Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2019-07-10
Ogłoszenie nr 550141006-N-2019 z dnia 10-07-2019 r.
Wieluń: Wymiana pokrycia dachowego budynku A Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe w Wieluniu, Krajowy numer identyfikacyjny 73093489000000,
ul. Pl. Kazimierza Wielkiego
2,
98-300
Wieluń, woj.
łódzkie, państwo
Polska, tel.
438 434 280, e-mail
zam_pub@powiat.wielun.pl, faks
438 434 263.
Adres strony internetowej (url): www.bip.powiat.wielun.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wymiana pokrycia dachowego budynku A Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie
Numer referencyjny
ON.272.09.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wymiana 20 - letniego pokrycia dachowego budynku wysokiego "A" Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie na nową blachodachówkę panelową (w połysku) o łącznej powierzchni 630 m2.
Budynek A DPS w Skrzynnie zlokalizowany jest na działce nr ewid. 1470, obręb Skrzynno, gmina Ostrówek.
Wymiary ww. budynku:
- wysokość do rynny: 13 m2, długość ściany południowej: 30 m2:
Zakres rzeczowy robót obejmuje w szczególności:
1) demontaż:
instalacji odgromowej na dachu;
obróbek blacharskich;
pokrycia z blachodachówki o powierzchni 630 m2;
6 szt. okien dachowych o wymiarach 55x78 oraz kominów wentylacyjnych;
łat drewnianych o powierzchni 434 m2;
wyłazu dachowego;
2) montaż:
nowej folii paroprzepuszczalnej na powierzchni 434 m2;
nowych kontrłat na powierzchni 434 m2;
30% zdemontowanych łat dachowych nadających się do ponownego montażu oraz 70% nowych łat;
4 szt. nowych okien dachowych PCV o wymiarach 68x120 oraz nowych kominów wentylacyjnych;
nowych obróbek blacharskich i pokrycia z blachodachówki o powierzchni 630 m2;
nowego wyłazu dachowego;
nowych ław kominiarskich;
zdemontowanej instalacji odgromowej na dachu;
3) montaż i demontaż rusztowania;
4) wykonanie pomiarów instalacji odgromowej.
Zamawiający wymaga aby nowa blachodachówka zakupiona i zamontowana przez Wykonawcę w miarę możliwości dobrana była kolorystycznie do obecnego orynnowania.
Orynnowanie poziome pozostaje bez zmian, tj. nie podlega demontażu. Szczegółowy opis zamówienia zawiera Przedmiar robót.
Zamawiający informuje, iż w roku 2017 przeprowadzono remont dachu na budynku wysokim w zakres którego wchodził: montaż kontrłat, ułożenie folii paroprzepuszczalnej, wymiana zwilgotniałych oraz zbutwiałych łat drewnianych na łącznej powierzchni 196 m2. Wobec powyższego w przedstawionym powyżej zakresie rzeczowym robót - pomniejszono na budynku wysokim powierzchnię kontrłat, folii paroprzepuszczalnej i łat drewnianych o 196 m2.
Uwaga nr 1
Wymiana pokrycia dachowego na budynku A Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie nie jest przedmiotem zgłoszenia robót budowlanych i nie wymaga pozwolenia na budowę.
Zdemontowane materiały, tj.: blachodachówkę i obróbki blacharski, a także 2 szt. okien-wskazane przez Zamawiającego, Wykonawca przekaże Zamawiającemu poprzez ich ułożenie w siedzibie Zamawiającego, w wyznaczonym przez niego miejscu. Pozostałe materiały rozbiórkowe zostaną zutylizowane przez Wykonawcę.
Wykonawca zobowiązany będzie:
- zapewnić kierownika budowy posiadającego odpowiednie uprawnienia wymagane ustawą Prawo budowlane;
- zabezpieczyć i oznakować prowadzone roboty oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji zadania.
Zamawiający zapewni we własnym zakresie Inspektora nadzoru inwestorskiego.
Uwaga nr 2
Rozliczenie robót będzie się odbywało na podstawie 2 faktur częściowych i faktury końcowej (łącznie 3 faktury) za wykonane elementy robót ujęte w harmonogramie rzeczowo-finansowym zatwierdzonym przez Zamawiającego.
Przedmiotem odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego będzie bezusterkowe wykonanie elementów i całego przedmiotu zamówienia, potwierdzone odpowiednio protokołami odbiorów częściowych i protokołem odbioru końcowego.
Odbiorom częściowym będą podlegały roboty zanikające i ulegające zakryciu, z tym, że odbiór tych robót przez Zamawiającego nastąpi w terminie bezzwłocznym po zgłoszeniu przez Wykonawcę.
