eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bolesławiec › "Wykonanie robót budowlanych związanych z dostosowaniem budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Bolesławcu do wymogów przeciwpożarowych i sanitarnych"



Ogłoszenie z dnia 2020-11-16

Ogłoszenie nr 560227351-N-2020 z dnia 16-11-2020 r.

Bolesławiec: "Wykonanie robót budowlanych związanych z dostosowaniem budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Bolesławcu do wymogów przeciwpożarowych i sanitarnych"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 527827-N-2020

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Bolesławiecki, Krajowy numer identyfikacyjny 23082929800000, ul. Armii Krajowej 12, 59-700 Bolesławiec, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 757 323 258, e-mail k.rybak@powiatboleslawiecki.pl, faks 757 323 250.
Adres strony internetowej (url): www.bip.powiatboleslawiecki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Wykonanie robót budowlanych związanych z dostosowaniem budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Bolesławcu do wymogów przeciwpożarowych i sanitarnych"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

WIZ.272.1.4.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych związanych z dostosowaniem budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Bolesławcu do wymogów przeciwpożarowych i sanitarnych, zlokalizowanego przy ul. H. i W. Tyrankiewiczów 11 w Bolesławcu na działce nr 331 w obrębie 9 miasta Bolesławiec, w ramach zadania inwestycyjnego pn. Likwidacja skutków działania wilgoci w budynku dydaktycznym I Liceum Ogólnokształcącego w Bolesławcu". Kod CPV: 45000000-7 Roboty budowlane 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45111300-1 Roboty rozbiórkowe 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45214220-8 Roboty budowlane w zakresie szkół średnich 45262522-6 Roboty murarskie 45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45312100-8 Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych 45315300-1 Instalacje zasilania elektrycznego 45317000-2 Inne instalacje elektryczne 45343000-3 Roboty instalacyjne przeciwpożarowe 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45410000-4 Tynkowanie 45421130-4 Instalowanie okien i drzwi 45421141-4 Instalowanie przegród 45421146-9 Instalowanie sufitów podwieszanych 45421151-4 Instalowanie ścianek działowych 45430000-0 Pokrywane podłóg i ścian 45442100-8 Roboty malarskie 2. Zakres robót budowlanych obejmuje m.in.: 1) Podział budynku na kilka stref pożarowych: - strefa S1 - pomieszczenia magazynowe i gospodarcze w kondygnacji piwnic, PM < 500 MJ/m2 - powierzchnia wewnętrzna 275,5 m2, powierzchnia netto 236,3 m2, - strefa S2 - pomieszczenie hydroforni w kondygnacji piwnic - powierzchnia wewnętrzna i netto 14,0 m2, - strefa S3 - pomieszczenia magazynowe i gospodarcze w kondygnacji piwnic, PM < 500 MJ/m2, powierzchnia wewnętrzna 280,1 m2, powierzchnia netto 251,6 m2, - strefa S4 - pomieszczenia użytkowe w kondygnacji piwnic, parteru, 1-go, 2-go, 3-go piętra, kategoria zagrożenia ludzi ZL III, powierzchnia wewnętrzna 5.330,3 m2, powierzchnia netto 4.734,7 m2. W korytarzu na poziomie piwnic (pom. 01/16, 01/21, 01/24) należy zlikwidować dodatkowe podziały i przepierzenia celem uczytelnienia drogi ewakuacyjnej. Na kondygnacji 2-go piętra w korytarzu przy klatce schodowej "C" (pom. 3/13) należy zlikwidować poprzeczne ścianki zawężające szerokość drogi ewakuacyjnej. Istniejący w tym pomieszczeniu próg wysokości 16 cm należy zlikwidować poprzez wprowadzenie pochylni o spadku 4%. 2) Odymianie klatki schodowej "A". Główną klatkę schodową "A" należy oddzielić od korytarzy komunikacyjnych stałymi kurtynami dymowymi na parterze i 1-wszym piętrze oraz drzwiami dymoszczelnymi w klasie S30 na 1-wszym i 2-gim piętrze. Zabezpieczenie przed zadymieniem należy rozwiązać poprzez zainstalowanie okiennego systemu oddymiania. W tym celu dla zapewnienia wymaganej czynnej powierzchni oddymiania na 3-cim piętrze należy wymienić 14 okien istniejących na nowe, wyposażone w siłowniki łańcuchowe powodujące uchylenie skrzydeł. Napowietrzanie klatki schodowej należy rozwiązać poprzez system otwarcia drzwi wiatrołapu i drzwi zewnętrznych wyjścia na dziedziniec szkolny. W celu otwarcia skrzydeł drzwiowych należy zamontować napędy drzwiowe, które po zwolnieniu blokady rygli elektrycznych blokujących skrzydło bierne spowodują otwarcie obydwu skrzydeł. W trakcie zwykłego użytkowania do przymykania skrzydła czynnego ma służyć samozamykacz drzwiowy. Uzupełniająco do napowietrzania należy włączyć dwa okna znajdujące się w wiatrołapie. System napowietrzania ma być sterowany z centrali sterującej zamontowanej na parterze, połączonej w układzie master-slawe z główną centralą systemu oddymiania umieszczoną na 2-gim piętrze klatki schodowej. Elementem uruchamiającym system napowietrzania i oddymiania mają być optyczne czujki dymu zlokalizowane na każdej kondygnacji klatki schodowej. Do centrali oddymiania należy podłączyć moduł sterujący zwolnieniem skrzydeł drzwi dymoszczelnych zamontowanych pomiędzy korytarzami skrzydła północnego budynku a klatką schodową "A". W normalnych warunkach drzwi mają pozostać w pozycji otwartej. Utrzymanie pozycji otwartej mają zapewniać podłogowe chwytaki elektromagnetyczne. Zamknięcie Skrzydła następuje dzięki zamontowanemu samozamykaczowi drzwiowemu po wyłączeniu elektromagnesów w chwytakach. Na parterze i drugim piętrze dodatkowo należy zamontować ręczne przyciski oddymiania RPO pozwalające uruchomić system w sytuacji braku reakcji czujek dymu. 3) Awaryjne oświetlenie ewakuacyjne. Wszystkie drogi ewakuacyjne w budynku szkoły należy wyposażyć w lampy awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego zapewniające minimalne natężenie światła co najmniej 2 luxy. Awaryjne oświetlenie ewakuacyjne musi uruchamiać się automatycznie po zaniku napięcia. Należy zastosować lampy z akumulatorami zapewniającymi działanie przez minimum jedną godzinę. Jako uzupełnieniem awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego należy zamontować lampy z piktogramami oznakowania dróg ewakuacyjnych zgodnie z PN-92/N-01256/02 "Znaki bezpieczeństwa. Ochrona przeciwpożarowa". 4) Instalację sygnalizacyjną. Na kondygnacji piwnic, w szatniach dla uczniów, pomieszczeniach socjalnych pracowników i w pomieszczeniu warsztatowym należy zamontować na sufitach autonomiczne czujki dymu. Na klatce schodowej "A" należy zamontować optyczne czujki dymu na każdej kondygnacji podłączone do centrali sterowania oddymianiem. 5) Oddzielenia i zamknięcia pożarowe. W celu zmniejszenia powierzchni strefy pożarowej na kondygnacji piwnic należy wydzielić dodatkowe strefy pożarowe. W korytarzu pomiędzy pom. 01/16 i 01/21 należy zamontować drzwi półtora skrzydłowe o odporności ogniowej EI 60 oddzielające strefę ZL III od strefy PM pomieszczeń magazynowych i technicznych szkoły zlokalizowanych w części zachodniej budynku. W tej strefie dodatkowo należy wydzielić pomieszczenie hydroforni poprzez wymianę istniejących drzwi na pożarowe w klasie EI 60 i zamurować pozostałe otwory cegłą pełną. Ponadto pomiędzy pom. 01/19 i 01/22 istniejące zamknięcie należy rozebrać a otwór zamurować cegłą pełną. W skrzydle północnym w kondygnacji piwnic znajdują się pomieszczenia magazynowe i techniczne - węzeł cieplny stanowiące odrębną strefę pożarową PM oddzieloną od pozostałej części budynku ścianami pełnymi i stropem spełniającym wymagania oddzielenia pożarowego. Istniejące wejście do tej części zamknięte drzwiami w klasie EI 30 należy zamknąć drzwiami w klasie EI 60. W przejściach pomiędzy korytarzami a klatkami schodowymi "A" i "C" należy zamontować stałe kurtyny dymowe z pozostawieniem przejścia wysokości 220 cm. Kurtyny należy wykonać w konstrukcji szkieletowej z płyt gipsowo-kartonowych w klasie EI 60. 6) Elementy wykończenia wnętrz. Na drogach komunikacyjnych - korytarzach i klatkach schodowych znajdują się elementy wykończenia wnętrz takie jak drewniane okładziny ścienne, podłogowe wykładziny z PCW o nie znanej klasie palności. W ramach remontu wnętrz należy zlikwidować drewniane boazerie, w korytarzach i na klatkach schodowych należy usunąć wykładziny podłogowe. Należy stosować okładziny ścienne i wykładziny podłogowe przeznaczone dla obiektów użyteczności publicznej. Zastosowane materiały powinny być niepalne lub trudno zapalne, co powinno być zawarte w atestach i świadectwach dopuszczenia. Sufit w pomieszczeniach użytkowych na poddaszu istniejący na belkach drewnianych w klasie REI 30 należy doprowadzony do klasy odporności ogniowej REI 60 poprzez przymocowanie od spodu płyt gipsowo-kartonowych ogniochronnych grubości 18 mm mocowanych na elastycznym ruszcie - system NIDA Sufit PK48/18 lub inny o podobnych parametrach. 7) Inne niezbędne roboty towarzyszące. Inne roboty towarzyszące niezbędne do prawidłowego wykonania zadania inwestycyjnego.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45100000-8,

45111300-1,

45210000-2,

45214220-8,

45262522-6,

45310000-3,

45312100-8,

45315300-1,

45317000-2,

45343000-3,

45400000-1,

45410000-4,

45421130-4,

45421141-4,

45421146-9,

45421151-4,

45430000-0,

45442100-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Od dnia zawarcia umowy do dnia 20 listopada 2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
29/10/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana zakresu rzeczowego zadania i tym samym zmiana wynagrodzenia ustalonego w umowie na kwotę 878.600,00 zł oraz terminu umownego wykonania zadania do 28 lutego 2021

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zmiana zakresu rzeczowego zadania i tym samym zmiana wynagrodzenia ustalonego w umowie na kwotę 878.600,00 zł oraz terminu umownego wykonania zadania do 28 lutego 2021

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Z uwagi na konieczność wykonania robót dodatkowych, polegających na wykonaniu prac potwierdzonych protokołem konieczności robót zaniechanych i dodatkowych nr 1 z dnia 13 października 2020 r. oraz protokołem negocjacji nr 1 z dnia 13 października 2020 r., stanowiącą obiektywnie uzasadnioną przyczynę zmiany zakresu rzeczowego zadania i tym samym zmiany terminu zakończenia robót oraz wielkości wynagrodzenia.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.