eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Dostawa mebli dla ZTM Poznań

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-03-02

Poznań: Dostawa mebli dla ZTM Poznań
Numer ogłoszenia: 56134 - 2010; data zamieszczenia: 02.03.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu , ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 861 47 72, faks 061 864 08 85.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa mebli dla ZTM Poznań.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa szaf metalowych, biurka warsztatowego, sejfów, regałów metalowych, krzeseł, wieszaków, czajników i koszy na śmieci. 1. Metalowa szafa biurowa - 13 szt. 2. Szafa metalowa socjalna - 1 szt. 3. Biurko warsztatowe metalowe - 1 szt. 4. Metalowe regały - 5 szt. 5. Sejf lekki - 1 szt. 6. Sejf meblowy - 1 szt. 7. Regały wtykowe z półkami RPG typ 1. - 10szt. 8. Regały wtykowe z półkami RPG typ 2. - 8szt. 9. Regały wtykowe z półkami RPG typ 3. - 4szt. 10. Wieszak ścienny na ubrania - 6szt. 11. Krzesło biurowe - 10 szt. 12. Czajniki elektryczne - 20 szt. 13. Kosz na śmieci - 15 szt..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.12.11.00-7, 39.13.11.00-0, 39.13.21.00-7, 39.13.36.00-4, 39.14.13.00-5, 39.11.12.00-0, 44.42.13.00-0, 39.22.43.40-3, 39.71.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 13.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 14.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeżeli wykonywał dostawy, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeżeli wykonywał dostawy, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca przedstawi oświadczenie z art. 22 ust. 1

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca przedstawi oświadczenie z art. 22 ust. 1

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca przedstawi oświadczenie z art. 22 ust. 1

