Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-03-26
Siedlce: WYKONANIE PRZEBUDOWY DRÓG POWIATOWYCH - VIII. ZADAŃ
Numer ogłoszenia: 67807 - 2010; data zamieszczenia: 26.03.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Siedlecki , ul. Piłsudskiego 40, 08-110 Siedlce, woj. mazowieckie, tel. 025-6447216, faks 025-6447155.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatsiedlecki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE PRZEBUDOWY DRÓG POWIATOWYCH - VIII. ZADAŃ.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: WYKONANIE PRZEBUDOWY DRÓG POWIATOWYCH: ZADANIE I. Przebudowa drogi powiatowej nr 3634W Wołyńce - Mościbrody długości 2 km na odcinkach: pomiędzy miejscowościami Myrcha i Wólka Wiśniewska - długości 1100 mb oraz od drogi krajowej nr 63 do miejscowości m. Wólka Wiśniewska - długości 900 mb, ZADANIE II. Przebudowa drogi powiatowej nr 2258W Kuflew - Jeruzal - Borki - Seroczyn długości 3,176 km ZADANIE III. Przebudowa drogi powiatowej nr 3646W Dąbrówka Stany - Kłódzie - Dobrzanów długości 2,1 km ZADANIE IV. Przebudowa drogi powiatowej nr 3614W Suchożebry - Brzozów długości 0,8 km ZADANIE V. Przebudowa drogi powiatowej nr 3637W Zbuczyn - Łęcznowola - granica woj. (Gołowierzchy) długości 3,6 km ZADANIE VI. Przebudowa drogi powiatowej nr 3638W Zbuczyn - Czuryły -Krzymosze - Wyczółki długości 2,4 km ZADANIE VII. Przebudowa ulicy Ossolińskich w Mokobodach w ciągu drogi powiatowej nr 3662W Mokobody - Zaliwie Piegawki - Niwiski długości 0,6 km ZADANIE VIII. Przebudowa drogi powiatowej nr 3610 W Nowe Opole - Wyłazy - Niwiski w m. Niwiski długości 0,4 km.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępując do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości odpowiednio dla każdego zadania : Dla zadania I. - 13 000,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy złotych). Dla zadania II. - 18 000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych). Dla zadania III. - 11 000,00 zł (słownie: jedenaście tysięcy złotych). Dla zadania IV. - 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych). Dla zadania V. - 24 000,00 zł (słownie: dwadzieścia cztery tysiące złotych). Dla zadania VI. - 16 000,00 zł (słownie: szesnaście tysięcy złotych). Dla zadania VII. - 12 000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych). Dla zadania VIII. - 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych).
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadają lub polegają na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia - min. 2 referencje potwierdzające wykonanie robót o wartości co najmniej 300 000 zł każda.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadają lub mają zapewniony dostęp do niżej podanych w pełni sprawnych jednostek sprzętu: Wytwórnia (otaczarka) mieszanki mineralno-bitumicznej o wydajności min.120 Mg/h - 1 szt. Układarka do mas mineralno - bitumicznych elektronicznie sterowana - 1 szt. Walec ogumiony z regulacją ciśnienia kół oraz fartuchem osłonowym - 2 szt. Walce stalowe 8-10 Mg i 11-14 Mg - 2 szt. Szczotka mechaniczna - 1 szt. Samochody wywrotki - w ilości zapewniającej ciągłość robót (min. 4 szt.) Skrapiarka samochodowa z urządzeniem do mechanicznego sterowania i dozowania lepiszcza - 1 szt. Frezarka drogowa - 1 szt. Kombajn do powierzchniowego utrwalania nawierzchni emulsją i grysami - 1 szt. Dysponują zapleczem laboratoryjnym z odpowiednio przygotowanym personelem laboratoryjnym (Laborant - min. 1 osoba) oraz sprzęt do wykonywania badań materiałów wsadowych i wyprodukowanych mas bitumicznych przeznaczony do: analizy sitowej, badania kruszyw, mieszanek mineralno asfaltowych, badania gęstości objętościowej, badań laboratoryjnych, zagęszczania próbek mieszanki mineralno-asfaltowej, do pomiaru temperatury, oznaczania zawartości asfaltu w mieszankach mineralno asfaltowych, oznaczania max gęstości szkieletu gruntowego, oznaczania gęstości mieszanki mineralno asfaltowej i gęstości kruszyw, do sporządzania próbek betonowych, próbek ze stabilizacji gruntu cementem, oznaczania wskaźnika piaskowego, do badania wskaźnika zagęszczenia, oznaczenia kształty ziaren.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: Kierownik robót - całkowite doświadczenie - 5 lat, Kierownik WMB - całkowite doświadczenie - 5 lat, Laborant - całkowite doświadczenie - 5 lat, Majster robót bitumicznych - całkowite doświadczenie - 3 lata, Operator układarki - całkowite doświadczenie - 3 lata, Operator walca - całkowite doświadczenie - 3 lata, Operator skrapiarki - całkowite doświadczenie - 3 lata, Operator kombajnu - całkowite doświadczenie - 3 lata
