eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jarocinleasing sprzętu medycznego na potrzeby Szpitala Powiatowego w Jarocinie



Ogłoszenie z dnia 2006-10-19

POZYCJA 54180

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy Jarocin: leasing sprzętu medycznego na potrzeby Szpitala Powiatowego w Jarocinie Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Powiat Jarociński, do kontaktów: Wiesława Strożyk, al. Niepodległości 10-12, 63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie, tel. 062 7472920, fax 062 7473337, e-mail: starostwo@powiat-jarocinski.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.powiat-jarocinski.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Administracja samorządowa; Zdrowie. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: leasing sprzętu medycznego na potrzeby Szpitala Powiatowego w Jarocinie. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: dostawy, leasing. Główne miejsce realizacji dostawy : 63-200 Jarocin, ul. Szpitalna 1. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Leasing niżej wymienionego sprzętu medycznego: Szpitalny Oddział Ratunkowy: Monitor czynności życiowych pacjenta szt. 4 Respirator szt.1 Defibrylator szt.2 Aparat EKG 6- kanałowy z monitorem EKG 2 Bronchofiberoskop szt.1 Lampa bezcieniowa szt. 1 Dwugłowicowa lampa operacyjno - zabiegowa szt. 1 Stół zabiegowy do gipsowni szt. 1 Stół operacyjno - zabiegowy szt. 1 Aparat do znieczulania szt.1 Przenośny ultrasonograf szt. 1 Aparat RTG z ramieniem C szt.1 Kolumny anestezjologiczne na: - salę operacyjno-zabiegową szt.1 - salę obserwacyjną na SORszt. 3 - na salę resuscytacyjną szt.4 Kolumna chirurgiczna na salę operacyjno-zabiegową szt.1 Negatoskop szt. 4 Pracownia rentgenowska: Aparat RTG do badań fluoroskopii i radiografii szt.1 Aparat USG szt. 1 Negatoskop szt. 4 Oddział anestezjologii i intensywnej terapii: Kolumn anestezjologiczne szt.5 Monitor czynności życiowych pacjenta szt.1 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: W celu potwierdzenia, że: 1. Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych, zamawiający żąda załączenia do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu następujących dokumentów: a. Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców występujących wspólnie, ww. dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. b. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art.24 ust 1 pkt. 4-8 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców występujących wspólnie, informacja musi być złożona przez każdego Wykonawcę. c. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. d. Aktualnego zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie względnie rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców występujących wspólnie zaświadczenie musi być złożone przez każdego Wykonawcę. e. Aktualnego zaświadczenia z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne względnie zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców występujących wspólnie - zaświadczenie musi być złożone przez każdego Wykonawcę. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa pkt 1.a, 1.c , 1.d, 1.e składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 3) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie względnie rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej oraz w pkt 1.b, należy zastąpić je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, względnie organem administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Wymagane dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów albo kopii. Dokumenty złożone w formie kopii muszą być opatrzone klauzulą \za zgodność z oryginałem\ i poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału dokumentu każdorazowo, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości, a zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób. 2. Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda załączenia do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 3. Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający żąda załączenia do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu /na zał. Nr 3 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu/ wykonanej w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jednej dostawy na podstawie umowy leasingu /jako Finansujący/ sprzętu medycznego. Wartość oddanego w leasing sprzętu, na rzecz jednego Korzystającego nie może być mniejsza niż 1 000 000,00 złotych. Do zał. Nr 3 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że umowy leasingu zostały przez Finansującego wykonane należycie. 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 33.10.00.00 - Urządzenia medyczne Kod CPV wg słownika 2008: 33.10.00.00 - Urządzenia medyczne Oryginalny kod CPV: 33.17.00.00 - Aparatura do anestezji i resuscytacji Kod CPV wg słownika 2008: 33.17.00.00 - Aparatura do anestezji i resuscytacji Oryginalny kod CPV: 33.19.00.00 - Różne urządzenia medyczne Kod CPV wg słownika 2008: 33.19.00.00 - Różne urządzenia i produkty medyczne 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: Leasing niżej wymienionego sprzętu medycznego: Szpitalny Oddział Ratunkowy: Monitor czynności życiowych pacjenta szt. 4 Respirator szt.1 Defibrylator szt.2 Aparat EKG 6- kanałowy z monitorem EKG 2 Bronchofiberoskop szt.1 Lampa bezcieniowa szt. 1 Dwugłowicowa lampa operacyjno - zabiegowa szt. 1 Stół zabiegowy do gipsowni szt. 1 Stół operacyjno - zabiegowy szt. 1 Aparat do znieczulania szt.1 Przenośny ultrasonograf szt. 1 Aparat RTG z ramieniem C szt.1 Kolumny anestezjologiczne na: - salę operacyjno-zabiegową szt.1 - salę obserwacyjną na SORszt. 3 - na salę resuscytacyjną szt.4 Kolumna chirurgiczna na salę operacyjno-zabiegową szt.1 Negatoskop szt. 4 Pracownia rentgenowska: Aparat RTG do badań fluoroskopii i radiografii szt.1 Aparat USG szt. 1 Negatoskop szt. 4 Oddział anestezjologii i intensywnej terapii: Kolumn anestezjologiczne szt.5 Monitor czynności życiowych pacjenta szt.1 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; okres w miesiącach: 36

