eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Koszalin › Usługi i świadczenia zdrowotne w zakresie medycyny pracy, znak sprawy 98/WOG/Medycyna/13

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-12-20

Koszalin: Usługi i świadczenia zdrowotne w zakresie medycyny pracy, znak sprawy 98/WOG/Medycyna/13
Numer ogłoszenia: 531244 - 2013; data zamieszczenia: 20.12.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 502300 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: 17 Wojskowy Oddział Gospodarczy, ul. 4 Marca, 75-901 Koszalin, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 345 68 15; 94 345 61 95, faks 94 3456244.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi i świadczenia zdrowotne w zakresie medycyny pracy, znak sprawy 98/WOG/Medycyna/13.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi i świadczenia zdrowotne w zakresie medycyny pracy (profilaktyczne badania lekarza medycyny pracy, konsultacje specjalistyczne, badania diagnostyczne, badania laboratoryjne i dyspanseryzacji) na rzecz żołnierzy i pracowników wojska JW 5308 oraz jednostek wojskowych i instytucji przydzielonych na zaopatrzenie JW 5308 - Obszar Koszalin i Darłowo. Termin realizacji zamówienia: 1.01.2014 r. - 31.12.2014 r..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.12.00 - Specjalistyczne usługi medyczne 85.14.50.00 - Usługi świadczone przez laboratoria medyczne 85.15.00.00 - Usługi obrazowania medycznego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.12.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Wojskowa Specjalistyczna Przychodnia Lekarska Samodzielny Publiczny ZOZ, ul. Zwycięstwa 204 A, 75-640 Koszalin, kraj/woj. zachodniopomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 242250,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 242250,00

  • Oferta z najniższą ceną: 242250,00 / Oferta z najwyższą ceną: 242250,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający zastosował do udzielenia zamówienia publicznego na wykonywanie usług i świadczeń zdrowotnych w zakresie medycyny pracy w 17 Wojskowym Oddziale Gospodarczym w Koszalinie, tryb zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1 a uPzp. Usługi zdrowotne stanowiące przedmiot zamówienia, określone kodem CPV 85147000-1 należą do usług nie priorytetowych, zgodnie z treścią załącznika nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i nie priorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68), dla których Zamawiający, zgodnie z art. 5 ust. 1a uPzp uprawniony jest do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1. naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokościach i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3. poniesieniem strat w mieniu publicznym, 4. uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Nadto użycie przez ustawodawcę w art. 5 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych zwrotu, w szczególności, w ramach wykładni literalnej pozwala uznać, iż katalog okoliczności skutkujących możliwością odstąpienia od stosowania trybów konkurencyjnych nie jest katalogiem zamkniętym ( Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 19 marca 2012 r. KIO/KD 30/12 oraz wyrok Krajowej Izby Odwoławczej Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 27 kwietnia 2010 r. KIO/UZP 516/10). Usługi będące przedmiotem zamówienia są usługami nie priorytetowymi i obejmują realizację usług dla obszaru Koszalin i Darłowo. Uzasadnieniem dla wyboru przedmiotowego trybu zamówienia z wolnej ręki, jest w szczególności: 1. zaistnienie przesłanki; 2. zmniejszenie kosztów Zamawiającego niezwiązanych z wynagrodzeniem dla wykonawcy, a wynikających z dezorganizacji pracy , nie wykonywania przez pracowników pracy w czasie realizacji badań, 3. zapewnienie niezakłóconego funkcjonowania jednostek wojskowych i utrzymanie odpowiedniego stopnia do wykonywania zadań, 4. wykonanie przepisów § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 sierpnia 2010 r. w sprawie służby medycyny pracy w jednostkach organizacyjnych podległych MON (Dz. U. z 2010 r., Nr 187, poz. 1257) w zw. z rozporządzeniem Ministra Obrony Narodowej z dnia 7 maja 2010 r. w sprawie zadań służby medycyny pracy w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez MON (Dz. U. z 2010 r., Nr 88, poz. 577). Zamawiający zamierza udzielić zamówienia Wojskowej Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej w Koszalinie. Wskazany wyżej Wykonawca zapewnia realizację pełnego zakresu usługi wymaganego przez Wykonawcę zarówno w zakresie orzecznictwa jak i w zakresie prowadzenia badań laboratoryjnych, diagnostycznych i konsultacji specjalistycznych. Wymagane gabinety, laboratoria znajdują się w jednym kompleksie, co ułatwi sprawny przepływ pracowników Zamawiającego zarówno z obszaru Koszalin, jak i Darłowo i w konsekwencji zapewnienie niezakłóconego funkcjonowania jednostek wojskowych i utrzymanie odpowiedniego stopnia do wykonywania zadań oraz zmniejszenie kosztów związanych z dezorganizacją pracy. Obiekty Wykonawców znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie Zamawiającego, co pozwoli na szybkie dojście w szczególności pracowników obszaru Koszalin i skróci czas nieobecności pracowników i żołnierzy. Ponadto zgodnie z treścią upoważnienia, udzielonego w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy (Dz. U. z 2004 r., Nr 125, poz. 1317 z późn. zm.) Minister Obrony Narodowej powołał do wykonywania zadań związanych medycyna pracy w resorcie, wojskową służbę medycyny pracy. Natomiast w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 sierpnia 2010 r. w sprawie służby medycyny pracy w jednostkach organizacyjnych podległych MON (Dz. U. z 2010 r., Nr 187, poz. 1257) w treści § 2 ust. 1 pkt 1 wskazano, że jednostkami podstawowymi, realizującymi zadania służby medycyny pracy w jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej, są poradnie padań profilaktycznych zakładów opieki zdrowotnej, utworzonych przez Ministra Obrony narodowej, a taką jest wskazana powyżej Wojskowa Specjalistyczna Przychodnia Lekarska w Koszalinie. Z kolei w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 7 maja 2010 r. w sprawie zadań służby medycyny pracy w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez MON (Dz. U. z 2010 r., Nr 88, poz. 577) określone, wynikające ze specyfiki ryzyka zawodowego osób zatrudnionych lub pozostających w stosunku służby, szczegółowe zadania służby medycyny pracy. Biorąc pod uwagę powyższe oraz z uwagi na rodzaj zadań służby medycyny pracy w MON zasadnym jest aby wykonywanie badań i specjalistycznych konsultacji wykonywane były przez podmioty utworzone przez Ministra Obrony Narodowej, które są w stanie należycie ocenić specyfikę ryzyka zawodowego w np. przypadku ćwiczeń poligonowych, występowania narażenia na kontakt z materiałami wybuchowymi, toksycznymi lub promieniotwórczymi. Należy również wziąć pod uwagę gwarancje prawidłowej sprawozdawczości. Nadto jak wskazano powyżej zlecenie usług w/w podmiotom spowoduje zmniejszenie kosztów Zamawiającego związanych z dezorganizacją pracy i zapewni niezakłócone funkcjonowanie jednostek. Powyższe uzasadnienie wynika z opinii prawnej zaprezentowanej przez Departament Prawny MON z dnia 31 maja 2013 r. oraz Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia z dnia 5 czerwca 2013 r.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.