Ogłoszenie z dnia 2013-05-09
Międzybrodzie Żywieckie: Remont dachu na Kościele Parafialnym p.w. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Międzybrodziu Żywieckim
Numer ogłoszenia: 70067 - 2013; data zamieszczenia: 09.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Międzybrodziu Żywieckim , Ul. Beskidzka 23, 34-312 Międzybrodzie Żywieckie, woj. śląskie, tel. 33 866 12 91, faks 33 486 18 46.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.parafiamz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: parafia.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont dachu na Kościele Parafialnym p.w. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Międzybrodziu Żywieckim.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie - Remontu dachu na Kościele Parafialnym p.w. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Międzybrodziu Żywieckim. Stan istniejący: Dach kościoła zróżnicowany jest pod względem geometrii. Dach nawy głównej: dach dwuspadkowy, kryty dachówką ceramiczną karpiówka podwójnie. W dachu są wprowadzone trójkątne lukarny dla doświetlenia przestrzeni poddasza nad podcieniami (dawniej nazywanymi sobotami) i doprowadzenia światła do okien wewnętrznych górnych nawy głównej zlokalizowanych pod stropem. Dach jest nad wejściem do kościoła zamknięty ścianą szczytową z krzyżem i daszkiem półkolistym nad nim. Konstrukcja dachu jest widoczna w całości od strony poddasza. Jest nieobudowana, widoczne są układy konstrukcyjne słupów, płatwi, krokwi, skleszczeń. Nad prezbiterium dach również dwuspadkowy z zamknięciem w kształcie półstożka, dostosowany do kształtu prezbiterium. Drewno więźby z zaciekami, lokalnie zbutwiałe i powierzchniowo zwietrzałe. Drewno spękane podłużnie, widoczne ugięcia krokwi. Na pierwszym planie widoczny słup obciążający środek belki stropu! Więźba współpracuje z belkami stropowymi przekazując na nie znaczną część obciążenia. Również konstrukcja wieżyczki obciąża bezpośrednio belki stropowe. Drewno więźby jest nieimpregnowane. Widoczne są ubytki spowodowane przez wygnicie wywołane długotrwałym zamoknięciem zwłaszcza w konstrukcji wieżyczki i na załamaniach połaci oraz na stykach krokwi z płatwiami. Łaty z widocznym powierzchniowym zwietrzeniem i lokalnymi ubytkami. Podczas dokumentowania stanu więźby stwierdzono liczne ślady korozji biologicznej konstrukcji nośnej. Wykonano obliczenia sprawdzające nośność wybranych elementów więźby. Stwierdzono, że więźba została wykonana wyjątkowo oszczędnie pod względem doboru przekrojów poprzecznych elementów nośnych. Przy obecnym stanie skorodowania, pęknięć i ubytków powierzchniowych nośność dachu jest niewystarczająca dla przeniesienia normatywnych obciążeń wiatrem i śniegiem. Stan techniczny konstrukcji dachu kościoła określa się, jako nieodpowiedni. Pokrycie dachu kościoła w części nawy głównej i prezbiterium wykonano z dachówki ceramicznej karpiówki, podwójnie w koronkę. Obecnie dachówki są porośnięte mchem, a powierzchniowe rozmrożenia ceramiki powodują nieszczelność dachu. Obecnie proces destrukcji dachówki nasila się, czego dowodem są odłamki i odpryski dachówek znajdowane wokół kościoła zwłaszcza po zimie i po okresach deszczowych. Ponadto więźba wykonana w sposób oszczędny i zużyta nie daje odpowiednio sztywnego oparcia dla pokrycia dachówką. Pod wpływem obciążeń dach odkształca się, co powoduje przemieszczanie się dachówek względem siebie i ścieranie na stykach. Miejsca takie są szczególnie narażone na chłonięcie wody i są początkiem destrukcji mechanicznej i biologicznej materiału ceramicznego. Stan techniczny pokrycia dachu kościoła dachówką określa się, jako nieodpowiedni. Pokrycie podcieni i zakrystii wykonane jest z blachy stalowej płaskiej, ocynkowanej, na rąbek stojący Pokrycie z blachy jest lokalnie skorodowane, nieszczelne. Nieszczelne są styki blachy ze ścianą. Stan techniczny pokrycia dachu kościoła blachą określa się, jako średni. Obróbki blacharskie wykonano z stalowej płaskiej, ocynkowanej. Obróbki ścian z blachy na rąbek stojący. Rynny i piony spustowe z blachy stalowej ocynkowanej, a na niektórych odcinkach wymienione na rynny z PCV. Obróbki około okienne są nieszczelne, pozwalają na wprowadzanie wody opadowej do środka, zwłaszcza na poddasze i na więźbę. Stan techniczny obróbek i rynien określa się, jako średni. Stan projektowany: Zadanie obejmuje roboty rozbiórkowe pokrycia dachowego z blachy ocynkowanej, dachówki karpiówki, rynien i rur spustowych oraz obróbek blacharskich wraz z rozbiórką konstrukcji drewnianej dachu. Zadanie obejmuje pokrycie dachu wariantowo: dach pokryty dachówką ceramiczną lub blachą miedzianą łączoną na rąbek stojący. Elementy konstrukcji dachu, płatwie, krokwie, miecze, zastrzały, słupki, według zestawienia, zostają wymienione na elementy o tej samej długości jednak ich przekrój zwiększony o 2 cm. Geometria i rozstaw elementów konstrukcyjnych nie ulega zmianie. Dodatkowo belki stropowe nawy głównej podlegają wzmocnieniu przez połączenie ich z dodatkowymi belkami wzmacniającymi 20x30 [cm] za pomocą kotew stalowych montowanych co 1 m. Na konstrukcję dachu stosować drewno sosnowe lub świerkowe klasy C 27 przesuszone o wilgotności nie większej niż 18 %. Drewno należy przed wbudowaniem poddać procesowi obróbki, aby powierzchnia elementów była gładka, następnie zaimpregnować środkami grzybobójczymi i ogniochronnymi. Projektuje się izolacje (wełnę mineralną) oraz folie paroizolacyjną i wiatroizolacyjną oraz zależnie od materiału pokryciowego: Wariant I: Dachówka- ołacenie - łatami i kontra łatami, Wariant II: Blacha miedziana- pełne deskowanie. Woda z dachu istniejącego oraz zadaszenia przebudowywanego będzie odprowadzana bez zmian w stosunku do poprzedniego stanu. Obróbki blacharskie, orynnowania z blachy miedzianej. Instalacja odgromowa standardowa. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: Projekt Budowlany Ekspertyza techniczna Przedmiar robót, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiących załączniki do SIWZ Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączą dowody dotyczące najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodem, o którym mowa wyżej jest poświadczenie. (załącznik nr 2 do specyfikacji) Zamawiający wymaga aby w wykazie robót budowlanych Wykonawca wskazał także, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, remoncie lub modernizacji dachu o powierzchni minimum 1000 m2 z zastosowaniem pokrycia z dachówki ceramicznej lub betonowej oraz blachy miedzianej na rąbek stojący oraz załączył dokument, że robota została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. (załącznik nr 2 do specyfikacji)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami . Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi : (o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz Ofertowy - druku A Wzór umowy - druk B Kosztorys ofertowy sporządzony przez Wykonawcę zgodnie z dokumentacją techniczną, natomiast przedmiar robót jest dokumentem pomocniczym służącym do wyliczenia ceny ryczałtowej. Pełnomocnictwo (jeżeli jest wymagane) udzielone reprezentantowi wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego wspólnie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza zmianę terminu wykonania robót pod warunkiem: wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (wysokie temperatury, intensywne ulewy, długie opady deszczu, śnieżyce, temperatura poniżej 0 st. (z wyłączeniem okresu: 15 listopada - 15 marca) mające faktyczny wpływ na realizacje robót budowlanych prowadzonych na otwartej przestrzeni; jeżeli konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych wymaga większego nakładu pracy lub technologia wykonania robót wymaga dłuższego terminu wykonania danego etapu przedmiotu zamówienia, wstrzymania robót przez inny uprawniony organ (np. wskutek kontroli, wypadku na budowie, itp.); w wyniku interwencji osób trzecich, których interwencja ma bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu zamówienia (np. inny wykonawca, z którym Zamawiający zawarł umowę na realizację robót lub usługi tym samym obiekcie spóźnia się z robotami, których wykonanie warunkuje terminowe wykonanie robót objętych niniejszą umową; osoba trzecia ma interes prawny i faktyczny w zakresie prowadzonej inwestycji). konieczności zmiany technologii wykonania prac w przypadku czynników zewnętrznych niemożliwych do przewidzenia na etapie przygotowania dokumentacji projektowej, takich, jak: niewybuchy, sieci wodociągowe, kanalizacyjne i teletechnicznie nie naniesione na mapach, uwarunkowania geologiczne (jeśli nie przeprowadzono wcześniej stosownych badań), konflikty społeczne związane z prowadzeniem inwestycji (w tym reakcje stowarzyszeń i fundacji ekologicznych, roszczenia (w tym sądowe) o zwrot działki, itp.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.czernichow.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Czernichów z siedziba w Tresnej, ul. Żywiecka 2, 34-311 Czernichów.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.05.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Czernichów z siedziba w Tresnej, ul. Żywiecka 2, 34-311 Czernichów, biuro 22.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa i remont pomieszczeń, modernizacja systemu wentylacji i klimatyzacji w budynku A2 Szpitala Praskiego pw. Przemienienia Pańskiego w Warszawie w tym z dostarczeniem sprzętu medycznego
- Przebudowa świetlicy wiejskiej w Strzyżowicach na lokalne centrum integracji społecznej
- Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania cz. usług. istniejącego obiektu mieszkalno-usługowego na cele socjalne wraz z realizacją niezbędnej infrastruktury gwarantującej prawidłowe jego funkcjonowanie
- "Dostosowanie infrastruktury Szkoły Podstawowej nr 1 im. gen. B. Prugara-Ketlinga w Sanoku do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi."
- Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej we Wrzącej
- Budowa przedszkola gminnego w ramach projektu pn. Infrastruktura przedszkolna w miejscowości Budzistowo
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.