Og³oszenie z dnia 2020-11-10
Og³oszenie nr 609021-N-2020 z dnia 2020-11-10 r.
Gmina Stryków: BUDOWA ¦WIETLICY WIEJSKIEJ - ANIELIN
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Stryków, krajowy numer identyfikacyjny
47205783300000, ul.
ul. Ko¶ciuszki
27
,
95-010
Stryków, woj.
³ódzkie, pañstwo
Polska, tel.
427 198 002, e-mail
strykow@strykow.pl, faks
427 198 193.
Adres strony internetowej (URL):
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie pisemnej
Adres:
Urz±d Miejski w Strykowie, ul. Tadeusza Ko¶ciuszki 27, 95-010 Stryków, pokój nr 1
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
BUDOWA ¦WIETLICY WIEJSKIEJ - ANIELIN
Numer referencyjny:
IZP.271.10.2020.EP.PZP
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. "Budowa ¶wietlicy wiejskiej - Anielin". Zakres robót przewidzianych do wykonania - na terenie dzia³ki o nr ewidencyjnym 49/5, obrêb Anielin po³o¿onym w Gminie Stryków ogrodzonej w kszta³cie nieregularnym bez zabudowañ zostanie wzniesiony nowy budynek stanowi±cy ¶wietlicê wiejsk± wraz z funkcj± mieszkaln±. Budynek zaprojektowano w technologii tradycyjnej murowanej wraz ze stropodachem w postaci kratownicy drewnianej systemowej. Od strony wej¶ciowej przewidziano ganek wykonany w konstrukcji drewnianej. ¦cieki bytowo-gospodarcze odprowadzane bêd± do projektowanego zbiornika bezodp³ywowego o pojemno¶ci V=10 m3. Teren dzia³ki zostanie zagospodarowany poprzez wykonanie trzech miejsc postojowych w tym jedno dla osoby niepe³nosprawnej, przy budynku od strony wschodniej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej. Czê¶æ dojazdowa do miejsc postojowych oraz chodniki zaprojektowano do granicy dzia³ki, bez ingerencji w pas drogowy. Podstaw± do realizacji robót budowlanych jest decyzja Starosty Zgierskiego Nr 1638/2018 z dnia 30 pa¼dziernika 2018 roku zatwierdzaj±ca projekt budowlany i udzielaj±ca pozwolenia na budowê. Teren budowy nale¿y doprowadziæ do stanu pierwotnego. Zakres zamówienia oprócz robót budowlanych obejmuje tak¿e obs³ugê geodezyjn±, zapewnienie nadzoru bezpo¶redniego we wszystkich bran¿ach, wykonanie wszystkich sprawdzeñ i prób, rozruchów instalacji, uzyskanie uzgodnieñ oraz zgromadzenie kompletnych i prawid³owych dokumentów niezbêdnych do uzyskania decyzji pozwalaj±cej na u¿ytkowanie obiektu. Obowi±zkiem Wykonawcy bêdzie tak¿e wyst±pienie o przedmiotowe pozwolenie do organu nadzoru budowlanego wraz z za³±czeniem kompletnej i prawid³owej dokumentacji wymaganej przez organ wydaj±cy pozwolenie na u¿ytkowanie. Obowi±zkiem Wykonawcy bêdzie skompletowanie potrzebnych dokumentów i dope³nienie wszelkich procedur. Szczegó³owe rozwi±zania, informacja dotycz±ca planu BIOZ opisane s± w projekcie budowlanym. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia ujêty jest w dokumentacji projektowej, bêd±cej w posiadaniu Zamawiaj±cego i za³±czonej do SIWZ (opublikowanej na stronie BIP Zamawiaj±cego), w tym: projekcie budowlanym, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych stanowi±cych za³±czniki do SIWZ (Zamawiaj±cy jedynie pomocniczo publikuje równie¿ przedmiary robót). Prace powinny zostaæ wykonane zgodnie z ww. dokumentami. Oferta musi uwzglêdniaæ koszty zwi±zane m.in. z: organizacj± placu budowy, z obs³ug± geodezyjn± budowy, zapewnieniem zgodnego z obowi±zuj±cymi przepisami kierownictwa budowy we wszystkich bran¿ach, zakupem, dostaw± i wbudowaniem wszystkich niezbêdnych materia³ów (nowych), wykonaniem wszystkich sprawdzeñ i prób oraz zgromadzeniem wymaganych przepisami prawa dokumentów. Oferta powinna byæ konstruowana w oparciu o materia³y o parametrach technicznych nie gorszych ni¿ wskazane w projekcie. Przedmiar robót ma jedynie charakter pomocniczy. Nak³ady w nim podane nale¿y zweryfikowaæ z dokumentacj± projektow±. Obowi±zek ten spoczywa na Wykonawcy. Wszystkie koszty zwi±zane z realizacj± niniejszego zamówienia ponosi Wykonawca. Roboty budowlane prowadzone zgodnie z decyzj± o pozwoleniu na budowê, wiêc ich rozpoczêcie i zakoñczenie wymaga zg³oszenia Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego w Zgierzu wraz z wszelkimi konsekwencjami. Oznaczenie wg CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45410000-4 - Tynkowanie 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne 45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe i pozosta³e Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert wariantowych. Ogólne wymagania w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Roboty musz± zostaæ wykonane z zachowaniem wymagañ i zgodnie z obowi±zuj±cymi prawem, w szczególno¶ci ustaw± z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 1186 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy, przepisami dotycz±cymi BHP przy wykonywaniu robót budowlanych, zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 roku w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. nr 47, poz. 401) oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, dokumentacj± projektow±, przy do³o¿eniu nale¿ytej staranno¶ci w ich wykonaniu, dobr± jako¶ci± i zachowaniem w³a¶ciwej organizacji pracy. 2) U¿yte materia³y i urz±dzenia musz± mieæ aktualne dokumenty, dopuszczaj±ce do stosowania w budownictwie, zgodnie z przepisami obowi±zuj±cymi w tym zakresie. Dokumenty te Wykonawca przedstawia niezw³ocznie Zamawiaj±cemu, na jego ¿±danie. Dokumentacja ta musi zostaæ przekazana Zamawiaj±cemu najpó¼niej z dniem zg³oszenia ostatecznego odbioru robót. 