Ogłoszenie z dnia 2020-10-16
Ogłoszenie nr 560203507-N-2020 z dnia 16-10-2020 r.
Warszawa: Wykonanie instalacji odwadniającej drenażowej oraz wykonanie izolacji przeciwwilgociowych pionowej i poziomej ścian fundamentowych budynku ośrodka naukowo-dydaktycznego i Obserwatorium Astronomiczno-Geodezyjnego Politechniki Warszawskiej w Józefosławiu
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 595701-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510274494-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Politechnika Warszawska, Krajowy numer identyfikacyjny 00000155400000,
ul. Pl. Politechniki
1,
00-661
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
+48222345927, e-mail
Dominika.Jastrzebska@pw.edu.pl, faks
+48226286075.
Adres strony internetowej (url):
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: publiczna uczelnia techniczna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie instalacji odwadniającej drenażowej oraz wykonanie izolacji przeciwwilgociowych pionowej i poziomej ścian fundamentowych budynku ośrodka naukowo-dydaktycznego i Obserwatorium Astronomiczno-Geodezyjnego Politechniki Warszawskiej w Józefosławiu
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP.RB.LW.11.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie instalacji odwadniającej drenażowej oraz wykonanie izolacji przeciwwilgociowych pionowej i poziomej ścian fundamentowych budynku ośrodka naukowo-dydaktycznego i Obserwatorium Astronomiczno-Geodezyjnego Politechniki Warszawskiej w Józefosławiu
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45110000-7,
45320000-6,
45262500-6,
45324000-4,
45262510-9,
45453100-8,
45453000-7,
45233253-7,
45332200-5,
45332300-6
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
180 dni od daty wprowadzenia na budowę
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
29/09/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, które wpływają na należyte wykonanie umowy skutkujące zmianą umowy (Aneks nr 2) w: 1) § 3 ust. 2 - przesunięciem terminu wykonania umowy do 15.10.2020 r., przy czym pierwotnie termin wykonania umowy był przesunięty do 31.08.2020 r. (Aneks nr 1); 2) § 8 - wykonaniem dalszych robót przy udziale podwykonawców. Zgoda Zamawiającego na korzystanie przez wykonawcę z podwykonawców oraz zawiadomienia o zajęciu wierzytelności pieniężnych przez Kancelarie Komorników Sądowych powoduje zmianę warunków płatności z należności Wykonawcy, które Zamawiajacy będzie dokonywał za zrealizowane roboty budowlane wg kolejności: 1)należności komornicze-świadczenia pieniężne przekazane na rachunek bankowy komornika; 2) zabezpieczenie wykonania umowy; 3) wynagrodzenie należne podwykonawcom; 4) pozostałe wynagrodzenie- Wykonawcy.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W dniu 31.03.2020 r. dokonano ustawą z 31.03.2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw(Dz.U. poz. 568 ze zm.) zmiany ustawy z 2.03.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U.374)-dalej u.k., w celu umożliwienia dokonywania zmian w umowach w sprawie zamówienia publicznego z powodu wpływu okoliczności z wiązanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie tych umów. ustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych po zmianach art 15r przewiduje możliwość dostosowania treści łączącego strony stosunku prawnego do zmian warunków społeczno-gospodarczych wywołanych przez COVID-19. W celu dostosowania umowy do nowej sytuacji rynkowej ww. ustawa określa procedurę postępowania, którą musi poprzedzić ustalenie warunków ewentualnego aneksu i jego zawarcie. Jednocześnie art. 15r ust. 4 u.k. stanowi, że zamawiający po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, o których mowa w ustawie mogą wpłynąć lub wpływają na należyte wykonanie umowy, może w uzgodnieniu z wykonawcą dokonać zmiany umowy, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy z 29.01.2004 r.-Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.)- w szczególności przez zmianę terminu wykonania umowy lub jej części, lub czasowe zawieszenie wykonania umowy lub jej części, zmianę sposobu wykonywania dostaw, usług lub robót budowlanych; zmianę zakresu świadczenia wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia wykonawcy - o ile wzrost wynagrodzenia nie przekroczy 50 % wartości pierwotnej umowy. Kolejnej zmiany u.k. dokonano w art. 77 ustawy z 19.06.2020 r o dopłatach oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 (Dz.U., poz.1086), w art. 15r ust. 4 otrzymuje brzmienie:"4.Zamawiający po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, o których mowa w ust. 1, wpływają na należyte wykonanie umowy, o których mowa w ust.1, w uzgodnieniu z wykonawcą dokonuje zmiany umowy, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy z snia 29 stycznia 2004 r.-Prawo zamówień publicznych, w szczególności przez:", po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzemieniu: "4a. W przypadkach stwierdzenia, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, o których mowa w ust. 1, mogą wpłynąć na należyte wykonanie umowy, o której mowa w ust. 1, zamawiający w uzgodnieniu z wykonawcą, może dokonać zmiany umowy zgodnie z ust. 4. Wykonawca pismami z dnia 08 i 10 września 2020 r. poinformował zamawiającego o trudnym położeniu firmy, wywołanym epidemią COVID-19 i zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na realizację zadania przy pomocy podwykonawców. Zamawiający w SIWZ IPU w § 8 ust. 3, określił, że: "Jeśli Wykonawca nie zadeklaruje korzystania z podwykonawców w ofercie, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy i wprowadzenia zapisów umożliwiających korzystanie z Podwykonawców, jeżeli uzna to za konieczne, a Wykonawca złoży odpowiedni wniosek w formie pisemnej. Skorzystanie przez Wykonawcę z Podwykonawcy wymaga bezwzględnej zgody Zamawiającego".
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie czynności zawodowych położnej w Klinice Położnictwa i Perinatologii
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej w Przychodni Medycyny Rodzinnej.
- zakup przełączników sieciowych dla Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
- Dostawa i montaż materiałów do wyposażenia terenów zewnętrznych na terenie administrowanym przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy
- Zakup i dostawa komputerów dla potrzeb Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.
- RZP - 34/AK/2025 - Dostawa odczynników do analizy moczu i koagulologii wraz z dzierżawą analizatorów oraz wirówki
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Roboty budowlane w ramach projektu - "Dostępna szkoła - nasza szkoła"
- Roboty budowlane polegające na remoncie ciągów komunikacyjnych
- Przebudowa budynku szkoły podstawowej nr 2 w Szczawie, z wyłączeniem przegród zewnętrznych i elementów konstrukcyjnych, na potrzeby planowanego Urzędu Gminy Szczawa - Etap 1
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku komunalnego w Baranowie. Zadanie współfinansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku świetlicy wiejskiej w Bożej Woli. Zadanie współfinansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
- Budowa dwóch budynków mieszkalnych przy ulicy Karkonoskiej w miejscowości Lubawka
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.