eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TczewWYKONANIE USŁUGI GEODEZYJNEJMODERNIZACJA EWIDENCJI

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-02-27

Tczew: WYKONANIE USŁUGI GEODEZYJNEJ: MODERNIZACJA EWIDENCJI
Numer ogłoszenia: 58112 - 2012; data zamieszczenia: 27.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Tczewski , ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, tel. 58 7734 800.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.tczew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE USŁUGI GEODEZYJNEJ: MODERNIZACJA EWIDENCJI.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi geodezyjnej związanej z modernizacją ewidencji gruntów, budynków i lokali wybranych obrębów powiatu tczewskiego: Gminy Pelplin - Lignowy Szlacheckie, Małe Walichnowy, Międzyłęż, Pomyje, Ropuchy oraz Gminy Morzeszczyn - Morzeszczyn. Obręb, Jednostka ewidencyjna, Pow.(ha), Ile działek, Ile bud., Ile lok. . Lignowy Szlacheckie: Pelplin-G - 1319,08, 613, 291, 55; Małe Walichnowy: Pelplin-G - 561,6889, 306, 125,70; Międzyłęż: Pelplin-G - 937, 549, 225, 7; Pomyje: Pelplin-G - 763,4, 245, 199, 15; Ropuchy: Pelplin-G - 1906,443, 333, 168, 25; Morzeszczyn:Morzeszczyn - 693,7574, 460, 279, 36. Razem: 6181,4, 2506, 1287, 208. 2.1.1 Na przedmiot zamówienia składają się prace szczegółowo opisane w Załączniku do SIWZ: 1) Warunki Techniczne, 2) Rozszerzony katalog obiektów bazy danych ewidencyjnych. 2.2 Zamawiający żąda dołączenia do oferty próbek testów plików SWDE, przygotowanych przez Wykonawcę na podstawie fragmentu bazy otrzymanej od Zamawiającego w formie próbki danych wektorowych (dane graficzne i opisowe EGBiL w formacie SWDE - Standard Wymiany Danych Ewidencyjnych). 2.2.1 Wykonawca ma możliwość pobrania od Zamawiającego próbek testów plików wsadowych osobiście w siedzibie Zamawiającego (Tczew, ul. Piaskowa 2; pokój nr 023) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej (geodezja@powiat.tczew.pl). 2.2.2 Wykonawca otrzyma plik obrębowy w formacie SWDE z zastosowaniem rozszerzonego katalogu obiektów ewidencyjnych, zgodnie z §55 Rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2001 r., Nr 38 poz. 454). 2.2.3 Zamawiający przekaże listę modyfikacji, które należy wprowadzić do pliku zgodnie z następującymi zasadami, które wynikają z zasad języka SWDE: 1) musi zostać zachowana stałość identyfikatorów technicznych; 2) w pliku SWDE po modernizacji muszą znajdować się nie tylko wszystkie nowo dodane obiekty, ale również wszystkie zarchiwizowane obiekty; 3) data utworzenia wszystkich nowych obiektów musi być późniejsza niż data blokady danych w bazie ODGiK; 4) data weryfikacji wszystkich zarchiwizowanych obiektów musi być późniejsza niż data blokady danych w bazie ODGiK. 2.2.4 Lista modyfikacji będzie dotyczyć: 1) dodania na wskazanej działce ewidencyjnej budynku ewidencyjnego na podstawie konkretnego operatu wraz z dodaniem punktów budynku (pikiet); 2) zmiany użytku gruntowego na B na części działki pod budynkiem z punktu 1; 3) usunięcia budynku na podstawie konkretnego operatu; 4) modyfikacji geometrii budynku na podstawie konkretnego operatu wraz z dodaniem punktów budynku (pikiet); 5) wprowadzenia numerów adresowych dla działek ewidencyjnych i budynków wraz z poprawną prezentacją graficzną; 6) wprowadzenia nowego lokalu do RL wraz z prawami związanymi między udziałami w RG, RB i RL; 7) wykupu lokalu na własność w budynku na działce mającej UW; 8) uzupełnienia atrybutów kilku budynków takich jak: -nr w rejestrze zabytków, - data wpisu do rejestru zabytków, - ilość kondygnacji nad i podziemnych, - materiał ścian, - funkcja, - numer KW; 9) zmiany geometrii działki ewidencyjnej; 10) wykonania redakcji fragmentu mapy ewidencyjnej z zastosowaniem odnośników. 2.3 Wykonawca załączy do oferty wynikowe pliki w formacie SWDE na płycie CD/DVD. Zamawiający dokona próby załadowania przekazanych plików do kopii bazy danych i dokona oceny poprawności zaczytanych danych. 2.4 Jeżeli okaże się, że procedura wsadowego wprowadzania zmian wykaże błędy, lub że wynik wprowadzenia zmian do kopii powiatowej bazy danych nie będzie identyczny z wynikiem wprowadzenia tych samych zmian za pomocą posiadanego oprogramowania TurboEWID wersja 7.9., Zamawiający odrzuci daną ofertę jako nie spełniającą wymagań określonych w SIWZ. Uwaga: podana nazwa programu nie narusza przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, gdyż jego wskazanie uzasadnione jest posiadaniem przez zamawiającego wdrożonego w 2004 r. systemu do prowadzenia komputerowej bazy danych Ewidencji Gruntów, Budynków i Lokali - TurboEWID, a jednocześnie nie jest wymagane od Wykonawcy dysponowanie licencją na użytkowanie tego oprogramowania. 2.5 Obowiązkiem Wykonawcy jest zapoznanie się z materiałami niezbędnymi do wykonania zamówienia, znajdującymi się w Powiatowym Zasobie Geodezyjnym i Kartograficznym w Tczewie. 2.6 Nieodebranie próbki danych oraz niedołączenie do oferty próbek testów plików wsadowych na płycie CD/DVD, skutkować będzie odrzuceniem oferty. 2.7 Obowiązkiem Wykonawcy jest przestrzeganie poufności dostępu do danych oraz niewykorzystywaniu danych uzyskanych podczas wykonywania testów do celów innych, niż wykonanie testów, a także nieudostępnianie danych osobom trzecim (art. 29 ust. 4 ustawy O ochronie danych osobowych - Dz. U. z 2002 r., Nr 101 poz. 926)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.43.00 - Usługi badań katastralnych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.09.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 9.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium, którego wysokość Zamawiający określa na kwotę 1 500,00 PLN (słownie: tysiąc pięćset złotych 00/100). 9.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 12.1 SIWZ. 9.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: 9.3.1 pieniądzu, 9.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 9.3.3 gwarancjach bankowych, 9.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 9.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42 poz. 275 ze zm.). 9.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tczewie 15 8345 0006 0000 0954 2000 0064. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - dotyczy postępowania nr ZP.272.4.2012. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 9.3, muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 9.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinna znaleźć się treść art. 46 ust. 4a i 5 ustawy określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego (brak tej treści w dokumencie będzie skutkować odrzuceniem oferty). Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. 9.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 9.4 SIWZ. 9.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa Ustawa.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 4.3 Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 usługi geodezyjne związane z opracowaniami numerycznymi, polegającymi na modernizacji ewidencji gruntów budynków i lokali, w których zasilenie bazy odbyło się za pośrednictwem plików w formacie SWDE, o wartości każdej usługi nie mniej niż 50 000,00 zł brutto (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy 00/100).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 4.3 Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że dysponuje narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi dostępnymi wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia oraz informację o podstawie dysponowania tymi zasobami, a mianowicie: minimum 1 stanowiskiem komputerowym niezbędnym do wykonania zamówienia wraz z licencyjnym oprogramowaniem systemowym oraz licencyjnym oprogramowaniem aplikacyjnym do edycji danych ewidencji gruntów i budynków, które pozwoli na automatyczne przyjęcie danych ewidencyjnych w formacie SWDE do własnych struktur danych, aktualizację tych danych w trybie zmian z zachowaniem pełnej historii zmienionych obiektów ewidencyjnych oraz wydanie danych ewidencyjnych po modernizacji w formacie SWDE.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 4.3 Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, a mianowicie minimum 3 osobami posiadającymi uprawnienia zawodowe do wykonywania prac w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresach 1 i 2.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

