Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-02-12
Zawiercie: Wyłonienie geodetów uprawnionych do wykonania robót geodezyjnych w zakresie 7 zadań
Numer ogłoszenia: 56784 - 2013; data zamieszczenia: 12.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta Zawiercie , ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, tel. 032 6722684, faks 032 6721513.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawiercie.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wyłonienie geodetów uprawnionych do wykonania robót geodezyjnych w zakresie 7 zadań.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie n/w prac geodezyjnych: Zadanie (część) nr 1 Podział geodezyjny nieruchomości na dwie działki (części) wraz z opracowaniem wstępnego projektu podziału oraz stabilizacją na gruncie nowych punktów granicznych. Przewidywana ilość nieruchomości podlegających podziałowi (zadań/zleceń): 10 Minimalna ilość zadań/zleceń - 3 Zadanie (część) nr 2 Podział geodezyjny nieruchomości na 3-5 działek (części) wraz z opracowaniem wstępnego projektu podziału oraz stabilizacją na gruncie nowych punktów granicznych. Przewidywana ilość nieruchomości podlegających podziałowi (zadań/zleceń): 10 Minimalna ilość zadań/zleceń - 5 Zadanie (część) nr 3 Podział geodezyjny nieruchomości na 6-7 działek (części) wraz z opracowaniem wstępnego projektu podziału oraz stabilizacją na gruncie nowych punktów granicznych. Przewidywana ilość nieruchomości podlegających podziałowi (zadań/zleceń): 2 Minimalna ilość zleconych zadań/zleceń - 1 Zadanie (część) nr 4 Podział geodezyjny nieruchomości na dwie działki w celu wydzielenia terenu na poszerzenie dróg (w trybie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami) wraz z opracowaniem wstępnego projektu podziału oraz stabilizacją na gruncie nowych punktów granicznych. Przewidywana ilość nieruchomości podlegających podziałowi (zadań/zleceń): 50 Minimalna ilość zleconych zadań/zleceń - 30 Zadanie (część) nr 5 Wznowienie znaków granicznych lub wyznaczenie punktów granicznych ujawnionych uprzednio w operacie ewidencji gruntów wraz z ich stabilizacją. Przewidywana ilość znaków lub punktów: 200 Minimalna ilość znaków lub punktów: 150 Zadanie (część) nr 6 Sporządzenie wykazu zmian danych ewidencyjnych dot. działek w zakresie oznaczenia użytków gruntowych (do 3 działek w wykazie). Przewidywana ilość wykazów (zadań/zleceń): 10 Minimalna ilość zleconych zadań/zleceń: 2 Zadanie (część) nr 7 Sporządzenie wykazu zmian danych ewidencyjnych dot. Połączenia w jedną nieruchomość działek wydzielonych w wyniku poszerzenia dróg gminnych (do 10 działek w wykazie). Przewidywana ilość wykazów (zadań/zleceń): 10 Minimalna ilość zleconych zadań/zleceń: 5 Zamawiający zastrzega sobie prawo nieudzielenia zamówienia w przewidywanej ilości. Wielkość zamówienia uzależniona będzie od aktualnych potrzeb Zamawiającego. Wszystkie etapy przedmiotu zamówienia winny być opracowane zgodnie z wymogami określonymi w obowiązujących przepisach i normach, w szczególności ustawą o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. (teks jednolity z 2010 r. Dz. U. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.) i rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 268 poz. 2663) oraz ustawą z dnia 17 maja 1989 r. oraz Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity z 2010 r. Dz. U. Nr 193 poz. 1287 z późn. zm.)..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.33.20.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Pzp
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Pzp
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Pzp
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek szczegółowy - w zakresie niniejszego warunku udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponowali osobą , która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającą uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie określonym w art. 43 pkt 2 (tj. rozgraniczenia i podziały nieruchomości (gruntów) oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych) ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity z 2010r. Dz. U. nr 193 poz. 1287 z późn. zmianami) - (dotyczy zadania nr 1-7);. Złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu , wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ) oraz oświadczenia, że osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wskazana w wykazie osób), posiada wymagane uprawnienia, będzie stanowiło podstawę do oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń, czy Wykonawca spełnia ww. warunek. Zamawiający wymaga , aby wykonawca wykazał, nie później niż na dzień składania ofert spełnianie warunku, o którym mowa powyżej. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Pzp
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Druk Formularz oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. 2) Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ (Wykonawca, który nie przewiduje udziału podwykonawców w realizacji zamówienia - nie składa tego dokumentu).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Z wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę zostanie zawarta umowa, której wzór (odrębnie dla każdej części zamówienia) stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień umowy w przypadku, gdy: 1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia; 2) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 3) nastąpi przekształcenie podmiotowe Wykonawcy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zawiercie.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Zawierciu, ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie , Wydział Zamówień Publicznych pokój nr 202..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.02.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Zawierciu, ul. Leśna 2 Punkt Obsługi Interesanta (Informacja), parter UM..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Termin wykonania zamówienia: - Zadanie (część) nr 1 - 3 miesiące od daty otrzymania zlecenia; - Zadanie (część) nr 2 - 3 miesiące od daty otrzymania zlecenia; - Zadanie (część) nr 3 - 3 miesiące od daty otrzymania zlecenia; - Zadanie (część) nr 4 - 3 miesiące od daty otrzymania zlecenia; - Zadanie (część) nr 5 - 21 dni od daty otrzymania zlecenia; - Zadanie (część) nr 6 - 21 dni od daty otrzymania zlecenia; - Zadanie (część) nr 7 - 21 dni od daty otrzymania zlecenia. w okresie objętym zamówieniem: od dnia podpisania umowy do 30.11.2013r; Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 12/02/2013r...