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 30.000,00zł. /słownie:trzydzieści tysięcy złotych 00/100/. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. Termin wniesienia wadium zostanie określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1/ w pieniądzu na konto: Bank Zachodni WBK 1 Oddział Jarocin, 63-200 Jarocin, ul. Kilińskiego 2a Nr konta: 64 1090 1131 0000 0001 0368 2102 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany powyżej. O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na wyżej wskazany rachunek zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, na wniosek Wykonawcy, zaliczone zostanie przez zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy (art. 148 ust.4 ustawy - Prawo zamówień publicznych), 2/ w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3/ w gwarancjach bankowych, 4/ w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5/ w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2000 r., Nr 109, poz.1158 z późn. zmianami). Wadium wniesione w formach bezgotówkowych należy złożyć w kasie Starostwa Powiatowego w Jarocinie. 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ocena zostanie przeprowadzona na podstawie zgodności przedłożonych dokumentów z wymaganiami Zamawiającego. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia, że: 1. Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych, zamawiający żąda załączenia do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu następujących dokumentów: a. Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców występujących wspólnie, ww. dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. b. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art.24 ust 1 pkt. 4-8 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu . W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców występujących wspólnie, informacja musi być złożona przez każdego Wykonawcę. c. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. d. Aktualnego zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie względnie rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców występujących wspólnie zaświadczenie musi być złożone przez każdego Wykonawcę. e. Aktualnego zaświadczenia z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne względnie zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców występujących wspólnie - zaświadczenie musi być złożone przez każdego Wykonawcę. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa pkt 1.a, 1.c , 1.d, 1.e składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 3) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie względnie rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej oraz w pkt 1.b, należy zastąpić je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, względnie organem administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Wymagane dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów albo kopii. Dokumenty złożone w formie kopii muszą być opatrzone klauzulą \za zgodność z oryginałem\ i poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału dokumentu każdorazowo, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości, a zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób. 2. Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda załączenia do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 3. Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający żąda załączenia do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu /na zał. Nr 3 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu/ wykonanej w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jednej dostawy na podstawie umowy leasingu /jako Finansujący/ sprzętu medycznego. Wartość oddanego w leasing sprzętu, na rzecz jednego Korzystającego nie może być mniejsza niż 1 000 000,00 złotych. Do zał. Nr 3 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że umowy leasingu zostały przez Finansującego wykonane należycie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. Wkład własny w % od wartości sprzętu 20 2. Cena sprzętu brutto 60 3. Miesięczna rata leasingowa w % od wartości sprzętu 20 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Opłata: Warunki i sposób płatności: 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.10.2006 godzina 10:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 03.11.2006, godzina 10:15, Starostwo Powiatowe w Jarocinie 63-200 Jarocin Al. Niepodległości 10-12 /sala nr 30/.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 12.10.2006.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.