3) Wykonawca robót ponosi odpowiedzialno¶æ za jako¶æ wykonywanych robót oraz zastosowanych materia³ów. Wykonawca zobowi±zany jest zabezpieczyæ wykonywane roboty przed normalnymi skutkami warunków atmosferycznych. Przedmiot zamówienia zostanie wykonany z materia³ów w³asnych Wykonawcy, nowych i wolnych od wad. 4) Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za szkody wyrz±dzone zamawiaj±cemu przez Wykonawcê w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 5) Wykonawca winien zorganizowaæ sobie zaplecze robót w miejscu uzgodnionym z Zamawiaj±cym. 6) Zamawiaj±cy nie zapewnia dozoru mienia wykonawcy robót i terenu budowy/robót. 7) Przed rozpoczêciem robót, Wykonawca dokona niezbêdnych zabezpieczeñ terenu robót. Za jako¶æ i zgodno¶æ z wymogami techniczno-prawnymi wykonanych zabezpieczeñ, jak równie¿ za ich sta³± sprawno¶æ techniczn± odpowiada Wykonawca. Wykonawca zobowi±zuje siê utrzymaæ teren robót w nale¿ytym porz±dku i czysto¶ci. Odpady Wykonawca bêdzie gromadzi³ w jednym miejscu i wywozi³ na bie¿±co, a po zakoñczeniu robót jest zobowi±zany do ca³kowitego uporz±dkowania terenu. Usuniêcie zbêdnych odpadów powsta³ych w trakcie realizacji zamówienia nast±pi zgodnie z zasadami utylizacji i sk³adowania materia³ów odpadowych okre¶lonymi w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz.797 ze zm.). 8) Sposób realizacji robót musi byæ zgodny z technologi± ich wykonania. 9) Zamówienie nale¿y wykonaæ z materia³ów w³asnych, nowych i wolnych od wad. 10) Wykonawca jest zobowi±zany do prowadzenia robót w sposób jak najmniej uci±¿liwy dla u¿ytkowników obiektu na którym bêd± prowadzone roboty. 11) Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za szkody zwi±zane z prowadzonymi robotami oraz za nastêpstwa nieszczê¶liwych wypadków osób przebywaj±cych na terenie budowy, w tym osób trzecich. 12) W przypadku, gdyby wobec Zamawiaj±cego skierowane zosta³y jakiekolwiek roszczenia osób przebywaj±cych na terenie budowy, powsta³e w zwi±zku z pracami wykonywanymi przez Wykonawcê, Wykonawca bezwarunkowo i nieodwo³alnie na ¿±danie Zamawiaj±cego przejmie odpowiedzialno¶æ i prowadzenie sprawy. O przejêciu prowadzenia sprawy Wykonawca niezw³ocznie powiadomi osobê trzeci±. Równowa¿no¶æ: 1. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ sk³adania ofert równowa¿nych w przypadkach opisu przedmiotu zamówienia (lub jego czê¶ci) przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego Wykonawcê . 2. Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne w przypadkach opisu przedmiotu zamówienia (lub jego czê¶ci) przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp. 3. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne w zakresie opisywanym przez Zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego dostawy, us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. 4. Za równowa¿ne Zamawiaj±cy uzna oferty lub rozwi±zania umo¿liwiaj±ce uzyskanie rezultatu za³o¿onego przez Zamawiaj±cego; spe³niaj±ce wymagania w stopniu nie gorszym, ni¿ wynikaj±cy z opisu przedmiotu zamówienia, jak w pkt. 1 lub 2, w zakresie cech, parametrów i w³a¶ciwo¶ci odnosz±cych siê bezpo¶rednio do funkcji (maj±ce na nie wp³yw) jakie to zamówienie, po zrealizowaniu - winno pe³niæ. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp - Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracê: 1. Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê, Podwykonawcê, lub dalszego Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane przez Zamawiaj±cego w opisie przedmiotu zamówienia czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 1320 ze zm.). Tym samym, je¿eli czynno¶ci potrzebne do realizacji przedmiotu zamówienia maj± cechy wynikaj±ce z kodeksowej definicji umowy o pracê - mamy do czynienia z aktywizacj± obowi±zku wynikaj±cego z art. 29 ust. 3a Pzp oraz art. 36 ust. 2 pkt 8a Pzp. W czasie i w zakresie realizacji zamówienia, Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê, Podwykonawcê, lub dalszego Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê wszystkich osób wykonuj±cych roboty budowlane, w szczególno¶ci: roboty ziemne, murarskie, dekarskie, zbrojeniowe, instancyjne wodno - kanalizacyjne, instalacyjne elektryczne, obs³ugê mechanicznego i elektrycznego sprzêtu i maszyn na budowie. Zamawiaj±cy wymaga (w zale¿no¶ci od potrzeb) zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci: robotnika budowlanego (roboty ogólnobudowlane), instalatora, montera, murarza, dekarza, operatora maszyn, urz±dzeñ i innego sprzêtu. Powy¿sze wymogi nie dotycz± osób kieruj±cych i nadzoruj±cych budow± oraz dostawców materia³ów budowlanych i sprzêtu. 2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w opisie przedmiotu zamówienia czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a. ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b. ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c. przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 3. W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w opisie przedmiotu zamówienia czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: a. o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu, wysoko¶ci wynagrodzenia oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b. po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania; c. za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy; d. po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1781) oraz rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016. Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji; 4. Z tytu³u niespe³nienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w opisie przedmiotu zamówienia czynno¶ci Zamawiaj±cy przewiduje sankcjê w postaci obowi±zku zap³aty przez Wykonawcê kary umownej w wysoko¶ci okre¶lonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5. Niez³o¿enie przez Wykonawcê w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez Zamawiaj±cego dowodów w celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia osób wykonuj±cych zamówienie na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 1 czynno¶ci. 6. W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcê lub Podwykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy. Wykonawca mo¿e powierzyæ czê¶æ zamówienia podwykonawcy/om z tym, ¿e Zamawiaj±cy ¿±da wskazania w formularzu ofertowym czê¶ci zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyæ podwykonawcy/om wraz ze wskazaniem przez wykonawcê firm podwykonawców i danych kontaktowych podwykonawcy (o ile s± ju¿ znane).
