eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RacibórzRemont kaplicy Zamku Piastowskiego w Raciborzu w zakresie wymiany pokrycia dachu, malowania elewacji, konserwacji portalu wejściowego i drzwi zewnętrznych oraz wykonania i montażu witraży okiennych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-02-18

Racibórz: Remont kaplicy Zamku Piastowskiego w Raciborzu w zakresie wymiany pokrycia dachu, malowania elewacji, konserwacji portalu wejściowego i drzwi zewnętrznych oraz wykonania i montażu witraży okiennych
Numer ogłoszenia: 67496 - 2013; data zamieszczenia: 18.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Raciborski , Plac Okrzei 4, 47-400 Racibórz, woj. śląskie, tel. 32 4597385, faks 32 4597386.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatraciborski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont kaplicy Zamku Piastowskiego w Raciborzu w zakresie wymiany pokrycia dachu, malowania elewacji, konserwacji portalu wejściowego i drzwi zewnętrznych oraz wykonania i montażu witraży okiennych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont kaplicy Zamku Piastowskiego w Raciborzu, stanowiącej część kompleksu zamkowego w Raciborzu wpisanego do rejestru zabytków dawnego województwa katowickiego pod numerem rejestracji A 1672 97 - według poniższych zakresów: a) Zakres wykonania pokrycia dachowego i malowania elewacji: obejmuje ustawienie rusztowań zewnętrznych elewacji wraz z robotami zabezpieczającymi, rozebranie pokrycia dachowego powierzchni dachu kaplicy, wymianę częściową deskowania dachu, wymianę desek czołowych, impregnację elementów drewnianych, montaż izolacji dachu z membrany systemowej, krycie dachu blachą cynkowo-tytanową wstępnie patynowaną w karo, wymianę obróbek blacharskich na obróbki z blachy cynkowo-tytanowej wstępnie patynowanej, rozebranie rynien i rur spustowych oraz montaż rynien i rur spustowych z blachy cynkowo-tytanowej wstępnie patynowanej, wykonanie instalacji odgromowej, oczyszczenie powierzchni kamiennych (maswerków i laskowań okiennych) z odchodów ptasich, demontaż siatki ochronnej zabezpieczającej figurę Św. Tomasza na potrzeby malowania wraz z ponownym montażem, malowanie tynków i detali architektonicznych elewacji farbą krzemianową (silikatową). b) Zakres konserwacji portalu wejściowego i drzwi zewnętrznych: obejmuje pełną konserwację techniczną i estetyczną portalu wejścia głównego do kaplicy zamkowej w elewacji zachodniej wraz z renowacją drzwi zewnętrznych. Prace konserwatorskie wymagają wykonania zabezpieczeń lica elewacji, poddanego wcześniejszym zabiegom renowacyjnym, jak również zabezpieczenia nawierzchni dziedzińca w obrębie prowadzonych robót. Zakres prac konserwatorskich określony został w opracowanym programie prac konserwatorskich i projekcie konserwacji, który obejmuje: oczyszczenia z nawarstwień powierzchniowych, zwartych powłok farb i szpachlowań, usunięcia części uzupełnień elementów kamiennych, ceglanych oraz spoinowania, odsolenia powierzchni kamienia i cegły, wzmocnienie hydrofilne preparatem krzemoorganicznym, wzmocnienie konstrukcyjnego nadproża kamiennego, uzupełnienie ubytków kamienia i cegły, wykonanie izolacji poziomej w formie przepony metodą iniekcji ciśnieniowej, wykonanie cokołu z tynku renowacyjnego w systemie WTA, wykonanie rekonstrukcji kwiatonów, zabezpieczenie portalu impregnatem przeciw biologicznym o działaniu grzybo- i glonobójczym oraz wykonanie hydrofobizacji przy użyciu impregnatów z małocząsteczkowych alkiloalkoksysilanów. Zakres prac dotyczących drzwi obejmuje: oczyszczenie skrzydeł i opasek drzwiowych z brudu, powłok lakierniczych, dezynfekcji drewna środkiem przeciwgrzybicznym, zaimpregnowanie drewna, wywabienia przebarwień biologicznych i zacieków rdzy, uzupełnienia, flekowania, szpachlowania ubytków, scalenia kolorystycznego powierzchni drzwi z aktualnym odcieniem drewna, bezbarwne lakierowanie nawierzchniowe półmatowe, zdemontowanie okuć drzwiowych (oczyszczenie z doczyszczeniem mechanicznym powłok farby oraz korozji, malowania nawierzchniowo w kolorze grafitowym, ponowne okucie z wykorzystaniem oryginalnych wkrętów), oczyszczenie, regulacja i smarowanie zamka drzwiowego, uzupełnienie szyldu od strony wewnętrznej, wykonania dwóch kompletów klamek w technice kowalskiej, dorobienie 2 kluczy do zamka. c) Zakres wykonania i montażu witraży w oknach: obejmuje wykonanie i montaż szklenia witrażowego 14 otworów okiennych z kamiennym detalem obramień i podziałów: 5 na elewacji południowej, 5 na elewacji północnej, 2 na elewacji wschodniej i 2 na elewacji zachodniej. Zakres robót obejmuje: ustawienie rusztowań wewnętrznych w kaplicy, demontaż istniejących przeszkleń, usunięcie elementów metalowych okien nie przeznaczonych do dalszego wykorzystania oraz wymianę elementów z płaskowników aluminiowych na elementy metalowe, zeskrobanie starej farby z elementów metalowych konstrukcji okien oraz malowanie antykorozyjne i wykończeniowe, wykonanie i montaż witraży, uzupełnienie miejsc styku witraży z kamieniarką zaprawą mineralną uelastycznioną plastyfikatorami odpornymi na korozję chemiczną i biologiczną. Zakres robót dotyczący detali kamieniarki okiennej od strony wnętrza kaplicy tj. laskowania wraz z ościeżami, maswerki oraz parapety okienne, obejmuje: demontaż wtórnie nałożonych parapetów okien wschodnich, wstępne oczyszczenie powierzchni elementów kamiennych, usunięcie z powierzchni kamiennych oraz z parapetów okien wschodnich zaprawy, klejów, powłok farb klejowych, oczyszczenie powierzchni parą wodną i metodami chemicznymi, wykonanie iniekcji spękań zastrzykami wgłębnymi, wzmocnienie kamieniarki hydrofilnym środkiem krzemoorganicznym, spoinowanie elementów kamieniarki z wykuciem spoin. Po zamontowaniu witraży należy zamontować od strony zewnętrznej okien siatki polietylenowe o oczkach 20x20mm w kolorze piaskowym, zabezpieczające otwory okienne przed ptakami. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SIWZ, zawierającym dokumentację projektową oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.45.31.00 - Roboty renowacyjne .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli wykonawca wykaże, iż wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 3 (trzy) roboty budowlane, w tym: - jedną robotę obejmującą wykonanie bądź remont elewacji budynku lub budynków o powierzchni min. 400 m2 (słownie: czterysta metrów kwadratowych) na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków oraz - jedną robotę obejmującą wykonanie pokrycia dachowego z blachy o powierzchni min. 300 m2 (słownie: trzysta metrów kwadratowych) na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków oraz - jedną robotę obejmującą wykonanie i montaż witraży okiennych o powierzchni min. 40 m2 (słownie: czterdzieści metrów kwadratowych) na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, lub 1 (jedną) lub 2 (dwie) roboty budowlane obejmujące cały ww zakres

