Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2020-12-04
Og³oszenie nr 762299-N-2020 z dnia 2020-12-04 r.
OZE w Gminie Ustka
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Nazwa projektu lub programu: Zamówienie realizowane w ramach projektu pn. „OZE w gminach powiatu s³upskiego”, wspó³finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, O¶ Priorytetowa 10. Energia, Dzia³anie 10.3. Odnawialne ¼ród³a energii.
Minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania: Nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych: Nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej: Nie
telefon: 059 814 42 57
e-mail: zp@ustka.ug.gov.pl
www: www.bip.ustka.ug.gov.pl
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL): Tak, www.bip.ustka.ug.gov.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, www.bip.ustka.ug.gov.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem: Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie: Nie
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Nie
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Tak
Inny sposób: Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie pisemnej. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania oferty w postaci elektronicznej.
Adres: Urz±d Gminy Ustka ul. Dunina 24, 76-270 Ustka - Biuro Obs³ugi Interesanta
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Numer referencyjny: PZP.271.37.2020.MA
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci: Tak
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:
3.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i monta¿ instalacji fotowoltaicznych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „OZE w Gminie Ustka” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 dla dzia³ania 10.03 Odnawialne ¼ród³a energii. Do zakresu inwestycji nale¿y wykonanie instalacji fotowoltaicznych na dziewiêtnastu budynkach u¿yteczno¶ci publicznej na terenie Gminy Ustka. W ramach zadania nale¿y dostarczyæ i zamontowaæ kompletne instalacje fotowoltaiczne wraz z adaptacj± istniej±cej instalacji elektrycznej do wspó³pracy z instalacj± fotowoltaiczn±. Pomocniczymi dokumentami do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia, które maj± charakter pogl±dowy, s± koncepcje instalacji fotowoltaicznych oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych stanowi±ce za³±czniki do Szczegó³owego opisu przedmiotu zamówienia.
3.2. Przedmiot zamówienia zosta³ podzielony na 2 zadania (czê¶ci):
Czê¶æ nr I: „Budowa instalacji fotowoltaicznych na budynkach u¿yteczno¶ci publicznej po³o¿onych w miejscowo¶ciach: G±bino, Objazda, Rowy, Machowino, Wytowno, Charnowo, Niestkowo, Duninowo, Pêplino, Zaleskie, Mo¿d¿anowo”
Czê¶æ nr II: „Budowa instalacji fotowoltaicznych na budynkach socjalnych zlokalizowanych w miejscowo¶ciach Pêplino i Obje¼dzie.
3.3. Czê¶æ nr I: „Budowa instalacji fotowoltaicznych na budynkach u¿yteczno¶ci publicznej po³o¿onych w miejscowo¶ciach: G±bino, Objazda, Rowy, Machowino, Wytowno, Charnowo, Niestkowo, Duninowo, Pêplino, Zaleskie, Mo¿d¿anowo”
1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
a) opracowanie i uzgodnienie z Zamawiaj±cym dokumentacji technicznej wykonawczej na podstawie za³±czonej koncepcji instalacji fotowoltaicznej,
b) zakup zestawów instalacji paneli fotowoltaicznych oraz koniecznego wyposa¿enia dodatkowego niezbêdnego do prawid³owego funkcjonowania zaproponowanych rozwi±zañ,
c) dostawê i monta¿ instalacji paneli fotowoltaicznych oraz uruchomienie techniczne, w tym:
• monta¿ elementów instalacji fotowoltaicznych na obiektach, w optymalnych miejscach w uzgodnieniu z Zamawiaj±cym,
• wykonanie okablowania i pod³±czenie urz±dzeñ,
• wykonanie niezbêdnych elementów konstrukcyjnych dla monta¿u paneli fotowoltaicznych, dostosowanych do istniej±cego pokrycia dachowego,
• wykonanie prac pomocniczych budowlanych (przebicia, otwory monta¿owe, przej¶cia instalacyjne przez przegrody budowlane, wype³nienie otworów oraz odtworzenie i naprawa czê¶ci uszkodzonych wypraw (elementów wykoñczeniowych) podczas realizacji przedmiotu zamówienia),
• pod³±czenie oraz integracja instalacji fotowoltaicznej z istniej±cym systemem elektroenergetycznym obiektu,
d) wykonanie pomiarów i rozruch technologiczny wykonanych instalacji,
e) przeszkolenie u¿ytkowników odno¶nie prawid³owej eksploatacji wykonanych instalacji wraz z opracowaniem szczegó³owych instrukcji obs³ugi i ich przekazaniem u¿ytkownikom (protokolarnie potwierdzone),
f) wykonanie i dostarczenie dokumentacji powykonawczej wraz z niezbêdnymi protoko³ami pomiarowymi i uruchomienia instalacji paneli fotowoltaicznych,
g) obs³ugê gwarancyjn± i serwisow± wykonanej w ramach zamówienia instalacji odnawialnych ¼róde³ energii,
h) przeprowadzenie wszystkich niezbêdnych czynno¶ci faktycznych i prawnych, w tym:
- dokonanie zg³oszenia przy³±czenia instalacji do sieci elektroenergetycznej (w imieniu u¿ytkownika) wraz z uzyskaniem potwierdzenia przy³±czenia instalacji do sieci elektroenergetycznej wydanego przez przedsiêbiorstwo energetyczne, do sieci którego przy³±czono instalacjê oraz oddanie instalacji fotowoltaicznej do u¿ytkowania.
- uzgodnienie z rzeczoznawc± ppo¿ i zawiadomienie Stra¿y Po¿arnej o zamiarze przyst±pienia do u¿ytkowania wykonanej instalacji fotowoltaicznej, w zakresie wynikaj±cym z przepisów i nowelizacji ustawy OZE.
Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ komplet dostaw i us³ug koniecznych do zrealizowania przedmiotu zamówienia, a¿ do przekazania Zamawiaj±cemu. Oferta powinna byæ zgodna z niniejszym opisem technicznym. Wykonawca wykona wszystkie dodatkowe roboty i elementy, które nie zosta³y wyszczególnione w niniejszym szczegó³owym opisie przedmiotu zamówienia, lecz s± wa¿ne i niezbêdne dla poprawnego funkcjonowania i stabilnego dzia³ania instalacji, jak równie¿ dla spe³nienia warunków gwarancji. Wszystkie fazy realizacji przedmiotu zamówienia powinny byæ zrealizowane w oparciu o obowi±zuj±ce przepisy formalno-prawne i normy.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik nr 8.1 do SIWZ wraz z za³±cznikiem nr 7.1 (projekt umowy) do SIWZ.