II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
| Kod CPV |
| 45210000-2 |
| 45400000-1 |
| 45410000-4 |
| 45111200-0 |
| 45310000-3 |
| 45332000-3 |
| 45450000-6 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach: 180
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia:
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert posiada³ ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci, co najmniej 200.000,00 PLN brutto.
W przypadku z³o¿enia przez Wykonawców dokumentów zawieraj±cych dane wyra¿one w walucie innej ni¿ PLN, Zamawiaj±cy jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie ¶redni kurs danej waluty publikowany przez NBP obowi±zuj±cy w dniu opublikowania og³oszenia o zamówieniu w BZP. Je¿eli w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje ¶redniego kursu danej waluty, za podstawê przeliczenia przyjmuje siê ¶redni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. W razie potrzeby przedmiotow± klauzulê stosuje siê odpowiednio do innych dokumentów i o¶wiadczeñ sk³adanych przez Wykonawców w niniejszym postêpowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu, je¿eli Wykonawca wyka¿e, i¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, nale¿ycie wykona³ (zakoñczy³) roboty budowlane w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu (najwa¿niejsze roboty). Przez roboty budowlane w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku zdolno¶ci technicznej lub zawodowej nale¿y rozumieæ nale¿yt± realizacjê minimum 2-óch porównywalnych robót budowlanych (o podobnym charakterze i z³o¿ono¶ci co przedmiot niniejszego postêpowania), których przedmiotem by³a budowa i/lub przebudowa budynku o warto¶ci brutto co najmniej 350.000,00 PLN (ka¿da z dwóch robót odrêbnie - warto¶æ jednej roboty budowlanej nale¿y rozumieæ jako ³±czn± warto¶æ wykonanych robót w ramach jednej umowy/jednego zadania inwestycyjnego) z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których te roboty zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty.
Nale¿yta realizacja minimum dwóch robót ma wynikaæ ze z³o¿onego wykazu robót budowlanych (za³±cznik do SIWZ) oraz z za³±czonych dowodów okre¶laj±cych czy wykazane roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
W celu potwierdzenie braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu, Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy nastêpuj±cych dokumentów: 1. Odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp (odpowiednio §10 ust. 2 pkt 1 siwz), 2. Za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, 3. Za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty, zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, 4. O¶wiadczenia wykonawcy o niezaleganiu z op³acaniem podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 1170 ze zm.) - wed³ug za³±cznika nr 8 do siwz. Powy¿sze dokumenty (1-4) sk³adane w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu, winien z³o¿yæ oprócz Wykonawcy równie¿ tzw. "Inny Podmiot"/"podmiot trzeci", na którego zasobach polega Wykonawca udostêpniaj±cy zdolno¶ci w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu (zgodnie z § 9 ust. 2 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia). W przypadku podmiotu wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia, dokumenty i o¶wiadczenia sk³adane w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia, sk³ada ka¿dy podmiot sk³adowy, tj.: -ka¿dy wspólnik (przedsiêbiorca) tworz±cy spó³kê cywiln±; -ka¿dy konsorcjant tworz±cy tzw. konsorcjum." 5. Wykonawcy zagraniczni 1) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymaganych od podmiotów krajowych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. 2) Dokument, o którym mowa w pkt 1) lit. a powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 1) lit. b powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa pkt. 1, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 2 stosuje siê. 4) W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez Wykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu. 6. O¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej (ETAP II) - Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp - (samodzielnie - tj. bez uprzedniego wezwania zamawiaj±cego) przekazuje Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej (wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 7 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z art.24 ust. 11 ustawy Pzp. O¶wiadczenie wymagane jest od ka¿dego Wykonawcy, a w przypadku podmiotu wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia - od ka¿dego podmiotu sk³adowego, tj: - od ka¿dego wspólnika (przedsiêbiorcy) tworz±cego spó³kê cywiln±; - od ka¿dego konsorcjanta tworz±cego tzw. konsorcjum. O¶wiadczenie podpisuje, w szczególno¶ci: - ka¿dy wspólnik (przedsiêbiorca) tworz±cy spó³kê cywiln±; - ka¿dy konsorcjant tworz±cy konsorcjum. Wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz z o¶wiadczeniem dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spe³nienia warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy:
Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty - wed³ug za³±cznika nr 5.
