eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wieliczka › ZP.3.ZGDDRR.2015

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-03-13

Wieliczka: ZP.3.ZGDDRR.2015
Numer ogłoszenia: 56548 - 2015; data zamieszczenia: 13.03.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 48764 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Związek Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby z siedzibą w Urząd Gminy Biskupice, Tomaszkowice 455, 32-020 Wieliczka, woj. małopolskie, tel. 12 289 70 70, 12 250 68 99, faks 12 250 67 66.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZP.3.ZGDDRR.2015.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: realizacja robót dodatkowych polegających na 1) Instalacji paneli fotowoltaicznych w Urzędzie Gminy Szczurowa - 30.04.2015 2) Instalacji paneli fotowoltaicznych w Gminnym Centrum Kultury Czytelnictwa i Sportu - 30.04.2015 3) Instalacji paneli fotowoltaicznych w Szkole podstawowej w Niedzieliskach - 30.04.2015 4) Instalacji paneli fotowoltaicznych i termomodernizacja Domu Ludowego w Zaborowie - 30.04.2015.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt pn. Poprawa jakości powietrza na terenie zlewni rzeki Raby realizowany w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, oś Priorytetowa 7. Infrastruktura ochrony środowiska, Działanie 7.2 Poprawa jakości powietrza i zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13.03.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Skorut Systemy Solarne Sp. z o.o., ul. Wybickiego 71, 32-400 Myślenice, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 42700,08 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 52521,08

