ze stali nierdzewnej na d³ugo¶ci luster.
c) pomieszczenie w-c:
uchwyty dla niepe³nosprawnych.
11. Instalacje sanitarne obejmuj±:
a) instalacjê wodno–kanalizacyjn±,
b) instalacjê centralnego ogrzewania,
c) instalacjê nawiewno-wywiewn±,
Po wykonaniu instalacji nale¿y dokonaæ prób, sprawdzeñ potwierdzonych stosownymi protoko³ami, w tym próba szczelno¶ci, ci¶nieniowa, p³ukanie i dezynfekcja instalacji
oraz badanie wody.
12. Instalacja elektryczna i odgromowa:
instalacja zasilenia gniazd i odbiorników elektrycznych,
instalacja o¶wietlenia podstawowego,
instalacja o¶wietlenia awaryjnego i ewakuacyjnego,
instalacja odgromow± wraz z wykonaniem uziomu obwodowego.
Po wykonaniu instalacji nale¿y sporz±dziæ dokumentacj± powykonawcz± (pomiary instalacji elektrycznej i odgromowej oraz badanie natê¿enia o¶wietlenia w poszczególnych pomieszczeniach – w tym o¶wietlenia ewakuacyjnego.
13. Zagospodarowanie terenu.
Zagospodarowanie terenu obejmuje:
a) rozbiórkê istniej±cych nawierzchni asfaltowej i z p³ytek betonowych,
b) demonta¿ czê¶ci ogrodzenia,
c) przebudowê istniej±cego o¶wietlenia zewnêtrznego z rozbudow±,
d) budowê kanalizacji deszczowej z w³±czeniem do sieci kanalizacji deszczowej
w ul. Kolejowej
e) budowê drogi wewnêtrznej i miejsc parkingowych z kostki betonowej,
f) budowê os³ony ¶mietnikowej,
g) monta¿ hydrantu zewnêtrznego p.po¿.,
h) dostawê i monta¿ ³awek terenowych i koszy na ¶mieci,
i) humusowanie z obsianiem traw± terenów biologicznie czynnych,
14. Elementy uzupe³niaj±ce:
Wyposa¿enie obiektu w sprzêt ga¶niczy i oznakowanie dróg ewakuacyjnych, zgodnie
z obowi±zuj±cymi przepisami, ga¶nice w ilo¶ci min. 2 kg na 50 m2, piktogramy oznaczenia dróg i wyj¶æ ewakuacyjnych, lokalizacji ga¶nic oraz kierunków otwierania drzwi itp. Roboty nale¿y wykonaæ zgodnie z projektem budowlanym, projektami wykonawczymi, szczegó³ow± specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru robót budowlanych. Za³±czone przedmiary robót stanowi± materia³y pomocnicze do sporz±dzenia oferty na wykonanie kompletno¶ci zamówienia.
Wykonawca robót zobowi±zuje siê do:
1. Uwzglêdnienia kosztów oznakowania i zabezpieczenia robót na czas ich trwania.
2. Uwzglêdnienia pe³nej obs³ugi geodezyjnej w tym sporz±dzenia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
3. Uwzglêdnienia kosztów zwi±zanych z rozwi±zaniem wszelkich kolizji wynikaj±cych
z realizacji przedmiotu zamówienia.
4. Poniesienia pe³nej odpowiedzialno¶ci za ewentualne szkody i straty powsta³e w wyniku prowadzenia robót.
5. Wywiezienia po zakoñczeniu robót odpadów i uprz±tniêcia placu budowy oraz terenu przyleg³ego do placu budowy.
Przedmiot zamówienia nale¿y wykonaæ w szczególno¶ci zgodnie z:
szczegó³owymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót,
przedmiarami robót,
projektem budowlanym,
projektem wykonawczym,
obowi±zuj±cymi przepisami i normami, w tym: ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z pó¼n. zm.), ustaw± z dnia 16 kwietnia 2004 r.
o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2020 poz. 215 z pó¼n. zm.),
rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie
(Dz. U. z 2019 r. poz. 1065 pó¼n. zm.),
sztuk± budowlan± i zasadami wspó³czesnej wiedzy technicznej.
