Tre¶æ lub zakres tego przetargu uleg³y zmianie. Zobacz opublikowan± do tego przetargu poprawkê.
Og³oszenie z dnia 2020-11-30
Og³oszenie nr 759584-N-2020 z dnia 2020-11-30 r.
Odbieranie i transport odpadów z terenu Miasta i Gminy P³oty w roku 2021 - PRZETARG NR II
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Us³ugi
Minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania: Nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych: Nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej: Nie
telefon: 913 851 415
faks: 913 851 866
e-mail: i.majewska@ploty.pl
www: www.bip.ploty.pl
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL): Tak,
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Nie
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem: Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie: Nie
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Nie
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Tak
Inny sposób: osobi¶cie, poczt± tradycyjn± lub kuriersk± w zamkniêtej i oznakowanej kopercie
Adres: Adres: Urz±d Miejski w P³otach, Plac Konstytucji 3 Maja 1, 72-310 P³oty, SEKRETARIAT URZÊDU
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Numer referencyjny: ZP.271.12.2020.IM
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci: Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamówienia jest:
1) odbieranie i transport odpadów komunalnych z nieruchomo¶ci, na których zamieszkuj± mieszkañcy oraz z miejsc przeznaczonych do „gniazdowego” systemu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w granicach administracyjnych Gminy P³oty.
2) prowadzenie na terenie gminy P³oty Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) czynnego codziennie od poniedzia³ku do pi±tku z wyj±tkiem ¶wi±t przez co najmniej 8 godzin dziennie pomiêdzy g . 7:00 a 17:00., w tym dwa dni w tygodniu do godz. 17:00
a) W PSZOK powinny byæ obowi±zkowo odbierane od mieszkañców gminy P³oty co najmniej nastêpuj±ce rodzaje zebranych selektywnie odpadów:
• papier,
• metale,
• tworzywa sztuczne,
• szk³o,
• odpady opakowaniowe wielomateria³owe,
• bioodpady,
• odpady niebezpieczne,
• przeterminowane leki i chemikalia,
• odpady niekwalifikuj±cych siê do odpadów medycznych powsta³e
w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych
w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi,
w szczególno¶ci igie³ i strzykawek,
• zu¿yte baterie i akumulatory,
• zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny,
• meble i inne odpady wielkogabarytowe,
• zu¿yte opony,
• odpady budowlane i rozbiórkowe,
• inne rodzaje odpadów okre¶lone przepisami prawa miejscowego lub przepisami prawa wy¿szego rzêdu.
b) Do zadañ obs³ugi PSZOK nale¿eæ bêdzie kontrolowanie odpadów pod wzglêdem ich rodzaju, pochodzenia oraz prawid³owo¶ci selekcji.
3) odbieranie i transport odpadów z parku miejskiego, koszy ulicznych, przystanków autobusowych, targowiska oraz cmentarzy,
4) odbieranie i transport odpadów gromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).
5) Odpady nale¿y odbieraæ i transportowaæ oddzielnie dla ka¿dej selektywnie zebranej frakcji odpadów, tak aby nie dosz³o do zmieszania odpadów w trakcie transportu.
6) dystrybucja przez Wykonawcê worków do gromadzenia odpadów komunalnych,
7) Wykonawca utworzy Punktu Obs³ugi Interesantów w miejscowo¶ci P³oty, czynny codziennie od poniedzia³ku do pi±tku z wyj±tkiem ¶wi±t przez 8 godzin dziennie pomiêdzy g. 7:00 a 17:00, w tym dwa dni do godz. 17:00.
a) Do zadañ Punktu Obs³ugi Interesantów w szczególno¶ci nale¿eæ bêdzie:
• wydawanie worków do segregacji odpadów o których mowa w pkt. 7,
• ewidencjonowanie i rozliczanie wydanych worków,
• w przypadku wprowadzenia odp³atnej dystrybucji worków, pobieranie op³at wystawianie dokumentów sprzeda¿y, odprowadzanie pobranych op³at na rachunek bankowy gminy P³oty oraz rozliczanie wydanych worków i pobranych op³at.
