eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kalisz Pomorski › KOMPLEKSOWE OŚWIETLENIE ULIC, DRÓG I PLACÓW PUBLICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KALISZ POMORSKI

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-10-01

Ogłoszenie nr 550189920-N-2020 z dnia 01-10-2020 r.

Kalisz Pomorski: KOMPLEKSOWE OŚWIETLENIE ULIC, DRÓG I PLACÓW PUBLICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KALISZ POMORSKI OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kalisz Pomorski reprezentowana przez Burmistrza Kalisza Pomorskiego, Krajowy numer identyfikacyjny 33092056400000, ul. ul. Wolności 25, 78-540 Kalisz Pomorski, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 943 616 263, e-mail ratusz@kaliszpom.pl, faks 943 616 288.
Adres strony internetowej (url): www.kaliszpom.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: KOMPLEKSOWE OŚWIETLENIE ULIC, DRÓG I PLACÓW PUBLICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KALISZ POMORSKI
Numer referencyjny IP 271.5.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa polega na oświetleniu ulic, dróg i placów publicznych znajdujących się na terenie Gminy Kalisz Pomorski. Wykonawca zobowiązany będzie do podjęcia i wykonania wszelkich czynności niezbędnych do zapewnienia oświetlenia, w tym do: a) wykonywania usługi kompleksowej przy wykorzystaniu własnej infrastruktury, b) oświetlenie ulic, placów i dróg od zmierzchu do świtu, przy czym, na życzenie Zamawiającego możliwa jest jednorazowa zmiana czasu załączenia oświetlenia bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów z tego tytułu (inne dodatkowe regulacje czasów załączeń na życzenie Zamawiającego mogą być dokonane za dodatkową uzgodnioną co do wysokości opłatą), c) przystąpienia do usuwania awarii w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego i zakończenia usuwania awarii w ciągu kolejnych 24 godzin, chyba że okazałoby się to niemożliwe, z uwagi na konieczność uzyskania zezwolenia na przeprowadzenie prac związanych z usuwaniem awarii albo tez zaistniały trudności z zakupem części do urządzenia oświetleniowego, które uległo awarii i w takim przypadku awaria zostanie usunięta w ciągu 24 godzin od otrzymania zgód stosownych organów/ instytucji lub zakupu części zamiennych, d) utrzymania w należytym stanie technicznym i estetycznym instalacji oświetleniowej oraz punktów świetlnych, e) utrzymaniu świecenia wszystkich punktów świetlnych od zmierzchu do świtu, w ilości nie mniejszej niż 95%, w tym wymianie spalonych źródeł światła w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia o nie świeceniu lamp od Zamawiającego, f) zapewnienia dostaw energii elektrycznej do poszczególnych punktów świetlnych, g) dokonywania wszelkich czynności z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego właściwego w zakresie, w jakim będzie to niezbędne do wykonania Usługi Kompleksowej, h) dokonywania wszelkich czynności ze sprzedawcą energii elektrycznej; Ilość punktów świetlnych znajdujących się na obszarze działania Wykonawcy wynosi 897 sztuk. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia słupów i sieci przed nielegalnym poborem prądu i przed przebiciami. Szkody wynikłe z niewykonania tego obowiązku nie mogą obciążać Zamawiającego. Wykonanie prac o charakterze inwestycyjnym, takich jak: dobudowa, modernizacja, demontaż oświetlenia nie jest objęte niniejszym zamówieniem.

II.5) Główny Kod CPV: 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 426000.00
Waluta:
złoty

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Ustawa Pzp - art. 67 stanowi, że zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej reki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów.Zgodnie z art.18 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 10.04.1997r. "Prawo Energetyczne" (z późń.zm.)do zadań własnych gmin w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gmin, w odniesieniu do których gmina jest zarządcą. Finansowanie usługi oświetlenia oznacza finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz kosztów ich budowy oraz konserwacji, eksploatacji i utrzymania urządzeń oświetleniowych. W przypadku gdy Gmina nie jest właścicielem urządzeń zleca Usługę Oświetleniową podmiotowi, który posiada już urządzenia oświetleniowe. Z taką sytuacja mamy właśnie do czynienia. W takim przypadku gminy zobowiązane są do finansowania usługi oświetlenia poprzez zawieranie umów z właścicielem urządzeń, na mocy których właściciel zajmuje się konserwacją, eksploatacją i utrzymaniem urządzeń oświetlenia ulic oraz rozliczeniem energii elektrycznej w zamian za wynagrodzenie określone w umowie. Ponieważ infrastruktura techniczna służąca do oświetlenia dróg i ulic jest własnością ENERGI Oświetlenie Sp. z o.o. w związku z realizacja wskazanego obowiązku możliwa jest tylko sytuacja zawarcia umowy z właścicielem infrastruktury czyli z ENERGĄ Oświetlenie Sp. z o.o.Każdy właściciel - zgodnie z treścią art. 140 Kodeksu cywilnego - może korzystać ze swojej rzeczy z wyłączeniem innych osób. Gmina nie może zatem narzucić właścicielowi infrastruktury wykonawcy, którego sama wybierze, gdyż oznaczałoby to naruszenie art. 140 KC i rodziło po stronie ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. roszczenie określone w art. 222 Kodeksu cywilnego.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.