Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-04-06
Olecko: Dostawę polimerów do odwadniania osadów
Numer ogłoszenia: 66368 - 2011; data zamieszczenia: 06.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. , ul. Tunelowa 17, 19-400 Olecko, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 5230097, faks 087 5230097.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z o.o. będąca własnością JST.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawę polimerów do odwadniania osadów.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa polimerów do odwadniania osadów pościekowych. Osad do odwadniania jest przetworzony w ciągu do autotermicznej tlenowej stabilizacji osadu. Temperatura osadu przed odwodnieniem wynosi 25-45 st C. Sucha masa osadu przed odwadnianiem waha się w zakresie 3-5 % s.m. Urządzeniem odwadniającym jest wirówka dekantacyjna GEA Westfalia o wydajności 10 m3/h. Stacja polimeru przystosowana jest do polimerów w postaci proszku. Roczne zużycie polimeru wynosi ok. 8400 kg. Miesięczne zużycie wynosi ok. 700 kg/m-c. Wymagana sucha masa osadu po odwodnieniu: większa lub równa 18,0 % s.m.o. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje dobór polimerów do komunalnych osadów ściekowych, określony na podstawie testów wykonanych w skali technicznej. Skala techniczna polega na odwodnieniu 50 m3 osadów, doboru odpowiednich stężeń i nastaw wirówki odwadniającej. Ilość polimeru konieczna do przeprowadzenia (na próbie 50 m3 osadów) testów technicznych powinna mieścić się w zakresie 30-50 kg. Osady ściekowe po zastosowaniu wskazanego przez Dostawcę polimeru powinny być odwodnione do zawartości suchej masy osadu nie mniejszej niż 18 % i zawartość zawiesiny 500 mg/l. Test powinien potwierdzić rodzaj, stężenie i dawkę polimeru pobranego z oryginalnych opakowań oraz sugerowane nastawy wirówki odwadniającej. Powinien być przeprowadzony przez uprawnionych przedstawicieli dostawcy w obecności wyznaczonych przedstawicieli Zamawiającego, którzy będą mieli zapewniony nieograniczony dostęp do wszelkich czynności danych związanych z przeprowadzanymi testami. Wyniki przeprowadzonej próby zostaną przedstawione protokolarnie na karcie testowo - sprawdzającej - zał. Nr 3 SIWZ Zamawiającemu. Wszelkie koszty związane z przeprowadzeniem testu poniesie Dostawca. Analizy laboratoryjne wykona Zamawiający na koszt Dostawcy. Próby osadu oraz odcieku zostaną pobrane w obecności przedstawiciela dostawcy i przekazane do laboratorium PWIK w Ełku. W uzgodnionym terminie Zamawiający przygotuje posiadane urządzenia, służące odwodnieniu osadów: Stację roztwarzania i dozowania polimeru, Wirówkę odwadniającą, Nieodpłatną obsługę urządzeń. Testy należy z potwierdzeniem uzyskanych parametrów uzyskać do 09.05.2011r. Karta testowo - sprawdzająca stanowi załącznik nr 3 do SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.54.20.00 - Polimery akrylowe w formach podstawowych .