• wydawanie harmonogramów odbioru odpadów,
• informowanie o sposobie segregacji odpadów,
• przyjmowanie zg³oszeñ o nieprawid³owo¶ciach dotycz±cych odbioru odpadów,
b) W ramach wywi±zania siê z niniejszego obowi±zku, Wykonawca zobowi±zany jest do oznakowania tego punktu (lokalu, budynku, itp.) poprzez umieszczenie w widocznym miejscu szyldu, lub banneru itp., który bêdzie widzialny z ulicy. Ma zawieraæ co najmniej informacje takie jak:
• Punkt Obs³ugi Interesantów
• prowadzony przez: nazwa Wykonawcy + adres siedziby
• utworzony na potrzeby realizacji zadania udzielonego przez Gminê P³oty, pn.: „Odbieranie i transport odpadów od mieszkañców Gminy P³oty”
• godziny otwarcia
2. Rodzaj odpadów do odbioru i transportu:
- odpady z papieru, tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury,
- odpady ze szk³a, odpady opakowaniowe ze szk³a,
- odpady metali, odpady opakowaniowe z metali,
- odpady tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateria³owe,
- odpady ulegaj±ce biodegradacji, zielone,
- odpady problematyczne i niebezpieczne,
- zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny,
- zu¿yte baterie i akumulatory,
- opakowania po chemikaliach,
- przeterminowane leki,
- odpady medyczne powsta³e w gosp. domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi
- odpady budowlane i rozbiórkowe stanowi±ce odpady komunalne,
- odpady wielkogabarytowe (w tym meble),
- zu¿yte opony,
- odpady z tekstyliów i odzie¿y
- zmieszane odpady komunalne,
3. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca jest zobowi±zany do przestrzegania obowi±zuj±cych przepisów prawa, w szczególno¶ci takich jak:
1) Ustawa z dnia 13 wrze¶nia 1996r., o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1439),
2) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony ¶rodowiska (Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 ze zm.),
3) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.),
4) Ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r . o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2020 r. poz. 1114)
5) Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zu¿ytym sprzêcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1893.),
6) Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009r., o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1850),
7) stawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiêbiorców (Dz.U. z 2019 r. poz. 1292 ze zm.),
8) Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2020 r., poz. 310 ze zm.),
9) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 16 czerwca 2009r., w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009r. Nr 104, poz. 868),
10) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 14 grudnia 2016 r., w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2016 r., poz. 2167),
11) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia sk³adowania masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412),
12) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013r., w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z 2013 r., poz. 122),
13) Uchwa³a Nr XXIV/200/2020 Rady Miejskiej w P³otach z dnia 31 sierpnia 2020 r.
w sprawie przyjêcia Regulaminu utrzymania czysto¶ci i porz±dku na terenie Gminy P³oty (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2020 r. poz. 4976)
W przypadku zmian przepisów prawa Wykonawca bêdzie zobowi±zany do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia aktualnie obowi±zuj±cych przepisów prawa.
4. Jest to zamówienie na us³ugê o kodzie s³ownika podstawowego CPV:
1) G³ówny przedmiot: 90.50.00.00-2 Us³ugi zwi±zane z odpadami
2) Dodatkowe przedmioty:
a) 90.51.31.00-7 Us³ugi wywozu sta³ych odpadów pochodz±cych z gospodarstw domowych.
b) 90.51.10.00-2 Us³ugi wywozu odpadów.
c) 90.51.20.00-9 Us³ugi transportu odpadów.
d) 90513000-6 Us³ugi obróbki i usuwania odpadów, które nie s± niebezpieczne.
5. Sprzêt techniczny wykorzystywany do realizacji przedmiotu zamówienia:
1) Wykonawca zobowi±zany bêdzie realizowaæ zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzêtu, o jakim mowa w pkt. 6.2.3 ust. 2) (wykaz sprzêtu, którym winien dysponowaæ Wykonawca – za³±cznik nr 6 do SIWZ). Samochody te powinny byæ wyposa¿one w system monitoringu bazuj±cego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umo¿liwiaj±cego trwa³e zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o po³o¿eniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisuj±cych dane o miejscach wy³adunku odpadów.
2) Pojazdy te musz± byæ trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazw± firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbieraj±cego odpady komunale od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci. Pojazdy musz± posiadaæ konstrukcjê zabezpieczaj±c± przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewo¿onych odpadów oraz minimalizuj±c± oddzia³ywanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy musz± byæ wyposa¿one w narzêdzia lub urz±dzenia umo¿liwiaj±ce sprz±tanie terenu po opró¿nieniu pojemników. Pojazdy i urz±dzenia musz± byæ poddawane myciu i dezynfekcji z czêstotliwo¶ci± gwarantuj±c± zapewnienie im w³a¶ciwego stanu sanitarnego.
6. Dokumentowanie przez Wykonawcê realizacji umowy:
1) Wykonawca jest zobowi±zany w ci±gu 7 dni od zakoñczenia danego miesi±ca z³o¿yæ sprawozdanie z wykonywanych us³ug. Sprawozdanie wraz z za³±czonym zestawieniem rodzajowym i ilo¶ciowym przekazanych odpadów na sk³adowisko bêdzie podstaw± wystawienia faktury dla Zamawiaj±cego.
2) Wykonawca otrzyma od Gminy w dniu zawarcia umowy dane dotycz±ce wykazu nieruchomo¶ci zamieszka³ych objêtych obowi±zkiem odbioru odpadów.
3) Zamawiaj±cy, co tydzieñ bêdzie przekazywa³ drog± e-mailow± zmiany w bazie danych nieruchomo¶ci. Wykonawca uwzglêdni te zmiany w sprawozdaniu miesiêcznym.
