Og³oszenie z dnia 2014-02-18
¦wiecie: Termomodernizacja budynku przy ul. Hallera 9 w ¦wieciu
Numer og³oszenia: 57138 - 2014; data zamieszczenia: 18.02.2014
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat ¦wiecki , ul. Gen. Józefa Hallera 9, 86-100 ¦wiecie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 56 83 100, faks 52 56 83 102.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.powiat.swiecki.lo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Termomodernizacja budynku przy ul. Hallera 9 w ¦wieciu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku przy ul. Hallera 9 w ¦wieciu. Termomodernizacja budynku przy ul. Hallera 9 w ¦wieciu obejmuje nastêpuj±cy zakres robót budowlanych: 1) ocieplenie dachu parterowych przybudówek, 2) ocieplenie dachu w czê¶ci piêtra III, 3) ocieplenie stropu nad III piêtrem, 4) ocieplenie klatek schodowych w obrêbie kondygnacji poddasza nieu¿ytkowego, 5) osuszenie ¶cian piwnicznych wraz z pracami towarzysz±cymi, 6) monta¿ rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich, 7) monta¿ instalacji odgromowej, 8) wykonanie opaski ¿wirowej wokó³ budynku, 9) wymiana przewodów poziomych centralnego ogrzewania w piwnicy oraz monta¿ grzejnika (w pomieszczeniu nr 5.3 III piêtro), 10) w istniej±cym wê¼le cieplnym podzia³ z³adu na trzy obiegi z monta¿em pomp obiegowych, 11) wykonanie przek³adek pomiêdzy rur± stalow± a miedzian± z przewodów PE, 12) wykonanie instalacji elektrycznych w pomieszczeniu wêz³a cieplnego, z tym, ¿e Zamawiaj±cy dzieli przedmiot zamówienia na dwa etapy robót. W zakres I etapu robót wchodzi: 1) ocieplenie dachu parterowych przybudówek, 2) ocieplenie dachu w czê¶ci piêtra III, 3) ocieplenie stropu nad III piêtrem, 4) ocieplenie klatek schodowych w obrêbie kondygnacji poddasza nieu¿ytkowego, 5) monta¿ rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich, 6) monta¿ instalacji odgromowej. Wykonawca za wykonanie I etapu robót wystawi jedn± fakturê czê¶ciow±. W zakres II etapu robót wchodzi: 1) osuszenie ¶cian piwnicznych wraz z pracami towarzysz±cymi, 2) wykonanie opaski ¿wirowej wokó³ budynku, 3) wymiana przewodów poziomych centralnego ogrzewania w piwnicy oraz monta¿ grzejnika (w pomieszczeniu nr 5.3 III piêtro), 4) w istniej±cym wê¼le cieplnym podzia³ z³adu na trzy obiegi z monta¿em pomp obiegowych, 5) wykonanie przek³adek pomiêdzy rur± stalow± a miedzian± z przewodów PE, 6) wykonanie instalacji elektrycznych w pomieszczeniu wêz³a cieplnego. Wykonawca za wykonanie II etapu robót wystawi fakturê koñcow±. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia okre¶la dokumentacja projektowa, w tym projekty budowlane i wykonawcze oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowi± integraln± czê¶æ SIWZ, z tym ¿e Zamawiaj±cy podkre¶la, i¿ do³±czone do SIWZ przedmiary robót maj± jedynie charakter pomocniczy. Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania i przekazania Zamawiaj±cemu przedmiotu zamówienia, wykonanego zgodnie z dokumentacj± projektow± (projekty budowlane i wykonawcze) oraz specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru robót budowlanych, a tak¿e zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej i sztuk± budowlan± oraz do usuniêcia wszystkich wad wystêpuj±cych w tym przedmiocie, w okresie rêkojmi za wady fizyczne oraz gwarancji jako¶ci. Zastosowane w toku robót materia³y (wyroby budowlane) powinny posiadaæ dokumenty potwierdzaj±ce dopuszczenie do stosowania w budownictwie zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa. Po zakoñczeniu robót Wykonawca wraz z dokumentacj± powykonawcz± przedstawi Zamawiaj±cemu zestawienie wbudowanych materia³ów wraz z dokumentami potwierdzaj±cymi wprowadzenie ich do obrotu. Wykonawca wykona wszelkie roboty towarzysz±ce, tymczasowe, porz±dkowe i zabezpieczaj±ce - niezbêdne do prawid³owej realizacji przedmiotu zamówienia. Wszystkie te prace Wykonawca musi uwzglêdniæ w cenie oferty. U¿yte w dokumentach opisuj±cych przedmiot zamówienia nazwy marek (firm), znaków handlowych, wyrobów budowlanych, typów, technologii, pochodzenia lub produkcji, nale¿y traktowaæ w my¶l art. 29 ust. 3 upzp, jako informacjê na temat oczekiwanego standardu i poziomu jako¶ci, a nie ¶ci¶le jako wyrób konieczny do u¿ycia. Mo¿liwe jest zastosowanie innych, równowa¿nych rozwi±zañ, których zastosowanie zagwarantuje spe³nienie warunków podstawowych, o których mowa w art. 5 Prawo budowlane, warunków ustawy o wyrobach budowlanych oraz pozwoli na zachowanie standardu i poziomu jako¶ci równowa¿nego lub nie gorszego od okre¶lonego w dokumentacji przetargowej. Wykonawca udziela Zamawiaj±cemu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. Termin gwarancji wynosi minimum 36 miesiêcy licz±c od dnia odbioru koñcowego. Zamawiaj±cy wymaga, aby okres rêkojmi by³ równy okresowi udzielonej gwarancji. Zamawiaj±cy proponuje dokonanie wizji lokalnej budynku przed przyst±pieniem do przygotowania oferty (nie jest to warunek uczestnictwa w tym postêpowaniu). W przypadku jakichkolwiek rozbie¿no¶ci pomiêdzy opisem przedmiotu zamówienia w niniejszej SIWZ a stanem faktycznym, Wykonawca winien zg³osiæ ten fakt Zamawiaj±cemu przed terminem sk³adania ofert. Wykonawca zobowi±zany jest do prowadzenia robót w taki sposób, by nie wyst±pi³y ¿adne uszkodzenia istniej±cych elementów budynku, w tym infrastruktury technicznej. W przypadku wyst±pienia uszkodzeñ tych elementów i infrastruktury Wykonawca zobowi±zany bêdzie do ich naprawy lub odtworzenia. Przed rozpoczêciem prac Wykonawca uzgadnia z Zamawiaj±cym harmonogram prowadzenia prac. Uzgodniony harmonogram prowadzenia prac Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu i musi on uwzglêdniaæ jak najmniejsz± uci±¿liwo¶æ dla normalnej pracy Urzêdu. Zamawiaj±cy dopuszcza prowadzenie prac poza godzinami pracy Urzêdu (w godzinach 7.00 - 20.00) oraz w soboty (w godzinach 7.00 - 20.00)..
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryæ dachowych 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne .
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 30.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 15.000,00 z³
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Na potwierdzenie spe³niania warunku Wykonawca za³±czy do oferty o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 22 ust. 1 upzp. Ocena spe³niania warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i o¶wiadczeniach.