Uwagi:
1. Wszystkie nazwy w³asne podane zarówno w opisach rysunków jak i na rysunkach projektów oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
a tak¿e przedmiarach nale¿y traktowaæ jako okre¶lenie standardu urz±dzeñ, materia³ów
i rozwi±zañ technicznych. Parametry techniczno-eksploatacyjne zastosowanych urz±dzeñ powinny byæ co najmniej takie, jak pokazane na rysunkach oraz w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Wymiary urz±dzeñ i ich po³±czeñ musz± byæ zgodne z podanymi na rysunkach, specyfikacjach technicznych wykonania
i odbioru robót oraz przedmiarach.
2. Wszystkie materia³y zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia musz± byæ
w gatunku pierwszym i musz± posiadaæ atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne dopuszczaj±ce do stosowania w budownictwie (atesty certyfikaty i aprobaty nale¿y dostarczyæ Zamawiaj±cemu).
3. Wykonawca powinien zapoznaæ siê ze wszystkimi wymaganiami okre¶lonymi
w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zdobyæ wszelkie informacje, które mog± byæ przydatne do przygotowania oferty. Wyklucza siê mo¿liwo¶æ roszczeñ Wykonawcy
z tytu³u b³êdnego skalkulowania ceny lub pominiêcia elementów niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy.
4. Przed z³o¿eniem oferty mo¿na zapoznaæ siê z obiektem objêtym przedmiotem zamówienia
w celu sporz±dzenia nale¿ytej wyceny.
Na roboty objête przedmiotem zamówienia Wykonawca udzieli gwarancji na okres
(minimum 3 lata maksymalnie 5 lat) licz±c od daty koñcowego protoko³u odbioru robót.
3.2 Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy
o pracê (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp), osób realizuj±cych czynno¶ci w ramach przedmiotu umowy, tj.: wykonanie robót konstrukcyjno-budowlanych, robót instalacyjnych w zakresie instalacji
i urz±dzeñ wodoci±gowych, kanalizacyjnych i wentylacyjnych, robót instalacyjnych
w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy
z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320).
Wymagania okre¶laj±ce w szczególno¶ci sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ okre¶la wzór umowy stanowi±cy za³±cznik nr 2 do siwz.
3.3 Zamawiaj±cy wymaga przeniesienia praw w³asno¶ci intelektualnej lub udzielenia licencji.
3.4 Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych
w siwz i ofercie.
II.5) G³ówny kod CPV: 45.21.22.22
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 0,00
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakoñczenia: 30.11.2021
II.9) Informacje dodatkowe: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04.05.2016 r., str. 1),
dalej „RODO”, informujê, ¿e:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Namys³ów reprezentowana przez Burmistrza Namys³owa, z którym mo¿na siê skontaktowaæ poprzez: korespondencyjnie: ul. Stanis³awa Dubois 3, 46-100 Namys³ów, adres e-mail: urzad.miejski@namyslow.eu, numer telefonu +48 77 41 90 300;
inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Namys³ów jest Pan Jan Ho³owacz,
z którym mo¿na siê skontaktowaæ poprzez: korespondencyjnie: ul. Stanis³awa Dubois 3, 46-100 Namys³ów, adres e-mail: iod@namyslow.eu, numer telefonu +48 77 41 90 351;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na rozbudowê Hali Or³a
w Namys³owie, nr ZP.271.145.2020.KK, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia
29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843, z pó¼n. zm.);
Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres
co najmniej 7 lat od dnia wp³ywu ostatniej p³atno¶ci na konto beneficjenta (p³atno¶ci na realizacjê projektu), a je¿eli zobowi±zania wskazane w ofercie i umowie przekrocz± w/w przedzia³ czasowy, okres przechowywania obejmuje ten termin;
obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em
w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym
z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego
Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
nie przys³uguje Pani/Panu:
w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679,
nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. W przypadku gdy wykonanie obowi±zków,
o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
Okre¶lenie warunków:
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e:
wykonanie co najmniej jednej roboty w zakresie budowy/przebudowy/remontu budynku u¿yteczno¶ci publicznej lub budynku mieszkalnego o kubaturze nie mniejszej ni¿ 1.500,00 m3 ka¿da.