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.07.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: XVII. Wymagania dotyczące wadium Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych). Dopuszczalne formy wniesienia wadium: 1) w pieniądzu na konto numer: Bank Spółdzielczy w Olecku 62 9339 0006 0000 0005 0236 0001, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.4)). Nie wniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania wniosków o dopuszczenie do licytacji tj. 09.05.2011r spowoduje niedopuszczenie oferenta do licytacji. W przypadku wniesienia wadium w postaci poręczeń lub gwarancji należy złożyć oryginały tych dokumentów.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych). Dopuszczalne formy wniesienia wadium: 1) w pieniądzu na konto numer: Bank Spółdzielczy w Olecku 62 9339 0006 0000 0005 0236 0001, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.4)). Nie wniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania wniosków o dopuszczenie do licytacji tj. 09.05.2011r spowoduje niedopuszczenie oferenta do licytacji. W przypadku wniesienia wadium w postaci poręczeń lub gwarancji należy złożyć oryginały tych dokumentów.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 2 dostawy o wielkości 5000 kg rocznie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca przedstawi sprawozdanie finansowe, a w przypadku dostawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 2 lata obrotowe
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Karta testowo - sprawdzająca
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
nie dotyczy
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: licytacja elektroniczna.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie publiczne w zakresie: a) co do terminu wykonania dostawy z powodu działania siły wyższej uniemożliwiającej zachowanie terminu wykonania dostaw, b) co do oznaczenia stron wyłącznie w wyniku dozwolonego w myśl ustawy Prawo zamówień publicznych następstwa prawnego albo zmiany nazwy lub innego oznaczenia strony (firmy) wynikającego z prawa albo dozwolonych prawem czynności powodujących taka zmianę, c) co do osób reprezentujących strony w procesie realizacji zamówienia, d) co do zmniejszenia bądź zwiększenia ilości zamówienia, wynikające z bieżącej eksploatacji oczyszczalni ścieków, e) zmian stawek podatku VAT w czasie obowiązywania umowy. f) przewiduje się waloryzację cen, przeprowadzaną dwa razy w czasie obowiązywania umowy, dnia 30 czerwca 2012 i 2013 roku.. Waloryzacja może być prowadzona w górę lub w dół. Podstawą waloryzacji będzie cena hurtowa akrylonitrylu określana na giełdzie Acrylonitrile TECNON prices in Europe z ostatniego miesiąca poprzedzającego waloryzację (z maja). Kurs Euro na podstawie średniego kursu NBP z dnia 30 czerwca. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu do umowy. Szczegółowe warunki dostaw zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Obliczenie waloryzowanej ceny polimeru odbywać się będzie na podstawie następującego wzoru. Pn = Po + 06(ACN (n-1) -ACN9n-12) Pn - cena na kolejny rok wprowadzana 30 czerwca n - roku P0 - cena z kończącego się roku, ACN(n-1) - cena netto 1 kg akrylonitrylu w miesiącu poprzedzającym indeksację ACN(n-12) - cena netto 1 kg akrylonitrylu w miesiącu n-12. Stosując współczynnik 0.6 Do obliczenia waloryzacji ceny należy stosować arkusz kalkulacyjny stanowiący załącznik nr 2 - obliczenia indeksacji.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.6) Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: https://licytacje.uzp.gov.pl
IV.4.7) Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: http://pwikolecko.internetdsl.pl
IV.4.8) Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: Wymagania te to: komputer PC z systemem operacyjnym Windows/Linux oraz przeglądarka internetowa Internet Explorer 6.0 lub wyższa lub Firefox 2.0 lub wyższa..
IV.4.9) Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: Minimalne postąpienie 0,05 zł/kgnetto (słownie: pięć groszy). W czasie sesji każdy z Dostawców może złożyć dowolną ilość postąpień. W przypadku braku postąpienia przez któregokolwiek Dostawcy , Zamawiający nie będzie kwalifikował do kolejnych etapów Dostawców, którzy nie złożyli żadnego postąpienia. Wykonawca, który nie zostanie zakwalifikowany do kolejnego etapu, pozostaje uczestnikiem licytacji, lecz pozbawiony jest możliwości składania kolejnych postąpień. Natomiast w przypadku, gdy żaden z wykonawców w danym etapie nie złoży żadnego postąpienia, licytacja zostanie zamknięta z końcem tego etapu..
IV.4.10) Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa etap nr czas trwania etapu 1 rozpoczęcie 16.05.2011r. godzina 10.00, zakończenie 16.05.2011r. godzina 14.00 2 rozpoczęcie 17.05.2011r. godzina 10.00, zakończenie 17.05.2011r. godzina 14.00 3 rozpoczęcie 18.05.2011r. godzina 10.00, zakończenie 18.05.2011r. godzina 14.00
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu? nie.