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Na potwierdzenie spe³niania warunku Wykonawca winien wykazaæ, ¿e wykona³ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedn± robotê budowlan± odpowiadaj±c± swoim rodzajem i warto¶ci± robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia. Zamawiaj±cy za zamówienie odpowiadaj±ce swoim rodzajem i warto¶ci± robotom stanowi±cym przedmiot zamówienia uzna wykonanie robót budowlanych o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 700.000,00 z³ brutto (s³ownie: siedemset tysiêcy z³otych brutto) i odpowiadaj±cych swoim charakterem robotom wykonywanym w ramach przedmiotowego zamówienia. W zakres robót, o których mowa powy¿ej, powinno wchodziæ co najmniej wykonanie robót termomodernizacyjnych zwi±zanych z ociepleniem dachu wraz z za³±czeniem dowodów potwierdzaj±cych, ¿e roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone. a) dowodami, o których mowa powy¿ej s±: - po¶wiadczenie, - w przypadku zamówieñ na roboty budowlane - inne dokumenty - je¿eli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ po¶wiadczenia, b) w postêpowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wszczynanych w okresie 12 miesiêcy od dnia wej¶cia w ¿ycie rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mog± byæ sk³adane (Dz. U. z 2013r. poz. 231), Wykonawca, w miejsce po¶wiadczeñ, o których mowa w §1 ust. 2 w/w rozporz±dzenia, mo¿e przedk³adaæ dokumenty potwierdzaj±ce nale¿yte wykonanie dostaw lub us³ug oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawid³owe ukoñczenie, okre¶lone w §1 ust. 2 i 3 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mog± byæ sk³adane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817) Ocena spe³niania warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i o¶wiadczeniach.
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Na potwierdzenie spe³niania warunku Wykonawca za³±czy do oferty o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 22 ust. 1 upzp. Ocena spe³niania warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i o¶wiadczeniach.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Na potwierdzenie spe³niania warunku Wykonawca winien wykazaæ, ¿e dysponuje: a) co najmniej jedn± osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika budowy posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ i co najmniej 3-letnie do¶wiadczenie zawodowe (okres od dnia uzyskania uprawnieñ), b) co najmniej jedn± osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót w specjalno¶ci instalacyjnej posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych bez ograniczeñ, c) co najmniej jedn± osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót w specjalno¶ci instalacyjnej posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych bez ograniczeñ, wydanych na podstawie ustawy Prawo budowlane i Rozporz±dzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006r. Nr 83, poz. 578 z pó¼ñ. zm.) lub inne odpowiednie wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz przynale¿eæ do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, lub uprawnienia równowa¿ne wydane w innym kraju przez odpowiednie instytucje lub organy. Ocena spe³niania warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i o¶wiadczeniach. Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie specjalno¶ci przez powy¿sze osoby.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Na potwierdzenie spe³niania warunku Wykonawca winien wykazaæ, ¿e posiada op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na warto¶æ nie mniejsz± ni¿ równowarto¶æ 800.000,00 z³ (s³ownie: osiemset tysiêcy z³otych). Ocena spe³niania warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i o¶wiadczeniach.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
- wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
- op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedk³ada nastêpuj±ce dokumenty dotycz±ce podmiotów, zasobami których bêdzie dysponowa³ wykonawca:
- op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wype³niony i podpisany Formularz ofertowy - Za³±cznik nr 1 do SIWZ; /Wymagana forma dokumentu - orygina³/ 2. Kosztorys ofertowy sporz±dzony na podstawie dokumentacji przetargowej i podpisany /Wymagana forma dokumentu - orygina³/ 3. Dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium (forma zgodna z § 9 SIWZ); 4. Pe³nomocnictwo osoby/osób podpisuj±cych ofertê do podejmowania zobowi±zañ w imieniu firmy sk³adaj±cej ofertê, o ile nie wynikaj± z przepisów prawa lub innych dokumentów (np. aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru) - je¿eli dotyczy. W przypadku sk³adania oferty przez Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia. /Wymagana forma dokumentu - orygina³ lub kopia po¶wiadczona notarialnie/ 5. O¶wiadczenie o oddaniu do dyspozycji niezbêdnych zasobów - zgodnie z art. 26 ust. 2b upzp - je¿eli dotyczy. Wzór o¶wiadczenia do ewentualnego wykorzystania stanowi Za³±cznik Nr 8 do SIWZ. /Wymagana forma dokumentu - orygina³/
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
Dopuszcza siê dokonanie nieistotnych zmian zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zamawiaj±cy zgodnie z art. 144 upzp przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany istotnych postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) zmiana przepisów obowi±zuj±cych w dniu zawarcia umowy w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu zamówienia lub ¶wiadczenia stron, 2) zmiana organizacyjna stron np. zmiana reprezentacji, siedziby firmy etc., 3) zaistnienie obiektywnych niezale¿nych od stron przeszkód w realizacji umowy w dotychczasowym kszta³cie, 4) zmiana okresu gwarancji na okres powy¿ej 36 miesiêcy, 5) zmiana kierownika budowy lub kierowników robót, przy czym kwalifikacje ich musz± byæ takie same lub wy¿sze od deklarowanego w ofercie, 6) zmiana zakresu zamówienia spowodowanego zmian± dokumentacji technicznej, skorygowanej przez projektanta i zaakceptowanej przez Zamawiaj±cego, 7) zmiana sposobu wykonania zamówienia, materia³ów budowlanych, sprzêtu, urz±dzeñ, gdy wykorzystanie materia³ów budowlanych, sprzêtu, urz±dzeñ wskazanych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie siê niemo¿liwe b±d¼ podyktowane bêdzie usprawnieniem procesu budowy, postêpem technologicznym, zwiêkszeniem bezpieczeñstwa na placu budowy, 8) zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadkach wymienionych w § 2 ust. 5 umowy, 9) zmiana formy wniesionego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, 10) wprowadzenie lub zmiana podwykonawcy - na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza siê zmianê podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zamiana mo¿e nast±piæ wy³±cznie po przedstawieniu przez Wykonawcê o¶wiadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udzia³u w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeñ podwykonawcy wobec Wykonawcy z tytu³u realizacji robót budowlanych. Je¿eli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opiera³ siê wykazuj±c spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, Zamawiaj±cy dopu¶ci zmianê pod warunkiem, ¿e nowy podwykonawca wyka¿e spe³nianie warunków w zakresie nie mniejszym ni¿ wskazane na etapie postêpowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcê. Zmiany podwykonawcy mo¿na dokonaæ jedynie, je¿eli wykonywanie czê¶ci robót budowlanych przez podwykonawcê zosta³o wskazane przez Wykonawcê w ofercie. W wypadku gdy Wykonawca nie wska¿e w ofercie i¿ zamierza powierzyæ czê¶æ robót budowlanych podwykonawcom, jest mo¿liwo¶æ ich wprowadzenia na etapie wykonywania umowy. Na wprowadzenie podwykonawcy musi byæ pisemna zgoda Zamawiaj±cego. 11) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, a których zmiana ma bezpo¶redni wp³yw na wykonanie umowy np. gdyby wskutek wydarzeñ losowych osoby wskazane w umowie nie mog³y pe³niæ swoich czynno¶ci w okresie obowi±zywania umowy, 12) w przypadku osób sprawuj±cych nadzór nad realizacj± umowy ze strony Wykonawcy zmiana którejkolwiek z osób musi byæ uzasadniona przez Wykonawcê na pi¶mie i zaakceptowana pisemnie przez Zamawiaj±cego, 13) zmiany uzasadnione okoliczno¶ciami, o których mowa w art. 357 1 k.c. - Je¿eli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spe³nienie ¶wiadczenia by³oby po³±czone z nadmiernymi trudno¶ciami albo grozi³oby jednej ze stron ra¿±c± strat±, czego strony nie przewidywa³y przy zawarciu umowy, s±d