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania i przedłożenia Zamawiającemu, przed podpisaniem umowy, harmonogramu rzeczowo-finansowego, uwzględniającego wykonanie wszystkich robót objętych przedmiotem umowy. Harmonogram musi być zaakceptowany przez Zamawiającego. Harmonogram musi zawierać wszelkie koszty składające się na cenę oferty, niezbędne do zrealizowania przedmiotu umowy z ich podziałem na poszczególne elementy z uwzględnieniem terminów realizacji każdego z tych elementów.
Uwaga nr 3
Dokumentacja projektowa została wykonana dla zadania pn. "Docieplenie budynku Domu Pomocy Społecznej, wymiana pokrycia dachowego i stolarki okiennej w ramach zadania Termomodernizacja budynku DPS w Skrzynnie wraz z montażem odnawialnych źródeł energii. niniejsze postępowanie dotyczy jedynie wymiany pokrycia dachowego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załącznik (płyta CD). Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.
II.5) Główny Kod CPV:
45261210-9
Dodatkowe kody CPV:
45100000-8,
45111300-1,
45453000-7,
45111220-6,
45312311-0
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Negocjacje bez ogłoszenia
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 62 ust. 1 pkt. 4) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Negocjacje bez ogłoszenia - art. 62 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp - ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której wcześniej nie można było przewidzieć, nie można zachować terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem.
W dniu 24.06.2019r. zamawiający odstąpił z winy wykonawcy od wykonania umowy ON.273.04.2019 z dnia 11.02.2019 r. na wymianę pokrycia dachowego budynku A Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie zawartej z ZRW Łódź Anna Błaszczyk, ul. Ciesielska 6/1, 91-308 Łódź. W dniu 10.06.2019 r. została zawarta umowa na wykonanie robót budowlanych polegających na dostawie i montażu układu odnawialnych źródeł ciepła i energii elektrycznej dla Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie. Montaż instalacji fotowoltaicznej jest uzależniony od wymiany pokrycia dachowego, nie można zamontować instalacji fotowoltaicznej a następnie dokonać wymiany pokrycia dachowego. Przedmiotowa przesłanka uniemożliwia przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne w trybach konkurencyjnych. Zamawiający nie mógł przewidzieć, że wykonawca ZRW Łódź Anna Błaszczyk nie przystąpi do realizacji robót budowlanych a zamawiający będzie zmuszony odstąpić od umowy. Powyższej sytuacji tj. niepodjęcia przez Wykonawcę ZRW Łódź Anna Błaszczyk realizacji zamówienia pomimo podpisania umowy i złożenia pisemnego oświadczenia o rozpoczęciu prac z dniem 10 czerwca br. Zamawiający nie mógł wcześniej przewidzieć przy dołożeniu należytej staranności. Tego typu zdarzenia nie są bowiem charakterystyczne dla zamówień na wymianę pokrycia dachowego i nie powtarzają się zwyczajowo w praktyce zamówień publicznych. Okoliczności powodujące pilną potrzebę udzielenia zamówienia stanowią konsekwencję okoliczności, które wystąpiły pomimo, że Zamawiający przygotował i przeprowadził uprzednie postępowanie z należytą starannością.
Dodatkowo wskazać należy, iż Powiatowi Wieluńskiemu udzielono dotacji do kwoty 218.025,00 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi na dofinansowanie zadania "Montaż układu odnawialnych źródeł ciepła i energii elektrycznej dla DPS w Skrzynnie" (umowa nr 511/OA/D/2018 z dnia 18.12.2018 r. Termin zakończenia realizacji zadania zgodnie z powyższą umową został na dzień 31.10.2019 r. Z uwagi na konieczność wykonania zadania w ww. terminie i otrzymania dotacji z WFOŚiGW zasadny jest niezwłoczny wybór nowego Wykonawcy, który dokona wymiany pokrycia dachowego. Pilność udzielenia zamówienia jest podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji-nieudzielenia dotacji, które spowodowane byłyby niepodjęciem w określonym czasie stosownych działań, tj. wyboru nowego Wykonawcy do realizacji zamówienia.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Jarosław Międła Zakład Produkcyjno-Usługowo-Handlowy KONS-DACH Blacharstwo, Dekarstwo,
konsdach@vp.pl,
Danków 153,
42-165,
Lipie, kraj/woj.
śląskie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa punktu obsługi mieszkańca.
- Modernizacja infrastruktury kulturalnej w miejscowości Kowale i Zawyki, gm. Suraż.
- Rozbudowa infrastruktury sportowo - rekreacyjnej na terenie Gminy Czarny Bór.
- Przebudowa ogrodzenia placu Zarządu Dróg Powiatowych w Janowie Lubelskim
- Przebudowa ulicy Słonecznej i łącznika wraz z budową sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Złotym Potoku
- "Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Niziny - Etap II - w ramach zadania Uporządkowanie gospodarki ściekowej w Gminie Tuczępy Etap II. "
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.