W przypadku wykazania przez Wykonawcê wiêkszej ilo¶ci robót, Zamawiaj±cy w celu dokonania oceny spe³nienia w/w warunku bêdzie bra³ pod uwagê tylko ilo¶æ robót wymaganych przez Zamawiaj±cego.
Do wykazanych pozycji musz± byæ za³±czone dowody okre¶laj±ce czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacje o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami,
o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty.
¿e bêdzie dysponowa³:
˗ kierownikiem budowy w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ
(lub równowa¿ne), posiadaj±cym aktualne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do Izby In¿ynierów Budownictwa,
˗ kierownikiem robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ wodoci±gowych, kanalizacyjnych i wentylacyjnych bez ograniczeñ (lub równowa¿ne), posiadaj±cym aktualne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do Izby In¿ynierów Budownictwa,
˗ kierownikiem robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ (lub równowa¿ne), posiadaj±cym aktualne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do Izby In¿ynierów Budownictwa.
Wykonawca maj±cy siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wyka¿e, ¿e bêdzie dysponowa³:
˗ kierownikiem budowy w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ
(lub równowa¿ne), posiadaj±cym aktualne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do Izby In¿ynierów Budownictwa,
˗ kierownikiem robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ wodoci±gowych, kanalizacyjnych i wentylacyjnych bez ograniczeñ (lub równowa¿ne), posiadaj±cym aktualne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do Izby In¿ynierów Budownictwa,
˗ kierownikiem robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ (lub równowa¿ne), posiadaj±cym aktualne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do Izby In¿ynierów Budownictwa,
w kraju siedziby lub zamieszkania, je¶li takie obowi±zuj± w danym kraju.
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ ³±czenia funkcji osób zdolnych do wykonania zamówienia.
Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw
na realizacjê zamówienia. Zamawiaj±cy dokona oceny spe³nienia powy¿szych warunków oraz przes³anek braku podstaw
do wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego wed³ug formu³y „spe³nia – nie spe³nia”.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK
III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji: Nie
III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW, SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego w pkt 6.7.2a, sk³ada dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania,
potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci (zamiast odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej).W/w dokument powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentu, o którym mowa wy¿ej, zastêpuje siê go dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 6.10 siwz stosuje siê. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium: Tak
Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci 43.700,00 z³ (s³ownie z³otych: czterdzie¶ci trzy tysi±ce siedemset 00/100).
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej: Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej: Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców:
Maksymalna liczba wykonawców:
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: Nie
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: Nie
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych: Nie
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: Nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
| Kryteria | Znaczenie |
|---|---|
| Cena: | 60,00 |
| Gwarancja: | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji: Nie
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: Nie
Informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: Nie
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Dopuszczalna jest zmiana postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadkach oraz na warunkach przewidzianych
w og³oszeniu o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia w³a¶ciwej dla przetargu,
o którym mowa w niniejszej umowie, tj. w sytuacji, o której mowa w § 5 ust. 1.
