eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi £êczyca › Przebudowa budynku biurowego po by³ym Zak³adzie Karnym w £êczycy przy ul. Pocztowej 12 na potrzeby podleg³ych Gminie Miasto £êczyca jednostek organizacyjnych

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych


Tre¶æ lub zakres tego przetargu uleg³y zmianie. Zobacz opublikowan± do tego przetargu poprawkê.



Og³oszenie z dnia 2018-09-26



Og³oszenie nr 622243-N-2018 z dnia 2018-09-26 r.

Gmina Miasto £êczyca: Przebudowa budynku biurowego po by³ym Zak³adzie Karnym w £êczycy przy ul. Pocztowej 12 na potrzeby podleg³ych Gminie Miasto £êczyca jednostek organizacyjnych
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto £êczyca, krajowy numer identyfikacyjny 61101547700000, ul. ul. Marii Konopnickiej  14 , 99100   £êczyca, woj. ³ódzkie, pañstwo Polska, tel. (024) 721 03 00, e-mail wydzialrozwoju@wp.pl, faks (024) 721 03 01.
Adres strony internetowej (URL): www.leczyca.info.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
www.bip.leczyca.info.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.bip.leczyca.info.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
ul. M. Konopnickiej 14, 99-100 £êczyca


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Przebudowa budynku biurowego po by³ym Zak³adzie Karnym w £êczycy przy ul. Pocztowej 12 na potrzeby podleg³ych Gminie Miasto £êczyca jednostek organizacyjnych
Numer referencyjny: ZP.271.2.11.2018
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa elementów konstrukcyjnych budynku biurowego na dzia³ce nr ewid. 740/1 w £êczycy przy ul. Pocztowej 12. Inwestycja dotyczy istniej±cej zabudowy w zachodniej czê¶ci posesji bez zewnêtrznych i wewnêtrznych instalacji i elementów wykoñczeniowych budynku. Na zadanie, bêd±ce przedmiotem zamówienia, przyznano ¶rodki z ogólnej rezerwy bud¿etowej na dofinansowanie realizacji zadania w³asnego na rok 2018. Zakres rzeczowy zadania w roku 2018 obejmuje Etap I: a) likwidacjê ¶cianek dzia³owych grubo¶ci 17-29 cm na 3-ch kondygnacjach; b) likwidacjê drewnianego stropu miêdzypiêtrowego nad parterem o rozpiêto¶ci ok.6.0 m i budowê stropu prefabrykowanego typu Teriva-II; c) likwidacjê ceramicznych odcinkowych sklepieñ miêdzypiêtrowych w kondygnacji parteru o rozpiêto¶ci ok.2.2 m i budowê stropu Teriva-II j.w.; d) likwidacjê schodów wew. i jednej ze ¶cian klatki schodowej oraz odbudowê ¿elbetowych monolitycznych schodów o normatywnych gabarytach wraz z jedn± ze ¶cian w obrêbie parteru; e) rozkucie i udro¿nienie kana³ów spalinowych z dostosowaniem dla potrzeb wentylacji grawitacyjnej oraz naprawa spêkañ kominów budynku, ich przemurowanie i uszczelnienie (zw³aszcza na poddaszu); f) zamurowanie czê¶ci otworów drzwiowych po zamontowaniu nowej stolarki; g) zamurowanie i rozkucia ¶cian dla potrzeb nowych otworów okiennych i drzwiowych; h) naprawê poprzez przemurowanie i wzmocnienie spêkanych ¶cian od wew.; i) skucie i naprawê tynków wewnêtrznych ¶cian w obrêbie kondygnacji parteru; j) wymianê ca³o¶ci stropodachu drewnianego nad parterowym ³±cznikiem w pa¶mie szer.2.08 m. k) wymiana stolarki okiennej i drzwiowej na now± wg zestawienia stolarki; Zakres rzeczowy zadania do 31 marca 2019 roku obejmuje Etap II: a) likwidacjê drewnianego stropu miêdzypiêtrowego nad kondygnacj± I-go i II-go piêtra o rozpiêto¶ci ok.6.0 m i budowê stropów prefabrykowanych typu Teriva-II; b) likwidacjê ceramicznych odcinkowych sklepieñ miêdzypiêtrowych w kondygnacji I-go i II-go piêtra o rozpiêto¶ci ok.2.2 m i budowê stropu Teriva-II j.w.; c) likwidacjê schodów wew. i jednej ze ¶cian klatki schodowej oraz odbudowê ¿elbetowych monolitycznych schodów o normatywnych gabarytach wraz z jedn± ze ¶cian w kondygnacji I-go i II-go piêtra; d) naprawê poprzez przemurowanie i wzmocnienie spêkanych ¶cian od zew.; e) skucie i naprawê tynków wewnêtrznych ¶cian w obrêbie kondygnacji I-go i II-go piêtra; f) naprawê wiê¼by drewnianej dachu i jej zabezpieczenie oraz wbudowanie nowych podwalin ci±g³ych pod s³upy wiê¼by; 2. Kod CPV, pod którym sklasyfikowano przedmiot zamówienia: 45.21.31.50 - Roboty budowlane w zakresie biurowców 3. