Og³oszenie z dnia 2017-06-23
Og³oszenie nr 538248-N-2017 z dnia 2017-06-23 r.
Powiat Nowosolski: " Remont i przebudowa budynku Ratusza segment A po³o¿onego przy ul. Moniuszki 3 w Nowej Soli" - kontynuacja
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Nowosolski, krajowy numer identyfikacyjny
97077758800000, ul.
ul. Moniuszki
,
67100
Nowa Sól, woj.
lubuskie, pañstwo
Polska, tel.
684 586 800, , e-mail
przetargi@powiat-nowosolski.pl, , faks
684 586 831.
Adres strony internetowej (URL): www.powiat-nowosolski.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Tak
www.bip.powiat-nowosolski.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.powiat-nowosolski.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
forma pisemna
Adres:
Powiat Nowosolski , ul. Moniuszki 3b, 67-100 Nowa Sól Sekretariat - I piêtro - pok.109
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
" Remont i przebudowa budynku Ratusza segment A po³o¿onego przy ul. Moniuszki 3 w Nowej Soli" - kontynuacja
Numer referencyjny:
IF.272.10.017
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest kontynuacja robót budowlanych w ramach realizacji inwestycji pn.: "Remont i przebudowa ratusza segment A przy ul. Moniuszki 3 w Nowej Soli ". 3 2. Decyzj± Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków budynek zosta³ wpisany do rejestru zabytków województwa lubuskiego pod numerem rejestru L-726/A - decyzja stanowi za³±cznik do SIWZ. 3. Prace zwi±zane z remontem i przebudow± obejmuj± kontynuacjê robót budowlanych wewnêtrznych i zewnêtrznych, prowadz±cych do zakoñczenia robót i uzyskaniem pozwolenia na u¿ytkowanie . 4. Zakres robót budowlanych stanowi±cych przedmiot zadania inwestycyjnego obejmuje, w szczególno¶ci: 1) kontynuacjê robot ogólnobudowlanych wewnêtrznych i zewnêtrznych ; 2) kontynuacjê robót instalacyjnych . 5. Pozosta³e informacje w zakresie przedmiotu zamówienia zawieraj± ni¿ej wymienione dokumenty - za³±cznik nr 1 - stanowi±ce integraln± czê¶æ SIWZ, tj.: 1) Dokumentacja projektowa: a) projekt wykonawczy ; b) projekt aran¿acji wnêtrz z wizualizacjami; 2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiOR); 3) Decyzje : a) nr 839/2015 z dnia 22.12.2015r. Starosty Nowosolskiego - pozwolenie na wykonywanie robót budowlanych; b) z dnia 08.09.2016 r.; z dnia 09.08.2016r. Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze; c) dokumentacja badañ konserwatorskich + pismo Konserwatora Zabytków z dnia 18.08.2016 r.; 4) wzór umowy - za³±cznik nr 8 ; 5) przedmiary robót - za³±cznik nr 11 : - bran¿a : roboty budowlane ; - bran¿a : roboty sanitarne - instalacja wewn. i c.o. ; - bran¿a : roboty sanitarne - instalacja ch³odzenia ; - bran¿a : roboty sanitarne - wentylacja mechaniczna ; - bran¿a : roboty elektryczne. Uwaga: Za³±czone przez Zamawiaj±cego przedmiary maj± charakter informacyjny i pomocniczy do kalkulacji kosztów. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji projektowej lub ich b³êdna ilo¶æ nie zwalnia wykonawcy od obowi±zku ich wykonania w ramach wynagrodzenia umownego. W przypadku rozbie¿no¶ci pomiêdzy dokumentacj± projektow±, STWiOR i przedmiarem robót nale¿y wyst±piæ do zamawiaj±cego o ich wyja¶nienie. W przypadku, gdy dokumentacja projektowa lub STWiOR nie podaj± w sposób szczegó³owy technologii wykonywania robót lub wykonania okre¶lonego elementu przedmiotu zamówienia, b±d¼ te¿ nie precyzuj± dostatecznie rodzaju i standardu materia³ów, wykonawca zobowi±zany jest wyst±piæ do zamawiaj±cego o wyja¶nienie. Zamawiaj±cy zaleca, aby ka¿dy Wykonawca na w³asny koszt dokona³ wizji lokalnej w miejscu gdzie maj± byæ wykonywane roboty celem sprawdzenia i zapoznania siê z przysz³ym terenem budowy oraz uzyska³ na swoj± odpowiedzialno¶æ, koszt i ryzyko wszelkie istotne informacje konieczne do wyceny wszystkich robót i czynno¶ci niezbêdnych do prawid³owej realizacji zamówienia, przygotowania oferty i podpisania umowy.