Przez roboty budowlane w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku zdolno¶ci technicznej lub zawodowej nale¿y rozumieæ nale¿yt± realizacjê minimum 2-óch porównywalnych robót budowlanych (o podobnym charakterze i z³o¿ono¶ci co przedmiot niniejszego postêpowania), których przedmiotem by³a budowa i/lub przebudowa budynku o warto¶ci brutto co najmniej 350.000,00 PLN (ka¿da z dwóch robót odrêbnie - warto¶æ jednej roboty budowlanej nale¿y rozumieæ jako ³±czn± warto¶æ wykonanych robót w ramach jednej umowy/jednego zadania inwestycyjnego).
W sytuacji, w której Wykonawca polega w ww. zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji innego podmiotu, Zamawiaj±cy wymaga, by do wykazu robót za³±czyæ dowody okre¶laj±ce czy roboty budowlane, zrealizowane przez inny podmiot, zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym, czy roboty zosta³y "wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone". Dowodami, o których mowa s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty.
2. W celu potwierdzenia spe³niania warunku dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy:
Informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy - w wysoko¶ci co najmniej 200.000,00 PLN brutto, wystawionej w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez Zamawiaj±cego dokumentów dotycz±cych sytuacji ekonomicznej lub finansowej wykonawcy, Zamawiaj±cy dopuszcza z³o¿enie przez Wykonawcê innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy Pzp - dokumentów, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu.
Powy¿sze dokumenty - niezale¿nie od dokumentów wskazanych w podpunkcie 1. - 2. sk³adane w celu potwierdzenia spe³nienia ww. warunku udzia³u w postêpowaniu, winien z³o¿yæ oprócz Wykonawcy równie¿ inny podmiot, na którego zasobach w tym zakresie polega Wykonawca.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Ofertê podpisan± i zawieraj±c± co najmniej o¶wiadczenia i zobowi±zania wskazane we wzorze formularzu ofertowego - za³±cznik nr 1 do siwz (m.in. zamawiaj±cy oczekuje wskazania przez Wykonawcê czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom, i podania przez Wykonawcê firm tych podwykonawców zgodnie z art. 36b. ust. 1 ustawy Pzp); 2. O¶wiadczenie wykonawcy sk³adane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotycz±ce spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu - za³±cznik nr 2, tzn. aktualne na dzieñ sk³adania oferty o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu. Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spe³niania warunków, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, zamieszcza w o¶wiadczeniu informacje o tych podmiotach. O¶wiadczenie sk³ada Wykonawca, a w przypadku podmiotu wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia - ka¿dy podmiot sk³adowy, tj.: - ka¿dy wspólnik (przedsiêbiorca) tworz±cy spó³kê cywiln±; - ka¿dy konsorcjant tworz±cy tzw. konsorcjum; 3. O¶wiadczenie wykonawcy sk³adane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotycz±ce przes³anek wykluczenia z postêpowania - za³±cznik nr 3, tzn. aktualne na dzieñ sk³adania oferty o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia. Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia, zamieszcza w o¶wiadczeniu informacje o tych podmiotach. W o¶wiadczeniu Wykonawca zamieszcza tak¿e informacje o podwykonawcach czê¶ci zamówienia. O¶wiadczenie sk³ada Wykonawca, a w przypadku podmiotu wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia - ka¿dy podmiot sk³adowy, tj.: - ka¿dy wspólnik (przedsiêbiorca) tworz±cy spó³kê cywiln±; - ka¿dy konsorcjant tworz±cy tzw. konsorcjum; 4. Pe³nomocnictwo do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia - w szczególno¶ci - do podpisania oferty wraz z za³±cznikami - o ile nie wynika ono z innych dokumentów za³±czonych przez Wykonawcê - z³o¿one w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza. 5. Pisemne zobowi±zanie tzw. innych podmiotów/podmiotów trzecich - je¶li dotyczy, wzór stanowi za³±cznik nr 6 do SIWZ . W sytuacji, o której mowa w art. 22a ust.2 ustawy Pzp, Wykonawca przedk³ada w szczególno¶ci zobowi±zanie podmiotów, na których zdolno¶ciach lub sytuacji polega, do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokumenty, w szczególno¶ci zobowi±zanie innego podmiotu, musi okre¶laæ zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. 6. Dowód wniesienia wadium (postanowienia dotycz±ce sk³adania wadium opisano w § 17 SIWZ).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Ka¿da oferta musi byæ zabezpieczona wadium na ca³y okres zwi±zania ofert±, w wysoko¶ci 10.000,00 PLN (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych).
