Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2006-10-18
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi Warszawa: opracowanie projektów budowlano-wykonawczych dla zadań: 1. budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Radzymińskiej i al. Solidarności na odcinku ul. Kraśnicka do wysokości parku Praskiego, 2. budowa ścieżki rowerowej w ul. Jagiellońskiej na odcinku al. Solidarności do pętli tramwajowej na Żeraniu Publikacja obowiązkowa.
I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Miasto Stołeczne Warszawa reprezentowane przez Zarząd Dróg Miejskich, do kontaktów: w zakresie przedmiotu zamówienia Rębkowski, w zakresie dotyczącej procedury przetargowej: Ewa Kwasek, ul. Chmielna 120, 00-801 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. +48 22 6201021 wew. 107, 220, fax 022 6209171, e-mail: zzp@zdm.waw.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.zdm.waw.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: Zarząd Dróg Miejskich, Kancelaria pok. 15, ul. Chmielna 120, 00-801 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. +48 22 6200608, fax +48 22 6200608, e-mail: zzp@zdm.waw.pl, www.zdm.waw.pl. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Administracja samorządowa; Ogólne usługi publiczne, Budownictwo i obiekty komunalne. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.
II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie projektów budowlano-wykonawczych dla zadań: 1. budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Radzymińskiej i al. Solidarności na odcinku ul. Kraśnicka do wysokości parku Praskiego, 2. budowa ścieżki rowerowej w ul. Jagiellońskiej na odcinku al. Solidarności do pętli tramwajowej na Żeraniu. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: usługi, kategoria usług: nr 12. Główne miejsce świadczenia usług: Warszawa. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Opracowanie projektów budowlano-wykonawczych dla zadań: 1. budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Radzymińskiej i al. Solidarności na odcinku ul. Kraśnicka do wysokości parku Praskiego, 2. budowa ścieżki rowerowej w ul. Jagiellońskiej na odcinku al. Solidarności do pętli tramwajowej na Żeraniu. 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: Zamawiający nie wymaga. 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.22.20.00 - Usługi projektowania architektonicznego Kod CPV wg słownika 2008: 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia 327 868, 00 zł. 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; okres w dniach: 300.
III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: 1. Warunki, jakie muszą spełniać wykonawcy Zamawiający wymaga, aby wykonawca spełniał niżej określone warunki ogólne i szczegółowe: 1.1. Warunki ogólne: 1.1.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 1.1.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunki opisane w pkt 1.1.1. ppkt 4 musi spełniać każdy z wykonawców. 1.2. Warunki szczegółowe udziału w postępowaniu w oparciu o art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy P.z.p. Minimalne warunki udziału w postępowaniu są następujące: 1.2.1. Potencjał ekonomiczno-finansowy Wykonawca musi wykazać: a) płynność bieżącą (xpb) w ostatnim roku obrotowym, liczoną zgodnie ze wzorem: xpb = aktywa obrotowe / zobowiązania krótkoterminowe nie mniejszą niż 1 (xpb > lb równe 1), b) dysponowanie środkami finansowymi (dopuszczalne jest tu wykazanie środków z kredytu obrotowego lub innego, o ile środki te nie są przeznaczone na zrealizowanie konkretnego celu) lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych), c) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na wartość co najmniej 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych). 1.2.2. Potencjał ekonomiczno-finansowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że: a. warunek określony w pkt 1.2.1. a) spełnia każdy z wykonawców, b. warunek określony w pkt 1.2.1. b) i c) spełniają łącznie wszyscy wykonawcy. 1.2.3. Potencjał kadrowy Wykonawca musi mieć do dyspozycji dla realizacji zamówienia osoby legitymujące się doświadczeniem i kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk, jakie zostaną im powierzone, w szczególności określonymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2003 r. Nr 207 poz. 2016 z późn. zm.). Wykonawca przedstawi w ofercie kandydatów na każde stanowisko wymienione w poniższej tabeli. Lp. / Stanowisko / Wymagana liczba osób / Staż (od kiedy posiada odpowiednie uprawnienia) / Doświadczenie zawodowe (liczba porównywalnych prac) 1 / Projektant robót drogowych / 1 osoba / 2 lata / 2 2 / Projektant robót elektrycznych / 1 osoba / 2 lata / 2 3 / Projektant robót branży zieleni / 1 osoba / - / 1 W przypadku uprawnień budowlanych wydanych po 1994 roku (tj. zgodnych z wymogami ustawy Prawo budowlane) wymagane będą uprawnienia bez ograniczeń, przy zachowaniu warunku doświadczenia. Wszystkie osoby wymienione w ww. tabeli winny posiadać uprawnienia budowlane (zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane), zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego (zgodnie z ustawą z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów - Dz.U. z dnia 24 stycznia 2001 Nr 5 poz. 42 z późn. zm.). Osobami/Kandydatami na stanowiska wymienione w powyższej tabeli mogą być obywatele państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz zgodnie z regulaminem postępowania w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie w Polsce osób z państw Europejskich Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej. 1.2.4. Potencjał kadrowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w pkt 1.2.3. 