To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2017-03-30
Ogłoszenie nr 54630 - 2017 z dnia 2017-03-30 r.
Kobiór: "Świadczenie usług odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Kobiór"
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 33847
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kobiór, krajowy numer identyfikacyjny
27625770700000, ul.
ul. Kobiórska
5,
43210
Kobiór, państwo
Polska, woj.
śląskie, tel.
32 2188182; 2188288; 2188529, faks
0-32 218 82 88, e-mail
gk@kobior.pl
Adres strony internetowej (URL): www.kobior.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Świadczenie usług odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Kobiór"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):GK.271.01.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z posesji "zamieszkałych", "niezamieszkałych" i "mieszanych" z terenu Gminy Kobiór oraz z PSZOK-u 2. Prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) przy ul. Centralnej w Kobiórze, 3. Zaopatrzenie właścicieli nieruchomości "zamieszkałych" w worki LDPE do selektywnej zbiórki odpadów Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do umowy, stanowiący jej integralną cześć.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
90513100-7
Dodatkowe kody CPV:
90511000-2,
90512000-9,
90511200-4,
90514000-3,
90513000-6
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/03/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT329909.60 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM dane rejestrowe jakie przetargi wygrała firma Cena wybranej oferty/wartość umowy 324000 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki
na podstawie art. 67 ust.3
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W związku z przekroczeniem kwoty środków finansowych przeznaczonych na usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Kobiór, oraz wystąpienia z dnia 17 lutego 2017 roku firmy realizującej kontrakt na odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu Kobióra, z propozycją rozwiązania dotychczasowej umowy ze względu na wystąpienie wątpliwości co do dalszego jej funkcjonowania z powodu przekroczenia kwoty zapisanej jako wartość zadania, zaistniała okoliczność zastosowania procedury zgodnie z art. 67, ust 1 pkt 3 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, tj. zamówienia z wolnej ręki.
Uzasadnienie:
W 2015 roku w wyniku postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, o wartości zadania przekraczającej wartość określoną w art. 11 ust 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych, zawarto umowę na świadczenie przedmiotowych usług z przedsiębiorstwem wywozowym "Master - Odpady i Energia". Wartość przedmiotu zamówienia ustalono zgodnie z art. 34. ustawy PZP, na podstawie faktycznego tonażu odpadów zmieszanych odebranych w okresie 12 m-cy od października 2014 do września 2015 oraz na podstawie obowiązujących w tym czasie cen odbioru i zagospodarowania odpadów. W tym przedziale czasowym nie funkcjonowała jeszcze segregacja popiołu, żużla paleniskowego. Jako obowiązkowa zaczęła funkcjonować dopiero od miesiąca października 2015r. Do tego czasu odpad ten był gromadzony w pojemnikach razem z odpadami zmieszanymi. Tworząc prognozę na rok 2016, założono, że strumień odpadów zmieszanych jaki zostanie przyjęty do zagospodarowania, rozłoży się w proporcji :
30 % - odpady zmieszane
70 % - popiół
Niestety, przyjęte szacunki nie znalazły potwierdzenia w faktycznym wykonaniu. W roku 2016, odpadów zmieszanych odebrano o 188 % więcej niż zakładano.
Prawdopodobna przyczyna: w wyniku wprowadzonej segregacji popiołu w odrębnych pojemnikach, zwolniło się miejsce w pojemnikach na odpady zmieszane, które część mieszkańców zastępowało innymi odpadami w tym trawą, gruzem i popiołem.
W rezultacie odpady te były odbierane i zagospodarowywane jako odpad zmieszany w cenie 518,40 zł za 1 tonę, a nie 388,80 zł. Dodatkową nieprzewidywalną sytuację stworzył okres zimowy roku 2016-2017, odbiegający od dotychczasowych sezonów. 70-cio procentowy udział kotłów na paliwa stałe przełożył się na gwałtowny wzrost ilości wytworzonego żużla, który przed wprowadzeniem nowego systemu był zagospodarowywany przez właścicieli na terenie swoich nieruchomości i nie trafiał do utylizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Miało to znaczące przełożenie na zwiększenie się kosztów ponoszonych na gospodarkę odpadami w gminie i w rezultacie wcześniejsze zczerpanie się środków finansowych przewidzianych w powołanej umowie.
Kwestia udzielenia zamówienia z wolnej ręki została uregulowana w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - ustawodawca dopuścił stosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w trybie awaryjnym, jakim jest rozwiązanie umowy z dotychczasowym wykonawcą wyłonionym w drodze przetargu (art. 6f, ust 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach: "Zgodnie z art. 6d ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany zorganizować przetarg na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (...) Tylko w przypadku rozwiązania umowy na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - w celu zapewnienia ciągłości usługi publicznej , do czasu rozstrzygnięcia przetargu, gmina zapewnia te usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r.).
Przepis ten należy rozumieć nie tylko jako wskazanie na okoliczność uzasadniającą stosowanie tego trybu, ale również jako wskazanie na brak możliwości, w sytuacji rozwiązania umowy wyłonienia przez gminę wykonawcy usługi w innym trybie niekonkurencyjnym przewidzianym przepisami Prawa zamówień publicznych.
Tym samym uzasadnione jest rozwiązanie dotychczasowej umowy, ze skutkiem na koniec lutego 2017r
Zastosowane rozwiązanie ma na celu przede wszystkim zapewnienie ciągłości świadczonych usług odbioru i zagospodarowania. Nie można pomijać bowiem w tym wypadku konsekwencji, jakie powstaną w sytuacji, kiedy gmina nie będzie wykonywać obowiązku odbioru odpadów komunalnych z terenów nieruchomości. Konsekwencją nie realizowania przez gminę obowiązku odbioru odpadów komunalnych może być zagrożenie sanitarne dla ludzi, naruszenie zasad ochrony środowiska, powstanie trudnych do odwrócenia szkód w środowisku, a także szkody wizerunkowe. Skutkiem zaniechania odbioru przez gminę odpadów komunalnych będzie także konieczność poniesienia, niekiedy zwiększonych kosztów odbioru odpadów oraz konieczność spłaty roszczeń mieszkańców, co w rezultacie narazić może gminę także na zarzut naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
Nieprzewidywalne zachowania mieszkańców, korzystających z pełni praw jakie daje Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku, konieczność zachowania ciągłości i standardu świadczenia usług na rzecz mieszkańców gminy, a także niemożność zachowania terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia, stanowią główne przesłanki konieczności zastosowania przedmiotowego trybu.
Jednocześnie przygotowywane jest postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na usługę Odbioru i zagospodarowania odpadów z terenu Gminy Kobiór w trybie przetargu nieograniczonego, o wartości zamówienia przekraczającej wartość określoną w art. 11 ust 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.