II.5) G³ówny kod CPV: 45400000-1
Dodatkowe kody CPV:
| Kod CPV |
| 45330000-9 |
| 45316100-6 |
| 45310000-3 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2018-02-28
| Okres w miesi±cach | Okres w dniach | Data rozpoczêcia | Data zakoñczenia |
| 2018-02-28 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³niania warunków w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³niania warunków w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
zdolno¶ci technicznej ( w zakresie do¶wiadczenia):
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat
przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym
okresie, wykona³ w sposób nale¿yty
co najmniej dwa zamówienia w zakresie budowy i/lub przebudowy i/lub remontu obiektu o
powierzchni u¿ytkowej minimum 1000m2, wyposa¿onych w instalacje bran¿y sanitarnej i
elektrycznej, o warto¶ci co najmniej 1,00 mln z³otych ka¿de zamówienie;
UWAGA:
Zamawiaj±cy uzna za spe³niony warunek dot. zdolno¶ci technicznej ( w zakresie do¶wiadczenia)
równie¿ w przypadku, gdy zdolno¶æ techniczna wykazana przez Wykonawcê obejmuje szerszy
zakres robót od wymaganego powy¿ej - Zamawiaj±cy wymaga, aby w wykazie robót (wg
za³±cznika Nr 5 do SIWZ) wyodrêbnione zosta³y warto¶æ i zakres wykonanych robót spe³niaj±cych
wymagania ppkt 1, które Wykonawca wykona³ w ramach innych wielozakresowych zadañ;
zdolno¶ci zawodowej (w zakresie personelu):
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje co najmniej:
a) kierownik budowy - 1 osoba posiadaj±ca wa¿ne uprawnienia do wykonywania samodzielnych
funkcji w budownictwie w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeñ lub
odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej
8
obowi±zuj±cych przepisów, upowa¿niaj±ce do kierowania robotami konstrukcyjno -
budowlanymi. Minimum trzyletnie do¶wiadczenie zawodowe w pe³nieniu funkcji kierownika
budowy/lub kierownika robót/ lub inspektora nadzoru.
b) kierownik robót bran¿y elektrycznej - 1 osoba posiadaj±ca wa¿ne uprawnienia do
wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalno¶ci elektrycznej bez
ograniczeñ lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na
podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Minimum trzyletnie do¶wiadczenie zawodowe
w pe³nieniu funkcji kierownika budowy/lub kierownika robót/ lub inspektora nadzoru.
c) kierownik robót bran¿y sanitarnej - 1 osoba posiadaj±ca wa¿ne uprawnienia do wykonywania
samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalno¶ci sanitarnej bez ograniczeñ lub
odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej
obowi±zuj±cych przepisów. Minimum trzyletnie do¶wiadczenie zawodowe w pe³nieniu funkcji
kierownika budowy/lub kierownika robót/ lub inspektora nadzoru.