2. Strony maj± prawo do przed³u¿enia terminu zakoñczenia robót o którym mowa w § 3 ust. 1 o okres trwania przyczyn, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu zakoñczenia robót, w nastêpuj±cych sytuacjach:
a) je¿eli przyczyny, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu zakoñczenia robót bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które odpowiedzialno¶æ ponosi Zamawiaj±cy, w szczególno¶ci bêd± nastêpstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczno¶ci zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczno¶ci mia³y lub bêd± mog³y mieæ wp³yw na dotrzymanie terminu zakoñczenia robót,
b) gdy wyst±pi± niekorzystne warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe wykonanie robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonej umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
c) gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy ze wzglêdu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówieñ dodatkowych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu umowy, wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji,
d) gdy wyst±pi± opó¼nienia w dokonaniu okre¶lonych czynno¶ci lub ich zaniechanie przez w³a¶ciwe organy administracji pañstwowej, które nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
e) gdy wyst±pi± opó¼nienia organów administracji publicznej w wydawaniu decyzji administracyjnych, zezwoleñ, uzgodnieñ, ekspertyz lub innych aktów administracyjnych niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy, pomimo spe³nienia przez Wykonawcê warunków ich uzyskania, w tym przede wszystkim z³o¿enia przez Wykonawcê prawid³owego i kompletnego wniosku o ich wydanie, je¿eli opó¼nienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostaæ wydane oraz nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
f) konieczno¶ci uzyskania wyroku s±du lub innego orzeczenia s±du albo organu administracji publicznej, którego uzyskanie nie by³o przewidziane w opisie przedmiotu zamówienia (ani w ¿adnym innym dokumencie stanowi±cym element dokumentacji postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego), a jest niezbêdne celem wykonania obowi±zków Wykonawcy wynikaj±cych z umowy,
g) wyst±pienia osób trzecich z roszczeniami lub ujawnienia siê roszczeñ osób trzecich, które uniemo¿liwiaj± dalsze wykonanie przedmiotu zamówienia, w szczególno¶ci uzyskanie odpowiednich decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ wydawanych przez organy administracji publicznej,
h) wszczêcia przez jakikolwiek podmiot postêpowania s±dowego lub administracyjnego uniemo¿liwiaj±cego wykonanie przedmiotu umowy przez Wykonawcê, w szczególno¶ci wstrzymuj±ce mo¿liwo¶æ uzyskania odpowiednich decyzji administracyjnych, uzgodnieñ, zezwoleñ, ekspertyz lub innych aktów administracyjnych niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy,
i) zw³oki Zamawiaj±cego w przekazaniu Wykonawcy dokumentów niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy, których obowi±zek przekazania Wykonawcy wynika z przedmiotu umowy,
j) zmiany opisu przedmiotu umowy lub innych obowi±zków Wykonawcy w trakcie realizacji zamówienia, dopuszczalnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843, z pó¼n. zm),
k) zmian obowi±zuj±cych przepisów prawa wp³ywaj±cych na termin wykonania przedmiotu umowy, w tym w szczególno¶ci na³o¿enia na Wykonawcê obowi±zku uzyskania dodatkowych decyzji administracyjnych, uzgodnieñ, zezwoleñ, ekspertyz lub innych aktów administracyjnych niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy, których uzyskanie nie by³o konieczne na etapie sk³adania ofert,
l) je¿eli wyst±pi brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
m) wyst±pienia si³y wy¿szej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami.
n) opó¼nienia innych inwestycji lub robót budowlanych prowadzonych przez Zamawiaj±cego lub innych Zamawiaj±cych, które to inwestycje lub roboty koliduj± z wykonaniem robót objêtych umow±, co uniemo¿liwia Wykonawcy terminowe wykonanie umowy,
o) opó¼nienia Zamawiaj±cego w wykonaniu jego zobowi±zañ wynikaj±cych z umowy lub przepisów powszechnie obowi±zuj±cego prawa, co uniemo¿liwia terminowe wykonanie umowy przez Wykonawcê,
p) opó¼nienia w uzyskaniu wymaganych uzgodnieñ, opinii, aprobat od podmiotów trzecich, które to opó¼nienie powsta³o z przyczyn niele¿±cych po stronie Wykonawcy, a powoduje brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót, co ma wp³yw na termin wykonania umowy,
q) wstrzymania wykonania umowy przez Zamawiaj±cego z przyczyn niele¿±cych po stronie Wykonawcy, o ile takie dzia³anie powoduje, ¿e nie jest mo¿liwe wykonanie umowy w dotychczas ustalonym terminie,
r) wyst±pienia na terenie budowy niewybuchów, niewypa³ów lub znalezisk archeologicznych, które wymaga³y wstrzymania wykonania robót budowlanych przez Wykonawcê,
s) wyst±pienia awarii na terenie budowy, za któr± odpowiedzialno¶ci nie ponosi Wykonawca, skutkuj±cej konieczno¶ci± wstrzymania wykonania robót budowlanych przez Wykonawcê,
t) zmiany po up³ywie sk³adania ofert powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa, które mia³y wp³yw na mo¿liwo¶æ wykonania umowy w terminie w niej ustalonym.
