eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sanok › usługi geodezyjne dla Powiatu Sanockiego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2006-12-13

POZYCJA 62661

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi Sanok: usługi geodezyjne dla Powiatu Sanockiego Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Powiat Sanocki, do kontaktów: Bogusława Hniłka, Joanna Przybyła, Beata Wojtoń,, ul. Rynek 1 lok. 36, 38-500 Sanok, woj. podkarpackie, tel. 013 4652900, fax 013 4652988, e-mail: powsanok_or@pro.onet.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.powiat-sanok.pu.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powiat Sanocki, Bogusława Hniłka, Joanna Przybyła, Beata Wojtoń,, Rynek 1, 38-500 Sanok, woj. podkarpackie, tel. 013 46 52 900, fax 013 46 52 988, e-mail: zp@powiat-sanok.pl, www.powiat-sanok.pu.pl. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Administracja samorządowa; Ogólne usługi publiczne. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: usługi geodezyjne dla Powiatu Sanockiego. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: usługi, kategoria usług: nr 74. Główne miejsce świadczenia usług: Powiat Sanocki. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Usługi geodezyjne dla Powiatu Sanockiego Przedmiot zamówienia podzielony jest na 6 zadań: - Zadanie nr 1: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków Obrębu Smolnik gmina Komańcza oraz konwersja mapy zasadniczej do systemu MICROSTATION - Zadanie nr 2:Modernizacja ewidencji gruntów i budynków dla Obrębu Hłomcza, gmina Sanok - Zadanie nr 3: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków (założenie ewidencji budynków) dla Obrębu Tarnawa Dolna gmina Zagórz - Zadanie nr 4: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków (założenie ewidencji budynków) dla Obrębu Tyrawa Solna gmina Sanok - Zadanie nr 5: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków (założenie ewidencji budynków) dla Obrębu Mrzygłód gmina Sanok - Zadanie nr 6: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków (założenie ewidencji budynków) dla Obrębu Bukowsko Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - w specyfikacji istotnych warunków zamówienia 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: a)Oświadczenie w trybie art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych b)Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (licząc wstecz od daty wszczęcia postępowania) usług, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie - np. referencji c)Wykaz sprzętu niezbędnego do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ l)Licencja na oprogramowanie MIKROSTATION, EWRYS, lub oprogramowanie równoważne d)Dokument potwierdzający przeszkolenie osób w zakresie obsługi programu EWID 2000 lub programów równoważnych 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.27.40.00 - Usługi sporządzania map Kod CPV wg słownika 2008: 71.35.40.00 - Usługi sporządzania map 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: zadanie nr 1- 2582 ha, zadanie nr 2- 434 ha, zadanie nr 3- 576 ha, zadanie nr 4- 1553 ha, zadanie nr 5 - 575 ha, zadanie nr 6- 1959 ha 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data zakończenia: 30.11.2007

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: zadanie nr 1- 1120 zł, zadanie nr 2 - 1120 zł, zadanie nr 3- 400 zł, zadanie nr 4 - 320 zł, zadanie nr 5: - 320 zł, zadanie nr 6 - 400 zł 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Warunki szczegółowe: -dysponujący co najmniej trzema osobami posiadającymi uprawnienia w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie określonym w art. 43 pkt 1 i 2 ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne (tekst jedn. Dz.U. z 2005 r. Nr 240 poz. 2027) - dla zadań nr: 3, 4, 5, 6 (modernizacja ewidencji gruntów i budynków Obrębów Tarnawa Dolna, Tyrawa Solna, Mrzygłód, Bukowsko) -dysponujący co najmniej pięcioma osobami posiadającymi uprawnienia w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie określonym w art. 43 pkt 1 i 2 ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne (tekst jedn. Dz.U. z 2005 r. Nr 240 poz. 2027) - dla zadania nr 1 i 2 (modernizacja ewidencji gruntów i budynków Obrębów Smolnik i Hłomcza) -dysponujący osobami posiadającymi upoważnienie Wojewody do wykonywania aktualizacji użytków gruntowych - dla zadań nr: 1, 2, 3, 4 (modernizacja ewidencji gruntów i budynków Obrębów Smolnik, Hłomcza, Tarnawa Dolna, Tyrawa Solna) -którzy w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonywali co najmniej dwie prace o podobnym lub takim samym charakterze co przedmiot zamówienia, tj. odpowiadające swoją wartością przedmiotowi zamówienia oraz wykonywanie były na obszarze zbliżonym do obszaru przedmiotu zamówienia -wykażą przychód za ostatni rok obrotowy w wysokości co najmniej 2-krotności ceny oferowanej za wykonanie przedmiotu zamówienia -dysponujący odpowiednim sprzętem niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, tj. co najmniej jednym tachimetrem elektronicznym - dla zadań nr : 3, 4, 5, 6 (modernizacja ewidencji gruntów i budynków Obrębów Tarnawa Dolna, Tyrawa Solna, Mrzygłód, Bukowsko) -dysponujący odpowiednim sprzętem niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, tj. co najmniej trzema tachimetrami elektronicznymi - dla zadania nr 1 i 2 (modernizacja ewidencji gruntów i budynków Obrębów Smolnik i Hłomcza) -posiadający co najmniej jedną osobę przeszkoloną w zakresie obsługi programu EWID 2000 - dla zadania nr 3, 4, 5, 6 (modernizacja ewidencji gruntów i budynków Obrębów Tarnawa Dolna, Tyrawa Solna, Mrzygłód, Bukowsko) -posiadający co najmniej trzy osoby przeszkolone w zakresie obsługi programu EWID 2000 - dla zadania nr 1 i 2 (modernizacja ewidencji gruntów i budynków Obrębów Smolnik i Hłomcza) -posiadający licencję na oprogramowanie MICROSTATION, EWRYS, przeglądarkę VEWID, TOPO Wykonawcy winni wykazać przeszkolenie osób w zakresie obsługi programu EWID 2000 lub programów równoważnych oraz licencję na oprogramowanie MICROSTATION, EWRYS, przeglądarkę VEWID, TOPO lub programów i przeglądarek równoważnych. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Komisja przetargowa oceni spełnianie przez wykonawców powyższych warunków na podstawie dokumentów wymaganych od wykonawców. Ocena spełnainia warunków odbędzie się na zasadzie spełnia/nie spełnia. W razie nie spełnienia jakiegokolwiek z wyżej opisanych warunków skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy i odrzuceniem jego oferty Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a)Wypełniony formularz oferty zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. b)Oświadczenie w trybie art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia - wszyscy wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie w trybie art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych. c)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert d)W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy również wspólników spółki cywilnej - pełnomocnictwo osoby reprezentującej wspólnie działających wykonawców, określające postępowanie do którego się odnosi, precyzujące zakres umocowania, oraz określające osobę pełnomocnika i wykonawców udzielających pełnomocnictwa. e)Informację o ewentualnym powierzeniu części prac podwykonawcom (zakres prac powierzonych, nazwa i adres podmiotu występującego jako podwykonawca). Wykonawca załącza zobowiązanie podwykonawcy do współpracy przy wykonywaniu tego konkretnego zadania. f)Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (licząc wstecz od daty wszczęcia postępowania) usług, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie - np. referencji (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ). g)Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ) oraz załączenia właściwych dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień i kwalifikacji o których mowa w pkt. 4 SIWZ (wymagane warunki udziału w postępowaniu) - wymagane dokumenty wymienia się w punktach poniższych h)Uprawnienia geodezyjne w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie określonym w art. 43 pkt 1 i 2 ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne i)Uprawnienia do aktualizacji użytków gruntowych (zaświadczenie właściwego wojewody, dla osób wykonujących w ramach wykonywanego zadania czynności wymagające takich uprawnień - zadań nr 1, 2, 3, 4) j)W przypadku gdy osoba, która będzie wykonywała zamówienie lub będzie uczestniczyła w wykonywaniu zamówienia, nie jest pracownikiem wykonawcy, do oferty dołączyć należy zobowiązanie takiej osoby do współpracy przy wykonywaniu tego konkretnego zamówienia. k)Wykaz sprzętu niezbędnego do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ l)Licencja na oprogramowanie MIKROSTATION, EWRYS, lub oprogramowanie równoważne m)Dokument potwierdzający przeszkolenie osób w zakresie obsługi programu EWID 2000 lub programów równoważnych n)Sprawozdanie finansowe za rok 2005 lub jego część obejmująca bilans oraz rachunek Zysków i strat, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu lub jego części obejmującej bilans i rachunek zysków i strat, albo w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności za rok 2005 o)Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w punkcie c składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: -nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w punkcie c, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument ten winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-sanok.pu.pl. Opłata: 20 Waluta PLN. Warunki i sposób płatności: Specyfikacja udostępniana jest odpłatnie tylko w przypadkach jeśli nie jest pobierana z podanej powyżej strony internetowej. W przypadku osobistego odbioru specyfikacji lub złożenia wniosku o jej przekazanie - Zamawiający wystawi fakturę za przekazanie specyfikacji. Opłata za fakturę - w terminie 7 dni od daty wystawienia. 