UWAGA:
Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie uprawnieñ. Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi w zakresie
posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które
zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im
uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji
Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy
z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach
cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu, Zamawiaj±cy ¿±da dostarczenia nastêpuj±cych dokumentów: a) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy pzp; b) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; c) za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowo jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu,
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
W celu potwierdzenia przez wykonawcê spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych
zdolno¶ci technicznej lub zawodowej zamawiaj±cy ¿±da dostarczenia nastêpuj±cych dokumentów:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich piêciu lat przed
up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz
których roboty zosta³y wykonane wg za³±cznika nr 5, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te
roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y
wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym
dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz
którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty;
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci
odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowania robotami budowlanymi,
wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i
wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonanych
przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami wg za³±cznika nr 6.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Dokumenty i o¶wiadczenia sk³adane wraz z ofert± : 1) Formularz oferty - wg za³±cznika nr 2 do SIWZ; 2) Aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie , ¿e na dzieñ sk³adania ofert wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu - wg za³±cznika nr 3 do SIWZ; 3) Aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie, ¿e na dzieñ sk³adania ofert wykonawca nie podlega wykluczeniu z postêpowania - wg za³±cznika nr 4 do SIWZ; 4) Pe³nomocnictwo, o ile umocowanie prawne do reprezentacji wykonawcy nie wynika z przepisów prawa lub dokumentów rejestrowych. 5) Dowód wniesienia wadium. Dokumenty sk³adane samodzielnie po otwarciu ofert W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z postêpowania o udzielenie zamówienia na podstawie okoliczno¶ci, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówieñ publicznych - 11 o¶wiadczenie wymagane od ka¿dego Wykonawcy, który z³o¿y³ ofertê - przekazane Zamawiaj±cemu bez wezwania w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.powiat-nowosolski.pl informacji , o której mowa w art.86 ust.5 ustawy pzp : 1) o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r., poz. 184, 1618 i 1634) z Wykonawcami, którzy z³o¿yli oferty w niniejszym postêpowaniu wg za³±cznika nr 6 do SIWZ oraz w przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, dokumenty lub informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w niniejszym postêpowaniu - za³±cznik nr 7; 2) O¶wiadczenie , o którym mowa w ppkt 1 niniejszego punktu SIWZ nale¿y z³o¿yæ w oryginale. Poleganie na zasobach innych podmiotów 1) Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków, o których mowa w pkt. 5.1. ppkt 2) i ppkt 3 SIWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 2) Zamawiaj±cy jednocze¶nie informuje, i¿ "stosowna sytuacja" o której mowa w ppkt. 1 niniejszego punktu SIWZ wyst±pi wy³±cznie w przypadku kiedy: a) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowi±zanie musi wskazywaæ w szczególno¶ci: (i) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, (ii)sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, (iii) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, (iv) czy podmiot, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolno¶ci dotycz± Uwaga: Zobowi±zanie , o którym mowa powy¿ej nale¿y z³o¿yæ w oryginale. b) Zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-23 i ust. 5. c) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane d) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, za szkodê poniesion± przez zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów nie ponosi winy. 3) Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione pkt 6.3 . ppkt 1. 4) Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na którego zdolno¶ciach polega wykonawca, nie potwierdzaj± spe³nienia przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³, aby wykonawca w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego: a) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacjê finansow± lub ekonomiczn±, o których mowa w ust. 1. 6.5. Informacja dla wykonawców, którzy maj± siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 1) Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt 1. lit.a) - c) punktu 6.3. SIWZ, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: b) nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem skalania ofert c) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem skalania ofert. 1) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ppkt. 1 niniejszego punktu SIWZ, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 stosuje siê. 2) W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu. Uwaga: w przypadku z³o¿enia o¶wiadczenia, nale¿y z³o¿yæ je w oryginale. 