2. Wykonawca wnosi wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Wykonawca wnosi wadium w pieni±dzu, na konto Zamawiaj±cego: Bank Spó³dzielczy w Strykowie
52 8785 0002 2001 0000 1993 0006 lub w jednej z poni¿ej podanych form:
a) w porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym,
b) w gwarancjach bankowych,
c) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 310 ze zm.).
4. W przypadku wnoszenia wadium w pieni±dzu ustalon± kwotê nale¿y przekazaæ przelewem na konto Zamawiaj±cego, przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniê¿nego przyjmuje siê termin uznania na rachunku Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin sk³adania ofert).
5. W przypadku zamiaru z³o¿enia wadium w formie niepieniê¿nej, Zamawiaj±cy dopuszcza wniesienie wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert w oryginale w postaci elektronicznej (alternatywa dla postaci papierowej). Wniesienie dokumentu wadium w postaci elektronicznej musi obejmowaæ przekazanie tego dokumentu w takiej formie w jakiej zosta³ on ustanowiony przez gwaranta, tj. orygina³u dokumentu.
6. Tre¶æ dokumentu gwarancyjnego powinna jednoznacznie wskazywaæ, ¿e ma on charakter bezwarunkowy oraz nieodwo³alny.
7. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium zgodnie z art. 46 ustawy Pzp.
8. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ustawy Pzp.
9. Z³o¿enie oferty niezabezpieczonej akceptowan± form± wadium wskazan± w ust. 3, lub nieprawid³owo zabezpieczonej, bêdzie skutkowaæ odrzuceniem oferty Wykonawcy z postêpowania.
10. W przypadku gwarancji wadialnych sk³adanych przez wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± (tzw. konsorcjum), Zamawiaj±cy wymaga, aby w tre¶ci gwarancji znalaz³y siê zapisy ¶wiadcz±ce o tym, ¿e Gwarant (bank, ubezpieczyciel) ma wiedzê, ¿e zabezpiecza ofertê wspóln± sk³adan± przez tzw. konsorcjum. Zamawiaj±cy nie okre¶la konkretnych zapisów Gwarancji w przedmiotowym zakresie. Zamawiaj±cy wskazuje jedynie, ¿e z tre¶ci gwarancji ma wynikaæ w sposób niebudz±cy w±tpliwo¶ci, i¿ Gwarant zabezpiecza ofertê wspóln± sk³adan± w konkretnym postêpowaniu. Dopuszczalne jest równie¿ okre¶lenie w tre¶ci gwarancji wadialnej liczby i/lub firm wykonawców, którzy wspólnie ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia, wskazanie lidera tzw. konsorcjum itp. Brak tego typu zapisów w gwarancji z³o¿onej przez konsorcjum, bêdzie skutkowa³ odrzuceniem oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b).
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Nie
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
| Kryteria | Znaczenie |
| Cena brutto za wykonanie ca³ego przedmiotu zamówienia (C) | 60,00 |
| Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady (G) | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian umowy przy uwzglêdnieniu ich zakresu i charakteru oraz warunków wprowadzenia zmian w nastêpuj±cym zakresie: 1) zmiany technologii wykonania danego zakresu przedmiotu umowy lub zmiany zakresu przedmiotu umowy lub zmiany materia³ów w zakresie niezbêdnym, które mog± skutkowaæ zmian± terminu wykonania umowy, przy czym w/w zmiana technologii lub zakresu lub materia³ów musi byæ spowodowana okoliczno¶ciami zaistnia³ymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, które by³y nieznane na etapie wykonania dokumentacji projektowej skutkuj± konieczno¶ci± jej zmiany lub zaistnienia warunków faktycznych na terenie budowy, wp³ywaj±cych na zakres lub sposób (technologiê) wykonania zakresu przedmiotu umowy, przy czym w/w zmiany musz± byæ wykonane o jako¶ci nie gorszej ni¿ okre¶lone w niniejszej umowie, 2) w przypadku zmian technologicznych w odniesieniu do dokumentacji projektowej spowodowanych w szczególno¶ci przez: a) pojawienie siê na rynku materia³ów, sprzêtu, oprogramowañ lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na zmniejszenie kosztów eksploatacji inwestycji, lub umo¿liwiaj±ce uzyskanie lepszej jako¶ci robót, urz±dzeñ lub oprogramowañ , b) pojawienie siê nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót, pozwalaj±cej na skrócenie czasu realizacji robót lub zmniejszenie kosztów eksploatacji inwestycji lub zwiêkszenie standardu inwestycji, 3) wyst±pienie robót dodatkowych lub robót zamiennych w stosunku do dokumentacji projektowej pozwalaj±ce na zwiêkszenie u¿yteczno¶ci, standardu (jako¶ci) inwestycji (jej podwy¿szenia), zamówieñ o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówieñ publicznych (o ile zosta³y przewidziane w og³oszeniu o zamówieniu) lub zamówieñ dodatkowych przy czym zmiana terminów musi byæ udokumentowana, 4) w przypadkach, o których mowa w pkt. 1) i/lub, pkt 2) i/lub pkt 3), mo¿liwa jest zmiana terminu realizacji inwestycji i/lub zmiana wynagrodzenia Wykonawcy przez jego podwy¿szenie lub zmniejszenie. 