eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rydułtowy › Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-11-13

Ogłoszenie nr 560225960-N-2020 z dnia 13-11-2020 r.

Rydułtowy: Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 519689-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540048915-N-2019, 540056567-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510090801-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Rydułtowy, Krajowy numer identyfikacyjny 27253611000000, ul. ul. Ofiar Terroru 36, 44-280 Rydułtowy, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 324 537 411, e-mail um@rydultowy.pl, faks 324 537 410.
Adres strony internetowej (url): www.rydultowy.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BP.271.000003.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pod nazwą: "Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach" zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 7 do SIWZ. 2. Roboty określone w ust. 1 obejmują w szczególności: 1) rozbudowę istniejącego budynku o dodatkowy segment "B" wraz z instalacjami wewnętrznymi, 2) modernizację istniejącego budynku (m.in. modernizacja kotłowni), 3) wykonanie wewnętrznej instalacji hydrantowej w części istniejącej i nowoprojektowanej, 4) wykonanie instalacji awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego, 5) wyposażenie budynku Urzędu Miasta w główny wyłącznik prądu, 6) wykonanie instalacji systemu sygnalizacji pożaru, 7) wykonanie instalacji alarmowej i monitoringu wizyjnego, 8) przebudowę uzbrojenia i zagospodarowania terenu (w wymaganym zakresie), 9) przebudowę istniejących schodów terenowych zlokalizowanych przy wejściu głównym do istniejącego budynku wraz z remontem muru oporowego, 10) zagospodarowanie terenu w rejonie projektowanej rozbudowy, 11) wyznaczenie i oznakowanie drogi pożarowej, 12) budowę w nowym segmencie windy skutkującą dostępnością całego budynku dla osób niepełnosprawnych, a w szczególności dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, 13) wykonanie systemu oddymiania nowoprojektowanej klatki schodowej, która będzie pełniła funkcję przechodnią pomiędzy częścią nowoprojektowaną a częścią istniejącą, 14) klimatyzację dla całego obiektu. 3. Szczegółowy zakres robót określają: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45310000-3,