4) Co najmniej jeden raz na kwarta³ Wykonawca i Zamawiaj±cy uzgodni± spójno¶æ baz danych.
5) Wykonawca w sprawozdaniu miesiêcznym zamie¶ci
wykaz nieruchomo¶ci z których odbierane s± odpady komunalne,
wykaz nieruchomo¶ci z których odebrano odpady komunalne, a nie zosta³y ujête
w gminnej bazie danych.
wykaz ilo¶ci i rodzaju odebranych w ramach realizacji umowy odpadów oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zosta³y przekazane,
wykaz ilo¶ci i rodzaju odebranych w ramach realizacji umowy odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych,
wykaz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, którzy zbieraj± odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem utrzymania czysto¶ci porz±dku na terenie gminy
6) W ramach dokumentowania us³ug odbioru i zagospodarowania odpadów
z nieruchomo¶ci objêtych niniejszym zamówieniem, Wykonawca zobowi±zany jest do:
a) zapewnienia, aby wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia by³y wyposa¿one w system monitoringu bazuj±cego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umo¿liwiaj±cy trwa³e zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o po³o¿eniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisuj±cych dane o miejscach za³adunku i wy³adunku odpadów umo¿liwiaj±cy weryfikacjê tych danych (system GPS).
Gmina zastrzega sobie prawo zapoznania siê z zapisami sytemu lokalizacji GPS pojazdów obs³uguj±cych Gminê P³oty w zakresie przedmiotowego zamówienia celem weryfikacji i kontroli sprawozdañ przedstawianych przez Wykonawcê z realizacji zamówienia.
Wykonawca winien przechowywaæ dane pochodz±ce z systemu monitoringu i systemu czujników, o których mowa w powy¿szych punktach w siedzibie podmiotu odbieraj±cego odpady komunalne od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadaæ odpowiedni program umo¿liwiaj±cy odczyt, prezentacjê oraz weryfikacjê przechowywanych danych. Dane powinny byæ udostêpnianie na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego.
b) bie¿±cego prowadzenia ewidencji odpadów odebranych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci w ramach realizacji umowy, zgodnie z przepisami prawa.
7) Rozliczanie us³ugi odbywa³o siê bêdzie w cyklu miesiêcznym na podstawie ³±cznej masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odebranych z PSZOK oraz od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci objêtych zamówieniem.
8) Podstaw± okre¶lenia masy dla celów rozliczenia jest zbiorcze zestawienie ilo¶ci odebranych odpadów opracowane na podstawie kart przekazania odpadów do Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard (RZGO w S³ajsinie).
9) Wykonawca za³±czy karty przekazania odpadów uwzglêdniaj±ce datê, kod, rodzaj, wagê przekazanych odpadów komunalnych do RZGO w S³ajsinie lub w szczególnych przypadkach do instalacji zastêpczej przewidzianej do obs³ugi regionu zgodnie
z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim musz± jednoznacznie stwierdzaæ, ¿e odpady pochodz±
z terenu Gminy P³oty.
7. Obowi±zki sprawozdawcze wykonawcy:
Wykonawca zgodnie z przepisami prawa, art. 9n i 9na ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz.U. z 2020r., poz.1439) jest obowi±zany do sporz±dzania rocznych sprawozdañ.
Sprawozdania za poprzedni rok kalendarzowy, nale¿y przekazaæ Burmistrzowi P³ot, za po¶rednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami,
w terminie do 31 stycznia ka¿dego roku.
Wykonawca zobowi±zany jest tak¿e do przygotowania innych sprawozdañ w zakresie odbioru i transportu odpadów je¿eli prawo w obowi±zuj±ce w trakcie trwania umowy takie sprawozdania bêdzie przewidywa³o.
8. Obowi±zki Wykonawcy w zakresie ochrony danych osobowych:
Wykonawca zobowi±zany jest do przestrzegania zasad ochrony danych osobowe zgodnie
z Rozporz±dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) i innymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego obowi±zuj±cymi w tym zakresie w czasie trwania umowy, w szczególno¶ci Wykonawca ma obowi±zek:
- posiadanie i przestrzeganie wewnêtrznych procedur bezpieczeñstwa,
- przeszkolenie pracowników w zakresie ochrony danych osobowych,
- posiadania przez ca³y okres umowy Inspektora Ochrony Danych Osobowych zg³oszonego do Urzêdu Ochrony Danych,
- stosowanie technicznych ¶rodków zabezpieczenia danych przed nieuprawnionym dostêpem, utrat± lub znaczeniem, adekwatnych do sposobu gromadzenia, przechowywania i przekazywania danych, (has³a zabezpieczaj±ce dostêp, szyfrowanie plików, zamykane pomieszczenia, zamykane szafy itp.),
- zawarcia z Zamawiaj±cym umowy o powierzeniu danych osobowych.