IV.4.11) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: 09.05.2011 godzina 10:00, miejsce: PWiK Sp. z o.o. 19-400 Olecko, ul. Tunelowa 17.
IV.4.12) Termin otwarcia licytacji elektronicznej: rozpoczęcie 16.05.2011r. godzina 10.00.
IV.4.13) Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej (jeżeli dotyczy):
zakończenie 18.05.2011r. godzina 14.00 W przypadku, gdy żaden z wykonawców w danym etapie nie złoży żadnego postąpienia, licytacja zostanie zamknięta z końcem tego etapu.
IV.4.14 Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy (dotyczy licytacji elektronicznej):
nie dotyczy
IV.4.15 Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego (dotyczy licytacji elektronicznej):
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie publiczne w zakresie: a) co do terminu wykonania dostawy z powodu działania siły wyższej uniemożliwiającej zachowanie terminu wykonania dostaw, b) co do oznaczenia stron wyłącznie w wyniku dozwolonego w myśl ustawy Prawo zamówień publicznych następstwa prawnego albo zmiany nazwy lub innego oznaczenia strony (firmy) wynikającego z prawa albo dozwolonych prawem czynności powodujących taka zmianę, c) co do osób reprezentujących strony w procesie realizacji zamówienia, d) co do zmniejszenia bądź zwiększenia ilości zamówienia, wynikające z bieżącej eksploatacji oczyszczalni ścieków, e) zmian stawek podatku VAT w czasie obowiązywania umowy. f) przewiduje się waloryzację cen, przeprowadzaną dwa razy w czasie obowiązywania umowy, dnia 30 czerwca 2012 i 2013 roku.. Waloryzacja może być prowadzona w górę lub w dół. Podstawą waloryzacji będzie cena hurtowa akrylonitrylu określana na giełdzie Acrylonitrile TECNON prices in Europe z ostatniego miesiąca poprzedzającego waloryzację (z maja). Kurs Euro na podstawie średniego kursu NBP z dnia 30 czerwca. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu do umowy. Szczegółowe warunki dostaw zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Obliczenie waloryzowanej ceny polimeru odbywać się będzie na podstawie następującego wzoru. Pn = Po + 06(ACN (n-1) -ACN9n-12) Pn - cena na kolejny rok wprowadzana 30 czerwca n - roku P0 - cena z kończącego się roku, ACN(n-1) - cena netto 1 kg akrylonitrylu w miesiącu poprzedzającym indeksację ACN(n-12) - cena netto 1 kg akrylonitrylu w miesiącu n-12. Stosując współczynnik 0.6 Do obliczenia waloryzacji ceny należy stosować arkusz kalkulacyjny stanowiący załącznik nr 2 - obliczenia indeksacji.
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z OLECKA
- Przeprowadzenie kursu obsługi wózków widłowych i kursu spawania TIG dla uczniów z Zespołu Szkół Technicznych w Olecku z projektu pn. "Staż, wiedza i umiejętności - drogą do kariery zawodowej"
- Remont dróg gminnych z podziałem na części: Część 1: Remont drogi Nr 141575N (ul. Nocznickiego w Olecku) Część 2: Remont drogi nr 141581N (ul. Słowackiego w Olecku)
- Bezgotówkowy, sukcesywny zakup paliw płynnych do samochodów będących w posiadaniu Olmedica w Olecku Sp. z o. o.
- Świadczenie usługi transportowej w zakresie dowożenia uczniów niepełnosprawnych w roku szkolnym 2025/2026.
- Dostawa artykułów żywnościowych na potrzeby żywienia pacjentów Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Długoterminowej w Olecku
- Przebudowa mostu w zakresie wymiany nawierzchni z drewnianej na kompozytową na drodze Nr 1746N w msc. Czerwony Dwór
więcej: przetargi w Olecku »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.