eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ustronie Morskie › Przebudowa ulicy Wiejskiej w Ustroniu Morskim

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2020-05-28

Ogłoszenie nr 540092891-N-2020 z dnia 28-05-2020 r.

Ustronie Morskie:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zmianie umowy

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 560092819-N-2020
Data: 28/05/2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Ustronie Morskie, Krajowy numer identyfikacyjny 54544900000000, ul. ul. Rolna 2, 78-111 Ustronie Morskie, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 94 3515535, e-mail sekretariat@ustronie-morskie.pl, faks 94 3515940.
Adres strony internetowej (url): http://bip.ustronie-morskie.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: V
Punkt: V.3
W ogłoszeniu jest: W związku z ogłoszonym stanem epidemii COVID-19, działając zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2018r. poz. 1986), w związku z art. 15r ust. 1 i ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 31 marca 2020r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020r. poz. 568), z powodu wystąpienia okoliczności, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć tj. wystąpienia pandemii wirusa COVID-19 i ogłoszeniem w dniu 20.03.2020r. na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, na wniosek Wykonawcy, strony postanawiły dokonać zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy do dnia 28.06.2020r.
W ogłoszeniu powinno być: W związku z ogłoszonym stanem epidemii COVID-19, działając zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2018r. poz. 1986), w związku z art. 15r ust. 1 i ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 31 marca 2020r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020r. poz. 568), z powodu wystąpienia okoliczności, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć tj. wystąpienia pandemii wirusa COVID-19 i ogłoszeniem w dniu 20.03.2020r. na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, na wniosek Wykonawcy, strony postanawiły dokonać zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy do dnia 28.06.2020r.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
Punkt:
W ogłoszeniu jest: Wykonawca złożył wniosek o konieczności wprowadzenia zmian do umowy, dotyczący zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca wskazał: a) ograniczenia związane z występowaniem epidemii wirusa COVID19, tj.: o kwarantanna jednej z ekip przewidzianych do realizacji zadania - ekipa ta miała się zajmować m.in. układaniem krawężników, obrzeży oraz kostki betonowej; nieobecność tej ekipy uniemożliwiła również wprowadzenie kolejnego podwykonawcy, odpowiedzialnego za wykonanie podbudowy drogi (prace te są możliwe do wykonania dopiero po ułożeniu krawężników), o ograniczenie liczby osób przebywających na budowie w tym samym czasie - wykonawca robót budowlanych podjął decyzję o ograniczeniu liczby pracowników przebywających jednocześnie na budowie, tak aby możliwe było zachowanie ograniczeń sanitarnych i podstawowych zasad bezpieczeństwa ich pracy, b) występowanie robót dodatkowych, nieprzewidzianych w przekazanej dokumentacji technicznej - m.in. konieczności demontażu i ponownego montażu infrastruktury telekomunikacyjnej, konieczności wymiany dodatkowych elementów odwodnienia pasa drogowego, c) występowanie na trasie niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej - co wymusiło prowadzenie znacznej ilości robót ziemnych w sposób ręczny, z zachowaniem szczególnej ostrożności, co wiąże się z dłuższym okresem wykonywania tych prac, d) udostępnienie Miejskim Wodociągom i Kanalizacji Sp. z o.o. z Kołobrzegu placu budowy na okres przekraczający 21 dni - (od dnia 21.02.2020 r.) w okresie tym możliwość wykonywania przez wykonawcę prac została w znacznym stopniu ograniczona, sprzęt wykorzystywany do realizacji zakresu MWiK Sp. z o.o. przeszkadzał w wykonywaniu w tym samym czasie innych prac. e) w dokumentacji technicznej, w części dotyczącej kanalizacji deszczowej, zaprojektowano wykonanie kanału kanalizacji deszczowej z rur PCV350 - na etapie