Ogłoszenie z dnia 2005-11-08
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU SEKTOROWYM - usługi Rybnik: modernizacja elektrofiltrów bloku nr 1 Czy niniejsze zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Tak.
I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Elektrownia "Rybnik" S.S., do kontaktów: Michał Chudzik, Adam Legutko, ul. Podmiejska, 44-207 Rybnik, woj. śląskie, tel. 032 7391116, 7396263, fax +48 32 7391207, e-mail: mchudzik@elektrownia.rybnik.pl, alegutko@elektrownia.rybnik.pl;, www.elektrownia.rybnik.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: taki jak w pkt. I.1). 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: taki jak w pkt. I.1). 4) Adres, na którym należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: taki jak w pkt. I.1).
II.1) Opis 1.1) Rodzaj zamówienia na roboty budowlane: 1.2) Rodzaj zamówienia na dostawy: 1.3) Rodzaj zamówienia na usługi: 01. 1.4) Czy jest to umowa ramowa: Nie. 1.5) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: modernizacja elektrofiltrów bloku nr 1. 1.6) Opis/przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest modernizacja całej instalacji odpylania spalin na bloku nr 1 obejmująca: 1. Część mechaniczną elektrofiltrów 2. Układ odprowadzenia popiołu z lejów elektrofiltrów do zbiornika pośredniego popiołu 3. Część budowlaną elektrofiltrów wraz z izolacją i zabezpieczeniem antykorozyjnym oraz fragmentem lekkiej obudowy 4. Część elektryczną elektrofiltrów 5. Część AKPiA elektrofitrów Szczegółowe określenie przedmiotu i zakresu oferty zawieraz SIWZ część II - "Opis przedmiotu zamówienia - specyfikacje techniczne" wraz z załącznikami. 1.7) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: Elektrownia "Rybnik" S.A. Kod NUTS: 1.8) Nomenklatura 1.8.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 29.23.14.20 - Elektrostatyczne urządzenia do oczyszczania powietrza i gazu Kod CPV wg słownika 2008: 42.51.42.00 - Elektrostatyczne urządzenia do oczyszczania powietrza i gazu 1.8.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 1.9) Podział zamówienia na części: Nie. 1.10) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 1.11) Odstąpienie od obowiązku stosowania specyfikacji europejskich: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Całkowita wartość lub zakres zamówienia: Zamówienie powyżej 400 000 euro. 2.2) Opcje. Opis i termin, w którym mogą być wykonane: 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: data zakończenia: 05.10.2006;
III.1) Warunki dotyczące zamówienia 1.1) Wymagane wadia i gwarancje: Wadium w wysokości 250 000,00 PLN. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości umowy. 1.2) Główne war. finans. i płatności i/lub odwoł. do odp. przepisów: 1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa dostawców, wykonawców lub usługodawców, której udzielono zamówienia: 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy, lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi spełniać wymagania określone w art. 22 ust. 1 art. 23 (w przypadku Konsorcjum) oraz nie podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19 poz. 177 z póżn. zm.) Warunek 1: Wykonawca powinien posiadać uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Warunek 2: Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 Ustawy PZP. Wykonawcy będą podlegać wykluczeniu z postępowania w przypadku, gdy: - osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, - wspólnicy spółek jawnych, - partnerzy spółek partnerskich, - komplementariusze spółek komandytowych oraz spółek komandytowo-akcyjnych, - urzędujący członkowie organu zarządzającego osoby prawnej, zostali prawomocnie skazani za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych (art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy PZP). Ponadto podmioty zbiorowe tj. przedsiębiorstwa będą podlegały wykluczeniu w przypadkach, w których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (art. 24 ust.1 pkt. 9 ustawy PZP). Ponadto wykluczeniu z postępowania podlegać będą Wykonawcy: - którzy w ciągu ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania chyba, że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, - w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, - którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - którzy wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności. Warunek 3: Wykonawca powinien znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia tzn. powinien posiadać: - przychody w każdym roku tzn. w latach 2003 i 2004 nie mniejsze niż 30.000.000 PLN***. W przypadku, gdy Wykonawca wchodzi w skład grupy kapitałowej powyższe przychody muszą wynikać z nieskonsolidowanego sprawozdania finansowego Wykonawcy. W przypadku, gdy rok obrotowy nie pokrywa się z rokiem kalendarzowym, Wykonawca powinien wykazać ww. przychody za 2 ostatnie zaudytowane lata obrotowe w przeliczeniu na 12 miesięczny okres. - ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie wykonywanej działalności na kwotę minimum 5 000 .000 PLN***. Warunek 4: Wykonawca powinien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Warunek 5: W przypadku, gdy Wykonawca zamierza podzlecić wykonanie części przedmiotu zamówienia podwykonawcy powinien do oferty dołączyć informację o tym. Warunek 6: W przypadku, gdy Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia (Konsorcjum), powinni w ofercie poinformować o tym fakcie. Warunek 7: W przypadku, gdy ze strony Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia uczestniczyć będą osoby, które nie są uprawnione do jego reprezentacji w sposób bezpośredni, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty stosowne pełnomocnictwa Sposób dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu Jeżeli Wykonawca nie spełni ww. warunków lub nie dostarczy oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków wówczas Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania *** - jeżeli wykonawca przedstawi wartości w innej walucie niż PLN to do przeliczenia zostanie przyjęty odpowiedni średni kurs walut NBP na dzień 30.09.2005 r. 2.1.1) Stan prawny - wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunku 1: - aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty*. W przypadku Konsorcjum do oferty należy dołączyć odpowiednie dokumenty dotyczące wszystkich członków konsorcju Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunku 2: - wypełnione oświadczenie wg wzoru nr 2, - aktualne zaświadczenia z właściwego urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału zakładu ubezpieczeń społecznych potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków (VAT, dochodowy), opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania oferty*, - aktualna informacja z krajowego rejestru karnego albo równoważne zaświadczenie z właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy PZP dotycząca osób wchodzących w skład organu zarządzającego, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert**, - aktualna informacja z krajowego rejestru karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 9 ustawy PZP dotycząca przedsiębiorstwa (podmiot zbiorowy), wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert*. * - w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, Wykonawca składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ** - jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 2.1.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunku 3: - nieskonsolidowany rachunek zysków i strat (nie całe sprawozdanie) za lata , 2003 i 2004 (w osobnych dokumentach). W przypadku, gdy rok obrotowy nie pokrywa się z rokiem kalendarzowym, Wykonawca powinien przedłożyć ww. dokumenty za 2 ostatnie zaudytowane lata obrotowe. W przypadku, gdy Wykonawca jest zobowiązany jedynie do sporządzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego, wówczas zobowiązany jest on do przedstawienia oprócz skonsolidowanego sprawozdania finansowego również innego dokumentu przedstawiającego jego poziom przychodów dla danego roku. W przypadku , gdy Wykonawca nie jest zobowiązany do sporządzania sprawozdania finansowego, powinien przedstawić inne dokumenty określające jego przychód, za ostatnie 2 lata obrotowe (tj. 2003 i 2004), jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres - aktualna polisa ubezpieczeniowa od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej przez Wykonawcę działalności gospodarczej. 2.1.