Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-02-18
Racibórz: Remont kaplicy Zamku Piastowskiego w Raciborzu w zakresie wymiany pokrycia dachu, malowania elewacji, konserwacji portalu wejściowego i drzwi zewnętrznych oraz wykonania i montażu witraży okiennych
Numer ogłoszenia: 67496 - 2013; data zamieszczenia: 18.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Raciborski , Plac Okrzei 4, 47-400 Racibórz, woj. śląskie, tel. 32 4597385, faks 32 4597386.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatraciborski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont kaplicy Zamku Piastowskiego w Raciborzu w zakresie wymiany pokrycia dachu, malowania elewacji, konserwacji portalu wejściowego i drzwi zewnętrznych oraz wykonania i montażu witraży okiennych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont kaplicy Zamku Piastowskiego w Raciborzu, stanowiącej część kompleksu zamkowego w Raciborzu wpisanego do rejestru zabytków dawnego województwa katowickiego pod numerem rejestracji A 1672 97 - według poniższych zakresów: a) Zakres wykonania pokrycia dachowego i malowania elewacji: obejmuje ustawienie rusztowań zewnętrznych elewacji wraz z robotami zabezpieczającymi, rozebranie pokrycia dachowego powierzchni dachu kaplicy, wymianę częściową deskowania dachu, wymianę desek czołowych, impregnację elementów drewnianych, montaż izolacji dachu z membrany systemowej, krycie dachu blachą cynkowo-tytanową wstępnie patynowaną w karo, wymianę obróbek blacharskich na obróbki z blachy cynkowo-tytanowej wstępnie patynowanej, rozebranie rynien i rur spustowych oraz montaż rynien i rur spustowych z blachy cynkowo-tytanowej wstępnie patynowanej, wykonanie instalacji odgromowej, oczyszczenie powierzchni kamiennych (maswerków i laskowań okiennych) z odchodów ptasich, demontaż siatki ochronnej zabezpieczającej figurę Św. Tomasza na potrzeby malowania wraz z ponownym montażem, malowanie tynków i detali architektonicznych elewacji farbą krzemianową (silikatową). b) Zakres konserwacji portalu wejściowego i drzwi zewnętrznych: obejmuje pełną konserwację techniczną i estetyczną portalu wejścia głównego do kaplicy zamkowej w elewacji zachodniej wraz z renowacją drzwi zewnętrznych. Prace konserwatorskie wymagają wykonania zabezpieczeń lica elewacji, poddanego wcześniejszym zabiegom renowacyjnym, jak również zabezpieczenia nawierzchni dziedzińca w obrębie prowadzonych robót. Zakres prac konserwatorskich określony został w opracowanym programie prac konserwatorskich i projekcie konserwacji, który obejmuje: oczyszczenia z nawarstwień powierzchniowych, zwartych powłok farb i szpachlowań, usunięcia części uzupełnień elementów kamiennych, ceglanych oraz spoinowania, odsolenia powierzchni kamienia i cegły, wzmocnienie hydrofilne preparatem krzemoorganicznym, wzmocnienie konstrukcyjnego nadproża kamiennego, uzupełnienie ubytków kamienia i cegły, wykonanie izolacji poziomej w formie przepony metodą iniekcji ciśnieniowej, wykonanie cokołu z tynku renowacyjnego w systemie WTA, wykonanie rekonstrukcji kwiatonów, zabezpieczenie portalu impregnatem przeciw biologicznym o działaniu grzybo- i glonobójczym oraz wykonanie hydrofobizacji przy użyciu impregnatów z małocząsteczkowych alkiloalkoksysilanów. Zakres prac dotyczących drzwi obejmuje: oczyszczenie skrzydeł i opasek drzwiowych z brudu, powłok lakierniczych, dezynfekcji drewna środkiem przeciwgrzybicznym, zaimpregnowanie drewna, wywabienia przebarwień biologicznych i zacieków rdzy, uzupełnienia, flekowania, szpachlowania ubytków, scalenia kolorystycznego powierzchni drzwi z aktualnym odcieniem drewna, bezbarwne lakierowanie nawierzchniowe półmatowe, zdemontowanie okuć drzwiowych (oczyszczenie z doczyszczeniem mechanicznym powłok farby oraz korozji, malowania nawierzchniowo w kolorze grafitowym, ponowne okucie z wykorzystaniem oryginalnych wkrętów), oczyszczenie, regulacja i smarowanie zamka drzwiowego, uzupełnienie szyldu od strony wewnętrznej, wykonania dwóch kompletów klamek w technice kowalskiej, dorobienie 2 kluczy do zamka. c) Zakres wykonania i montażu witraży w oknach: obejmuje wykonanie i montaż szklenia witrażowego 14 otworów okiennych z kamiennym detalem obramień i podziałów: 5 na elewacji południowej, 5 na elewacji północnej, 2 na elewacji wschodniej i 2 na elewacji zachodniej. Zakres robót obejmuje: ustawienie rusztowań wewnętrznych w kaplicy, demontaż istniejących przeszkleń, usunięcie elementów metalowych okien nie przeznaczonych do dalszego wykorzystania oraz wymianę elementów z płaskowników aluminiowych na elementy metalowe, zeskrobanie starej farby z elementów metalowych konstrukcji okien oraz malowanie antykorozyjne i wykończeniowe, wykonanie i montaż witraży, uzupełnienie miejsc styku witraży z kamieniarką zaprawą mineralną uelastycznioną plastyfikatorami odpornymi na korozję chemiczną i biologiczną. Zakres robót dotyczący detali kamieniarki okiennej od strony wnętrza kaplicy tj. laskowania wraz z ościeżami, maswerki oraz parapety okienne, obejmuje: demontaż wtórnie nałożonych parapetów okien wschodnich, wstępne oczyszczenie powierzchni elementów kamiennych, usunięcie z powierzchni kamiennych oraz z parapetów okien wschodnich zaprawy, klejów, powłok farb klejowych, oczyszczenie powierzchni parą wodną i metodami chemicznymi, wykonanie iniekcji spękań zastrzykami wgłębnymi, wzmocnienie kamieniarki hydrofilnym środkiem krzemoorganicznym, spoinowanie elementów kamieniarki z wykuciem spoin. Po zamontowaniu witraży należy zamontować od strony zewnętrznej okien siatki polietylenowe o oczkach 20x20mm w kolorze piaskowym, zabezpieczające otwory okienne przed ptakami. