eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rusocin › Zakup ciągnika rolniczego dla Zespołu Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego w Rusocinie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-11-30



Ogłoszenie nr 759678-N-2020 z dnia 2020-11-30 r.

Zespół Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego w Rusocinie:

Zakup ciągnika rolniczego dla Zespołu Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego w Rusocinie

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych: Nie

Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający: Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego w Rusocinie, krajowy numer identyfikacyjny 98625000000000, ul. Rataja 12, 83-031 Rusocin, woj. pomorskie, państwo Polska

telefon: 586 822 916
faks: 586 822 916
e-mail: zsrckp@op.pl
www: www.powiat-gdanski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Tak, https://biuletyn.net/powiat-gdanski/?bip=1&cid=301

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, https://biuletyn.net/powiat-gdanski/?bip=1&cid=301

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Nie

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak

Inny sposób: pismnie pocztą lub osobiście

Adres: Starostwo powiatowe w Pruszczu Gdańskim ul. Wojska Polskiego 16 83-000 Pruszcz Gdański

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup ciągnika rolniczego dla Zespołu Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego w Rusocinie

Numer referencyjny: ZP.272.27.2020.PN

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamówienie podzielone jest na części: Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

I. Przedmiotem zamówienia jest zakup fabrycznie nowego, nieużywanego ciągnika rolniczego, posiadającego świadectwo homologacji dla potrzeb realizacji programu nauczania w zawodach technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki oraz mechanik – operator pojazdów i maszyn rolniczych.
II. Wymagania dotyczące ciągnika rolniczego:

1) fabrycznie nowy, wyprodukowany w roku 2020, model aktualnie wytwarzany przez producenta,
2) kabina 2-osobowa
3) spełniające wymagania techniczne określone przez obowiązujące w Polsce przepisy dla pojazdów poruszających się po drogach publicznych, w tym warunki techniczne wynikające z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908 z późn. zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy,
4) nieużywany, technicznie sprawny.

III. Parametry i wyposażenie ciągnika rolniczego. Parametry wskazane poniżej należy rozumieć jako minimalne, dopuszczalne jest zaproponowanie parametrów lepszych:

1. Ciągnik rolniczy – fabrycznie nowy, z kabiną 2 – osobową (możliwość rejestracji na 2 osoby)
2. Silnik:
a) liczba cylindrów – 4
b) typ silnika – wysokoprężny z układem zasilania Common Rail, z turbosprężarką
c) znamionowa moc silnika od 120 do 130 KM
d) wyposażony w tzw. zimny start – podgrzewacz rozruchowy powietrza dolotowego
e) silnik z normą emisji spalin UE STAGE IV z funkcją POWER BOOST
f) pojemność silnika – 4200 – 4600 cm3
g) akumulator min. 140 Ah z mechanicznym rozłącznikiem i wspomaganiem rozruchu

3. Układ napędowy.
a) oś przednia z elektrohydrauliczną blokadą mechanizmu różnicowego,
b) skrzynia biegów – 16x16, 4-biegowa przekładnia Semi Powershift,
c) tylny WOM – 540/540E/1000, automatyczny
d) napęd – 4 x 4
4. Układ kierowniczy – kierownica z regulacją kąta nachylenia i kolumną teleskopową.
5. Układ hamulcowy – tarczowy ciągnika, hamulce pneumatyczne przyczepy.
6. Układ hydrauliczny, zaczep
a) przedni TUZ,
b) zaczep przyczep – przesuwny zaczep transportowy, automatyczny,
c) złącze powrotne niskiego ciśnienia,
d) min. 4 mechaniczne tylne zawory hydrauliki zewnętrznej,
e) pompa hydrauliczna o zmiennym wydatku – min120 l/min

7. Kabina operatora
a) kontroler do obsługi elektronicznych zaworów zdalnych, przedniego TUZ lub amortyzacji osi przedniej,
b) pakiet oświetlenia roboczego:4 reflektory LED z przodu + 4 reflektory LED z tyłu dachu (min. 1000 lumenów),
c) fotel pasażera – wyściełany z pasem bezpieczeństwa,
d) podłokietnik z prawej strony fotela,
e) fotel operatora z amortyzacją pneumatyczną,
f) kierunkowskazy – samowyłączające się z alarmem dźwiękowym,
g) kabina –wysoka, wyposażona w klimatyzację, okno dachowe,
h) lusterka wsteczne – dwa duże, teleskopowe ograniczające martwe pole,
i) wycieraczka tylnej szyby,
j) osłona p/słoneczna tylna,
k) klimatyzacja,
l) kabina amortyzowana,
m) dodatkowa skrzynka na narzędzia.