mo¿e po rozwa¿eniu interesów stron, zgodnie z zasadami wspó³¿ycia spo³ecznego, oznaczyæ sposób wykonania zobowi±zania, wysoko¶æ ¶wiadczenia lub nawet orzec o rozwi±zaniu umowy, 14) zmiany wynagrodzenia w przypadku: - zmiany obowi±zuj±cej stawki podatku od towarów i us³ug (VAT), - wzrostu cen wynikaj±cych ze zmiany innych ni¿ podatkowe przepisy prawa, je¿eli w wyniku wprowadzenia tych zmian, wykonanie umowy grozi³oby Wykonawcy ra¿±c± strat±, a zmiany tej nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy. Zaistnienie powy¿szej okoliczno¶ci musi byæ udokumentowane w sposób wykazuj±cy obiektywn± i niezale¿n± od Wykonawcy nadzwyczajn± zmian± okoliczno¶ci przy czym Zamawiaj±cy upowa¿niony jest do ¿±dania od Wykonawcy stosownych do okoliczno¶ci dokumentów, 15) przed³u¿enie terminu wykonania przedmiotu umowy mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia nastêpuj±cych okoliczno¶ci: a) dzia³ania si³y wy¿szej (np. klêski ¿ywio³owej, strajki generalne lub lokalne) uniemo¿liwiaj±cej wykonanie robót w okre¶lonym pierwotnie terminie, b) niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie zewnêtrznych prac budowlanych, c) konieczno¶æ uzyskania decyzji lub uzgodnieñ, mog±cych spowodowaæ wstrzymanie robót, d) konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 upzp o czas potrzebny na opracowanie lub zmianê dokumentacji projektowej, jej uzgodnienie oraz o czas potrzebny na wykonanie robót dodatkowych. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody.. Zmiana postanowieñ niniejszej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu stron wyra¿ona na pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.swiecki.lo.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Starostwo Powiatowe w ¦wieciu ul. Gen. Józefa Hallera 9, 86-100 ¦wiecie, II piêtro, pokój nr 301.
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 07.03.2014 godzina 08:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w ¦wieciu, ul. Gen. Józefa Hallera 9, 86-100 ¦wiecie, pokój nr 316, II piêtro - Sekretariat.
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: Przedmiotem projektu realizowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007 - 2013 - O¶ priorytetowa 2 - Zachowanie i racjonalne u¿ytkowanie ¶rodowiska (Dzia³anie 2.3 Rozwój infrastruktury w zakresie ochrony powietrza) jest Termomodernizacja budynku przy ul. Hallera 9 w ¦wieciu..
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ¦WIECIA
- Zakup urz±dzeñ zwi±zanych z popraw± cyberbezpieczeñstwa dla Powiatu ¦wieckiego - Starostwa Powiatowego oraz 13 jednostek organizacyjnych - etap II
- Dostawa wyposa¿enia do pracowni elektrycznej w Technikum nr 2 w ZSOiP w ¦wieciu w ramach projektu "Kszta³cenie dla zawodowej przysz³o¶ci"
- Budowa profesjonalnej ogólnodostêpnej si³owni zewnêtrznej w ¦wieciu
- DOSTAWY MIÊSA I WÊDLIN DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH, ¯£OBKÓW MIEJSKICH ORAZ SZKÓ£ PODSTAWOWYCH Z TERENU GMINY ¦WIECIE W OKRESIE 01.09.2025 DO 30.06.2026
- DOSTAWY MLEKA I JEGO PRZETWORÓW DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH, ¯£OBKÓW MIEJSKICH ORAZ SZKÓ£ PODSTAWOWYCH Z TERENU GMINY ¦WIECIE W OKRESIE 01.09.2025 DO 30.06.2026
- DOSTAWY RÓ¯NYCH ARTYKU£ÓW SPO¯YWCZYCH DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH, ¯£OBKÓW MIEJSKICH ORAZ SZKÓ£ PODSTAWOWYCH Z TERENU GMINY ¦WIECIE W OKRESIE 01.09.2025 DO 30.06.2026
wiêcej: przetargi w ¦wieciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja instalacji elektrycznej w budynku przybudówki Przedszkola w Bobolicach
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Baranowie. Zadanie wspó³finansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku komunalnego w Baranowie. Zadanie wspó³finansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Bo¿ej Woli. Zadanie wspó³finansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
- Przebudowa II piêtra budynku g³ównego Szpitala Powiatowego w Wiêcborku w zakresie umownie oznaczonym w projekcie budowlanym jako Oddzia³ Opieki Paliatywnej
- Modernizacja siedziby GCKSiT w Radkowie oraz zakup wyposa¿enia gwarancj± rozwoju oferty kulturalnej - Etap III
wiêcej: Wykonywanie pokryæ dachowych »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.