eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Badanie: Diagnoza walorów widokowo-kompozycyjnych oraz zagrożeń dla możliwości ich zachowania w województwie łódzkim.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2018-07-05



Ogłoszenie nr 584534-N-2018 z dnia 2018-07-05 r.

Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi: Badanie: Diagnoza walorów widokowo-kompozycyjnych oraz zagrożeń dla możliwości ich zachowania w województwie łódzkim.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi, krajowy numer identyfikacyjny 47127908100000, ul. ul. Sienkiewicza  3 , 90113   Łódź, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 0-42 6305769 w. 103, e-mail sekretariat@bppwl.lodzkie.pl, faks 0-42 6305769 w.789.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.bppwl.lodzkie.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
http://bip.bppwl.lodzkie.pl/


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Forma pisemna
Adres:
BPPWŁ w Łodzi, ul. Sienkiewicza 3, 90-113 Łódź, pok. 405


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Badanie: Diagnoza walorów widokowo-kompozycyjnych oraz zagrożeń dla możliwości ich zachowania w województwie łódzkim.
Numer referencyjny: BPPWŁ.ZA.26.7.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: TYTUŁ BADANIA Diagnoza walorów widokowych-kompozycyjnych oraz zagrożeń dla możliwości ich zachowania w województwie łódzkim. SZCZEGÓŁOWY ZAKRES BADANIA Zamówienie obejmuje realizację dwóch bezpośrednio powiązanych zadań I, II: o Zadanie I: Analiza walorów widokowo-kompozycyjnych województwa łódzkiego; o Zadanie II: Konsultacje tematyczne w zakresie delimitacji i waloryzacji podtypów krajobrazów pod względem estetyczno-widokowym w procesie wyznaczenia krajobrazów priorytetowych. ZADANIE I: Analiza walorów widokowo-kompozycyjnych województwa łódzkiego Celem Zadania I są: 1. analiza elementów widokowo-kompozycyjnych krajobrazu województwa łódzkiego w zakresie: 1.1. punktów widokowych, 1.2. panoram historycznych jednostek osadniczych, 1.3. wnętrz krajobrazowych, 1.4. głównych tras przejazdu po drogach krajowych. 2. wytypowanie obszarów, które pod względem kompozycyjno-widokowym potencjalnie mogłyby być krajobrazami priorytetowymi. Ad. 1.1. Analiza widokowo-kompozycyjna z punktów widokowych powinna polegać na: a) weryfikacji bazy 194 punktów widokowych dostarczonej przez Zleceniodawcę, w tym zaproponowanie dodatkowych punktów widokowych istotnych dla krajobrazu województwa, popartych inwentaryzacją terenową oraz scharakteryzowaniu ich w tabeli inwentaryzacyjnej (wzór zgodnie z załącznikiem nr 1, tabela 1, tabela 3). Dodatkowe punkty widokowe powinny zostać wskazane w szczególności na obszarach wymienionych w "Zasięgu terytorialnym Zadania I"; b) przygotowaniu inwentaryzacyjnej karty krajobrazowej (wzór zgodnie z załącznikiem nr 2 oraz z załącznikiem nr 5) , obejmującej diagnozę elementów ekspozycji i kompozycji, wnętrz, planów i przedpoli ekspozycji, waloryzację elementów ekspozycji i kompozycji poszczególnych punktów widokowych, wskazaniu zagrożeń dla możliwości zachowania walorów widokowo-kompozycyjnych poszczególnych punktów widokowych, lokalizację (wraz z podaniem współrzędnych geograficznych i przynależnością do mezoregionu fizycznogeograficznego), krótką charakterystykę analizowanego elementu. Dla każdego zagrożenia należy przypisać kod zgodny z tabelą 1 z załącznika nr 6 do projektu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sporządzania audytów krajobrazowych z dnia 23 marca 2018 r. (załącznik nr 9). Karta musi zawierać graficzne schematy panoramiczne uwzględniające w/w