  • Oferta z najniższą ceną: 52521,08 / Oferta z najwyższą ceną: 52521,08

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie faktyczne, W okresie realizacji w/w zadania inwestycyjnego doszło do zaistnienia niemożliwych wcześniej do przewidzenia okoliczności rzutujących na inwestycję objętą wykonawstwem robót, które spowodowały konieczność aktualizacji opracowania projektu w zakresie instalacji fotowoltaicznych dla obiektów Szczurowa instalacja paneli fotowoltaicznych w Urzędzie Gminy Szczurowa instalacja paneli fotowoltaicznych w Gminnym Centrum Kultury Czytelnictwa i Sportu Niedzieliska instalacja paneli fotowoltaicznych w Szkole Podstawowej Zaborów instalacja paneli fotowoltaicznych w Domu Ludowego. Powyższe okoliczności wynikły z braku utworzenia czego nie można było przewidzieć na etapie zawarcia umowy Spółki Gminnej jako dystrybutora nadmiaru energii elektrycznej do sieci energetyki zawodowej dodatkowe szczegóły z tym związane znajdują się w protokole konieczności . Zmiany te wymuszające właściwe wykorzystanie i zbilansowanie wykorzystywanej energii spowodowały konieczność zmodyfikowania dokumentacji projektowej, a zwłaszcza uszczegółowienie rozmieszczenia modułów na dachach, doboru inwerterów i zastosowaniu zabezpieczeń mocowo zworowych regulujących płynnie moc inwentera fotowoltaicznego zabezpieczającym o czym mowa już powyżej przed oddawaniem wyprodukowanej energii do sieci energetyki zawodowej. Zmieniona dokumentacja techniczna, zawiera nowe konieczne rozwiązania w zakresie współpracy instalacji wewnętrznej z siecią energetyczną zabezpieczającą wydostanie się wyprodukowanej energii do sieci. Określenie prac, uzasadnienie ich konieczności oraz szacunkowy koszt zostały opisane w Protokole Konieczności z dnia 27.11.2014 roku Uzasadnienie prawne Zgodnie z brzmieniem art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późn. zm. dalej jako ustawa Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności ,w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli, z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego Tak więc dla prawidłowego udzielenia zamówienia dodatkowego w trybie art. 67 ust 1 pkt 5 ustawy Pzp, konieczne jest kumulatywne spełnienie następujących przesłanek zamówienie dodatkowe udzielane jest temu samemu wykonawcy zamówienie dodatkowe dotyczy usług lub robót budowlanych wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia zamówienie dodatkowe stało się konieczne na wskutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia jeżeli, z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego zamówienie podstawowe zostało udzielone w procedurze konkurencyjnej przetarg nieograniczony lub ograniczony Uzasadnienie przesłanek do udzielenia zamówienia z wolnej ręki art. 67 ust 1 pkt 5 ,Zamawiający zamierza udzielić zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy Skorut Systemy Solarne Sp. z o.o., z siedzibą w Myślenicach, ul. Wybickiego 71, 32 400 Myślenice Przesłanka wskazana w pkt 2 powyżej jest spełniona ponieważ zamówienie dodatkowe dotyczy robót budowlanych. Wartość zamówienia dodatkowego wynosi 42 700,08 zł PLN netto słownie, czterdzieści dwa tysiące siedemset złotych osiem groszy , tj. 52 521,08 zł brutto słownie , pięćdziesiąt dwa tysiące pięćset dwadzieścia jeden złotych osiem groszy , tak więc nie przekracza 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zakresem zamówienia podstawowego. Roboty dodatkowe obejmują zadania, które nie były objęte pierwotnymi zamówieniem podstawowym, co znajduje uzasadnienie w dokonanych zmianach za sprawą nie utworzenia Spółki Gminnej jako dystrybutora nadmiaru energii elektrycznej do sieci energetyki zawodowej w dokumentacji projektowej, która została zmieniona i zawiera rozwiązania techniczne dostosowujące inwestycję do nowych okoliczności. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, albowiem bez wykonania zamówienia dodatkowego, roboty nie mogłyby zostać przeprowadzone należycie. Wykonanie robót dodatkowych pozwoli na prawidłowe, pod względem technicznym i funkcjonalnym w zakresie właściwego wykorzystywania wyprodukowanej energii na wykonanie całości inwestycji przy zachowaniu wymogów jakościowych. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, Powyższe okoliczności wynikły z braku utworzenia czego nie można było przewidzieć na etapie zawarcia umowy Spółki Gminnej jako dystrybutora nadmiaru energii elektrycznej do sieci energetyki zawodowej. Zmiany te wymuszające właściwe wykorzystanie i zbilansowanie wyprodukowanej energii spowodowały konieczność zmodyfikowania dokumentacji projektowej, a zwłaszcza uszczegółowienie rozmieszczenia modułów na dachach, doboru inwerterów i zastosowaniu zabezpieczeń mocowo zworowych regulujących płynnie moc inwentera fotowoltaicznego zabezpieczającym o czym mowa już powyżej przed oddawaniem wyprodukowanej energii do sieci energetyki zawodowej. Zmieniona dokumentacja techniczna, zawiera nowe konieczne rozwiązania w zakresie współpracy instalacji wewnętrznej z siecią energetyczną zabezpieczającą wydostanie się wyprodukowanej energii do sieci. Brak słusznie oczekiwanych działań w tym zakresie spowodowałaby niemożność wykorzystywanie wyprodukowanej energii do celów, które są istotą inwestycji. Ponadto z przyczyn technicznych oraz ekonomicznych nie wykonanie robót dodatkowych naraziłoby inwestora na poniesienie niewspółmiernie dodatkowych kosztów oraz spowodowałoby, iż niemożliwe byłoby osiągnięcie zakładanych celów projektu, jak i naraziłoby na niewłaściwe wykorzystywanie wyprodukowanej energii. Uczestnicy procesu budowlanego zgodnie uznali, że ze względu na wymagania techniczne i cele inwestycji, konieczne jest wykonanie robót dodatkowych, w zakresie wskazanym powyżej. wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, w przypadku niewykonania robót dodatkowych, niemożliwe byłoby wykonanie zamówienia podstawowego w sposób prawidłowy, zgodnie ze sztuką budowlaną oraz zgodnie z założonymi celami i istotą inwestycji. Inwestycja nie zostałaby przeprowadzona prawidłowo oraz wykonana należycie, co niweczyłoby założony cel inwestycji. Tym samym zostały spełnione przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt. 5 , pozwalające na udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, zgodnie z art. 66 i nast. Ustawy Prawo zamówień publicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.