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert wariantowych. 4. Zamawiaj±cy przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzi³ dialogu technicznego. 5. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres robót zawieraj±: 1) Projekt Budowlany Konstrukcyjny Przebudowy Budynku Biurowego £êczyca ul. Pocztowa 12, dzia³ka nr 740/1 oraz Projekt Budowlany Termomodernizacji Budynku Biurowego oraz Kolorystyki Elewacji £êczyca ul. Pocztowa 12, dzia³ka nr 740/1 (UWAGA - Projekt Budowlany Termomodernizacji Budynku Biurowego oraz Kolorystyki Elewacji £êczyca ul. Pocztowa 12, dzia³ka nr 740/1 i STWiOR - wykorzystaæ jedynie do zakresu okre¶lonego w pkt. IV.1 l) - stanowi±cy za³±cznik nr 6 do SIWZ, 2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, stanowi±ce za³±cznik nr 7 do SIWZ, 3) Przedmiary robót - stanowi±ce Za³±cznik nr 10 do SIWZ, UWAGA: Do³±czone do dokumentacji projektowej przedmiary robót maj± charakter pomocniczy i nie stanowi± opisu przedmiotu zamówienia i podstawy wyceny ofert. Przedmiar robót nie determinuje zakresu prac objêtych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarach robót zestawienia maj± jedynie zobrazowaæ skalê robót i pomóc Wykonawcom w oszacowaniu kosztów inwestycji. 6. Ogólne wymagania w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Roboty musz± zostaæ wykonane z zachowaniem wymagañ i zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, w szczególno¶ci wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. 2018 poz. 1202 ze zm.), przepisami dotycz±cymi bhp przy wykonywaniu robót budowlanych, zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 roku w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. Nr 47, poz. 401) oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, dokumentacj±, przy do³o¿eniu nale¿ytej staranno¶ci w ich wykonaniu, dobr± jako¶ci± i zachowaniem w³a¶ciwej organizacji pracy. 2) U¿yte materia³y i urz±dzenia musz± mieæ aktualne dokumenty, dopuszczaj±ce do stosowania w budownictwie, zgodnie z przepisami obowi±zuj±cymi w tym zakresie. 3) Wykonawca robót ponosi odpowiedzialno¶æ za jako¶æ wykonywanych robót oraz zastosowanych materia³ów. Wykonawca zobowi±zany jest zabezpieczyæ wykonywane roboty przed normalnymi skutkami warunków atmosferycznych. 4) Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za szkody wyrz±dzone zamawiaj±cemu przez wykonawcê w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 5) Wykonawca winien zorganizowaæ sobie zaplecze robót w miejscu uzgodnionym z Zamawiaj±cym. Powierzchnie sk³adowe i magazynowe wykonawca zorganizuje we w³asnym zakresie. 6) Zamawiaj±cy nie zapewnia dozoru mienia wykonawcy robót. 7) Przed rozpoczêciem robót, wykonawca dokona niezbêdnych zabezpieczeñ terenu robót. Za jako¶æ i zgodno¶æ z wymogami techniczno-prawnymi wykonanych zabezpieczeñ, jak równie¿ za ich sta³± sprawno¶æ techniczn± odpowiada wykonawca. Wykonawca zobowi±zuje siê utrzymaæ teren robót w nale¿ytym porz±dku i czysto¶ci. Odpady wykonawca bêdzie gromadzi³ w jednym miejscu i wywozi³ na bie¿±co, a po zakoñczeniu robót jest zobowi±zany do ca³kowitego uporz±dkowania terenu. Usuniêcie zbêdnych odpadów powsta³ych w trakcie realizacji zamówienia nast±pi zgodnie z zasadami utylizacji i sk³adowania materia³ów odpadowych okre¶lonymi w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 ze zm.). 8) Sposób realizacji robót musi byæ zgodny z technologi± ich wykonania. 9) Zamówienie nale¿y wykonaæ z materia³ów w³asnych, nowych i wolnych od wad. 7. Równowa¿no¶æ: 1) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ sk³adania ofert równowa¿nych w przypadkach opisu przedmiotu zamówienia (lub jego czê¶ci) przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego Wykonawcê. 2) Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne w przypadkach opisu przedmiotu zamówienia (lub jego czê¶ci) przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp. 3) Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne w zakresie opisywanym przez Zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego dostawy, us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. 4) Za równowa¿ne Zamawiaj±cy uzna oferty lub rozwi±zania umo¿liwiaj±ce uzyskanie rezultatu za³o¿onego przez Zamawiaj±cego; spe³niaj±ce wymagania w stopniu nie gorszym, ni¿ wynikaj±cy z opisu przedmiotu zamówienia, jak w pkt. 1 lub 2, w zakresie cech, parametrów i w³a¶ciwo¶ci odnosz±cych siê bezpo¶rednio do funkcji (maj±ce na nie wp³yw) jakie to zamówienie, po zrealizowaniu - winno pe³niæ. 5) Zamawiaj±cy wymaga wykazania przez Wykonawców, dowodami przedstawionymi w formie pisemnej - faktu, i¿ zaoferowana oferta lub rozwi±zanie s± istotnie równowa¿ne. 8. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracê 1) Stosownie do tre¶ci art. 29 ust. 3a Ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z pó¼n. zm.), osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a) przebudowa elementów konstrukcyjnych budynku biurowego, b) wymiana stolarki okiennej i drzwiowej. Obowi±zek ten, nie dotyczy osoby wskazanej na stanowisko nadzoru tj.: Kierownika budowy oraz innych osób pe³ni±cych samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.), Zamawiaj±cy zobowi±zuje Wykonawcê lub Podwykonawcê do przedstawienia najpó¼niej w dniu podpisania umowy na realizacjê zamówienia oraz na ka¿dym etapie realizacji zamówienia - aktualnego wykazu tych czynno¶ci i liczby podporz±dkowanych im etatów. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w opisie przedmiotu zamówienia czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w opisie przedmiotu zamówienia czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: a) o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1000), w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników . Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania; c) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy; d) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych . 4) Z tytu³u niespe³nienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w opisie przedmiotu zamówienia czynno¶ci. Zamawiaj±cy przewiduje sankcjê w postaci obowi±zku zap³aty przez Wykonawcê kary umownej w wysoko¶ci okre¶lonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5) W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcê lub Podwykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy. 9. Termin gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz u¿yte/dostarczone materia³y, jakiej Wykonawca udziela Zamawiaj±cemu, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, które bêdzie oceniane zgodnie z SIWZ. Zamawiaj±cy ustala minimalny wymagany termin udzielonej przez Wykonawcê gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz u¿yte/dostarczone materia³y na okres 36 miesiêcy, licz±c od dnia bezusterkowego koñcowego odbioru robót. Wykonawca mo¿e przed³u¿yæ termin gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz u¿yte/dostarczone materia³y na okres maksymalnie 60 miesiêcy, licz±c od dnia bezusterkowego koñcowego odbioru robót. Je¿eli Wykonawca udzieli gwarancji na okres d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy, Zamawiaj±cy obliczaj±c ilo¶æ punktów w kryterium "termin gwarancji", bêdzie traktowa³ taki zapis tak, jak gdyby Wykonawca udzieli³ gwarancji i rêkojmi na okres 60 miesiêcy. Do umowy równie¿ zostanie wprowadzony termin gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz te/dostarczone materia³y na okres 60 miesiêcy, licz±c od dnia bezusterkowego koñcowego odbioru robót (pomimo proponowanego w ofercie przez Wykonawcê d³u¿szego okresu gwarancji).