elementy; c) przygotowaniu bazy danych w oprogramowaniu ArcGIS. Ad. 1.2 Analiza widokowo-kompozycyjna panoram historycznych jednostek osadniczych powinna polegać na: a) weryfikacji bazy panoram historycznych jednostek osadniczych dostarczonej przez Zleceniodawcę (załącznik nr 6), zaproponowaniu dodatkowych panoram cennych dla krajobrazu województwa, popartych inwentaryzacją terenową oraz scharakteryzowaniu ich zgodnie z tabelą inwentaryzacyjną (załącznik nr 1, tabela 2, tabela 3.). Dodatkowe panoramy powinny zostać wskazane w szczególności na obszarach wymienionych w "Zasięgu terytorialnym Zadania I"; b) przygotowaniu inwentaryzacyjnej karty krajobrazowej (wzór zgodnie z załącznikiem nr 3 - widok 2, oraz z załącznikiem nr 5), obejmującej: wyznaczenie miejsc (z podaniem współrzędnych) wraz z osiami widokowymi i przedpolami ekspozycji, z których dana panorama jest optymalnie eksponowana (widoczna), diagnozę stanu istniejącego elementów ekspozycji i kompozycji, wnętrz, planów, analizę kompozycji, waloryzację elementów ekspozycji i kompozycji poszczególnych panoram, wskazanie zagrożeń dla możliwości zachowania walorów widokowo-kompozycyjnych poszczególnych panoram, lokalizację (wraz z podaniem współrzędnych geograficznych i przynależnością do mezoregionu fizycznogeograficznego), krótką charakterystykę analizowanego elementu. Dla każdego zagrożenia należy przypisać kod zgodny z tabelą 1 z załącznika nr 6 do projektu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sporządzania audytów krajobrazowych z dnia 23 marca 2018 r. (załącznik nr 9). Karta musi zawierać graficzne schematy panoramiczne uwzględniające w/w elementy; c) przygotowaniu bazy danych w oprogramowaniu ArcGIS. Ad. 1.3. Analiza widokowo-kompozycyjna we wnętrzach krajobrazowych powinna polegać na: a) określeniu i ewentualnemu zweryfikowaniu zasięgów makrownętrz krajobrazowych dolin głównych rzek województwa: Pilicy, Warty i Bzury, popartych inwentaryzacją terenową oraz wskazaniu ich najwartościowszych fragmentów mogących stanowić krajobrazy priorytetowe, z wykorzystaniem tabeli inwentaryzacyjnej z załącznika nr 1 (tabela 4); b) diagnozie i waloryzacji najcenniejszych wnętrz krajobrazowych dolin rzek na obszarach objętych bądź proponowanych do objęcia ochroną prawną (rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, obszarów NATURA 2000, zespołów przyrodniczo-krajobrazowych, obszarów chronionego krajobrazu wg wykazu w załączniku nr 7); c) przygotowaniu inwentaryzacyjnej karty krajobrazowej (wzór zgodnie z załącznikiem nr 4a i 4b oraz załącznikiem nr 5) dla przeanalizowanych wnętrz, o których mowa w punktach a i b, obejmującej wyznaczenie charakterystycznych dla wybranych fragmentów wnętrz krajobrazowych wraz z punktami widokowymi (co najmniej 2 dla każdego), diagnozę stanu istniejącego elementów ekspozycji i kompozycji, planów, analizę kompozycji, waloryzację elementów ekspozycji i kompozycji poszczególnych wnętrz krajobrazowych, wskazanie zagrożeń dla możliwości zachowania walorów widokowo-kompozycyjnych poszczególnych wnętrz krajobrazowych, lokalizację (wraz z podaniem współrzędnych geograficznych i przynależnością do mezoregionu fizycznogeograficznego), krótką charakterystykę analizowanego elementu. Dla każdego zagrożenia należy przypisać kod zgodny z tabelą 1 z załącznika nr 6 do projektu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sporządzania audytów krajobrazowych z dnia 23 marca 2018 r. (załącznik nr 9). Karta musi zawierać graficzne schematy panoramiczne uwzględniające w/w elementy; c) przygotowaniu bazy danych w oprogramowaniu ArcGIS. Ad. 1.4. Analiza głównych tras