6.6 Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego. 1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia (spó³ka cywilna, konsorcjum) - art.23 ust.1 ustawy pzp. W takim przypadku Wykonawcy ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy. 2) W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa ppkt 3 punktu 6.1. SIWZ, sk³ada w oryginale ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenie te ma wstêpnie potwierdzaæ spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, 3) Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie musz±, zgodnie z zapisami art. 23 ust. 2 ustawy pzp ustanowiæ pe³nomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postêpowaniu oraz zawarciu umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Do oferty nale¿y do³±czyæ pe³nomocnictwo, które powinno dok³adnie okre¶laæ zakres umocowania. 4) Ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art.86 ust.5 ustawy pzp, przekazuje zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art.24 ust.1 pkt 23 ustawy pzp oraz w przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, dokumenty lub informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w niniejszym postêpowaniu. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u; 5) Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia zwróci siê do wykonawcy (wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia), którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym nie krótszym ni¿ 5 dni terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci art.25 ust.1 ustawy pzp w zakresie wskazanym w pkt. 6.3. 6.7 Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów, o których mowa w pkt 6.3. SIWZ, je¿eli zamawiaj±cy posiada o¶wiadczenia lub dokumenty dotycz±ce tego wykonawcy lub mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W takim przypadku wykonawca jest zobowi±zany do wskazania zamawiaj±cemu o¶wiadczeñ lub dokumentów, które znajduj± siê w posiadaniu zamawiaj±cego, a w przypadku wskazania dostêpno¶ci o¶wiadczeñ lub dokumentów w formie elektronicznej, do wskazania zamawiaj±cemu adresów internetowych ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, z których zamawiaj±cy mo¿e samodzielnie pobraæ wskazane przez wykonawcê o¶wiadczenia i dokumenty. 6.8 Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski. W przypadku wskazania przez wykonawcê dostêpno¶ci dokumentów, w sposób , o którym mowa w pkt 6.8 SIWZ, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od wykonawcy przedstawienia t³umaczenia na jêzyk polski wskazanych przez wykonawcê i pobranych samodzielnie przez zamawiaj±cego dokumentów.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
8.1. Wykonawca przystêpuj±cy do przetargu zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 10.000,00
PLN (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy PLN) przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
8.2 Wykonawca zobowi±zany jest zabezpieczyæ ofertê wadium na ca³y okres zwi±zania ofert±.
8.3 Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu,
2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo- kredytowej, z tym
¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada
2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. nr 109, poz.1158 z
pó¼n.zm.)
Uwaga:
W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji, powinna byæ ona sporz±dzona
zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i powinna zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
a) nazwa daj±cego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji
(zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji) oraz
wskazania ich siedzib;
b) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±;
c) kwotê gwarancji;
d) termin wa¿no¶ci gwarancji;
e) zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego
w przypadkach okre¶lonych w art.46 ust.4a i 5 ustawy pzp i byæ bezwarunkowe, nieodwo³alne i
p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego.
8.4 Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego
GETIN BANK nr 68 1560 0013 2004 0601 1000 0015 z dopiskiem "przetarg nieograniczony -
Ratusz segment A - kontynuacja " .
8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniê¿nej do oferty nale¿y za³±czyæ kopiê przelewu
wadium na rachunek bankowy Zamawiaj±cego potwierdzon± za zgodno¶æ z orygina³em przez
Wykonawcê.
8.6 Wniesienie wadium w innej, ni¿ wskazanej w pkt. 8.3. formie bêdzie skutkowaæ uznaniem i¿ oferta
Wykonawcy nie jest w³a¶ciwie zabezpieczona wadium, a Zamawiaj±cy bêdzie musia³ wykluczyæ
takiego Wykonawcê z postêpowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy pzp.
8.7 Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym, które zwraca wraz
z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy
na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê.
8.8 Termin wniesienia wadium w formie gotówki :
1) za termin wniesienia wadium uznaje siê datê wp³ywu na rachunek Zamawiaj±cego;
2) wadium pieniê¿ne musi byæ zaksiêgowane najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert,
dlatego Wykonawca musi uwzglêdniæ czas, aby wymagana kwota zd±¿y³a wp³yn±æ na konto
Zamawiaj±cego (zosta³a zaksiêgowana w banku na rzecz Zamawiaj±cego).
8.9 W przypadku wniesienia przez Wykonawcê wadium w formie okre¶lonej w pkt.8.3 ppkt 2) do ppkt 5)
zobowi±zany jest on za³±czyæ orygina³ w³a¶ciwego dokumentu porêczenia lub gwarancji do z³o¿onej
oferty.
8.10 Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2) Wykonawcê, który nie wniós³ wadium w wyznaczonym terminie
wyklucza siê z postêpowania.
8.11 Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium
na podstawie art.46 ust.1 ustawy pzp, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a
wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez
Zamawiaj±cego.