9. Obowi±zki wykonawcy w przypadku niedope³nienia przez w³a¶ciciela nieruchomo¶ci obowi±zku selektywnej zbiórki odpadów.
1) W przypadku niedope³nienia przez w³a¶ciciela nieruchomo¶ci obowi±zku selektywnego zbierania odpadów, gdy odpady komunalne s± gromadzone niezgodnie z regulaminem Wykonawca odbierze te odpady jako (niesegregowane) zmieszane i powiadomi o tym Burmistrza P³ot oraz w³a¶ciciela nieruchomo¶ci, zgodnie z dyspozycj± art. 6ka ustawy
o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach,
2) Wykonawca ka¿dorazowo udokumentuje fotograficznie zakres i sposób naruszenia regulaminu i przeka¿e te materia³y Zamawiaj±cemu,
3) Na ¿±danie Zamawiaj±cego Wykonawca wyznaczy pracownika do udzia³u w czynno¶ciach
w postepowaniach prowadzonych przez Zamawiaj±cego.
4) W przypadku gdy Wykonawca nie dope³ni obowi±zków okre¶lonych w art. 6ka ustawy
o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach, Zamawiaj±cy bêdzie mia³ prawo naliczyæ karê umown± w wysoko¶ci 1 % wynagrodzenia przys³uguj±cego wykonawcy za dany miesi±c za ka¿dy stwierdzony przypadek niedope³nienia obowi±zku, a w przypadkach wiêkszej wagi prawo do odst±pienia od umowy.
10. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni:
osi±gniêcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia
i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji przekazywanych do sk³adowania zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowi±zuj±cego i miejscowego.
11. Pozosta³e wymagania i informacje dla Wykonawcy:
1) Na terenie gminy P³oty zameldowanych jest 8 553 osób. Wielko¶æ ta jest przybli¿ona i zostanie uszczegó³owiona po z³o¿eniu przez mieszkañców deklaracji o wysoko¶ci op³aty za gospodarowanie odpadami, w której to deklaracji w³a¶ciciele nieruchomo¶ci okre¶l± liczbê osób zamieszka³ych i zameldowanych.
2) W przypadku zasiedlenia przez mieszkañców nowych nieruchomo¶ci, Wykonawca odbierze odpady komunalne od tych mieszkañców z „nowych nieruchomo¶ci” pocz±wszy od pierwszego terminu odbioru wynikaj±cego z harmonogramu obowi±zuj±cego na danym terenie, po umieszczeniu ich w bazie danych gminy – nie pó¼niej jednak ni¿ w ci±gu 2 tygodni.
3) Wykonawca zobowi±zuje siê do odebrania wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na terenie gminy P³oty. W roku 2020 na terenie gminy P³oty odebrano oko³o 1842,5400 Mg odpadów (ilo¶æ odpadów odebranych, wykazanych przez przedsiêbiorców odbieraj±cych odpady komunalne z terenu gminy P³oty w 2020 r. od I – IX ), w tym odpadów selektywnie zebranych (surowce) w ilo¶ci ok. 426,8800 Mg.
4) Wykonawca 2 razy w okresie obowi±zywania zawartej umowy w terminach ustalonych
z Zamawiaj±cym zorganizuje odbiór odpadów wielkogabarytowych w tym zu¿ytego sprzêtu elektrycznego i elektronicznego od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci. Odbiór odpadów bêdzie siê odbywa³ w soboty w godzinach od 09:00 do 22:00. Odbiorowi podlegaj± te odpady komunalne, które zostan± wystawione przed posesje, do krawê¿nika lub przy pergolach ¶mietnikowych.
5) Zakazuje siê odbierania odpadów w godzinach nocnych po 22:00 do 6:00 oraz w niedziele i ¶wiêta.
6) Wykonawca najpó¼niej na 7 dni przed dat± rozpoczêcia ¶wiadczenia us³ugi odbierania odpadów przeka¿e gminie – wykaz pojazdów ¶wiadcz±cych us³ugi w poszczególnych dniach i poszczególnych miejscowo¶ciach/dzielnicach/ulicach oraz numery rejestracyjne tych pojazdów. W przypadku awarii pojazdu i konieczno¶ci u¿ytkowania pojazdu zastêpczego wykonawca w tym samym dniu przeka¿e informacjê o numerach rejestracyjnych pojazdów zastêpczych.
7) Nie dopuszcza siê zbierania (dope³nianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy. Wykonawca tak opracuje trasy aby w trakcie przejazdu pojazdu zbierane by³y tylko odpady z terenu gminy P³oty. W przypadku stwierdzenia odbioru innych odpadów Zamawiaj±cemu przys³ugiwaæ bêd± kary umowne w wysoko¶ci 5 % miesiêcznego wynagrodzenia Wykonawcy za ka¿de stwierdzone naruszeni, a w przypadkach wiêkszej wagi prawo odmowy zap³aty wynagrodzenia Wykonawcy.
