eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czerwonak › Wybudowanie chodnika na ulicy Pi³sudskiego w Kozieg³owach

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2017-06-22



Og³oszenie nr 536116-N-2017 z dnia 2017-06-22 r.

Gmina Czerwonak: Wybudowanie chodnika na ulicy Pi³sudskiego w Kozieg³owach
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Tak


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Czerwonak, krajowy numer identyfikacyjny 63125874400000, ul. ul. ¬ródlana  39 , 62004   Czerwonak, woj. wielkopolskie, pañstwo Polska, tel. 616 544 204, , e-mail bz@czerwonak.pl, , faks 618 120 270.
Adres strony internetowej (URL): www.czerwonak.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
http://bip.czerwonak.pl/public/


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
http://bip.czerwonak.pl/public/


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertê nale¿y umie¶ciæ w zamkniêtym opakowaniu (kopercie). Opakowanie winno byæ oznaczone nazw± (firm±), albo imieniem i nazwiskiem, siedzib± albo adresem zamieszkania i adresem Wykonawcy oraz w³a¶ciwie opisane nastêpuj±co wg wzoru okre¶lonego w SIWZ. Miejsce, termin i sposób z³o¿enia oferty okre¶la tre¶æ SIWZ.
Adres:
Urz±d Gminy Czerwonak ul. ¬ródlana 39, 62-004 Czerwonak, pok. 3 (kancelaria).


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Wybudowanie chodnika na ulicy Pi³sudskiego w Kozieg³owach
Numer referencyjny: WO.271.18.2017
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wybudowanie chodnika na ul. Pi³sudskiego w Kozieg³owach (odcinek od Ronda Powstañców Wielkopolskich do zjazdu w km 0+394), w tym w szczególno¶ci: 1) Roboty przygotowawcze, rozbiórkowe i roboty ziemne. 2) Krawê¿niki, oporniki. 3) Podbudowy i nawierzchnia chodnika z betonowej kostki brukowej o pow. 793 m2). 4) Zieleñ. 2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi± nastêpuj±ce za³±czniki do niniejszej SIWZ: 1) Dokumentacja projektowa, 2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, 3) Przedmiar robót. 3. Na ca³o¶æ wykonanych robót objêtych przedmiotem zamówienia Wykonawca udzieli minimum 36 miesiêcznej gwarancji i rêkojmii, licz±c od dnia bezusterkowego protoko³u odbioru koñcowego przedmiotu zamówienia. 4. Wykonawca lub podwykonawca winien dysponowaæ minimum trzema (3) osobami zatrudnionymi w wymiarze pe³nego etatu na podstawie umowy o pracê, które bêd± wykonywaæ pracê w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z pó¼n. zm.), wykonuj±cych roboty budowlane drogowe (brukarskie). Wykonawca lub podwykonawca w niniejszym przedmiocie winien z³o¿yæ stosownej tre¶ci o¶wiadczenie o zatrudnieniu pracowników, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do formularza oferty.

II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45100000-8
45111200-0
45233000-9
45233220-1
45233140-2
45233140-2
45112710-5


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 162005,84
Waluta:

PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zamówieñ, o których mowa w przepisie art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 Pzp w nastêpuj±cym przedmiocie, wielko¶ci i zakresie: roboty ziemne, przygotowawcze, rozbiórkowe, krawê¿niki, oporniki, ¶ciek, podbudowy, nawierzchnie z betonowej kostki brukowej, roboty wykoñczeniowe, uporz±dkowanie terenu, zagospodarowanie terenów zielonych.
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach: 35
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia:

II.9) Informacje dodatkowe: Zamówienie nale¿y wykonaæ w terminie 5 tygodni od dnia protokolarnego przekazania placu budowy.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³niania warunku w powy¿szym zakresie. Wykonawca potwierdza spe³nienie warunku poprzez z³o¿enie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w pkt. VIII.1.1) SIWZ, Zamawiaj±cy dokona oceny spe³nienia ww. warunku udzia³u w postêpowaniu na podstawie przedmiotowego o¶wiadczenia;
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³niania warunku w powy¿szym zakresie. Wykonawca potwierdza spe³nienie warunku poprzez z³o¿enie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w pkt. VIII.1.1) SIWZ, Zamawiaj±cy dokona oceny spe³nienia ww. warunku udzia³u w postêpowaniu na podstawie przedmiotowego o¶wiadczenia;
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e: a) dysponuje osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci - drogowej oraz b) wykona³ co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na wykonaniu w jednym zadaniu nawierzchni (jezdnia, chodnik, zjazdy) z betonowej kostki brukowej o pow. min. 700 m2).
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

W celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp, ka¿dy Wykonawca wraz z ofert±, sk³ada o¶wiadczenie, o braku podstaw do wykluczenia z udzia³u postêpowania na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp, stanowi±ce za³±cznik nr 2 do formularza oferty. W przypadku oferty sk³adanej przez Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu sk³ada ka¿dy z Wykonawców odrêbnie.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
W celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, ka¿dy z Wykonawców, wraz z ofert±, sk³ada: 1) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków okre¶lonych w art. 22 ust. 1 Pzp, stanowi±ce za³±cznik nr 1 do formularza oferty; 2) o¶wiadczenie, na temat wykszta³cenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy nale¿y sporz±dziæ - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 6 do formularza oferty. 3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty. Wykaz nale¿y sporz±dziæ wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 7 do formularza oferty. W przypadku wspólnego ubiegania siê dwóch lub wiêcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane bêdzie ³±czne spe³nienie warunku - w tym celu dokumenty maj± obowi±zek z³o¿yæ Wykonawcy, którzy w imieniu wszystkich wykazywaæ bêd± spe³nianie tego warunku.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Ponadto obok dokumentów potwierdzaj±cych spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawca sk³ada: 1) ofertê, wg wzoru oferty, stanowi±cego czê¶æ II SIWZ, 2) zobowi±zanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - na za³±czniku nr 4 do formularza oferty - w sytuacji polegania na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych, 3) o¶wiadczenie, na podstawie art. 24 ust. 11 Prawa zamówieñ publicznych o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Prawa zamówieñ publicznych, wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do oferty, 4) dokument ustanawiaj±cy Pe³nomocnika do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego - w przypadku, gdy Wykonawcy sk³adaj± wspóln± ofertê, a podpisywana jest przez Pe³nomocnika, 5) stosowne pe³nomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upowa¿nienie do podpisania oferty nie wynika bezpo¶rednio ze z³o¿onego w ofercie odpisu z w³a¶ciwego rejestru.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
Wymagania dotycz±ce wadium 1. Wysoko¶æ wadium: Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci: 3 000,00 PLN (s³ownie PLN: trzy tysi±ce 00/100). 2. Forma wadium: Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu; 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej, gwarancjach z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Miejsce, sposób i termin wniesienia wadium: 1) Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego PKO Bank Polski S.A. nr rachunku: 29 1020 4027 0000 1302 1205 0847. 2) W przypadku wnoszenia wadium w pieni±dzu, na przelewie nale¿y umie¶ciæ informacjê: "Wadium - "Wybudowanie chodnika na ulicy Pi³sudskiego w Kozieg³owach" 3) wadium w pozosta³ych akceptowanych formach nale¿y z³o¿yæ w oryginale - przed up³ywem terminu sk³adania ofert - w siedzibie Zamawiaj±cego: Urz±d Gminy Czerwonak, ul. ¬ródlana 39, pok. 102, 4) do oferty nale¿y do³±czyæ kserokopiê wnoszonego wadium, 5) wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 4. Zwrot wadium: 1) Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem pktu 6 ppkt 2) SIWZ; 2) Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, je¿eli by³o wymagane; 3) Zamawiaj±cy zwróci niezw³ocznie wadium Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 5. Ponowne wniesienie wadium: Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie pktu 4 ppkt 1), je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. 6. Zatrzymanie wadium: Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli: 1) Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy - je¿eli by³o wymagane; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, pe³nomocnictw, listy podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Pzp, lub informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej, lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co powodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:


Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej

Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena brutto60,00
Okres gwarancji40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Umowa nr WO.......... zawarta w Czerwonaku, dnia .................. 2017 roku pomiêdzy: Gmin± Czerwonak, ul. ¬ródlana 39, 62-004 Czerwonak reprezentowan± przez........................................................ .............................................................................................. zwan± dalej Zamawiaj±cym, a ............................................................................................................................................................ z siedzib± w .............................................................................................................................................. ................................................................................................................................................... wpisan±/ym do rejestru ............................................................................................, prowadzonego przez ............................................................................ pod numerem .................................................. wpisan±/ym do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej ...................................................................... pod numerem ......................................................................................................................................... reprezentowanym przez: 1. .................................................................................................................. 2. .................................................................................................................. zwanym dalej Wykonawc±, na podstawie dokonanego przez Zamawiaj±cego wyboru oferty Wykonawcy w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 ust. 1 w zw. z art. 39-46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówieñ publicznych ( t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 2164 z pó¼n. zm.), dalej Prawo zamówieñ publicznych. § 1. Przedmiot umowy 1. Przedmiotem umowy jest wykonanie zadania pn.: Wybudowanie chodnika na ul. Pi³sudskiego w Kozieg³owach. 2. Przedmiotem umowy jest wybudowanie chodnika na ul. Pi³sudskiego w Kozieg³owach (odcinek od Ronda Powstañców Wielkopolskich do zjazdu w km 0+394), w tym w szczególno¶ci: 1) Roboty przygotowawcze, rozbiórkowe i roboty ziemne. 2) Krawê¿niki, oporniki. 3) Podbudowy i nawierzchnia chodnika z betonowej kostki brukowej o pow. 793 m2). 4) Zieleñ. 3. Przedmiot umowy zostanie wykonany na warunkach okre¶lonych w postanowieniach niniejszej umowy oraz w: 1) z³o¿onej ofercie; 2) dokumentacji projektowej dla zg³oszenia robót budowlanych; 3) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. 4. Zamawiaj±cy o¶wiadcza, ¿e posiada prawo do dysponowania nieruchomo¶ciami. 5. Przedmiot umowy nale¿y wykonaæ zgodnie z warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-monta¿owych, z obowi±zuj±cymi przepisami, normami technicznymi, przepisami sanitarnymi, BHP, po¿arowymi, aktualn± wiedz± techniczn± oraz na warunkach okre¶lonych w niniejszej umowie. 6. W przypadku gdy konsekwencj± realizacji przedmiotu umowy bêdzie powstanie odpadów, Wykonawca postêpowaæ bêdzie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z pó¼n. zm.), dalej ustawa o odpadach, a w szczególno¶ci pos³ugiwaæ siê bêdzie przy gospodarowaniu odpadami, podmiotami spe³niaj±cymi warunki okre¶lone ww. ustaw±. 7. Wykonawca zobowi±zuje siê do stosowania i przestrzegania norm prawa powszechnego i prawa miejscowego w zakresie ochrony ¶rodowiska. Wykonawca o¶wiadcza, ¿e zobowi±zuje siê do przestrzegania tych przepisów przy realizacji przedmiotu umowy. 8. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli w zakresie, o którym mowa w ust. 7 przy realizacji przedmiotu umowy. 9. Naruszenie wymogów okre¶lonych powy¿ej skutkowaæ bêdzie: a) obowi±zkiem przywrócenia przez Wykonawcê stanu ¶rodowiska do stanu istniej±cego przed rozpoczêciem realizacji przedmiotu umowy na koszt Wykonawcy, b) uprawnieniem Zamawiaj±cego do odst±pienia od umowy bez odszkodowania dla Wykonawcy. 10. Przedmiot umowy zostanie wykonany z materia³ów dostarczonych przez Wykonawcê, które powinny posiadaæ odpowiednie certyfikaty i deklaracje zgodno¶ci. 11. Materia³y i urz±dzenia powinny posiadaæ ¶wiadectwa jako¶ci, certyfikaty kraju pochodzenia oraz powinny odpowiadaæ: Polskim Normom, wymaganiom projektu budowlanego i specyfikacji technicznej, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. Wykonawca zobowi±zany jest przekazaæ Zamawiaj±cemu w³a¶ciwe dokumenty zgodnie z Prawem budowlanym. 12. Zamawiaj±cy ma prawo ¿±daæ sprawdzenia jako¶ci materia³ów wbudowanych lub wykonania robót, jak równie¿ przedstawienia wyników tych badañ. Koszty przedmiotowych badañ ponosi Strona, której stanowisko nie zosta³o potwierdzone. 13. Je¿eli wymagane s± instrukcje obs³ugi i konserwacji do rzeczy wykonanych w ramach przedmiotu umowy, Wykonawca ma obowi±zek dostarczyæ instrukcje do dnia odbioru koñcowego. 14. W przypadku, gdy dokumentacja projektowa nie podaje w sposób szczegó³owy technologii wykonywania robót lub wykonania okre¶lonego elementu ca³o¶ci zamówienia, b±d¼ te¿ nie precyzuje dostatecznie rodzaju i standardu materia³ów lub urz±dzeñ, Wykonawca zobowi±zany jest do ka¿dorazowego wcze¶niejszego uzyskania decyzji w tym zakresie od Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy odpowie na pi¶mie niezw³ocznie (nie d³u¿ej jednak ni¿ 7 dni) po otrzymaniu pisemnego zapytania od Wykonawcy. 15. W przypadku sporu pomiêdzy Stronami, co do sposobu, jako¶ci, technologii wykonania okre¶lonych robót, Strony powo³aj± bieg³ych, ekspertów itp. celem opracowania stosownych opinii, ekspertyz itp. Koszty przedmiotowych opinii, ekspertyz itp. ponosi Strona, której stanowisko nie zosta³o potwierdzone. 16. Wykonawca o¶wiadcza, i¿ znane s± mu wszelkie uwarunkowania faktyczne i prawne zwi±zane z wykonaniem przedmiotu umowy, znany mu jest sposób i warunki dostêpu do terenu budowy, a tak¿e, ¿e zbada³ dokumentacjê projektow±, zakres robót niezbêdny do prawid³owego wykonania przedmiotu zamówienia, teren budowy oraz jego otoczenie. Wykonawca o¶wiadcza, ¿e posiada technologiê pozwalaj±c± wykonaæ przedmiot umowy najwy¿szej jako¶ci, a tak¿e, ¿e posiada konieczne do¶wiadczenie i profesjonalne kwalifikacje niezbêdne do prawid³owego wykonania umowy z podwy¿szon± staranno¶ci± wymagan± w profesjonalnym obrocie. 17. Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania przedmiotu umowy zgodnie ze wspó³czesn± wiedz± techniczn±, obowi±zuj±cymi w tym zakresie przepisami, a w szczególno¶ci przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290) oraz przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. - o samorz±dach zawodowych architektów, in¿ynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1946 z pó¼n. zm.), normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, wymogami okre¶lonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, etyk± zawodow± oraz postanowieniami niniejszej umowy. 18. Zamawiaj±cy nie odpowiada za materia³y, narzêdzia i urz±dzenia sk³adowane na terenie budowy. Wraz z przejêciem terenu budowy, Wykonawca przejmuje odpowiedzialno¶æ z tytu³u szkód, które mog± zaistnieæ w zwi±zku ze zdarzeniami losowymi, odpowiedzialno¶æ cywiln± oraz od nastêpstw nieszczê¶liwych wypadków, dotycz±cych pracowników i osób trzecich, które to wypadki mog± powstaæ w zwi±zku z prowadzonymi robotami budowlanymi, a w tym z ruchem pojazdów mechanicznych, za wszelkie szkody wynik³e na skutek prowadzonych robót oraz za kradzie¿e i w³amania pope³nione przy realizacji robót budowlanych. § 2. Obowi±zki Stron 1. Obowi±zki Zamawiaj±cego 1) Dostarczenie dokumentacji projektowej w formie kserokopii. 2) Protokolarne przekazanie terenu budowy. 3) Dokonanie odbioru wykonanych robót na warunkach okre¶lonych w § 4 niniejszej umowy. 4) Zapewnienie bie¿±cego nadzoru. 5) Dokonywanie i potwierdzanie zapisów w dzienniku budowy prowadzonym przez Wykonawcê. 6) Zap³ata umownego wynagrodzenia. 2. Obowi±zki Wykonawcy 1) Protokolarne przejêcie terenu budowy, w terminie wyznaczonym przez Zamawiaj±cego. 2) Zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015 r. poz. 520 z pó¼n. zm.) przed rozpoczêciem robót Wykonawca odszuka oraz stwierdzi stan znaków geodezyjnych w terenie. Po zakoñczeniu realizacji robót budowlanych kierownik budowy z³o¿y stosowne o¶wiadczenie o stanie znaków geodezyjnych. 3) Prowadzenie pe³nej bie¿±cej obs³ugi geodezyjnej prowadzonych robót oraz przekazanie Zamawiaj±cemu inwentaryzacji powykonawczej przedmiotu umowy w trzech egzemplarzach wraz z kopi± mapy zasadniczej i potwierdzeniem jej z³o¿enia do Powiatowego O¶rodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu (PODGiK). 