Ogłoszenie nr 540092891-N-2020 z dnia 28-05-2020 r.
Ustronie Morskie:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zmianie umowy
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 560092819-N-2020
Data: 28/05/2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Ustronie Morskie, Krajowy numer identyfikacyjny 54544900000000,
ul. ul. Rolna
2,
78-111
Ustronie Morskie, woj.
zachodniopomorskie, państwo
Polska, tel.
94 3515535, e-mail
sekretariat@ustronie-morskie.pl, faks
94 3515940.
Adres strony internetowej (url): http://bip.ustronie-morskie.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
V
Punkt:
V.3
W ogłoszeniu jest:
W związku z ogłoszonym stanem epidemii COVID-19, działając zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 3
ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2018r. poz. 1986), w
związku z art. 15r ust. 1 i ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 31 marca 2020r. o zmianie ustawy o
szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem
COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych
innych ustaw (Dz.U. z 2020r. poz. 568), z powodu wystąpienia okoliczności, których zamawiający,
działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć tj. wystąpienia pandemii wirusa COVID-19
i ogłoszeniem w dniu 20.03.2020r. na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, na
wniosek Wykonawcy, strony postanawiły dokonać zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy
do dnia 28.06.2020r.
W ogłoszeniu powinno być:
W związku z ogłoszonym stanem epidemii COVID-19, działając zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2018r. poz. 1986), w
związku z art. 15r ust. 1 i ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 31 marca 2020r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych
innych ustaw (Dz.U. z 2020r. poz. 568), z powodu wystąpienia okoliczności, których zamawiający,
działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć tj. wystąpienia pandemii wirusa COVID-19
i ogłoszeniem w dniu 20.03.2020r. na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, na
wniosek Wykonawcy, strony postanawiły dokonać zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy do dnia 28.06.2020r.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
Punkt:
W ogłoszeniu jest:
Wykonawca złożył wniosek o konieczności wprowadzenia zmian do umowy, dotyczący zmiany
terminu wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca wskazał: a) ograniczenia związane z
występowaniem epidemii wirusa COVID19, tj.: o kwarantanna jednej z ekip przewidzianych do
realizacji zadania - ekipa ta miała się zajmować m.in. układaniem krawężników, obrzeży oraz
kostki betonowej; nieobecność tej ekipy uniemożliwiła również wprowadzenie kolejnego
podwykonawcy, odpowiedzialnego za wykonanie podbudowy drogi (prace te są możliwe do
wykonania dopiero po ułożeniu krawężników), o ograniczenie liczby osób przebywających na
budowie w tym samym czasie - wykonawca robót budowlanych podjął decyzję o ograniczeniu
liczby pracowników przebywających jednocześnie na budowie, tak aby możliwe było zachowanie
ograniczeń sanitarnych i podstawowych zasad bezpieczeństwa ich pracy, b) występowanie robót
dodatkowych, nieprzewidzianych w przekazanej dokumentacji technicznej - m.in. konieczności
demontażu i ponownego montażu infrastruktury telekomunikacyjnej, konieczności wymiany
dodatkowych elementów odwodnienia pasa drogowego, c) występowanie na trasie
niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej - co wymusiło prowadzenie znacznej ilości robót
ziemnych w sposób ręczny, z zachowaniem szczególnej ostrożności, co wiąże się z dłuższym
okresem wykonywania tych prac, d) udostępnienie Miejskim Wodociągom i Kanalizacji Sp. z o.o. z
Kołobrzegu placu budowy na okres przekraczający 21 dni - (od dnia 21.02.2020 r.) w okresie tym
możliwość wykonywania przez wykonawcę prac została w znacznym stopniu ograniczona, sprzęt
wykorzystywany do realizacji zakresu MWiK Sp. z o.o. przeszkadzał w wykonywaniu w tym
samym czasie innych prac. e) w dokumentacji technicznej, w części dotyczącej kanalizacji
deszczowej, zaprojektowano wykonanie kanału kanalizacji deszczowej z rur PCV350 - na etapie
postępowania przetargowego, w wyjaśnieniach przekazanych przez zamawiającego, podano, że z
uwagi na brak dostępności takiego materiału, użyć należy rury o średnicy większej np. PCV400.