II.5) G³ówny kod CPV: 45213150-9
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia:
Okres w miesi±cachOkres w dniachData rozpoczêciaData zakoñczenia
2019-03-29

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: nie dotyczy
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: nie dotyczy
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Warunek udzia³u w postêpowaniu dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej: a) Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu, je¿eli Wykonawca wyka¿e, i¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, nale¿ycie wykona³ (zakoñczy³) roboty budowlane w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu (najwa¿niejsze roboty). Przez roboty budowlane w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku zdolno¶ci technicznej i zawodowej nale¿y rozumieæ nale¿yt± realizacjê minimum jedn± robotê budowlan±, obejmuj±c± swoim zakresem budowê lub/i przebudowê, lub/i remont budynku kubaturowego. Warto¶æ brutto wykonanych robót nie by³a mniejsza ni¿ 350.000,00 PLN . Uwaga: Je¿eli Wykonawca przedstawi dokumenty, w których warto¶æ podana bêdzie w innej walucie ni¿ PLN, to dla potwierdzenia spe³nienia warunku Zamawiaj±cy dokona przeliczenia tej waluty na PLN wg ¶redniego bie¿±cego kursu wyliczonego i og³oszonego przez Narodowy Bank Polski z dnia og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. W przypadku publikacji og³oszenia w sobotê Zamawiaj±cy dokona przeliczenia tej waluty na PLN wg ¶redniego bie¿±cego kursu wyliczonego i og³oszonego przez Narodowy Bank Polski z pierwszego dnia roboczego poprzedzaj±cego dzieñ opublikowania og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Kursy walut dostêpne s± pod nastêpuj±cym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm Nale¿yta realizacja minimum jednej roboty ma wynikaæ ze z³o¿onego wykazu robót budowlanych (za³±cznik nr 5 do SIWZ) oraz z za³±czonych dowodów okre¶laj±cych czy wykazane roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone. b) Wykonawca musi wskazaæ osoby, które zostan± skierowane do realizacji zamówienia, legitymuj±ce siê kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami i do¶wiadczeniem i wykszta³ceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostan± im powierzone. Wykonawca, na funkcjê wymienion± poni¿ej, wska¿e osobê, któr± musi mieæ dostêpn± na etapie realizacji zamówienia, spe³niaj±c± nastêpuj±ce wymagania: o Kierownik Budowy - 1 osoba - posiadaj±ca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ oraz posiada min. 3 letnie do¶wiadczenie w pe³nieniu funkcji kierownika budowy obejmuj±cej swoim zakresem roboty konstrukcyjno - budowlane, lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, Wykonawca na potwierdzi spe³nianie warunku dotycz±cego zdolno¶ci zawodowej w zakresie personelu przedk³ada Zamawiaj±cemu za³±cznik numer 8 do SIWZ (wykaz osób). Do¶wiadczenie, o którym mowa wy¿ej, bêdzie liczone od dnia nabycia uprawnieñ. Uprawnienia, o których mowa powy¿ej powinny byæ zgodne z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014, poz. 1278 ze zm.) lub wa¿ne odpowiadaj±ce im kwalifikacje, nadane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, upowa¿niaj±ce do kierowania robotami w zakresie objêtym niniejszym zamówieniem. Osoby bêd±ce obywatelami krajów cz³onkowskich Unii Europejskiej, a wskazane jako osoby uczestnicz±ce w realizacji zamówienia, od których wymagane s± stosowne uprawnienia budowlane, powinny posiadaæ decyzjê w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia - zgodnie z Ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016, poz. 65). Wskazane osoby musz± posiadaæ bieg³± znajomo¶æ jêzyka polskiego. W przypadku, gdy wskazane osoby nie posiadaj± bieg³ej znajomo¶ci jêzyka polskiego Wykonawca jest zobowi±zany zapewniæ t³umacza(y), zapewniaj±cego sta³e, bieg³e i fachowe t³umaczenie w kontaktach miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, na okres i dla potrzeb realizacji umowy. W przypadku, gdy wskazane osoby nie posiadaj± bieg³ej znajomo¶ci jêzyka polskiego Wykonawca jest zobowi±zany zapewniæ t³umacza(y), zapewniaj±cego sta³e, bieg³e i fachowe t³umaczenie w kontaktach miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, na okres i dla potrzeb realizacji umowy.