Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-03-03
Jastrzębie-Zdrój: PRZEGLĄDY TECHNICZNE BUDYNKÓW MIESZKALNYCH I UŻYTKOWYCH 5-LETNIE I ROCZNE, PRZEGLĄDY INSTALACJI GAZOWYCH, ELEKTRYCZNYCH I ODGROMOWYCH
Numer ogłoszenia: 71845 - 2011; data zamieszczenia: 03.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Nieruchomości , ul. 1-go Maja 55, 44-330 Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie, tel. 032 4787001, faks 032 4762952.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzn.sjz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEGLĄDY TECHNICZNE BUDYNKÓW MIESZKALNYCH I UŻYTKOWYCH 5-LETNIE I ROCZNE, PRZEGLĄDY INSTALACJI GAZOWYCH, ELEKTRYCZNYCH I ODGROMOWYCH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług polegających na wykonaniu przeglądów technicznych obiektów budowlanych na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy Prawo budowlane - przeglądy budynków mieszkalnych i użytkowych gminnych zgodnie z załączonymi wykazami budynków i Specyfikacjami Technicznego Wykonania i Odbioru Robót, w tym: CZĘŚĆ I: 1) Przegląd roczny budynków gminnych mieszkalnych (23 budynki wg wykazu i STWiOR) 2) Przegląd roczny budynków użytkowych (58 budynków wg wykazu i STWiOR) 3) Przegląd 5-letni budynków mieszkalnych (2 budynki wg wykazu i STWiOR) 4) Przegląd 5-letni budynków użytkowych (7 budynków wg wykazu i STWiOR) CZĘŚĆ II: 1) Przegląd i badanie urządzeń piorunochronnych w 1 budynku gminnym mieszkalnym (wg wykazu i SWR) 2) Przegląd i badanie urządzeń piorunochronnych w budynkach gminnych użytkowych (6 budynków wg wykazu i SWR) 3) Przegląd i pomiary instalacji elektrycznych w budynkach gminnych mieszkalnych (3 budynki wg wykazu i STWiOR) 4) Przegląd i pomiary instalacji elektrycznych w budynkach gminnych użytkowych (6 budynków wg wykazu i STWiOR) CZĘŚĆ III: 1) Okresowa kontrola polegająca na sprawdzeniu stanu technicznego instalacji i urządzeń gazowych w budynkach mieszkalnych gminnych (6 budynków wg wykazu i STWiOR) 2) Okresowa kontrola polegająca na sprawdzeniu stanu technicznego instalacji i urządzeń gazowych w budynkach gminnych użytkowych (8 budynków wg wykazu i STWiOR). Szczegółowy zakres i wymagania zostały zawarte w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót - 10 szt..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.53.00.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 03.08.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie wymaga się złożenia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
CZĘŚĆ I: - dysponuje lub będzie dysponować osobami posiadającymi uprawnienia budowlane niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: 1) uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do sprawowania kontroli technicznej utrzymania obiektów- min. 1 osoba, 2) uprawnienia budowlane instalacyjne bez ograniczeń w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych do sprawowania kontroli technicznej utrzymania obiektów - min. 1 osoba, CZĘŚĆ II: - dysponuje lub będzie dysponować osobami posiadającymi uprawnienia budowlane niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: 1) świadectwo kwalifikacji D uprawniające do zajmowania się eksplotacją urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych na stanowisku dozoru - min. 1osoba; 2) świadectwo kwalifikacyjne E uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych na stanowisku eksploatacji - min. 1 osoba, CZĘŚĆ III: - dysponuje lub będzie dysponować osobami posiadającymi uprawnienia budowlane niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: 1) świadectwo kwalifikacji D uprawniające do zajmowania się eksplotacją urządzeń, instalacji i sieci gazowych na stanowisku dozoru - min. 1osoba; 2) świadectwo kwalifikacyjne E uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci gazowych na stanowisku eksploatacji - min. 1 osoba. Spełnienie wymogów podanych w punktach 7.1 - 7.2 SIWZ, należy potwierdzić poprzez złożenie stosownego oświadczenia według załącznika nr 2 do SIWZ, oraz przedłożenie dokumentów, o których mowa w pkt. 8.2 i 8.3 SIWZ Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania / odrzuceniem jego oferty.