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.01.2007 godzina 10:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 03.01.2007, godzina 10:30, Starostwo Powiatowe w Sanoku ul. Kościuszki 36 38-500 Sanok, pokój nr 22.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 07.12.2006. ZAŁĄCZNIK B - INFORMACJE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ Nr: 1 Nazwa: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków Obrębu Smolnik gmina Komańcza. 1) Krótki opis: Modernizacja operatu ewidencji gruntów i budynków w Obrębie Smolnik, gmina Komańcza oraz konwersję mapy zasadniczej do systemu MICROSTATION, założenie numerycznej mapy ewidencji gruntów i budynków, przetworzenie danych opisowych do systemu EWID 2000, wyplotowanie mapy ewidencji gruntów i budynków w 2 egz. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.27.40.00. 3) Wielkość lub zakres: 2582 ha. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 30.11.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 2 Nazwa: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków Obrębu Hłomcza, gmina Sanok. 1) Krótki opis: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków Obrębu Hłomcza gmina Sanok, założenie numerycznej mapy ewidencji gruntów i budynków, przetworzenie denych opisowych i kartograficznych do systemu EWID 2000, wyplotowanie mapy ewidencji gruntów i budynków w 2 egz. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.27.40.00. 3) Wielkość lub zakres: 434 ha. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 30.11.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 3 Nazwa: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków (założenie ewidencji budynków) Obrębu Tarnawa Dolna gmina Zagórz. 1) Krótki opis: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków (założenie ewidencji budynków) Obrębu Tarnawa Dolna gmina Zagórz, utworzenie raportów podstawowych i pomocniczych, założenie mapy numerycznej ewidencji gruntów i budynków uzupełnionej o poprawioniną i zaktualizowaną w terenie bazę użytków, aktualizacja numeracji budynków po sprawdzeniu ich w terenie, wyplotowanie mapy ewidencji gruntów i budynków w skali 1:2000 w 2 egz., przetworzenie danych opisowych do systemu EWID 2000. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.27.40.00. 3) Wielkość lub zakres: 576 ha. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 30.09.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 4 Nazwa: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków (założenie ewidencji budynków) Obrębu Tyrawa Solna gmina Sanok. 1) Krótki opis: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków (założenie ewidencji budynków) Obrębu Tyrawa Solna gmina Sanok, utworzenie raprtów podstawowych i pomocniczych, założenie mapy numerycznej ewidencji gruntów i budynków uzupełnionej o poprawioną i zaktualizowaną w terenie bazę użytków, aktualizacja numeracji budynków po sprawdzeniu ich w terenie, wyplotowanie mapy ewidencji gruntów i budynków s kali 1:2000 w 2 egz. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.27.40.00. 3) Wielkość lub zakres: 1553 ha. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 30.09.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 5 Nazwa: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków (załozenie ewidencji budynków) Obrębu Mrzygłód gmina Sanok. 1) Krótki opis: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków (załozenie ewidencji budynków) Obrębu Mrzygłód gmina Sanok, utowrzenie raportów podstawowych i pomocniczych, założenie mapy numerycznej ewidencji gruntów i budynków uzupełnionej o poprawioną, zaktualizowaną w terenie bazę użytków w zakresie terenów budowlanych, aktualizacja numeracji budynków po sprawdzeniu ich w terenie, wyplotowanie mapy ewidencji gruntów i budynków w skali 1:2000 w 2 egz., przetworzenie danych opisowych i kartograficznych do systemu EWID 2000. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.27.40.00. 3) Wielkość lub zakres: 575 ha. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.08.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 6 Nazwa: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków (założenie ewidencji budynków) Obrębu Bukowsko. 1) Krótki opis: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków (założenie ewidencji budynków) Obrębu Bukowsko, modernizacja części opisowej ewidencji gruntów, załozenie części opisowej i kartograficznej w zakresie ewidencji budynków, aktualziacja mapy ewidencji gruntów i budynków w zakresie dotyczącym terenów zabudowanych, przetworzenie danych dotyczących budynków, lokali oraz użytków do systemu EWID 2000, wyplotowanie mapy ewidencyjnej w 2 egz. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.27.40.00. 3) Wielkość lub zakres: 1959 ha. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.08.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.