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu, Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy nastêpuj±cych dokumentów: 1) Za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 2) Za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 3) Odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp (odpowiednio rozdzia³ VII pkt 1 ppkt 13) SIWZ). Powy¿sze dokumenty sk³adane w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu, winien z³o¿yæ oprócz Wykonawcy równie¿ tzw. "Inny Podmiot", na którego zasobach polega Wykonawca udostêpniaj±cy zdolno¶ci w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu (zgodnie z §9 ust. 2 rozporz±dzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia). Wykonawcy zagraniczni 1) Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymaganych od podmiotów krajowych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. 2) Dokument, o którym mowa w ppkt 1) lit. a powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt 1) lit. b powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa pkt. 1, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 2 stosuje siê. 4) W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spe³nienia warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy: - Wykazu robót budowlanych (za³±cznik nr 5 do SIWZ) wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym, czy roboty zosta³y "wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone". Dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez Podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty. - wykazu osób (za³±cznik nr 8 do SIWZ), skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami; W sytuacji, w której Wykonawca polega w ww. zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji innego podmiotu, Zamawiaj±cy wymaga, by do wykazu robót za³±czyæ dowody okre¶laj±ce czy roboty budowlane, zrealizowane prze inny podmiot, zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym, czy roboty zosta³y "wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone". Dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez Podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty. W sytuacji, o której mowa w art. 22a ust.2 ustawy Pzp, Wykonawca sk³ada dokumenty potwierdzaj±ce dysponowanie niezbêdnymi zasobami innych podmiotów, w szczególno¶ci zobowi±zanie innych podmiotów, na których zdolno¶ciach lub sytuacji polega Zamawiaj±cy, do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokumenty, w szczególno¶ci zobowi±zanie innego podmiotu, musi okre¶laæ zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1) pe³nomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postêpowaniu oraz do podpisania umowy (o ile nie wynika z dokumentów rejestracyjnych). Pe³nomocnictwo musi byæ podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy (podpisy i pieczêcie oryginalne) lub mieæ postaæ notarialnie potwierdzonej kopii; 2) dowód wniesienia wadium. Wadium wnoszone w gwarancjach lub/i porêczeniach nale¿y sk³adaæ w formie orygina³u. Wysoko¶æ wadium zosta³a okre¶lona w rozdziale XI SIWZ. Orygina³ dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium mo¿na do³±czyæ do oferty lub z³o¿yæ przed up³ywem terminu sk³adania ofert w Urzêdzie Miejskim w £êczycy (kancelaria) ul. M. Konopnickiej 14, lub do³±czyæ np. w koszulce do wierzchniej strony koperty zawieraj±cej ofertê. 