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Mają dostęp lub dysponują środkami finansowymi wystarczającymi do realizacji robót przez okres 6 miesięcy w wysokości minimum 3 000 000 zł (słownie: trzy miliony zł), posiadają średni roczny obrót ( określony na podstawie faktur za roboty w toku i roboty zakończone) za ubiegły rok w wysokości 5 000 000 zł (słownie: pięć milionów zł). Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (minimalna suma gwarancyjna 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion zł) - wszystkie zdarzenia, 500000,00zł (słownie: pięćset tysięcy zł)- jedno zdarzenie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Kosztorys ofertowy wg załącznika nr 2. (dla każdego zadania odrębnie), 2.Proponowany harmonogram rzeczowo - finansowy z terminem rozpoczęcia i zakończenia robót. (dla każdego zadania odrębnie), 3.Kopia dokumentu wadialnego. (dla każdego zadania odrębnie)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany postanowień umowy szczegółowo opisane w SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatsiedlecki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Siedlcach, ul. Piłsudskiego 40,08-110 Siedlce,.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.04.2010 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego tj. ul. Piłsudskiego 40, 08-110 Siedlce, Kancelaria ogólna - pok. nr 8.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: ZADANIE I. Przebudowa drogi powiatowej nr 3634W Wołyńce - Mościbrody długości 2 km na odcinkach: pomiędzy miejscowościami Myrcha i Wólka Wiśniewska - długości 1100 mb oraz od drogi krajowej nr 63 do miejscowości m. Wólka Wiśniewska - długości 900 mb.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres robót zawiera kosztorys ofertowy - zał. nr 2. dla zadania I..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: ZADANIE II. Przebudowa drogi powiatowej nr 2258W Kuflew - Jeruzal - Borki - Seroczyn długości 3,176 km.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres robót zawiera kosztorys ofertowy - zał. nr 2 dla zadania II..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: ZADANIE III. Przebudowa drogi powiatowej nr 3646W Dąbrówka Stany - Kłódzie - Dobrzanów długości 2,1 km.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres robót zawiera kosztorys ofertowy - zał. nr 2 dla zadania III..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: ZADANIE IV. Przebudowa drogi powiatowej nr 3614W Suchożebry - Brzozów długości 0,8 km.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres robót zawiera kosztorys ofertowy - zał. nr 2 dla zadania IV..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: ZADANIE V. Przebudowa drogi powiatowej nr 3637W Zbuczyn - Łęcznowola - granica woj. (Gołowierzchy) długości 3,6 km.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres robót zawiera kosztorys ofertowy - zał. nr 2 dla zadania V..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: ZADANIE VI. Przebudowa drogi powiatowej nr 3638W Zbuczyn - Czuryły -Krzymosze - Wyczółki długości 2,4 km.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres robót zawiera kosztorys ofertowy - zał nr 2 dla zadania VI..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: ZADANIE VII. Przebudowa ulicy Ossolińskich w Mokobodach w ciągu drogi powiatowej nr 3662W Mokobody - Zaliwie Piegawki - Niwiski długości 0,6 km.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres robót zawiera kosztorys ofertowy - zał. nr 2 dla zadania VII..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: ZADANIE VIII. Przebudowa drogi powiatowej nr 3610 W Nowe Opole - Wyłazy - Niwiski w m. Niwiski długości 0,4 km.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres robót zawiera kosztorys ofertowy - zał. nr 2 dla zadania VIII..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z SIEDLEC
- Usługa gastronomiczna dla uczestników szkoleń w ramach projektu "Kompetencje pracowników rynku pracy".
- Wynajem maszyn budowlanych do budowy, remontów i utrzymania dróg leśnych na terenie RDLP Warszawa i RDLP Olsztyn 2026-2028
- Wdrożenie Sytemu do Elektronicznego Obiegu Dokumentów i Automatyzacji Procesów Biznesowych wraz z integracją z systemem Infomedica dla Szpitala.
- Sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego w związku z realizacją zadania pn. "Budowa dróg rowerowych na terenie Miasta Siedlce"
- Dostawa materiałów eksploatacyjnych do urządzeń medycznych (pompy, insuflatory, robot DaVinci) dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego im. św. Jana Pawła II w Siedlcach Sp. z o.o.
- Wynajem maszyn budowlanych do budowy, remontów i utrzymania dróg leśnych na terenie RDLP Warszawa i RDLP Białystok 2025-2028
więcej: przetargi w Siedlcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Czechowicza oraz budowa odcinka ul. Traugutta w miejscowości Pogórze, gmina Kosakowo
- Przebudowa drogi powiatowej nr 3951W w Sokołowie Podlaskim - ul. Lipowa.
- Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Baszków Gmina Zduny - etap II
- Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania pn. Budowa Edukacyjnego Centrum Bioróżnorodności wraz z utworzeniem ekoparku Park Bioróżnorodności na terenie siedziby Biura ZPKWŚ w Będzinie.
- Budowa targowiska miejskiego w Dębnie wraz z zagospodarowaniem terenu oraz urządzeniami budowlanymi.
- Profilowanie dróg nieutwardzonych na terenie Gminy Nakło nad Notecią.
więcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





