eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GrudziądzOdbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości (zamieszkałych i niezamieszkałych) na terenie Gminy Grudziądz wraz z dostarczeniem pojemników na odpady - zamówienie dodatkowe.



Ogłoszenie z dnia 2015-04-02

Grudziądz: Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości (zamieszkałych i niezamieszkałych) na terenie Gminy Grudziądz wraz z dostarczeniem pojemników na odpady - zamówienie dodatkowe.
Numer ogłoszenia: 75400 - 2015; data zamieszczenia: 02.04.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Grudziądz, ul. Wybickiego 38, 86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 4511111, faks 056 4511132.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości (zamieszkałych i niezamieszkałych) na terenie Gminy Grudziądz wraz z dostarczeniem pojemników na odpady - zamówienie dodatkowe..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości (zamieszkałych i niezamieszkałych) na terenie Gminy Grudziądz wraz z dostarczeniem pojemników na odpady - zamówienie dodatkowe..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.12.00 - Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.29.00 - 90.51.29.00 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.06.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Usług Miejskich PUM Sp. z o.o., ul. Cegielniana 4, 86-300 Grudziądz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 261600,50 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 321768,61

  • Oferta z najniższą ceną: 321768,61 / Oferta z najwyższą ceną: 321768,61

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W myśl art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) zamawiający może zastosować tryb z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: - z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, lub - wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Praktyka realizacji umowy wskazuje, że po wprowadzeniu nowego systemu gospodarki odpadami wzrosła ilość wytwarzanych odpadów w gospodarstwach domowych. Powyższe spowodowane jest w dużej mierze faktem, iż w czasie funkcjonowania starego systemu, wielu właścicieli nieruchomości nie zawarło umów o odbiór odpadów komunalnych i nie pozbywało się ich w sposób zgodny z prawem. W związku z tym dane określające ilość wytwarzanych odpadów na terenie gminy zdają się być nieaktualne. Zakres przedmiotowy i ilościowy specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na podstawie którego Wykonawca wyliczył cenę ofertową, a dotyczący szacowanej ilości wytwarzanych odpadów, został określony na podstawie danych z 2012 r. Na podstawie danych zawartych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2012-2017, a dotyczących ilości wytwarzanych zmieszanych odpadów komunalnych na rok 2014 r., tj. 179,5 kg na 1 mieszkańca ustalono, iż roczna ilość wytwarzanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 wynosi 2.137,1 Mg. W obecnym stanie rzeczy, na podstawie sprawozdań kwartalnych przedkładanych Zamawiającemu przez Wykonawcę, wyliczono iż w trakcie obowiązywania umowy i funkcjonowania nowego systemu ilość tych odpadów znacznie wzrosła. Zgodnie ze sprawozdaniem za III i IV kwartał 2013 r. ustalono, że ilość wytwarzanych odpadów o kodzie 20 03 01 jest większa o 241,39 Mg (w skali 6 miesięcy) od określonej na etapie wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz przygotowywania oferty przez Wykonawcę, a więc w efekcie o 22,59 %. Okoliczności ujawnione w trakcie obowiązywania i realizacji umowy nr 16/272/2013 spowodowały, że zakres świadczenia Wykonawcy zwiększył się i wykracza poza ustalone wynagrodzenie ryczałtowe, co znacznie obciąża Wykonawcę. W związku z powyższym ustalono, że Wykonawca otrzymywać będzie miesięczne wynagrodzenie wysokości 99.250,00 zł brutto, tj. o 18.290,00 zł wyższe od pierwotnego. Kwoty te zostały wyliczone w następujący sposób: Ilość odpadów o kodzie 20 03 01 w III kwartale 2013 r. - 522,50 Mg Ilość odpadów o kodzie 20 03 01 w IV kwartale 2013 r. - 787,44 Mg Razem kwartał III i IV 2013 r. = 1309,94 Mg/6 miesięcy. Wartość przyjęta na etapie sporządzania oferty przetargowej to w skali półrocza 1.068,55 Mg. W związku z tym aktualna, średnia, miesięczna ilość wytwarzanych odpadów wynosi 218,32 Mg, co stanowi o 40,23 Mg/ 1 m-c więcej niż zakładano w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2012 r. -2.137,10 Mg/ 12 miesięcy = 178,09 Mg/1 miesiąc = 100% obecnego, miesięcznego wynagrodzenia Wykonawcy. III i IV kw. 2013r. - 1.309,94 Mg/6 miesięcy = 218,32 Mg/ 1 miesiąc = 122,59 % obecnego miesięcznego wynagrodzenia Wykonawcy. 100% - 80.960,00 zł/ 1 miesiąc 122,59% ~ 99.250,00 zł/ 1 miesiąc Udzielenie zamówienia dodatkowego innemu podmiotowi wiązałoby się z poniesieniem niewspółmiernie wysokich kosztów realizacji zadania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.