3) formularz oferty stanowi±cy za³±cznik nr 1 do SIWZ; 4)wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcom.Wykonawca okre¶li w formularzu ofertowym, jaki zakres zamówienia wykona si³ami w³asnymi, a jaki przy pomocy podwykonawców podaj±c ich firmy. Umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo winny byæ zawierane zgodnie z odpowiednimi przepisami ustawy Pzp, w szczególno¶ci -zgodnie z przepisami art.: 36a - 36b i 143a - 143d tej ustawy. Szczegó³owe przepisy dotycz±ce zawierania umów podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo zosta³y przytoczone we wzorze umowy. UWAGA: Formularz ofertowy, pe³nomocnictwo, dowód wniesienia wadium to dokumenty sk³adane razem z o¶wiadczeniami sk³adanymi przez Wykonawcê w celu wstêpnego potwierdzenia, ¿e nie podlega on wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp - (samodzielnie - tj. bez uprzedniego wezwania zamawiaj±cego) przekazuje Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej (wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z art.24 ust. 11 ustawy Pzp. O¶wiadczenie wymagane jest od ka¿dego wykonawcy, a w przypadku podmiotu wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia - od ka¿dego podmiotu sk³adowego, tj..: - od ka¿dego wspólnika (przedsiêbiorcy) tworz±cego spó³kê cywiln±; - od ka¿dego konsorcjanta tworz±cego tzw. konsorcjum. O¶wiadczenie podpisuje, w szczególno¶ci: - ka¿dy wspólnik (przedsiêbiorca) tworz±cy spó³kê cywiln±; - ka¿dy konsorcjant tworz±cy konsorcjum. Wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz z o¶wiadczeniem dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium w wysoko¶ci 8 000,00 z³ (s³ownie z³otych osiem tysiêcy 00/100) 2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3. W przypadku ubiegania siê przez Wykonawcê o trzy czê¶ci zamówienia, zobowi±zany jest on do wniesienia wadium odrêbnie na ka¿d± z czê¶ci zamówienia. 4. Z postêpowania o udzielenie zamówienia zostanie wykluczony wykonawca, który nie wniesie wadium. 5. Wadium mo¿e byæ wniesione w nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu, 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 6. Wadium wnoszone w pieni±dzu wnosi siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego w SIWZ. 7. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym. 8. Wadium w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ na konto zamawiaj±cego: nr 90 1240 2539 1111 0010 6102 1434 z podaniem numeru przetargu Wadium wniesione przelewem na konto Gminy Miasto £êczyca uznane bêdzie za wniesione w terminie, je¿eli przed up³ywem terminu sk³adania ofert konto zamawiaj±cego bêdzie uznane kwot± wadium. 9. Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej mo¿e byæ wystawione przez bank krajowy lub zagraniczny.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena60,00
okres gwarancji40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zakazuje siê istotnych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba ¿e Zamawiaj±cy przewidzia³ mo¿liwo¶æ dokonania takiej zmiany w og³oszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz okre¶li³ warunki takiej zmiany. Przez zmiany istotne umowy uzasadniaj±ce prawo zmiany umowy, strony rozumiej±, w szczególno¶ci: 1.1. zmianê terminu realizacji przedmiotu zamówienia spowodowane okoliczno¶ciami le¿±cymi po stronie Zamawiaj±cego lub okoliczno¶ciami niezale¿nymi od Zamawiaj±cego jak i od Wykonawcy w postaci: a) udzielenie zamówieñ dodatkowych wstrzymuj±cych lub opó¼niaj±cych realizacjê robót bêd±cych przedmiotem umowy tylko o niezbêdny okres wynikaj±cy z wykonywania tych robót, b) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego - tylko o okres wstrzymania robót, c) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i tylko w sytuacji i w zakresie koniecznym do przesuniêcia terminu realizacji umowy lub jej etapów, d) gdy pomimo wyst±pienia Wykonawcy lub Zamawiaj±cego o wydanie decyzji administracyjnej lub warunków technicznych lub innego dokumentu niezbêdnego do prawid³owej realizacji przedmiotu umowy, w terminie ustawowo przewidzianym dla danej czynno¶ci organ administracji publicznej lub inna upowa¿niona instytucja nie wyda³a stosowanego dokumentu lub decyzji - tylko w zakresie przed³u¿enia terminu realizacji inwestycji i tylko o okres trwania tych czynno¶ci organów administracji publicznej lub instytucji przekraczaj±cy