3. W przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionej w ust. 2 - termin umowny ulegnie przed³u¿eniu o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania przedmiotu umowy, jednak
nie d³u¿szy ni¿ czas trwania przeszkody.
4. O wyst±pieniu okoliczno¶ci mog±cych wp³yn±æ na zmianê terminów, Wykonawca winien poinformowaæ Zamawiaj±cego pisemnie i natychmiast odnotowaæ to w dzienniku budowy.
5. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê mog±c± dotyczyæ sposobu wykonania robót lub ich zakresu, je¿eli w trakcie realizacji pojawi± siê okoliczno¶ci uzasadniaj±ce powy¿sze, a wynikaj±ce z uzyskanych uzgodnieñ i opinii, uwarunkowañ technicznych, gruntowych lub dokumentacyjnych, w szczególno¶ci gdy:
a) w trakcie realizacji zamówienia wyst±pi± nieprzewidziane w dokumentacji postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego okoliczno¶ci powoduj±ce konieczno¶æ zmiany opisu przedmiotu zamówienia, w tym w szczególno¶ci, je¿eli informacje wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia oka¿± siê nieprawid³owe, co spowoduje konieczno¶æ zmiany opisu przedmiotu zamówienia w zakresie cech, funkcjonalno¶ci lub innych wymagañ Zamawiaj±cego odnosz±cych siê do projektowanego obiektu, a tak¿e zmian rozwi±zañ technicznych, technologicznych lub materia³owych.
Wyst±pienie powy¿szych okoliczno¶ci uprawnia strony do zmiany umowy w zakresie, w jakim informacje znajduj±ce siê w dokumentacji postêpowania oka¿± siê niezgodne z zastanym stanem rzeczywistym.
b) w trakcie realizacji zamówienia konieczna oka¿e siê zmiana opisu przedmiotu zamówienia, której wprowadzenie jest wynikiem:
- rozwoju technicznego, technologicznego lub w zakresie materia³ów budowlanych, a wprowadzenie zmiany spowoduje, ¿e zaprojektowane rozwi±zanie bêdzie przewidywaæ najbardziej aktualne lub odpowiednie rozwi±zania techniczne, technologiczne lub w zakresie stosowanych materia³ów budowlanych,
- zmian wymagañ Zamawiaj±cego co do przedmiotu zamówienia, które nie by³y przewidziane w pierwotnym opisie przedmiotu zamówienia, a ich wprowadzenie jest zasadne ze wzglêdów funkcjonalnych projektowanego obiektu,
- zmian obowi±zuj±cych przepisów prawa, które wesz³y w ¿ycie po terminie sk³adania ofert, powoduj±cych konieczno¶æ zmiany zakresu przedmiotu zamówienia, w tym w szczególno¶ci zmiany obowi±zków Wykonawcy lub rozwi±zañ wynikaj±cych z opisu przedmiotu zamówienia,
- zaprzestania korzystania z rozwi±zañ, materia³ów lub technologii przewidzianej w opisie przedmiotu zamówienia lub umowie i zast±pienie dotychczasowych po-stanowieñ w tym zakresie aktualnie stosowanymi rozwi±zaniami, materia³ami lub technologiami.