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony formularz oferty wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią specyfikacji i projektem umowy, o związaniu z ofertą oraz aktualności dostarczonych zaświadczeń - zgodny w treści z wzorem stanowiącym - załącznik nr 1 do SIWZ; Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. Wobec Wykonawcy, będącego osobą fizyczną i prowadzącego działalność gospodarczą zaleca się dołączenie do oferty aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (oryginału lub potwierdzonej za zgodność kserokopii - dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). Specyfikacja cenowa: CZĘŚĆ I: załącznik nr 1a, CZĘŚĆ II: załącznik nr 1b, CZĘŚĆ III: załącznik nr 1c. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt 8.3 SIWZ. Uwaga w/w dokumenty winny potwierdzać spełnianie poszczególnych warunków na dzień składania ofert. Dokumenty przedstawione w formie kserokopii winny być poświadczone i opatrzone klauzulą za zgodność z oryginałem przez osoby do tego uprawnione. Dokument wielostronicowy przedłożony w formie kserokopii winien być potwierdzony za zgodność z oryginałem na każdej stronie. Powyższa forma dotyczy również dokumentów uzupełnianych w myśl art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Złożenie dokumentu w niewłaściwej formie (np. nie poświadczone przez wykonawcę za zgodność z oryginałem odpisy lub kopie) traktowane będzie jak jego brak. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną oświadczenie, o którym mowa w pkt 8.3 SIWZ dotyczyć winno każdego ze wspólników tej spółki. Wspólnicy spółki cywilnej zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo a w przypadku gdy upoważnienie wynika wprost z treści umowy spółki, umowę należy dołączyć do oferty. Przykładowy wzór pełnomocnictwa - Załącznik nr 6a do SIWZ. Uwaga: Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich wykonawców tj. wspólników spółki cywilnej. Wykonawcy tworzący konsorcjum, ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo, a w przypadku, gdy upoważnienie wynika wprost z treści umowy konsorcjum, umowę należy dołączyć do oferty. Przykładowy wzór pełnomocnictwa - załącznik 6b do SIWZ. Uwaga: Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich Wykonawców wchodzących w skład konsorcjum. W przypadku wyboru przez zamawiającego oferty złożonej przez konsorcjum, Wykonawcy tworzący konsorcjum zobowiązani będą, najpóźniej przed podpisaniem umowy na wykonanie zamówienia, do przedłożenia umowy konsorcjum. Zamawiający wymaga, aby umowa konsorcjum: a)określała sposób reprezentacji wszystkich podmiotów oraz upoważniała jednego z członków konsorcjum - głównego partnera (Lidera) do koordynowania czynności związanych z realizacją umowy, b)stwierdzała o odpowiedzialności solidarnej partnerów konsorcjum za całość podjętych zobowiązań w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, c)oznaczała czas trwania konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji jakości, d)określała cel gospodarczy obejmujący swoim zakresem przedmiot zamówienia, e)wykluczała możliwość wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia oraz upływu czasu gwarancji jakości, f)określała sposób współdziałania podmiotów z określeniem podziału zadań w trakcie realizacji zamówienia, g)stwierdzała zakaz zmian w umowie bez zgody zamawiającego. Wszyscy członkowie konsorcjum ponoszą solidarnie odpowiedzialność prawną za realizację zamówienia. Problematykę zobowiązań solidarnych w zakresie nie uregulowanym przez umowę konsorcjum regulują przepisy kodeksu cywilnego. Oferta składana przez konsorcjum zostanie utworzona z dokumentów wymienionych w pkt 8 specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zastrzeżeniem, iż dokumenty wymienione w pkt 8.3 SIWZ składane są przez każdego z uczestników konsorcjum osobno. Oferta konsorcjum musi być podpisana i oznaczona w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty wchodzące w skład konsorcjum. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcy.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian postanowień niniejszej umowy w zakresie: - osób posiadających wymagane uprawnienia w przypadku zaistnienia zdarzeń losowych (w takim przypadku Wykonawca zobowiązany będzie do zaproponowania osoby legitymującej się uprawnieniami wymaganymi w pkt 7.2. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia), - zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku braku możliwości wykonania części umowy nie z winy Wykonawcy np. nie udostępnienie mieszkania przez lokatora, zbycia lub wyłączenia budynku z eksploatacji itp. W tym przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie obniżone i obliczone wg cen jednostkowych podanych w ofercie, - zmiany terminu wykonania umowy w przypadku nie udostępnienia mieszkania lub lokalu w terminie - nowy termin zostanie przesunięty o ilość dni zwłoki w udostępnieniu mieszkania. Zmiana zapisów umownych zostanie wprowadzona w formie aneksu do umowy, podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzn.sjz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Zarząd Nieruchomości