4) Przed³o¿enie Zamawiaj±cemu, w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy, kosztorysu budowy, wykonanego metod± uproszczon± oraz harmonogramu rzeczowo-finansowego wykonania robót. Zamawiaj±cy w terminie 14 dni jest zobowi±zany zaakceptowaæ powy¿sze dokumenty lub wnie¶æ swoje uwagi. 5) Prawid³owe wykonanie wszystkich prac i robót zwi±zanych z realizacj± przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacj±, warunkami wykonania i odbiorów oraz obowi±zuj±cymi przepisami i normami, w szczególno¶ci z prawem budowlanym oraz oddanie go Zamawiaj±cemu w terminie i na zasadach ustalonych w umowie. 6) Opracowanie i przekazanie Zamawiaj±cemu kompletnej dokumentacji powykonawczej w trzech egzemplarzach. 7) Przekazanie Zamawiaj±cemu dokumentów dotycz±cych zagospodarowania odpadów powsta³ych w wyniku realizacji inwestycji, zgodnie z przepisami ustawy o odpadach. 8) Zorganizowanie terenu budowy, w tym wykonanie ogrodzeñ, instalacji, zabudowañ prowizorycznych, niezbêdnych zabezpieczeñ i wszystkich innych czynno¶ci koniecznych do zrealizowania robót, wywóz, przywóz gruntu. Wykonawca jest zobowi±zany zabezpieczyæ i oznakowaæ prowadzone roboty oraz dbaæ o stan techniczny i prawid³owo¶æ oznakowania przez ca³y czas trwania realizacji zadania. Zamawiaj±cy posiada projekt tymczasowej organizacji ruchu uzgodniony z Zarz±dc± Drogi, który przeka¿e Wykonawcy celem dalszego uzgodnienia i wprowadzenia na czas robót. 9) Zapewnienie bezpiecznych warunków na terenie budowy oraz w jego otoczeniu zapewniaj±c jednocze¶nie, w okresie prowadzenia robót, jak i w okresie wstrzymania robót, mo¿liwo¶æ dojazdu pojazdów asenizacyjnych, oraz wywóz odpadów z posesji, a tak¿e umo¿liwiaj±c dojazd do posesji po zakoñczeniu robót w danym dniu. Wykonawca powinien umo¿liwiæ mieszkañcom dojazd do posesji w s±siedztwie terenu budowy oraz na bie¿±co informowaæ mieszkañców o utrudnieniach zwi±zanych z prowadzonymi robotami. 10) Przed³o¿enie Zamawiaj±cemu, przed przyst±pieniem do robót, zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu, spójnego z harmonogramem rzeczowo-finansowym, o którym mowa w pkt. 4). 11) Pisemne zg³oszenie robót do odbioru zgodnie z § 4 niniejszej umowy. 12) Uzgadnianie z inspektorem nadzoru terminów odbiorów robót czê¶ciowych i zanikaj±cych. 13) Zasilenie terenu budowy w energiê elektryczn± i wodê na koszt Wykonawcy po uzgodnieniu warunków z dostawcami mediów oraz bie¿±ca regulacja p³atno¶ci za ich zu¿ycie. 14) Pe³na odpowiedzialno¶æ za szkody powsta³e na terenie objêtym robotami, na zasadach ogólnych, od chwili przekazania terenu budowy. 15) Wykonanie i umieszczenie w widocznym miejscu na terenie budowy tablicy informacyjnej budowy - zgodnie z przepisami rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, monta¿u i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz og³oszenia zawieraj±cego dane dotycz±ce bezpieczeñstwa pracy i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2002 r. Nr 108, poz. 953 z pó¼n. zm.). 16) W toku realizacji, w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót wykonanych, b±d¼ urz±dzeñ, Wykonawca - bez dodatkowego wynagrodzenia - zobowi±zany jest do naprawienia ich i doprowadzenia do stanu pierwotnego. 17) Wspó³praca ze s³u¿bami Zamawiaj±cego oraz instytucjami zawiaduj±cymi infrastruktur± techniczn± zlokalizowan± na terenie budowy, w tym zapewnienie ich nadzoru przy zbli¿eniach do istniej±cego uzbrojenia. 18) Zapewnienie kadry i nadzoru z niezbêdnymi uprawnieniami. 19) Zapewnienie sprzêtu spe³niaj±cego wymagania norm technicznych. 20) Utrzymanie porz±dku na terenie objêtym robotami w czasie ich realizacji oraz ponoszenie kosztów wywozu odpadów, uporz±dkowanie z b³ota i innych nieczysto¶ci dróg, po których odbywa siê transport materia³ów zwi±zanych z realizacj± przedmiotowej inwestycji. 21) Przywrócenie otoczenia do stanu sprzed rozpoczêcia robót, w tym odtworzenie zieleni. 22) Znajomo¶æ, stosowanie i przestrzeganie w czasie prowadzenia robót, wszelkich przepisów dotycz±cych ochrony ¶rodowiska naturalnego i przepisów bhp i ppo¿. Op³aty i kary za przekroczenie w trakcie robót norm, okre¶lonych w odpowiednich przepisach, dotycz±cych ochrony ¶rodowiska i bezpieczeñstwa pracy ponosi Wykonawca. 23) Zagwarantowanie sta³ej obecno¶ci osoby zapewniaj±cej nadzór techniczny nad realizowanym zadaniem, nadzór nad personelem w zakresie porz±dku i dyscypliny pracy. Koordynowanie robót realizowanych przez podwykonawców. 24) Uczestniczenie wraz z kierownikiem budowy w naradach koordynacyjnych zwo³ywanych przez Zamawiaj±cego. Kierownik budowy, ustanowiony z ramienia Wykonawcy, zobowi±zany jest systematycznie dokonywaæ wpisów do dziennika budowy. 25) Niezw³oczne pisemne informowanie Zamawiaj±cego o zaistnia³ych przeszkodach i trudno¶ciach mog±cych wp³yn±æ na jako¶æ wykonywanych robót albo opó¼nienie lub przyspieszenie terminu zakoñczenia wykonania niniejszej umowy. W przypadku nie wykonania powy¿szego obowi±zku Wykonawca traci prawo do podniesienia powy¿szego zarzutu wobec Zamawiaj±cego. 26) Przed³o¿enie Zamawiaj±cemu w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy orygina³u polisy lub po¶wiadczon± przez siebie "za zgodno¶æ z orygina³em" kopiê polisy na ubezpieczenie budowy od ryzyk budowlano-monta¿owych oraz ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zwi±zku z wykonywanymi robotami budowlanymi, na kwotê nie ni¿sz± ni¿ cena ofertowa (brutto) na okres realizacji przedmiotu umowy. 27) Dostarczenie Zamawiaj±cemu wymaganych Prawem Budowlanym: a) dokumentów stwierdzaj±cych posiadanie przez kierownika budowy oraz kierownika robót uprawnieñ budowlanych, b) aktualnego za¶wiadczenia o wpisie kierownika budowy oraz kierowników robót na listê cz³onków w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, z okre¶lonym w nim terminem ich wa¿no¶ci, c) sporz±dzonego przez Kierownika Budowy Planu Bezpieczeñstwa i Ochrony Zdrowia obejmuj±cego specyfikê wykonywanych robót budowlanych. 28) Wykonawca, jako wytwarzaj±cy odpady, zapewnienia na w³asny koszt transport odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, ³±cznie z ich utylizacj±, zgodnie z w³a¶ciwymi przepisami, w szczególno¶ci: a) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony ¶rodowiska (Dz. U. z 2016 r. poz. 672), b) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z pó¼n. zm.). 29) Realizacja budowy na dzia³kach okre¶lonych w zezwoleniu na realizacjê inwestycji drogowej. W przypadku konieczno¶ci zajêcia s±siednich nieruchomo¶ci Wykonawca zobowi±zany jest do przedstawienia Zamawiaj±cemu dokumentu po¶wiadczaj±cego zgodê w³a¶cicieli nieruchomo¶ci na czasowe zajêcie gruntu. 30) Ka¿dorazowe zg³oszenie Zamawiaj±cemu przypadków zajêcia pasa drogowego oraz ewentualnych kolizji z istniej±cym, niezinwentaryzowanym uzbrojeniem technicznym oraz zieleni± (drzewa, krzewy). 31) Ponoszenie kosztów zajêcia terenu pod budowê, w tym zajêcia pasa drogowego. § 3. Terminy realizacji robót 1. Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania przedmiotu umowy w nastêpuj±cych terminach: 1) rozpoczêcie: w terminie 5 dni roboczych licz±c od dnia protokolarnego przekazania terenu budowy, 2) zakoñczenie robót budowlanych: w terminie 5 tygodni, licz±c od dnia protokolarnego przekazania terenu budowy. 2. Rozpoczêcie robót przez Wykonawcê mo¿e nast±piæ wy³±cznie po protokolarnym przejêciu terenu budowy. Protokó³ sporz±dzaj± inspektor nadzoru i kierownik budowy. 3. W razie przerwania robót, stan ich zaawansowania winien byæ stwierdzony protokolarnie przez upowa¿nionych przedstawicieli Stron. W protokole nale¿y podaæ powody przerwania robót oraz warunki i terminy ich wznowienia. 4. Termin zakoñczenia robot budowlanych, o którym mowa w ust. 1 obejmuje zakoñczenie wszelkich robót oraz wykonanie wszelkich robót wynikaj±cych z poprawek i zaleceñ, jak równie¿ ca³kowite uprz±tniêcie terenu, na którym wykonywane by³y roboty, wraz z wywiezieniem resztek materia³ów i odpadów. 5. Terminem zakoñczenia ca³o¶ci robót budowlanych jest pisemne zg³oszenie Zamawiaj±cemu zakoñczenia realizacji robót budowlanych. 6. W przedstawionych poni¿ej przypadkach wyst±pienia opó¼nieñ strony ustal± nowe terminy realizacji: 1) przestojów i opó¼nieñ zawinionych przez Zamawiaj±cego; 2) dzia³ania si³y wy¿szej (np. klêski ¿ywio³owe, strajki generalne lub lokalne), maj±ce bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ wykonania robót; 3) wyst±pienia warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych realizacjê poszczególnych elementów zamówienia zgodnie z technologi±, w szczególno¶ci spowodowanych ponadnormatywnymi opadami atmosferycznymi - fakt ten musi zostaæ zg³oszony Zamawiaj±cemu i musi zostaæ potwierdzony przez inspektora nadzoru. Wyst±pienie takich warunków winno byæ potwierdzone przez Inspektora Nadzoru w dzienniku budowy; 4) wyst±pienia okoliczno¶ci, których strony umowy nie by³y w stanie przewidzieæ, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci. W takich przypadkach minimalny okres przesuniêcia terminu zakoñczenia równy bêdzie okresowi przerwy lub postoju. § 4. Odbiory 1. Strony ustalaj±, ¿e przedmiotem odbioru koñcowego jest wykonanie przedmiotu niniejszej umowy. 