8) Wykonawca zebrane odpady dostarcza³ bêdzie do Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard.
9) Op³aty za zebrane odpady na rzecz Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard ponosi³ bêdzie Zamawiaj±cy.
10) Wykonawca winien odnotowywaæ i przypisywaæ do danej ¶mieciarki informacje, o tym sk±d zosta³y odebrane odpady, jakie ilo¶ci, w podziale na teren wiejski i teren miejski.
11) Odpady nale¿y odbieraæ specjalistycznym sprzêtem, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi w Rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. 2013 poz. 122 ze zm. ).
12) Zakazuje siê mieszania odpadów zmieszanych z selektywnie zebranymi oraz mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. Ka¿d± frakcjê opisan± w ust.1 nale¿y odbieraæ oddzielnie. Odpady bêd± odbierane pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczaj±cy mieszanie odpadów.
13) Wykonawca zobowi±zany bêdzie do dystrybucji worków zakupionych przez Zamawiaj±cego przez okres realizacji przedmiotowego zamówienia na :
odpady niesegregowanych (zmieszanych); : worek w kolorze czarnym;
odpady segregowane:
a) worek koloru niebieskiego "Papier" na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury,
b) worek koloru zielonego "Szk³o" na odpady ze szk³a, w tym odpady opakowaniowe ze szk³a,
c) worek koloru ¿ó³tego "Metale i tworzywa sztuczne" na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateria³owe,
d) worek koloru br±zowego "Bio" na odpady ulegaj±ce biodegradacji, ze szczególnym uwzglêdnieniem bioodpadów. Nie wydzielamy odpadów zielonych od pozosta³ych odpadów biodegradowalnych.
Cena ofertowa za realizacjê przedmiotu zamówienia obejmuje koszt dostarczenia worków na odpady zmieszane oraz odpady segregowane.
14) Wykonawca zobowi±zany bêdzie dostarczyæ i ustawiæ w wyznaczonych przez Zamawiaj±cego aptekach i budynkach u¿yteczno¶ci publicznej:
2 pojemniki do selektywnego zbierania leków,
8 pojemników do selektywnego zbierania baterii.
Pojemniki o pojemno¶ci minimum 20 l powinny posiadaæ zamkniêcie uniemo¿liwiaj±ce otwarcie przez nieuprawnione osoby. Wykonane z trwa³ego materia³u, z umieszczonym napisem informuj±cym o rodzaju odpadu. Pojemniki nale¿y opró¿niaæ ka¿dorazowo po ich nape³nieniu nie rzadziej jednak ni¿ raz na kwarta³.
15) Wykonawca zobowi±zany bêdzie do odbierania odpadów w sposób zapewniaj±cy utrzymanie odpowiednich standardów sanitarnych oraz standardów ochrony ¶rodowiska w szczególno¶ci do zapobiegania wysypywaniu siê odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru, prze³adunku i transportu. Wszelkie zanieczyszczenia powsta³e podczas odbioru odpadów Wykonawca winien niezw³ocznie uprz±tn±æ.
16) Odbiór odpadów w sytuacjach awaryjnych
Za sytuacjê awaryjn± Zamawiaj±cy uznaje tak± sytuacjê, której nie móg³ przewidzieæ, np. po¿ar, podrzucenie odpadów na teren gminy, powód¼, itp.
W sytuacji zaistnienia takiego przypadku Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê o konieczno¶ci odbioru odpadów z miejsca wyst±pienia sytuacji awaryjnej. Wykonawca zobowi±zany jest do usuniêcia odpadów w terminie do dwóch dni roboczych liczonych od momentu zg³oszenia konieczno¶ci realizacji dodatkowego odbioru przes³anego Wykonawcy przez Zamawiaj±cego, chyba ¿e w tym zg³oszeniu ustalono termin pó¼niejszy. W ramach ww. zg³oszenia Zamawiaj±cy mo¿e za¿±daæ od Wykonawcy podstawienia kontenerów na odpady.
17) do realizacji reklamacji w zakresie odbioru lub Wykonawca zobowi±zany bêdzie dostarczenia worków na odpady komunalne w przeci±gu 24 godzin od otrzymania e-mailem lub telefonicznie zawiadomienia od Zamawiaj±cego.