5.1.6 Oświadczenie o dysponowaniu stanowiskiem komputerowym niezbędnym do wykonania zamówienia wraz z licencyjnym oprogramowaniem systemowym oraz licencyjnym oprogramowaniem aplikacyjnym do edycji danych ewidencji gruntów i budynków, które pozwoli na automatyczne przyjęcie danych ewidencyjnych w formacie SWDE do własnych struktur danych, aktualizację tych danych w trybie zmian z zachowaniem pełnej historii zmienionych obiektów ewidencyjnych oraz wydanie danych ewidencyjnych po modernizacji w formacie SWDE, sporządzone według wzoru (Załącznik Nr 1F). 5.1.7 Pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca, wskazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy, polegał będzie na zasobach tych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy.5.2.4 Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 5.2.3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 5.2.5 Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia poprzez złożenie razem z ofertą wymaganych dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia określonych w pkt 5.2.1 i 5.2.2 oraz dokumentów, określonych w § 4 Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817) jeżeli dotyczy, dotyczących każdego z tych podmiotów, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. 6.1 W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, zgodnie z § 5, ust. 1, pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może zadąć zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, każdy z Wykonawców powinien dołączyć do oferty wynikowe pliki w formacie SWDE na płycie CD/DVD, przygotowane przez Wykonawcę na podstawie fragmentu bazy otrzymanej od Zamawiającego, niezbędne do przeprowadzenia procedury testowej na etapie badania i oceny ofert. Instrukcję odnoszącą się do sposobu przeprowadzenia procedury testowej szczegółowo opisuje pkt 2.2 SIWZ. 6.2 Nie załączenie przez Wykonawcę do oferty plików w formacie SWDE na płycie CD/DVD z wynikowymi plikami testowymi, skutkować będzie odrzuceniem przez Zamawiającego danej oferty, jako nie spełniającej wymagań określonych w SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.powiat.tczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew, pokój nr 319.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.03.2012 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Tczewie, kod 83-110, ulica Piaskowa 2, w Biurze Obsługi Klienta w pokoju nr 04.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.