2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany terminu wykonania zamówienia, sposobu wykonania lub materia³ów i technologii realizacji robót lub dostaw urz±dzeñ/sprzêtu i/lub wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy poprzez jego podwy¿szenie lub zmniejszenie w przypadku: 1) zmian bêd±cych nastêpstwem okoliczno¶ci zaistnia³ych w trakcie realizacji przedmiotu umowy tj. wyj±tkowo niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych, archeologicznych, geologicznych, hydrologicznych, kolizji z sieciami infrastruktury, uniemo¿liwiaj±cymi terminowe wykonanie zamówienia, przeprowadzenia prób i sprawdzeñ, dokonywania odbiorów; 2) zawieszenia robót przez Zamawiaj±cego z powodu wyst±pienia nastêpuj±cych okoliczno¶ci: a. niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych, archeologicznych, geologicznych, hydrologicznych, kolizji z sieciami infrastruktury, uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie robót budowlanych, b. przekroczenia zakre¶lonych przez prawo terminów wydawania decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp., c. ujawnienia warunków terenowych, które uniemo¿liwiaj± lub utrudniaj± prowadzenie robót budowlanych zgodnie z wymaganiami opisanymi w specyfikacji technicznej lub zgodnie ze sztuk± budowlan± w szczególno¶ci istnienia podziemnych urz±dzeñ, instalacji, fragmentów budowli, obiektów infrastrukturalnych lub ich czê¶ci, 3) na skutek okoliczno¶ci wynikaj±cych z tzw. si³y wy¿szej, o której mowa w §16 niniejszej umowy; 4) wyst±pienia w trakcie wykonywania zamówienia odkrycia, co do którego istnieje przypuszczenie, i¿ jest ono zwi±zane z zabytkiem lub uzasadnione bêdzie zawiadomienie konserwatora zabytków w celu dokonania oglêdzin odkrycia lub w razie potrzeby, zorganizowania badania archeologicznego; 5) w przypadku przerwy w wykonywaniu robót budowlanych wskutek zdarzeñ niemo¿liwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy w szczególno¶ci w przypadku wydania postanowienia lub decyzji o wstrzymaniu robót budowlanych w przypadkach okre¶lonych w przepisach ustawy - Prawo budowlane albo wydania orzeczenia przez s±d b±d¼ inny podmiot, którego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy; 6) konieczno¶ci wykonania rozwi±zañ zamiennych w stosunku do dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. 3. Wyj±tkowo niesprzyjaj±ce warunki atmosferyczne, o których mowa w ust. 2 pkt 1) to takie warunki które: 1) skutkuj± wstrzymaniem prowadzenia robót bior±c pod uwagê wymogi technologiczne determinuj±ce wykonanie poszczególnych robót budowlanych.; 2) ilo¶æ dni wystêpowania tych czynników atmosferycznych lub intensywno¶æ opadów skutkuj±ca przeszkodami, o których mowa w pkt 1) jest wiêksza od ¶redniej miesiêcznej dla danego miesi±ca z ostatniego piêciolecia, licz±c wstecz od daty z³o¿enia oferty . 4. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku: 1) gdy w trakcie realizacji zamówienia, Zamawiaj±cy, lub Wykonawca bêdzie musia³ pozyskaæ stosowne uzgodnienia z gestorami sieci, uzyskaæ zezwolenia/decyzje/uzgodnienia itp. od organów i/lub urzêdów publicznymi, lub od innych podmiotów/osób, których opinia lub zgoda bêdzie wymagana przepisami prawa i zostanie przekroczony termin wynikaj±cy z przepisów prawa i/lub termin zwyczajowo przyjêty dla ww. czynno¶ci, a jednocze¶nie przekroczenie terminu nie wynika z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z przedmiotowych okoliczno¶ci dopuszcza siê/przewiduje siê mo¿liwo¶æ przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, jednak wy³±cznie za zgod± obu stron i tylko o okres, w którym przekroczono termin wynikaj±cy z przepisów prawa i/lub termin zwyczajowo przyjêty dla okre¶lonej czynno¶ci/uzgodnienia/zezwolenia/decyzji ; 2) wyd³u¿enia terminu wyboru najkorzystniejszej oferty i zawarcia umowy po up³ywie okresu zwi±zania ofert± wskazanego w dniu wszczêcia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego . Zmiana terminu realizacji zamówienia jest dopuszczalna tylko ponad okres zwi±zania ofert± wynikaj±cy z pierwotnej tre¶ci og³oszenia o zamówieniu i nie wynika z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, 3) konieczno¶ci przesuniêcia terminu przekazania placu budowy z przyczyn le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego - tylko o okres przesuniêcia, 4) zaistnienia okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego w szczególno¶ci spowodowanych sytuacj± finansow±, zdolno¶ciami p³atniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okoliczno¶ciami, które nie by³y mo¿liwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, 5) okoliczno¶ci wskazane wy¿ej mog± stanowiæ podstawê zmiany terminu wykonania zamówienia tylko w przypadku, gdy uniemo¿liwiaj± terminowe wykonanie umowy. 