2. Strony postanawiaj±, ¿e bêd± stosowane nastêpuj±ce rodzaje odbiorów: 1) odbiór robót zanikaj±cych lub ulegaj±cych zakryciu, 2) odbiór koñcowy wykonania umowy. 3. O wykonaniu robót zanikaj±cych lub ulegaj±cych zakryciu Wykonawca zawiadomi Zamawiaj±cego z wyprzedzeniem 3 dni roboczych, umo¿liwiaj±c ich odbiór przez inspektora nadzoru. Je¿eli Wykonawca nie dope³ni tego obowi±zku jest zobowi±zany na ¿±danie inspektora nadzoru odkryæ elementy lub wykonaæ otwory niezbêdne do zbadania robót, a nastêpnie przywróciæ elementy do stanu poprzedniego na swój koszt. Odbiór przez Zamawiaj±cego robót opisanych w § 4 ust. 2 pkt 1) niniejszej umowy, nast±pi bezzw³ocznie po zg³oszeniu przez Wykonawcê, jednak w terminie nie d³u¿szym ni¿ 5 dni roboczych. 4. Odbiór koñcowy wykonania umowy, o którym mowa w ust. 2 pkt. 2) niniejszego paragrafu: 1) Zamawiaj±cy powo³a komisjê i dokona protokolarnego odbioru koñcowego robót budowlanych. Rozpoczêcie czynno¶ci odbiorowych nast±pi w terminie do 7 dni licz±c od daty dostarczenia pisemnego zg³oszenia przez Wykonawcê o gotowo¶ci odbioru Zamawiaj±cemu oraz po dokonaniu wpisu do dziennika budowy. Zakoñczenie czynno¶ci odbiorowych winno nast±piæ w ci±gu 7 dni od daty ich rozpoczêcia. 2) W czynno¶ciach odbioru koñcowego wykonania umowy winni uczestniczyæ równie¿ przedstawiciele Wykonawcy oraz jednostek, których udzia³ nakazuj± odrêbne przepisy. 3) Wraz ze zg³oszeniem gotowo¶ci do odbioru Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu wszelkie dokumenty pozwalaj±ce na ocenê prawid³owo¶ci wykonania przedmiotu odbioru: a) dokumentacjê powykonawcz± wraz ze szkicami geodezyjnymi i kompletem map przekazanym do PODGiK, wraz z dowodem z³o¿enia go w o¶rodku, b) ¶wiadectwa jako¶ci, certyfikaty oraz ¶wiadectwa wykonanych prób i atesty na zastosowane i wbudowane prefabrykaty i materia³y i urz±dzenia, c) dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e odpadami gospodarowa³ podmiot uprawniony do tego na mocy ustawy o odpadach, d) gwarancje, e) wymagane dokumenty, protoko³y i za¶wiadczenia z przeprowadzonych przez Wykonawcê sprawozdañ i badañ, a w szczególno¶ci protoko³y odbioru robót bran¿owych objêtych przedmiotem umowy, f) instrukcje obs³ugi i konserwacji. 5. Z czynno¶ci odbiorowych zostanie sporz±dzony protokó³, który zawieraæ bêdzie wszystkie ustalenia i zalecenia poczynione w trakcie odbioru. 6. Je¿eli w toku czynno¶ci odbiorowych zostanie stwierdzone, ¿e przedmiot odbioru nie osi±gn±³ gotowo¶ci do odbioru z powodu niezakoñczenia robót, Zamawiaj±cy mo¿e odmówiæ odbioru z winy Wykonawcy i oznacza to opó¼nienie w rozumieniu niniejszej umowy i skutkuje naliczeniem kar umownych. 7. Je¿eli w toku czynno¶ci odbiorowych zostan± stwierdzone wady: 1) nadaj±ce siê do usuniêcia, to Zamawiaj±cy mo¿e za¿±daæ usuniêcia wad wyznaczaj±c odpowiedni termin; fakt usuniêcia wad zostanie stwierdzony protokolarnie. Terminem usuniêcia wad bêdzie termin protokolarnego potwierdzenia, ¿e zosta³y usuniête, przez komisjê odbiorow±, 2) nienadaj±ce siê do usuniêcia, to Zamawiaj±cy mo¿e: a) je¿eli wady umo¿liwiaj± u¿ytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, ¿±daæ wykonania ponownie wskazanego zakresu przedmiotu umowy, b±d¼ obni¿enia wynagrodzenia Wykonawcy odpowiednio do utraconej warto¶ci u¿ytkowej, estetycznej i technicznej; b) je¿eli wady uniemo¿liwiaj± u¿ytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, odst±piæ od odbioru lub za¿±daæ wykonania wskazanego zakresu przedmiotu umowy po raz drugi wyznaczaj±c ostateczny termin ich realizacji. 8. W przypadku niewykonania w ustalonym terminie przedmiotu umowy po raz drugi Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od umowy z winy Wykonawcy zachowuj±c prawo do naliczenia Wykonawcy zastrze¿onych kar umownych i odszkodowañ na zasadach okre¶lonych w § 10 niniejszej umowy oraz do naprawienia szkody wynik³ej z opó¼nienia. 9. Wykonawca jest zobowi±zany do zawiadomienia Zamawiaj±cego o usuniêciu wad i usterek. § 5. Nadzór 1. Zamawiaj±cy ustanawia inspektora nadzoru: ....................., nr upr. bud. ..............., tel. ............ 2. Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ zmiany osoby, wymienionej powy¿ej, bez zgody Wykonawcy, powiadamiaj±c go o tym na pi¶mie. 3. Inspektor nadzoru dzia³a w granicach umocowania nadanego mu przez Zamawiaj±cego. 4. Inspektor nadzoru uprawniony jest do wydawania Wykonawcy poleceñ zwi±zanych z ilo¶ci± i jako¶ci± robót, które s± niezbêdne do prawid³owego oraz zgodnego z umow± wykonania robót. 5. Inspektor nadzoru nie jest upowa¿niony do podejmowania decyzji dotycz±cych robót dodatkowych i zamiennych w imieniu Zamawiaj±cego bez jego zgody i pisemnego potwierdzenia. 6. Przedstawicielem Wykonawcy na terenie wykonywanych robót bêdzie: Rafa³ Adamski, tel. 61/65-44-267. 7. Kierownikiem budowy z ramienia Wykonawcy bêdzie ................................... posiadaj±cy uprawnienia budowlane nr ..................., zam. .......................................... § 6. Wynagrodzenie 1. Warto¶æ zamówienia strony ustalaj± na cenê rycza³tow± w wysoko¶ci: brutto ............................... z³. (s³ownie: ...................................................) w tym VAT. 2. Wynagrodzenie rycza³towe, o którym mowa w ust 1. obejmuje wszystkie koszty zwi±zane z realizacj± przedmiotu umowy, w tym ryzyko Wykonawcy z tytu³u oszacowania wszelkich kosztów zwi±zanych z realizacj± przedmiotu umowy, a tak¿e oddzia³ywania innych czynników maj±cych lub mog±cych mieæ wp³yw na koszty. 3. Niedoszacowanie, pominiêcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie mo¿e byæ podstaw± do ¿±dania zmiany wynagrodzenia rycza³towego okre¶lonego w ust. 1 niniejszego paragrafu. § 7. Warunki p³atno¶ci 1. Rozliczenie robót nast±pi faktur± koñcow±, p³atn± po dokonaniu odbioru koñcowego robót budowlanych. 2. Wykonawca ma prawo wystawiæ fakturê koñcow± dopiero po podpisaniu, bez zastrze¿eñ, bezusterkowego protoko³u odbioru koñcowego wykonania umowy przez osoby wyznaczone przez Zamawiaj±cego. 3. Zap³ata wynagrodzenia nast±pi w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury wraz z wymaganymi przez Zamawiaj±cego dokumentami, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy. 4. Za datê p³atno¶ci strony przyjmuj± datê na poleceniu przelewu Zamawiaj±cego. 5. P³atno¶æ nast±pi po uprzednim sprawdzeniu faktury przez Zamawiaj±cego pod wzglêdem merytorycznym i rachunkowym. 6. W przypadku, gdy faktura nie spe³nia wymagañ pod wzglêdem merytorycznym lub rachunkowym, zostanie zwrócona Wykonawcy bez obowi±zku zap³aty wynagrodzenia. P³atno¶æ nast±pi po otrzymaniu przez Zamawiaj±cego prawid³owo wystawionej faktury. § 8. Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy 1. Wykonawca najpó¼niej w dniu podpisania umowy wnosi zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 10% ceny brutto okre¶lonej w § 6 ust. 1, co stanowi ...................... z³. 2. Zabezpieczenie s³u¿y pokryciu roszczeñ z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego wykonania umowy. 3. Zabezpieczenie mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu; 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, gwarancjach tym, ¿e zobowi±zanie kasy jest zawsze zobowi±zaniem pieniê¿nym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275, z pó¼n. zm.). 4. Zabezpieczenie wnoszone w pieni±dzu Wykonawca wp³aca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiaj±cego, tj. 29 1020 4027 0000 1302 1205 0847. 5. W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu Wykonawca mo¿e wyraziæ zgodê na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 6. Je¿eli zabezpieczenie wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiaj±cy zwraca zabezpieczenie wniesione w pieni±dzu z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 7. W trakcie realizacji umowy Wykonawca mo¿e dokonaæ zmiany formy zabezpieczenia na jedn± lub kilka form, o których mowa w ust. 3. 8. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ci±g³o¶ci zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysoko¶ci. 9. Zamawiaj±cy zwróci 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane. 10. Kwota 30% wysoko¶ci zabezpieczenia pozostawiona zostanie na zabezpieczenie roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady. 11. Kwota, o której mowa w ust. 10 zostanie zwrócona nie pó¼niej ni¿ w 15 dniu po up³ywie okresu rêkojmi za wady. § 9. Gwarancja i rêkojmia Dokonanie protokolarnego bezusterkowego odbioru koñcowego przedmiotu umowy jest jednoznaczne z udzieleniem Zamawiaj±cemu pisemnej rêkojmi i gwarancji na ca³o¶æ robót objêtych przedmiotem umowy na nastêpuj±cych zasadach: 1. Wykonawca udziela Zamawiaj±cemu ....................