przejazdu po drogach krajowych w terenach otwartych (poza granicami miast) (załącznik nr 8). W ramach analizy należy dokonać: a) wskazania atrakcyjnych widokowo i krajobrazowo odcinków wzdłuż dróg krajowych (wykaz w załączniku nr 8), np. wzdłuż wyniesień terenu, na stokach obniżeń terenu, dolin, kotlin, itp. Inwentaryzacja atrakcyjnych widokowo odcinków dróg, powinna być wynikiem ocen cząstkowych dla takich składowych, jak m.in. harmonijność widoku, jednorodność skali elementów widocznych, estetyka i stan techniczny obiektów przeważających w danym widoku, stopień przeciążenia wizualnego reklamami i ekranami akustycznymi, występowanie zieleni wysokiej, dominant architektonicznych, udziału elementów pozytywnych oraz negatywnych. Waloryzację należy przedstawić w formie mapy obejmującej całe województwo łódzkie; b) przygotowaniu bazy danych w oprogramowaniu ArcGIS. Zasięg terytorialny ZADANIA I: Analiza widokowo-kompozycyjna krajobrazu powinna obejmować obszar całego województwa łódzkiego ze szczególnym uwzględnieniem obszarów: pomników historii, parków kulturowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, obszarów NATURA 2000, zespołów przyrodniczo-krajobrazowych, istniejących i proponowanych obszarów chronionego krajobrazu, obszarów i obiektów proponowanych do umieszczenia na listach Światowego Dziedzictwa UNESCO, obszarów proponowanych do ustanowienia pomników historii oraz cennych form zabytkowego krajobrazu kulturowego regionu proponowanych do wzmocnienia ochrony obszarowej (wraz z buforem co najmniej 2 km od w/w obszarów). Należy również uwzględniać szczegółowe zasięgi podane w poszczególnych tematach z zadania I. REZULTAT ZADANIA I: 1. Część opisowa zawierająca szczegółową analizę, rysunki, wykresy, dokumentację fotograficzną, mapy, tabele (w tym tabele inwentaryzacyjne - wzór w załączniku nr 1), inwentaryzacyjne karty krajobrazowe (zawierające graficzne schematy panoramiczne poszczególnych widoków z punktów widokowych, na panoramy historycznych jednostek osadniczych oraz wnętrz krajobrazowych uwzględniające: stan istniejący elementów ekspozycji i kompozycji, wnętrz, planów, analizę kompozycji oraz waloryzację i charakterystykę zinwentaryzowanych elementów widokowo-kompozycyjnych (punktów widokowych, panoram historycznych jednostek osadniczych, wnętrz krajobrazowych). 2. Dokumentacja fotograficzna oraz część opisowa zawierająca szczegółową analizę i tabele waloryzacyjne zdiagnozowanych atrakcyjnych widokowo odcinków dróg przejazdowych. 3. Mapy cyfrowe z warstwami punktów widokowych, panoram historycznych jednostek osadniczych i wnętrz krajobrazowych oraz ich elementów kompozycji i ekspozycji, a także z warstwą atrakcyjnych widokowo odcinków dróg przejazdowych w województwie łódzkim (o rozdzielczości w skali 1:50 000, zgodne z ArcGIS). Pliki *.shp w układzie współrzędnych PUWG POLSKA 1992, dla których należy przyjąć strukturę bazy danych według załącznika nr 1. Nazewnictwo warstw na mapach, zapisów w legendzie oraz w załącznikach tekstowych i tabelarycznych powinno być jednolite. Każdy element inwentaryzacji, analiz i waloryzacji powinien zostać uwzględniony na mapach oraz w załącznikach tekstowych i tabelarycznych. 