5. W przypadku wyst±pienia kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji, w szczególno¶ci w przypadku gdy wykonywanie robót nie bêdzie mo¿liwe ze wzglêdu na obowi±zek skoordynowania robót z Wykonawc± innych robót wykonywanych na terenie budowy albo z inwestycjami prowadzonymi przez inne podmioty zmianie ulegnie: sposób wykonania przedmiotu Umowy lub materia³y i technologia realizacji robót lub lokalizacja obiektów budowlanych lub urz±dzeñ w zakresie koniecznym do usuniêcia kolizji i pozwalaj±cym na wykonanie robót w sposób nale¿yty, termin realizacji przedmiotu zamówienia odpowiednio o okres trwania przeszkody która uniemo¿liwia³a realizacjê przedmiotu umowy zgodnie z jej tre¶ci± i w sposób nale¿yty lub wysoko¶æ wynagrodzenia konieczna na pokrycie dodatkowych uzasadnionych i udokumentowanych kosztów pozostaj±cych w bezpo¶rednim zwi±zku z podjêtymi dzia³aniami w celu usuniêcia kolizji. 6. W przypadku zaistnienia innych okoliczno¶ci bez wzglêdu na ich charakter w tym le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± wykonania lub prawdopodobieñstwem nienale¿ytego wykonania przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami lub harmonogramem rzeczowo-finansowym, o ile ich pojawienie siê nie jest lub nie by³o w jakikolwiek sposób zale¿ne od Wykonawcy, w tym o charakterze prawnym, organizacyjnym, ekonomicznym, administracyjnym lub technicznym mo¿liwa jest uzasadniona tymi okoliczno¶ciami zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy. 7. Zamawiaj±cy nie dopuszcza zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadkach wywo³anych dzia³aniem lub zaniechaniem Wykonawcy. 8. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych powy¿ej termin wykonania Umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci. Za okres trwania tej okoliczno¶ci (powoduj±cej wyd³u¿enie terminu realizacji Inwestycji) Wykonawcy nie nale¿y siê dodatkowe wynagrodzenie. 9. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i us³ug, dopuszcza siê zmianê wynagrodzenia je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê i zostan± one udokumentowane przez Wykonawcê poprzez przedstawienie szczegó³owej kalkulacji kosztów wskazuj±cych jaki wp³yw mia³ ten wzrost przedmiotowych warto¶ci na koszty wykonania tego zamówienia, a Zamawiaj±cy zaakceptuje powy¿sz± kalkulacjê. 10. Zmiany, o których mowa powy¿ej musz± zostaæ udokumentowane. Pismo (wniosek) dotycz±ce w/w zmian wraz z uzasadnieniem, strona wystêpuj±ca z wnioskiem zobowi±zana jest z³o¿yæ drugiej stronie w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od daty powziêcia wiadomo¶ci o takiej okoliczno¶ci, pod rygorem nieprzed³u¿enia terminu. 11. W przypadku wyst±pienia zmian o których mowa w ust. 1 pkt 1), 2) i 3) mo¿liwa bêdzie zmiana Wynagrodzenia (podwy¿szenie lub zmniejszenie) na podstawie kosztorysu ró¿nicowego przed³o¿onego Inspektorowi nadzoru inwestorskiego przez Wykonawcê. Inspektor nadzoru inwestorskiego dokona weryfikacji kosztorysu ró¿nicowego. W kosztorysie ró¿nicowym rozliczenia nale¿y wykonaæ w oparciu o nastêpuj±ce za³o¿enia: 1) nale¿y wskazaæ cenê roboty, technologii "pierwotnej" w postaci kosztorysu sporz±dzonego metod± szczegó³ow± wykonanego na podstawie czynników cenotwórczych przyjêtych do sporz±dzenia oferty, 2) nale¿y wyliczyæ cenê roboty, technologii "zamiennej" w postaci kosztorysu szczegó³owego, 3) nale¿y wyliczyæ ró¿nicê miêdzy tymi cenami z pkt. 1) i 2), 4) wyliczeñ ceny "zamiennej" nale¿y dokonaæ w oparciu o nastêpuj±ce za³o¿enia: ceny jednostkowe robót, technologii zostan± przyjête ceny ¶rednie dla województwa ³ódzkiego z zeszytów SEKOCENBUD z ostatniego kwarta³u poprzedzaj±cego dokonanie zmiany, 5) podstaw± do okre¶lenia nak³adów rzeczowych bêd± Katalogi Nak³adów Rzeczowych (KNR); w przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR-ach zastosowane zostan± Katalogi Norm Nak³adów Rzeczowych (KNNR), a nastêpnie wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzona przez Zamawiaj±cego. 12. Kosztorys "ró¿nicowy" po weryfikacji przez Inspektora nadzoru inwestorskiego nale¿y przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu do akceptacji. Zamawiaj±cy mo¿e w ci±gu 5 dni wnie¶æ uwagi i sugestie, które nastêpnie Wykonawca w ci±gu 5 dni uwzglêdni w kosztorysie. 13. Je¿eli cena jednostkowa przed³o¿ona przez Wykonawcê do akceptacji Zamawiaj±cemu bêdzie skalkulowana niezgodnie z postanowieniami ust. 11 Zamawiaj±cy wprowadzi korektê ceny opart± na w³asnych wyliczeniach. 14. Wykonawca zobowi±zany jest uzyskaæ akceptacjê Inspektora nadzoru inwestorskiego i Zamawiaj±cego dla wyliczeñ kosztów opracowanych zgodnie z zasadami okre¶lonymi w ust. 11, przed rozpoczêciem robót wynikaj±cych z tych zmian. 