3. Opis przedmiotu zamówienia przy pomocy kodów CPV Wspólnego S³ownika Zamówieñ:
G³ówny kod CPV:
09331200-0 S³oneczne modu³y fotoelektryczne
09332000-5 Instalacje s³oneczne
45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45261215-4 Pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych
31712331-9 Fotoogniwa.
3.4. Czê¶æ nr II: „Budowa instalacji fotowoltaicznych na budynkach socjalnych zlokalizowanych w miejscowo¶ciach Pêplino i Obje¼dzie".
1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
a) opracowanie i uzgodnienie z Zamawiaj±cym dokumentacji technicznej wykonawczej na podstawie za³±czonej koncepcji instalacji fotowoltaicznej,
b) zakup zestawów instalacji paneli fotowoltaicznych oraz koniecznego wyposa¿enia dodatkowego niezbêdnego do prawid³owego funkcjonowania zaproponowanych rozwi±zañ,
c) dostawê i monta¿ instalacji paneli fotowoltaicznych oraz uruchomienie techniczne, w tym:
• monta¿ elementów instalacji fotowoltaicznych na obiektach, w optymalnych miejscach w uzgodnieniu z Zamawiaj±cym,
• wykonanie okablowania i pod³±czenie urz±dzeñ,
• wykonanie niezbêdnych elementów konstrukcyjnych dla monta¿u paneli fotowoltaicznych, dostosowanych do istniej±cego pokrycia dachowego,
• wykonanie prac pomocniczych budowlanych (przebicia, otwory monta¿owe, przej¶cia instalacyjne przez przegrody budowlane, wype³nienie otworów oraz odtworzenie i naprawa czê¶ci uszkodzonych wypraw (elementów wykoñczeniowych) podczas realizacji przedmiotu zamówienia),
• pod³±czenie oraz integracja instalacji fotowoltaicznej z istniej±cym systemem elektroenergetycznym obiektu,
d) wykonanie pomiarów i rozruch technologiczny wykonanych instalacji,
e) przeszkolenie u¿ytkowników odno¶nie prawid³owej eksploatacji wykonanych instalacji wraz z opracowaniem szczegó³owych instrukcji obs³ugi i ich przekazaniem u¿ytkownikom (protokolarnie potwierdzone),
f) wykonanie i dostarczenie dokumentacji powykonawczej wraz z niezbêdnymi protoko³ami pomiarowymi i uruchomienia instalacji paneli fotowoltaicznych,
g) obs³ugê gwarancyjn± i serwisow± wykonanej w ramach zamówienia instalacji odnawialnych ¼róde³ energii,
h) przeprowadzenie wszystkich niezbêdnych czynno¶ci faktycznych i prawnych, w tym:
- dokonanie zg³oszenia przy³±czenia instalacji do sieci elektroenergetycznej (w imieniu u¿ytkownika) wraz z uzyskaniem potwierdzenia przy³±czenia instalacji do sieci elektroenergetycznej wydanego przez przedsiêbiorstwo energetyczne, do sieci którego przy³±czono instalacjê oraz oddanie instalacji fotowoltaicznej do u¿ytkowania.
- uzgodnienie z rzeczoznawc± ppo¿ i zawiadomienie Stra¿y Po¿arnej o zamiarze przyst±pienia do u¿ytkowania wykonanej instalacji fotowoltaicznej, w zakresie wynikaj±cym z przepisów i nowelizacji ustawy OZE.
Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ komplet dostaw i us³ug koniecznych do zrealizowania przedmiotu zamówienia, a¿ do przekazania Zamawiaj±cemu. Oferta powinna byæ zgodna z niniejszym opisem technicznym. Wykonawca wykona wszystkie dodatkowe roboty i elementy, które nie zosta³y wyszczególnione w niniejszym szczegó³owym opisie przedmiotu zamówienia, lecz s± wa¿ne i niezbêdne dla poprawnego funkcjonowania i stabilnego dzia³ania instalacji, jak równie¿ dla spe³nienia warunków gwarancji. Wszystkie fazy realizacji przedmiotu zamówienia powinny byæ zrealizowane w oparciu o obowi±zuj±ce przepisy formalno-prawne i normy.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik nr 8.2 do SIWZ wraz z za³±cznikiem nr 7.2 (projekt umowy) do SIWZ.
3. Opis przedmiotu zamówienia przy pomocy kodów CPV Wspólnego S³ownika Zamówieñ:
G³ówny kod CPV:
09331200-0 S³oneczne modu³y fotoelektryczne
09332000-5 Instalacje s³oneczne
45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45261215-4 Pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych
31712331-9 Fotoogniwa
3.5. Monta¿ przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich czynno¶ci niezbêdnych do przygotowania przedmiotu zamówienia do u¿ywania zgodnie z przeznaczeniem i celem, w tym: rozpakowanie, skrêcenie, z³o¿enie w ca³o¶æ, zainstalowanie w miejscu przeznaczenia, regulacja i doprowadzenie do stanu u¿ytkowania zgodnego z przeznaczeniem, a tak¿e usuniêcie i wywóz odpadów powsta³ych w toku monta¿u. W przypadku urz±dzeñ i sprzêtu monta¿ obejmuje tak¿e: zainstalowanie niezbêdnego oprogramowania, dokonanie pomiarów sprawdzaj±cych, pierwsze uruchomienie oraz niezbêdne szkolenie.
3.6. Wykonawca zobowi±zany jest do weryfikacji i aktualizacji wszystkich za³±czonych projektów budowlanych a tak¿e do uzgodnienia z Zamawiaj±cym rozwi±zañ projektowych planowanych do wykonania przed monta¿em instalacji.
3.7. W uzasadnionych przypadkach istnieje konieczno¶æ zastosowania optymalizatorów mocy.
3.8. Wszystkie elementy instalacji bêd±ce przedmiotem dostawy musz± byæ fabrycznie nowe
i nieu¿ywane.