4. Mapa cyfrowa zasięgów proponowanych krajobrazów priorytetowych. METODY I TECHNIKI WYMAGANE PRZY REALIZACJI ZADANIA: Analizy prowadzone w ramach badania muszą być wynikiem prac kameralnych i inwentaryzacji w terenie. Prospekcja terenowa musi być wykonana w sezonie wegetacyjnym, tak by wszystkie analizy mogły być porównywalne. W trakcie wykonywania zadania należy wykorzystać: o techniki cyfrowe GIS oraz numeryczny model terenu do wyznaczenia przedpoli widoków, punktów widokowych i osi widokowych o metodę JARK-WAK J.Bogdanowskiego W trakcie wykonywania zadania należy wzorować się na następujących dokumentach: o "Sporządzenie audytu krajobrazowego - testowanie metodyki identyfikacji i oceny krajobrazu", U. Myga-Piątek z zespołem, Ministerstwo Środowiska, listopad 2015 r. (http://archiwum.mos.gov.pl/artykul/6028_europejska_konwencja_krajobrazowa/25534_audyt_krajobrazowy.html); o projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sporządzenia audytów krajobrazowych z dnia 23 marca 2018 r. (załącznik nr 9). FORMA PRZEKAZANIA MATERIAŁÓW Z ZADANIA I: 1. Pliki nagrane na nośniku płyty CD/DVD (2 egz.): a. Wersja cyfrowa opracowania (odpowiednio *.doc/*.docx,*.xls/*.xlsx,*.pdf,*.jpg,*.shp); b. Pliki *.shp; w układzie współrzędnych PUWG POLSKA 1992 złożone w formie mapy cyfrowej. 2. Wydruk opracowania - tekst: a. Liczba egzemplarzy - 2; b. Format: standardowa strona A4; c. Parametry tekstu: marginesy 2,5 cm, rozmiar czcionka Calibri 12 pkt, odstępy między wierszami 1,5; d. Parametry papieru: papier biały, środek - 80 g/m2, okładka: min. 160 g/m2; e. Kolorystyka środka i okładki: 4+4 (druk cyfrowy); f. Oprawa: bindowanie. 3. Wydruki poszczególnych inwentaryzacyjnych kart krajobrazowych, graficznych schematów panoramicznych z punktów widokowych, na panoramy historycznych jednostek osadniczych oraz wnętrz krajobrazowych zawierających: widok stanu istniejącego elementów ekspozycji i kompozycji (widok, panorama, dominanta, tło, przesłonięcia, przedpole ekspozycji), wnętrz, planów, analizę kompozycji oraz waloryzację elementów ekspozycji i kompozycji, zagrożenia dla możliwości zachowania walorów widokowo-kompozycyjnych. Schematy oraz karty krajobrazowe powinny być ponumerowane, do opracowania tekstowego należy dołączyć ich spis wraz z nazwą, numerem i ogólnym tytułem: a. Liczba egzemplarzy - 2 dla każdej grafiki; b. Format wydruku - nie mniejszy niż A3, dostosowany do wielkości grafiki z zachowaniem czytelności prezentowanych elementów; c. Parametry papieru: min. 120 g/m2; d. Kolorystyka: 4+4 (druk cyfrowy); e. Wersja cyfrowa - edytowalna (w tym rysunek wektorowy na podkładzie rastrowym) oraz nieedytowalna (plik *.PDF - w przypadku całej karty, *.JPG - dla graficznych schematów panoramicznych). Schematy i karty powinny zostać opracowane z wykorzystaniem zaawansowanych programów graficznych (np. Corel Draw lub Adobe Illustrator). 4. Zbiór fotografii cyfrowych (pliki .JPG, .TIFF) obrazujących stan istniejący, zapisanych na dowolnym nośniku. Rozmiar fotografii nie może być mniejszy niż 5000 x 4000 pikseli. Każde zdjęcie powinno posiadać metryczkę: opis, lokalizacja, data wykonania, nazwisko autora oraz georeferencje. 5. Wydruk opracowania - mapa zinwentaryzowanych elementów widokowo-kompozycyjnych krajobrazu województwa łódzkiego: a. Liczba egzemplarzy - 1; b. Format: 1 arkusz dostosowany do wydruku mapy w skali 1:200 000; c. Parametry papieru: min. 120 g/m2; d. Kolorystyka: 4+4 (druk cyfrowy). 6. Prezentacja multimedialna prezentująca w syntetyczny sposób cel, zakres, rezultaty zadania, najciekawsze przykłady. ZADANIE II: Konsultacje tematyczne w zakresie delimitacji i waloryzacji podtypów krajobrazów pod względem estetyczno-widokowym w procesie wyznaczenia krajobrazów priorytetowych. Wytypowanie obszarów, które pod względem krajobrazowym potencjalnie mogłyby stanowić krajobrazy priorytetowe (w rozumieniu Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym - Dz.U.2017.1073 t.j. z dnia 2017.06.02) musi uwzględniać wyniki analizy i waloryzacji przeprowadzonej w zadaniu I, w tym