15. W przypadku braku konieczno¶ci przebudowy przy³±czy sieci zewnêtrznych mediów do nieruchomo¶ci, b±d¼ wykonania przebudowy przez Gestora, Zamawiaj±cy ma prawo do odst±pienia od realizacji umowy w tym zakresie i odpowiedniego pomniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy. Zamawiaj±cy z³o¿y w tym zakresie pisemne o¶wiadczenie Wykonawcy. Wykonawca dokona wyliczenia kwoty o jak± nale¿y pomniejszyæ wynagrodzenie w sytuacji o której mowa w niniejszym ustêpie, zgodnie z zasadami okre¶lonymi w ust. 11. W przypadku konieczno¶ci zmiany wynagrodzenia Wykonawcy strony spisz± stosowny aneks do umowy. 16. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany Wykonawcy, która nast±pi w wyniku: 1) podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa je¿eli: a) nowy Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu na moment dokonywania zmiany, b) nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia na moment dokonywania zmiany, c) zmiana Wykonawcy nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy, 2) przejêcia przez Zamawiaj±cego zobowi±zañ Wykonawcy wzglêdem jego Podwykonawców, 3) zmiany przepisów prawa wprowadzonych w ¿ycie po dacie podpisania umowy. Zmianie ulegn± te postanowienia Umowy, do których bêdzie mia³a zastosowanie powy¿sza zmiana. 17. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian zawartej umowy w zakresie terminu jej wykonania w przypadku zmiany zakresu rzeczowego umowy, o czas niezbêdny do wykonania dodatkowych robót. 18. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian zawartej umowy w zakresie wynagrodzenia Wykonawcy i terminu na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy. 19. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wyd³u¿enia terminu wykonania zamówienia z powodu okoliczno¶ci zaistnia³ych po stronie zamawiaj±cego np. konieczno¶æ zmian dokumentacji projektowej w zakresie w jakim ww. okoliczno¶ci mia³y lub bêd± mia³y wp³yw na dotrzymanie terminu zakoñczenia robót i inne. 20. Wykonawca z w³asnej inicjatywy proponuje zmianê specjalisty w nastêpuj±cych przypadkach: ¶mierci, choroby lub innych zdarzeñ losowych, niewywi±zywania siê z obowi±zków wynikaj±cych z umowy, je¿eli zmiana specjalisty stanie siê konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy (np. rezygnacji), 21. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy zmiany specjalisty, je¿eli uzna, ¿e nie wykonuje on swoich obowi±zków wynikaj±cych z umowy. W przypadku zmiany specjalisty, nowy specjalista musi spe³niaæ wymagania okre¶lone dla danego specjalisty (przedstawiæ niezbêdne uprawnienia do kierowania robotami/nadzorowania robót). Wykonawca obowi±zany jest zmieniæ specjalistê zgodnie z ¿±daniem Zamawiaj±cego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiaj±cego. 22. Wszelkie zmiany umowy pod rygorem niewa¿no¶ci, wymagaj± formy pisemnej i mog± byæ dopuszczalne tylko w granicach unormowanych art. 144 i art. 145 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. Warunki dokonania zmian: 1) zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie za zgod± obu stron, wyra¿on± na pi¶mie, pod rygorem niewa¿no¶ci, 2) strona wystêpuj±ca o zmianê postanowieñ zawartej umowy: ? opisze zaistnia³e okoliczno¶ci, ? uzasadni, udokumentuje zaistnienie powy¿szych okoliczno¶ci, ? opisze wp³yw zmian na termin wykonania umowy. ? wniosek o zmianê postanowieñ zawartej umowy musi byæ wyra¿ony na pi¶mie.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-11-25, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Ofertê w zamkniêtej kopercie/opakowaniu, sporz±dzon± zgodnie ze SIWZ, nale¿y sk³adaæ w siedzibie Zamawiaj±cego URZ¡D MIEJSKI W STRYKOWIE, 95-010 Stryków, ul. Tadeusza Ko¶ciuszki 27, sekretariat w terminie do 25.11.2020 r. do godz. 10.00. Otwarcie ofert nast±pi w siedzibie Zamawiaj±cego w pok. 22, w dniu 25.11.2020 r. o godz. 10:15.
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont pokrycia dachowego, remont elewacji frontowej, termomodernizacja, remont klatki schodowej, po³o¿onego w Trzebiatowie przy ul. S³owackiego 18, wraz z robotami towarzysz±cymi.
- Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Czechowicza oraz budowa odcinka ul. Traugutta w miejscowo¶ci Pogórze, gmina Kosakowo
- Budowa magazynu energii/ch³odu z wykorzystaniem przemiany fazowej wraz z monta¿em pomp ciep³a, paneli PV i magazynu energii elektrycznej (II)
- Termomodernizacja budynku Klubu Sportowego SO£A w Kobiernicach
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. £omaskiej 40A w Bia³ej Podlaskiej
- "Modernizacja, rozbudowa i remont czê¶ci istniej±cych budynków w kompleksie "Instytutu Fizyki PAN" w ramach inwestycji pn. "Remont i budowa Centrum Kompetencji Mikroelektroniki i Fotoniki II."
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