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunku 4: - wykaz kluczowych pracowników dozoru Wykonawcy (Kierownik Budowy, branżowi inspektorzy nadzoru) przewidzianych do realizacji zamówienia, posiadających stosowne uprawnienia określone w Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2003 r. Nr 207, poz. 2016); w przypadku Konsorcjum warunek spełniają wspólnie członkowie Konsorcjum. Wykaz ten powinien być opracowany zgodnie ze wzorem nr 3. - kserokopie uprawnień kluczowych pracowników dozoru Wykonawcy (Kierownik Budowy, branżowi inspektorzy nadzoru) przewidzianych do realizacji zamówienia, określonych w Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2003 r. Nr 207, poz. 2016). Kserokopie powinny być potwierdzone przez Wykonawcę zgodnie z jego reprezentacją. - wykaz pracowników Wykonawcy przewidzianych do realizacji zamówienia, posiadających stosowne uprawnienia określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z dnia 21 maja 2003 r.) - min 5 osób z uprawnieniami "D" i 20 osób z uprawnieniami "E"; w przypadku Konsorcjum warunek spełniają wspólnie członkowie Konsorcjum, przy czym od lidera wymagane min 50% spełnienia warunku. Wykaz ten powinien być opracowany zgodnie ze wzorem nr 4. - kserokopie uprawnień pracowników Wykonawcy przewidzianych do realizacji zamówienia, określonych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z dnia 21 maja 2003 r.) - min 5 osób z uprawnieniami "D" i 20 osób z uprawnieniami "E". Kserokopie powinny być potwierdzone przez Wykonawcę zgodnie z jego reprezentacją. - wykaz pracowników Wykonawcy przewidzianych do realizacji części projektowej zamówienia, posiadających wymagane przepisami prawa uprawnienia branżowe do projektowania; w przypadku Konsorcjum warunek spełniają wspólnie członkowie Konsorcjum. Wykaz ten powinien być opracowany zgodnie ze wzorem nr 5. - kserokopie uprawnień pracowników Wykonawcy przewidzianych do realizacji części projektowej zamówienia, wymaganych przepisami prawa. - wykaz wybudowanych lub zmodernizowanych (w zakresie porównywalnym z przedmiotem zamówienia) przez Wykonawcę od roku 2000 do chwili obecnej trzech elektrofiltrów o przepływie spalin powyżej 500.000 mn3/h, z czego co najmniej jeden o przepływie spalin powyżej 700 000 mn3/h, gwarantujących końcowe stężenie zapylenia spalin w warunkach normalnych 50 mg/mn3 przy 6% zawartości O2; procentowy udział Wykonawcy w budowie lub modernizacji powinien wynosić co najmniej 40% realizowanego zakresu prac (wartościowo). Wykaz ten powinien być opracowany zgodnie ze wzorem nr 6. W przypadku Konsorcjum wymagane od lidera. - referencje wybudowanych lub zmodernizowanych (w zakresie porównywalnym z przedmiotem zamówienia) przez Wykonawcę od roku 2000 do chwili obecnej trzech elektrofiltrów o przepływie spalin powyżej 500.000 mn3/h, z czego co najmniej jeden o przepływie spalin powyżej 700 000 mn3/h, gwarantujących końcowe stężenie zapylenia spalin w warunkach normalnych 50 mg/mn3 przy 6% zawartości O2; procentowy udział Wykonawcy w budowie lub modernizacji powinien wynosić co najmniej 40% realizowanego zakresu prac (wartościowo). Referencje będą stanowić załączniki do wykazu, sporządzonego według wzoru nr 6. W przypadku Konsorcjum wymagane 100% spełnienia warunku od lidera. - kserokopia co najmniej jednego posiadanego certyfikatu systemu zarządzania ISO z serii 9000 (lub jego odpowiednika); w przypadku Konsorcjum wymagane 100% spełnienia warunku od lidera. - kserokopia certyfikatu spełnienia wymagań normy EN-729-2 "Spawalnictwo. Spawanie metali. Pełne wymagania dotyczące jakości w spawalnictwie"; w przypadku Konsorcjum wymagane 100% spełnienia warunku od lidera. Referencje powinny być potwierdzone przez Zleceniodawcę zgodnie z jego reprezentacją oraz zawierać następujące informacje: przedmiot zamówienia z podaniem parametrów technicznych wybudowanych lub zmodernizowanych elektrofiltrów, okres realizacji przedmiotu zamówienia, miejsce realizacji przedmiotu zamówienia, procentowy udział Wykonawcy w realizacji przedmiotu zamówienia, oceny jakości zrealizowanego przedmiotu zamówienia, uzyskane wartości stężenia zapylenia spalin na wylocie z wybudowanych lub zmodernizowanych elektrofiltrów. 2.1.4) Inne informacje: Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunku 5: - wykaz podwykonawców, którzy będą wykonywać przedmiot zamówienia wraz z podaniem zakresu wykonywanych przez nich czynności opracowany zgodnie ze wzorem nr 7 - załącznik do SIWZ Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunku 6: - oświadczenie członków Konsorcjum, które winno zawierać między innymi następujące informacje: - wskazanie podmiotów tworzących Konsorcjum, - określenie celu wspólnych działań jak złożenie wspólnej oferty oraz realizacja przedmiotu zamówienia, - określenie sposobu prowadzenia spraw konsorcjum poprzez wskazanie podmiotu uprawnionego do dokonywania czynności oraz składania oświadczeń woli dotyczących niniejszego postępowania względem Zamawiającego jako pełnomocnik wszystkich uczestników konsorcjum (tzw. "lider Konsorcjum"), - podział obowiązków członków Konsorcjum przy realizacji przedmiotu zamówienia. Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunku 7: - pełnomocnictwa generalne i/lub szczególne udzielone osobom fizycznym jeżeli nie są upoważnione do reprezentowania spółki na podstawie rejestru spółek i/lub osobom prawnym (w przypadku Konsorcjum), wraz z opłatą skarbową. Informacje dla konsorcjów a) Warunek 1 - musi spełniać każdy z członków Konsorcjum. b) Warunek 2 - musi spełniać każdy z członków Konsorcjum. c) Warunek 3 - muszą spełniać łącznie członkowie Konsorcjum (lider min. 50%). d) Warunek 4 - muszą spełniać członkowie Konsorcjum zgodnie z zapisami w akapicie "Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunku 4". e) Warunek 5 - muszą spełniać łącznie członkowie Konsorcjum. f) Warunek 6 - oświadczenie składa lider wraz z pozostałymi członkami Konsorcjum. g) Warunek 7 - muszą zostać złożone dodatkowo odpowiednie pełnomocnictwa dla lidera wydane mu przez pozostałych członków Konsorcjum. h) Oświadczenie (wzór nr 2) składa każdy z członków Konsorcjum oddzielnie. i) Oświadczenie (wzór nr 1) składa lider w imieniu wszystkich członków Konsorcjum. 3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi 3.1) Czy świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: Nie. 3.2) Czy osoby prawne będą zobow. do wskazania nazwisk oraz kwalifikacji zawod. pracowników odpowiedz. za wyk. zamówienia: Tak.
IV.1) Rodzaj procedury: przetarg nieograniczony. 1.1) Wcześniejsze ogłoszenia dotyczące tego samego zamówienia 1.1.1) Okresowe ogłoszenie informacyjne dotyczące tego samego zamówienia: 1.1.2) Inne wcześniejsze ogłoszenie: 1.4) Liczba przedsiębiorców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert: 2) Kryteria oceny ofert: Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie pod względem: 1. Cena - 80% 2. Gwarancja - 10% 3. Koszty eksploatacji - 10% Kolejność według znaczenia: Tak. Kryteria określone tak jak w dokumentach zamówienia: Nie. 3) Informacje o charakterze administracyjnym 3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego: EEU/ZP-024/2005. 3.2) Warunki uzyskania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych: dostępne do 20.12.2005, cena - EUR. Warunki i sposób płatności: 3.3) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału: 20.12.2005 godzina 11:45. 3.4) Wysłanie zaproszenia do składania ofert do wybranych kandydatów (w procedurze ograniczonej i negocjacyjnej): przybliżona data: 3.5) Język lub języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski. 3.6) Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostat. term. skład. ofert. 3.7) Warunki dotyczące otwarcia ofert 3.7.1) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: 3.7.2) Data, godzina i miejsce: 20.12.2005, godzina 12:00, w siedzibie zamawiającego.
VI.1) Czy publikacja ogłoszenia jest nieobowiązkowa: Nie. 2) O ile dotyczy, wskazać, czy zamówienie ma charakter powtarzający się okresowo oraz podać przybliżone terminy publikacji kolejnych ogłoszeń: 3) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Nie. 4) Informacje dodatkowe: 5) Data wysłania ogłoszenia: 28.10.2005.
INNE PRZETARGI Z RYBNIKA
- Zakup wraz z dostawą i wniesieniem stołów i krzeseł do Urban Labu w Rybniku w związku z realizacją projektu "Rybnik - w kierunku zielonej przyszłości"
- Szkoła Podstawowa nr 18 - termomodernizacja budynku wraz z robotami towarzyszącymi w ramach zadania "Zwiększenie efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej w Rybniku"
- Przystosowanie budynku Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Rybniku do potrzeb osób niepełnosprawnych
- Szkoła Podstawowa nr 36 - termomodernizacja budynku wraz z robotami towarzyszącymi w ramach zadania "Zwiększenie efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej w Rybniku"
- Zapewnienie subskrypcji systemu Office 365 EntE1 User (nr kat. AAU-55923, dawniej AAA-04151) dla 120 użytkowników, wersja z Teams
- Budowa pomp ciepła oraz instalacji fotowoltaicznych wraz z magazynami energii w budynkach OSP Popielów i OSP Boguszowice
więcej: przetargi w Rybniku »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