3.9. Urz±dzenia wchodz±ce w sk³ad instalacji musz± byæ fabrycznie nowe, nie nosz±ce ¶ladów u¿ywania lub uszkodzeñ zewnêtrznych i uprzedniego u¿ywania tzn. ¿aden element instalacji, sk³adaj±cy siê na dostawê nie mo¿e byæ wcze¶niej u¿ywany, musi pochodziæ z bie¿±cej produkcji, byæ sprawny i dzia³aæ bez uwag, posiadaæ odpowiednie atesty, certyfikaty, ¶wiadectwa jako¶ci, musi odpowiadaæ wymogom ustawy o wyrobach budowlanych w zakresie dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie i spe³niaæ wszystkie wymogi norm okre¶lonych obowi±zuj±cym prawem oraz posiadaæ instrukcjê obs³ugi i u¿ytkowania w jêzyku polskim.
3.10. Wymagany minimalny okres gwarancji jako¶ci na wykonany przedmiot zamówienia w ramach ka¿dego zadania, z zastrze¿eniem pkt. 3.11. (tj. na urz±dzenia inne ni¿ wymienione w pkt. 3.11. i us³ugê monta¿u) wynosi dla ka¿dego zadania 60 miesiêcy i zostanie okre¶lony zgodnie z ofert± wykonawcy (kryterium oceny ofert).
3.11. Wymagane okresy gwarancji:
1. modu³y fotowoltaiczne:
- gwarancja na wady ukryte: min. 10 lat,
- gwarancja na sprawno¶ci urz±dzenia: gwarantowany liniowy spadek mocy, minimum 84% mocy nominalnej (mocy pocz±tkowej) po 25 latach,
2. falowniki – min. 10 lat,
3. konstrukcje no¶ne – min. 10 lat.
3.12. Wymagany okres rêkojmi na wykonany przedmiot zamówienia wynosi 60 miesiêcy, przy czym w przypadku zaoferowania okresu gwarancji, o której mowa w pkt. 3.10., d³u¿szego ni¿ 60 m-cy okres rêkojmi ulega przed³u¿eniu do up³ywu okresu gwarancji jako¶ci.
3.13. Wykonawca jest zobowi±zany do sk³adania raportu postêpów prac w odstêpach maksymalnie do 1 miesi±ca. Wykonawca przed rozpoczêciem prac ustali termin rozpoczêcia robót z w³a¶cicielem nieruchomo¶ci na co najmniej 2 dni przed planowanym terminem monta¿u.
3.14.Na dzieñ odbioru inwestycji Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu pe³n± dokumentacjê powykonawcz± oraz protoko³y podpisane przez u¿ytkownika instalacji w zakresie ka¿dego z zadañ zawieraj±cego informacjê o braku uwag do wykonanych robót instalacyjnych, odbytego przeszkolenia w zakresie obs³ugi i konserwacji wykonanych instalacji i zamontowanych urz±dzeñ, instalacji oraz o otrzymaniu instrukcji.
3.15. W ramach zamówienia przewiduje siê wykonanie przegl±dów gwarancyjnych i bezp³atnych us³ug serwisowych zamontowanych w ramach zamówienia instalacji przez okres obowi±zywania gwarancji. Czas reakcji serwisu okre¶la siê maksymalnie na 24 godziny od momentu zg³oszenia awarii w okresie gwarancji. Czas usuniêcia wady/usterki okre¶la siê na 3 dni od dnia zg³oszenia wady przez Zamawiaj±cego. Usuniêcie wady/usterki uwa¿a siê za skuteczne z chwil± podpisania przez przedstawiciela Zamawiaj±cego protoko³u z usuwania wad i powiadomienia o tym fakcie Zamawiaj±cego.
3.16. Wykonawca zobowi±zuje siê do zawarcia i utrzymania w mocy przez ca³y okres gwarancji umowy z autoryzowan± firm± serwisu gwarancyjnego dostarczonych i zamontowanych urz±dzeñ dot. wykonywania czynno¶ci okre¶lonych w warunkach gwarancji tych urz±dzeñ na koszt Wykonawcy (w tym miêdzy innymi: serwis, przegl±dy, konserwacja).
3.17.Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonywania co najmniej raz w roku bezp³atnych przegl±dów technicznych instalacji w okresie obowi±zywania gwarancji. Przegl±dy zostan± ustalone z Zamawiaj±cym oraz zostan± potwierdzone odpowiednimi protoko³ami, które zostan± przekazane do Zamawiaj±cego w ci±gu 7 dni od wykonania przegl±du technicznego instalacji. Przegl±d powinien zawieraæ sprawdzenie i weryfikacje g³ównych parametrów pracy instalacji zgodnie z zaleceniami Wykonawcy oraz sugestiami Zamawiaj±cego.
3.18. W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zosta³yby znaki towarowe, patenty, pochodzenie, ¼ród³o lub szczególny proces, charakteryzuj±ce okre¶lone produkty lub us³ugi, oznacza to, ¿e Zamawiaj±cy nie mo¿e opisaæ przedmiotu zamówienia za pomoc± dostatecznie dok³adnych okre¶leñ i jest to uzasadnione specyfik± przedmiotu zamówienia. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, ¼ród³o lub szczególny proces, nale¿y odczytywaæ z wyrazami „lub równowa¿ne”. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisywane przez Zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego dostawy spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego na poziomie nie ni¿szym ni¿ wskazane w opisie przedmiotu zamówienia. Za materia³y, urz±dzenia równowa¿ne rozumie siê materia³y i urz±dzenia o parametrach technicznych i jako¶ciowych nie gorszych lub lepszych ni¿ podane w Szczegó³owym opisie przedmiotu zamówienia. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia na etapie realizacji us³ug stosownych dokumentów, potwierdzaj±cych równowa¿no¶æ tych materia³ów lub urz±dzeñ.
3.19. Zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy PZP Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcê rozwi±zañ równowa¿nych w stosunku do opisanych w Szczegó³owym opisie przedmiotu zamówienia za pomoc± norm, aprobat, specyfikacji technicznych b±d¼ systemów odniesienia.
3.20. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy PZP Zamawiaj±cy dopuszcza zaoferowanie produktu lub us³ugi równowa¿nej w stosunku do opisanych w przedmiocie zamówienia poprzez wskazanie znaku towarowego, patentu, pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkt lub us³ugê dostarczane przez konkretnego Wykonawcê.
3.21. Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy i podwykonawców zatrudnienia na umowê o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci w ramach realizacji przedmiotu zadania, tj. roboty monta¿owe, wykonanie instalacji elektrycznych, które mieszcz± siê w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu Pracy, który brzmi: „Przez nawi±zanie stosunku pracy pracownik zobowi±zuje siê do wykonywania pracy okre¶lonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcê, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem”.