termin ustawowo przewidziany dla danej czynno¶ci, e) zaistnienie okoliczno¶ci w trakcie realizacji przedmiotu umowy warunków atmosferycznych, archeologicznych, geologicznych, hydrologicznych, kolizji z sieciami infrastruktury, niewypa³y, niewybuchy utrudniaj±ce lub uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie przedmiotu umowy. Zmiana terminu mo¿e nast±piæ tylko o okres trwania tych okoliczno¶ci i z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, f) gdy nast±pi d³ugotrwa³e pozyskiwanie stosownych uzgodnieñ z gestorami sieci, z innymi podmiotami lub osobami, których opinia lub zgoda bêdzie wymagana przepisami prawa - tylko w zakresie przed³u¿enia terminu realizacji zamówienia i tylko o okres trwania tych czynno¶ci przekraczaj±cy termin zwyczajowo przyjêty dla danej czynno¶ci, g) zmiana terminu wykonania umowy w przypadku wyst±pienia kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji i konieczno¶ci koordynacji robót z tymi wykonawcami, h) wyst±pienie robót dodatkowych oraz robót zamiennych, przy czym zmiana terminów musi byæ udokumentowana, a pisemny wniosek o jej dokonanie Strona wystêpuj±ca zobowi±zana jest z³o¿yæ w terminie 7 dni od daty powziêcia wiadomo¶ci o takiej okoliczno¶ci, potwierdzonej wpisem w dziennik budowy (obowi±zek wpisu do dziennika budowy nie dotyczy terminu przekazania placu budowy). Przed³u¿enie terminu nast±pi o okres proporcjonalny do czasu, jaki wynika z okoliczno¶ci uzasadniaj±cych przed³u¿enie terminu. W przypadku, gdy Strona wystêpuj±ca nie dochowa w/w terminu, nie bêdzie uprawniona do wyst±pienia z wnioskiem o zmianê terminów umownych, i) gdy nast±pi d³ugotrwa³e pozyskiwanie stosownych uzgodnieñ, pozwoleñ, postanowieñ i decyzji wydanych przez organy administracyjne, konieczno¶æ uzyskania nowych decyzji lub uzgodnieñ, odmowa udostêpnienia przez w³a¶cicieli nieruchomo¶ci do celów realizacji inwestycji. 1.2. zmianê technologii wykonania danego zakresu robót oraz gdy bêdzie to konieczne ze wzglêdu na powy¿sz± zmianê technologii i tylko w zakresie niezbêdnym oraz w wyniku zmiany tej¿e technologii, zmianê terminu wykonania umowy, wynagrodzenia umownego, zakresu robót okre¶lonego w §1, przy czym w/w zmiana technologii musi byæ spowodowana okoliczno¶ciami zaistnia³ymi w trakcie realizacji zakresu robót okre¶lonego w §1 umowy w postaci konieczno¶ci zmiany dokumentacji projektowej lub zaistnienia warunków faktycznych na terenie budowy, wp³ywaj±cych na zakres lub sposób (technologiê) wykonania zakresu robót, 1.3 zmianê wynagrodzenia, w wyniku: a) robót zamiennych i/lub zmiany technologii - roboty zamienne i/lub zmiana technologii rozliczane bêd± na podstawie kosztorysów przygotowanych przez Wykonawcê i zatwierdzonych przez Inspektora Nadzoru i Zamawiaj±cego. Kosztorysy te bêd± opracowane w oparciu o nastêpuj±ce za³o¿enia: a. ceny jednostkowe na roboty tego samego rodzaju co w zamówieniu podstawowym zostan± ustalone w oparciu o zapisy przyjête z kosztorysu z³o¿onego przez Wykonawcê w dacie podpisania umowy, b. w przypadku robót niezbêdnych do wykonania zamówienia podstawowego, ale nie przewidzianych w dokumentacji projektowej, ich ceny jednostkowe zostan± okre¶lone na podstawie czynników produkcji nie wy¿szych, ni¿ ¶rednie notowania krajowe z publikacji SECOCENBUD dla kwarta³u poprzedzaj±cego wyst±pienie konieczno¶ci wykonania tych robot. Nie przewiduje siê mo¿liwo¶ci wzrostu cen jednostkowych, jak równie¿ sk³adników cenotwórczych podanych w kosztorysie ofertowym. c. zwiêkszeniu lub zmniejszeniu stawki podatku VAT, je¿eli zmiana taka wynikaæ bêdzie ze zmiany przepisów - w takiej sytuacji ulegnie zmianie wysoko¶æ wynagrodzenia brutto Wykonawcy; 1.4. zmianê zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w nastêpstwie przed³u¿enia terminu realizacji umowy, 1.5. gdy nast±pi zmiana obowi±zuj±cych przepisów - w tym przypadku Zamawiaj±cy bêdzie uprawniony do zmiany umowy tylko w tym zakresie, w jakim zmiana przepisów prawa wp³ywa na prawa i obowi±zki stron umowy, 1.6. zmiany