-miesiêcznej gwarancji na ca³o¶æ robót objêtych przedmiotem umowy licz±c od dnia bezusterkowego odbioru koñcowego. 2. Strony ustalaj± okres rêkojmi na okres równy okresowi gwarancji. 3. Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê o wszelkich ujawnionych usterkach w terminie 7 dni od dnia powziêcia informacji o usterce. Wykonawca bêdzie przyjmowa³ zg³oszenia pod adresem i nr faksu: 4. Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e przyst±pi do usuniêcia wad i usterek w terminie nie d³u¿szym ni¿ 24 godziny od chwili zg³oszenia (wys³anego faksem). Wady i usterki usuniête zostan± niezw³ocznie. Termin przyst±pienia do usuwania wad i usterek w technicznie uzasadnionych przypadkach mo¿e zostaæ wyd³u¿ony za zgod± Zamawiaj±cego. 5. Wykonawca nie mo¿e odmówiæ usuniêcia wad i usterek bez wzglêdu na zwi±zane z tym koszty. 6. W razie nie usuniêcia wad i usterek w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie, Zamawiaj±cy mo¿e usun±æ je na koszt Wykonawcy z zachowaniem swoich praw wynikaj±cych z gwarancji lub rêkojmi. Zamawiaj±cy powiadomi pisemnie Wykonawcê o skorzystaniu z powy¿szego uprawnienia. 7. W przypadku nie usuniêcia wad lub usterek w terminie, Zamawiaj±cy mo¿e naliczyæ karê umown± zgodnie z § 10 ust. 2 pkt 4) niniejszej umowy. 8. Roszczenia z tytu³u rêkojmi mog± byæ dochodzone tak¿e po up³ywie terminu rêkojmi, je¿eli Zamawiaj±cy zg³osi³ Wykonawcy istnienie wady w okresie rêkojmi. 9. W okresie obowi±zywania, po rozwi±zaniu lub po wyga¶niêciu umowy, w trakcie udzielonej gwarancji i rêkojmi, Wykonawca jest i bêdzie odpowiedzialny wobec Zamawiaj±cego na zasadach uregulowanych w kodeksie cywilnym za wszelkie szkody oraz roszczenia osób trzecich w przypadku, gdy bêd± one wynikaæ z wad przedmiotu umowy lub nie do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci przez Wykonawcê lub jego Podwykonawcê przy wykonaniu przedmiotu umowy. § 10. Kary umowne 1. Strony zastrzegaj± prawo naliczenia kar umownych. 2. Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu karê umown±: 1) za odst±pienie od umowy przez któr±kolwiek ze Stron, z przyczyn za które ponosi odpowiedzialno¶æ Wykonawca, w wysoko¶ci 10% wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 6 ust. 1 niniejszej umowy; 2) za opó¼nienie w terminie rozpoczêcia robót, okre¶lonym w § 3 ust. 1 pkt 1, w wysoko¶ci 0,2% wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 6 ust. 1, za ka¿dy dzieñ opó¼nienia; 3) za opó¼nienie w oddaniu okre¶lonego w umowie przedmiotu umowy, w wysoko¶ci 0,2% wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 6 ust. 1, za ka¿dy dzieñ opó¼nienia; 4) za opó¼nienie w usuniêciu wad stwierdzonych przy odbiorze koñcowym, pogwarancyjnym, a tak¿e stwierdzonych w okresie gwarancji i rêkojmi, w wysoko¶ci 0,1% wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 6 ust. 1, za ka¿dy dzieñ opó¼nienia liczonego od dnia wyznaczonego na usuniêcie wad. Zamawiaj±cy zap³aci Wykonawcy karê umown± za odst±pienie od umowy przez któr±kolwiek ze Stron, z przyczyn, za które odpowiedzialno¶æ ponosi Zamawiaj±cy w wysoko¶ci 10% wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 6 ust. 1, za wyj±tkiem wyst±pienia sytuacji opisanej w art. 145 Prawa zamówieñ publicznych. 3. Strony umowy zap³ac± karê umown± w terminie 7 dni licz±c od dnia otrzymania pisemnego wyst±pienia z ¿±daniem zap³acenia kary. 4. W razie zw³oki w zap³acie kary umownej przez Wykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e potr±ciæ nale¿n± mu karê z dowolnej wierzytelno¶ci mu przys³uguj±cej. 5. Strony zastrzegaj± sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupe³niaj±cego przenosz±cego wysoko¶æ kar umownych do wysoko¶ci rzeczywi¶cie poniesionej szkody. 6. Zamawiaj±cy mo¿e usun±æ w zastêpstwie Wykonawcy i na jego koszt wady nieusuniête prze niego w wyznaczonym terminie i potr±ciæ koszty usuniêcia z faktury koñcowej. § 11. Zmiana umowy 1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 1) zmiany podmiotu, o którym mowa w art. 26 ust. 2b Pzp, na inny pod warunkiem udowodnienia Zamawiaj±cemu, ¿e nowy podmiot spe³nia warunki udzia³u okre¶lone w niniejszym w postêpowaniu; 2) zmiany terminu realizacji - w przypadku wyst±pienia: a) robót dodatkowych koniecznych do wykonania podstawowego zakresu zadania; b) konieczno¶ci wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej; c) wyst±pienie okoliczno¶ci o których mowa w pkt 3 oraz pkt 6 lit. c. niniejszego paragrafu; fakt ten zostanie potwierdzony wpisem do dziennika budowy; 3) zmiany w zakresie ilo¶ci wykonanych robót, technologii wykonania lub inne zmiany dokumentacji projektowej, je¿eli s± konieczne dla dalszej realizacji zamówienia lub s± korzystne dla Zamawiaj±cego; 4) zmian osobowych - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, w szczególno¶ci kierownika budowy; 5) zmiany umowy w zwi±zku z przekszta³ceniem firmy lub wynikaj±ce z nastêpstwa prawnego, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami; 6) dopuszcza siê zmianê wynagrodzenia Wykonawcy wynikaj±cego ze z³o¿onej oferty w przypadku: a) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug; b) obni¿enia wynagrodzenia, gdy zmiana zostanie spowodowana zmniejszeniem zakresu wykonanych robót i jest korzystna dla Zamawiaj±cego; c) rezygnacji przez Zamawiaj±cego z wykonania czê¶ci robót budowlanych zwi±zanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. 2. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych: 1) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego); 2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miêdzy Stronami. 3. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci. § 12. Odst±pienie od umowy Z wy³±czeniem przypadków wymienionych w tre¶ci tytu³u XV Kodeksu Cywilnego stronom przys³uguje prawo odst±pienia od umowy w nastêpuj±cych sytuacjach: 1. Zamawiaj±cemu przys³uguje prawo do odst±pienia od umowy: 1) w sytuacji okre¶lonej w art. 145 Prawa zamówieñ publicznych; 2) gdy zostanie wydany nakaz zajêcia maj±tku Wykonawcy; 3) gdy Wykonawca z³o¿y³ wniosek o og³oszenie upad³o¶ci; 4) gdy Wykonawca nie stawi³ siê do przekazania terenu budowy w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie, nie rozpocz±³ robót bez uzasadnionych przyczyn lub nie kontynuuje ich pomimo wezwania Zamawiaj±cego z³o¿onego na pi¶mie; 5) gdy Zamawiaj±cy naliczy³ karê umown± za nienale¿yte wykonanie przedmiotu zamówienia; 6) gdy Wykonawca przerwa³ realizacjê robót i brak postêpu robót w okresie d³u¿szym ni¿ 2 dni robocze, z przyczyn zale¿nych od Wykonawcy i zosta³o to potwierdzone wpisem do dziennika budowy dokonanym przez inspektora nadzoru; 7) gdy Wykonawca realizuje przedmiot umowy niezgodnie z postanowieniami niniejszej umowy i nie reaguje na pisma Zamawiaj±cego, wskazuj±ce te niezgodno¶ci i wzywaj±ce Wykonawcê do realizacji robót zgodnie z umow±; 8) Wykonawca nie przed³u¿a wa¿no¶ci wygasaj±cego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 2. Wykonawcy przys³uguje prawo do odst±pienia od umowy, je¿eli: 1) Zamawiaj±cy nie wywi±zuje siê z obowi±zku zap³aty faktur mimo dodatkowego wezwania w terminie jednego miesi±ca licz±c od up³ywu terminu na zap³atê faktur okre¶lonego w niniejszej umowie; 2) Zamawiaj±cy zawiadomi Wykonawcê, i¿ wobec zaistnienia uprzednio nieprzewidzianych okoliczno¶ci nie bêdzie móg³ spe³niæ swoich zobowi±zañ umownych wobec Wykonawcy. 3. Dopuszcza siê mo¿liwo¶æ odst±pienia od umowy w czê¶ci, przedmiotowe nie wp³ywa na skuteczno¶æ dotychczas podjêtych czynno¶ci prawnych. 4. Odst±pienie od umowy powinno nast±piæ w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci takiego o¶wiadczenia i musi zawieraæ uzasadnienie oraz musi nast±piæ w ci±gu 3 miesiêcy od ujawnienia przyczyn odst±pienia, 5. W przypadku odst±pienia od umowy, Wykonawcê oraz Zamawiaj±cego obci±¿aj± nastêpuj±ce obowi±zki szczegó³owe: 1) Wykonawca ma obowi±zek wstrzymania realizacji robót w trybie natychmiastowym. 2) Wykonawca niezw³ocznie - najpó¼niej w terminie do 3 dni roboczych licz±c od dnia dorêczenia odst±pienia - zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na swój koszt do czasu protokolarnego odebrania terenu budowy. W przeciwnym razie Zamawiaj±cy dokona zabezpieczenia robót i obci±¿y kosztami Wykonawcê. 3) Wykonawca przeka¿e Zamawiaj±cemu w terminie do 7 dni licz±c od dnia dorêczenia odst±pienia, wykonane roboty, atesty, gwarancje oraz wszelkie dokumenty zwi±zane z realizacj± umowy wraz z ich zestawieniem na dzieñ odst±pienia, pod rygorem wstrzymania zap³aty za wykonane roboty. 4) Wykonawca niezw³ocznie, a najpó¼niej w terminie 7 dni licz±c od dnia dorêczenia odst±pienia, usunie z terenu budowy urz±dzenia. 5) Zamawiaj±cy dokona protokolarnego odbioru robót i terenu budowy, wg stanu na dzieñ odst±pienia, w terminie 10 dni licz±c od dnia, w którym otrzyma³ od Wykonawcy zestawienie i inne dokumenty okre¶lone w § 12 ust. 5 pkt 3. W przypadku nieuzgodnienia przez strony wykonanego zakresu robót, jako¶ci materia³ów lub urz±dzeñ podlegaj±cych rozliczeniom, Zamawiaj±cy przed³u¿y termin odbioru robót o czas niezbêdny na uzyskanie stosownych opinii, ekspertyz, badañ itp. Koszty przedmiotowych opinii, ekspertyz itp. ponosi Strona, której stanowisko nie zosta³o potwierdzone. 