3.22.Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³nienia przez Wykonawcê ww. wymagañ oraz sankcji z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ okre¶lono w za³±czniku nr 7.1, 7.2 do SIWZ – wzorze umowy.
3.23. Na wniosek Wykonawcy mo¿liwe jest przeprowadzenie szczegó³owej wizji lokalnej placu budowy celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy, w ramach zebrania Wykonawców w trybie art. 38 ust. 3, 3a ustawy PZP.
3.24.Zamówienie realizowane w ramach projektu pn. „OZE w gminach powiatu s³upskiego”, wspó³finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, O¶ Priorytetowa 10. Energia, Dzia³anie 10.3. Odnawialne ¼ród³a energii.
II.5) G³ówny kod CPV: 09.33.12.00
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 0,00
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakoñczenia: 31.05.2021
II.9) Informacje dodatkowe: Wymagany termin realizacji zamówienia:
Czê¶æ I: Termin realizacji przedmiotu umowy: dostawa i monta¿ kompletnych instalacji fotowoltaicznych wraz z wykonaniem badañ i pomiarów oraz dokonanie zg³oszenia przy³±czenia instalacji do sieci elektroenergetycznej wraz z uzyskaniem potwierdzenia przy³±czenia instalacji do sieci elektroenergetycznej wydanego przez przedsiêbiorstwo energetyczne, do sieci którego przy³±czono instalacjê oraz oddanie instalacji fotowoltaicznej do u¿ytkowania. : od dnia podpisania umowy do dnia 31.05.2021 r.
Czê¶æ II: Termin realizacji przedmiotu umowy: dostawa i monta¿ kompletnych instalacji fotowoltaicznych wraz z wykonaniem badañ i pomiarów oraz dokonanie zg³oszenia przy³±czenia instalacji do sieci elektroenergetycznej wraz z uzyskaniem potwierdzenia przy³±czenia instalacji do sieci elektroenergetycznej wydanego przez przedsiêbiorstwo energetyczne, do sieci którego przy³±czono instalacjê oraz oddanie instalacji fotowoltaicznej do u¿ytkowania. : od dnia podpisania umowy do dnia 31.05.2021 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
Okre¶lenie warunków:
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawca:
7.2.3.1. wyka¿e, ¿e do realizacji zamówienia skieruje:
1) co najmniej 1 osobê, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika technicznego:
a) posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U z 2019 r. poz. 1186 z pó¼n. zm.) oraz Rozporz±dzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r., w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831), posiadaj±c± minimum 2-letnie do¶wiadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy przy robotach bran¿y elektrycznej lub minimum 2-letnie do¶wiadczenie zawodowe jako instalator systemów fotowoltaicznych
oraz
posiadaj±c± wa¿ny certyfikat wydawany przez Urz±d Dozoru Technicznego potwierdzaj±cy posiadanie kwalifikacji do instalowania systemów fotowoltaicznych (art. 136 ust. 2 pkt. 2 ustawy o odnawialnych ¼ród³ach energii tj. DZ U z 2020 r. poz. 261ze zm.), posiadaj±c± minimum 2-letnie do¶wiadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy przy robotach bran¿y elektrycznej lub minimum 2-letnie do¶wiadczenie zawodowy jako instalator systemów fotowoltaicznych;
2) warunek wskazany w lit. a) dotyczy czê¶ci 1 i czê¶ci 2;
3) w przypadku sk³adania oferty na realizacjê obydwu czê¶ci tj. czê¶æ 1 i czê¶æ 2, wymagana ilo¶æ osób nie podlega sumowaniu – jedna osoba mo¿e pe³niæ funkcje kierownika technicznego w ramach dwóch zadañ/ czê¶ci;
4)Zamawiaj±cy akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadaj±ce uprawnieniom wymaganym przez Zamawiaj±cego, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej, w tym osoby, które przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy z dnia 22 lutego 2019 r. o zmianie ustawy Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r. poz. 695) uzyska³y uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowuj± uprawnienia do pe³nienia tych funkcji w zakresie przed wej¶ciem w ¿ycie ww. ustawy – art. 4 ww. ustawy;
7.2.3.2. wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie:
a) czê¶æ I: dostawê wraz z monta¿em minimum 3 instalacji fotowoltaicznych o ³±cznej mocy min. 30 kW,
lub
robotê budowlan± minimum 3 instalacji fotowoltaicznych o ³±cznej mocy min. 30 kW,
b) czê¶æ II:dostawê wraz z monta¿em minimum 3 instalacji fotowoltaicznych o ³±cznej mocy min. 15 kW
lub
robotê budowlan± minimum 3 instalacji fotowoltaicznych o ³±cznej mocy min. 15 kW,
c) w przypadku sk³adania oferty na realizacjê obydwu czê¶ci tj. czê¶æ 1 i 2, wymagane do¶wiadczenie nie podlega sumowaniu – wymagane bêdzie wówczas spe³nienie tylko warunku wy¿szego wskazanego w lit. a);
w przypadku sk³adania oferty tylko na realizacjê czê¶ci 2 wymagane bêdzie spe³nienie tylko warunku dot. czê¶ci 2 , wskazanego w lit. b).
d) Zamawiaj±cy informuje, ¿e w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w postêpowaniu dopuszczono, aby wykaz dostaw obejmowa³ okres 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert – podstawa § 2 ust. 5 pkt. 2 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 z pó¼n. zm.).
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13-22 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP.
Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 8.7.2 SIWZ na zasadach wskazanych w pkt. 8.3. SIWZ.
Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, podmiotu, o którym mowa w pkt. 7.3. SIWZ, nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego:
a) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt. 7.2.3. SIWZ.
W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK
III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji: Nie
III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW, SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. o¶wiadczenia Wykonawcy o przynale¿no¶ci albo braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej; w przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej Wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz z o¶wiadczeniem dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu – zgodnie z pkt 8.11;
2. odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 8.7.2. SIWZ sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt. 8.8. SIWZ, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis odno¶nie terminu stosuje siê.
W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez Wykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
W celu potwierdzenia spe³niania warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy:
8.6.3.1. wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia, niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 5.1, 5.2 do SIWZ). Forma dokumentu: orygina³ lub kopia potwierdzona za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê;
8.6.3.2. wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te dostawy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy by³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert (wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 6.1, 6.2 do SIWZ). Forma dokumentu: orygina³ lub kopia potwierdzona za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê.
lub
wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju (przedmiotu zamówienia), daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (przygotowany zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 6.1, 6.2 do SIWZ), z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty.