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony formularz ofertowy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ztm.poznan.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Poznań, pok. 216.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.03.2010 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Poznań, pok. 216.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: 1. Metalowa szafa biurowa - 13 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Metalowa szafa biurowa - 13 szt. Metalowa szafa biurowa z drzwiami skrzydłowymi. Wykonana z blachy stalowej o grubości przynajmniej 0,8 mm. Zabezpieczona przed korozją, pokryta farbą proszkową w kolorze popielatym lub równoważnym. Wyposażona w cztery przestawne półki. Wymiary: wys. 180cm szer. 80cm grubość 38cm. Szafa powinna spełniać Polskie Normy - PN-90F-061005 oraz PN-90F 06009..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.21.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: 2. Szafa metalowa socjalna - 1 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szafa z czterema schowkami. Wieniec dolny wykonany z blachy stalowej grubości przynajmniej 1,0 mm, pozostałe elementy z blachy grubości przynajmniej 0,8 mm. Szafa wyposażona jest w minimum cztery wieszaki z drutu na ubrania. (Schowki szafy zamykane zamkami cylindrycznymi z ryglowaniem w jednym punkcie). Kolor popielaty lub równoważny. Wymiary: wysokość 180cm x szerokość 60cm x głębokość 49cm. Szafa powinna spełniać Polskie Normy - PN-90F-061005 oraz PN-90F 06009..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.21.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: 3. Biurko warsztatowe metalowe - 1 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Biurko metalowe wykonane z blachy, nogi - podpory stołu wykonane z blachy stalowej grubości przynajmniej 2,0 mm, pozostałe elementy stołu z blachy grubości przynajmniej 1,0 mm. Za drzwiczkami zamykanymi zamkiem cylindrycznym powinna znajdować się jedna półka. Pod blatem powinna znajdować się szuflada na prowadnicach rolkowych. Kolor popielaty lub równoważny. Wymiary: wysokość 85cm x szerokość 120cm x głębokość 60cm. Biurko powinno spełniać Polskie normy - PN-90F-061005 oraz PN-90F 06009..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.12.11.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: 4. Metalowe regały - 5 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Metalowy regał wykonany z blachy stalowej o gr. 1,5 mm, skręcany. Regał powinien posiadać cztery półki wykonane z blachy stalowej o gr. 0,8 mm, przestawne co 60 mm. Dopuszczalne maksymalne obciążenie półki minimum 100 kg. Wymiary: wysokość 151cm x szerokość 75cm x głębokość 30cm. Regał winien spełniać normy: PN-88M78321..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.10.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Sejf lekki - 1 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sejf lekki dwu płaszczowy, wyposażony w zamek szyfrowy, sejf powinien posiadać możliwość montażu dwóch dowolnych zamków. Wyposażony w półki z płynna regulacją wysokości zawieszenia. Sejf powinien posiadać możliwość zamocowania do podłoża. Kolor: popielaty lub równoważny. Wymiary: wysokość 67cm x szerokość 50cm x głębokość 48cm. Sejf winien być wykonany zgodnie z normą PN-EN 14450: 2005(U)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.42.13.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: 6. Sejf meblowy - 1 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sejf meblowy jedno płaszczowe klasy 0, wyposażony w zamek szyfrowy, sejf winien posiadać możliwość montażu w wszystkich meblach, drzwi o grubości co najmniej 45 mm, wyposażony w półki z płynna regulacją wysokości zawieszenia. Sejf powinien posiadać możliwość zamocowania do podłoża. Kolor: popielaty lub równoważny. Wymiary: wysokość 16cm x szerokość 30cm x głębokość 22cm. Sejf winien być wykonany zgodnie z normą PN-EN 14450: 2005(U)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.42.13.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: 7. Regały wtykowe z półkami RPG typ 1. - 10szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Regały ocynkowane, mające wytrzymałość obciążenia na regał 500kg, 6 półek wtykowych typu RPG, obciążenie na półkę 100kg, 4 nogi. Dodatkowe wyposażenie: ograniczniki boczne na każdą z półek (prawy i lewy bok), ogranicznik tylny na każdą z półek. Kolor: popielaty lub równoważny. Wymiary: wysokość 248cm x szerokość 94cm x głębokość 32,5cm. Regał winien spełniać normy: PN-88M78321.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.21.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: 8. Regały wtykowe z półkami RPG typ 2. - 8szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Regały ocynkowane, mające wytrzymałość obciążenia na regał 500kg, 6 półek wtykowych typu RPG, obciążenie na półkę 100kg, 4 nogi. Dodatkowe wyposażenie: ograniczniki boczne na każdą z półek (prawy i lewy bok), ogranicznik tylny na każdą z półek. Kolor: popielaty lub równoważny. Wymiary: wysokość 248cm x szerokość 94cm x głębokość 60cm. Regał winien spełniać normy: PN-88M78321.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.10.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: 9. Regały wtykowe z półkami RPG typ 3. - 4szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Regały ocynkowane, mające wytrzymałość obciążenia na regał 500kg, 5 półek wtykowych typu RPG, obciążenie na półkę 100kg, 4 nogi. Dodatkowe wyposażenie: ograniczniki boczne na każdą z półek (prawy i lewy bok), ogranicznik tylny na każdą z półek. Kolor: popielaty lub równoważny. Wymiary: wysokość 198cm x szerokość 94cm x głębokość 60cm. Regał winien spełniać normy: PN-88M78321.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.21.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: 10. Wieszak ścienny na ubrania - 6szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wieszak ścienny na ubrania wierzchnie z półką mocowana na górnej części wieszaka. Wyposażony w minimum trzy uchwyty po dwie zawieszki na jeden uchwyt. Wieszak wykonany z drewna lub płyty wiórowej okleinowanej w kolorze calvados lub równoważny. Wieszak powinien być wyposażony w minimum dwie zawieszki oraz kołki mocujące do ściany. Wymiary: szerokość 48cm x wysokość 120cm..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.36.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: 11. Krzesło biurowe - 10 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Krzesło biurowe, siedzisko i oparcie tapicerowane tworzywem skóropodobnym oraz elastyczną siatką. Krzesło musi umożliwiać swobodne odchylanie, blokadę w pozycji do pisania, regulację siły odchylania. Krzesło powinno być wyposażone w podnośnik pneumatyczny do regulacji siedziska oraz podparcie na łokcie. Nóżki krzesła wykonane ze stopów metalowych z plastikowymi kółkami. Kolor: aluminiowo- czarny. Krzesło powinno być wykonanie zgodnie z certyfikatem ISO 9001 lub równoważnym..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.11.20.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: 12. Czajniki elektryczne - 20 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Czajnik elektryczny o mocy do 2200W, pojemność minimum 1,5l, wyposażony w filtr antywapniowy - wyjmowany zatrzymujący osady, grzałka ukryta - płytowa ze stali szlachetnej, czajnik wykonany winien być z stali nierdzewnej INOX z anty poślizgową rączką, podświetlany włącznik, automatyczny wyłącznik po zagotowaniu wody, zabezpieczenie przed włączeniem czajnika bez wody, automatyczne wyłączenie po zdjęciu czajnika z podstawki, wskaźnik poziomu wody dwustronny - podświetlany. Podstawka czajnika obrotowa, umożliwiająca schowanie kabla. Kolor: INOX lub równoważny..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.71.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: 13. Kosz na śmieci - 15 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kosz na śmieci, pojemność minimalna - 10 litrów, kosz azurowy-metalowy biurowy owalny, ścianki wykonane z siatki, kolor: czarny lub szary lub równoważny..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.22.43.40-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.