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli wykonawca wykaże, iż: - dysponuje osobą spełniającą wymagania umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi podczas realizacji przedmiotu zamówienia, tj. wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011r. Nr 165, poz. 987) - która to osoba obejmie funkcję kierownika budowy, - dysponuje osobą spełniającą wymagania umożliwiające prowadzenie prac konserwatorskich podczas realizacji przedmiotu zamówienia, tj. wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011r. Nr 165, poz. 987)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) kosztorys ofertowy sporządzony wg zasad określonych w pkt 15 SIWZ, b) kserokopię dowodu wpłaty wadium / dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, c) pełnomocnictwo, o którym mowa w punkcie 13.7. SIWZ (opcjonalnie)

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Przewiduje się możliwość dokonania zmian postanowień umowy w niżej wymienionych przypadkach: 1) Zmiany mające wpływ na termin wykonania umowy: a) możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeżeli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego: - przekazanie placu budowy, - przekazanie dokumentów budowy, b) możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy oraz aktualizacja harmonogramu rzeczowo-finansowego, ze względu na: - przedłużenie procedury przetargowej polegające na niepodpisaniu niniejszej umowy w terminie 60 dni od daty wszczęcia postępowania, - postój powyżej 5 dni roboczych wynikły z decyzji, uzgodnień i zaleceń nadzoru architektoniczno-konserwatorskiego, uzgodnień, pozwoleń bądź decyzji Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach, - niesprzyjające warunki atmosferyczne, nietypowe dla danej pory roku, utrzymujące się min. przez 5 dni, uniemożliwiające prowadzenie prac, - działania sił natury, uznanych za stan klęski żywiołowej, - niezamierzone uszkodzenie realizowanego obiektu, c) Wykonawca nie będzie miał prawa do żądania przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy jeżeli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Zmiany mające wpływ na wysokość wynagrodzenia: a) rezygnacja z wykonania części robót, b) zmiany wynikające z wynagrodzenia kosztorysowego. 2. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 1) Sposób inicjowania zmian: a) Zamawiający: - wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, - wnioskuje, aby Wykonawca przedłożył propozycję zmiany. b) Wykonawca: - wnioskuje do Zamawiającego o dokonanie wskazanej zmiany. 2) Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.). Protokół konieczności wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego. 3) W rezultacie dokonania czynności opisanych w punkcie 1) i w punkcie 2) może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotuje Zamawiający

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatraciborski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Raciborzu, Pl. Okrzei 4a - pokój nr 5 (Referat Zamówień Publicznych).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.03.2013 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Raciborzu, Pl. Okrzei 4 - Biuro Obsługi Klienta (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.