8. Koła, opony, błotniki
a) tylne koła – wymiar 600/65R/38,
b) przednie koła – wymiar 480/65R/28,
c) błotniki przednie – dynamiczne,
d) błotniki tylne – z poszerzeniami
9. Masa całkowita ciągnika – min. 9000 kg
10. Ciągnik rolniczy wyposażony w nawigację RTK z dokładnością do 2 cm z oprzyrządowaniem do współpracy z innymi maszynami np. siewnik, opryskiwacz, rozsiewacz nawozów
IV. Warunki dotyczące odbioru i serwisu pojazdu:

1) Odbiór techniczny ciągnika odbędzie się w Zespole Szkół Rolniczych CKP w Rusocinie w obecności przedstawicieli obydwu stron i zakończony zostanie podpisaniem protokołu odbioru. W trakcie odbioru Wykonawca umożliwi Zamawiającemu między innymi kontrolę zgodności przedmiotu odbioru z wymaganiami specyfikacji technicznej pojazdu (Załącznik Nr 4 niniejszej SIWZ), a także zgodności z ofertą Wykonawcy oraz umożliwi wykonanie jazdy próbnej.
2) Wykonawca zapewni Zamawiającemu serwis pogwarancyjny w autoryzowanym przez producenta punkcie serwisowym w odległości nie większej niż 50 km od siedziby Zamawiającego.
3) Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć do ciągnika komplet dokumentów: komplet kluczy w liczbie dostarczonej przez producenta, karta gwarancyjna, instrukcja obsługi w języku polskim oraz inne wymagane prawem dokumenty pojazdu (wyciąg ze świadectwa homologacji pojazdu, sporządzony w języku polskim, dokument potwierdzający spełnienie normy emisji spalin).
4) Gwarancja musi wynosić co najmniej 12 miesięcy bez limitu motogodzin (okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert, sposób oceny ofert w tym kryterium opisano w rozdziale 11 SIWZ). Gwarancja rozpoczyna się od dnia protokolarnego odbioru przedmiotu dostawy (ciągnika).
5) Naprawy gwarancyjne bezpłatne w Zespole Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego w Rusocinie.
6) Przeglądy okresowe w okresie gwarancji w Zespole Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego w Rusocinie. Podczas przeglądów okresowych oraz napraw gwarancyjnych wykonawca dopuszcza udział uczniów wraz z nauczycielem w w/w pracach. W cenie oferty należy uwzględnić przeszkolenie operatora pojazdu pod względem eksploatacyjnym oraz technicznym.
7) Czas reakcji na zgłoszenie awarii w okresie gwarancyjnym do 72 godzin (Czas reakcji na zgłoszenie awarii jest jednym z kryteriów oceny ofert. Sposób oceny ofert w tym kryterium opisano w rozdziale 11 SIWZ). Czas reakcji na zgłoszenie awarii rozumiany jest jako okres od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego awarii, do momentu przyjazdu przedstawiciela serwisu w miejsce wskazane przez pracownika Zamawiającego oraz jej zdiagnozowania.

V. Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy, w celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą wypełnionego i podpisanego przez Wykonawcę formularza Specyfikacji technicznej ciągnika (Załącznik nr 4 do SIWZ), zgodnie z wymaganiami funkcjonalnymi, konstrukcyjnymi i parametrami technicznymi, opisanymi w ust. III powyżej.


II.5) Główny kod CPV: 16.70.00.00


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):

Wartość bez VAT: 0,00

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie

II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

Określenie warunków:

III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Określenie warunków:

III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków:

Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: brak danych

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak

Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu: Tak

Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:


III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Oświadczenie można złożyć zgodnie z załączonym wzorem (załącznikiem nr 3 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Tak
Informacja na temat wadium:
Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do wniesienia, przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości 10 000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100)
Wymagania dotyczące składania wadium zostały opisane w Rozdziale 6

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: brak danych
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: brak danych

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: brak danych

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców:

Przewidywana minimalna liczba wykonawców:

Maksymalna liczba wykonawców:

Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta: brak danych

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych

IV.1.8) Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): brak danych

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Termin dostawy:15,00
czas reakcji serwisu od zgłoszenia awarii:10,00
cena:60,00
okres gwarancji producenta:15,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne

IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem

Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych

Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego

Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: brak danych

Informacje na temat etapów dialogu:

Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego

Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak

Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Niedopuszczalna jest pod rygorem nieważności zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, chyba że konieczność zmiany umowy wynikać będzie ze zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym zmiany stawki podatku VAT, mające wpływ na wysokość ceny brutto za świadczoną usługę.

IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym:

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Data: 07.12.2020, godzina: 11:30

Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): brak danych

IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie

IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 07.12.2020 r. o godz. 12.00.
U W A G A !
Sesja publicznego otwarcia ofert odbędzie się bez fizycznego udziału wykonawców oraz innych osób nie będących pracownikami zamawiającego. W celu zapewnienia jej „publicznego” charakteru, sesja otwarcia ofert będzie transmitowana online pod adresem:
https://nadaje.com/pl/video/u/powiat-gdanski-przetargi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.