Wyst±pienie powy¿szych okoliczno¶ci umo¿liwia stronom zmianê umowy poprzez zmianê obowi±zków Wykonawcy lub opisu przedmiotu zamówienia, w tym przede wszystkim poprzez wprowadzenie nowych lub innych rozwi±zañ technicznych, technologicznych, jakie maj± byæ zastosowane w projektowanym obiekcie, albo zmiany materia³ów oczekiwanych dotychczas przez Zamawiaj±cego, pod warunkiem ¿e wprowadzane modyfikacje nie zmieniaj± przeznaczenia projektowanego obiektu oraz ogólnego charakteru umowy, a przy tym s± niezbêdne do realizacji celu umowy, co strony s± w stanie wykazaæ.
c) konieczno¶æ wykonania robót zamiennych, których wykonanie ma na celu prawid³owe zrealizowanie przedmiotu zamówienia, a konieczno¶æ ich wykonania wynika z wad dokumentacji projektowej,
d) zmiany dokumentacji projektowej wykonane z inicjatywy Zamawiaj±cego ze wzglêdu
na stwierdzone wady, co spowoduje konieczno¶æ wykonania robót zamiennych,
e) zmiany decyzji administracyjnych, na podstawie których prowadzone s± roboty budowlane objête umow±, powoduj±ce zmianê dotychczasowego zakresu robót przewidzianego w dokumentacji projektowej,
f) w szczególno¶ci zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy, zakresu robót, lokalizacji robót wynika w sytuacji:
- wyst±pienia innych warunków geologicznych, geotechnicznych, hydrologicznych ni¿ te wskazane przez Zamawiaj±cego w dokumentacji projektowej, powoduj±cych konieczno¶æ zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy,
- wyst±pienia na terenie budowy niewybuchów, niewypa³ów lub znalezisk archeologicznych, które uniemo¿liwiaj± lub utrudniaj± wykonanie robót na warunkach przewidzianych w umowie.
g) zmiana technologii wykonania robót lub materia³ów przewidzianych w dokumentacji projektowej, je¿eli w wyniku rozwoju technicznego lub technologicznego mo¿liwe jest wykonanie robót przy zastosowaniu innej technologii lub materia³ów, które:
- podwy¿sz± jako¶æ wykonanych robót,
- zmniejsz± koszty realizacji umowy lub koszty eksploatacji,
- pozwol± na skrócenie terminu wykonania umowy lub
- pozwol± na wyd³u¿enie okresu eksploatacji robót po ich zakoñczeniu.
h) zmiana technologii wykonania robót lub materia³ów przewidzianych w dokumentacji projektowej w przypadku niedostêpno¶ci odpowiednich surowców lub materia³ów na rynku budowlanym albo zaniechania produkcji materia³ów przewidzianych w dokumentacji projektowej, co utrudnia mo¿liwo¶æ wykonania przedmiotu umowy, tj. w szczególno¶ci powoduje opó¼nienie w postêpie robót, a Wykonawca, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci, nie móg³ temu zapobiec.
6. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê osób skierowanych do realizacji zamówienia w odniesieniu do osób wskazanych przez Wykonawcê na etapie postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Zmiana jest dopuszczalna w sytuacji, gdy bêdzie polegaæ na zast±pieniu dotychczasowej osoby inn± osob±, która bêdzie posiadaæ do¶wiadczenie potwierdzaj±ce spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu przez Wykonawcê lub gdy Wykonawca otrzyma³by co najmniej tyle samo punktów w ramach kryterium oceny ofert „Do¶wiadczenie kadry wykonawcy” za do¶wiadczenie i kwalifikacje zastêpuj±cej osoby, co osoby wskazanej w ofercie.
7. Dopuszczalna jest równie¿ zmiana podwykonawcy, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej polega³ Wykonawca ubiegaj±c siê o zawarcie umowy, w sytuacji gdy nie dysponuje ju¿ zasobami wskazanego w ofercie podmiotu – je¿eli wyka¿e on, ¿e zastêpuj±cy podmiot spe³nia okre¶lone w dokumentach zamówienia warunki udzia³u w postêpowaniu.
8. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê wynagrodzenia w przypadku zmiany przedmiotu umowy w tym zmniejszenia zakresu robót. Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio zmienione o warto¶æ robót, o które zmieniono zakres przedmiotu umowy. Warto¶æ tych robót zostanie wyliczona na podstawie informacji o stawkach robocizny kosztorysowej oraz o cenach pracy sprzêtu budowlanego i materia³ów budowlanych, nie wy¿szych ni¿ ceny jednostkowe wynikaj±ce z ogólnie dostêpnych cenników, np. SEKOCENBUD.
9. Zamawiaj±cy, mo¿e wnie¶æ zastrze¿enia do wyceny zmienionego zakresu przedmiotu umowy Wykonawcy, do których Wykonawca powinien ustosunkowaæ siê w terminie 7 dni od dnia przekazania uwag przez Zamawiaj±cego.
10. W razie sporu stron co do wysoko¶ci wynagrodzenia, strony mog± powo³aæ niezale¿nego kosztorysanta, który dokona wyceny zakresu robót i materia³ów z zastrze¿eniem, ¿e wycena odbêdzie siê z zachowaniem zasad przewidzianych w ust. 8 powy¿ej. Koszt wynagrodzenia kosztorysanta ponosz± strony w równych czê¶ciach
11. Zakazuje siê zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, ¿e zachodzi co najmniej jedna z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
1) zmiany dotycz± realizacji dodatkowych dostaw, us³ug lub robót budowlanych
od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjêtych zamówieniem podstawowym, o ile sta³y siê niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki:
a) zmiana Wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych
lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci sprzêtu, us³ug lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana Wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla Zamawiaj±cego,
c) warto¶æ ka¿dej kolejnej zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej;
2) zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki:
a) konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy,
dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ,
b) warto¶æ zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie;
3) Wykonawcê, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, ma zast±piæ nowy Wykonawca:
a) na podstawie postanowieñ umownych,
b) w wyniku po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy,
c) w wyniku przejêcia przez Zamawiaj±cego zobowi±zañ Wykonawcy wzglêdem jego podwykonawców;
4) zmiany, niezale¿nie od ich warto¶ci, nie s± istotne w rozumieniu ust. 12;
5) ³±czna warto¶æ zmian jest mniejsza ni¿ kwoty okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 uPzp i jest mniejsza od 10% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie
w przypadku zamówieñ na us³ugi lub dostawy albo w przypadku zamówieñ na roboty budowlane
– jest mniejsza od 15% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie.
12. Zmianê postanowieñ zawartych w umowie uznaje siê za istotn±, je¿eli:
1) zmienia ogólny charakter umowy w stosunku do charakteru umowy lub umowy ramowej w pierwotnym brzmieniu;
2) nie zmienia ogólnego charakteru umowy i zachodzi co najmniej jedna z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
a) zmiana wprowadza warunki, które, gdyby by³y postawione w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, to w tym postêpowaniu wziêliby lub mogliby wzi±æ udzia³ inni Wykonawcy lub przyjêto by oferty innej tre¶ci,
b) zmiana narusza równowagê ekonomiczn± umowy na korzy¶æ Wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w umowie lub umowie ramowej,
c) zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres ¶wiadczeñ i zobowi±zañ wynikaj±cy
z umowy,
d) polega na zast±pieniu Wykonawcy, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, nowym Wykonawc±, w przypadkach innych ni¿ wymienione w ust. 11 pkt 3.
13. Zamawiaj±cy dopuszcza zaistnienie innych sytuacji, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy i maj±cych charakter zmian nieistotnych, tj. nie odnosz±cych siê do kwestii,
które podlega³y ocenie podczas wyboru Wykonawcy i takich, które gdyby by³y znane w momencie wszczêcia procedury maj±cej na celu wybór Wykonawcy, nie mia³yby wp³ywu na udzia³ wiêkszej ilo¶ci podmiotów zainteresowanych t± procedur±.
14. Zmiany i uzupe³nienia tre¶ci niniejszej umowy wymagaj± formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci
i musz± byæ zaakceptowane przez obie strony.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym:
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 29.12.2020, godzina: 10:00
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu: polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