45311100-1,

45312200-9,

45314320-0,

45332300-6,

45333000-0,

45332200-5,

45331100-7,

45331000-6,

45320000-6,

45331210-1,

45231300-8,

45111000-8,

45231000-5,

45330000-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od dnia 09/05/2019 do dnia 15/11/2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
18/09/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Realizacja robót dodatkowych obejmujących: 1) dostawę i montaż depozytora kluczy oraz szafy na dokumenty, 2) wykonanie przyłączy kanalizacyjnych w łazience piwnic segment A, 3) montaż systemowych dylatacji na styku budynków, 4) wykonanie robót kamieniarskich w poziomie przyziemia, 5) dostawę i montaż drzwi tylnych, 6) wykonanie robót związanych z montażem instalacji do bankomatu, 7) przeróbkę instalacji c.o. w pomieszczeniach i korytarzach przyziemia.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Uzasadnienie faktyczne: 1) dokonując analizy potrzeb Zamawiającego pod kątem bezpieczeństwa dokumentów publicznych w kontekście powstania w Urzędzie nowych pomieszczeń (segment B) oraz potrzebę spełniania wymagań ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o dokumentach publicznych rozumianej jako konieczność wprowadzenia jednolitych rozwiązań organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przechowywanych dokumentów stwierdzono konieczność dostawy i montażu depozytora kluczy oraz szafy na dokumenty. Istniejące oraz przewidziane w dokumentacji projektowej wyposażenie budynku było właściwe na dzień uzyskania pozwolenia na budowę, tj. 06.11.2018 r. Postępowanie przetargowe wszczęto 28.02.2019 r., zaś umowa na roboty budowlane została zawarta 09.05.2019 r. W związku z wejściem w życie dnia 12 lipca 2019 r., tj po uzyskanym pozwoleniu na budowę, wszczętym postępowaniu przetargowym, a także po podpisaniu umowy na roboty budowlane ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o dokumentach publicznych, wystąpiła konieczność dostosowania pomieszczeń do przechowywania dokumentów publicznych oraz ich blankietów, której Zamawiający ani Wykonawca nie mogli przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Z uwagi na powyższe, celem dostosowania funkcjonujących w Urzędzie Miasta Rydułtowy systemów ochrony danych osobowych do obecnych wymogów, nowej koncepcji polityki bezpieczeństwa w związku z powstaniem nowych pomieszczeń i ich funkcją, uzasadnionym jest zastosowanie w pomieszczeniach, w których składowane jak również wydawane są dokumenty publiczne szaf metalowych zamykanych oraz depozytora kluczy, których zakup stał się konieczny w związku ze zmianą przepisów już po uzyskaniu pozwolenia na budowę. 2) po dokonaniu odkrywek posadzki w pomieszczeniu WC istniejącej części budynku stwierdzono, że istniejąca kanalizacja sanitarna jest prowadzona w kierunku rozbudowywanego segmentu. Dokumentacja projektowa nie obejmowała swym zakresem remontu istniejących sanitariatów. Po konsultacji z Projektantem stwierdzono, że koniecznym i zasadnym jest prowadzenie robót polegających na wykonaniu przyłączy kanalizacyjnych w łazience piwnic segmentu A z odprowadzeniem do studzienki kanalizacyjnej od strony parkingu. Powyższe rozwiązanie uniemożliwi zalewanie budynku w miejscu dylatacji na wypadek ewentualnej awarii wewnętrznej kanalizacji sanitarnej. 3) w obrębie styku istniejącej części budynku z nowobudowanym segmentem stwierdzono konieczność zabezpieczenia szczeliny dylatacyjnej między segmentami. Dokumentacja projektowa przewidywała zabezpieczenie szczeliny dylatacyjnej, jednak na etapie projektowania nie dokonano szczegółowego doboru systemu. Na etapie realizacji, po konsultacji z Projektantem uszczegółowiono ww. rozwiązanie i dobrano odpowiedni system zabezpieczenia dylatacji. Bez szczegółowego rozwiązania nie istniałaby możliwość wykończenia tego elementu oraz rozliczenia (z uwagi na przyjęty model wynagrodzenia kosztorysowego w umowie), wobec powyższego ww. roboty stały się niezbędne do wykonania. 4) na etapie prowadzenia robót wykończeniowych zewnętrznych stwierdzono znaczne zawilgocenia nowowybudowych murków oporowych przy budynku. Przewidziane w dokumentacji ww. murki zostały zaprojektowane jako żelbetowe, bez okładzin z elementów drobnowymiarowych. Po konsultacjach z Projektantem stwierdzono, że prawdopodobną przyczyną powstałych zawilgoceń jest spływanie wód opadowych po przedmiotowych murkach co skutkuje powstaniem zjawiska podciągania kapilarnego. Celem zabezpieczenia przedmiotowych murków oporowych przed zawilgoceniem skutkującym ich destrukcją stwierdzono konieczność wykonania robót kamieniarskich polegających na montażu okładzin z płyt granitowych z kapinosem. Z uwagi na powyższe wykonanie przedmiotowych robót kamieniarskich w poziomie przyziemia uznano za zasadne. 5) w trakcie prowadzenia robót zwrócono uwagę na zły stan techniczny wejściowych drzwi do istniejącego segmentu budynku od strony parkingu. Ponadto w ocenie inspektora nadzoru inwestorskiego przedmiotowe drzwi jako dwuskrzydłowe (2 skrzydła o szer. 55 cm) nie spełniają wymogów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2019 poz. 1065), a konkretnie § 62, tj.: "drzwi wejściowe do budynku i ogólnodostępnych pomieszczeń użytkowych oraz do mieszkań powinny mieć w świetle ościeżnicy co najmniej: szerokość 0,9 m i wysokość 2 m. W przypadku zastosowania drzwi zewnętrznych dwuskrzydłowych szerokość skrzydła głównego nie może być mniejsza niż 0,9 m." Dokumentacja projektowa nie przewidywała swym zakresem wymiany stolarki drzwiowej w istniejącej części budynku, jednakże z uwagi na niespełnianie wymogów z ww. rozporządzenia oraz zły stan techniczny spowodowany w dużej mierze aktywnością ekip budowlanych (roboty prowadzane są w budynku), a także zapewnienie ciągłości robót i uniknięcie problemów z gwarancją roboty te stały się niezbędne do wykonania. 