44-330 Jastrzębie-Zdrój, ul. 1 Maja 55.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.03.2011 godzina 09:00, miejsce: Miejski Zarząd Nieruchomości 44-330 Jastrzębie-Zdrój, ul. 1 Maja 55 Dział Logistyki, pokój nr 8.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: 1) Przegląd roczny budynków gminnych mieszkalnych (23 budynki wg wykazu i STWiOR) 2) Przegląd roczny budynków użytkowych (58 budynków wg wykazu i STWiOR) 3) Przegląd 5-letni budynków mieszkalnych (2 budynki wg wykazu i STWiOR) 4) Przegląd 5-letni budynków użytkowych (7 budynków wg wykazu i STWiOR).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przegląd roczny budynków gminnych mieszkalnych (23 budynki wg wykazu i STWiOR) 2) Przegląd roczny budynków użytkowych (58 budynków wg wykazu i STWiOR) 3) Przegląd 5-letni budynków mieszkalnych (2 budynki wg wykazu i STWiOR) 4) Przegląd 5-letni budynków użytkowych (7 budynków wg wykazu i STWiOR).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.53.00.00-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 03.08.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: 1) Przegląd i badanie urządzeń piorunochronnych w 1 budynku gminnym mieszkalnym (wg wykazu i SWR) 2) Przegląd i badanie urządzeń piorunochronnych w budynkach gminnych użytkowych (6 budynków wg wykazu i SWR) 3) Przegląd i pomiary instalacji elektrycznych w budynkach gminnych mieszkalnych (3 budynki wg wykazu i STWiOR) 4) Przegląd i pomiary instalacji elektrycznych w budynkach gminnych użytkowych (6 budynków wg wykazu i STWiOR).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przegląd i badanie urządzeń piorunochronnych w 1 budynku gminnym mieszkalnym (wg wykazu i SWR) 2) Przegląd i badanie urządzeń piorunochronnych w budynkach gminnych użytkowych (6 budynków wg wykazu i SWR) 3) Przegląd i pomiary instalacji elektrycznych w budynkach gminnych mieszkalnych (3 budynki wg wykazu i STWiOR) 4) Przegląd i pomiary instalacji elektrycznych w budynkach gminnych użytkowych (6 budynków wg wykazu i STWiOR).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.53.00.00-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.05.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: 1) Okresowa kontrola polegająca na sprawdzeniu stanu technicznego instalacji i urządzeń gazowych w budynkach mieszkalnych gminnych (6 budynków wg wykazu i STWiOR) 2) Okresowa kontrola polegająca na sprawdzeniu stanu technicznego instalacji i urządzeń gazowych w budynkach gminnych użytkowych (8 budynków wg wykazu i STWiOR)..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Okresowa kontrola polegająca na sprawdzeniu stanu technicznego instalacji i urządzeń gazowych w budynkach mieszkalnych gminnych (6 budynków wg wykazu i STWiOR) 2) Okresowa kontrola polegająca na sprawdzeniu stanu technicznego instalacji i urządzeń gazowych w budynkach gminnych użytkowych (8 budynków wg wykazu i STWiOR)..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.53.00.00-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.07.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z JASTRZĘBIA ZDROJU
- Remont sal rozpraw, pomieszczeń biurowych i socjalnych w budynku Sądu Rejonowego w Jastrzębiu - Zdroju (I etap)
- Przebudowa zatoki autobusowej ul. Pszczyńska w rejonie ul. Wierzyńskiego w Jastrzębiu-Zdroju
- Wymiana opraw na LED w Jastrzębiu - Zdroju - CZĘŚĆ B
- Przebudowa oświetlenia przy ul. 1 Maja w Jastrzębiu - Zdroju
- Budowa chodnika i schodów przy ul. Zielonej 33 w Jastrzębiu-Zdroju.
- Wykonanie oznakowania poziomego na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój
więcej: przetargi w Jastrzębiu Zdroju »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Poprawa efektywności energetycznej infrastruktury oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna"
- Przebudowa i dostosowanie do obowiązujących przepisów pomieszczeń pracowni bronchoskopii, gastroskopii, USG wraz z zakupem wyposażenia i aparatury medycznej - powtórka
- Kredyt inwestycyjny długoterminowy.
- "Pomoc techniczna - Wsparcie instytucjonalne dla Spółki" realizowany w ramach Projektu "Oczyszczanie ścieków na Podhalu".
- nadzór nad wdrażaniem projektu.
więcej: Doradcze usługi budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.