zakresu czê¶ci zamówienia powierzonej Podwykonawcom, 1.7. zmiany Kierownika budowy - na wniosek Wykonawcy po uprzedniej pisemnej zgodzie Zamawiaj±cego lub na wniosek Zamawiaj±cego, je¿eli Zamawiaj±cy uzna, ¿e kierownik budowy nie wykonuje swoich obowi±zków wynikaj±cych z umowy lub wykonuje je nienale¿ycie. Wykonawca dokona zmiany w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego we wniosku. Nowa osoba wskazana przez Wykonawcê na stanowisko kierownika budowy musi spe³niaæ wymagania okre¶lone dla kierownika budowy przedstawione w SIWZ, 1.8. w przypadku zmiany limitu wydatków w roku 2018 i roku 2019. 2. Zamawiaj±cy, stosownie do tre¶ci art. 142 ust. 5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, przewiduje mo¿liwo¶ci dokonywania zmian niniejszej umowy: 1) w przypadku zmiany stawki VAT nast±pi zmiana ceny umowy w stopniu odpowiadaj±cym zmianie stawki podatku VAT (+/-); 2) w przypadku zmiany: a) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê, b) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, - Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ dokonania zmian wynagrodzenia w oparciu o przedstawione przez Wykonawcê zestawienie wp³ywu dokonanych zmian na koszty wykonania niniejszej umowy przez Wykonawcê. Wniosek o dokonanie zmiany mo¿e zostaæ przyjêty do rozpoznania po opublikowaniu w Dzienniku Urzêdowym lub innym urzêdowym publikatorze powszechnego aktu bêd±cego postaw± zmiany. Strony bêd± d±¿y³y do podpisania aneksu reguluj±cego wynagrodzenie Wykonawcy z dniem wej¶cia w ¿ycie przepisów stanowi±cych podstawê sporz±dzenia przez Wykonawcê wniosku. Zamawiaj±cy ma prawo do zg³oszenia zastrze¿enia do kalkulacji Wykonawcy. W przypadku nale¿ytego udowodnienia wzrostu kosztów zwi±zanych z realizacj± niniejszej umowy Strony zawr± stosowny aneks. Zamawiaj±cy dopuszcza przeprowadzenie negocjacji z Wykonawc± w celu ustalenia rzeczywistego wp³ywu dokonanych zmian na koszty realizacji niniejszej umowy. 3. Zmiana wynagrodzenia z przyczyn okre¶lonych w ust. 2 pkt 2 lit. a zostanie ustalona poprzez uwzglêdnienie zwiêkszenia wynagrodzeñ pracowników, którzy otrzymuj± wynagrodzenie w wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê lub jego odpowiedni± czê¶æ (w przypadku pracowników zatrudnionych w wymiarze ni¿szym ni¿ pe³en etat), bezpo¶rednio bior±cych udzia³ w realizacji zamówienia na rzecz Zamawiaj±cego w czê¶ci pozosta³ej do wykonania, w momencie wej¶cia w ¿ycie zmiany przepisów maj±cych wp³yw na wynagrodzenie. 4. Zmiana wynagrodzenia z przyczyn okre¶lonych w ust. 2 pkt 2 lit. b zostanie ustalona poprzez uwzglêdnienie zwiêkszonych sk³adek od wynagrodzeñ osób, zatrudnionych na umowê o pracê lub na podstawie umowy cywilnoprawnej zawartej z osob± fizyczn± nieprowadz±c± dzia³alno¶ci gospodarczej, bezpo¶rednio bior±cych udzia³ w realizacji na rzecz Zamawiaj±cego pozosta³ej do wykonania czê¶ci zamówienia, w momencie wej¶cia w ¿ycie zmiany przepisów maj±cych wp³yw na wynagrodzenie. 5. Zamawiaj±cy w ka¿dym czasie uprawniony jest do weryfikacji kalkulacji oraz o¶wiadczenia Wykonawcy i do ¿±dania przedstawienia przez Wykonawcê - zgodnie z wyborem Zamawiaj±cego -wszystkich lub niektórych dokumentów potwierdzaj±cych kalkulacjê, w szczególno¶ci listy osób wskazanych w ust. 3 i 4, umów na podstawie których ww. osoby s± zatrudnione przez Wykonawcê, zg³oszenia ww. osób do ZUS/KRUS, listy obecno¶ci tych osób na budowie. 6. Zmiany, o których mowa w ust. 1 musz± zostaæ udokumentowane i mog± nast±piæ tylko z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê. Zmiana terminu mo¿e nast±piæ tylko o okres trwania okoliczno¶ci uzasadniaj±cej zmianê. Pismo (wniosek) dotycz±ce w/w zmian wraz z uzasadnieniem, strona wystêpuj±ca z wnioskiem zobowi±zana jest z³o¿yæ drugiej stronie w terminie 7 dni od daty powziêcia wiadomo¶ci o takiej okoliczno¶ci.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-10-11, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> POLSKI
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.