6) Po uzyskaniu opinii lub ekspertyzy Zamawiaj±cy dokona ponownie protokolarnego odbioru robót i przejmie teren budowy. 7) Zamawiaj±cy zap³aci wynagrodzenie za roboty, które zosta³y protokolarnie odebrane. § 13. Podwykonawstwo 1. Wykonawca mo¿e zawrzeæ umowê o podwykonawstwo z Podwykonawcami w zakresie wymienionym w przyjêtej ofercie. Zamawiaj±cy nie wyrazi zgody na zawarcie umowy o podwykonawstwo z Podwykonawcami, je¿eli Wykonawca nie wskaza³ w tre¶ci z³o¿onej oferty zakresu robót przewidzianych do wykonania przez Podwykonawcê. 2. Umowa o podwykonawstwo winna byæ zawarta w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci, wraz z jej zmianami. 3. Wykonawca winien przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu projekt umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane a tak¿e projekty jej zmian oraz po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em kopiê zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± dostawy i us³ugi jej zmian w terminie 7 dni od dnia sporz±dzenia projektu lub zawarcia umowy. 4. Zamawiaj±cy w terminie 7 dni od dnia przedstawienia Zamawiaj±cemu umowy o podwykonawstwo zg³asza Wykonawcy pisemn± akceptacjê lub zastrze¿enia do projektu umowy o podwykonawstwo, niespe³niaj±cego wymagañ okre¶lonych w tre¶ci SIWZ lub przewiduj±cego termin zap³aty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy d³u¿szy ni¿ 30 dni od dnia dorêczenia Wykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzaj±cych wykonanie zleconej dostawy, us³ugi lub roboty budowlanej, tak¿e w zakresie projektu zmian umowy o podwykonawstwo. 5. W przypadku zawarcia przez Wykonawcê umowy o podwykonawstwo bez zgody Zamawiaj±cego, zmiany warunków umowy z podwykonawc± bez zgody Zamawiaj±cego oraz w przypadku nieuwzglêdnienia zastrze¿eñ do umowy o podwykonawstwo, zg³oszonych przez Zamawiaj±cego, Zamawiaj±cy jest zwolniony z odpowiedzialno¶ci za zap³atê wynagrodzenia podwykonawcy, o której mowa w art. 6471 § 5 kodeksu cywilnego oraz w tre¶ci przepisów prawa zamówieñ publicznych. 6. Zap³ata wynagrodzenia Wykonawcy za roboty, które zosta³y wykonane z udzia³em podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy, jest dokonywana, gdy Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu: 1) kserokopiê faktury (rachunku), wystawionego przez podwykonawcê lub dalszego podwykonawcê. 2) kserokopiê dowodu zap³aty oraz pisemne o¶wiadczenie podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy o otrzymaniu zap³aty z tytu³u wykonanych robót budowlanych, dostaw lub us³ug. 7. W przypadku niedostarczenia powy¿szych dokumentów w terminie 3 dni od dnia z³o¿enia przez Wykonawcê faktury (rachunku), Zamawiaj±cy w terminie 30 dni dokona bezpo¶redniej zap³aty wymagalnego wynagrodzenia (bez odsetek) przys³uguj±cego Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, który zawar³ zaakceptowan± przez Zamawiaj±cego umowê o podwykonawstwo. 8. Przed dokonaniem bezpo¶redniej zap³aty, Zamawiaj±cy informuje Wykonawcê o mo¿liwo¶ci zg³oszenia pisemnych uwag dotycz±cych zasadno¶ci bezpo¶redniej zap³aty wynagrodzenia podwykonawcy. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia dorêczenia niniejszej informacji mo¿e zg³osiæ przedmiotowe uwagi. 9. W zakresie dotycz±cym umów o podwykonawstwo Strony zastrzegaj± prawo naliczenia kar umownych. Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu karê umown±: 1) za brak zap³aty lub nieterminow± zap³atê wynagrodzenia nale¿nego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom - w wysoko¶ci 0,05% wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 6 ust. 1 niniejszej umowy, za ka¿dy dzieñ opó¼nienia; 2) za nieprzed³o¿enie do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo lub projektu jej zmiany - w wysoko¶ci 0,05% wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 6 ust. 1 niniejszej umowy, za ka¿dy dzieñ opó¼nienia; 3) za nieprzed³o¿enie po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany - w wysoko¶ci 0,05% wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 6 ust. 1 niniejszej umowy, za ka¿dy dzieñ opó¼nienia; 4) za brak zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie terminu zap³aty - w wysoko¶ci 0,05% wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 6 ust. 1 niniejszej umowy. 10. Tre¶æ umowy o podwykonawstwo nie zmienia przedmiotu ¶wiadczenia Wykonawcy, który jest odpowiedzialny za dzia³ania, uchybienia i zaniedbania podwykonawcy, jego przedstawicieli lub pracowników w takim samym zakresie jak za swoje dzia³ania. 11. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzaj±cy zawrzeæ umowê o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane, jest obowi±zany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przed³o¿enia zamawiaj±cemu projektu tej umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowi±zany do³±czyæ zgodê wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o tre¶ci zgodnej z projektem umowy. 12. Powierzenie jakichkolwiek robót podwykonawcy innemu ni¿ wskazany przez Wykonawcê lub robót innych ni¿ wskazane w ust. 1, musi byæ uzasadnione przez Wykonawcê na pi¶mie i zaakceptowane przez Zamawiaj±cego wg zasad opisanych w niniejszym paragrafie. 13. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikaj±ca z nieobecno¶ci podwykonawcy, bêdzie traktowana jako przerwanie robót wynikaj±cych z przyczyn zale¿nych od Wykonawcy i nie mo¿e stanowiæ podstawy do zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy. 14. Je¿eli Wykonawca nie dokona - w terminie okre¶lonym w umowie o podwykonawstwo - w ca³o¶ci lub w czê¶ci zap³aty wynagrodzenia Podwykonawcy, a Podwykonawca zwróci siê z ¿±daniem zap³aty tego wynagrodzenia bezpo¶rednio przez Zamawiaj±cego na podstawie art. 6471 § 5 kodeksu cywilnego i udokumentuje zasadno¶æ takiego ¿±dania faktur± lub rachunkiem oraz dokumentami potwierdzaj±cymi wykonanie i odbiór robót za które zosta³a wystawiona faktura lub rachunek, Zamawiaj±cy zap³aci na rzecz Podwykonawcy kwotê bêd±c± przedmiotem jego ¿±dania, zgodnie z tre¶ci± zaakceptowanej umowy o podwykonawstwo. 15. W sytuacji o której mowa w powy¿szym ustêpie umowy Zamawiaj±cy mo¿e dokonaæ potr±cenia kwoty zap³aconej Podwykonawcy z dowolnej wierzytelno¶ci Wykonawcy lub z zabezpieczenia nale¿ytego wykonania niniejszej umowy. 16. Zamawiaj±cy jest uprawniony do zap³aty wynagrodzenia wynikaj±cego z umowy o podwykonawstwo zawartej pomiêdzy Podwykonawc± i Wykonawc±, bezpo¶rednio na rzecz Podwykonawcy oraz do potr±cenia zap³aconej kwoty z wierzytelno¶ci Wykonawcy lub z zabezpieczenia nale¿ytego wykonania niniejszej umowy. 17. £±czna wysoko¶æ wynagrodzenia wynikaj±ca z zawartych umów o podwykonawstwo i o dalsze podwykonawstwo nie mo¿e przekroczyæ wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy okre¶lonego w § 6 ust. 1 niniejszej umowy. 18. Powy¿sze postanowienia niniejszego paragrafu umowy w zakresie umowy o podwykonawstwo stosuje siê odpowiednio do umów o podwykonawstwo zawieranych z dalszymi podwykonawcami. § 14. Postanowienia koñcowe 1. W sprawach nieuregulowanych niniejsz± umow± maj± zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz przepisy Kodeksu Cywilnego. 2. Strony umowy wy³±czaj± mo¿liwo¶æ przelewu wierzytelno¶ci wynikaj±cych z umowy na osoby trzecie bez pisemnej zgody Zamawiaj±cego. 3. Wszelkie spory wynikaj±ce z niniejszej umowy rozstrzygane bêd± przez s±d w³a¶ciwy dla Zamawiaj±cego. 4. O ile postanowienia Umowy nie przewiduj± inaczej, wszelkie dokumenty zwi±zane z wykonywaniem Umowy, w tym o¶wiadczenia i zawiadomienia sk³adane przez Strony w zwi±zku z umow± powinny byæ przekazywane osobi¶cie, poczt± kuriersk± lub listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ przekazywania sobie wszelkiej korespondencji za po¶rednictwem faksu lub poczty elektronicznej, jednak¿e powo³anie siê przez któr±kolwiek ze Stron na fakt dorêczenia pisma drugiej Stronie bêdzie skuteczne pod warunkiem otrzymania zwrotnego po¶wiadczenia odbioru podpisanego przez osobê umocowan± do reprezentowania Strony. 5. Strony zobowi±zuj± siê wzajemnie do zawiadamiania drugiej Strony o ka¿dorazowej zmianie adresu wskazanego w umowie. Dorêczenie pod adres wskazany przez Stronê, w przypadku odes³ania zwrotnego przez pocztê przesy³ki wys³anej na podany adres uwa¿a siê za skuteczne z up³ywem siódmego dnia, licz±c od dnia nastêpuj±cego po dniu wys³ania, je¿eli przesy³ka nie zosta³a podjêta przez adresata, bez wzglêdu na przyczynê niepodjêcia. Adresy do dorêczeñ: Wykonawcy: ...... Zamawiaj±cego: Urz±d Gminy Czerwonak, ul. ¬ródlana 39, 62-004 Czerwonak. 6. Umowê sporz±dzono w dwóch jednobrzmi±cych egzemplarzach, po jednym dla ka¿dej ze Stron. ZAMAWIAJ¡CY: WYKONAWCA:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:

Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy 1. Informacje ogólne 1) Zabezpieczenie s³u¿y pokryciu roszczeñ z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego wykonania umowy. 2) Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy przed podpisaniem umowy. 2. Wysoko¶æ zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy Zamawiaj±cy ustala zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy zawartej w wyniku postêpowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysoko¶ci 10 % ceny ca³kowitej (brutto) podanej w ofercie. 3. Forma zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy 1) Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy mo¿e byæ wniesione wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach: a) pieni±dzu; b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e zobowi±zanie kasy jest zawsze zobowi±zaniem pieniê¿nym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 2) Zabezpieczenie wnoszone w pieni±dzu Wykonawca wp³aci przelewem na wskazany przez Zamawiaj±cego rachunek bankowy. 3) Je¿eli zabezpieczenie wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. 4) Je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana, uchyla siê od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, Zamawiaj±cy mo¿e wybraæ ofertê najkorzystniejsz± spo¶ród pozosta³ych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 93 ust. 1 Pzp. 5) Do zmiany formy zabezpieczenia umowy w trakcie realizacji umowy stosuje siê art. 149 Pzp. 4. Zwrot zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy Szczegó³owe warunki zwrotu zabezpieczenia uregulowano w umowie stanowi±cej czê¶æ III SIWZ. XXV. Istotne postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wzór umowy stanowi czê¶æ III SIWZ, zawieraj±cy istotne dla stron postanowienia, w tym dotycz±ce zmian umowy, które okre¶laj± ich zakres, charakter oraz warunki wprowadzenia przedmiotowych zmian, w szczególno¶ci mo¿liwo¶æ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy.