12. Harmonogram odbioru sta³ych odpadów komunalnych:
1) Wykonawca przed³o¿y szczegó³owy harmonogram odbioru odpadów, ze wskazaniem: miejscowo¶ci, ulicy, numeru nieruchomo¶ci i terminów odbierania odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych, uwzglêdniaj±c typ zabudowy, ilo¶æ wytwarzanych odpadów;
2) Planowana czêstotliwo¶æ odbiorów nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ czêstotliwo¶æ przewidziana w Uchwale Nr XXIV/200/2020 Rady Miejskiej w P³otach z dnia 31 sierpnia 2020 r.
w sprawie przyjêcia Regulaminu utrzymania czysto¶ci i porz±dku na terenie Gminy P³oty
3) Harmonogram nale¿y tak opracowaæ by odbiór odpadów nastêpowa³ poza dniami wolnymi od pracy (niedziele i ¶wiêta) w sposób cykliczny, zawsze w te same dni tygodnia dla danej frakcji odpadów. W przypadku, gdy wyznaczony dzieñ tygodnia lub miesi±ca przypada na dzieñ wolny od pracy, wykonawca odbierze odpady w nastêpnym dniu, nastêpuj±cym po dniu wolnym.
4) Harmonogram nale¿y przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu do zatwierdzenia na 7 dni przed rozpoczêciem ¶wiadczenia us³ugi.
5) Harmonogram zostanie podany do wiadomo¶ci mieszkañcom, poprzez umieszczenie na stronie internetowej oraz na tablicach og³oszeñ Gminy i w So³ectwach.
6) Wykonawca przeka¿e harmonogram odbierania odpadów komunalnych w ci±gu dwóch tygodni dla „nowych nieruchomo¶ci” ujêtych w bazie danych.
13. Szacunkowe ilo¶ci odpadów
Dla potrzeb z³o¿enia oferty Zamawiaj±cy szacuje ilo¶ci odpadów, jakie Wykonawca bêdzie zobowi±zany odebraæ miesiêcznie objêtych przedmiotem zamówienia: zosta³a podana w SIWZ
Ilo¶æ wytworzonych odpadów na terenie Gminy P³oty nie jest zale¿na od Zamawiaj±cego. Ustalone ilo¶ci s± szacunkowe i mog± ulec zmianie w okresie obowi±zywania umowy. Podane przez Zamawiaj±cego wielko¶ci nale¿y traktowaæ wy³±cznie jako orientacyjne i pomocnicze przy przygotowaniu oferty w postêpowaniu przetargowym.
3.3. Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce wymagania odno¶nie zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane przez Zamawiaj±cego czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracê:
1) Zamawiaj±cy wymaga w trakcie realizacji zamówienia zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) osób wykonuj±cych wszelkie czynno¶ci wchodz±ce w tzw. koszty po¶rednie. Zatem wymóg ten dotyczy osób, które wykonywaæ bêd± bezpo¶rednio czynno¶ci zwi±zane z wykonywaniem us³ugi, czyli tzw. pracowników fizycznych,
2) Wymóg nie dotyczy prac/robót osobi¶cie wykonywanych przez osoby prowadz±ce dzia³alno¶æ gospodarcz±.
3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt. 1) czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do:
a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia.
4) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowi±zany jest przedk³adaæ na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt 1 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia:
a) o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy,
b) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania,
c) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez wykonawcê lub podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy,
d) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji,
5) Niez³o¿enie przez Wykonawcê w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez zamawiaj±cego dowodów w celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt. 1) czynno¶ci.
6) Z tytu³u niespe³nienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt 1 czynno¶ci Zamawiaj±cy przewiduje sankcjê w postaci obowi±zku zap³aty przez wykonawcê kary umownej w wysoko¶ci okre¶lonej we wzorze umowy stanowi±cego za³±cznik do SIWZ.
II.5) G³ówny kod CPV: 90.50.00.00
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 0,00
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakoñczenia: 31.12.2021
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
Okre¶lenie warunków: warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e posiada wpis do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, wpis do Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami https://bdo.mos.gov.pl/ zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach w zwi±zku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2020r., poz. 797), w zakresie: - 20 01 01 – Papier i tektura - 20 01 02 – Szk³o - 20 01 35 – Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne inne ni¿ wymienione w 20 01 21, 20 01 23 zawieraj±ce niebezpieczne sk³adniki, - 20 01 36 – Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne inne ni¿ wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35, - 20 01 39 – Tworzywa sztuczne, - 20 01 40 – Metale, - 20 03 01 – Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 20 03 07 – Odpady wielkogabarytowe - 15 01 01 – Opakowania z papieru i tektury - 15 01 02 – Opakowania z tworzyw sztucznych, - 15 01 04 – Opakowania z metali, - 15 01 05 – Opakowania wielomateria³owe, - 15 01 06 – Zmieszane odpady opakowaniowe, - 15 01 07 – Opakowania ze szk³a, - 20 02 01 – Odpady ulegaj±ce biodegradacji. - 17 02 01 – Drewno - 15 01 03 – Opakowania z drewna - 20 01 11 – Tekstylia - 15 01 09 – Opakowania z tekstyliów - 20 01 10 - Odzie¿ - 15 01 05 – Opakowania wielomateria³owe - 20 01 32 – Leki - 20 01 33 – Baterie i akumulator - 16 01 03 – Zu¿yte opony - 17 01 01 – Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów. -ex 20 01 99 – inne niewymienione frakcje zebrane w sposób selektywny.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: o udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy którzy posiadaj± ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿: 100 000,00 z³.