Zamawiaj±cy informuje, ¿e w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w postêpowaniu dopuszczono, aby wykaz dostaw obejmowa³ okres 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert – podstawa § 2 ust. 5 pkt. 2 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 z pó¼n. zm.).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Forma dokumentu: orygina³ lub kopia potwierdzona za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê. Ocenie podlegaæ bêd± parametry techniczne i wymogi instalacji fotowoltaicznych ujête w tabeli - pkt. 11. za³±cznika nr 8.1, 8.2 (szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia).
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wraz z ofert± powinny byæ z³o¿one:
19.5.1. Formularz oferty, przygotowany zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SIWZ;
19.5.2. o¶wiadczenie dotycz±ce spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, sporz±dzone zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 2 do SIWZ;
19.5.3.o¶wiadczenie dotycz±ce przes³anek wykluczenia z postêpowania, sporz±dzone zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SIWZ;
19.5.4.Pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o wspó³dzia³aniu, z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo. Pe³nomocnik mo¿e byæ ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone w formie orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii.
W przypadku dzia³ania Wykonawcy przez pe³nomocnika, nale¿y do³±czyæ do oferty pe³nomocnictwo w oryginale lub jego kopiê po¶wiadczon± notarialnie.
19.5.5.Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (orygina³ lub kopia potwierdzona za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza) wzglêdnie do podpisania innych dokumentów sk³adanych wraz z ofert±, chyba, ¿e zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ w szczególno¶ci za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne Dz. U. z 2020 poz. 346), a wykonawca wskaza³ to wraz ze z³o¿eniem oferty.
19.5.6.W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Dokumenty te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
19.5.7. Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w o¶wiadczeniu, o którym mowa w pkt 19.5.2, 19.5.3 SIWZ w zakresie przes³anek wykluczenia z postêpowania okre¶lonych w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 ustawy PZP. Dodatkowo do oferty Wykonawca za³±cza zobowi±zanie podmiotu trzeciego (o którym mowa w pkt 7.4 SIWZ) albo inny dokument, s³u¿±cy wykazaniu udostêpnienia Wykonawcy potencja³u przez podmiot trzeci w zakresie okre¶lonym w art. 22a ust. 1 ustawy PZP, potwierdzaj±cy, ¿e okre¶lony potencja³ dla wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zosta³ Wykonawcy faktycznie udostêpniony.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium: Nie
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej: Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej: brak danych
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców:
Maksymalna liczba wykonawców:
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
| Kryteria | Znaczenie |
|---|---|
| cena: | 50,00 |
| przed³u¿enie minimalnego okresu gwarancji: | 40,00 |
| temperaturowy wspó³czynnik mocy: | 10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: brak danych
Informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
24.5. Zamawiaj±cy zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia istotnych zmian do tre¶ci zawartej umowy w zakresie:
24.5.1. ceny:
a) zmiany obowi±zuj±cej stawki podatku od towarów i us³ug VAT, o ile okoliczno¶ci te powoduj± konieczno¶æ zmiany ceny, przy czyn cena netto jest sta³a,
b) w przypadku uzyskania interpretacji podatkowej wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Podatkowej lub uprawniony organ lub s±du w przedmiocie okre¶lenia w³a¶ciwej stawki podatku VAT, z zastrze¿eniem ¿e kwota netto nie ulega zmianie, a kwota brutto ulega zmianie wed³ug stawki VAT zgodnie z interpretacj±; Wykonawca lub Zamawiaj±cy sk³ada pisemny wniosek o zmianê umowy w zakresie zap³aty wynagrodzenia. Wniosek powinien zawieraæ wyczerpuj±ce uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dok³adne wyliczenie kwoty wynagrodzenia;
c) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug, z zastrze¿eniem ¿e kwota netto nie ulega zmianie, a kwota brutto ulega zmianie wg zmienionej stawki VAT; wykonawca lub Zamawiaj±cy sk³ada pisemny wniosek o zmianê umowy w zakresie zap³aty wynagrodzenia po wej¶ciu w ¿ycie przepisów zmieniaj±cych stawkê podatku od towarów i us³ug. Wniosek powinien zawieraæ wyczerpuj±ce uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dok³adne wyliczenie kwoty wynagrodzenia.
d) odst±pienia Zamawiaj±cego od realizacji czê¶ci dostaw w efekcie okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o wcze¶niej przewidzieæ – wówczas wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie obni¿eniu o warto¶æ dostaw niezrealizowanych wed³ug zasad okre¶lonych w pkt. 24.5.2 lit. i);
- o ile okoliczno¶ci te spowoduj± konieczno¶æ zmiany postanowieñ umowy i w zakresie wynikaj±cych z tych okoliczno¶ci bêd± dokonane;
24.5.2 sposobu spe³nienia ¶wiadczenia ze wzglêdu na:
a) wycofania z dystrybucji czê¶ci, materia³u, urz±dzenia i zast±pienia go produktem o parametrach nie gorszych lub pojawienie siê na rynku, czê¶ci, materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
b) pojawienie siê nowszej technologii wykonania przedmiotu zamówienia pozwalaj±cej na zaoszczêdzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
c) konieczno¶æ zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w ofercie, Szczegó³owym opisie przedmiotu zamówienia w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy przy zachowaniu parametrów nie gorszych ni¿ wskazanych w Szczegó³owym opisie przedmiotu zamówienia;
d) konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cych przepisów prawa;
e) zmiany, o których mowa w lit a) - d) nie mog± stanowiæ podstawy zwiêkszenia wynagrodzenia oraz zwiêkszenia temperaturowego wspó³czynnik mocy (WT), o którym mowa w pkt. 22.4.3. SIWZ;
f) odst±pienia przez Zamawiaj±cego od realizacji przedmiotu umowy w czê¶ci wynikaj±cej z umowy zgodnie z formularzem ofertowym oraz opisem w pkt. 3 SIWZ, w takim przypadku cena zostanie pomniejszona o warto¶æ wynikaj±c± z formularza ofertowego okre¶lonej na czê¶ci niewykonanej, a w przypadku braku tej warto¶ci w formularzu ofertowym stosuje siê odpowiednio lit i.