8.12 Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ dokumentów
lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, pe³nomocnictw, listy podmiotów
nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy pzp, lub
informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej, lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o
której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co powodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty
z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej
8.13 Zamawiaj±cy w oparciu o art.46 ust.5 ustawy pzp zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli
wykonawca , którego oferta zosta³a wybrana:
1) odmówi³ podpisania umowy na warunkach okre¶lonych w ofercie;
2) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po
stronie Wykonawcy.
8.14 Zamawiaj±cy zwróci wadium:
a) wszystkim Wykonawcom, niezw³ocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub uniewa¿nieniu
postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z
zastrze¿eniem pkt.8.123;
b) Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza niezw³ocznie po zawarciu umowy w
sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.
8.15 Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z
umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia
rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany
przez Wykonawcê.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
| Kryteria | Znaczenie |
| CENA | 60,00 |
| OKRES GWARANCJI I RÊKOJMI | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Mo¿liwo¶æ dokonywania istotnych zmian zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy wraz z okre¶leniem warunków takich zmian zawarta jest We wzorze umowy stanowi±cym za³±cznik nr 8 do SIWZ. 1. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ istotnych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podawanych warunków ich , wprowadzenia: a) zmiany podmiotu , o którym mowa w art. 26 ust.2b Prawa zamówieñ publicznych, na inny pod warunkiem udowodnienia Zamawiaj±cemu, ¿e nowy podmiot spe³nia warunki udzia³u okre¶lone w niniejszym postêpowaniu, b) zmiana umowy w zwi±zku z przekszta³ceniem Wykonawcy lub wynikaj±ca z nastêpstwa prawnego, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, c) w zakresie dotycz±cym przed³u¿enia terminu wykonania przedmiotu umowy lub jej czê¶ci, w nastêpuj±cych przypadkach: je¿eli przyczyna, z powodu której nale¿y przed³u¿yæ termin wykonania przedmiotu umowy lub jej czê¶ci jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które odpowiedzialno¶æ ponosi zamawiaj±cy lub okoliczno¶ci niezale¿nych zarówno od zamawiaj±cego jak i od wykonawcy np. w przypadku opó¼nienia w przekazaniu terenu budowy z winy zamawiaj±cego, opó¼nienia w dokonaniu odbioru z przyczyn le¿±cych po stronie zamawiaj±cego, - gdy wyst±pi± niekorzystne warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe wykonani robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonej: umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, -gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych, których wykonanie wstrzymuje lub opó¼nia realizacjê robót objêtych niniejsz± umow±, -gdy wyst±pi konieczno¶æ zlecenia wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie wstrzymuje lub opó¼nia realizacjê robót objêtych niniejsz± umow±, -gdy wyst±pi± opó¼nienia w dokonaniu okre¶lonych czynno¶ci lub ich zaniechanie przez w³a¶ciwe organy administracji publicznej, które nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, - je¿eli wyst±pi brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezale¿nych od wykonawcy, -w przypadku konieczno¶ci wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, - wyst±pienia si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych wy¿ej termin wykonania umowy mo¿e byæ przed³u¿ony o czas trwania tych okoliczno¶ci. c) w zakresie dotycz±cym zmiany sposobu spe³nienia ¶wiadczenia w przypadku stwierdzenia: -konieczno¶ci zrealizowania jakiejkolwiek czê¶ci robót objêtej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych materia³ów lub rozwi±zañ technicznych lub technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikaj±cych ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu umowy, - zmiany w zakresie ilo¶ci wykonanych robót, technologii wykonania lub inne zmiany dokumentacji projektowej, je¿eli s± konieczne dla dalszej realizacji zamówienia lub s± korzystne dla Zamawiaj±cego , - wyst±pienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wystêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, które mog± skutkowaæ w ¶wietle dotychczasowych za³o¿eñ niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu umowy, - wyst±pienia warunków terenu budowy odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, w szczególno¶ci napotkania niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, d) w zakresie dotycz±cym zmiany wynagrodzenia w przypadku: - ustawowej zmiany stawki podatku VAT, - rezygnacji przez Zamawiaj±cego z wykonania czê¶ci robót budowlanych zwi±zanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia - w takim przypadku zmiana dotyczyæ bêdzie zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy oraz obni¿enia wysoko¶ci nale¿nego wykonawcy wynagrodzenia, o warto¶æ tej czê¶ci przedmiotu umowy ustalon± na podstawie kosztorysu ofertowego stanowi±cego za³±cznik do umowy - wykonawcy z tego tytu³u nie przys³uguj± ¿adne roszczenia; w tym prawo do odszkodowania - zmiana nastêpuje poprzez jednostronne o¶wiadczenie woli zamawiaj±cego z³o¿one wykonawcy w formie pisemnej, - konieczno¶ci wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacj± projektow± o ró¿nicê pomiêdzy warto¶ci± robót zamiennych a warto¶ci± robót, które nie bêd± wykonywane - podstaw± obliczenia kosztów zmiany maj±cej wp³yw na wynagrodzenie wykonawcy stanowiæ bêdzie zatwierdzony przez zamawiaj±cego kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych i danych wyj¶ciowych do kosztorysowania przyjêtych do kosztorysu ofertowego wykonawcy stanowi±cym za³±cznik do umowy - w przypadku braku w³a¶ciwych cen wykonawca kalkuluj±c cenê jednostkow± przyjmuje ceny materia³ów wg cen zakupu i pracy sprzêtu wg faktycznie poniesionych kosztów lecz nie wy¿sze ni¿ ¶rednie ceny materia³ów i pracy sprzêtu wg SECOCENBUDU dla rejonu lubuskiego, dla kwarta³u poprzedzaj±cego kwarta³, w którym wykonywane s± roboty. e) w zakresie dotycz±cym zwiêkszenia zakresu robót budowlanych, które wykonawca bêdzie wykonywa³ za pomoc± podwykonawców, f) w zakresie dotycz±cym zmiany podwykonawcy dotycz±cej podmiotu, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 26 ust. 2b Prawa zamówieñ publicznych, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 - w takim przypadku wykonawca jest obowi±zany wykazaæ zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia w wyniku którego zosta³a zawarta niniejsza umowa. 2. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± one jednak zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody. 3. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych: 1) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), 2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miêdzy stronami,
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2017-07-11, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> JÊZYK POLSKI
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI Z NOWEJ SOLI
- "Us³ugi w zakresie dezynsekcji, deratyzacji, odmuszania w tym równie¿ têpienia insektów, likwidacja owadów ¿±dl±cych w obiektach WS SP ZOZ w Nowej Soli"
- "Remont drogi powiatowej nr 1051F"
- Dostawa przeno¶nych magazynów energii na potrzeby Starostwa Powiatowego w Nowej Soli.
- Dostawa 3 sztuk agregatów pr±dotwórczych wraz z monta¿em na potrzeby Starostwa Powiatowego w Nowej Soli
- Bie¿±ce utrzymanie nawierzchni jezdni oraz ci±gów pieszych i rowerowych dróg gminnych na terenie miasta Nowa Sól w latach 2025-2026.
- Nadzór inwestorski bran¿y konstrukcyjno-budowlanej dla zadania pn. Wykonanie termomodernizacji ¶cian zewnêtrznych i dachów oraz wymian± drzwi zewnêtrznych Szko³y Podstawowej nr 8 w Nowej Soli.
wiêcej: przetargi w Nowej Soli »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Adaptacja budynku nr 4 wraz z modernizacj± budynku nr 7 oraz zagospodarowaniem terenu Szko³y Podstawowej w miejscowo¶ci £±kta Górna, gm. ¯egocina - remont kot³owni i sto³ówki.
- Remont pod³óg w placówkach biblioteki publicznej im. Ksiêdza Jana Twardowskiego w Dzielnicy Praga-Pó³noc m.st. Warszawy
- Remont wraz z modernizacj± budynku zaplecza szatniowo- sanitarnego przy stadionie pi³karskim w ¯egocinie
- Budowa sali wiejskiej w Przygórzu wraz z zagospodarowaniem terenu
- Modernizacja instalacji teletechnicznych, systemów PPO¯ i monitoringu wizyjnego w budynku MSCKZiU w Rzeszowie
- Remont budynku Dyrekcji £ódzkiego ODR zs. w Bratoszewicach
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