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: o udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy którzy:
1) warunek zostanie spe³niony je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e: wykona³ (a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych i ci±g³ych równie¿ wykonuje) nale¿ycie w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, minimum:
a) jedn± us³ugê lub us³ugi odbioru i wywozu odpadów komunalnych, z których ka¿da by³a wykonywana na rzecz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci lub gmin, w przypadku gdy gmina przejê³a obowi±zki w³a¶ciciela nieruchomo¶ci, w sposób ci±g³y przez okres co najmniej 12 miesiêcy, która to us³uga lub us³ugi obejmowa³y odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych o ³±cznej masie minimum 1 000 Mg w okresie 12 miesiêcy,
oraz
b) jedn± us³ugê lub us³ugi odbioru i wywozu odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, z których ka¿da by³a wykonywana na rzecz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci lub gmin, w sposób ci±g³y przez okres co najmniej 12 miesiêcy, która to us³uga lub us³ugi obejmowa³y odbiór i transport odpadów opakowaniowych gromadzonych w sposób selektywny o ³±cznej masie minimum 200 Mg w okresie 12 miesiêcy.
2) warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ wyposa¿eniem umo¿liwiaj±cym odbieranie odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci w ilo¶ci co najmniej:
• baz± magazynowo – transportow± spe³niaj±c± wymagania okre¶lone w Rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) na ternie gminy P³oty;
• dwóch pojazdów specjalistycznych, przystosowanych do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z funkcj± kompaktuj±c±;
• dwóch pojazdów przystosowanych do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych;
• jednego pojazdu przystosowanego do odbierania odpadów bez funkcji kompaktuj±cej.
• samochody odbieraj±ce odpady komunalne z nieruchomo¶ci bêd± posiada³y rejestratory GPS,
Wykonawca jest zobowi±zany spe³niaæ szczegó³owe wymagania okre¶lone w art.9d. Ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. 2020poz. 1439 ze zm) oraz Rozporz±dzenia Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. 2013 poz. 122).
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Nie
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK
III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji: Nie
III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW, SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
W celu wykazania spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ: a) wpisu do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej Gminy P³oty na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie odbierania odpadów komunalnych; b) wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r., o odpadach (Dz. z 2020 r., poz. 797) lub zezwolenie na transport odpadów zgodnie z art. 28 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, lub równowa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niejszych przepisów, c) Dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± w rozdziale VI pkt. 6.2.2 SIWZ. Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganego przez zamawiaj±cego ww. dokumentu dotycz±cego sytuacji ekonomicznej i finansowej, mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdzi spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu. d) Wykaz us³ug - wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy us³ugi zosta³y te wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SIWZ. e) Wykaz wyposa¿enia dostêpnego wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 6 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium: Nie
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej: Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej: Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców:
Maksymalna liczba wykonawców:
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
---|---|
aspekt ¶rodowiskowy: | 15,00 |
aspekt spo³eczny: | 25,00 |
CENA: | 60,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: brak danych
Informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Projekt umowy stanowi za³±cznik nr 8 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W jej tre¶ci podano wszelkie istotne dla Zamawiaj±cego warunki realizacji zamówienia.
2. Zamawiaj±cy zastrzega prawo do zmian postanowieñ zawartej umowy w sytuacji zaistnienia nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
1. Zmiana postanowieñ niniejszej Umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy w zakresie wynagrodzenia, o którym mowa w § 8 ust. 1 i 2 dopuszczalna jest w przypadku:
1) zmiany wysoko¶ci innych op³at wynikaj±cych wprost z przepisów prawa a maj±cych istotny wp³yw na koszty ¶wiadczenia us³ugi;
a) w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego, w szczególno¶ci zmiany stawki podatku od towarów i us³ug,
b) w przypadku zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
c) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne,
– je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê.