g) zmiany wskazywane w lit d) bêd± wprowadzane wy³±cznie w zakresie umo¿liwiaj±cym oddanie przedmiotu umowy do u¿ytkowania, a Zamawiaj±cy mo¿e ponie¶æ ryzyko zwiêkszenia wynagrodzenia z tytu³u takich zmian wy³±cznie w kwocie równej zwiêkszonym z tego powodu kosztom wed³ug zasad okre¶lonych w lit i);
h) w przypadku dostarczania w wyniku zmiany urz±dzeñ lub materia³ów na które wymagane by³o posiadanie okre¶lonych prawem ¶wiadectw, certyfikatów lub innych podobnych za¶wiadczeñ, takie ¶wiadectwa, certyfikaty lub za¶wiadczenia bêd± zawsze wymagane wobec urz±dzeñ lub materia³ów, zastêpuj±cych te proponowane w ofercie;
i) realizacji robót albo us³ug dodatkowych lub zamiennych nie wykraczaj±cych poza zakres przedmiotu zamówienia, podyktowanych zwiêkszeniem bezpieczeñstwa wykonywanych prac, zapobie¿eniem powstania strat dla Zamawiaj±cego, uzyskaniem za³o¿onego efektu u¿ytkowego – w zwi±zku z wyst±pieniem wad ukrytych w dokumentacji, ujawnionych podczas realizacji przedmiotu zamówienia, jednak¿e o ile okoliczno¶ci te powoduj± konieczno¶æ zmiany sposobu spe³nienia ¶wiadczenia; warto¶æ robót lub us³ug zamiennych zostanie ustalona na podstawie kosztorysu zamiennego w oparciu o ceny nie wiêksze ni¿ przyjête z zeszytów SEKOCENBUD (jako ¶rednie), a podstaw± do okre¶lenia nak³adów rzeczowych bêd± odpowiednie pozycje Katalogu Norm Nak³adów Rzeczowych (KNNR), a w przypadku braku odpowiednich pozycji w KNNR-ach zastosowane zostan± Katalogi Nak³adów rzeczowych (KNR); zmiana wynagrodzenia wg zasad powy¿ej nie dotyczy sytuacji okre¶lonych w art. 632 kodeksu cywilnego, chyba konieczno¶æ robót zamiennych wynika z ukrytych wad istotnych dokumentacji projektowej;
- o ile okoliczno¶ci te spowoduj± konieczno¶æ zmiany postanowieñ umowy i w zakresie wynikaj±cych z tych okoliczno¶ci bêd± dokonane;
j) sposobu spe³nienia ¶wiadczenia w przypadku gdy z powodu okoliczno¶ci zwi±zanych z wyst±pieniem COVID-19, o ile taki wp³yw wyst±pi³ lub mo¿e wyst±piæ
w trybie i na zasadach wskazanym w art. 15 r ustawy z dnia 31 marca 2020 r.
o zmianie ustawy o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U z 2020 poz. 567) – w zakresie wynikaj±cym z wy¿ej wymienionych zdarzeñ – bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia;
24.5.3. terminu realizacji na skutek:
a) wyd³u¿aj±cych siê, ponad przewidziane przepisami, terminów wydania decyzji, uzgodnieñ, postanowieñ lub innych aktów administracyjnych maj±cych wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy, niespowodowanych z winy Wykonawcy;
b) konieczno¶ci zaspokojenia oczekiwañ osób trzecich – w tym grup spo³ecznych lub zawodowych nie artyku³owanych lub niemo¿liwych do jednoznacznego okre¶lenia w chwili zawierania umowy;
c) konieczno¶ci wykonania dodatkowych badañ, niemo¿liwych do przewidzenia na etapie przygotowania zamówienia;
d) konieczno¶ci zmian dokumentacji b±d¼ realizacji robót lub us³ug dodatkowych lub zamiennych, podyktowanych m.in. zwiêkszeniem bezpieczeñstwa wykonywanych prac, zapobie¿eniem powstania strat dla Zamawiaj±cego, uzyskaniem za³o¿onego efektu u¿ytkowego, wyst±pieniem wad ukrytych dokumentacji ujawnionych podczas realizacji prac, konieczno¶ci± wykonania robót lub us³ug zwi±zanych z likwidacj± szkód powsta³ych w wyniku zdarzenia losowego;
e) opó¼nienia w przekazaniu terenu realizacji przedmiotu zamówienia (miejsc wykonywanych us³ug monta¿u i instalacji) z przyczyn le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego;
f) wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego w okoliczno¶ciach, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialno¶ci, w tym ze wzglêdu na konieczno¶æ rozwi±zania problemów technicznych jakie mog± ujawniæ siê w trakcie realizacji zamówienia;
g) wstrzymania robót lub konieczno¶ci zrealizowania dodatkowych czynno¶ci w wskutek czynno¶ci organów lub instytucji polskich lub Unii Europejskiej zaanga¿owanych w realizacjê, kontrolê lub finansowanie przedsiêwziêcia (w szczególno¶ci takich jak zmiana lub przyjêcie nowych wytycznych w zakresie kwalifikowalno¶ci wydatków),
h) opó¼nieniu wynikaj±cym z nastêpstw dzia³ania organów administracji, w szczególno¶ci przekroczenia wynikaj±cych z przepisów prawa terminów wydania przez organy administracji opinii i uzgodnieñ w zakresie powy¿ej nie wskazanym, chyba ¿e opó¼nienie takie nast±pi³o z przyczyn zawinionych przez Wykonawcê,
i) zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa, je¿eli zmiana taka wp³ywa na wyd³u¿enie okresu wykonania Przedmiotu Umowy,
j) dzia³aniu osób trzecich uniemo¿liwiaj±cych wykonanie robót, które to dzia³anie b±d¼ dzia³ania nie jest/s± konsekwencj± winy którejkolwiek ze stron,
k) przed³u¿aj±cych siê procedur zwi±zanych z wykorzystaniem przez Wykonawców ¶rodków ochrony prawnej w zamówieniach publicznych lub innych procedur zamówieñ publicznych (powodów) - ponad termin 60 dni licz±c od dnia otwarcia ofert (termin zostanie przesuniêty o liczbê dni ponad termin 60 dni od dnia otwarcia ofert),
- o ile okoliczno¶ci te powoduj± konieczno¶æ zmiany terminu i zmiany w tym zakresie bêd± dokonane, z uwzglêdnieniem okresów niezbêdnych do przesuniêcia terminu wykonania umowy o czas (okres w dniach), w którym z powodu w/w okoliczno¶ci roboty lub us³ugi nie mog³y byæ wykonywane;
24.5.4. osoby pe³ni±cej funkcjê kierownika technicznego, przy czym nowo wskazana osoba powinna spe³niaæ wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego w pkt. 7.2.3.1. SIWZ i uzyskaæ akceptacjê Zamawiaj±cego;
24.5.5. zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na zasadach okre¶lonych w pkt. 10.3. SIWZ.