Jednocześnie na kolektorze tym, zaprojektowane zostały studzienki PCV600. Połączenie studni
PCV600 z rurociągiem PCV400 może nastąpić na podstawie odpowiedniej kinety. Rozwiązanie
takie nie jest standardowo stosowane przy budowie kanalizacji deszczowej i elementy te nie były
dostępne w hurtowniach materiałów budowlanych. Hurtownia materiał ten ściągała aż z Holandii.
Czas oczekiwania na zamówienie był o około 14 dni dłuższy niż na inne, dostępne w hurtowniach
materiały.
W ogłoszeniu powinno być:
Wykonawca złożył wniosek o konieczności wprowadzenia zmian do umowy, dotyczący zmiany
terminu wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca wskazał: a) ograniczenia związane z
występowaniem epidemii wirusa COVID19, tj.: o kwarantanna jednej z ekip przewidzianych do
realizacji zadania - ekipa ta miała się zajmować m.in. układaniem krawężników, obrzeży oraz
kostki betonowej; nieobecność tej ekipy uniemożliwiła również wprowadzenie kolejnego
podwykonawcy, odpowiedzialnego za wykonanie podbudowy drogi (prace te są możliwe do
wykonania dopiero po ułożeniu krawężników), o ograniczenie liczby osób przebywających na
budowie w tym samym czasie - wykonawca robót budowlanych podjął decyzję o ograniczeniu
liczby pracowników przebywających jednocześnie na budowie, tak aby możliwe było zachowanie
ograniczeń sanitarnych i podstawowych zasad bezpieczeństwa ich pracy, b) występowanie robót
dodatkowych, nieprzewidzianych w przekazanej dokumentacji technicznej - m.in. konieczności
demontażu i ponownego montażu infrastruktury telekomunikacyjnej, konieczności wymiany
dodatkowych elementów odwodnienia pasa drogowego, c) występowanie na trasie
niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej - co wymusiło prowadzenie znacznej ilości robót
ziemnych w sposób ręczny, z zachowaniem szczególnej ostrożności, co wiąże się z dłuższym
okresem wykonywania tych prac, d) udostępnienie Miejskim Wodociągom i Kanalizacji Sp. z o.o. z
Kołobrzegu placu budowy na okres przekraczający 21 dni - (od dnia 21.02.2020 r.) w okresie tym
możliwość wykonywania przez wykonawcę prac została w znacznym stopniu ograniczona, sprzęt
wykorzystywany do realizacji zakresu MWiK Sp. z o.o. przeszkadzał w wykonywaniu w tym
samym czasie innych prac. e) w dokumentacji technicznej, w części dotyczącej kanalizacji
deszczowej, zaprojektowano wykonanie kanału kanalizacji deszczowej z rur PCV350 - na etapie
postępowania przetargowego, w wyjaśnieniach przekazanych przez zamawiającego, podano, że z
uwagi na brak dostępności takiego materiału, użyć należy rury o średnicy większej np. PCV400.
Jednocześnie na kolektorze tym, zaprojektowane zostały studzienki PCV600. Połączenie studni
PCV600 z rurociągiem PCV400 może nastąpić na podstawie odpowiedniej kinety. Rozwiązanie
takie nie jest standardowo stosowane przy budowie kanalizacji deszczowej i elementy te nie były
dostępne w hurtowniach materiałów budowlanych. Hurtownia materiał ten ściągała aż z Holandii.
Czas oczekiwania na zamówienie był o około 14 dni dłuższy niż na inne, dostępne w hurtowniach
materiały.
Zgodnie z §14 ust. 1 pkt 5 ppkt 9 zawartej umowy Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach (...) niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentach przekazanych przez Zamawiającego.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
V
Punkt:
V.2
W ogłoszeniu jest:
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy z dnia 29.05.2020r. na dzień 28.06.2020r.
W ogłoszeniu powinno być:
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy z dnia 29.05.2020r. na dzień 28.06.2020r.
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy z dnia 29.05.2020r. na dzień 28.06.2020r.
INNE PRZETARGI USTRONIE MORSKIE
więcej: przetargi USTRONIE MORSKIE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.