2) innej zmiany prawa powszechnie obowi±zuj±cego wp³ywaj±cej na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów,
3) odst±pienia na wniosek Zamawiaj±cego od realizacji czê¶ci zamówienia i zwi±zanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wyst±pienia obiektywnych okoliczno¶ci, których Zamawiaj±cy nie móg³ przewidzieæ na etapie przygotowania postêpowania, a które powoduj±, ¿e wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, powodowa³oby dla Zamawiaj±cego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i zwi±zane z tym racjonalne wydatkowanie ¶rodków publicznych,
4) wprowadzenia zmian w stosunku do Opisu Przedmiotu Zamówienia w zakresie wykonania prac nie wykraczaj±cych poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji konieczno¶ci zwiêkszenia usprawnienia procesu realizacji zamówienia,
5) wyst±pienia okoliczno¶ci zwi±zanych z wyst±pieniem wirusa SARS-COV-2 lub choroby wywo³anej tym wirusem (COVID-19), dotycz±cych w szczególno¶ci:
a) nieobecno¶ci pracowników lub osób ¶wiadcz±cych pracê za wynagrodzeniem na innej podstawie ni¿ stosunek pracy, które uczestnicz± lub mog³y uczestniczyæ w realizacji przedmiotu umowy;
b) decyzji wydanych przez G³ównego Inspektora Sanitarnego lub dzia³aj±cego z jego upowa¿nienia pañstwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego, w zwi±zku z przeciwdzia³aniem COVID-19, nak³adaj±cych na Wykonawcê obowi±zek podjêcia okre¶lonych czynno¶ci zapobiegawczych lub kontrolnych;
c) poleceñ wydanych przez wojewodów lub decyzji wydanych przez Prezesa Rady Ministrów zwi±zanych z przeciwdzia³aniem COVID-19, o których mowa w art. 11 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych;
d) wstrzymania dostaw produktów, komponentów produktu lub materia³ów, trudno¶ci w dostêpie do sprzêtu lub trudno¶ci w realizacji us³ug transportowych;
e) innych okoliczno¶ci, które uniemo¿liwiaj± lub w istotnym stopniu ogranicz± mo¿liwo¶æ wykonania umowy zgodnie z jej tre¶ci±.
2. Zmiany okre¶lone w § 13 ust.1 pkt 5 wzoru umowy wprowadzane bêd± wy³±cznie po przed³o¿eniu przez Wykonawcê pisemnej informacji o wp³ywie okoliczno¶ci zwi±zanych z wyst±pieniem wirusa SARS-CoV-2 lub choroby wywo³anej tym wirusem (COVID-19) na nale¿yte wykonanie umowy oraz potwierdzenia okoliczno¶ci, na które powo³uje siê Wykonawca, poprzez stosowne o¶wiadczenia lub dokumenty.
3. W zwi±zku z wskazanymi w ust. 1 okoliczno¶ciami dopuszczalne jest zmniejszenie lub zwiêkszenie wynagrodzenia, przy czym zwiêkszenie wynagrodzenia dopuszczalne jest o kwotê nie wiêksz± ni¿ udokumentowany wzrost kosztów ¶wiadczenia us³ugi.
4. Dopuszcza siê zmianê umowy w zakresie sposobu spe³niania przez Wykonawcê ¶wiadczenia odbierania i zagospodarowania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowi±zuj±cego wp³ywaj±cych na sposób spe³nienia ¶wiadczenia.
5. Zmiany przewidziane w umowie mog± byæ inicjowane przez Zamawiaj±cego oraz przez Wykonawcê.
6. Warunkiem dokonania zmian w umowie jest z³o¿enie wniosku przez stronê inicjuj±c± zamianê zawieraj±cego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian.
7. Wykonawca nie bêdzie uprawniony do przed³u¿enia terminu wykonania umowy i zwiêkszenia wynagrodzenia, je¿eli konieczno¶æ dokonania zmiany zosta³a spowodowana przez jakikolwiek b³±d lub opó¼nienie ze strony Wykonawcy, w³±cznie z b³êdem lub opó¼nionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikaj±cego z obowi±zków Wykonawcy.
8. Dopuszcza siê inne nieistotne zmiany umowy okre¶lone w art. 144 ust. 1 pkt. 2-6 ustawy Pzp.
9. Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagaj± pod rygorem niewa¿no¶ci formy pisemnej.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym:
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 08.12.2020, godzina: 11:00
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu: POLSKI
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonywanie sukcesywnej us³ugi odbioru i zagospodarowania sta³ych odpadów komunalnych z obiektów O¶rodka Sportu i Rekreacji w Piotrkowie Trybunalskim
- "Odbiór i zagospodarowanie sta³ych odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci zamieszka³ych z terenu Gminy Pszczew"
- "Odbiór oraz zagospodarowanie w procesie odzysku R3 odpadów o kodzie 19 05 03 - kompost nieodpowiadaj±cy wymaganiom wytwarzanych w Zak³adzie Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie"
- DO¯YWIANIE DZIECI W ZESPOLE PLACÓWEK O¦WIATOWYCH W SKRZYDLNEJ W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
- Odbiór i transport odpadów komunalnych pochodz±cych z terenu gminy Brody
- Odbiór, gospodarowanie i transport odpadów komunalnych na potrzeby Placówek Stra¿y Granicznej Podlaskiego Oddzia³u Stra¿y Granicznej z siedzib± w Bia³ymstoku (sprawa nr 19/ZP/WTiZ/25)
wiêcej: Us³ugi zwi±zane z odpadami »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.