24.5.6. zmiany harmonogramu rzeczowo – finansowego, na skutek zmian, o których mowa w pkt. 24.4.1.-24.4.3.
24.5.7. zmiana terminu realizacji umowy na skutek zawieszenia robót stanowi±cych przedmiot nadzoru inwestorskiego z powodu okoliczno¶ci zwi±zanych z wyst±pieniem COVID-19, o ile taki wp³yw wyst±pi³ lub mo¿e wyst±piæ w trybie i na zasadach wskazanym w art. 15 r ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U z 2020 poz. 374 ze zm.).
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym:
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 21.12.2020, godzina: 09:00
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): brak danych
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu: polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZA£¡CZNIKI
Nazwa: Budowa instalacji fotowoltaicznych na budynkach u¿yteczno¶ci publicznej po³o¿onych w miejscowo¶ciach: G±bino, Objazda, Rowy, Machowino, Wytowno, Charnowo, Niestkowo, Duninowo, Pêplino, Zaleskie, Mo¿d¿anowo
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:
Czê¶æ nr I: „Budowa instalacji fotowoltaicznych na budynkach u¿yteczno¶ci publicznej po³o¿onych w miejscowo¶ciach: G±bino, Objazda, Rowy, Machowino, Wytowno, Charnowo, Niestkowo, Duninowo, Pêplino, Zaleskie, Mo¿d¿anowo”
1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
a) opracowanie i uzgodnienie z Zamawiaj±cym dokumentacji technicznej wykonawczej na podstawie za³±czonej koncepcji instalacji fotowoltaicznej,
b) zakup zestawów instalacji paneli fotowoltaicznych oraz koniecznego wyposa¿enia dodatkowego niezbêdnego do prawid³owego funkcjonowania zaproponowanych rozwi±zañ,
c) dostawê i monta¿ instalacji paneli fotowoltaicznych oraz uruchomienie techniczne, w tym:
• monta¿ elementów instalacji fotowoltaicznych na obiektach, w optymalnych miejscach w uzgodnieniu z Zamawiaj±cym,
• wykonanie okablowania i pod³±czenie urz±dzeñ,
• wykonanie niezbêdnych elementów konstrukcyjnych dla monta¿u paneli fotowoltaicznych, dostosowanych do istniej±cego pokrycia dachowego,
• wykonanie prac pomocniczych budowlanych (przebicia, otwory monta¿owe, przej¶cia instalacyjne przez przegrody budowlane, wype³nienie otworów oraz odtworzenie i naprawa czê¶ci uszkodzonych wypraw (elementów wykoñczeniowych) podczas realizacji przedmiotu zamówienia),
• pod³±czenie oraz integracja instalacji fotowoltaicznej z istniej±cym systemem elektroenergetycznym obiektu,
d) wykonanie pomiarów i rozruch technologiczny wykonanych instalacji,
e) przeszkolenie u¿ytkowników odno¶nie prawid³owej eksploatacji wykonanych instalacji wraz z opracowaniem szczegó³owych instrukcji obs³ugi i ich przekazaniem u¿ytkownikom (protokolarnie potwierdzone),
f) wykonanie i dostarczenie dokumentacji powykonawczej wraz z niezbêdnymi protoko³ami pomiarowymi i uruchomienia instalacji paneli fotowoltaicznych,
g) obs³ugê gwarancyjn± i serwisow± wykonanej w ramach zamówienia instalacji odnawialnych ¼róde³ energii,
h) przeprowadzenie wszystkich niezbêdnych czynno¶ci faktycznych i prawnych, w tym:
- dokonanie zg³oszenia przy³±czenia instalacji do sieci elektroenergetycznej (w imieniu u¿ytkownika) wraz z uzyskaniem potwierdzenia przy³±czenia instalacji do sieci elektroenergetycznej wydanego przez przedsiêbiorstwo energetyczne, do sieci którego przy³±czono instalacjê oraz oddanie instalacji fotowoltaicznej do u¿ytkowania.
- uzgodnienie z rzeczoznawc± ppo¿ i zawiadomienie Stra¿y Po¿arnej o zamiarze przyst±pienia do u¿ytkowania wykonanej instalacji fotowoltaicznej, w zakresie wynikaj±cym z przepisów i nowelizacji ustawy OZE.
Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ komplet dostaw i us³ug koniecznych do zrealizowania przedmiotu zamówienia, a¿ do przekazania Zamawiaj±cemu. Oferta powinna byæ zgodna z niniejszym opisem technicznym. Wykonawca wykona wszystkie dodatkowe roboty i elementy, które nie zosta³y wyszczególnione w niniejszym szczegó³owym opisie przedmiotu zamówienia, lecz s± wa¿ne i niezbêdne dla poprawnego funkcjonowania i stabilnego dzia³ania instalacji, jak równie¿ dla spe³nienia warunków gwarancji. Wszystkie fazy realizacji przedmiotu zamówienia powinny byæ zrealizowane w oparciu o obowi±zuj±ce przepisy formalno-prawne i normy.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik nr 8.1 do SIWZ wraz z za³±cznikiem nr 7.1 (projekt umowy) do SIWZ.
Monta¿ przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich czynno¶ci niezbêdnych do przygotowania przedmiotu zamówienia do u¿ywania zgodnie z przeznaczeniem i celem, w tym: rozpakowanie, skrêcenie, z³o¿enie w ca³o¶æ, zainstalowanie w miejscu przeznaczenia, regulacja i doprowadzenie do stanu u¿ytkowania zgodnego z przeznaczeniem, a tak¿e usuniêcie i wywóz odpadów powsta³ych w toku monta¿u. W przypadku urz±dzeñ i sprzêtu monta¿ obejmuje tak¿e: zainstalowanie niezbêdnego oprogramowania, dokonanie pomiarów sprawdzaj±cych, pierwsze uruchomienie oraz niezbêdne szkolenie.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 09331200-0
3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 0,00
4) Czas trwania lub termin wykonania:
data zakoñczenia: 31.05.2021
5) Kryteria oceny ofert:
| Kryteria | Znaczenie |
|---|---|
| cena: | 50,00 |
| przed³u¿enie minimalnego okresu gwarancji: | 40,00 |
| temperaturowy wspó³czynnik mocy: | 10,00 |
Nazwa: Budowa instalacji fotowoltaicznych na budynkach socjalnych zlokalizowanych w miejscowo¶ciach Pêplino i Obje¼dzie
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:
Czê¶æ nr II: „Budowa instalacji fotowoltaicznych na budynkach socjalnych zlokalizowanych w miejscowo¶ciach Pêplino i Obje¼dzie".