przeanalizowane walory widokowo-kompozycyjne następujących obszarów: pomników historii, parków kulturowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, obszarów NATURA 2000, zespołów przyrodniczo-krajobrazowych, istniejących i proponowanych obszarów chronionego krajobrazu, obszarów i obiektów proponowanych do umieszczenia na listach Światowego Dziedzictwa UNESCO, obszarów proponowanych do ustanowienia pomników historii oraz cennych form zabytkowego krajobrazu kulturowego regionu proponowanych do wzmocnienia ochrony obszarowej. Konsultacje odbędą się w liczbie co najmniej 10 godzin w siedzibie Zleceniodawcy. REZULTAT ZADANIA II: Warstwa mapy cyfrowej obejmującej granice podtypów krajobrazu, wykonana przez zespół pracowników BPPWŁ po konsultacjach z Wykonawcą. SPOSÓB REALIZACJI ZADAŃ: Zamawiający wymaga niepodzielności zamówienia i realizacji wszystkich zadań przez jednego Wykonawcę. Oba zadania muszą być wykonywane równolegle przez jednego Wykonawcę, ze względu na konieczność zachowania spójności tematycznej i metodologicznej. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych. MATERIAŁY ŹRÓDŁOWE Zamawiający przekaże warstwy wektorowe w formacie pliku shp zawierające: o granice obszarów wskazanych w zakresach i zasięgach zadań : pomników historii, parków kulturowych, parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, obszarów NATURA 2000, zespołów przyrodniczo-krajobrazowych, istniejących i proponowanych obszarów chronionego krajobrazu, obszarów i obiektów proponowanych do umieszczenia na listach Światowego Dziedzictwa UNESCO, cennych form zabytkowego krajobrazu kulturowego regionu proponowanych do wzmocnienia ochrony obszarowej, obszarów proponowanych do ustanowienia pomników historii (wraz z buforem co najmniej 2 km od w/w obszarów) o punkty widokowe w województwie, o orientacyjne zasięgi makrownętrz dolin Warty, Pilicy, Bzury, o jednostki osadnicze z cennymi panoramami z załącznika nr 4, o granice mezoregionów fizycznogeograficznych. Dodatkowo Zamawiający przekaże: - projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sporządzania audytów krajobrazowych z dnia 23 marca 2018 r. (załącznik nr 9); - opracowanie pn.: "Sporządzenie audytu krajobrazowego - testowanie metodyki identyfikacji i oceny krajobrazu", U. Myga-Piątek z zespołem, Ministerstwo Środowiska, listopad 2015 r. TERMIN REALIZACJI: 1. Zadania I do 20 grudnia 2018 r. o do 30 listopada br. - przekazanie przez Wykonawcę materiałów do zaopiniowania (forma: elektroniczna i wydruk), o do 10 grudnia br. - przekazanie uwag Wykonawcy przez Zleceniodawcę, o do 20 grudnia br. - przekazanie ostatecznych materiałów przez Wykonawcę z uwzględnieniem poprawek. 2. Zadania II do 20 grudnia 2018 r. WSPÓŁPRACA WYKONAWCY Z ZAMAWIAJĄCYM Od Wykonawcy oczekuje się: o zaproponowania i uzgodnienia z Zamawiającym listy podlegających ekspertyzie punktów widokowych, panoram i wnętrz krajobrazowych. Wykonawca obligatoryjnie analizuje jednostki osadnicze wymienione w załączniku nr 6 oraz przekazaną przez Zamawiającego bazę punktów widokowych; o uzgodnienia wyboru metodologii z Zamawiającym przed przystąpieniem do realizacji Zamówienia, przy czym musi ona pozwalać na uzyskanie opisanych powyżej rezultatów zadań i być zgodna z: o projektem rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sporządzania audytów krajobrazowych z dnia 23 marca 2018 r.; o opracowaniem pn.: "Sporządzenie audytu krajobrazowego - testowanie metodyki identyfikacji i oceny krajobrazu", U. Myga-Piątek z zespołem, Ministerstwo Środowiska, listopad 2015 r. o uzgadniania z Zamawiającym wszelkich propozycji dotyczących sugestii zmian np. w strukturze bazy danych; o wyznaczenia osoby/osób do kontaktów roboczych; o informowania o pojawiających się problemach i innych zagadnieniach bądź zagrożeniach istotnych dla realizacji badania; o udziału w spotkaniach w zależności od potrzeb (miejsce i termin wskazane przez obie strony zamówienia). Dodatkowo Zamawiający zastrzega sobie możliwość do uczestnictwa w wykonywanych terenowych pracach badawczych, po dokonaniu wcześniejszych uzgodnień z Wykonawcą.