1.2.5. Doświadczenie Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej 2 dokumentacje techniczne: projekty budowlane, projekty wykonawcze jednojezdniowego odcinka drogi klasy co najmniej Z, o długości każdy co najmniej 500 m. Jedna z powyższych dokumentacji musi obejmować: odwodnienie, oświetlenie, sygnalizację świetlną, ścieżkę rowerową. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w pkt 1.2.5. Przez łącznym spełnianiu tego warunku wymagane jest wykazanie przez każdego z wykonawców co najmniej jednej z dwóch dokumentacji technicznych wyszczególnionych w pkt 1.2.5. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawcy zostanie dokonana wg formuły "spełnia - nie spełnia". Niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem oferenta z postępowania. 1.2.7 Podwykonawcy 1.2.7.1 Wykonawca powinien skierować do wykonania przedmiotu Umowy personel wskazany w ofercie. Zmiana którejkolwiek z osób, w trakcie realizacji Umowy, musi być uzasadniona przez wykonawcę na piśmie i zaakceptowana przez kierownika projektu. Kierownik projektu zaakceptuje taką zmianę wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wskazanych w ofercie, a dokonana zmiana nie spowoduje wydłużenia terminu wykonania Umowy. 1.2.7.2 Zatrudnienie przez wykonawcę innych podwykonawców niż wskazani w ofercie wymaga zaakceptowania przez kierownika projektu. Kierownik projektu zaakceptuje taką zmianę wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych podwykonawców będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia podwykonawców wskazanych w ofercie. 1.2.7.3 Wykonawca musi przedłożyć do akceptacji kierownika projektu propozycję zmiany, o której mowa w Klauzuli 8.1. lub w Klauzuli 8.2. nie później niż 7 dni przed planowaną zmianą. 1.2.7.4 Kierownik projektu zaakceptuje zmianę, o której mowa w Klauzuli 8.1. lub w Klauzuli 8.2. w terminie 7 dni po otrzymaniu propozycji zmiany zgodnej z wymaganiami Umowy. 1.2.7.5 Wprowadzenie zmiany, o której mowa w Klauzuli 8.1. lub w Klauzuli 8.2. bez akceptacji kierownika projektu stanowi podstawę odstąpienia od Umowy przez zamawiającego z winy wykonawcy. 1.2.7.6 Wykonawca nie może zlecić całości prac objętych przedmiotem zamówienia podwykonawcom. Zamawiający nie dopuszcza zawierania umów podwykonawców z dalszymi podwykonawcami. 1.2.7.7 Zlecenie wykonania części prac podwykonawcom nie zmienia treści zobowiązań wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonanie tej części prac. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania każdego podwykonawcy i jego pracowników tak, jakby to były działania, zaniechania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników lub przedstawicieli. 1.2.7.8 Wykonawca zobowiązany jest do doręczenia zamawiającemu w dniu podpisywania protokołu odbioru prac, stanowiącego podstawę do wystawienia faktury VAT, pisemnego potwierdzenia przez podwykonawcę, którego wierzytelność jest częścią składową wystawionej faktury VAT o dokonaniu zapłaty na rzecz tego podwykonawcy. 1.2.7.9 W przypadku niedostarczenia potwierdzenia, o którym mowa w pkt 1.2.7.8, zamawiający zatrzyma z należności wykonawcy kwotę w wysokości równej należności podwykonawcy do czasu otrzymania tego potwierdzenia. Z tego powodu wykonawcy nie przysługuje prawo do przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy. 1.2.7.10 Zatrzymanie, o którym mowa w pkt 1.2.7.9 nie zwalnia wykonawcy z obowiązku dokonania zapłaty na rzecz podwykonawcy. 1.2.7.11 Wszelkie konsekwencje nieterminowego regulowania zobowiązań wobec podwykonawców obciążają wykonawcę, bez skutków prawnych dla zamawiającego. 1.2.7.12 Wykonawca zobowiązany jest pisemnie poinformować podwykonawców o warunkach niniejszej umowy. 1.2.7.13 Niezastosowanie się wykonawcy do wymogów wynikających z postanowień umowy zawartych w pkt od 1.2.7.6. do1. 1.2.7.12. upoważnia zamawiającego do podjęcia wszelkich niezbędnych działań w celu wyegzekwowania od wykonawcy i wszystkich podwykonawców ustaleń danej umowy, aż do odstąpienia od umowy z wykonawcą z winy wykonawcy włącznie. 2. Dokumenty wymagane dla potwierdzenia warunków, jakie muszą spełniać wykonawcy 2.1. Dla potwierdzenia spełnienia warunków ogólnych, określonych w pkt 1.1. niniejszej Instrukcji dla wykonawców, wykonawcy winni przedłożyć niżej wymienione dokumenty: 2.1.1. Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy P.z.p. na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 1A do niniejszego Rozdziału. 2.1.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy P.z.p. na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 1B do niniejszego Rozdziału. 2.1.3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.2. Na potwierdzenie spełniania warunków szczegółowych opisanych w pkt 1.2. niniejszej Instrukcji dla wykonawców, wykonawcy winni przedłożyć następujące dokumenty: 2.2.1. Informację banku lub Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą, że posiadane środki finansowe lub zdolność kredytowa wykonawcy są nie mniejsze niż wymagane przez zamawiającego. Powyższe dokumenty muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2.2.2. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie i na kwotę nie mniejszą niż określone w pkt 1.2.1 c) niniejszej Instrukcji dla wykonawców. 2.2.3. Bilans, a jeżeli podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości - również z opinią o badanym bilansie, a w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania bilansu - inne dokumenty określające obroty, zysk oraz zobowiązania i należności za ostatni rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. 2.2.4. Informację o osobach, które będą skierowane do wykonania zamówienia ("Potencjał kadrowy") na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 2 do niniejszego Rozdziału. Informacja musi zawierać dane na temat kwalifikacji wskazanych osób w kierowaniu budową/robotami (życiorysy zawodowe) potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 1.2.3. niniejszej Instrukcji dla wykonawców. Do informacji winny być dołączone kopie uprawnień budowlanych (wraz z aktualnym dokumentem potwierdzającym przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa). 2.2.5. Informację o doświadczeniu wykonawcy ("Doświadczenie zawodowe") na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 3 do niniejszego Rozdziału. Informacja musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 1.2.5. niniejszej Instrukcji dla wykonawców. Do informacji winny być dołączone dokumenty potwierdzające, że wymienione w informacji dokumentacje projektowe zostały wykonane należycie. 2.2.6. Informację na temat podwykonawców ("Podwykonawcy"), przy udziale których wykonawca zamierza wykonać zamówienie, na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 4 do niniejszego Rozdziału. Informacja musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 1.2.7 niniejszej Instrukcji dla wykonawców w zakresie doświadczenia danego podwykonawcy. 2.3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 2.1.3., składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2.4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2.3., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju, pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 2.5. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 2.5.1. dokument wymieniony w pkt 2.1.1. winien być złożony w imieniu wszystkich wykonawców, 2.5.2. dokumenty wymienione w pkt 2.1.2.- 2.1.3. winny być przedłożone przez każdego wykonawcę. 2.5.3. Wykonawcy winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz dołączyć do oferty pełnomocnictwo, ewentualnie umowę konsorcjum, z której będzie wynikało to pełnomocnictwo.
IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia: SIWZ można otrzymać osobiście w kancelarii Zarządu Dróg Miejskich, 00-801 Warszawa, ul. Chmielna 120, lub pocztą. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mdz.waw.pl. Opłata: 25; Waluta PLN. Warunki i sposób płatności: Warszawa, ul. Chmielna 120, pok. 15 lub za zaliczeniem pocztowym. 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.11.2006 godzina 10:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 02.11.2006, godzina 11:00, Warszawa, ul. Chmielna 120, pok. 311, sala konferencyjna.
VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 10.10.2006.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, oraz akcesoriów komputerowych na potrzeby Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
- Świadczenie usługi audytu bezpieczeństwa przetwarzania danych w Rządowej Chmurze Obliczeniowej (RChO)
- Wykonanie robót budowlanych związanych z remontem lokali mieszkalnych przed ponownym zasiedleniem położonych na osiedlu we Wrocławiu przy ul. Koszarowej 6-8
- Utrzymanie i konserwacja siłowni plenerowych, boisk i placów zabaw zlokalizowanych na terenie parków i skwerów Dzielnicy Ochota w Warszawie
- Realizacja dwóch spotkań informacyjno - rozwojowych w grudniu 2025 r. dla członków Konsorcjum Projektu NEEST, jednostek współpracujących i decyzyjnych w kwestii rozwoju Projektu NEEST.
- SUKCESYWNY ZAKUP PALIW PŁYNNYCH DLA SGGW W OKRESIE 18 MIESIĘCY
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie kompleksowej wielobranżowej dokumentacji projektowej dotyczącej poprawy funkcjonalności wybranych pomieszczeń wraz z dostosowaniem Teatru Współczesnego do wymogów bezpieczeństwa pożarowego
- Budowa ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych na terenie Gminy Dopiewo w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- "Opracowanie dokumentacji projektowej - projektu budowlanego i wykonawczego wraz z opracowaniem kosztorysowym: modernizacji istniejącego lądowiska dla SP ZOZ w Siemiatyczach"
- Poprawa dostępności szkół podstawowych Gminy Międzychód dla osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi - w formule zaprojektuj i wybuduj (z podziałem na części)
- Opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej - przebudowa i rozbudowa budynku kuchni centralnej
- Wykonanie termomodernizacji w budynku mieszkalnym przy ul. Malczewskiego 3 w Tarnowie w formule zaprojektuj i wybuduj
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