1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
a) opracowanie i uzgodnienie z Zamawiaj±cym dokumentacji technicznej wykonawczej na podstawie za³±czonej koncepcji instalacji fotowoltaicznej,
b) zakup zestawów instalacji paneli fotowoltaicznych oraz koniecznego wyposa¿enia dodatkowego niezbêdnego do prawid³owego funkcjonowania zaproponowanych rozwi±zañ,
c) dostawê i monta¿ instalacji paneli fotowoltaicznych oraz uruchomienie techniczne, w tym:
• monta¿ elementów instalacji fotowoltaicznych na obiektach, w optymalnych miejscach w uzgodnieniu z Zamawiaj±cym,
• wykonanie okablowania i pod³±czenie urz±dzeñ,
• wykonanie niezbêdnych elementów konstrukcyjnych dla monta¿u paneli fotowoltaicznych, dostosowanych do istniej±cego pokrycia dachowego,
• wykonanie prac pomocniczych budowlanych (przebicia, otwory monta¿owe, przej¶cia instalacyjne przez przegrody budowlane, wype³nienie otworów oraz odtworzenie i naprawa czê¶ci uszkodzonych wypraw (elementów wykoñczeniowych) podczas realizacji przedmiotu zamówienia),
• pod³±czenie oraz integracja instalacji fotowoltaicznej z istniej±cym systemem elektroenergetycznym obiektu,
d) wykonanie pomiarów i rozruch technologiczny wykonanych instalacji,
e) przeszkolenie u¿ytkowników odno¶nie prawid³owej eksploatacji wykonanych instalacji wraz z opracowaniem szczegó³owych instrukcji obs³ugi i ich przekazaniem u¿ytkownikom (protokolarnie potwierdzone),
f) wykonanie i dostarczenie dokumentacji powykonawczej wraz z niezbêdnymi protoko³ami pomiarowymi i uruchomienia instalacji paneli fotowoltaicznych,
g) obs³ugê gwarancyjn± i serwisow± wykonanej w ramach zamówienia instalacji odnawialnych ¼róde³ energii,
h) przeprowadzenie wszystkich niezbêdnych czynno¶ci faktycznych i prawnych, w tym:
- dokonanie zg³oszenia przy³±czenia instalacji do sieci elektroenergetycznej (w imieniu u¿ytkownika) wraz z uzyskaniem potwierdzenia przy³±czenia instalacji do sieci elektroenergetycznej wydanego przez przedsiêbiorstwo energetyczne, do sieci którego przy³±czono instalacjê oraz oddanie instalacji fotowoltaicznej do u¿ytkowania.
- uzgodnienie z rzeczoznawc± ppo¿ i zawiadomienie Stra¿y Po¿arnej o zamiarze przyst±pienia do u¿ytkowania wykonanej instalacji fotowoltaicznej, w zakresie wynikaj±cym z przepisów i nowelizacji ustawy OZE.
Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ komplet dostaw i us³ug koniecznych do zrealizowania przedmiotu zamówienia, a¿ do przekazania Zamawiaj±cemu. Oferta powinna byæ zgodna z niniejszym opisem technicznym. Wykonawca wykona wszystkie dodatkowe roboty i elementy, które nie zosta³y wyszczególnione w niniejszym szczegó³owym opisie przedmiotu zamówienia, lecz s± wa¿ne i niezbêdne dla poprawnego funkcjonowania i stabilnego dzia³ania instalacji, jak równie¿ dla spe³nienia warunków gwarancji. Wszystkie fazy realizacji przedmiotu zamówienia powinny byæ zrealizowane w oparciu o obowi±zuj±ce przepisy formalno-prawne i normy.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik nr 8.2 do SIWZ wraz z za³±cznikiem nr 7.2 (projekt umowy) do SIWZ.
Monta¿ przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich czynno¶ci niezbêdnych do przygotowania przedmiotu zamówienia do u¿ywania zgodnie z przeznaczeniem i celem, w tym: rozpakowanie, skrêcenie, z³o¿enie w ca³o¶æ, zainstalowanie w miejscu przeznaczenia, regulacja i doprowadzenie do stanu u¿ytkowania zgodnego z przeznaczeniem, a tak¿e usuniêcie i wywóz odpadów powsta³ych w toku monta¿u. W przypadku urz±dzeñ i sprzêtu monta¿ obejmuje tak¿e: zainstalowanie niezbêdnego oprogramowania, dokonanie pomiarów sprawdzaj±cych, pierwsze uruchomienie oraz niezbêdne szkolenie.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 09331200-0
3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 0,00
4) Czas trwania lub termin wykonania:
data zakoñczenia: 31.05.2021
5) Kryteria oceny ofert:
| Kryteria | Znaczenie |
|---|---|
| cana: | 50,00 |
| temperaturowy wspó³czynnik mocy: | 10,00 |
| przed³u¿enie minimalnego okresu gwarancji: | 40,00 |
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa magazynu energii/ch³odu z wykorzystaniem przemiany fazowej wraz z monta¿em pomp ciep³a, paneli PV i magazynu energii elektrycznej (II)
- G³êboka termomodernizacja budynku szko³y wraz z sal± gimnastyczn± w miejscowo¶ci Iwkowa
- Budowa ca³orocznej sceny na stadionie w Bralinie
- 293/2025 Dostawa, monta¿ i uruchomienie instalacji fotowoltaicznej wraz z pod³±czeniem do sieci dystrybucyjnej o mocy od 49 do 50 kW
- Budowa budynku podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) wraz z niezbêdn± infrastruktur± techniczn± dla Miejskiego Centrum Medycznego "Widzew" w £odzi przy al. Pi³sudskiego 157
- Wykonanie kompletnej dokum. projektowej wraz z wykonan. robót budowl. dla zad. pn. "Budowa instalacji fotowoltaicznych wraz z magazynami energii na obiektach Powiatu Polkowickiego - ZS w Polkowicach"
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