postępowania przetargowego, w wyjaśnieniach przekazanych przez zamawiającego, podano, że z uwagi na brak dostępności takiego materiału, użyć należy rury o średnicy większej np. PCV400. Jednocześnie na kolektorze tym, zaprojektowane zostały studzienki PCV600. Połączenie studni PCV600 z rurociągiem PCV400 może nastąpić na podstawie odpowiedniej kinety. Rozwiązanie takie nie jest standardowo stosowane przy budowie kanalizacji deszczowej i elementy te nie były dostępne w hurtowniach materiałów budowlanych. Hurtownia materiał ten ściągała aż z Holandii. Czas oczekiwania na zamówienie był o około 14 dni dłuższy niż na inne, dostępne w hurtowniach materiały.
W ogłoszeniu powinno być: Wykonawca złożył wniosek o konieczności wprowadzenia zmian do umowy, dotyczący zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca wskazał: a) ograniczenia związane z występowaniem epidemii wirusa COVID19, tj.: o kwarantanna jednej z ekip przewidzianych do realizacji zadania - ekipa ta miała się zajmować m.in. układaniem krawężników, obrzeży oraz kostki betonowej; nieobecność tej ekipy uniemożliwiła również wprowadzenie kolejnego podwykonawcy, odpowiedzialnego za wykonanie podbudowy drogi (prace te są możliwe do wykonania dopiero po ułożeniu krawężników), o ograniczenie liczby osób przebywających na budowie w tym samym czasie - wykonawca robót budowlanych podjął decyzję o ograniczeniu liczby pracowników przebywających jednocześnie na budowie, tak aby możliwe było zachowanie ograniczeń sanitarnych i podstawowych zasad bezpieczeństwa ich pracy, b) występowanie robót dodatkowych, nieprzewidzianych w przekazanej dokumentacji technicznej - m.in. konieczności demontażu i ponownego montażu infrastruktury telekomunikacyjnej, konieczności wymiany dodatkowych elementów odwodnienia pasa drogowego, c) występowanie na trasie niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej - co wymusiło prowadzenie znacznej ilości robót ziemnych w sposób ręczny, z zachowaniem szczególnej ostrożności, co wiąże się z dłuższym okresem wykonywania tych prac, d) udostępnienie Miejskim Wodociągom i Kanalizacji Sp. z o.o. z Kołobrzegu placu budowy na okres przekraczający 21 dni - (od dnia 21.02.2020 r.) w okresie tym możliwość wykonywania przez wykonawcę prac została w znacznym stopniu ograniczona, sprzęt wykorzystywany do realizacji zakresu MWiK Sp. z o.o. przeszkadzał w wykonywaniu w tym samym czasie innych prac. e) w dokumentacji technicznej, w części dotyczącej kanalizacji deszczowej, zaprojektowano wykonanie kanału kanalizacji deszczowej z rur PCV350 - na etapie postępowania przetargowego, w wyjaśnieniach przekazanych przez zamawiającego, podano, że z uwagi na brak dostępności takiego materiału, użyć należy rury o średnicy większej np. PCV400. Jednocześnie na kolektorze tym, zaprojektowane zostały studzienki PCV600. Połączenie studni PCV600 z rurociągiem PCV400 może nastąpić na podstawie odpowiedniej kinety. Rozwiązanie takie nie jest standardowo stosowane przy budowie kanalizacji deszczowej i elementy te nie były dostępne w hurtowniach materiałów budowlanych. Hurtownia materiał ten ściągała aż z Holandii. Czas oczekiwania na zamówienie był o około 14 dni dłuższy niż na inne, dostępne w hurtowniach materiały. Zgodnie z §14 ust. 1 pkt 5 ppkt 9 zawartej umowy Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach (...) niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentach przekazanych przez Zamawiającego.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: V
Punkt: V.2
W ogłoszeniu jest: V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN: podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp: Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy z dnia 29.05.2020r. na dzień 28.06.2020r.
W ogłoszeniu powinno być: V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN: podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy z dnia 29.05.2020r. na dzień 28.06.2020r. podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp: Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy z dnia 29.05.2020r. na dzień 28.06.2020r.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.