II.5) Główny kod CPV: 73.11.00.00 - Usługi badawcze
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 236206,58
Waluta:

złp
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-12-20

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponować osobami do realizacji zamówienia w liczbie co najmniej 1 osoba i spełniającymi poniższe warunki: - posiada tytuł naukowy (co najmniej w stopniu magistra) w dziedzinie architektury krajobrazu lub architektury lub architektury i urbanistyki; - jest autorem/współautorem co najmniej jednego opracowania związanego z analizą krajobrazową lub widokowo-kompozycyjną w skali regionu lub województwa, a co najmniej dla obszaru całej jednostki osadniczej (miasto lub wieś). Wykonawca na potwierdzenie spełniania tego warunku winien wypełnić i dostarczyć załącznik nr 5 do SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: Imiona i nazwiska osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób wskazane będą w załączniku nr 5 (wykaz osób) i formularzu ofertowym.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
- wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Wykonawca (SAMODZIELNIE), w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.- załączniki do SIWZ nr 2 i 3 (w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców załączniki nr 2 i 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie); - załącznik nr 4 - formularz ofertowy; - pełnomocnictwo - jeżeli jest konieczne (w przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo, pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy); - Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania warunków udziału składa wraz z ofertą pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (zgodnie z pkt. VII.2 SIWZ) - zastrzeżenie informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Nie
Informacja na temat wadium


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Termin realizacji zadania I10,00
Wartość brutto60,00
Liczba godzin dodatkowych konsultacji20,00
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
20.Zmiana umowy w stosunku do treści oferty złożonej przez Wykonawcę w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego obejmującego przedmiot umowy dopuszczalna jest jedynie po uzyskaniu zgody Zamawiającego w następujących przypadkach i zakresie: 1) zmiany nazwy, adresu, statusu firmy/Wykonawcy, 2) zmiany podwykonawcy, podmiotu na którego Wykonawca powołał się w trybie art. 22a ustawy PZP przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy po uprzedniej akceptacji innego podwykonawcy, podmiotu przez Zamawiającego. 21.Nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy Pzp w szczególności: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną umowy (np.: zmiana nr rachunku bankowego), 2) zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów między Stronami.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-07-13, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Tak
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Do SIWZ załączono klauzulę informacyjna zgodnie z art. 13 RODO

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.