6) Zamawiający podjął decyzję o rezygnacji z wynajmu pomieszczenia bankomatu zlokalizowanego w istniejącej części budynku, w strefie pomieszczeń archiwum na poziomie przyziemia. Mając na uwadze obowiązujące przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, ustawę o dokumentach publicznych oraz zmianę koncepcji szeroko rozumianej polityki bezpieczeństwa w związku z rozbudową Urzędu i nową funkcją niektórych pomieszczeń stwierdzono,iż w strefie archiwum nie należy wynajmować pomieszczeń jednostkom zewnętrznym. Z uwagi jednak na planowany montaż bankomatu na zewnątrz budynku (biorąc pod uwagę wolę mieszkańców) w okolicy wejścia do nowobudowanego segmentu budynku, stwierdzono za zasadne wykonanie na etapie robót budowlanych niezbędnych robót elektrycznych celem przystosowania obiektu do instalacji bankomatu, co w przyszłości zminimalizuje konieczność wykonania robót na nowowybudowanym segmencie. Przygotowanie obiektu do instalacji bankomatu przez obecnego Wykonawcę jest uzasadnione ekonomicznie oraz technologicznie, gdyż pozwoli uniknąć ponownego niszczenia elewacji, a także problemów przy egzekwowaniu uprawnień wynikających z gwarancji zaś prowadzenie robót elektrycznych zbiega się z innymi tego typu robotami prowadzonymi w tym czasie na budynku, co pozwoli na minimalizację kosztów przez Zamawiającego. 7) stwierdzono, że po dokonaniu powiększenia otworów okiennych w pomieszczeniu przyziemia (pom. podatków w segmencie istniejącym) zgodnie z projektem, istnieje konieczność wykonania przeróbek istniejącej instalacji c. o. w ww. pomieszczeniu oraz w korytarzach przedmiotowej kondygnacji. Dokumentacja projektowa nie przewidywała wykonywania prac instalacyjnych w powyższych pomieszczeniach. Celem zapewnienia prawidłowej instalacji c. o., po powiększeniu ww. otworów okiennych, stwierdzono konieczność dostosowania jej do istniejącej, a wykonanie przedmiotowych robót uznano za zasadne. Uzasadnienie prawne: zgodnie z przepisem art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. Powyższe roboty są powiązane technologicznie i ekonomicznie z robotami będącymi przedmiotem zamówienia. Dostawa wyposażenia czy montaż nowych drzwi związane są z koniecznością dostosowania projektu do wymogów obowiązujących przepisów. Pozostała część robót stała się niezbędna do wykonania celu dalszego prowadzenia robót budowlanych i zakończenia poszczególnych etapów prac z zachowaniem chronologii prowadzenia robót, a także celem zapewnienia jednorodnych standardów wykonania robót. Roboty wykona wyłoniony w postępowaniu przetargowym dotychczasowy Wykonawca, gdyż jest to uzasadnione ekonomicznie i technicznie jak wskazano powyżej. Roboty prowadzone są w obrębie funkcjonującego dla mieszkańców Urzędu. Jest to przedsięwzięcie nie tylko organizacyjne, ale i logistyczne, aby zapewnić ciągłość funkcjonowania Urzędu z powodu czasowego wyłączenia z użytkowania niektórych pomieszczeń. Obecność na budowie kolejnego Wykonawcy znacznie utrudni prowadzenie robót i je skomplikuje. Dodatkowo fizyczne przebywanie na terenie budowy dwóch Wykonawców wiązałoby się z dużymi niedogodnościami, gdyż mogłoby spowodować brak jednoznacznego ustalenia momentu zakończenia robót oraz trudności z ustaleniem odpowiedzialności za rezultat robót i niepotrzebne problemy organizacyjne związane z ich wykonaniem. Udzielenie zamówienia innemu wykonawcy niż dotychczasowy jest również nieuzasadnione ekonomicznie, gdyż spowoduje znaczny wzrost kosztów dla Zamawiającego. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, jak również dysponuje na budowie odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, stąd Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z organizacją terenu budowy przez innego wykonawcę rozumianych jako koszty demobilizacji i ponownej mobilizacji dotychczasowego wykonawcy, koszty zabezpieczenia miejsca realizacji zamówienia. Inne aspekty ekonomiczne przemawiające na niekorzyść przebywania kilku Wykonawców na budowie to koszty ustalenia odpowiedzialności z tytułu gwarancji lub rękojmi spowodowane faktem, że rezultat prac jednego Wykonawcy ma wpływ na rezultat prac drugiego, która to sytuacja przy stwierdzeniu wady w wykonaniu robót może powodować konieczność powoływania biegłego do ustalenia, który z tych Wykonawców poniesie koszty ich usunięcia - koszty przestojów na terenie budowy związane z wyborem nowego wykonawcy robót. Wszystkie ww. okoliczności zarówno technicznie jak i ekonomiczne świadczą o możliwości wystąpienia istotnej niedogodności i mogą spowodować znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego. Wartość robót dodatkowych wynosi(łącznie 58 740,50 zł brutto) nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie. Spełnione zostały więc przesłanki określone w przepisie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp dopuszczające dokonanie zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.