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SIWZ, zawierającym dokumentację projektową oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.45.31.00 - Roboty renowacyjne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli wykonawca wykaże, iż wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 3 (trzy) roboty budowlane, w tym: - jedną robotę obejmującą wykonanie bądź remont elewacji budynku lub budynków o powierzchni min. 400 m2 (słownie: czterysta metrów kwadratowych) na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków oraz - jedną robotę obejmującą wykonanie pokrycia dachowego z blachy o powierzchni min. 300 m2 (słownie: trzysta metrów kwadratowych) na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków oraz - jedną robotę obejmującą wykonanie i montaż witraży okiennych o powierzchni min. 40 m2 (słownie: czterdzieści metrów kwadratowych) na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, lub 1 (jedną) lub 2 (dwie) roboty budowlane obejmujące cały ww zakres
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli wykonawca wykaże, iż: - dysponuje osobą spełniającą wymagania umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi podczas realizacji przedmiotu zamówienia, tj. wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011r. Nr 165, poz. 987) - która to osoba obejmie funkcję kierownika budowy, - dysponuje osobą spełniającą wymagania umożliwiające prowadzenie prac konserwatorskich podczas realizacji przedmiotu zamówienia, tj. wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011r. Nr 165, poz. 987)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) kosztorys ofertowy sporządzony wg zasad określonych w pkt 15 SIWZ, b) kserokopię dowodu wpłaty wadium / dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, c) pełnomocnictwo, o którym mowa w punkcie 13.7. SIWZ (opcjonalnie)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Przewiduje się możliwość dokonania zmian postanowień umowy w niżej wymienionych przypadkach: 1) Zmiany mające wpływ na termin wykonania umowy: a) możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeżeli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego: - przekazanie placu budowy, - przekazanie dokumentów budowy, b) możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy oraz aktualizacja harmonogramu rzeczowo-finansowego, ze względu na: - przedłużenie procedury przetargowej polegające na niepodpisaniu niniejszej umowy w terminie 60 dni od daty wszczęcia postępowania, - postój powyżej 5 dni roboczych wynikły z decyzji, uzgodnień i zaleceń nadzoru architektoniczno-konserwatorskiego, uzgodnień, pozwoleń bądź decyzji Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach, - niesprzyjające warunki atmosferyczne, nietypowe dla danej pory roku, utrzymujące się min. przez 5 dni, uniemożliwiające prowadzenie prac, - działania sił natury, uznanych za stan klęski żywiołowej, - niezamierzone uszkodzenie realizowanego obiektu, c) Wykonawca nie będzie miał prawa do żądania przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy jeżeli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Zmiany mające wpływ na wysokość wynagrodzenia: a) rezygnacja z wykonania części robót, b) zmiany wynikające z wynagrodzenia kosztorysowego. 2. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 1) Sposób inicjowania zmian: a) Zamawiający: - wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, - wnioskuje, aby Wykonawca przedłożył propozycję zmiany. b) Wykonawca: - wnioskuje do Zamawiającego o dokonanie wskazanej zmiany. 2) Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.). Protokół konieczności wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego. 3) W rezultacie dokonania czynności opisanych w punkcie 1) i w punkcie 2) może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotuje Zamawiający
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatraciborski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Raciborzu, Pl. Okrzei 4a - pokój nr 5 (Referat Zamówień Publicznych).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.03.2013 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Raciborzu, Pl. Okrzei 4 - Biuro Obsługi Klienta (parter).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z RACIBORZA
- Wykonanie i dostawa tablic rejestracyjnych w latach 2025 - 2027.
- Budowa zbiornika retencyjnego w rejonie ul. Ocickiej - Racibórz Ocice.
- 15/2025 Wymiana pokrycia dachu na bloku "D" Szpitala Rejonowego im. dr. Józefa Rostka w Raciborzu
- Dostawa serwerów.
- Roboty budowlane na terenie Komendy Oddziału
- Zmiana systemu grzewczego z piecowego węglowego na ekologiczne niskoemisyjne w budynkach i lokalach komunalnych Gminy Racibórz.
więcej: przetargi w Raciborzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Remont łazienek budynku A w Domu Pomocy Społecznej w Mierczycach 34"
- "Prace remontowe" w ramach projektu pn.: "Kompetentny zawodowiec - satysfakcja dla siebie i innych"
- ZWIĘKSZENIE ROLI KULTURY I TURYSTYKI W ROZWOJU SUBREGIONALNYM POPRZEZ UTWORZENIE KALETAŃSKIEGO CENTRUM ŻELAZNEGO SZLAKU
- Wykonanie prac adaptacyjnych pomieszczeń edukacyjnych w Szkołach Podstawowych z terenu Gminy Przywidz
- Modernizacja farmy fotowoltaicznej nr inw. 669/1348 do nowych warunków przyłączeniowych
- Przebudowa II piętra budynku SOSW im. J. Korczaka w Borzęciczkach w celu dostosowania budynku do zaleceń wynikających z ekspertyzy technicznej i decyzji Komendant PPSP w Krotoszynie - etap I
więcej: Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.