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Tre¶æ § 11. wzoru umowy Zmiana umowy 1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 1) zmiany podmiotu, o którym mowa w art. 26 ust. 2b Pzp, na inny pod warunkiem udowodnienia Zamawiaj±cemu, ¿e nowy podmiot spe³nia warunki udzia³u okre¶lone w niniejszym w postêpowaniu; 2) zmiany terminu realizacji - w przypadku wyst±pienia: a) robót dodatkowych koniecznych do wykonania podstawowego zakresu zadania; b) konieczno¶ci wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej; c) wyst±pienie okoliczno¶ci o których mowa w pkt 3 oraz pkt 6 lit. c. niniejszego paragrafu; fakt ten zostanie potwierdzony wpisem do dziennika budowy; 3) zmiany w zakresie ilo¶ci wykonanych robót, technologii wykonania lub inne zmiany dokumentacji projektowej, je¿eli s± konieczne dla dalszej realizacji zamówienia lub s± korzystne dla Zamawiaj±cego; 4) zmian osobowych - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, w szczególno¶ci kierownika budowy; 5) zmiany umowy w zwi±zku z przekszta³ceniem firmy lub wynikaj±ce z nastêpstwa prawnego, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami; 6) dopuszcza siê zmianê wynagrodzenia Wykonawcy wynikaj±cego ze z³o¿onej oferty w przypadku: a) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug; b) obni¿enia wynagrodzenia, gdy zmiana zostanie spowodowana zmniejszeniem zakresu wykonanych robót i jest korzystna dla Zamawiaj±cego; c) rezygnacji przez Zamawiaj±cego z wykonania czê¶ci robót budowlanych zwi±zanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. 2. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych: 1) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego); 2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miêdzy Stronami. 3. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
Informacje stanowi±ce tajemnice przedsiêbiorstwa: o¶wiadczenia i za¶wiadczenia sk³adane w trakcie postêpowania stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzega, ¿e nie mog± byæ udostêpniane, nale¿y wpisaæ do formularza oferty. Oznacza to, ¿e przedmiotowe dokumenty stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z pó¼n. zm.), dokumenty te powinny byæ odrêbn± czê¶ci± nie z³±czon± w sposób trwa³y z ofert±.
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
Informacje stanowi±ce tajemnice przedsiêbiorstwa: o¶wiadczenia i za¶wiadczenia sk³adane w trakcie postêpowania stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzega, ¿e nie mog± byæ udostêpniane, nale¿y wpisaæ do formularza oferty. Oznacza to, ¿e przedmiotowe dokumenty stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z pó¼n. zm.), dokumenty te powinny byæ odrêbn± czê¶ci± nie z³±czon± w sposób trwa³y z ofert±.
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2017-07-07, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.