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie (część) nr 1 Podział geodezyjny nieruchomości na dwie działki (części) wraz z opracowaniem wstępnego projektu podziału oraz stabilizacją na gruncie nowych punktów granicznych..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Podział geodezyjny nieruchomości na dwie działki (części) wraz z opracowaniem wstępnego projektu podziału oraz stabilizacją na gruncie nowych punktów granicznych. Przewidywana ilość nieruchomości podlegających podziałowi (zadań/zleceń): 10 Minimalna ilość zadań/zleceń - 3.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.33.20.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie (część) nr 2 Podział geodezyjny nieruchomości na 3-5 działek (części) wraz z opracowaniem wstępnego projektu podziału oraz stabilizacją na gruncie nowych punktów granicznych..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Podział geodezyjny nieruchomości na 3-5 działek (części) wraz z opracowaniem wstępnego projektu podziału oraz stabilizacją na gruncie nowych punktów granicznych. Przewidywana ilość nieruchomości podlegających podziałowi (zadań/zleceń): 10 Minimalna ilość zadań/zleceń - 5.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.33.20.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie (część) nr 3 Podział geodezyjny nieruchomości na 6-7 działek (części) wraz z opracowaniem wstępnego projektu podziału oraz stabilizacją na gruncie nowych punktów granicznych..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Podział geodezyjny nieruchomości na 6-7 działek (części) wraz z opracowaniem wstępnego projektu podziału oraz stabilizacją na gruncie nowych punktów granicznych. Przewidywana ilość nieruchomości podlegających podziałowi (zadań/zleceń): 2 Minimalna ilość zleconych zadań/zleceń - 1.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.33.20.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie (część) nr 4 Podział geodezyjny nieruchomości na dwie działki w celu wydzielenia terenu na poszerzenie dróg (w trybie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami) wraz z opracowaniem wstępnego projektu podziału oraz stabilizacją na gruncie nowych punktów granicznych..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Podział geodezyjny nieruchomości na dwie działki w celu wydzielenia terenu na poszerzenie dróg (w trybie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami) wraz z opracowaniem wstępnego projektu podziału oraz stabilizacją na gruncie nowych punktów granicznych. Przewidywana ilość nieruchomości podlegających podziałowi (zadań/zleceń): 50 Minimalna ilość zleconych zadań/zleceń - 30.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.33.20.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie (część) nr 5 Wznowienie znaków granicznych lub wyznaczenie punktów granicznych ujawnionych uprzednio w operacie ewidencji gruntów wraz z ich stabilizacją..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wznowienie znaków granicznych lub wyznaczenie punktów granicznych ujawnionych uprzednio w operacie ewidencji gruntów wraz z ich stabilizacją. Przewidywana ilość znaków lub punktów: 200 Minimalna ilość znaków lub punktów: 150.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.33.20.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zadanie (część) nr 6 Sporządzenie wykazu zmian danych ewidencyjnych dot. działek w zakresie oznaczenia użytków gruntowych (do 3 działek w wykazie)..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sporządzenie wykazu zmian danych ewidencyjnych dot. działek w zakresie oznaczenia użytków gruntowych (do 3 działek w wykazie). Przewidywana ilość wykazów (zadań/zleceń): 10 Minimalna ilość zleconych zadań/zleceń: 2.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.33.20.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Zadanie (część) nr 7 Sporządzenie wykazu zmian danych ewidencyjnych dot. Połączenia w jedną nieruchomość działek wydzielonych w wyniku poszerzenia dróg gminnych (do 10 działek w wykazie)..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sporządzenie wykazu zmian danych ewidencyjnych dot. Połączenia w jedną nieruchomość działek wydzielonych w wyniku poszerzenia dróg gminnych (do 10 działek w wykazie). Przewidywana ilość wykazów (zadań/zleceń): 10 Minimalna ilość zleconych zadań/zleceń: 5.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.33.20.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z ZAWIERCIA
- Dostawa i wdrożenie systemu zapasowego (Backup) działającego w odrębnej lokalizacji poza głównym centrum przetwarzania danych w ramach realizacji projektu grantowego pn. "Cyberbezpieczny Samorząd"
- "Dostawa i montaż wyposażenia mieszkań wspomaganych w meble, sprzęt AGD i RTV w budynkach MOPS Zawiercie przy ul. Niedziałkowskiego 3, Westerplatte 6 wraz z przynależną komórką" w ramach 2 częściach.
- Adaptacja budynku Szkoły Podstawowej nr 3 na potrzeby Szkoły Muzycznej I stopnia w Zawierciu.
- Adaptacja byłej placówki opiekuńczo-wychowawczej "PEGAZ" na Dom dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży
więcej: przetargi w Zawierciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w ramach projektu "BOATMAN: stworzenie sieci ośrodków zrównoważonej turystyki na Południowym Bałtyku powiązanych z tematem dziedzictwa morskiego"
- Wykonanie dokumentacji geologiczno- inżynierskiej w ramach zadania pn.: "Stabilizacja osuwisk nr 159218 i nr 829 w m. Mietniów i Lednica Górna ........"
- Wykonanie ogrodzenia i zmiana zagospodarowania terenu wokół przyszłego Magazynu Mebli i Wzornictwa Muzeum Narodowego w Warszawie przy ul. Puławskiej 436 w systemie zaprojektuj i wybuduj
- Budowa oświetlenia ulicznego w Skrzyszowie na zbiornik wodny
- Opracowanie dokumentacji projektowej i innej dla zadania pn.: "Dostosowanie budynków PZDW do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w RDW Mielec".
- Modernizacja boiska sportowego w miejscowości Racławiczki - postępowanie II
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.